Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCTIUNI din 27 aprilie 2006  pentru organizarea si desfasurarea activitatii personalului de specialitate, angajat al directiei sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in unitatile de prelucrare, procesare, depozitare, transport si valorificare a produselor si subproduselor de origine nonanimala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

INSTRUCTIUNI din 27 aprilie 2006 pentru organizarea si desfasurarea activitatii personalului de specialitate, angajat al directiei sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in unitatile de prelucrare, procesare, depozitare, transport si valorificare a produselor si subproduselor de origine nonanimala

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA SANITARA VETERINARA SI PENTRU SIGURANTA ALIMENTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 390 din 5 mai 2006

CAP. I
Dispoziţii generale
ART. 1
Prezentele instrucţiuni stabilesc cadrul organizatoric în care, în conformitate cu prevederile legislaţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor în vigoare, personalul de specialitate îşi desfãşoarã activitatea de asistenţã, inspecţie şi control pentru siguranţa alimentelor în unitãţile care prelucreazã, proceseazã, depoziteazã şi valorificã produse de origine nonanimalã.
ART. 2
În sensul prezentelor instrucţiuni, expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) personal de specialitate - inspectori ai Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor împuterniciţi şi angajaţi în condiţiile legii, cu contract individual de muncã pe perioadã determinatã, care îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu prevederile prezentelor instrucţiuni în unitãţile care prelucreazã, proceseazã, depoziteazã şi valorificã produse de origine nonanimalã;
b) asistenţã pentru siguranţa alimentelor - activitatea de supraveghere pe care o asigurã personalul de specialitate în unitãţile prevãzute în anexa nr. 1 care face parte integrantã din prezentele instrucţiuni;
c) inspecţie şi control pentru siguranţa alimentelor totalitatea investigaţiilor efectuate de personalul de specialitate la produsele de origine nonanimalã în timpul obţinerii, prelucrãrii, depozitãrii şi valorificãrii lor, precum şi la alte produse şi materii prime supuse controlului pentru siguranţa alimentelor;
d) unitãţi - unitãţile care prelucreazã, proceseazã, depoziteazã şi valorificã produse de origine nonanimalã, stabilite în anexa nr. 1;
e) tarife - valoarea operaţiunilor, stabilitã în echivalent euro, care se realizeazã în exercitarea activitãţii de asistenţã, inspecţie şi control pentru siguranţa alimentelor în unitãţi şi care se vireazã lunar de cãtre acestea în contul direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, la cursul oficial al zilei în care se efectueazã plata.
ART. 3
Unitãţile în care personalul de specialitate îşi desfãşoarã activitatea de asistenţã, inspecţie şi control pentru siguranţa alimentelor sunt cuprinse în anexa nr. 2 care face parte integrantã din prezentele instrucţiuni.
ART. 4
Tarifele pentru activitatea de asistenţã, inspecţie şi control pentru siguranţa alimentelor sunt prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 5
Funcţionarea unitãţilor prevãzute la art. 2 se va face cu asigurarea asistenţei, inspecţiei şi controlului pentru siguranţa alimentelor, în condiţiile legii.
ART. 6
Asistenţa, inspecţia şi controlul pentru siguranţa alimentelor se asigurã pe baza unui contract încheiat în acest scop între direcţia sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, şi unitate.

CAP. II
SECŢIUNEA 1
Obligaţiile direcţiilor sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti
ART. 7
Direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, identificã unitãţile în care este necesarã asigurarea asistenţei, a inspecţiei şi a controlului pentru siguranţa alimentelor.
ART. 8
Direcţia sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, înscrie într-un registru special unitãţile nominalizate, cu toate datele de identificare.
ART. 9
(1) Direcţia sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, stabileşte numãrul de personal de specialitate necesar fiecãrei unitãţi, în funcţie de specificul activitãţii acesteia, de capacitatea de producţie, de fluxul tehnologic şi de sistemul de organizare.
(2) Direcţia sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, desemneazã prin decizie a directorului executiv persoana responsabilã din cadrul direcţiei în a cãrei subordine directã se desfãşoarã activitatea de asistenţã, inspecţie şi control pentru siguranţa alimentelor. Persoana desemnatã vizeazã documentul justificativ întocmit de administratorul unitãţii şi îl depune la direcţia sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, împreunã cu raportul de activitate lunar.
ART. 10
(1) Direcţia sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, încheie, în condiţiile legii, un contract cu unitãţile identificate şi înregistrate, pentru plata activitãţii de asistenţã, inspecţie şi control pentru siguranţa alimentelor, asigurã personalul specializat necesar şi încaseazã lunar sumele reprezentând contravaloarea activitãţii desfãşurate, calculatã în baza tarifelor prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Sumele rezultate, virate de cãtre unitãţi în contul direcţiilor sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sunt evidenţiate distinct în contabilitate şi constituie pentru acestea fonduri extrabugetare care se utilizeazã conform legii.
(3) În limita sumelor încasate, potrivit prevederilor prezentelor instrucţiuni, direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pot angaja pe perioadã determinatã personal de specialitate şi auxiliar, inclusiv pentru laboratorul din cadrul direcţiei.
(4) În funcţie de capacitatea şi de specificul activitãţii unitãţii, prezenţa permanentã a personalului specializat în unitãţile prevãzute la art. 2 se dispune prin decizie de cãtre directorul executiv al direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
ART. 11
Direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, angajeazã personal specializat, în condiţiile legii, în baza unui contract individual de muncã încheiat pe perioadã determinatã.
ART. 12
În primele 3 zile lucrãtoare ale lunii curente direcţia sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, înainteazã unitãţilor documentele de platã pentru activitatea depusã în luna precedentã; sumele se stabilesc pe baza documentului justificativ întocmit şi semnat de persoana specializatã angajatã sã desfãşoare activitãţi de asistenţã, inspecţie şi control în unitatea respectivã şi de reprezentantul legal al unitãţii şi vizat de persoana responsabilã cu coordonarea activitãţii sale, în a cãrei subordine directã îşi desfãşoarã activitatea persoana specializatã angajatã.

