Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCTIUNI nr. 33.110 din 3 august 1968  privind metodologia de repartizare a fondului locativ de stat si normele de repartizare, intre locatarii principali, a cheltuielilor comune de folosinta, intretinere si reparatie a locuintelor si spatiilor cu alta destinatie decit aceea de locuinta    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

INSTRUCTIUNI nr. 33.110 din 3 august 1968 privind metodologia de repartizare a fondului locativ de stat si normele de repartizare, intre locatarii principali, a cheltuielilor comune de folosinta, intretinere si reparatie a locuintelor si spatiilor cu alta destinatie decit aceea de locuinta

EMITENT: COMITETUL PENTRU PROBLEMELE CONSILIILOR POPULARE
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 111 din 16 august 1968
În conformitate cu prevederile <>art. 16 din Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 1651 din 30 iulie 1968 de aplicare a dispoziţiilor <>Legii nr. 10/1968 privind administrarea fondului locativ şi reglementarea raporturilor dintre proprietari şi chiriaşi, se stabilesc urmãtoarele:

CAP. I
Metodologia de repartizare a fondului locativ de stat

1. - Locuintele construite din fondurile centralizate ale statului, date prin plan consiliilor populare pentru satisfacerea nevoilor de locuit ale angajaţilor întreprinderilor, instituţiilor şi celorlalte organizaţii socialiste de stat şi obşteşti, se repartizeazã dupã urmãtoarea metodologie:
a) Comitetele executive ale consiliilor populare municipale, ale sectoarelor municipiului Bucureşti, orãşeneşti şi comunale vor repartiza pînã la data de 1 martie a fiecãrui an, pe întreprinderi, instituţii şi celelalte organizaţii de stat şi obşteşti, suprafata locativã, precum şi structura şi numãrul de apartamente ce se vor repartiza în anul în curs.
b) Angajaţii întreprinderilor, instituţiilor şi celorlalte organizaţii socialiste de stat şi obşteşti îndreptãţiţi a primi locuinta, vor depune cereri la conducerile unitãţilor respective. Cererea de locuinta se va depune numai de cãtre unul singur din membrii familiei.
Conducerile întreprinderilor, instituţiilor şi celorlalte organizaţii socialiste de stat şi obşteşti, cu sprijinul comitetelor sindicatelor din aceste organizaţii, vor analiza fiecare cerere în parte deplasindu-se la fata locului pentru a constata condiţiile de locuit şi situaţia familialã şi dacã solicitantul se încadreazã în prevederile legii pentru a primi locuinta.
În funcţie de aceste elemente şi ţinînd seama de vechimea şi aportul în producţie, conducerile organizaţiilor socialiste, cu consultarea comitetelor sindicatelor, vor stabili nominal angajaţii îndreptãţiţi a primi locuinta, în ordinea de prioritate prevãzutã de lege.
Tabelele nominale cu ordinea de urgenta vor fi aduse la cunostinta salariaţilor prin afişarea lor în incinta organizaţiilor socialiste, timp de 30 de zile.
Angajaţii care se considera nedreptatiti, pot face contestaţii în timpul celor 30 de zile.
Rezolvarea contestaţiilor cade în sarcina organizaţiilor socialiste care le vor analiza şi soluţiona cu sprijinul comitetelor sindicatelor în termen de 20 de zile de la primirea lor.
Tabelele nominale cu ordinea de urgenta vor fi definitivate de cãtre conducerile întreprinderilor, instituţiilor şi celorlalte organizaţii socialiste de stat şi obşteşti şi vor fi înaintate la comitetele executive ale consiliilor populare competente pînã cel mai tirziu la data de 1 aprilie a fiecãrui an.
Se precizeazã ca numãrul celor ce vor fi înscrişi pe tabelele nominale ce se înainteazã comitetelor executive ale consiliilor populare, trebuie sa corespundã cu numãrul de apartamente, pe structura, repartizate fiecãrei organizaţii socialiste, pe anul în curs.
În caz ca se aduc modificãri tabelelor nominale, acestea vor fi comunicate comitetelor executive ale consiliilor populare competente.
c) Pe mãsura dãrii în folosinta a apartamentelor, comitetele executive ale consiliilor populare municipale, ale sectoarelor municipiului Bucureşti, orãşeneşti şi comunale, vor emite ordinele de repartizare a locuinţelor angajaţilor prevãzuţi în tabelele nominale înaintate de cãtre organizaţiile socialiste.
Comitetele executive ale consiliilor populare vor repartiza locuintele respectînd prevederile legii.
La eliberarea ordinelor de repartizare a locuinţelor, beneficiarii de locuinta vor trebui sa facã dovada numãrului de persoane ce compun familiile acestora, în sensul prevederilor <>Legii nr. 10/1968 , care vor fi înscrise nominal în ordinul de repartizare.
În înţelesul articolului 13 din <>Legea nr. 10/1968 , sotii au dreptul la o singura locuinta, care se atribuie titularului ordinului de repartizare şi membrilor familiei sale. În cazul ca prin cãsãtorie sotii deţin doua locuinţe, în termen de 60 zile de la apariţia prezentelor instrucţiuni, sau de la încheierea cãsãtoriei, vor opta pentru una din locuinţe.
Comitetele executive ale consiliilor populare competente vor repartiza asemenea locuinţe devenite disponibile altor persoane îndreptãţite.
d) La repartizarea locuinţelor, comitetele executive ale consiliilor populare municipale, ale sectoarelor municipiului Bucureşti, orãşeneşti şi comunale vor avea în vedere soluţionarea cererilor pensionarilor şi a altor categorii de cetãţeni care nu sînt salariaţi şi care au dreptul la locuinta.
e) Pentru locuintele nominalizate prin planul de stat pe noile obiective mai importante, conducerile acestor obiective vor întocmi tabele nominale cu angajaţii îndreptãţiţi a primi locuinta din fondul locativ de stat şi le vor inainta comitetelor executive ale consiliilor populare municipale, ale sectoarelor municipiului Bucureşti, orãşeneşti şi comunale.
Întrucît pentru aceasta categorie de chiriaşi contractul de închiriere tip este accesoriu contractului de munca, în contractul de închiriere se va face menţiunea: "contractul de închiriere este accesoriul contractului de munca şi îşi pierde de drept valabilitatea în condiţiile şi termenele prevãzute de lege".
f) Repartizarea suprafeţelor locative din apartamentele proprietate indivizã, de stat şi personalã, sau de stat şi obsteasca, se face dupã aceleaşi norme prevãzute pentru fondul locativ proprietate de stat.
g) În oraşele mari, stabilite prin hotãrîre a Consiliului de Miniştri, se vor repartiza locuinţe din fondul locativ de stat şi persoanelor aduse din alte localitãţi în condiţiile stabilite de lege.
h) Pentru ocuparea suprafeţelor locative devenite disponibile în apartamentele cu mai multe locuinţe, locatarii principali îndreptãţiţi la extindere sau în drept a indica alte persoane cu care sa locuiascã în apartamente, se vor adresa comitetelor executive ale consiliilor populare competente, în termen de cel mult 15 zile de la data la care au luat cunostinta ca locuinta devine disponibilã.
Comitetele executive ale consiliilor populare competente vor analiza în termen de cel mult 10 zile cererile respective şi le vor soluţiona potrivit dispoziţiilor legii. Dacã locatarii principali nu sînt îndreptãţiţi la extindere, sau persoanele indicate de aceştia nu îndeplinesc condiţiile prevãzute de lege pentru a primi locuintele în cauza, comitetele executive ale consiliilor populare le vor repartiza altor persoane în drept a primi locuinta.
2. - Locuintele construite din fondurile proprii ale întreprinderilor şi organizaţiilor economice de stat şi administrate de cãtre acestea vor fi repartizate de cãtre conducerile întreprinderilor şi organizaţiilor socialiste respective dupã aceeaşi metodologie.
Deoarece, în aceste cazuri, contractul de închiriere încheiat între organizaţiile socialiste şi angajaţii acestora este accesoriul contractului de munca, în contractul de închiriere se va face menţiunea: "contractul de închiriere este accesoriul contractului de munca şi îşi pierde de drept valabilitatea în condiţiile şi termenele prevãzute de lege".
3. - În aplicarea prevederilor <>art. 57 din Legea nr. 10/1968 , organizaţiile cooperatiste şi celelalte organizaţii obşteşti vor folosi aceeaşi metodologie pentru repartizarea locuinţelor construite din fondurile proprii şi administrate de cãtre aceste organizaţii.
4. - Persoanele care locuiesc în locuinţe proprietate de stat şi poseda locuinţe proprietate personalã, în aceeaşi localitate, sînt obligate sa se mute în locuintele proprietate personalã pe mãsura ce acestea se elibereazã şi sa predea comitetelor executive ale consiliilor populare competente locuintele ce le deţin din fondul de stat.
5. - Locuintele din fondul locativ de stat pot fi schimbate între locatarii principali dacã:
- se asigura norma locativã;
- exista asentimentul soţilor; şi
- nu exista litigiu judecãtoresc.
În cazul locuinţelor cu dependinţe folosite în comun de mai mulţi locatari, la efectuarea schimbului este necesar şi acordul celorlalţi locatari principali.
6. - Comitetele executive ale consiliilor populare vor asigura repartizarea şi darea în folosinta a locuinţelor de îndatã ce au fost recepţionate sau au devenit disponibile.
7. - Suprafata curţilor şi gradinilor aferente suprafeţelor locative cu alta destinaţie decît locuinta se repartizeazã odatã cu suprafata locativã respectiva în exclusivitate sau, dupã caz, în folosinta comuna şi se trece în ordinul de repartizare, la fel ca în cazul suprafeţelor locative cu destinaţie de locuinta.
8. - Repartizarea garajelor proprietate de stat se face numai persoanelor care fac dovada ca sînt posesoare de autoturisme proprietate personalã. Dacã titularii ordinelor de repartizare a garajelor nu mai sînt proprietari de autoturisme, pierd dreptul la folosirea garajelor, acestea putind fi repartizate altor persoane îndreptãţite.

