Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCTIUNI nr. 108 din 17 octombrie 2002  de aplicare a   Ordonantei Guvernului nr. 66/2000 privind organizarea si exercitarea profesiei de consilier in proprietate industriala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

INSTRUCTIUNI nr. 108 din 17 octombrie 2002 de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 66/2000 privind organizarea si exercitarea profesiei de consilier in proprietate industriala

EMITENT: OFICIUL DE STAT PENTRU INVENTII SI MARCI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 826 din 15 noiembrie 2002

În temeiul art. I pct. 6 şi al <>art. II din Legea nr. 437/2002 pentru aprobarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 66/2000 privind organizarea şi exercitarea profesiei de consilier în proprietate industriala, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 758 din 17 octombrie 2002,

Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mãrci emite urmãtoarele instrucţiuni:

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Profesia de consilier în proprietate industriala se exercita în condiţiile prevãzute de <>Ordonanta Guvernului nr. 66/2000 privind organizarea şi exercitarea profesiei de consilier în proprietate industriala, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 437/2002 şi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 758 din 17 octombrie 2002.
ART. 2
În înţelesul prezentelor instrucţiuni prin urmãtorii termeni se înţelege:
a) lege - <>Legea nr. 437/2002 pentru aprobarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 66/2000 privind organizarea şi exercitarea profesiei de consilier în proprietate industriala;
b) ordonanta - <>Ordonanta Guvernului nr. 66/2000 privind organizarea şi exercitarea profesiei de consilier în proprietate industriala, republicatã;
c) OSIM - Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mãrci;
d) BOPI - Buletinul Oficial de Proprietate Industriala;
e) consilier - consilierul în proprietate industriala;
f) Camera - Camera Nationala a Consilierilor în Proprietate Industriala din România;
g) Registru - Registrul naţional al consilierilor în proprietate industriala;
h) examen - examenul de atestare în profesia de consilier în proprietate industriala;
i) obiect - obiectul dreptului de proprietate industriala;
j) registratura - Registratura generalã a OSIM;
k) cerere - cererea de înscriere la examenul de atestare în profesia de consilier în proprietate industriala;
l) Comisie - comisia de examen;
m) asistenţi în proprietate industriala - persoane care desfãşoarã practica în domeniul proprietãţii industriale;
n) tutori în domeniul proprietãţii industriale - consilieri cu vechime de minimum 5 ani, stabiliţi de Camera pentru îndrumarea în practica în domeniul proprietãţii industriale.
ART. 3
Principalele atribuţii ale consilierului în exercitarea profesiei sale sunt:
a) acordarea de asistenta de specialitate şi reprezentarea persoanelor fizice şi juridice, romane sau strãine, în toate procedurile în fata OSIM;
b) acordarea de asistenta de specialitate în cazul încheierii de acte de transmitere a drepturilor de proprietate industriala;
c) acordarea de asistenta de specialitate în protecţia informaţiilor în interiorul firmelor;
d) acordarea de asistenta de specialitate în supravegherea pieţei în ceea ce priveşte încãlcarea drepturilor dobândite de client prin titlurile de protecţie acordate de OSIM;
e) acordarea de asistenta de specialitate în domeniul proprietãţii industriale şi reprezentarea persoanelor fizice şi juridice, romane sau strãine, interesate fata de terţi (birouri ale notarului public, organe vamale etc.);
f) reprezentarea în fata instanţelor judecãtoreşti a solicitanţilor, titularilor de drepturi sau a persoanelor interesate numai în cazul în care consilierul are calitatea de consilier juridic sau de avocat;
g) acordarea de asistenta de specialitate în procedura de acordare a unei licenţe obligatorii;
h) acordarea de asistenta de specialitate în probleme referitoare la exploatarea brevetelor, precum şi a drepturilor patrimoniale cuvenite inventatorilor.
ART. 4
În scopul reprezentãrii şi ocrotirii intereselor consilierilor atât la nivel naţional, cat şi internaţional, în temeiul art. 3 din ordonanta, funcţioneazã Camera.
ART. 5
Profesia de consilier poate fi exercitatã numai de cãtre persoana fizica înscrisã în Registru şi care este membra a Camerei.

