Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCTIUNI din 22 decembrie 2008  privind organizarea si desfasurarea licitatiei publice pentru atribuirea contractelor de inchiriere    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

INSTRUCTIUNI din 22 decembrie 2008 privind organizarea si desfasurarea licitatiei publice pentru atribuirea contractelor de inchiriere

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI DEZVOLTARII DURABILE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 25 din 12 ianuarie 2009
ART. 1
(1) Prezentele instrucţiuni au ca obiect reglementarea organizãrii şi desfãşurãrii licitaţiei pentru închirierea unor imobile şi bunuri mobile din dotarea acestora, aflate în domeniul public al statului şi în administrarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului - Agenţia pentru Protecţia Mediului Sibiu.
(2) Închirierea imobilelor şi a bunurilor mobile din dotarea acestora se realizeazã prin licitaţie publicã, conform prevederilor prezentelor instrucţiuni, organizatã de Agenţia pentru Protecţia Mediului Sibiu.
(3) Închirierea se face în baza unui contract prin care Agenţia pentru Protecţia Mediului Sibiu, denumitã în continuare locator, transmite, pentru o perioadã de maximum 5 ani, unei alte persoane, denumitã în continuare locatar, dreptul de folosinţã asupra imobilelor şi bunurilor mobile din dotarea acestora, în schimbul unei chirii.
ART. 2
(1) Licitaţia publicã, conform prezentelor instrucţiuni, este licitaţia prin care orice persoanã fizicã sau juridicã de drept privat, românã sau strãinã, poate prezenta o ofertã.
(2) La licitaţie pot participa persoanele prevãzute la alin. (1) care au cumpãrat caietul de sarcini şi care au constituit garanţia de participare.
ART. 3
(1) Agenţia pentru Protecţia Mediului Sibiu elaboreazã caietul de sarcini.
(2) Caietul de sarcini cuprinde:
a) descrierea imobilelor şi bunurilor mobile din dotarea acestora ce fac obiectul procedurii de licitaţie pentru închiriere;
b) preţul de pornire a licitaţiei pentru fiecare bun;
c) condiţiile şi regimul de exploatare a bunului închiriat;
d) condiţiile privind eligibilitatea, înregistrarea şi capacitatea economico-financiarã;
e) criteriile de selecţie;
f) garanţiile;
g) obligaţiile privind protecţia mediului;
h) interdicţia subînchirierii.
(3) Caietul de sarcini va fi pus în vânzare de cãtre locator, la sediul sãu şi/sau în alte locuri stabilite de cãtre acesta şi prevãzute în anunţul publicitar.
(4) Preţul de vânzare al caietului de sarcini se stabileşte de cãtre Agenţia pentru Protecţia Mediului Sibiu, prin decizie a conducãtorului acesteia.
ART. 4
(1) Garanţia de participare este obligatorie.
(2) Valoarea garanţiei de participare la licitaţia de închiriere va fi de 10% din valoarea de pornire a chiriei anuale pentru imobilul ce face obiectul licitaţiei.
(3) Garanţia de participare la licitaţia de închiriere se restituie în cazul ofertanţilor a cãror ofertã nu a fost declaratã câştigãtoare, în termen de maximum 10 zile lucrãtoare de la data semnãrii contractului de închiriere.
ART. 5
(1) Agenţia pentru Protecţia Mediului Sibiu va publica anunţul licitaţiei publice într-un cotidian local şi într-unul naţional, precum şi pe site-ul propriu.
(2) Anunţul licitaţiei va conţine:
a) denumirea şi sediul locatorului;
b) obiectul şi durata închirierii;
c) condiţii de procurare a caietului de sarcini;
d) data şi locul primirii ofertelor;
e) data, ora şi locul deschiderii ofertelor;
f) durata pentru care ofertanţii rãmân angajaţi prin termenii ofertelor lor.
(3) Termenul de primire a ofertelor este de 20 de zile calendaristice, începând cu data publicãrii anunţului licitaţiei publice.
ART. 6
Oferta trebuie sã cuprindã detaliat toate condiţiile prevãzute în caietul de sarcini.