CAP. II
Normele de repartizare între locatarii principali a cheltuielilor comune de folosinta, întreţinere şi reparaţii a locuinţelor şi spaţiilor cu alta destinaţie decît aceea de locuinta

9. - În clãdirile cu destinaţie de locuinta, precum şi în clãdirile cu destinaţie mixtã (locuinta şi alta destinaţie), repartizarea cheltuielilor comune de folosinta, întreţinere şi reparaţii între locatarii principali se face în modul urmãtor:
a) Costul lucrãrilor de întreţinere şi reparaţii efectuate la pãrţile şi instalaţiile comune ale clãdirilor sau apartamentelor, care revin locatarilor, se vor repartiza propartional cu numãrul persoanelor care folosesc aceste pãrţi şi instalaţii comune.
În clãdirile cu destinaţie mixtã, costul lucrãrilor de întreţinere şi reparaţii la pãrţile şi instalaţiile comune se repartizeazã în felul urmãtor: se defalca cheltuielile proporţional cu suprafeţele locative deţinute de cele doua categorii de locatari şi sumele rezultate se repartizeazã între locuinţe dupã numãrul de persoane, iar între suprafeţele cu alta destinaţie, dupã suprafata locativã detinuta de fiecare unitate în parte.
b) Cheltuielile pentru apa la apartamentele care nu au aparate de înregistrare, precum şi cheltuielile pentru canal, se repartizeazã dupã numãrul de persoane, indiferent de numãrul zilelor din cursul unei luni, în care aceste persoane au fost prezente la domiciliu. Cei absenţi din imobil, una sau mai multe luni, nu participa în lunile respective la plata acestor cheltuieli, dacã au anuntat în prealabil comitetul asociaţiei locatarilor despre aceasta.
În clãdirile în care numai o parte din apartamente au instalaţii de baie, la defalcarea cheltuielilor pentru apartamentele ce au bãi sau duşuri, numãrul persoanelor ce locuiesc împreunã cu locatarii principali ce deţin aceste apartamente se considera dublu.
În clãdirile în care o parte din încãperi sînt ocupate de întreprinderi şi instituţii şi nu sînt montate aparate individuale de înregistrare a consumului, repartizarea cheltuielilor de plata apei şi a canalului se va face în modul urmãtor: iniţial se determina cheltuielile pentru suprafeţele cu alta destinaţie decît aceea de locuinta potrivit cu baremurile stabilite, conform normelor legale, de întreprinderea furnizoare, în funcţie de natura activitãţii fiecãreia dintre acestea, iar diferenţa de plata ce revine locuinţelor se repartizeazã între locatarii principali în raport cu numãrul de persoane care ocupa locuintele respective.
c) Cheltuielile pentru ridicarea gunoaielor menajere de la locuinta, precum şi pentru procurarea şi întreţinerea recipienţilor de colectare a gunoaielor, se repartizeazã în raport cu numãrul persoanelor care locuiesc în fiecare locuinta.
În clãdirile în care o parte din încãperi sînt ocupate de organizaţii socialiste sau alte persoane juridice care nu au încheiat contracte speciale cu întreprinderea prestatoare, defalcarea costurilor se face în felul urmãtor: iniţial se totalizeazã, potrivit baremurilor stabilite de întreprinderea prestatoare, cheltuielile ce revin suprafeţelor cu alta destinaţie, iar restul de plata, ce revine locuinţelor, se repartizeazã între locatarii principali, dupã numãrul de persoane.
d) Cheltuielile pentru vidanjarea haznalelor de tip uscat se repartizeazã dupã numãrul persoanelor din fiecare locuinta.
În clãdirile în care o parte din încãperi sînt ocupate de organizaţii socialiste sau alte persoane juridice, defalcarea costurilor se face în felul urmãtor: iniţial se totalizeazã potrivit baremurilor stabilite de întreprinderea prestatoare cheltuielile aferente suprafeţelor cu alta destinaţie, iar restul de plata ce revine locuinţelor se repartizeazã între locatarii principali dupã numãrul de persoane.
e) Plata consumului de energie electrica de cãtre locatari, în cazul cînd nu exista aparate de înregistrare a consumului pentru fiecare locuinta sau încãpere, cu alta destinaţie, dar exista un aparat pe intreaga clãdire, se face pe baza baremurilor stabilite de întreprinderea distribuitoare de energie electrica în sistemul pausal pentru lumina şi forta (diverse aparate de uz casnic, de confort etc.).
Consumul de energie electrica pentru pãrţile comune (iluminat şi forta) în cazul cînd nu exista aparate de înregistrare, se calculeazã dupã baremurile stabilite de întreprinderea distribuitoare de energie electrica pentru consumul în pausal iar repartizarea cheltuielilor se face proporţional cu numãrul persoanelor ce locuiesc în fiecare locuinta.
În clãdirea cu destinaţie mixtã, repartizarea cheltuielilor se face potrivit prevederilor pct. 9 lit. a, alin. 2 în mãsura în care deţinãtorii suprafeţelor locative cu alta destinaţie decît aceea de locuinta folosesc pãrţile comune ale clãdirii.
În cazul utilizãrii unor ascensoare în comun cu locatarii suprafeţelor cu alta destinaţie decît aceea de locuinta, instituţii, ateliere etc., cota parte din aceste cheltuieli se va calcula pentru aceste unitãţi pînã la incincitul sumei plãtite de cãtre fiecare locatar pe baza hotãrîrii comitetului asociaţiei de locatari.
Nu contribuie la plata cheltuielilor efectuate pentru funcţionarea ascensorului, locatarii care ocupa suprafeţele locative situate la subsol, demisol, parter, mezanin, numai în cazul în care clãdirea respectiva nu are pãrţi şi instalaţii comune situate la etajele superioare ca: bãi, spãlãtorii, terase etc.
f) Cheltuielile de încãlzire (în cazul încãlzirii centrale) vor cuprinde: costul combustibilului - pacura cãrbune; gaze etc. - la preţul de livrare; costul transportului acestui combustibil pînã la locul de consumaţie; cheltuielile efectuate cu îndepãrtarea reziduurilor; costul echipamentului de uzura şi protecţie pentru muncitori potrivit prevederilor legale; costul materialelor de curãţenie necesare curatirii centralelor termice, precum şi salariile muncitorilor care deservesc centralele termice.