CAP. 2
Dobândirea calitãţii de consilier

ART. 6
Dobândirea calitãţii de consilier are loc în urma sustinerii şi promovãrii unui examen la care pot participa persoanele fizice care fac dovada îndeplinirii cumulative a condiţiilor prevãzute la art. 5 din ordonanta.
ART. 7
(1) În vederea înscrierii la examen candidatul va depune o cerere:
a) direct la registratura; sau
b) prin posta - recomandatã cu confirmare de primire.
(2) În ambele situaţii cererea trebuie sa fie înregistratã la OSIM cel mai târziu cu 10 zile înainte de data sustinerii examenului, OSIM confirmand primirea cererii.
ART. 8
(1) Cererea trebuie redactatã în limba romana şi va cuprinde:
a) numele, prenumele, domiciliul şi cetãţenia;
b) solicitarea expresã de înscriere la examen;
c) obiectul şi, dupã caz, domeniul tehnic de specialitate pentru care se solicita înscrierea la examen.
(2) Cererea de înscriere la examen, care se face pe formular tip emis de OSIM, şi actele prevãzute la art. 9 se depun împreunã, cel târziu cu 10 zile înaintea datei examenului.
ART. 9
(1) Cererea trebuie sa fie însoţitã de urmãtoarele documente:
a) curriculum vitae;
b) copie legalizatã a certificatului de naştere;
c) copie legalizatã a diplomei de absolvire a unui institut sau universitãţi de învãţãmânt superior, cu menţionarea specializãrii tehnice, ştiinţifice sau juridice;
d) cazier judiciar; pentru înscrierea la examen se poate admite dovada solicitãrii cazierului sub rezerva ca pana la înregistrarea în Registru acesta sa fie depus la dosar;
e) o copie a carnetului de munca sau o adeverinta eliberata de societatea ori unitatea în care candidatul şi-a desfãşurat sau îşi desfãşoarã activitatea, din care sa rezulte o vechime de minimum 3 ani în domeniul profesiei de baza; adeverinta care atesta practica de 3 ani în domeniul proprietãţii industriale este eliberata sau vizata de Camera. Modul de desfãşurare a practicii se stabileşte de Camera, cu acordul OSIM;
f) dovada de plata a taxei de examinare, în funcţie de numãrul de obiecte de proprietate industriala la care candidatul s-a înscris.
(2) Perioadele de 3 ani privind practica în domeniul profesional de baza şi în domeniul proprietãţii industriale, prevãzute la art. 5 lit. e) din ordonanta, pot fi parţial sau total suprapuse, dacã în timpul activitãţii în domeniul profesional de baza candidatul a avut şi activitate practica în domeniul proprietãţii industriale.
(3) În cazul persoanelor la care se referã art. 6 din ordonanta va fi suficienta numai prezentarea actelor prevãzute la art. 5 lit. a)-f) din acelaşi act normativ, fãrã a fi necesarã susţinerea examenului pentru obiectul de proprietate industriala în care şi-au desfãşurat activitatea.
ART. 10
(1) Candidaţii la examen pot sa opteze pentru susţinerea examenului la unul sau mai multe obiecte, cu respectarea prevederilor art. 8 lit. c) şi ale art. 9 lit. c) şi conform profesiei de baza, dupã cum urmeazã:
a) absolvenţii institutelor de învãţãmânt superior cu profil tehnic, medical sau cei ai universitatilor-facultãţilor de profil real sau juridic ori asimilate acestora, pot candida pentru susţinerea examenului la toate obiectele;
b) absolvenţii universitatilor-facultãţilor de profil uman, economic sau asimilate acestora pot candida pentru susţinerea examenului pentru obiectul mãrci şi indicaţii geografice;
c) absolvenţii instituţiilor de arte plastice şi design pot candida pentru susţinerea examenului la obiectul desene şi modele industriale şi la obiectul mãrci şi indicaţii geografice.
(2) În funcţie de modificãrile care vor aparea cu referire la profesie, Comisia poate decide obiectul/obiectele pe care candidatul îl/le poate alege pentru a susţine examenul.
(3) Organizarea examenului se face, de regula, anual.
(4) Organizarea şi promovarea examenului de atestare se fac conform art. 7 alin. (2) din ordonanta.
(5) Propunerile Camerei pentru eventuale modificãri la Instrucţiunile privind organizarea şi promovarea examenului trebuie transmise la OSIM cu cel puţin 30 de zile înainte de data sesiunii de examen; OSIM comunica Camerei data sesiunii de examen cu 60 de zile înainte de data exame nului.