ART. 7
(1) Ofertanţii transmit ofertele în douã plicuri sigilate, unul exterior şi unul interior. Ofertele vor fi înregistrate, în ordinea primirii lor, într-un registru special, ţinut de locator.
(2) Pe plicul exterior se va indica imobilul propus spre închiriere prin licitaţie publicã pentru care este depusã oferta. Plicul exterior trebuie sã conţinã urmãtoarele documente:
a) garanţia de participare;
b) dovada cumpãrãrii caietului de sarcini;
c) fişa cu informaţii generale despre ofertant;
d) declaraţia de participare;
e) documente care dovedesc calitãţile şi capacitãţile ofertanţilor, conform cerinţelor caietului de sarcini.
(3) Pe plicul interior se înscriu denumirea ofertantului, precum şi sediul social al acestuia. Acest plic va conţine oferta tehnico-economicã propriu-zisã.
(4) Nu se admit oferte telefonice, telegrafice, prin fax, e-mail, poştã sau curierat.
(5) Plicurile sigilate vor fi predate comisiei de evaluare în ziua fixatã pentru deschiderea lor.
ART. 8
(1) Componenţa comisiei de evaluare se stabileşte de cãtre Agenţia pentru Protecţia Mediului Sibiu, prin decizie a conducãtorului acesteia.
(2) Comisia de evaluare este formatã din 5 membri, dintre care unul este preşedintele comisiei. De asemenea, vor fi desemnaţi 2 membri supleanţi şi un secretar. Secretarul nu are drept de vot.
ART. 9
(1) Membrii comisiei de evaluare care sunt soţ/soţie, rude sau afini pânã la gradul al patrulea inclusiv cu asociaţii, cu acţionarii, cu administratorii sau cenzorii societãţilor comerciale ori cu persoana fizicã participanţi/participantã la licitaţia publicã, nu pot fi membri ai comisiei de evaluare.
(2) Membrii comisiei de evaluare sunt obligaţi sã dea o declaraţie de compatibilitate, imparţialitate şi confidenţialitate, pe propria rãspundere, dupã deschiderea plicurilor exterioare, care se va pãstra la dosarul închirierii.
(3) În situaţia în care membrii comisiei de evaluare constatã cã se aflã într-una dintre situaţiile de incompatibilitate prevãzute la alin. (1), aceştia sunt obligaţi sã-l anunţe imediat pe preşedintele comisiei de evaluare, care dispune înlocuirea persoanei incompatibile cu unul dintre membrii supleanţi.
ART. 10
(1) Atribuţiile comisiei de evaluare sunt:
a) selectarea ofertelor pe baza datelor, informaţiilor şi documentelor cuprinse în plicul exterior;
b) întocmirea listei cuprinzând candidaţii admişi la prezentarea ofertei tehnico-economice şi comunicarea acesteia;
c) analizarea şi evaluarea ofertelor tehnico-economice pe baza criteriilor de selecţie stabilite prin caietul de sarcini;
d) întocmirea raportului de evaluare;
e) întocmirea proceselor-verbale prevãzute de prezentele instrucţiuni;
f) desemnarea câştigãtorului licitaţiei publice.
(2) Secretarul comisiei de evaluare redacteazã procesele-verbale prevãzute de prezentele instrucţiuni.
ART. 11
(1) Comisia de evaluare este legal întrunitã numai în prezenţa tuturor membrilor. În cazul în care, din motive obiective sau în caz de incompatibilitate, un membru al comisiei nu poate fi prezent, acesta va fi înlocuit cu unul dintre cei 2 membri supleanţi.
(2) Deciziile comisiei de evaluare se adoptã cu votul a douã treimi din numãrul membrilor.
ART. 12
(1) Pentru desfãşurarea procedurii licitaţiei publice este obligatorie participarea a cel puţin 2 ofertanţi pentru fiecare imobil propus spre închiriere.
(2) La şedinţa de deschidere a plicurilor exterioare pot participa reprezentanţii împuterniciţi ai ofertanţilor imobilului licitat.
(3) Dupã deschiderea plicurilor exterioare, comisia de evaluare eliminã ofertele care nu conţin totalitatea documentelor şi datelor cerute la art. 7 alin. (2) şi întocmeşte un proces-verbal care va fi semnat de membrii comisiei de evaluare. Acest proces-verbal se face public prin afişare la sediul locatorului, imediat dupã semnare.