Cheltuielile de încãlzire se repartizeazã dupã cum urmeazã:
- În cazul clãdirilor cu destinaţie de locuinta, pentru încãlzirea încãperilor folosite în exclusivitate, precum şi a celor aflate în folosinta comuna - casa scãrii, culoare, spãlãtorii, holuri etc. -, dupã suprafata locativ detinuta de fiecare locatar principal în parte.
Atunci cînd unele apartamente sînt locuite de mai mulţi locatari principali, cota de plata ce revine fiecãruia, din contribuţia calculatã pe apartament, se stabileşte proporţional cu suprafata locativã detinuta de fiecare locatar principal.
- În cazul clãdirilor cu destinaţie mixtã, repartizarea cheltuielilor de încãlzire se face în modul urmãtor: iniţial se defalca suma totalã a cheltuielilor pentru încãlzirea întregii clãdiri, proporţional cu suprafata de încãlzire a radiatoarelor deţinute de cele doua categorii de locatari principali, dupã care suma cuvenitã suprafeţelor cu destinaţia de locuinta se repartizeazã pe locatari în raport cu suprafata locativã detinuta de fiecare, iar cea cuvenitã suprafeţelor cu alta destinaţie decît locuinta, proporţional cu suprafata de încãlzit a radiatoarelor detinuta de fiecare.
- În cazul cînd locatarii principali ai suprafeţelor locative cu alta destinaţie decît aceea de locuinta, folosesc împreunã cu locatarii principali ai locuinţelor unele din pãrţile comune ale clãdirii, repartizarea cheltuielilor se face astfel: din suma totalã a cheltuielilor de încãlzire a întregii clãdiri se deduc cheltuielile de încãlzire a pãrţilor comune, avînd ca baza de calcul suprafata de încãlzire a radiatoarelor. Cota aferentã pãrţilor comune ale clãdirii ce revine fiecãruia din cele doua categorii de locatari principali se determina proporţional cu suprafata de încãlzire a radiatoarelor aflate în suprafeţe locative deţinute în exclusivitate de cele doua pãrţi, dupã care se procedeazã potrivit prevederilor alineatului precedent.
- În cazul în care suprafeţele cu alta destinaţie decît aceea de locuinta sînt prevãzute cu sisteme speciale de încãlzire şi ventilaţie, ca demoterme, aeroterme, instalaţii de condiţionare etc., cota de defalcare iniţialã se va stabili în funcţie de consum de cãtre asociaţia de locatari.
g) Costul combustibilului necesar preparãrii apei calde, pentru clãdirile cu destinaţie de locuinta, în anotimpul cãlduros cînd acesta este consumat numai pentru încãlzirea apei, se repartizeazã între locatarii principali proporţional cu consumul de apa stabilit.
În anotimpul friguros cînd nu exista montate aparate separate pentru înregistrarea consumului de combustibil necesar preparãrii apei calde, acesta se stabileşte corespunzãtor mediei consumului din lunile iunie, iulie şi august, suma repartizindu-se între locatarii principali, proporţional cu consumul de apa.
În clãdirile cu destinaţie mixtã lipsite de aparate de înregistrat consumul de combustibil necesar preparãrii apei calde, acesta se stabileşte ca şi în cazul clãdirilor cu destinaţia de locuinţe, în funcţie de anotimp, iar repartizarea cheltuielilor între cele doua categorii de locatari se face proporţional cu consumul de apa al acestora.
h) Cheltuielile aferente consumului de gaze la sobe, în cazul cînd nu exista aparate de mãsurare pentru fiecare apartament, dar exista pentru scara sau clãdire, acestea se repartizeazã dupã suprafata locativã detinuta de fiecare locatar principal.
i) Cheltuielile aferente consumului de gaze pentru bucatarii şi spãlãtorii, în cazul cînd nu exista aparate de mãsurare pe fiecare locuinta, dar exista pe clãdire, se repartizeazã dupã numãrul persoanelor care folosesc instalaţiile respective.
În clãdirile în care consumul de gaze pentru bucatarii şi spãlãtorii se înregistreazã prin acelaşi aparat care mãsoarã şi consumul aferent încãlzirii, repartizarea cheltuielilor se va face în modul urmãtor: iniţial se stabileşte consumul, respectiv cheltuielile aferente bucãtãriilor şi spãlãtoriilor, pe baza baremurilor stabilite potrivit prevederilor legale, şi se repartizeazã între locatarii principali care folosesc instalaţiile respective, dupã numãrul de persoane, iar diferenţa aferentã încãlzirii se va defalca pe locatarii principali, potrivit cu principiul stabilit pentru repartizarea cheltuielilor de încãlzire.
În clãdirile mixte lipsite de aparate individuale de mãsurarea consumului de gaze, repartizarea cheltuielilor pentru bucatarii, spãlãtorii, cuptoare etc. între cele doua categorii de locatari se face potrivit cu baremurile stabilite conform prevederilor legale, dupã care, pentru locuinţe repartizarea cheltuielilor pe locatarii principali se face dupã caz potrivit alineatelor 1 şi 2, iar între suprafeţele cu alta destinaţie, potrivit baremurilor stabilite de cãtre întreprinderea distribuitoare.
j) Cheltuielile efectuate cu plata personalului administrativ, de întreţinere şi de serviciu, în cazul clãdirilor folosite pentru locuinţe, se repartizeazã dupã numãrul persoanelor, iar în cazul clãdirilor cu destinaţie mixtã, repartizarea se face potrivit prevederilor pct. 9 lit. a alin. 2.
k) Cheltuielile administrativ-gospodãreşti necesare desfãşurãrii activitãţii asociaţiilor de locatari, se repartizeazã între locatarii principali dupã numãrul de locatari.
l) Locatarii principali care primesc alte persoane în locuinta lor sînt obligaţi sa contribuie şi pentru aceştia la plata cheltuielilor comune, însã numai atunci cînd primirea în locuinta întrece durata de 15 zile. Plata acestor cheltuieli se face pentru intreaga luna.