CAP. 3
Organizarea examenului

ART. 11
(1) OSIM înregistreazã cererea şi examineazã îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 8, 9 şi 10, notificând candidatului eventualele acte lipsa şi termenul în care acestea trebuie depuse.
(2) Actele prevãzute la art. 9 alin. (1) pot fi depuse o data cu cererea sau cel mai târziu cu 5 zile înainte de data sustinerii examenului.
(3) În cazul în care termenul prevãzut la alin. (2) nu este respectat sau actele care însoţesc cererea prevãzutã la art. 9 alin. (1) nu sunt înregistrate în forma cerutã, candidatul va fi respins de la susţinerea examenului, iar OSIM va notifica în scris candidatului motivele respingerii.
(4) Candidatul respins de la susţinerea examenului poate depune contestaţie la directorul general al OSIM. Contestaţia va fi soluţionatã în termen de 24 de ore de la înregistrarea ei la OSIM.
ART. 12
Prin ordin al directorului general al OSIM este nominalizatã Comisia.
ART. 13
(1) Dacã sesiunea de examen se organizeazã pentru mai multe obiecte de proprietate industriala, prin acelaşi ordin directorul general al OSIM va numi, în cadrul Comisiei, subcomisii pentru fiecare obiect de proprietate industriala şi secţiune de specialitate tehnica pentru subcomisia de invenţii.
(2) Comisia şi subcomisiile sunt alcãtuite din 3-7 membri şi au urmãtoarea componenta:
a) preşedinte;
b) membri.
(3) Preşedinţii subcomisiilor sunt membri ai Comisiei.
(4) Membrii Comisiei şi subcomisiilor sunt:
a) unul sau doi jurişti din cadrul OSIM, cu experienta de minimum 5 ani în domeniul proprietãţii industriale şi cu grad profesional superior;
b) specialişti cu vechime de minimum 5 ani în cadrul OSIM în activitatea de examinare şi grad profesional superior, cadre didactice cu experienta bogata şi care au predat dreptul proprietãţii industriale în facultãţi de drept acreditate sau autorizate;
c) consilieri cu minimum 5 ani vechime în practica.
(5) Din fiecare subcomisie/secţiune face parte şi un reprezentant al Camerei, propus de preşedintele acesteia. Acesta poate formula obiecţiuni în numele Camerei cu privire la admiterea la examen a candidatului.
(6) Biroul de resurse umane din cadrul OSIM asigura secretariatul Comisiei.
(7) Bibliografia pentru examen va fi afişatã la sediul OSIM.
ART. 14
(1) Atribuţiile Comisiei sunt urmãtoarele:
a) elaboreazã bibliografia necesarã candidaţilor la examen şi dispune afişarea ei la sediul OSIM;
b) examineazã îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 8, 9 şi 10;
c) examineazã obiecţiile scrise formulate de reprezentantul Camerei cu privire la îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 8, 9 şi 10;
d) emite decizii scrise şi motivate privind admiterea sau respingerea candidaţilor la examen şi întocmeşte lista candidaţilor admişi pentru susţinerea examenului;
e) hotãrãşte afişarea la sediul OSIM cu 3 zile înainte de data examenului a listei candidaţilor care vor participa la sesiunea de examen;
f) stabileşte durata, numãrul şi natura lucrãrilor;
g) alcãtuieşte subiectele de examen pentru fiecare obiect de proprietate industriala pentru care examenul a fost anuntat şi exista candidaţi înscrişi;
h) elaboreazã grila sau grilele de notare a raspunsurilor la probele de examen pentru fiecare sesiune de examen, punctajul necesar pentru realizarea notei minime stabilite pentru promovarea examenului şi metodologia de desfãşurare a acestuia;
i) stabileşte şi indica materialele şi documentele publice care vor sta la dispoziţia candidaţilor în timpul examenului;
j) stabileşte membrii care vor supraveghea candidaţii în timpul examenului;
k) în cazul în care examenul a fost organizat numai pentru un singur obiect de proprietate industriala, examineazã şi noteaza lucrãrile scrise ale candidaţilor la toate probele susţinute, ţinând seama de corectitudinea raspunsurilor şi de grila de punctaj stabilitã;
l) verifica notarea efectuatã de fiecare subcomisie, în cazul în care examenul a fost organizat pentru mai multe obiecte de proprietate industriala;
m) emite decizii scrise privind admiterea sau respingerea candidaţilor în urma examenului de atestare susţinut de aceştia;
n) întocmeşte lista candidaţilor care au promovat examenul de atestare şi dispune afişarea acesteia la sediul OSIM, sub semnatura preşedintelui Comisiei.
(2) Subcomisiile au urmãtoarele atribuţii:
a) participa la elaborarea subiectelor de examen în cadrul Comisiei;
b) supravegheazã candidaţii în timpul examenului;
c) examineazã şi noteaza lucrãrile scrise ale candidaţilor la toate probele susţinute, ţinând seama de corectitudinea raspunsurilor şi de grila de punctaj stabilitã;
