Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCTIUNI din 24 august 2006  pentru elaborarea Planului de ocupare a functiilor publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

INSTRUCTIUNI din 24 august 2006 pentru elaborarea Planului de ocupare a functiilor publice

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR - AGENTIA NATIONALA A FUNCTIONARILOR PUBLICI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 742 din 31 august 2006

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Ordonatorii principali de credite din administraţia publicã au obligaţia sã transmitã Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici datele prevãzute de <>art. 21 alin. (1) lit. a)-g) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Datele prevãzute la alin. (1) vor fi transmise cu respectarea dispoziţiilor <>art. 91^4 din Legea nr. 188/1999 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 2
(1) Propunerile pentru Planul de ocupare a funcţiilor publice se transmit în format electronic şi pe suport hârtie, potrivit modelelor stabilite în anexele nr. 2a) şi 2b).
(2) Datele vor fi transmise dupã cum urmeazã:
a) ordonatorii principali de credite din administraţia publicã centralã vor transmite electronic, în format Acces, şi pe hârtie, în format Excel, cu caractere Times New Roman, corp 12, fãrã diacritice, sublinieri sau prescurtãri, conform anexei nr. 2a);
b) ordonatorii principali de credite din administraţia publicã localã vor transmite electronic şi pe hârtie, în format Excel, cu caractere Times New Roman, corp 12, fãrã diacritice, sublinieri sau prescurtãri, conform anexei nr. 2b).
(3) Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici pune la dispoziţia ordonatorilor principali de credite din administraţia publicã centralã formatul electronic pentru transmiterea datelor.
ART. 3
În înţelesul prezentelor instrucţiuni, termenii şi expresiile de mai jos se definesc dupã cum urmeazã:
a) funcţii publice vacante - funcţii publice care s-au vacantat ca urmare a încetãrii raporturilor de serviciu, a transferului titularului funcţiei publice, a mutãrii definitive a funcţionarului public în cadrul altui compartiment sau funcţii publice propuse pentru înfiinţare, inclusiv prin modificarea calitãţii postului din funcţie în regim contractual în funcţie publicã;
b) funcţii publice temporar vacante - funcţii publice ai cãror titulari au raporturile de serviciu suspendate pe o perioadã de cel puţin o lunã;
c) concurs de promovare - concurs organizat în condiţiile legii pentru ocuparea unei funcţii publice cu grad profesional superior, la care pot participa numai persoanele care au calitatea de funcţionar public şi care îndeplinesc condiţiile prevãzute de lege şi condiţiile specifice de participare la concurs;
d) concurs de promovare rapidã - concurs organizat în condiţiile legii, la care pot participa funcţionarii publici care îndeplinesc condiţiile <>art. 60^1 alin. (2) din Legea nr. 188/1999 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
e) concurs de recrutare - concurs organizat în condiţiile legii, la care poate participa orice persoanã care îndeplineşte condiţiile prevãzute de lege şi condiţiile specifice de participare la concurs;
f) funcţii publice supuse reorganizãrii - categorie de funcţii publice care urmeazã a fi supuse procedurilor de transformare sau desfiinţare, inclusiv prin modificarea calitãţii posturilor în sensul transformãrii unei funcţii publice în funcţie în regim contractual;
g) transformarea unei funcţii publice - modificarea atribuţiilor prevãzute în fişa postului pentru funcţia publicã respectivã în proporţie de peste 50%, transformarea funcţiilor publice de grad profesional debutant în grad profesional asistent la încheierea perioadei de stagiu, transformarea unui post de nivel superior într-un post de nivel inferior, precum şi transformarea unei funcţii publice în altã funcţie publicã de acelaşi nivel sau de nivel inferior.
ART. 4
La elaborarea propunerilor potrivit art. 1 nu vor fi avute în vedere funcţiile publice a cãror modalitate de ocupare a fost stabilitã prin Planul de ocupare a funcţiilor publice valabil pentru anul în curs.
ART. 5
(1) Pentru funcţiile publice propuse a fi înfiinţate în anul urmãtor, autoritãţile şi instituţiile publice au obligaţia de a prevedea modalitãţile de ocupare a acestora.
(2) În cazul în care autoritãţile şi instituţiile publice intenţioneazã sã ocupe funcţiile publice prevãzute la alin. (1) prin transfer şi redistribuire, acestea nu vor fi incluse în propunerile înaintate Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
ART. 6
(1) Modalitãţile de ocupare a funcţiilor publice devin obligatorii dupã adoptarea prin hotãrâre a Guvernului, pentru autoritãţile şi instituţiile publice din administraţia publicã centralã, sau prin hotãrâre a consiliului judeţean, respectiv hotãrâre a consiliului local, pentru autoritãţile şi instituţiile publice din administraţia publicã localã, conform prevederilor <>art. 21 alin. (4) din Legea nr. 188/1999 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), pentru autoritãţile şi instituţiile publice din administraţia publicã localã modalitãţile de ocupare a funcţiilor publice pot fi modificate semestrial, prin hotãrâre a consiliului judeţean sau a consiliului local, cu respectarea prevederilor <>art. 21 alin. (5) din Legea nr. 188/1999 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP. II
Elaborarea Planului de ocupare a funcţiilor publice din administraţia publicã centralã

