Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCTIUNI nr. 3.128/C din 28 octombrie 2003  privind criteriile de autorizare a operatorilor de arhiva    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

INSTRUCTIUNI nr. 3.128/C din 28 octombrie 2003 privind criteriile de autorizare a operatorilor de arhiva

EMITENT: MINISTERUL JUSTITIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 780 din 6 noiembrie 2003

În temeiul <>art. 15 alin. (4) din Ordonanta Guvernului nr. 89/2000 privind unele mãsuri pentru autorizarea operatorilor şi efectuarea inscrierilor în Arhiva Electronica de Garanţii Reale Mobiliare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 423 din 1 septembrie 2000, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 298/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în conformitate cu dispoziţiile <>art. 6 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 736/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 482 din 7 iulie 2003, cu modificãrile ulterioare,

ministrul justiţiei emite urmãtoarele instrucţiuni:

ART. 1
(1) Pentru obţinerea punctajului necesar autorizãrii ca operator de arhiva solicitantii trebuie sa îndeplineascã criteriile prevãzute de prezentele instrucţiuni.
(2) Punctajul maxim corespunzãtor criteriilor de autorizare este de 100 de puncte.
(3) Autorizaţia va fi acordatã fiecãrui solicitant care obţine minimum 90 de puncte.
(4) În vederea desfãşurãrii activitãţii de operare în Arhiva Electronica de Garanţii Reale Mobiliare solicitantii vor face dovada faptului ca actul constitutiv sau, dupã caz, autorizaţia de funcţionare menţioneazã activitatea de înregistrare a avizelor de garanţie în arhiva.
ART. 2
Criteriile care stau la baza acordãrii punctajului sunt urmãtoarele:

A. Existenta unor resurse financiare suficiente pentru desfãşurarea activitãţii de operator - 30 de puncte

1. Solicitantul va prezenta ultima situaţie financiarã anuala, vizata de direcţia generalã a finanţelor publice judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti. Situaţia trebuie sa evidentieze îndeplinirea de cãtre acesta a tuturor obligaţiilor de plata exigibile.
2. Solicitantul va prezenta autoritãţii de supraveghere, sub forma unor formulare-tip eliberate de organele competente, certificatul de cazier fiscal, eliberat de direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, precum şi certificate privind plata obligaţiilor bugetare exigibile.
3. Solicitantul va anexa la cererea de autorizare ca operator de arhiva documente eliberate ori certificate de instituţiile publice competente, din care sa rezulte ca dispune de personalul strict necesar activitãţii de operare a arhivei. Este îndeplinitã aceasta condiţie dacã solicitantul dispune la fiecare birou teritorial de serviciile a cel puţin 2 salariaţi, dintre care unul cu studii superioare în domeniul juridic, angajat de cel puţin un an pe o funcţie de specialitate juridicã în raport cu data depunerii cererii de autorizare.
4. De asemenea, solicitantul va anexa la cererea de autorizare documentele din care sa rezulte ca are în proprietate echipamentul tehnic minim necesar desfãşurãrii activitãţii de operator de arhiva, şi anume cel puţin doua calculatoare conectate la Internet, cel puţin o imprimanta compatibila cu calculatoarele din dotare, telefon şi fax, la toate birourile teritoriale pe care le va deschide.
5. În cazul persoanelor care exercita profesii liberale, condiţia existenţei cel puţin a unui salariat cu studii superioare în domeniul juridic, angajat de cel puţin un an pe o funcţie de specialitate juridicã, prevãzutã la pct. 3, este îndeplinitã şi în situaţia în care persoanele nominalizate au calitatea de titular sau colaborator în forma de exercitare a profesiei liberale respective.

B. Numãrul de birouri teritoriale care vor primi avize de garanţie în vederea înscrierii în arhiva - maximum 25 de puncte