d) prezintã Comisiei lucrãrile notate şi toate explicaţiile necesare privind modul de notare.
(3) Secretariatul Comisiei are urmãtoarele atribuţii:
a) afişeazã la sediul OSIM, cu 60 de zile înainte, data la care examenul de atestare este organizat şi comunica în scris aceasta data Camerei;
b) afişeazã bibliografia necesarã candidaţilor pentru susţinerea examenului;
c) pregãteşte dosarele de înscriere a candidaţilor şi le prezintã Comisiei;
d) afişeazã la sediul OSIM, cu 3 zile înaintea examenului, lista candidaţilor admişi pentru înscriere la examen;
e) afişeazã la sediul OSIM lista candidaţilor admişi la examenul de atestare;
f) comunica în scris fiecãrui candidat rezultatul obţinut la examen, în termen de 30 de zile de la data încheierii sesiunii de examen.
ART. 15
(1) Comisia se reuneste la convocarea preşedintelui ei.
(2) Deciziile Comisiei se iau cu majoritate de voturi, în scris şi motivat, şi sunt semnate de toţi membrii acesteia. În cazul voturilor egale, votul preşedintelui este decisiv.
ART. 16
(1) Examenul consta numai în probe scrise.
(2) Calendarul desfãşurãrii examenelor este alcãtuit astfel încât sa dea posibilitatea candidaţilor care au solicitat participarea, în cadrul aceleiaşi sesiuni, la susţinerea examenului pentru mai multe obiecte ale dreptului de proprietate industriala sa poatã lua parte la probele respective.
(3) Obiectele dreptului de proprietate industriala pentru care se desfãşoarã examenul sunt urmãtoarele:
a) brevete de invenţii;
b) mãrci şi indicaţii geografice;
c) desene şi modele industriale;
d) topografii de circuite integrate.
ART. 17
Examenul organizat pentru obiectul brevetelor de invenţie poate consta în urmãtoarele probe:
a) o proba teoreticã conţinând 10-15 întrebãri care vizeazã cunoştinţele de aplicare a legislaţiei naţionale şi internaţionale în domeniul brevetelor de invenţie;
b) o proba practica de redactare a revendicarilor şi a pãrţilor unei descrieri de invenţie, plecand de la exemplele de realizare, inclusiv desene, când este cazul, stadiul tehnicii enunţate de client şi completarea unui formular de cerere de brevet;
c) o proba practica cuprinzând:
- redactarea unui rãspuns la o notificare transmisã de un oficiu de brevete, referitoare la condiţiile de existenta a unei invenţii brevetabile; sau
- redactarea unei contestaţii sau cereri de revocare a hotãrârii de acordare a unui brevet acordat de OSIM; sau
- redactarea unei întâmpinãri la o cerere de revocare a unei hotãrâri de acordare a unui brevet acordat de OSIM.
ART. 18
Examenul organizat pentru domeniul marcilor şi indicaţiilor geografice poate consta în urmãtoarele probe:
a) o proba teoreticã conţinând 10-15 întrebãri care vizeazã cunoştinţe de aplicare a legislaţiei în domeniul protecţiei marcilor şi indicaţiilor geografice;
b) o proba practica cuprinzând:
- constituirea unui depozit reglementar al unei cereri pentru un solicitant roman, respectiv un solicitant strãin; sau
- constituirea unui depozit de cãtre un solicitant roman pentru înregistrarea în strãinãtate a unei mãrci pe cale nationala sau internationala;
- o proba din domeniul indicaţiilor geografice;
c) o proba practica de sustinere în scris a unui aviz de refuz provizoriu, a unei opoziţii sau a unei contestaţii.
ART. 19
Examenul organizat pentru domeniul desenelor şi modelelor industriale poate consta în urmãtoarele probe:
a) o proba teoreticã conţinând 10-15 întrebãri care vizeazã cunoştinţe de aplicare a legislaţiei în domeniul protecţiei desenelor şi modelelor industriale;
b) o proba practica cuprinzând:
- constituirea unui depozit reglementar al unei cereri pentru înregistrarea unui desen şi/sau model industrial, inclusiv redactarea unei descrieri a unui desen şi/sau model industrial pe baza unei reprezentari grafice;
- susţinerea în scris a unei opoziţii la înregistrare sau a unei contestaţii cu privire la un desen şi/sau model industrial.
ART. 20
Examenul organizat pentru domeniul topografiilor circuitelor integrate poate consta în urmãtoarele probe:
a) o proba teoreticã conţinând 5-10 întrebãri care vizeazã cunoştinţe privind legislaţia nationala şi internationala în domeniul protecţiei topografiilor circuitelor integrate;
b) o proba practica cuprinzând:
- constituirea depozitului naţional reglementar pentru înregistrarea unei topografii; sau
- rãspunsul la scrisoarea unui client care se intereseazã de protecţia unor circuite integrate; sau
- susţinerea în scris a unei contestaţii cu privire la înregistrarea unei topografii.
ART. 21
