Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCTIUNI nr. 3 din 17 februarie 2011  pentru punerea in aplicare a art. 253 din Legea educatiei nationale nr. 1/2011    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

INSTRUCTIUNI nr. 3 din 17 februarie 2011 pentru punerea in aplicare a art. 253 din Legea educatiei nationale nr. 1/2011

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 126 din 18 februarie 2011

    În baza prevederilor <>art. 94 şi 253 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011,
    în conformitate cu prevederile <>Ordinului ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului nr. 3.753/2011 privind aprobarea unor mãsuri tranzitorii în sistemul naţional de învãţãmânt,
    în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 81/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, cu modificãrile ulterioare,

    ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului emite urmãtoarea instrucţiune:

    ART. 1
    (1) Cadrele didactice netitulare calificate încadrate în învãţãmântul preuniversitar prin suplinire în anul şcolar 2010-2011, care au participat la concursul naţional unic de titularizare în ultimii 3 ani anteriori intrãrii în vigoare a <>Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, au obţinut cel puţin nota 7 (şapte) şi au ocupat un post didactic/o catedrã, devin titulare ale unitãţii de învãţãmânt respective dacã sunt îndeplinite cumulativ urmãtoarele condiţii generale:
    a) se certificã viabilitatea postului/catedrei;
    b) consiliul de administraţie al unitãţii de învãţãmânt respective este de acord.
    (2) Începând cu data de 1 septembrie 2011, poate deveni titular pe postul didactic/catedra ocupat(ã) prin suplinire într-o unitate sau douã unitãţi de învãţãmânt cu personalitate juridicã, în anul şcolar 2010-2011, în condiţiile alin. (1), cadrul didactic calificat care, la data solicitãrii, îndeplineşte cumulativ urmãtoarele condiţii specifice:
    a) a fost repartizat în anul şcolar 2010-2011 la nivelul unui singur judeţ/municipiului Bucureşti pe un post didactic/o catedrã vacantã/rezervatã prin suplinire, continuitate pentru suplinire sau ca suplinitor cu post redus, în una sau douã unitãţi de învãţãmânt cu personalitate juridicã, în baza notei de cel puţin 7 (şapte) obţinute la unul dintre concursurile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învãţãmântul preuniversitar de stat susţinute în specialitatea postului didactic/catedrei, în iulie 2010, iulie 2009 sau iunie-iulie 2008, în şedinţã publicã organizatã pânã la data începerii cursurilor anului şcolar 2010-2011;
    b) solicitã un post didactic/o catedrã care este complet(ã), nu este rezervat(ã) şi are o viabilitate de cel puţin 4 ani;
    c) respectã condiţiile de ocupare a postului didactic/catedrei, aşa cum au fost prevãzute de art. 1 din Metodologia privind mişcarea personalului didactic din învãţãmântul preuniversitar, aprobatã prin <>Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului nr. 5.616/2010, şi de Centralizatorul privind disciplinele de învãţãmânt, domeniile şi specializãrile, precum şi probele de concurs valabile pentru încadrarea personalului didactic din învãţãmântul preuniversitar 2011, aprobat prin <>Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului nr. 3.184/2011;
    d) are avizele şi atestatele necesare pentru ocuparea postului didactic/catedrei, conform Metodologiei privind mişcarea personalului didactic din învãţãmântul preuniversitar, aprobatã prin <>Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului nr. 5.616/2010.
    (3) În situaţia în care un post didactic/o catedrã este solicitat(ã) de mai multe cadre didactice netitulare care îndeplinesc cumulativ condiţiile prevãzute la alin. (2), pentru departajare se va lua în calcul nota cea mai mare de la concursul/concursurile susţinut/susţinute în iunie-iulie 2008, iulie 2009 şi/sau iulie 2010. La note egale, pentru departajare se folosesc criteriile şi punctajele prevãzute în anexa nr. 2 la Metodologia privind mişcarea personalului didactic din învãţãmântul preuniversitar, aprobatã prin <>Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului nr. 5.616/2010.
    (4) În situaţia în care nici aplicarea criteriilor prevãzute la alin. (3) nu conduce la departajare, se aplicã în ordine urmãtoarele criterii de departajare:
    a) media aritmeticã, cu 4 zecimale, calculatã prin trunchiere, a mediei anilor de studii şi a mediei examenului de licenţã/stat/absolvire. Pentru absolvenţii liceelor pedagogice/şcolilor echivalente, departajarea se face pe baza mediei aritmetice cu 4 zecimale, calculatã prin trunchiere, a mediei anilor de studii şi a mediei examenului de bacalaureat/absolvire;
    b) domiciliul în localitatea unde se aflã postul didactic/catedra vacant(ã). Dacã un candidat are domiciliul în localitatea în care se aflã postul didactic/catedra, atunci este avantajat. Dacã postul didactic/catedra este într-un sat ce aparţine de o comunã/un oraş, candidatul din comunã/oraş este avantajat. Dacã postul didactic/catedra este într-un sat ce aparţine de o comunã/un oraş, candidatul cu domiciliul într-un alt sat ce aparţine de acea comunã/acel oraş este avantajat. Dacã postul didactic/catedra este într-o comunã/într-un oraş, candidatul cu domiciliul într-o localitate ce aparţine de localitatea postului este avantajat. Toate celelalte cazuri sunt cazuri de egalitate.
    ART. 2
    (1) Cadrele didactice care se încadreazã în prevederile art. 1 alin. (2) se adreseazã, în scris, consiliului/consiliilor de administraţie al/ale unitãţii/unitãţilor de învãţãmânt unde sunt încadrate prin suplinire în anul şcolar 2010-2011, prin depunerea unei cereri-tip, conform modelului prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta instrucţiune, pânã la data de 25 februarie 2011. Consiliul/Consiliile de administraţie analizeazã cererile individuale şi comunicã inspectoratului şcolar acordul/refuzul, pânã la data de 1 martie 2011.
    (2) Consiliul/Consiliile de administraţie al/ale unitãţii/unitãţilor de învãţãmânt comunicã în scris, pânã la data de 2 martie 2011, cadrelor didactice solicitante motivele acordului/refuzului acordãrii titularizãrii pe postul didactic/catedra ocupat(ã) prin suplinire în anul şcolar 2010-2011.
    ART. 3
    Comisia judeţeanã/a municipiului Bucureşti de mobilitate a personalului didactic verificã situaţiile transmise de unitãţile de învãţãmânt şi întocmeşte listele finale care cuprind cadrele didactice netitulare propuse pentru a deveni titulare începând cu data de 1 septembrie 2011, pe care le supune validãrii consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar pânã la data de 7 martie 2011. Listele finale validate de consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar se afişeazã la inspectoratul şcolar pânã la data de 8 martie 2011.
    ART. 4
    (1) Contestaţiile se depun la inspectoratul şcolar în termen de 2 (douã) zile lucrãtoare de la afişarea listei şi se soluţioneazã de cãtre consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, pânã la data de 11 martie 2011. Hotãrârea consiliului de administraţie este definitivã şi poate fi atacatã numai la instanţa de contencios administrativ.
    (2) Dupã soluţionarea contestaţiilor, inspectorul şcolar general emite decizia de repartizare pe perioadã nedeterminatã, începând cu data de 1 septembrie 2011, pentru personalul didactic validat de consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar în condiţiile prezentei instrucţiuni, cu precizarea unitãţii de învãţãmânt cu personalitate juridicã, postului didactic/catedrei, nivelului de învãţãmânt, limbii de predare şi a regimului de mediu. În decizie nu se precizeazã viabilitatea postului didactic/catedrei, iar structura/structurile unitãţilor de învãţãmânt cu personalitate juridicã se precizeazã numai în situaţia în care regimul de mediu al structurii/structurilor este diferit de regimul de mediu al unitãţii de învãţãmânt cu personalitate juridicã.
    ART. 5
    În baza deciziei de repartizare emise de inspectoratul şcolar conform art. 4 alin. (2), directorii unitãţilor de învãţãmânt încheie contractul individual de muncã pe perioadã nedeterminatã, începând cu data de 1 septembrie 2011, cu personalul didactic repartizat.
    ART. 6
    Direcţia generalã management, resurse umane şi reţea şcolarã din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, inspectoratele şcolare şi unitãţile de învãţãmânt preuniversitar duc la îndeplinire prevederile prezentei instrucţiuni.
    ART. 7
    Prezenta instrucţiune se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                              Ministrul educaţiei,
                     cercetãrii, tineretului şi sportului,
                              Daniel Petru Funeriu

    Bucureşti, 17 februarie 2011.
    Nr. 3.

    ANEXĂ

                                   - model -

    Se certificã exactitatea datelor.