Contractul tip de închiriere pentru suprafeţele locative cu destinaţie de locuinta, precum şi pentru suprafeţele locative cu alta destinaţie decît locuinta, este cel anexat.

Preşedintele Comitetului pentru Problemele
Administraţiei Locale,
MIHAI GERE

Bucureşti, 3 august 1968.
Nr. 33110.

Înregistrat la nr. ....
din ...................

CONTRACT DE ÎNCHIRIERE

Între subsemnaţii (a) ...................... cu sediul în (b) ................ titular al dreptului de administrare privind fondul de locuinţe proprietate de stat, în calitate de locator, reprezentat prin (c) ............ împuternicit prin delegaţia nr. ..... din ................ şi (d) ................. posesor al Buletinului de Identitate seria ............ nr. ........ eliberat de Militia ............... la data de ..........., angajat la (e) ..................... cu sediul în (f) ..............., cu un salariu tarifar (venit lunar, pensie, asupra cãreia se calculeazã chiria) de lei ............, în calitate de locatar principal în baza ordinului de repartizare nr. ..... emis la data de ..... de cãtre (g) ....................... sau în baza contractului de închiriere nr. .... din (h) ................ a intervenit urmãtorul contract de închiriere:
1) primul, în calitate de locator (denumit mai jos şi proprietar) închiriazã, iar al doilea ca locatar principal (denumit mai jos şi chiriaş) ia cu chirie apartamentul (locuinta) situat în str. .................. nr. ...... bloc ...... scara ...... corp ..... etaj ..... apart. ........ şi anume:
în folosinta exclusiva:
- ............ camere de locuit cu o suprafata de ........... m.p.
- ............ hol de locuit cu o suprafata de .............. m.p.
- ........ dependinţe principale (bucatarie, camara, baie cu cada, baie numai cu dus, debara, oficiu, vestibul, culoar, veranda) în suprafata de ........ m.p.
- ............. alte dependinţe (terasa acoperitã-logie, boxa, subsol, pivnita, magazie din zidãrie, spalatorie, uscatorie, closet independent) în suprafata de ....... m.p.
- .......... curte şi gradina în suprafata de ......... m.p.
în folosinta comuna:
- ......... camere, în suprafata de ....... m.p.
- ......... hol în suprafata de ........... m.p.
- ........ dependinţe principale (bucatarie, camara, baie cu cada, baie numai cu dus, debara, oficiu, vestibul, culoar, veranda) în suprafata de ........ m.p.
- ......... alte dependinţe (terasa acoperitã-logie, boxa, subsol, pivnita, magazie din zidãrie, spalatorie, uscatorie, closet independent) în suprafata de ....... m.p.
- ........ curte şi gradina în suprafata de .......... m.p.
2) Locuinta arãtatã la pct. 1 se preda în starea, cu instalaţiile şi inventarul prevãzute în procesul-verbal de predare-primire încheiat între subsemnaţii şi care face parte integrantã din prezentul contract.
3) Termenul de închiriere este de ...... cu începere de la ..... pînã la ....
La expirarea termenului, chiriaşul are drept la reînnoirea contractului.
4) Chiria lunarã este de lei ........ calculatã în conformitate cu prevederile legii.
5) Plata chiriei se face lunar prin (i):
- reţinere pe statul de salariu, din remuneraţia lunarã, iar dupã caz, la plata chenzinei a II-a din salariul chiriaşului sau a (j) ..................... membru de familie al chiriaşului, cu salariul cel mai mare;
- depunere la casieria întreprinderii care administreazã fondul de locuinţe, în termen de cel mult 10 zile de la expirarea lunii pentru care urmeazã a se face plata (dupã care chiriaşul este de drept pus în intirziere); neplata în termen a chiriei atrage o majorare de 0,5% asupra sumei datorate, pentru fiecare zi de intirziere începînd cu prima zi lucrãtoare, care urmeazã aceleia cînd suma a devenit exigibilã, fãrã ca majorarea sa poatã depãşi totalul chiriei restante.
6) În caz de neplata, executarea silitã se va face pe baza contractului de închiriere şi a extrasului de cont emis de întreprinderea care are în administrare fondul de locuinţe proprietate de stat.
7) Chiriaşul este obligat sa comunice în termen de 10 zile proprietarului care închiriazã locuinţe din fondul locativ de stat, schimbarea locului de munca, precum şi orice modificare intervenita cu privire la salariul tarifar, pensia ori venitul sau numãrul membrilor sãi de familie, dacã acestea influenţeazã cuantumul chiriei.
Chiriaşul va plati chiria recalculata cu începere din prima zi a lunii urmãtoare aceleia în care s-a produs modificarea.
8) Chiria prevãzutã în contract se va recalcula ori de cîte ori ea este rezultatul unei erori.
Dacã eroarea provine din mãsurarea suprafeţei locative, din calculul chiriei sau din orice alte cauze neimputabile chiriaşului, iar acesta a plãtit o chirie mai mica decît cea legalã, el va fi obligat sa plãteascã în rate lunare numai diferenţa datoratã, fãrã majorãri. Rata lunarã nu poate depãşi 25% din chiria recalculata.
Cînd cauzele care au dus la stabilirea unei chirii mai mici decît cea legalã sînt imputabile chiriaşului, acesta va fi obligat sa plãteascã intreaga diferenţa pe trecut, cu majorãrile prevãzute de normele legale în vigoare.
Dacã chiriaşul a plãtit o chirie mai mare decît cea legalã, diferenţele plãtite în plus vor fi socotite în contul chiriei viitoare.