SECŢIUNEA a 2-a
Obligaţiile unitãţilor
ART. 13
Unitãţile, persoanele fizice şi/sau juridice trebuie sã încheie cu direcţia sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, contracte pentru asigurarea şi finanţarea asistenţei, inspecţiei şi controlului pentru siguranţa alimentelor.
ART. 14
În interesul desfãşurãrii corespunzãtoare a activitãţii unitãţii, al prevenirii perioadelor neproductive, precum şi pentru asigurarea numãrului necesar de personal specializat şi pentru diminuarea costurilor ocazionate de inspecţia şi de controlul oficial, unitãţile înainteazã direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sãptãmânal, programul de activitate pentru sãptãmâna urmãtoare.
ART. 15
Pentru buna desfãşurare şi exercitare a activitãţii de asistenţã, inspecţie şi control pentru siguranţa alimentelor, în conformitate cu prevederile legale, unitãţile asigurã permanent condiţii optime pe întregul flux tehnologic, inclusiv vestiare, birouri, facilitãţi pentru pãstrarea sigiliilor şi documentelor de specialitate în condiţii de securitate, echipament de lucru şi de protecţie, materiale de igienizare, ustensile de lucru, personal ajutãtor şi altele asemenea.
ART. 16
(1) Unitãţile în care se asigurã personal specializat pentru desfãşurarea activitãţii de asistenţã, inspecţie şi control pentru siguranţa alimentelor vireazã în contul direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sumele calculate de aceasta pentru activitatea de asistenţã, inspecţie şi control pentru siguranţa alimentelor desfãşuratã de personalul specializat angajat, în luna precedentã, în termen de 3 zile de la data primirii documentelor de platã.
(2) În ultima zi a lunii administratorul unitãţii asistate întocmeşte şi înainteazã persoanei responsabile cu coordonarea activitãţilor de asistenţã, inspecţie şi control, spre avizare, documentul justificativ care cuprinde sumele calculate conform tarifului legal pentru activitatea de asistenţã, inspecţie şi control pentru siguranţa alimentelor desfãşuratã de personalul specializat angajat în unitate, pentru luna expiratã, şi care constituie actul oficial în baza cãruia direcţia sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, întocmeşte formalitãţile de platã.

SECŢIUNEA a 3-a
Obligaţiile personalului specializat angajat
ART. 17
Personalul specializat angajat este subordonat tehnic şi administrativ direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, prin persoana responsabilã cu coordonarea activitãţilor de asistenţã, inspecţie şi control pentru siguranţa alimentelor şi are, în principal, urmãtoarele obligaţii:
a) desfãşurarea activitãţii conform prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activitãţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 94 din 31 ianuarie 2004, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 215/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi ale dispoziţiilor, instrucţiunilor şi oricãror alte reglementãri legale;
b) respectarea prevederilor contractului încheiat cu direcţia sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti;
c) întocmirea şi înaintarea la direcţia sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, prin persoana responsabilã cu coordonarea activitãţilor de asistenţã, inspecţie şi control pentru siguranţa alimentelor, la termenele şi în condiţiile stabilite de aceasta, a situaţiilor şi documentelor solicitate, precum şi a celor prevãzute de reglementãrile în vigoare;
d) pãstrarea confidenţialitãţii activitãţii desfãşurate în unitate, în raport cu alte persoane fizice şi juridice.
ART. 18
Personalul specializat poartã întreaga rãspundere pentru activitatea prestatã, pentru deciziile stabilite, precum şi pentru documentele şi situaţiile întocmite.