Conţinutul probelor de examen pentru acelaşi obiect este acelaşi pentru toţi candidaţii prezenţi într-o sesiune de examen, cu excepţia probelor practice pentru obiectul brevete de invenţie care se referã la domeniile tehnice de specialitate ale candidaţilor (mecanicã, chimie, electricitate).
ART. 22
Secretariatul Comisiei verifica la începerea sesiunii dacã sunt îndeplinite toate condiţiile pentru buna desfãşurare a examenului.
ART. 23
(1) În timpul examenului candidaţilor li se pun la dispoziţie coli albe pentru scris stampilate şi materialele stabilite de Comisie.
(2) Candidaţii pot avea asupra lor în timpul examenului dictionare tehnice sau materiale din bibliografia de examen, stabilite de Comisie conform art. 14 alin. (1).
(3) Pe prima coala fiecare candidat îşi va înscrie în coltul din dreapta sus numele şi prenumele, lizibil şi complet, precum şi semnatura lui, va indoi coltul şi va asigura lipirea.
(4) Candidatul va numerota în ordine crescatoare, începând cu numãrul 2, celelalte coli folosite pentru redactarea lucrãrii de examen, în coltul din dreapta sus al fiecãrei coli.
ART. 24
(1) Candidaţii sunt obligaţi sa redacteze rãspunsurile pe o singura fata a colilor, în mod lizibil şi îngrijit, lucrãrile cu scris ilizibil (sau cu ştersãturi) nefiind luate în considerare.
(2) Lucrarea va fi redactatã numai cu cerneala sau cu pix cu pasta de culoare neagra (ori albastra), nu se vor putea folosi culori pentru redactarea raspunsurilor şi nu va conţine semne particulare care ar putea duce la recunoaşterea candidatului.
ART. 25
Candidaţii pot pune întrebãri secretariatului de supraveghere, dar numai înaintea primirii subiectelor, deci înainte de începerea efectivã a examenului.
ART. 26
La predarea lucrãrilor de examen secretariatul Comisiei care supravegheazã desfãşurarea examenului verifica aranjarea în ordine a colilor şi capseaza pe marginea din stanga toate colile lucrãrii într-un singur fascicul.
ART. 27
(1) Cu 5 minute înainte de terminarea timpului afectat sustinerii probelor candidaţii sunt atentionati în acest sens şi vor inceta lucrul imediat dupã scurgerea celor 5 minute.
(2) Candidaţilor le este interzis sa vorbeasca între ei în timpul examenului sau sa pãrãseascã sala pentru situaţii deosebite fãrã sa fie insotiti de 2 membri ai secretariatului Comisiei desemnaţi de preşedinte.
(3) Candidaţii vor fi excluşi de la examen în cazul în care impiedica buna desfãşurare a acestuia.
ART. 28
Candidaţii pot formula contestaţii cu privire la desfãşurarea examenului şi le depun la secretariatul Comisiei nu mai târziu de 24 de ore de la terminarea fiecãrei probe.
ART. 29
Secretariatul va întocmi pentru fiecare proba a examenului un proces-verbal în care se vor mentiona numele candidaţilor prezenţi la ora la care s-a încheiat proba, numele candidaţilor care au pãrãsit sala de examen şi contestaţiile prevãzute la art. 28.
ART. 30
(1) Baremul de notare a lucrãrilor este de la 1 la 10.
(2) Nota pentru fiecare proba se stabileşte prin media aritmetica a notelor acordate lucrãrii respective. Diferenţa dintre notele acordate de membrii Comisiei care au corectat lucrãrile nu poate fi mai mare de un punct. În caz contrar, Comisia dispune efectuarea unei noi notari de cãtre alţi membri ai Comisiei sau subcomisiei.
(3) Lucrãrile se deschid dupã ce se acorda nota finala.
(4) Candidaţii sunt declaraţi admişi la examen dacã au obţinut la fiecare proba o medie a notelor de minimum 6.
(5) Candidaţii care nu obţin la nici una dintre probe minimum media 6 sunt declaraţi respinsi.
(6) Candidaţii care nu obţin minimum media 6 la una dintre probe au dreptul, la cerere, sa susţinã examenul la aceasta proba numai în una dintre urmãtoarele doua sesiuni.
ART. 31
(1) Deciziile Comisiei pot fi contestate la OSIM în termen de 15 zile de la afişarea acestora.
(2) Contestaţiile formulate vor fi soluţionate de o comisie din cadrul OSIM a carei componenta este alta decât cea a Comisiei.
(3) Componenta comisiei de soluţionare a contestaţiilor va fi stabilitã prin ordin al directorului general al OSIM.
(4) Preşedintele comisiei care soluţioneazã contestaţiile este directorul general al OSIM sau împuternicitul acestuia.
(5) Din comisia de soluţionare a contestaţiilor face parte şi un reprezentant al Camerei.
(6) Deciziile comisiei prevãzute la alin. (2) se comunica în scris candidatului, în termen de 30 de zile de la înregistrarea contestaţiei la OSIM.
ART. 32
(1) Biroul resurse umane din cadrul OSIM pãstreazã o evidenta a tuturor documentelor privind înscrierea la examen, precum şi rezultatele fiecãrui candidat.
(2) Documentele prevãzute la alin. (1) nu sunt publice.