9) OBLIGAŢIILE CE REVIN PROPRIETARULUI ŞI CHIRIAŞULUI

a) obligaţiile ce revin proprietarului:
- repararea şi înlocuirea tuturor elementelor de construcţii şi instalaţii din exteriorul clãdirii şi a anexelor ei;
- repararea şi înlocuirea elementelor de instalaţii aferente clãdirii: ascensorul, hidroforul, antena colectivã de radio şi televiziune, instalatia de încãlzire centrala şi preparare a apei calde, punctele termice, crematoriile;
- efectuarea lucrãrilor de amenajãri şi modificãri de spaţii necesare pentru sporirea suprafeţelor locuibile;
- transformãrile instalaţiilor de ardere ca urmare a schimbãrii combustibilului;
- executarea tuturor lucrãrilor de înlocuire sau reparare a elementelor de construcţii şi instalaţii, determinate de alte cauze decît culpa chiriaşului;
- orice alte lucrãri de întreţinere şi reparaţii, ce nu sînt în sarcina chiriaşului, sînt de asemenea în sarcina proprietarului.

b) obligaţiile ce revin chiriaşului:

A. Lucrãri de întreţinere şi reparaţii la apartament şi dependintele acestuia (baie, bucatarie, camara, boxa, debara, closet etc.), precum şi la pãrţile şi instalaţiile în folosinta comuna din interiorul apartamentului.

- La partea de construcţii: spoieli şi zugraveli interioare la pereţi şi tavane; refacerea tapetelor; revopsirea pereţilor la bãi, bucatarii, closete etc; revopsirea dusumelelor şi a timplariei interioare; repararea şi înlocuirea dispozitivelor de uz curent la timplarie (drukere, cremoane, broaste etc.); repararea rulourilor, obloanelor sau jaluzelelor de la ferestre; repararea şi înlocuirea jardinierelor; curãţirea şi repararea sobelor între perioadele normale de refacere sau de înlocuire a lor; repararea sobelor de gãtit din zidãrie şi metalice şi înlocuirea burlanelor; repararea usitelor de control ale coşurilor de fum, precum şi a celor de aerisire; repararea mobilierului din dotarea apartamentului; consolidarea cercevelelor interioare de la ferestre prin montarea de coltare metalice; înlocuirea geamurilor sparte sau lipsa; chituirea geamurilor; fixarea sau înlocuirea placilor de faianta, mozaic, lemn etc. din placajele pereţilor şi a pardoselilor; raschetarea şi curãţirea parchetului, repararea prin lipire a pardoselilor din material plastic.
- La instalatia de încãlzire: revopsirea conductelor aparente şi a radiatoarelor; întãrirea bratarilor şi consolelor existente pentru conducte şi radiatoare.
- La instalatia sanitarã: repararea şi înlocuirea robinetelor şi a bateriilor amestecatoare de apa la chiuvete, lavoare, bãi etc.; repararea şi înlocuirea sifoanelor de scurgere aparente de la obiectele sanitare; înlocuirea garniturilor de la capacele pieselor de curãţire; desfundarea sifoanelor de scurgere şi a canalizarii pînã la coloana; revopsirea conductelor aparente; consolidarea şi înlocuirea portprosopului, portsapunului, porthirtiei, etajerei şi a oglinzii; repararea şi înlocuirea flotorului, ventilului (clopotului), mansonului, capacului şi a lantului cu miner de la closet; repararea cazanului de baie şi înlocuirea burlanelor.
- La instalatia de gaze: curãţirea dispozitivelor de ardere; slefuirea şi ajustarea robinetelor cu cana pentru gaze; revopsirea conductelor aparente; întãrirea bratarilor şi consolelor acestora.
- La instalatia electrica: repararea sau înlocuirea fasungurilor, intrerupatoarelor, comutatoarelor, prizelor, sigurantelor fuzibile sau automate; înlocuirea globurilor şi a becurilor.

B. Reparaţii la pãrţile şi instalaţiile comune ale clãdirii (holuri, culoare, casa scãrii, sala cazanelor, spãlãtorii, uscãtorii, crematorii, camere de uz comun la subsol sau pod, ascensoare, coşuri de fum etc.).

