Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 14 din 8 martie 2021  pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificaţi în cadrul fiscal-bugetar pe anul 2021    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 LEGE nr. 14 din 8 martie 2021 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificaţi în cadrul fiscal-bugetar pe anul 2021

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 235 din 8 martie 2021
    Parlamentul României adoptă prezenta lege.
    ART. 1
    Prezenta lege aprobă plafoanele unor indicatori specificaţi în cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispoziţiilor art. 26 alin. (2) şi art. 29 alin. (1) din Legea responsabilităţii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicată.

    ART. 2
    (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca procent în produsul intern brut, este în anul 2021 de 7,16%, iar în anul 2022 de 5,84%.
    (2) Plafonul cheltuielilor de personal ale bugetului general consolidat, exprimat ca procent în produsul intern brut, este de 9,8% în anul 2021 şi de 9,1% în anul 2022.

    ART. 3
    (1) Plafonul privind datoria publică, conform metodologiei Uniunii Europene pentru sfârşitul anului 2021, este de 52% din produsul intern brut.
    (2) În anul 2021, plafonul privind finanţările rambursabile, care pot fi contractate de către unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, este în sumă de 1.200 milioane lei, iar plafonul privind tragerile din finanţările rambursabile contractate sau care urmează a fi contractate de către unităţile/ subdiviziunile administrativ-teritoriale este în sumă de 1.600 milioane lei. Valoarea aferentă finanţărilor rambursabile, care poate fi autorizată pentru o unitate/subdiviziune administrativ-teritorială, este de maximum 100 milioane lei anual.
    (3) Plafoanele prevăzute la alin. (2) nu cuprind finanţările rambursabile destinate refinanţării datoriei publice locale, finanţările rambursabile destinate proiectelor care beneficiază de fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană şi nici pe cele destinate proiectelor care beneficiază de fonduri externe nerambursabile de la donatori europeni în cadrul programelor interguvernamentale.
    (4) Plafonul privind emiterea de garanţii de către Guvern, prin Ministerul Finanţelor, şi de către unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, pentru anul 2021, este de 30.000 milioane lei.
    (5) Prin derogare de la prevederile art. 6 şi 7 din Legea nr. 69/2010, republicată, în anul 2021, plafoanele nominale ale cheltuielilor totale şi ale cheltuielilor de personal, stabilite potrivit dispoziţiilor art. 29 alin. (1) lit. g) din aceeaşi lege, sunt prevăzute în anexa nr. 1.
    (6) Prin derogare de la prevederile art. 6 şi 7 din Legea nr. 69/2010, republicată, în anul 2021, sunt stabilite plafoanele nominale ale soldurilor bugetului general consolidat, bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat, bugetelor fondurilor speciale şi ale altor bugete componente ale bugetului general consolidat şi sunt prevăzute în anexa nr. 2.
    (7) În anul 2021, plafonul soldului primar al bugetului general consolidat este de minus 63.135,5 milioane lei.

    ART. 4
    (1) Obiectivul bugetar pe termen mediu este reprezentat de atingerea unui nivel al soldului structural anual al administraţiei publice de minus 1% din produsul intern brut.
    (2) Prin derogare de la prevederile art. 6, 7 şi ale art. 26 alin. (3) din Legea nr. 69/2010, republicată, prezentul act normativ nu prevede calea de ajustare către obiectivul bugetar pe termen mediu prevăzut la alin. (1), iar nivelul plafoanelor soldului structural anual al administraţiei publice este prevăzut în anexa nr. 3. Ajustarea soldului structural anual al administraţiei publice se face începând cu anul 2021.
    (3) În anul 2021, prevederile art. 14 alin. (1) din Legea nr. 69/2010, republicată, nu se aplică.

    ART. 5
    Ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat şi bugetelor fondurilor speciale vor elabora propunerile de cheltuieli bugetare, în concordanţă cu prevederile Legii nr. 69/2010, republicată, precum şi cu încadrarea în plafoanele prevăzute în prezenta lege.

    ART. 6
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta lege.
    Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.



                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    CRISTINA-MĂDĂLINA PRUNĂ
                    PREŞEDINTELE SENATULUI
                    ANCA DANA DRAGU

    Bucureşti, 8 martie 2021.
    Nr. 14.
    ANEXA 1

    Plafoane nominale ale cheltuielilor totale şi ale cheltuielilor de personal pe anul 2021*)
     - milioane lei -

┌────────────────────────────┬──────────┬──────────┐
│ │ │din care: │
│ │Cheltuieli├──────────┤
│ │totale │Cheltuieli│
│ │ │de │
│ │ │personal │
├────────────────────────────┼──────────┼──────────┤
│Bugetul general consolidat │ │ │
│Bugetul de stat │ │ │
│Bugetul general centralizat │ │ │
│al unităţilor │ │ │
│administrativ-teritoriale**)│ │ │
│Bugetul asigurărilor sociale│397.515,3 │109.511,7 │
│de stat │223.702,7 │55.834,9 │
│Bugetul asigurărilor pentru │83.789,5 │33.762,7 │
│şomaj │90.220,1 │362,1 │
│Bugetul Fondului naţional │2.724,7 │145,4 │
│unic de asigurări sociale de│44.758,4 │305,9 │
│sănătate**) │32.587,5 │18.364,5 │
│Bugetul instituţiilor/ │9.869,4 │736,2 │
│activităţilor finanţate │ │ │
│integral şi/sau parţial din │ │ │
│venituri proprii**) │ │ │
│Alte bugete componente ale │ │ │
│bugetului general │ │ │
│consolidat**) │ │ │
└────────────────────────────┴──────────┴──────────┘


    *) Nu includ asistenţă financiară din partea UE sau alţi donatori.
    **) Estimări.

    ANEXA 2

    Plafoanele nominale ale soldului bugetului general consolidat
    şi ale principalelor bugete componente pentru anul 2021
     - milioane lei -

┌─────────────────────────────┬────────┐
│Bugetul general consolidat │ │
│din care: │ │
│Bugetul de stat │ │
│Bugetul asigurărilor sociale │– │
│de stat │80.000,0│
│Bugetul fondului naţional │– │
│unic de asigurări sociale de │87.349,7│
│sănătate │142,9 │
│Bugetul asigurărilor pentru │1.192,9 │
│şomaj │1.850,0 │
│Bugetul instituţiilor/ │ │
│activităţilor finanţate │ │
│integral şi/sau parţial din │ │
│venituri proprii │ │
└─────────────────────────────┴────────┘



    ANEXA 3

    Plafoanele soldului structural anual al administraţiei publice
    % din PIB

┌──────────────┬──────┬──────┬──────┬──────┬──────┬──────┐
│ │2018*)│2019*)│2020*)│2021*)│2022*)│2023*)│
├──────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│Sold │ │ │ │ │ │ │
│structural │ │ │ │ │ │ │
│anual al │–3,34 │–5,09 │–7,76 │–7,42 │–6,07 │–4,83 │
│administraţiei│ │ │ │ │ │ │
│publice │ │ │ │ │ │ │
└──────────────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┘


    *) Estimări.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016