CAP. 4
Înscrierea în Registru

ART. 33
OSIM este depozitarul Registrului.
ART. 34
În Registru sunt înscrise urmãtoarele date:
a) numele şi prenumele consilierului;
b) codul numeric personal al consilierului;
c) domiciliul;
d) obiectul pentru care a promovat examenul;
e) data sesiunii de examen;
f) data eliberãrii adeverintei de înscriere şi numãrul cererii formulate pentru eliberarea acestei adeverinte;
g) numãrul diplomei eliberate de OSIM;
h) sancţiunea aplicatã consilierului şi hotãrârea în baza cãreia s-a aplicat sancţiunea;
i) observaţii şi menţiuni.
ART. 35
OSIM publica lunar în BOPI listele cuprinzând consilierii cu drept de exercitare a profesiei, precum şi formele de organizare a acestora, prevãzute la art. 19 din ordonanta, în care aceştia îşi desfãşoarã activitatea pe baza datelor comunicate de Camera.

CAP. 5
Drepturi şi îndatoriri

ART. 36
Consilierul cu libera practica îşi desfãşoarã activitatea conform art. 2 şi art. 19 alin. (1) şi (2) din ordonanta, în baza unei procuri de reprezentare.
ART. 37
Pentru activitatea sa consilierul cu libera practica are dreptul la onorariu şi la acoperirea tuturor cheltuielilor fãcute în interesul clientului sau, pe baza instrucţiunilor primite de la acesta.
ART. 38
Divulgarea de date şi informaţii primite de consilier de la clientul sau este interzisã, cu excepţia cazului în care aceasta are loc cu respectarea prevederilor legale şi în limitele mandatului încredinţat.

CAP. 6
Exercitarea profesiei

ART. 39
(1) Consilierul cu libera practica îşi desfãşoarã activitatea conform prevederilor art. 19 din ordonanta.
(2) Societatea civilã profesionalã poate fi constituitã din 2 sau mai mulţi consilieri atestaţi, membri ai Camerei.
(3) Societãţile comerciale prevãzute la art. 19 din ordonanta vor trebui sa aibã ca obiect unic activitãţile în domeniul proprietãţii industriale prevãzute la art. 1 alin. (2) din ordonanta.
(4) Consilierul îşi exercita profesia şi ca salariat specializat în domeniul protecţiei proprietãţii industriale în unitãţi cu alt obiect de activitate decât proprietatea industriala sau în societãţi comerciale, în limitele de competenta atribuite funcţiei respective.
ART. 40
Consilierii prevãzuţi la art. 39 alin. (4), înscrişi în Registru şi care sunt membri ai Camerei, au dreptul sa asiste şi sa reprezinte doar unitatea sau societatea la care sunt salariaţi.

CAP. 7
Reprezentarea

ART. 41
În procedurile în fata OSIM acţioneazã numai consilierii care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 4 din ordonanta şi care apar în listele din BOPI.
ART. 42
(1) Consilierul nu va putea acţiona în procedurile în fata OSIM în lipsa prezentãrii unei procuri de reprezentare, depusa în termen legal.
(2) Prin procura de reprezentare va fi desemnat ca mandatar consilierul, cabinetul individual sau societatea în cadrul cãreia acesta îşi desfãşoarã activitatea.
(3) Cabinetele sau societãţile organizate conform art. 19 din ordonanta, care au fost desemnate mandatari, vor imputernici un consilier salariat al acestora sa reprezinte interesele mandantului în fata OSIM sau fata de terţi.
ART. 43
Procura în baza cãreia acţioneazã consilierul va avea caracter general sau va fi prezentatã pentru fiecare cerere şi va cuprinde cel puţin urmãtoarele elemente:
a) numele şi prenumele mandantului;
b) numele şi prenumele mandatarului;
c) obiectul mandatului;
d) semnatura mandantului.
ART. 44
Reprezentarea unui client în procedurile în fata OSIM se va face numai pentru obiectul de proprietate industriala în care consilierul a fost atestat.
ART. 45
(1) În cazul în care în timpul derulãrii procedurilor în fata OSIM dreptul consilierului de a-şi exercita profesia înceteazã pentru oricare dintre motivele prevãzute la art. 28 din ordonanta, acesta nu îşi mai poate desfasura activitatea în respectivele proceduri.
(2) Încetarea dreptului de exercitare a profesiei rezulta din listele consilierilor publicate în BOPI pe baza datelor comunicate de Camera.
(3) În cazul solicitanţilor care au mandatar, OSIM va comunica acestora situaţia prevãzutã şi obligaţia solicitanţilor strãini de a apela la serviciile altui consilier pentru continuarea procedurii.

CAP. 8
Suspendarea şi încetarea dreptului la exercitarea profesiei

ART. 46
Suspendarea dreptului la exercitarea profesiei intervine în urmãtoarele cazuri:
a) consilierul se afla în unul dintre cazurile de incompatibilitate prevãzute la art. 24 din ordonanta;
b) consilierul nu îşi îndeplineşte obligaţia de plata a cotizatiei fata de Camera timp de un an;
c) consilierului i s-a aplicat sancţiunea interdicţiei exercitãrii dreptului de a profesa pe o perioada de 3-12 luni, rãmasã definitiva.
ART. 47
Dreptul de exercitare a profesiei înceteazã în oricare dintre urmãtoarele situaţii:
a) renunţa în scris la exercitarea profesiei şi depune la Camera cererea sa de renunţare;
b) pierde sau renunţa la cetãţenia romana;
c) nu mai are domiciliul sau sediul social în România;
d) nu mai are capacitate de exerciţiu;
e) i s-a aplicat sancţiunea interdicţiei definitive a dreptului de a profesa;
f) a fost condamnat definitiv pentru o fapta care îl face nedemn de a fi consilier în proprietate industriala;
g) prin deces.
ART. 48
(1) Orice modificare survenitã cu privire la suspendarea sau încetarea dreptului de exercitare a profesiei, cu excepţia celor prevãzute la art. 46 lit. b) şi c) şi art. 47 lit. a) şi e), se comunica Camerei în termen de 15 zile de la intervenirea acesteia.
(2) Camera va comunica de îndatã OSIM situaţiile în care unui consilier i se aplica prevederile art. 46 sau 47.

