Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCTIUNI Nr. 47333 din 20 iulie 1993  privind modul de incasare a veniturilor, de alocare a fondurilor pentru finantarea cheltuielilor aprobate si de evidentiere si raportare a fondului special pentru agricultura    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

INSTRUCTIUNI Nr. 47333 din 20 iulie 1993 privind modul de incasare a veniturilor, de alocare a fondurilor pentru finantarea cheltuielilor aprobate si de evidentiere si raportare a fondului special pentru agricultura



În conformitate cu prevederile art. 33 din Legea bugetului de stat pe anul 1993 nr. 21/1993, se emit urmãtoarele instrucţiuni:
I. Cu privire la încasarea veniturilor fondului special pentru agricultura
1. Potrivit art. 33 din Legea nr. 21/1993, veniturile fondului special pentru agricultura se constituie din contribuţia agenţilor economici, indiferent de forma de organizare şi tipul de proprietate, cu excepţia agenţilor economici scutiţi prin lege de plata impozitului pe profit, în cota de 0,5% aplicatã asupra încasãrilor realizate din activitatea industriala, de construcţii-montaj, transporturi, telecomunicaţii şi prestãri de servicii, dupã deducerea impozitului pe circulaţia mãrfurilor sau a taxei pe valoarea adãugatã de la data aplicãrii acesteia şi a accizelor, dupã caz, începînd cu data de 1 mai 1993.
Agenţii economici din comerţ şi turism, precum şi din sectoarele în care se practica adaosul comercial sau comisionul, aplica cota de 0,5% asupra valorii adaosului comercial sau comisionului încasat.
Pentru produsele şi serviciile subvenţionate de la bugetul de stat, potrivit legii, pe calea diferenţelor de preţ şi tarif sau subvenţiilor pentru activitatea desfasurata, agenţii economici nu datoreazã cota menţionatã la alineatele precedente.
Agenţii economici scutiţi prin lege de plata impozitului pe profit potrivit prevederilor art. 5 şi art. 8 alin. 1 din Legea nr. 12/1991, asa cum a fost modificatã prin Legea nr. 55/1991, nu datoreazã, pe perioada de scutire, cota de 0,5% pentru constituirea fondului special pentru agricultura.
Agenţii economici vor cuprinde prelevarile la fondul special pentru agricultura în "cheltuielile care se scad din veniturile încasate în vederea determinãrii profitului impozabil", conform pct. 9 al anexei nr. 1 la Hotãrîrea Guvernului nr. 804/1991 - "prelevãri la fondul de rezerva şi alte fonduri speciale constituite potrivit reglementãrilor legale".
2. Agenţii economici au obligaţia de a vira lunar sumele datorate fondului special pentru agricultura, pînã la data de 15 a lunii urmãtoare şi, respectiv, pînã la data de 20 în cazul agenţilor economici din telecomunicaţii, începînd cu 1 mai 1993.
Virarea sumelor la fondul special pentru agricultura de cãtre agenţii economici se efectueazã astfel:
a) La judeţele unde nu funcţioneazã trezorerii ale finanţelor publice
Vãrsarea sumelor datorate fondului special pentru agricultura se face de cãtre agenţii economici în contul 64.32.01.02 "Disponibilitati din fondul special pentru agricultura", deschis la sucursalele judeţene şi a municipiului Bucureşti ale Bãncii Comerciale Romane - S.A. pe seama direcţiilor generale pentru agricultura şi alimentaţie judeţene şi a municipiului Bucureşti.
Direcţiile generale pentru agricultura şi alimentaţie vireazã, cu dispoziţie de plata, soldul contului fondului special pentru agricultura aflat la datele de 18 şi 25 din fiecare luna, în contul 64.32.01.02 al Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei deschis la Sucursala municipiului Bucureşti a Bãncii Comerciale Romane - S.A.
b) La judeţele unde funcţioneazã trezorerii ale finanţelor publice (Arad, Neamt, Iaşi, Prahova, Vilcea)
La trezoreria municipiului resedinta de judeţ se deschide contul 30.12.31.02 "Veniturile fondului special pentru agricultura" pe seama direcţiilor generale pentru agricultura şi alimentaţie judeţene, în care se încaseazã veniturile fondului special pentru agricultura de la agenţii economici din judeţul respectiv.
Agenţii economici vireazã cu dispoziţie de plata sumele cuvenite fondului special pentru agricultura din conturile lor, în contul deschis la trezorerie şi se completeazã astfel:
- la poziţia "banca beneficiarului" se înscrie sucursala judeteana a Bãncii Naţionale a României, cont 51.000. ...
- la poziţia "beneficiar" se va trece Trezoreria municipiului .......,cont 30.12.31.02, iar la obiectul plãţii: natura venitului.
