Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCTIUNI din 21 martie 2013  privind organizarea si desfasurarea licitatiei publice pentru atribuirea contractelor de inchiriere a plajei Marii Negre    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

INSTRUCTIUNI din 21 martie 2013 privind organizarea si desfasurarea licitatiei publice pentru atribuirea contractelor de inchiriere a plajei Marii Negre

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI SCHIMBARILOR CLIMATICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 159 din 25 martie 2013

    ART. 1
    (1) Prezentele instrucţiuni au ca obiect reglementarea organizării şi desfăşurării licitaţiei pentru închirierea plajei Mării Negre în scop turistic.
    (2) Închirierea plajelor Mării Negre în scop turistic se realizează prin licitaţie publică, conform prevederilor prezentelor instrucţiuni, organizată de Administraţia Bazinală de Apă Dobrogea-Litoral.
    (3) Închirierea se face în baza unui contract de închiriere prin care Administraţia Bazinală de Apă Dobrogea-Litoral, denumită în continuare locator, transmite, pentru perioada unui sezon estival sau a mai multor sezoane estivale, unei alte persoane, denumită în continuare locatar, dreptul de folosinţă asupra unui sector al plajei Mării Negre, în schimbul unei chirii.
    (4) Bunul asupra căruia se exercită dreptul de folosinţă este plaja Mării Negre, care face parte din domeniul public al statului, aflată în administrarea Administraţiei Naţionale "Apele Române", denumită în continuare ANAR.
    ART. 2
    (1) La licitaţie pot participa operatori economici care administrează structuri de primire turistice, proprietari ori administratori de ansambluri rezidenţiale care desfăşoară activităţi de turism, operatori economici care desfăşoară activităţi de divertisment, agrement şi/sau sportive şi autorităţi ale administraţiei publice locale care pot încheia contracte de închiriere cu titularul dreptului de administrare a plajelor pe perioada unui sezon estival sau a mai multor sezoane estivale, în condiţiile legii.
    (2) Împărţirea sectoarelor/suprafeţelor de plajă aferente staţiunilor turistice în subsectoare de plajă care vor fi scoase la licitaţie şi stabilirea funcţiilor acestora se vor face de către locator.
    (3) Mai multe persoane juridice au dreptul de a se asocia cu scopul de a depune ofertă comună, fără a fi obligate să îşi legalizeze din punct de vedere formal asocierea.
    (4) Locatorul are dreptul de a solicita ca asocierea să fie legalizată numai în cazul în care oferta comună este declarată câştigătoare.
    ART. 3
    (1) Locatorul desfăşoară procedurile de licitaţie în baza caietului de sarcini care se aprobă de Consiliul de conducere al ANAR.
    (2) Caietul de sarcini cuprinde:
    a) descrierea sectorului de plajă ce face obiectul procedurii de licitaţie pentru închiriere;
    b) preţul de pornire a licitaţiei pentru fiecare sector de plajă;
    c) durata închirierii;
    d) condiţiile şi regimul de exploatare a bunului închiriat;
    e) condiţiile privind eligibilitatea, înregistrarea şi capacitatea economico-financiară;
    f) criteriile de selecţie;
    g) garanţii;
    h) obligaţiile privind protecţia mediului;
    i) interdicţia subînchirierii.
    (3) Pot participa la licitaţia publică ofertanţii care fac dovada achiziţionării caietului de sarcini şi care fac dovada constituirii garanţiei de participare.
    (4) Caietul de sarcini va fi pus în vânzare de către locator, la sediul său.
    (5) Preţul de vânzare al caietului de sarcini se stabileşte de către locator prin decizie a conducătorului acestuia.
    ART. 4
    (1) Garanţia de participare este obligatorie.
    (2) Valoarea garanţiei de participare la licitaţia de închiriere va fi de 10% din valoarea de pornire a chiriei anuale pentru sectorul de plajă ce face obiectul licitaţiei.
    (3) Garanţia de participare la licitaţia de închiriere se restituie în cazul ofertanţilor a căror ofertă nu a fost declarată câştigătoare, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data semnării contractului de închiriere.
    ART. 5
    (1) Locatorul va publica anunţul licitaţiei publice într-un cotidian local, în unul naţional,precum şi pe site-ul propriu.