CAP. 9
Raspunderi şi sancţiuni

ART. 49
(1) În cadrul Camerei funcţioneazã o comisie de disciplina, care aplica consilierilor sancţiunile prevãzute la art. 29 din ordonanta.
(2) În Regulamentul de funcţionare al Camerei se vor explica abaterile pentru care se aplica, diferenţiat, sancţiunile.
ART. 50
(1) Comisia de disciplina a Camerei este alcãtuitã din 7 membri, consilieri în proprietate industriala cu minimum 5 ani vechime în domeniu, dintre care se alege un preşedinte şi un secretar.
(2) Nici unul dintre membrii Comisiei de disciplina nu poate fi membru al Consiliului de conducere al Camerei.
ART. 51
(1) Hotãrârile Comisiei de disciplina se iau cu o majoritate de doua treimi din numãrul membrilor prezenţi.
(2) Impotriva hotãrârilor comisiei de disciplina se poate formula contestaţie la instanta judecãtoreascã competenta, în termen de 30 de zile de la data comunicãrii hotãrârii.
ART. 52
Camera va comunica OSIM hotãrârile impotriva cãrora nu s-a formulat contestaţie la instanta judecãtoreascã competenta în termenul prevãzut la art. 51, imediat dupã scurgerea acestui termen.
ART. 53
OSIM va mentiona în Registru şi va publica în BOPI hotãrârile Consiliului de conducere al Camerei sau ale instanţelor judecãtoreşti, definitive şi irevocabile, luate cu privire la sancţiuni aplicate membrilor Camerei.
ART. 54
Consilierul cãruia i s-a aplicat una dintre sancţiunile prevãzute la art. 29 lit. c) şi d) din ordonanta, rãmasã definitiva, îşi va informa clienţii de îndatã despre aceasta.