În fiecare luna, la datele de 18 şi 25, direcţiile generale pentru agricultura şi alimentaţie vor prezenta trezoreriilor finanţelor publice din municipiile resedinta de judeţ dispoziţie de plata pentru virarea sumelor calculate în contul 64.32.01.02 "Disponibilitati din fondul special pentru agricultura" deschis pe seama Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei la Sucursala municipiului Bucureşti a Bãncii Comerciale Romane - S.A.
3. În cazul în care sumele datorate nu se vãrsa la termenele stabilite, se vor aplica, în baza art. 73 din Legea nr. 10/1991 privind finanţele publice, majorãri de intirziere de 0,3% pentru fiecare zi de intirziere ca şi în cazul veniturilor bugetare.
Organele fiscale, cu ocazia verificãrii îndeplinirii obligaţiilor cãtre bugetul de stat de cãtre agenţii economici, vor urmãri justa determinare a sumelor datorate, precum şi respectarea termenului de vãrsare la fondul special pentru agricultura, iar în cazul nerespectãrii acestuia, vor aplica penalizãrile menţionate mai sus.
Majorãrile de intirziere se aplica dupã 15 zile de la aprobarea prezentelor instrucţiuni.
Penalizãrile aplicate se vãrsa în acelaşi cont, respectiv 64.32.01.02 "Disponibilitãţile din fondul special pentru agricultura".
4. În vederea urmãririi modului de vãrsare de cãtre agenţii economici a sumelor datorate cãtre fondul special pentru agricultura, în formularul "Rezultatele financiare şi obligaţiile fiscale" cod 01, la cap. "Date informative" se introduc urmãtoarele rinduri:
- venituri la care se datoreazã taxa de 0,5%, conform Legii nr. 21/1993 - rd. 118;
- sumele calculate şi datorate asupra veniturilor, adaosului comercial şi comisionului încasate sau prestaţiei încasate - rd. 119;
- vãrsãmintele efectuate pînã la finele perioadei de raportare - rd. 120.
II. Alocarea fondurilor pentru finanţarea cheltuielilor aprobate din fondul special pentru agricultura
1. Pentru utilizarea fondului special pentru agricultura, ministrul agriculturii şi alimentaţiei, precum şi conducãtorii instituţiilor subordonate ministerului îndeplinesc atribuţiile şi rãspunderile ordonatorilor de credite bugetare stabilite prin Legea nr. 10/1991 privind finanţele publice.
În acest scop, aceştia vor stabili mãsurile necesare pentru utilizarea fondului în stricta concordanta cu prevederile legale şi asigurarea respectãrii legalitãţii în efectuarea cheltuielilor şi contabilitatea gestionãrii valorilor materiale şi bãneşti.
2. În vederea utilizãrii fondului special pentru agricultura în baza Legii nr. 21/1993, Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei va întocmi bugete de venituri şi cheltuieli pe unitãţi subordonate, aprobate în condiţiile legii, pe baza cãrora se va asigura finanţarea cheltuielilor.
Cheltuielile vor fi aprobate şi efectuate numai în limita prevederilor articolelor şi alineatelor din bugetele de venituri şi cheltuieli.
3. Potrivit anexei nr. 16 la Legea nr. 21/1993, din fondul special pentru agricultura, Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei asigura finanţarea urmãtoarelor cheltuieli:
a) cheltuieli materiale pentru combaterea bolilor şi dãunãtorilor din sectorul vegetal, prevenirea şi combaterea epizootiilor, prevenirea şi combaterea inundatiilor şi gheturilor, reproductia şi selecţia animalelor, programe pentru asanarea efectivelor de animale purtãtoare de boli transmisibile la om şi refacerea septelului;
b) subvenţii pentru acoperirea diferenţelor de tarif la exploatarea şi întreţinerea lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare;
c) acoperirea pierderilor rezultate ca urmare a calamitãţilor naturale;
d) cheltuieli de capital pentru susţinerea programelor privind creşterea şi ameliorarea cãilor de rasa, aparatura pentru reţeaua sanitar-veterinara şi lucrãri de îmbunãtãţiri funciare.
4. Finanţarea din fondul special pentru agricultura a cheltuielilor materiale pentru combaterea bolilor şi dãunãtorilor din sectorul vegetal şi a epizootiilor se face potrivit normelor metodologice aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii şi alimentaţiei nr. 50/1990 şi Circularei comune a Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei şi Ministerului Finanţelor nr. 42127/85595/1990.
5. Sumele prevãzute în fondul special pentru prevenirea şi combaterea inundatiilor şi gheturilor se aloca cu respectarea prevederilor Regulamentului de apãrare impotriva inundatiilor, fenomenelor meteorologice periculoase şi accidentelor la construcţiile hidrotehnice şi Normativului-cadru de dotare cu materiale şi mijloace de apãrare operativã impotriva inundatiilor şi gheturilor, aprobate prin Hotãrîrea Guvernului nr. 615/1992.
6. Aprobarea programelor pentru asanarea efectivelor de animale purtãtoare de boli transmisibile la om şi refacerea septelului, precum şi modul de utilizare a fondurilor prevãzute pentru aceste acţiuni se vor face pe baza de hotãrîre a Guvernului, care se va iniţia de Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei.