    (2) Anunţul licitaţiei va conţine:
    a) denumirea şi sediul locatorului;
    b) obiectul şi durata închirierii;
    c) condiţiile de procurare a caietului de sarcini;
    d) data şi locul de primire a ofertelor;
    e) data, ora şi locul de deschidere a ofertelor;
    f) durata în care ofertanţii rămân angajaţi prin termenii ofertelor lor.
    (3) Termenul de primire a ofertelor este de 7 zile lucrătoare, începând cu data publicării anunţului licitaţiei publice.
    ART. 6
    Oferta trebuie să cuprindă detaliat toate condiţiile prevăzute în caietul de sarcini.
    ART. 7
    (1) Ofertanţii transmit ofertele în două plicuri sigilate, unul exterior şi unul interior. Ofertele vor fi înregistrate, în ordinea primirii lor, într-un registru special, ţinut de locator.
    (2) Pe plicul exterior se va indica sectorul de plajă propus spre închiriere prin licitaţie publică, pentru care este depusă oferta. Plicul exterior trebuie să conţină următoarele documente:
    a) garanţia de participare;
    b) dovada achiziţionării caietului de sarcini;
    c) fişa cu informaţii generale ale ofertantului;
    d) declaraţia de participare;
    e) documentele care dovedesc calităţile şi capacităţile ofertanţilor, conform cerinţelor caietului de sarcini.
    (3) Pe plicul interior se înscriu denumirea ofertantului, precum şi sediul social al acestuia. Acest plic va conţine oferta economică propriu-zisă.
    (4) Nu se admit oferte telefonice, telegrafice, prin fax, e-mail, poştă sau curierat.
    (5) Plicurile sigilate vor fi predate comisiei de evaluare în ziua fixată pentru deschiderea lor.
    ART. 8
    (1) Componenţa comisiei de evaluare se stabileşte de către ANAR, prin decizie a conducătorului acesteia, la propunerea locatorului.
    (2) Comisia de evaluare este formată din 5 membri, dintre care unul este preşedintele comisiei. De asemenea, vor fi desemnaţi 2 membri supleanţi şi un secretar. Secretarul nu are drept de vot.
    ART. 9
    (1) Membrii comisiei de evaluare care sunt soţ/soţie, rude sau afini până la gradul al patrulea inclusiv cu asociaţii, cu acţionarii, precum şi cu administratorii sau cenzorii societăţilor comerciale participante la licitaţia publică nu pot fi membri ai comisiei de evaluare.
    (2) Membrii comisiei de evaluare sunt obligaţi să dea o declaraţie de compatibilitate, imparţialitate şi confidenţialitate, pe propria răspundere, după deschiderea plicurilor exterioare, care se va păstra la dosarul închirierii.
    (3) În situaţia în care membrii comisiei de evaluare constată că se află în una dintre situaţiile de incompatibilitate prevăzute la alin. (1), aceştia sunt obligaţi să îl anunţe imediat pe preşedintele comisiei de evaluare, care dispune înlocuirea persoanei incompatibile cu unul dintre membrii supleanţi.
    ART. 10
    (1) Atribuţiile comisiei de evaluare sunt:
    a) întocmirea proceselor-verbale prevăzute de prezentele instrucţiuni;
    b) analizarea documentelor de calificare şi evaluarea ofertei financiare pe baza criteriilor de selecţie stabilite prin caietul de sarcini;
    c) întocmirea raportului de evaluare;
    d) desemnarea câştigătorului licitaţiei publice.
    (2) Secretarul comisiei de evaluare redactează procesele-verbale şi raportul de evaluare prevăzute de prezentele instrucţiuni.
    ART. 11
    (1) Comisia de evaluare este legal întrunită numai în prezenţa tuturor membrilor. În situaţia în care, din motive obiective sau în caz de incompatibilitate, un membru al comisiei nu poate fi prezent, acesta va fi înlocuit cu unul dintre cei 2 membri supleanţi.
    (2) Deciziile comisiei de evaluare se adoptă cu votul a două treimi din numărul membrilor.
    ART. 12
    (1) La şedinţa de deschidere a plicurilor exterioare şi interioare pot participa reprezentanţii împuterniciţi ai ofertanţilor sectorului de plajă licitat.
    (2) După deschiderea plicurilor exterioare şi interioare, comisia de evaluare va întocmi un proces-verbal, semnat de membrii acesteia şi de ofertanţii prezenţi, consemnându-se existenţa documentelor, în conformitate cu cerinţele caietului de sarcini.