CAP. III
Dispoziţii finale
ART. 19
Refuzul unitãţii de a încheia cu direcţia sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiul Bucureşti, contractul pentru asigurarea şi finanţarea asistenţei, inspecţiei şi controlului pentru siguranţa alimentelor sau neplata la timp a sumelor stabilite conform prezentelor instrucţiuni, precum şi neasigurarea condiţiilor necesare desfãşurãrii optime a activitãţilor specifice conduc la retragerea personalului specializat angajat din unitate şi la pierderea dreptului de funcţionare a acesteia pânã la intrarea în legalitate.
ART. 20
(1) În cazul în care unitatea nu vireazã direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, suma de bani necesarã pentru plata personalului specializat angajat, direcţia sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor acţioneazã unitatea în instanţã pentru obligarea la plata sumelor datorate.
(2) Pânã la soluţionarea litigiului în instanţã unitatea nu mai beneficiazã de asistenţã, inspecţie şi control pentru siguranţa alimentelor, motiv pentru care îşi pierde dreptul de funcţionare.


ANEXA 1
la instrucţiuni

UNITĂŢILE
în care se asigurã personal specializat
pentru desfãşurarea activitãţii de asistenţã,
inspecţie şi control pentru siguranţa alimentelor

1. Unitãţi de fabricare a produselor de morãrit, amidon şi produselor din amidon - cod CAEN 1561, 1562
2. Unitãţi de fabricare a pâinii şi produselor proaspete de patiserie - cod CAEN 1581
3. Unitãţi de fabricare a biscuiţilor, pişcoturilor, macaroanelor, tãiţeilor, cuşcuşului şi altor produse similare - cod CAEN 1582, 1585
4. Unitãţi de fabricare a uleiurilor şi grãsimilor brute şi rafinate - cod CAEN 1541, 1542
5. Unitãţi de fabricare a margarinei şi produselor comestibile similare - cod CAEN 1543
6. Unitãţi de prelucrare şi conservare a legumelor şi fructelor - cod CAEN 1531, 1533
7. Unitãţi de fabricare a sucurilor din legume şi fructe - cod CAEN 1532
8. Unitãţi de fabricare a zahãrului şi produselor zaharoase - cod CAEN 1583, 1584
9. Unitãţi de fabricare a berii şi malţului - cod CAEN 1596, 1597
10. Unitãţi de fabricare a vinurilor - cod CAEN 1593, 1594, 1595
11. Unitãţi de producţie a apelor minerale şi a bãuturilor nealcoolice - cod CAEN 1598
12. Unitãţi de fabricare a altor produse alimentare - cod CAEN 1586, 1587, 1588, 1589
13. Depozite/antrepozite frigorifice şi/sau depozite alimentare pentru produse alimentare de origine nonanimalã - cod CAEN 6312
14. Unitãţi de comercializare angro pentru produse alimentare de origine nonanimalã - cod CAEN 513


ANEXA 2
la instrucţiuni


TARIFELE
pentru activitatea de asistenţã,
inspecţie şi control pentru siguranţa alimentelor
în unitãţile de prelucrare, procesare, depozitare, transport şi valorificare
a produselor şi subproduselor de origine nonanimalã

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Tipul de unitate Tariful
crt.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Unitãţi de fabricare a produselor de morãrit, 0,6 euro/tonã produs finit
amidon şi produselor din amidon
2. Unitãţi de fabricare a pâinii şi produselor 0,6 euro/tonã produs finit
proaspete de patiserie
3. Unitãţi de fabricare a biscuiţilor, 0,6 euro/tonã produs finit
pişcoturilor, macaroanelor, tãiţeilor,
cuşcuşului şi altor produse similare
4. Unitãţi de fabricare a uleiurilor şi 0,6 euro/hl produs finit
grãsimilor brute şi rafinate
5. Unitãţi de fabricare a margarinei şi 0,6 euro/tonã produs finit
produselor comestibile similare
6. Unitãţi de prelucrare şi conservare a legumelor 0,6 euro/tonã produs finit
şi fructelor
7. Unitãţi de fabricare a sucurilor din legume şi 0,6 euro/hl produs finit
fructe
8. Unitãţi de fabricare a zahãrului şi produselor 0,6 euro/tonã produs finit
zaharoase
9. Unitãţi de fabricare a berii şi malţului 0,03 euro/hl produs finit
10. Unitãţi de fabricare a vinurilor 0,3 euro/hl produs finit
11. Unitãţi de producţie a apelor minerale şi a 0,03 euro/hl produs finit
bãuturilor nealcoolice
12. Unitãţi de fabricare a altor produse alimentare 0,6 euro/tonã produs finit
13. Depozite/antrepozite frigorifice şi/sau 0,3 euro/tonã produs
depozite alimentare pentru produse alimentare
de origine nonanimalã depozitat
14. Unitãţi de comercializare angro pentru produse 0,3 euro/tonã produs
alimentare de origine nonanimalã comercializat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
NOTĂ:
Tariful pentru unitãţile cuprinse în anexa nr. 1 nu poate fi mai mic de
50 euro/lunã şi nu poate depãşi 5.000 euro/lunã.



----





Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016