1. Acest criteriu are în vedere numãrul de birouri de înscriere în arhiva a avizelor de garanţie, pe care solicitantul se angajeazã sa le deschidã în raza teritorialã a municipiilor, oraşelor şi comunelor în care funcţioneazã instanţe judecãtoreşti.
2. În situaţia în care solicitantul înţelege sa desfãşoare activitatea de înscriere a avizelor cu împuternicirea unor agenţi, acesta va prezenta autoritãţii de supraveghere documentele care atesta existenta raporturilor juridice dintre el şi persoanele ce vor avea calitatea de agent împuternicit.
3. În situaţia în care activitatea solicitantului urmeazã a se desfasura şi prin intermediul agenţilor împuterniciţi, cel puţin jumãtate din numãrul total al birourilor teritoriale trebuie sa fie deservita cu mijloace de producţie şi salariaţii proprii ai solicitantului autorizaţiei.
4. Birourile de înscriere în arhiva deservite cu mijloace de producţie şi salariaţii proprii ai solicitantului autorizaţiei trebuie sa fie astfel situate încât solicitantul sa aibã capacitatea de a acoperi teritorial minimum 5 judeţe, prin deschiderea pe raza fiecãrui judeţ cel puţin a unui birou teritorial.
5. Solicitantii trebuie sa dovedeascã existenta în proprietatea sau în folosinta lor şi a agenţilor acestora a unor sedii corspunzatoare în care se va desfasura activitatea de înscriere în arhiva a avizelor de garanţie, iar în cazul celor situate în clãdiri cu mai multe apartamente, faptul ca sediile nu au, în fapt, destinaţia de locuinta.
6. Pentru birourile teritoriale proprii, precum şi pentru cele deschise prin împuternicirea unor agenţi, solicitantul va prezenta dovada înscrierii acestora în registrele de înmatriculare corespunzãtoare, ca sedii principale ori secundare.
7. Se va acorda câte un punct pentru fiecare birou teritorial deschis.

C. Existenta unei poliţe de asigurare sau a garanţiei oferite pentru rãspundere profesionalã, superioarã nivelului minim obligatoriu prevãzut de <>art. 20 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 89/2000 privind unele mãsuri pentru autorizarea operatorilor şi efectuarea inscrierilor în Arhiva Electronica de Garanţii Reale Mobiliare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 298/2002 , cu modificãrile ulterioare - 10 puncte

D. Capacitatea de a asigura accesul la arhiva prin tehnologii noi - 10 puncte

1. Solicitantii vor face dovada ca pentru fiecare birou teritorial pe care se angajeazã sa îl deschidã deţin, cel puţin pentru conducãtorul biroului teritorial respectiv, semnatura electronica extinsã, bazatã pe un certificat calificat valabil, eliberat de un furnizor de servicii de certificare acreditat. În acest sens solicitantii vor anexa o declaraţie pe propria rãspundere, urmând ca ulterior, la cererea autoritãţii de supraveghere, sa transmitã documente de test semnate electronic.
2. Pentru fiecare birou teritorial solicitantul trebuie sa detina o unitate suplimentarã de stocare de date pe mediu optic sau magnetic ori sa dispunã de o soluţie de stocare în reţea amplasata la sediul central al acestuia. Dovada drepturilor solicitantului cu privire la aceste echipamente se face prin anexarea documentelor de plata corespunzãtoare.

E. Notorietatea şi reputaţia solicitantului - 25 de puncte

Pentru acordarea punctajului aferent acestui criteriu solicitantul trebuie sa beneficieze de o certa notorietate pe plan naţional, precum şi de un bun renume.
ART. 3
Condiţiile de autorizare referitoare la numãrul minim de birouri teritoriale şi existenta în proprietate sau în folosinta a unor sedii corespunzãtoare, prevãzute la art. 2 lit. B, se considera îndeplinite, în cazul în care solicitantul autorizaţiei este o organizaţie profesionalã, şi în mãsura în care activitatea de înscriere în arhiva a avizelor de garanţie este realizatã de cãtre membrii organizaţiei respective, dupã cum urmeazã:
a) acoperirea teritorialã minima cu birouri teritoriale se raporteazã la membrii organizaţiei profesionale care vor efectua înscrieri;
b) condiţia numãrului minim de birouri ale organizaţiei profesionale, deservite prin mijloace de producţie şi salariaţi proprii, nu este obligatorie;
c) membrii organizaţiei profesionale se afla în evidenta unei instituţii publice sau de utilitate publica şi desfãşoarã o activitate de utilitate sau interes public, în condiţiile legii.
ART. 4
Furnizarea cu intenţie a unor date nereale cu privire la criteriile de autorizare atrage revocarea autorizaţiei de operator chiar dacã solicitantul ar fi îndeplinit numãrul de puncte necesar autorizãrii ca operator de arhiva şi fãrã acordarea punctajului aferent criteriilor cu privire la care solicitantul a furnizat informaţiile nereale.
ART. 5
Direcţia publicitate mobiliarã, imobiliarã şi notari publici va lua mãsurile necesare în vederea ducerii la îndeplinire a prevederilor prezentelor instrucţiuni.
ART. 6
(1) Prezentele instrucţiuni se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) La data intrãrii în vigoare a prezentelor instrucţiuni se abroga <>Instrucţiunile ministrului justiţiei nr. 1.235/C/2001 privind criteriile de autorizare a operatorilor de arhiva, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 332 din 21 iunie 2001.

Ministrul justiţiei,
Rodica Mihaela Stanoiu

Bucureşti, 28 octombrie 2003.
Nr. 3.128/C.



────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016