7. Subvenţiile pentru acoperirea diferenţelor de tarif la exploatarea şi întreţinerea lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare se acorda din fondul special pentru agricultura în baza Normelor metodologice comune nr. 4823/11128/1992 ale Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei şi Ministerului Finanţelor, în vigoare.
8. Pierderile înregistrate ca urmare a calamitãţilor naturale se acoperã în limita prevederilor fondului special pentru agricultura, pe baza documentaţiilor prezentate de agenţii economici cu capital de stat potrivit Ordinului comun al ministrului finanţelor şi ministrului agriculturii şi alimentaţiei nr. 233/24/1990.
9. Cheltuielile pentru finanţarea investiţiilor din fondul special pentru agricultura se efectueazã potrivit metodologiei stabilite pentru investiţiile finanţate din bugetul de stat.
Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei stabileşte, cu avizul Ministerului Finanţelor, listele obiectivelor de investiţii care se finanţeazã din fondul special pentru agricultura, avînd în vedere prevederile Legii nr. 10/1991 privind finanţele publice, Legii nr. 21/1993 şi Normelor metodologice privind investiţiile ce se finanţeazã de la buget, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 32/1993.
Finanţarea se asigura prin Banca Agricolã - S.A. prin conturi deschise pe seama unitãţilor beneficiare, care efectueazã şi controlul potrivit convenţiei încheiate cu Ministerul Finanţelor.
10. În baza bugetelor de venituri şi cheltuieli aprobate, direcţiile generale pentru agricultura şi alimentaţie, direcţiile sanitar-veterinare, precum şi societãţile comerciale cu capital de stat autorizate sa utilizeze fondul special pentru agricultura solicita Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, pe baza de cereri justificate, alocarea sumelor pentru finanţarea cheltuielilor aprobate. În cererile de fonduri se va specifica modul de utilizare a sumelor primite anterior.
Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei, pe baza cererilor şi a deconturilor primite, verificate şi aprobate de organele în drept, precum şi a bugetelor aprobate, aloca sume din fondul special pentru agricultura astfel:
a) direcţiilor generale pentru agricultura şi alimentaţie şi direcţiilor sanitar-veterinare în contul 64.11. deschis la unitãţile Bãncii Comerciale Romane - S.A.; la rindul lor, aceste direcţii vireazã unitãţilor în subordine sumele necesare acoperirii cheltuielilor care se finanţeazã din fondul special pentru agricultura, în acelaşi cont (64.11) deschis pe seama instituţiilor respective la unitãţile Bãncii Comerciale Romane - S.A. Pentru finanţarea investiţiilor, sumele respective se vireazã pe baza deconturilor justificative. La judeţele unde funcţioneazã trezorerii ale finanţelor publice se foloseşte contul 50.01... "Disponibil din fonduri cu destinaţie specialã";
b) societãţilor comerciale specializate în întreţinerea şi exploatarea imbunatatirilor funciare, pe baza deconturilor justificative, subvenţii pentru diferenţele de tarif, în contul curent al societãţii comerciale respective;
c) societãţilor comerciale agricole, pe baza deconturilor justificative, sumele aferente pierderilor rezultate ca urmare a calamitãţilor naturale, care se vireazã direct în contul curent al unitãţilor beneficiare;
d) Regiei Autonome "Cai de Rasa" şi societãţilor comerciale de exploatare şi întreţinere a lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare, sumele pentru finanţarea investiţiilor, în contul 64.28 deschis la unitãţile Bãncii Agricole - S.A.
În situaţii de inundatii mari şi atacuri puternice de boli şi daunatori la plante şi animale, care reprezintã un pericol deosebit pentru economia nationala, Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei aloca cu prioritate cheltuielile prevãzute acestor destinaţii.
11. Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei şi unitãţile din subordine care au primit sume din fondul special pentru agricultura au obligaţia sa respecte destinaţia fondurilor primite, sa le utilizeze cu maxima eficienta şi sa asigure contabilitatea şi raportarea operaţiunilor gestionate.
12. Sumele rãmase disponibile la finele anului se restituie în contul Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei din care au fost alocate.
III. Contabilitatea şi raportarea execuţiei
1. Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei, care gestioneazã fondul special pentru agricultura, va organiza evidenta veniturilor şi cheltuielilor cu ajutorul conturilor:
370 "Fondul special pentru agricultura";