CAP. 10
Camera

ART. 55
(1) În scopul exercitãrii profesiei consilierii trebuie sa fie membri ai Camerei.
(2) În vederea exercitãrii profesiei de consilier, Camera emite autorizaţii de libera practica pentru oricare dintre formele de organizare, cu excepţia societãţilor comerciale, pentru practicarea profesiei de consilier, în vederea înregistrãrii la organele fiscale.
ART. 56
(1) Pentru a deveni membru al Camerei consilierul va depune o cerere în acest sens, care va fi analizata de o comisie de admitere constituitã în acest scop.
(2) Cererea va fi întocmitã de Camera şi va fi însoţitã de urmãtoarele documente:
a) dovada înregistrãrii în Registru;
b) dovada îndeplinirii condiţiilor prevãzute la art. 19, respectiv 20, din ordonanta;
c) actele constitutive ale societãţii sau actele de asociere;
d) carnetul de munca şi/sau decizia conducatorului unitãţii privind numirea în funcţii care presupun desfãşurarea de activitãţi specifice în domeniul proprietãţii industriale;
e) autorizaţia de funcţionare eliberata de Camera pentru persoanele fizice care îşi desfãşoarã activitatea în cabinete individuale autorizate şi certificatul de înregistrare fiscalã, în funcţie de forma de organizare sub care consilierul îşi exercita profesia;
f) dovada plãţii taxei de înscriere dupã ce a primit confirmarea îndeplinirii condiţiilor prevãzute la lit. a)-e).
(3) Dupã avizul Comisiei de admitere a Camerei se va achitã taxa de înscriere în Camera şi se va întocmi decizia de admitere în Camera, semnatã de preşedintele acesteia, pe baza voturilor Consiliului de conducere al Camerei.
ART. 57
(1) Organele de conducere ale Camerei sunt:
a) conferinţa;
b) consiliul de conducere;
c) preşedintele.
(2) Persoanele alese în Consiliul de conducere al Camerei şi preşedintele Camerei au mandat de 2 ani şi nu mai mult de doua legislaturi consecutive. Preşedintele Camerei este ales dintre consilierii cu o bogata activitate curenta de reprezentare a solicitanţilor romani şi strãini, cu experienta în exercitarea profesiei şi cu o foarte buna reputaţie personalã şi profesionalã pe plan intern şi extern.
ART. 58
(1) Conferinţa este formatã din totalitatea membrilor Camerei şi are urmãtoarele atribuţii:
a) adopta şi modifica statutul Camerei, precum şi codul deontologiei profesionale;
b) adopta organizarea aparatului administrativ al Camerei;
c) alege şi revoca preşedintele şi vicepreşedintele Camerei şi preşedintele Comisiei de disciplina prin vot secret;
d) alege şi revoca membrii Consiliului de conducere al Camerei prin vot secret;
e) alege şi revoca membrii comisiilor de specialitate şi ai Comisiei de disciplina din cadrul Camerei, prin vot deschis;
f) aproba Regulamentul de funcţionare al Camerei;
g) aproba bugetul de venituri şi cheltuieli, precum şi bilanţul Camerei.
(2) Convocarea conferintei se face la initiativa preşedintelui Camerei sau a doua treimi din numãrul membrilor Consiliului de conducere al Camerei ori a unei treimi din numãrul membrilor Camerei.
(3) Publicul nu are acces la conferinţa, dar poate fi permis accesul unor invitaţi care nu participa la vot.
(4) Conferinţa este legal constituitã la prima convocare, în prezenta majoritãţii absolute a membrilor Camerei, iar hotãrârile se adopta cu votul majoritãţii simple a membrilor prezenţi.
ART. 59
Între conferinţe activitatea curenta a Camerei va fi coordonata de Consiliul de conducere, care este ales cu majoritate simpla de voturi.
ART. 60
Consiliul de conducere al Camerei este format din 7-11 membri incluzând preşedintele Camerei.
ART. 61
Consiliul de conducere al Camerei are urmãtoarele atribuţii:
a) stabileşte nivelul onorariilor minimale care urmeazã sa fie percepute pentru serviciile prestate de consilieri, precum şi reducerile care pot fi acordate pentru anumite categorii de persoane;
b) adopta mãsuri pentru aplicarea şi respectarea de cãtre membri a prevederilor ordonanţei, ale instrucţiunilor de aplicare a acesteia şi ale statutului;
c) aproba convenţiile şi contractele încheiate de preşedintele Camerei, în numele acesteia;
d) aduce la îndeplinire hotãrârile conferintei;
e) întocmeşte, modifica şi comunica lunar la OSIM evidenta membrilor Camerei cu drept de exercitare a profesiei, împreunã cu modificãrile intervenite;
f) organizeazã verficarea anuala a modului de desfãşurare a activitãţii consilierilor, a modului de practicare a profesiei în formele de organizare prevãzute la art. 19 din ordonanta şi respectarea codului deontologic;
g) monitorizeazã efectuarea practicii asistentilor;
h) verifica şi constata îndeplinirea condiţiilor legale ale cererilor de înscriere în Camera;
i) ia act de convenţiile de grupare sau de asociere ale consilierilor;
j) organizeazã activitãţi de pregãtire profesionalã a consilierilor şi editeazã publicaţii ale Camerei;
k) suspenda din dreptul la exercitarea profesiei pe membrii Camerei care nu plãtesc taxele şi contribuţiile prevãzute de statut o perioada de 3 luni de la scadenta acestora, dacã li s-a dat avertisment pentru plata şi nu s-au conformat;
l) soluţioneazã contestaţiile şi reclamaţiile privind onorariile minimale;
m) propune aprobãrii conferintei nivelul taxei de înscriere în Camera şi al cotizatiei anuale;
n) accepta donaţiile fãcute Camerei;
o) analizeazã acordarea de burse, premii şi alte ajutoare necesare membrilor Camerei;
p) întocmeşte proiectul de buget şi administreazã patrimoniul Camerei;
q) prezintã anual conferintei, spre aprobare, raportul sau de activitate şi de gestiune;
r) stabilieste tabloul tutorilor şi listele asistentilor în proprietate industriala şi avizeazã efectuarea practicii în proprietate industriala.
ART. 62
Preşedintele Camerei este ales de conferinţa şi este membru de drept al Consiliului de conducere al Camerei.
ART. 63
Preşedintele Camerei are urmãtoarele atribuţii:
a) reprezintã Camera în relaţiile cu persoane fizice şi juridice din ţara şi din strãinãtate;
b) încheie convenţii şi contracte în numele Camerei, aprobate de Consiliul de conducere al Camerei;
c) este preşedintele Consiliului de conducere al Camerei;
d) convoacã şi conduce şedinţele Consiliului de conducere al Camerei;
e) ordonanţeazã cheltuielile Camerei;
f) alte atribuţii stabilite de conferinţa.
ART. 64
În cadrul Camerei funcţioneazã urmãtoarele comisii:
a) Comisia de disciplina;
b) Comisia de cenzori;
c) Comisia pentru probleme profesionale;
d) Comisia pentru probleme legislative;
e) Comisia pentru relaţii interne şi internaţionale;
f) Comisia de admitere;
g) Comisia de monitorizare a activitãţii consilierilor în proprietate industriala;
h) Comisia privind supravegherea exercitãrii fãrã drept a profesiei de consilier în proprietate industriala;
i) Comisia pentru monitorizarea modului de efectuare a practicii de cãtre asistentii în proprietate industriala.
ART. 65
Consilierii care figurau în Registru la data emiterii ordonanţei sunt de drept membri ai Camerei, dacã fac cerere şi plãtesc taxa de înscriere.

Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mãrci
ing. Gabor Varga

Bucureşti, 17 octombrie 2002.
Nr. 108.
--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016