ART. 7
(1) Ordonatorii principali de credite din administraţia publicã centralã sunt obligaţi sã transmitã Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici propunerile pentru anul urmãtor, conţinând datele prevãzute de <>art. 21 alin. (1) lit. a)-g) din Legea nr. 188/1999 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pânã la data de 1 iulie a fiecãrui an.
(2) Datele sunt transmise centralizat şi pentru autoritãţile şi instituţiile publice din subordinea ordonatorului principal de credite sau finanţate prin bugetul acestuia.
(3) Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici centralizeazã propunerile ordonatorilor principali de credite din administraţia publicã centralã pânã la data de 1 august a fiecãrui an.
ART. 8
In perioada 1-15 august a fiecãrui an Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici va consulta organizaţiile sindicale reprezentative ale funcţionarilor publici în vederea definitivãrii proiectului hotãrârii Guvernului pentru aprobarea Planului de ocupare a funcţiilor publice din administraţia publicã centralã.
ART. 9
Pânã la data de 15 septembrie a fiecãrui an Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici va înainta Guvernului spre aprobare, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice, proiectul hotãrârii Guvernului pentru aprobarea Planului de ocupare a funcţiilor publice din administraţia publicã centralã.

CAP. III
Elaborarea Planului de ocupare a funcţiilor publice din administraţia publicã localã

ART. 10
(1) Ordonatorii principali de credite din administraţia publicã localã sunt obligaţi sã transmitã Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici propunerile pentru anul urmãtor, conţinând datele prevãzute de <>art. 21 alin. (1) lit. a)-g) din Legea nr. 188/1999 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pânã la data de 31 august a fiecãrui an.
(2) Prevederile art. 7 alin. (2) din prezentele instrucţiuni sunt aplicabile şi în cazul ordonatorilor principali de credite din administraţia publicã localã.
(3) Proiectul Planului de ocupare a funcţiilor publice va fi supus consultãrii cu organizaţiile sindicale ale funcţionarilor publici reprezentative organizate în condiţiile legii.
(4) Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici analizeazã propunerile autoritãţilor şi instituţiilor publice din administraţia publicã localã şi transmite eventuale observaţii şi propuneri în termen de 30 de zile de la data primirii datelor transmise conform alin. (1).
ART. 11
(1) Pânã la data de 15 octombrie a fiecãrui an consiliul local, respectiv consiliul judeţean, va aproba Planul de ocupare a funcţiilor publice, iar modalitãţile de ocupare a funcţiilor publice transmise de cãtre autoritãţile şi instituţiile publice devin obligatorii.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), pentru autoritãţile şi instituţiile publice din administraţia publicã localã modalitãţile de ocupare a funcţiilor publice pot fi modificate semestrial, cu înştiinţarea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
ART. 12
(1) Planul de ocupare a funcţiilor publice pentru ordonatorii principali de credite din administraţia publicã localã va fi aprobat cu respectarea observaţiilor şi propunerilor transmise de Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici conform art. 10 alin. (4).
(2) Nerespectarea prevederilor alin. (1) atrage neacordarea avizelor necesare punerii în aplicare a Planului de ocupare a funcţiilor publice.
ART. 13
În termen de 30 de zile de la data aprobãrii Planului de ocupare a funcţiilor publice pentru ordonatorii principali de credite din administraţia publicã localã, aceştia au obligaţia de a transmite Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici o copie a actului administrativ de aprobare având anexat Planul de ocupare a funcţiilor publice aprobat.

CAPITOLUL IV
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 14
(1) Aprobarea Planului de ocupare a funcţiilor publice cu nerespectarea prevederilor legale atrage nulitatea actului de aprobare.
(2) Actele administrative de ocupare a funcţiilor publice prin alte modalitãţi decât cele propuse şi aprobate prin Planul de ocupare a funcţiilor publice sunt nule de drept.
(3) Nulitatea se constatã de instanţa de contencios administrativ.
ART. 15
Ordonatorii principali de credite din administraţia publicã centralã şi localã vor transmite trimestrial Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici situaţia privind numãrul total al funcţiilor publice prevãzut în statul de funcţii şi numãrul total al funcţiilor publice ocupate.
ART. 16
Pentru anul 2007, elaborarea Planului de ocupare a funcţiilor publice se face cu respectarea urmãtoarelor termene:
a) 1 octombrie 2006, pentru transmiterea de cãtre ordonatorii principali de credite din administraţia publicã centralã cãtre Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici a propunerilor pentru Planul de ocupare a funcţiilor publice;
b) 1 noiembrie 2006, pentru centralizarea de cãtre Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici a propunerilor ordonatorilor principali de credite din administraţia publicã centralã;
c) 1 noiembrie - 1 decembrie 2006, pentru consultarea de cãtre Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici a organizaţiilor sindicale reprezentative ale funcţionarilor publici;
d) 15 decembrie 2006, pentru înaintarea de cãtre Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici a proiectului hotãrârii Guvernului pentru aprobarea Planului de ocupare a funcţiilor publice din administraţia publicã centralã;
e) 1 octombrie 2006, pentru transmiterea cãtre Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici a propunerilor pentru planurile de ocupare a funcţiilor publice de cãtre ordonatorii principali de credite din administraţia publicã localã;
f) 1 decembrie 2006, pentru aprobarea planurilor de ocupare a funcţiilor publice ordonatorilor principali de credite din administraţia publicã localã.
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016