             Director,
           .............
      (numele şi prenumele)

                               Domnule director,

    Subsemnatul(a) (iniţiala tatãlui), ..............................................., nãscut(ã) la data de .........., cod numeric personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, cu domiciliul în localitatea ........., judeţul (sectorul) ....., str. ............ nr. ..., bl. ..., sc. ..., ap. ..., telefon ................, posesor/posesoare al/a B.I./cãrţii de identitate seria ... nr. ..., eliberat(ã) de Poliţia ........ la data de ........., vã rog sã îmi aprobaţi încadrarea ca titular începând cu anul şcolar 2011-2012, pe postul didactic/catedra ...................... de la (unitatea/unitãţile de învãţãmânt) ......................., localitatea ............., în baza notei ...... şi a rezultatului "admis" la proba practicã/oralã de (*) ..................., obţinute la concursul naţional din iulie 2008 sau la concursul organizat pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante în unitãţile de învãţãmânt preuniversitar din judeţele nominalizate în <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.942/2004 privind nominalizarea judeţelor-pilot care vor aplica noul sistem de finanţare şi administrare a unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat, din iunie-iulie 2008, la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din 15 iulie 2009 şi/sau la concursul din 14 iulie 2010.
-------------
    (*) Se completeazã numai de cadrele didactice care au susţinut probe practice/orale în cadrul concursului.

    Prezint urmãtoarea situaţie:
    1. Studii finalizate cu examen de absolvire/licenţã/bacalaureat:
    a) universitatea, institutul, academia, institutul pedagogic de 3 ani, colegiul, şcoala postlicealã, şcoala de maiştri, liceul pedagogic etc. ....................................., facultatea ......................................................., nivelul studiilor (medii, postliceale, universitare de scurtã duratã, ciclul I de studii universitare de licenţã, universitare de lungã duratã, ciclul II de studii universitare de masterat) ..................., cu durata studiilor de ... ani (zi, seral, f.f.), promoţia .........., cu specialitatea principalã ..............., secundarã ................., cu media la examenul de stat (licenţã)/absolvire ..............., media de departajare ...............;
    b) universitatea, institutul, academia, institutul pedagogic de 3 ani, colegiul, şcoala postlicealã, şcoala de maiştri, liceul pedagogic etc. ....................................., facultatea ......................................, nivelul studiilor (medii, postliceale, universitare de scurtã duratã, ciclul I de studii universitare de licenţã, universitare de lungã duratã, ciclul II de studii universitare de masterat) .............................., cu durata studiilor de ... ani (zi, seral, f.f.), promoţia ........................, cu specialitatea principalã ........................................., secundarã .................., cu media la examenul de stat (licenţã)/absolvire ............., media de departajare ...............;
    c) universitatea, institutul, academia, institutul pedagogic de 3 ani, colegiul, şcoala postlicealã, şcoala de maiştri, liceul pedagogic etc. ..............................., facultatea ........................................., nivelul studiilor (medii, postliceale, universitare de scurtã duratã, ciclul I de studii universitare de licenţã, universitare de lungã duratã, ciclul II de studii universitare de masterat) ......................, cu durata studiilor de ... ani (zi, seral, f.f.), promoţia ........................, cu specialitatea principalã ........................, secundarã ......................, cu media la examenul de stat (licenţã)/absolvire ..............., media de departajare ............... .
    2. Dupã absolvirea cu diplomã de licenţã a studiilor universitare de lungã duratã am absolvit cursuri postuniversitare (studii aprofundate, studii academice postuniversitare, studii postuniversitare de specializare), dupã cum urmeazã:
    a) instituţia (universitatea, institutul, academia) ................................., cu specializarea ............................................., cu durata studiilor de ... ani, promoţia ............., media de absolvire ............, media de departajare ...............;
    b) instituţia (universitatea, institutul, academia) ................................, cu specializarea ................................................., cu durata studiilor de ... ani, promoţia .................., media de absolvire ........., media de departajare .............;
    c) instituţia (universitatea, institutul, academia) ............................, cu specializarea .........................................., cu durata studiilor de .... ani, promoţia .................., media de absolvire ........, media de departajare ............. .
    3. Am obţinut definitivatul în anul ..............., cu media ..............., gradul II în anul ..........., cu media .............., gradul I în anul ..........., cu media ........., doctoratul în anul ............., la specialitatea ................................... .
    4. Categorii dobândite (pentru antrenori):
    anul ............ categoria ......... disciplina sportivã ...........................;
    anul ............ categoria ......... disciplina sportivã ...........................;
    anul ............ categoria ......... disciplina sportivã ...........................;
    anul ............ categoria ......... disciplina sportivã ...........................;
    anul ............ categoria ......... disciplina sportivã ...........................;
    5. În anul şcolar 2010-2011 sunt încadrat(ã) ca suplinitor(oare) pe/la postul/catedra de .................................... de la .............................................. .
    6. La 1 septembrie 2010 am avut .... ani întregi .... vechime în învãţãmânt.
    7. Avize şi atestate:
    Tipul avizului de culte: .......
    Tipul avizului de alternativã: ...................
    Tipul avizului unitãţii de învãţãmânt militar: .................
    Atestat educaţie specialã: [] Aviz IGP/ARR: [] Avizul liceului pedagogic: []
    8. Calificativul obţinut în anul şcolar 2008-2009 .................................. şi în anul şcolar 2009-2010 .............................. .
    NOTE:
    a) Pentru absolvenţii promoţiei 2010 şi debutanţii în primul an de activitate se ia în considerare calificativul parţial din anul şcolar 2010-2011.
    b) Pentru absolvenţii promoţiei 2009 şi debutanţii în al doilea an de activitate se iau în considerare calificativul din anul şcolar 2009-2010 şi calificativul parţial din anul şcolar 2010-2011.
    9. Am întrerupt activitatea în învãţãmânt pentru motivul ............................, cu (fãrã) acordul inspectorului şcolar ......, prin Decizia nr. ....., conform <>art. ..... din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    10. Sunt/Nu sunt unic întreţinãtor de familie. Am ...... copii în întreţinere. Soţul/Soţia este/nu este angajat(ã) în muncã.
    11. Prezint Avizul medical nr. ............. din data de ............................, emis de ................................................, din care rezultã cã sunt apt(ã) pentru a preda în învãţãmânt şi cã îndeplinesc condiţiile prevãzute la <>art. 4 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru a fi încadrat(ã) în învãţãmânt.