- La partea de construcţii: înlocuirea geamurilor şi chituirea lor; mici reparaţii la balustrada şi mina curenta, fixarea placilor la pardoseli şi pereţi; repararea şi înlocuirea dispozitivelor de închidere a timplariei - usi, ferestre, obloane, lucarne etc.; curãţirea şi repararea sobelor între perioadele normale de refacere sau de înlocuire a lor; repararea uşilor de control ale coşurilor de fum, precum şi a celor de aerisire; repararea şi refacerea cotlonului pentru cazanele de fiert rufe de la spãlãtorii; confecţionarea, montarea şi întreţinerea afisierelor şi a cutiilor pentru corespondenta; spoieli şi zugraveli la pãrţile comune ale clãdirii (casa scarilor, sala cazanelor, spãlãtorii, uscãtorii etc.);
- La instalatia de încãlzire centrala: întãrirea bratarilor şi s consolelor; curãţirea gratarelor la cazane; curãţirea injectoarelor şi arzatoarelor; ungerea pãrţilor mobile la motoare şi mecanisme; repararea robinetelor şi a ventilelor; curãţirea rezervoarelor de combustibil pentru îndepãrtarea reziduurilor; desfundarea conductelor de alimentare cu combustibil; revopsirea conductelor aparente şi a radiatoarelor.
- La instalatia sanitarã: repararea şi înlocuirea robinetelor şi a ventilelor de la spãlãtorii, uscãtorii, closet, chiuvete, lavoare, bãi; înlocuirea garniturilor la capacele pieselor de curãţire; desfundarea, repararea sau înlocuirea sifoanelor de scurgere aparente de la obiectele sanitare; desfundarea sifoanelor de scurgere din pardoseli; desfundarea reţelei de canalizare aferente construcţiei pînã la cãminul de racord de la ieşirea din clãdiri; repararea şi înlocuirea flotorului, ventilului (clopotului), mansonului, capacului şi a lantului cu miner de la closet; repararea cazanului de baie şi înlocuirea burlanelor; repararea şi spoirea cazanului de fiert rufe; repararea spalatorului pentru rufe; vidanjarea haznalelor de tip uscat; revopsirea conductelor aparente.
În cazul clãdirilor cu apa curenta situate pe strãzi fãrã canalizare, locatarii vor suporta numai cheltuielile pentru canal, stabilite conform normelor în vigoare, vidanjarea fiind în sarcina întreprinderii care are în administrare fondul locativ.
- La instalatia de gaze: curãţirea arzatoarelor, slefuirea şi ajustarea robinetelor de serviciu cu cana; revopsirea conductelor aparente; întãrirea bratarilor şi consolelor acestora.
- La instalatia electrica: repararea şi înlocuirea intrerupatoarelor, fasungurilor, comutatoarelor, prizelor, sigurantelor fuzibile sau automate, butoanelor şi automatelor de scara; înlocuirea becurilor şi a globurilor.
- La instalaţiile şi dotãrile gospodãreşti: curãţirea şi desfundarea canalelor pentru evacuarea gunoaielor; curãţirea şi ungerea ghidajelor, platformelor şi vagonetilor pentru evacuarea gunoiului; procurarea, repararea, curãţirea şi revopsirea recipienţilor de gunoi; curãţirea crematoriului şi dispozitivelor de ardere; întreţinerea şi repararea platformelor de gunoi, a jardinierelor de la casa scãrii şi a batatoarelor de covoare.
- La ascensoare: înlocuirea geamurilor, globurilor, becurilor, oglinzilor şi a covoarelor din material plastic din cabine.

C. Alte lucrãri de întreţinere.

- curãţirea jghiaburilor şi a burlanelor de frunze şi noroi; curãţirea de zapada şi turturi de gheaţa a acoperişului, jgheaburilor şi burlanelor; curãţirea de zapada sau alte materiale depuse pe terase, luminatoare sau curţi de lumina; protejarea teraselor şi acoperişurilor ca urmare a montarii antenelor individuale de radio, televiziune.
10) Chiriaşul este obligat la repararea şi înlocuirea elementelor de construcţii şi instalaţii deteriorate ca urmare a folosirii lor necorespunzãtoare, indiferent dacã sînt în interiorul sau exteriorul clãdirii.
11) În cazul cînd lucrãrile de întreţinere şi reparaţii ce revin chiriaşului sînt condiţionate de necesitatea executãrii în prealabil a reparaţiilor ce cad în sarcina proprietarului, ele vor fi efectuate dupã executarea celor ce revin proprietarului.
12) În cazul neîndeplinirii de cãtre chiriaş a obligaţiilor pe care acesta le are cu privire la întreţinerea şi repararea locuinţei pe care o foloseşte, lucrãrile necesare vor fi executate în contul acestuia de cãtre proprietar, în condiţiile stabilite de lege.
În cazul neîndeplinirii de cãtre proprietar a obligaţiilor pe care le are cu privire la întreţinerea şi repararea clãdirii închiriate, lucrãrile necesare pot fi executate de chiriaş, în contul proprietarului în condiţiile stabilite de lege.
13) Suprafata locativã închiriatã va fi folositã potrivit destinaţiei. Orice modificare sau schimbare a destinaţiei acestor suprafeţe poate fi facuta numai în condiţiile prevãzute de lege.
Chiriaşul este obligat sa predea suprafata locativã în stare de folosinta, tinindu-se seama de starea în care a fost închiriatã.
14) Chiriaşul este obligat a întreţine curãţenia în locuinta, dependinţe, curte etc.; de asemenea se va îngriji sa nu ramina deschise robinetele de apa şi gaz şi va lua mãsuri de preintimpinare a inghetului apei în conducte şi alte asemenea.
15) Proprietarul are dreptul sa verifice o data pe an modul în care chiriaşul foloseşte şi întreţine suprafata locativã închiriatã, iar periodic, modul în care sînt folosite şi întreţinute pãrţile şi instalaţiile comune ale clãdirii.
16) Subînchirierea este permisã numai pentru partea de locuinta care nu este disponibilã şi numai în condiţiile stabilite de lege.
17) În cazul cînd chiriaşul nu respecta obligaţiile cu privire la întreţinerea, repararea, folosirea suprafeţei locative închiriate precum şi la plata chiriei potrivit prevederilor legii, proprietarul poate cere rezilierea contractului de închiriere şi evacuarea chiriaşului în condiţiile stabilite de lege.
18) Prezentul contract s-a încheiat astãzi .............. în dublu exemplar, cîte unul pentru fiecare parte.

Proprietar, Chiriaş,


---------
(a) Denumirea întreprinderii care administreazã fondul de locuinţe proprietate de stat.
(b) Localitatea, str., nr.
(c) Numele şi prenumele delegatului.
(d) Numele şi prenumele titularului contractului (chiriaşului).
(e) Denumirea organizaţiei la care este angajat; în cazul cînd chiriaşul este pensionar sau nu este angajat, se va arata ocupaţia acestuia.
(f) Sediul organizaţiei la care lucreazã (localitatea, str., nr.).
(g) Denumirea comitetului executiv al consiliului popular al localitãţii respective.
(h) Contractul de închiriere în fiinta la data intrãrii în vigoare a <>Legii nr. 10/1968 (art. 63).
(i) Se va mentiona modalitatea de plata, dupã caz, dacã chiriaşul este salariat sau nu.
(j) Se va arata numele, prenumele şi locul de munca al persoanei din familia titularului de contract, din salariul cãruia va fi reţinutã chiria.

NOTA:
Încãperile prevãzute la "dependinţe principale" şi la "alte dependinţe", atît la cele folosite în exclusivitate cît şi la cele folosite în comun, vor fi anulate în cazul cînd acestea nu fac obiectul contractului.


LOCALITATEA .................
ÎNTREPRINDEREA ..............

PROCES-VERBAL
de predare-primire a locuinţei din str. ..............
nr. .... scara .... (corp) .... etajul .... apart. ....