(4) Pentru continuarea desfãşurãrii procedurii de licitaţie este necesar ca dupã deschiderea plicurilor exterioare cel puţin douã oferte sã fie acceptate, în caz contrar procedura de licitaţie urmând a fi refãcutã în condiţiile prevãzute la art. 15.
(5) La şedinţa de deschidere a plicurilor interioare pot participa ofertanţii acceptaţi pentru imobilul licitat.
(6) Dupã deschiderea plicurilor interioare, comisia de evaluare întocmeşte un proces-verbal, semnat de membrii comisiei de evaluare şi de ofertanţii prezenţi.
ART. 13
(1) Comisia de evaluare analizeazã ofertele tehnico-economice din plicurile interioare şi alege oferta cea mai bunã din punctul de vedere al îndeplinirii criteriilor de selecţie precizate în caietul de sarcini.
(2) Pe baza evaluãrii ofertelor, comisia de evaluare întocmeşte raportul de evaluare, care va cuprinde descrierea procedurii de închiriere şi operaţiunile de evaluare, elementele esenţiale ale ofertelor depuse şi motivele alegerii ofertantului câştigãtor sau, în cazul în care nu a fost desemnat câştigãtor niciun ofertant, cauzele respingerii.
(3) Comisia de evaluare procedeazã în termen de maximum douã zile la informarea tuturor ofertanţilor cu privire la rezultatul licitaţiei.
ART. 14
(1) Ofertanţii pot face contestaţie privind eventualele încãlcãri ale dispoziţiilor prezentelor instrucţiuni.
(2) Termenul de depunere a contestaţiilor este de maximum douã zile de la data primirii înştiinţãrii privind rezultatul licitaţiei publice. Contestaţiile se depun la sediul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Sibiu.
(3) Contestaţiile vor fi soluţionate de o comisie compusã din 3 (trei) membri, dintre care unul este preşedintele comisiei, şi un secretar care nu are drept de vot, alţii decât cei din comisia de evaluare. Componenţa comisiei se stabileşte de cãtre Agenţia pentru Protecţia Mediului Sibiu prin decizie a conducãtorului acesteia, în maximum 3 zile de la data transmiterii contestaţiei la sediul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Sibiu.
(4) Comisia de soluţionare a contestaţiilor decide cu privire la oportunitatea suspendãrii procedurii de atribuire a contractelor de închiriere.
ART. 15
(1) În cazul în care licitaţia publicã nu a condus la desemnarea unui câştigãtor, se va consemna aceastã situaţie într-un proces-verbal, iar în termen de 20 de zile se va organiza o nouã licitaţie.
(2) Dacã în urma organizãrii unei noi licitaţii, în condiţiile prevãzute la alin. (1), au fost depuse minimum douã oferte, dar numai una a fost acceptatã, contractul de închiriere se poate încheia cu ofertantul a cãrui ofertã a fost acceptatã, în condiţiile în care oferta tehnico-economicã îndeplineşte criteriile minime prevãzute în caietul de sarcini.
ART. 16
(1) Contractul de închiriere se semneazã în maximum 5 zile de la desemnarea ofertantului câştigãtor şi intrã în vigoare la data constituirii garanţiei de bunã execuţie, dar nu mai târziu de 10 zile de la data semnãrii.
(2) Garanţia de participare la licitaţie se pierde în cazul în care nu se perfecteazã contractul de închiriere din vina ofertantului desemnat câştigãtor.
(3) În cazul nesemnãrii contractului de închiriere din vina exclusivã a ofertantului desemnat câştigãtor sau în cazul neconstituirii garanţiei de bunã execuţie în termenul prevãzut la alin. (1), locatorul încheie contractul cu ofertantul clasat pe locul urmãtor.
ART. 17
Contractul de închiriere va cuprinde în mod obligatoriu prevederile din contractul-cadru, clauzele din caietul de sarcini şi alte clauze convenite de pãrţile contractante, în completarea celor din caietul de sarcini şi fãrã sã contravinã obiectivelor închirierii.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016