170 "Disponibil din fondul special";

470 "Cheltuieli din fondul special pentru agricultura".

Evidenta analitica a plãţilor de casa şi a cheltuielilor efective în cadrul conturilor de disponibil şi cheltuieli se organizeazã distinct, pe capitolele şi subcapitolele clasificatiei veniturilor şi cheltuielilor fondului special pentru agricultura aprobate de Ministerul Finanţelor (anexa nr. 12 la clasificatia indicatorilor privind finanţele publice).
Execuţia veniturilor şi cheltuielilor bugetului fondului special pentru agricultura prevãzut în anexa nr. 16 la Legea nr. 21/1993 se raporteazã distinct cu ajutorul formularului model din anexa nr. 15/b la darea de seama contabila.
2. Direcţiile generale pentru agricultura şi alimentaţie, direcţiile sanitar-veterinare şi instituţiile din subordinea Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei înregistreazã sumele primite şi utilizate din fondul special pentru agricultura în conturile:
119 "Disponibil din fonduri cu destinaţie specialã", analitic "Disponibil din sume primite din fondul pentru agricultura";
337 "Fonduri cu destinaţie specialã", analitic "Sume primite din fondul pentru agricultura";
421 "Cheltuieli din fonduri cu destinaţie specialã".
Sumele cheltuite din fondul special pentru agricultura, precum şi disponibilitãţile existente în cont la banca se reporteazã în formularul "Disponibil din fonduri cu destinaţie specialã" (anexa nr. 15 la darea de seama contabila) pe rindul 15 "Sume din fondul special pentru agricultura" (cont 119.01.38) şi se cuprinde în totalul de la rindul 01.
3. Agenţii economici înregistreazã sumele datorate fondului special pentru agricultura în creditul contului 499 "Creditori" analitic 11 "Sume datorate fondului special pentru agricultura" prin debitul contului 750 "Profit şi pierderi" analitic 40 "Alte cheltuieli prevãzute de lege".
4. Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei are obligaţia de a raporta anual şi trimestrial, o data cu execuţia bugetarã, contul de execuţie a fondului special pentru agricultura.
Ministru de stat,

ministrul finanţelor,

Florin Georgescu



p. Ministrul agriculturii şi alimentaţiei,

Alexandru Lapusan,

secretar de stat

----------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016