1. În conformitate cu contractul de închiriere înregistrat sub nr. ......... din .................. se încheie prezentul proces-verbal de predare-primire.
2. Întreprinderea ................ prin reprezentantul sau ................... avînd delegaţia nr. ........ din ................. a predat şi ..................... în calitate de chiriaş a preluat, potrivit ordinului de repartizare nr. ......... din ................. (sau în baza contractului de închiriere nr. ....... din .................) în folosinta, locuinta avînd încãperile de locuit, dependintele principale, celelalte dependinţe, curte şi gradina, în folosinta exclusiva şi comuna, asa cum sînt specificate în contractul de închiriere.
3. Starea în care se preda şi se preia locuinta cu întregul inventar fix şi mobil este urmãtoarea:
a - pereţii, dusumelele şi tavanele (tencuieli, zugraveli, vopsitorii, tapete, parchet etc.) ......................................................................
b - uşile, ferestrele (vopsitoriile, incuietorile, druckerele, broastele, jaluzelele, cremoanele, geamurile etc.) ..........................................................
c - instalatia, electrica (prizele, intrerupatoarele, comutatoarele, locurile de lampa, aplice, tablourile electrice etc.) .................................................
d - instalatia de încãlzire (radiatoare, convectoare, conducte aparente, sobe etc.) ..........................................................................
e - instalatia sanitarã (cazane baie, cazi, duşuri, vase wc, bideuri, chiuvete, lavoare, spalatoare, bucatarii, robinete etc.) ...............................................
f - alte neprevãzute mai sus (dulapuri în perete, mobilier aragaz, sobe metalice de gãtit etc.) ........................................................
4. Prezentul proces-verbal, care face parte integrantã din contractul de închiriere, a fost întocmit astãzi: ...................... în dublu exemplar, din care unul a fost predat chiriaşului.

Am predat, Am primit,
Proprietar ................. Chiriaş ....................

NOTA:
La punctul 3 literele a-f se va scrie starea şi numãrul obiectelor predate.
Cînd este cazul se pot anexa şi listele de obiecte, utilaje etc.


Înregistrat sub nr. ........
din ........................


CONTRACT DE ÎNCHIRIERE
pentru suprafeţe locative cu alta destinaţie decît aceea de locuinta

Între subsemnaţii:
Întreprinderea (a) ................... cu sediul în localitatea ............. str. .............. nr. ...... titular al dreptului de administrare a suprafeţei locative cu alta destinaţie decît locuinta, reprezentatã prin tov. ............. împuternicit prin delegaţia nr. ....... din ............... şi (b) ............. cu sediul (domiciliul) în localitatea .............. str. ........... nr. ...... în calitate de chiriaş, reprezentat prin tov. ..................... împuternicit prin delegaţia nr. ..... din ................. în baza ordinului de repartizare nr. ..... din ................. (sau în baza contractului de închiriere nr. .... din (c) ........................) a intervenit urmãtorul contract de închiriere:
1. Primul, în calitate de locator (denumit mai jos "proprietar") închiriazã, iar al doilea în calitate de locatar principal (denumit mai jos "chiriaş") ia cu chirie suprafeţele situate în localitatea ............. str. ............... nr. ....., dupã cum urmeazã:
A. Suprafeţele locative folosite în exclusivitate
Nr. total încãperi ....... folosite pentru ...................*) în suprafata de ....... mp din care:
...... încãperi cu ........... mp ca suprafata locativã necesarã desfãşurãrii activitãţii;
...... încãperi cu ........... mp ca dependinţe;
B. Suprafeţe locative folosite în comun
Nr. total de încãperi ............ folosite pentru ............ în suprafata de ........ mp din care aferentã chiriaşului, din prezentul contract, în ....... încãperi sînt .......... mp ca suprafata locativã necesarã desfãşurãrii activitãţii, iar în ......... încãperi sînt .......... mp dependinţe.
C. Din curtea sau gradina aferentã clãdirii în suprafata de ........... mp revine chiriaşului o suprafata de ......... mp.
Predarea-preluarea suprafeţelor închiriate se face pe baza procesului-verbal care face parte integrantã din prezentul contract.
2. Prin suprafata locativã cu alta destinaţie decît aceea de locuinta se înţelege suprafata încãperilor folosite pentru birouri, magazine, depozite, sali de mese pentru cantine, încãperi destinate pentru laboratoare, ateliere, sali de spectacole, sali de clasa, sali de şedinţe, biblioteci, sali de lectura, dormitoare din cãmine şi alte asemenea.
În suprafeţele curţilor şi gradinilor aferente suprafeţelor locative cu alta destinaţie decît locuinţe, nu se includ suprafeţele aleilor pentru pietoni şi trotuarelor din jurul clãdirilor avînd o latime de pînã la 1,50 m, precum şi aleile carosabile de pînã la 3 m latime.
3. Termenul închirierii este de ..... cu începere de la ...... pînã la ......
La expirarea termenului, chiriaşul are drept la reînnoirea contractului.
4. Chiria lunarã pentru folosirea suprafeţelor închiriate este de ........... lei calculatã conform prevederilor legale.
5. Plata chiriei se face lunar, cel mai tirziu pînã la expirarea lunii pentru care urmeazã a se face plata.
Contul de virament al proprietarului este**) ..................... iar cel al chiriaşului este .............
Plata se face fãrã acceptare conform prevederilor legale referitoare la urmãrirea sumelor stabilite prin titluri executorii.

6. OBLIGAŢIILE CE REVIN PROPRIETARULUI ŞI CHIRIAŞULUI

a) Obligaţiile ce revin proprietarului:
- sa predea suprafata locativã închiriatã în stare normalã de folosinta, încheind proces-verbal de predare;
- sa controleze modul cum este folositã şi intretinuta de cãtre chiriaş suprafata locativã închiriatã şi sa ia mãsurile ce se impun în vederea unei bune intretineri şi folosiri judicioase;
- sa execute toate lucrãrile de reparare sau înlocuire a elementelor de construcţii şi instalaţii care nu sînt în sarcina chiriaşului, precum şi lucrãrile care deşi sînt prevãzute în sarcina chiriaşului, necesitatea efectuãrii lor nu se datoreşte culpei chiriaşului.
b) Obligaţiile ce revin chiriaşului:
- sa comunice proprietarului orice modificare intervenita care ar influenta cuantumul chiriei, în termen de 10 zile de la data modificãrii;
- sa comunice proprietarului suprafata locativã pe care o elibereazã, cu cel puţin 20 zile înainte de data eliberãrii ei şi sa o predea în stare de folosinta tinindu-se seama de starea în care a fost preluatã;
- sa efectueze la timp şi în bune condiţiuni lucrãrile de întreţinere şi reparaţii la suprafeţele locative deţinute în exclusivitate sau în comun, dupã cum urmeazã:

La partea de construcţii:
- spoieli, zugraveli şi vopsitorii interioare şi exterioare inclusiv reparaţii şi completãri de tencuieli; curãţirea fatadelor, repararea invelitorilor, precum şi vopsirea lor parţialã sau totalã; repararea jghiaburilor, burlanelor, paziilor, sorturilor, glafurilor, copertinelor;
- repararea, înlocuirea şi vopsirea timplariei interioare şi exterioare inclusiv a feroneriei, pervazurilor, tocurilor şi captuselilor; reparaţii şi înlocuiri de pardoseli şi placaje de orice natura, ca: faianta, mozaic, marmura, lemn, mase plastice etc.
- reparaţii la trepte, contratrepte, podeste, balustrade şi mina curenta;
- înlocuirea geamurilor sparte sau lipsa, inclusiv chituirea lor; chituirea şi montarea de baghete de lemn sau metalice la geamuri;
- curãţirea coşurilor, curãţirea, repararea şi refacerea sobelor de orice fel; repararea şi înlocuirea garniturilor metalice şi usitelor de curãţire la sobe;
- refacerea pavajelor deteriorate ca urmare a circulaţiei vehiculelor sau specificului activitãţii chiriaşului; întreţinerea şi repararea imprejmuirilor; transformãrile sau amenajãrile interioare sau exterioare care sînt impuse de considerente estetice, sanitare, paza contra incendiilor sau functionale specifice activitãţii chiriaşului, inclusiv lucrãrile aferente;
- repararea vitrinelor la magazine sau spaţii similare, inclusiv lucrãrile aferente de zidãrie şi tencuieli;
- repararea şi înlocuirea rulourilor, chingilor, obloanelor, jaluzelelor şi jardinierelor.

La instalaţiile de încãlzire centrala:
- înlocuirea parţialã a radiatoarelor, repararea conductelor de legatura a radiatoarelor, fãrã coloanele de alimentare; înlocuirea garniturilor uzate ale robinetelor şi ventilelor; revopsirea elementilor de radiator şi a conductelor aparente; întãrirea bratarilor şi consolelor existente pentru conducte şi radiatoare; curãţirea gratarelor la cazane; curãţirea injectoarelor şi arzatoarelor; ungerea pãrţilor mobile la motoare şi mecanisme;
- curãţirea rezervoarelor de combustibil prin îndepãrtarea reziduurilor; desfundarea conductelor de alimentare cu combustibil, repararea injectoarelor;
- rebobinarea motoarelor electrice de actionare a pompelor de circulaţie aferente încãlzirii sau preparãrii apei calde; repararea şi înlocuirea parţialã a elementilor sparti, inclusiv operaţiunile aferente la cazanele de încãlzire centrala; sudarea serpentinelor, curãţirea de rugina şi revopsirea interioarã şi exterioarã a elementelor componente, revizuirea şi repararea armaturilor, a izolatiilor termice etc. la boilere şi schimbatoare de caldura.
La instalaţiile sanitare:
- repararea şi înlocuirea robinetelor şi a bateriilor amestecatoare de apa la chiuvete, lavoare, bãi etc.; repararea şi înlocuirea sifoanelor aparente de scurgere de la obiectele sanitare; înlocuirea garniturilor de la capacele pieselor de curãţire; desfundarea sifoanelor de scurgere şi a reţelei de canalizare pînã la cãminul de racord de la ieşirea din clãdire;
- repararea sau înlocuirea parţialã a conductelor de alimentare şi a tuburilor de scurgere; înlocuirea obiectelor sanitare sparte sau deteriorate inclusiv vopsirea lor; repararea sau înlocuirea armaturilor de orice fel şi a pieselor de legatura; revopsirea conductelor aparente;
- consolidarea şi înlocuirea portprosopului, portsapunului, porthirtiei, etajerei şi a oglinzii;
- repararea şi înlocuirea cazanului de baie, de rufe, de bucatarie şi a burlanelor respective; înlocuirea rezervorului de apa de la closet, inclusiv a pãrţilor sale componente; repararea şi centrarea pompelor, hidrofoarelor, ungerea motorului etc.; revizuirea şi curãţirea recipientului de hidrofor, inclusiv repararea armaturilor, a sticlei de nivel, a supapei de siguranta, precum şi repararea elementelor de automatizare aparţinînd instalaţiei ce serveşte hidroforul; vidanjarea haznalelor de tip uscat.

La instalaţiile electrice:
- repararea şi revizuirea instalaţiei electrice; repararea şi înlocuirea dozelor, intrerupatoarelor, fasungurilor, comutatoarelor, prizelor, sigurantelor fuzibile sau automate; butoanelor şi automatelor de scara; înlocuirea becurilor şi a globurilor; repararea tablourilor electrice.

Alte obligaţii ale chiriaşului:
- repararea sau înlocuirea instalaţiilor speciale: frigorifice, iluminat ornamental, ventilaţie etc.;
- întreţinerea şi repararea ascensoarelor de persoane şi materiale;
- repararea, inclusiv resamotarea crematoriilor;
- curãţirea de frunze şi noroi a jgheaburilor şi burlanelor; curãţirea de zapada şi turturi de gheaţa a acoperişului, jgheaburilor, burlanelor, teraselor, curţilor etc.;
- curãţirea şi desfundarea canalelor pentru evacuarea gunoaielor, curãţirea şi ungerea ghidajelor, platformelor şi vagonetilor pentru evacuarea gunoiului; procurarea, repararea şi revopsirea recipienţilor de gunoi; curãţirea crematoriului şi a dispozitivelor de ardere; întreţinerea şi repararea platformelor de gunoi.

Costul lucrãrilor de întreţinere şi reparaţii la exteriorul clãdirilor, precum şi cele de la pãrţile şi instalaţiile de folosinta comuna, altele decît cele stabilite pentru chiriaşii care deţin suprafeţe locative cu destinaţie de locuinta, se suporta de cãtre chiriaşi, în cota parte cu organizaţia socialistã care închiriazã, proporţional cu suprafata locativã detinuta.

7. Nici o modificare în structura interioarã a suprafeţei locative cu alta destinaţie decît aceea de locuinta nu se poate efectua fãrã acordul proprietarului.
8. Contractul de fata s-a încheiat astãzi ......... în dublu exemplar, cîte unul pentru fiecare parte.

Proprietar, Chiriaş,

--------
(a) Denumirea întreprinderii care are în administrare fondul locativ proprietate de stat.
(b) Denumirea întreprinderii, unitãţii etc. care ia cu chirie;
(c) Contractul de închiriere în fiinta la data intrãrii în vigoare a <>Legii nr. 10/1968 (art. 63).

NOTA:
În cazul chiriaşilor persoane fizice, se vor trece şi datele în legatura cu domiciliul pe care-l au, precum şi datele din buletinul de identitate.

*) Se va trece, dupã caz, scopul în care a fost facuta închirierea (vezi <>art. 38 şi 39 din Legea nr. 10/1968 : birouri, activitate social-culturalã, comercialã etc.).
**) Se va trece nr. de cont şi unitatea bancarã care deserveste pãrţile din contract.
În cazul chiriaşilor persoane fizice, se trece obligaţia acestora de a plati chiria la casieria întreprinderii.

-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016