    (3) La şedinţa de deschidere a plicurilor exterioare şi interioare nu pot fi excluşi decât ofertanţii care nu fac dovada achiziţionării caietului de sarcini şi a constituirii garanţiei de participare în forma cerută de locator.
    (4) Pentru continuarea desfăşurării procedurii de licitaţie este necesar ca cel puţin o ofertă să fie admisibilă, după analiza documentelor de calificare aşa cum au fost solicitate prin caietul de sarcini, în caz contrar, procedura de licitaţie publică urmând a fi refăcută în condiţiile art. 15.
    ART. 13
    (1) Comisia de evaluare analizează ofertele financiare din plicurile interioare şi alege oferta cea mai avantajoasă din punctul de vedere al îndeplinirii criteriilor de selecţie precizate în caietul de sarcini.
    (2) Pe baza evaluării ofertelor, comisia de evaluare întocmeşte, în maximum 4 zile, raportul de evaluare, care va cuprinde descrierea procedurii de închiriere şi operaţiunile de evaluare, elementele esenţiale ale ofertelor depuse şi motivele alegerii ofertantului câştigător sau, în cazul în care nu a fost desemnat câştigător niciun ofertant, cauzele respingerii.
    (3) Comisia de evaluare procedează, în termen de maximum două zile, la informarea tuturor participanţilor despre rezultatul procedurii, prin afişare la sediul locatorului şi pe site-ul acestuia.
    ART. 14
    (1) Ofertanţii pot face contestaţie privind eventualele încălcări ale dispoziţiilor prezentelor instrucţiuni. Contestaţia se formulează în scris şi trebuie să conţină următoarele elemente:
    a) datele de identificare ale persoanei fizice sau juridice;
    b) denumirea bunului care a făcut obiectul licitaţiei publice;
    c) motivarea în fapt şi în drept a cererii;
    d) semnătura contestatarului.
    (2) Contestatarul va ataşa la contestaţie copia actului atacat.
    (3) Termenul de depunere a contestaţiilor este de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului licitaţiei publice. Contestaţiile se depun la sediul locatorului.
    (4) Contestaţiile se soluţionează de o comisie compusă din 3 membri, dintre care unul este preşedintele comisiei, şi un secretar care nu are drept de vot, alţii decât cei din comisia de evaluare. Componenţa comisiei se stabileşte de către ANAR prin decizie a conducătorului acesteia, în maximum două zile de la data deschiderii plicurilor exterioare. Contestaţiile se vor soluţiona în termen de maximum două zile lucrătoare de la data depunerii contestaţiei.
    (5) Atribuţiile comisiei de soluţionare a contestaţiilor sunt:
    a) analizează contestaţia formulată privind admiterea sau respingerea sa;
    b) decide cu privire la oportunitatea suspendării procedurii de atribuire a contractelor de închiriere în cazul în care contestaţia este admisă, procedează la reevaluarea ofertelor şi decide asupra ofertantului câştigător;
    c) întocmeşte procesul-verbal privind soluţionarea contestaţiei formulate.
    ART. 15
    În cazul în care licitaţia publică deschisă nu a condus la desemnarea unui câştigător, se va consemna această situaţie într-un proces-verbal, iar în termen de 5 zile lucrătoare se va organiza o nouă licitaţie.
    ART. 16
    (1) Contractul de închiriere se semnează în maximum 10 zile de la desemnarea ofertantului câştigător şi intră în vigoare la data constituirii garanţiei de bună execuţie, dar nu mai târziu de 3 zile lucrătoare de la data semnării.
    (2) Garanţia de participare la licitaţie se pierde în cazul în care nu se perfectează contractul de închiriere din vina ofertantului desemnat câştigător.
    (3) În cazul nesemnării contractului de închiriere din vina exclusivă a ofertantului desemnat câştigător sau în cazul neconstituirii garanţiei de bună execuţie în termenul prevăzut la alin. (1), locatorul încheie contractul cu ofertantul clasat pe locul următor.
    ART. 17
    Contractul de închiriere va cuprinde în mod obligatoriu prevederile din contractul-cadru prevăzut în anexa nr. 2 la ordin, clauzele din caietul de sarcini şi alte clauze convenite de părţile contractante în completarea celor din caietul de sarcini şi fără să contravină obiectivelor închirierii.

                                        -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016