    Rãspund de exactitatea datelor înscrise în aceastã cerere şi declar cã voi suporta consecinţele dacã am comunicat date eronate.

    Data ............. Semnãtura ........

    Anexez, în urmãtoarea ordine, actele certificate pentru conformitate cu originalul de cãtre directorul unitãţii la care sunt încadrat în anul şcolar 2010-2011:
    1. copie de pe decizia de repartizare pe postul didactic de la unitatea de învãţãmânt la care sunt încadrat ca suplinitor în anul şcolar 2010-2011;
    2. copie de pe buletin/cartea de identitate din care reiese domiciliul;
    3. acte doveditoare în situaţia schimbãrii numelui (dacã este cazul);
    4. copii legalizate de pe actele de studii (inclusiv foaia matricolã);
    5. copii de pe certificatele de grade didactice dobândite/categorii pentru antrenori, respectiv avize şi atestate;
    6. adeverinţe privind calificativele acordate pentru anii şcolari 2008-2009 şi 2009-2010 (conform fişei de evaluare). Adeverinţã privind calificativul parţial acordat pentru anul şcolar 2010-2011 pentru absolvenţii promoţiilor 2009 şi 2010 şi debutanţii în primii 2 ani de activitate;
    7. fişa/fişele de evaluare a activitãţii metodice şi ştiinţifice la nivel de şcoalã, judeţ, naţional, însoţitã/însoţite de documentele justificative;
    8. copii ale programelor şcolare elaborate şi aprobate, ale coperţilor manualelor şcolare, ghidurilor şi cãrţilor, ale studiilor şi articolelor publicate, documentele prin care s-au omologat materialele didactice;
    9. copii ale adeverinţelor/diplomelor din care reiese participarea la activitãţi desfãşurate în cadrul programelor de reformã coordonate de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului şi/sau participarea la activitãţi desfãşurate în cadrul programelor de formare continuã;
    10. adeverinţa de vechime în învãţãmânt;
    11. documentele care atestã punctajul acordat, eventual pentru criteriile social-umanitare;
    12. acordul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului/inspectoratului şcolar/întreprinderii de întrerupere a activitãţii (dacã este cazul);
    13. copie de pe carnetul de muncã şi/sau copia filei corespunzãtoare din registrul general de evidenţã a salariaţilor;
    14. avizul medical din care rezultã cã sunt apt(ã) pentru a preda în învãţãmânt.

                                  ----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016