Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCTIUNI din 2013  pentru scaderea din evidenta contabila a valorii pagubelor produse in gospodariile agrozootehnice din sistemul administratiei penitenciare prin calamitati naturale si boli transmisibile ale animalelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

INSTRUCTIUNI din 2013 pentru scaderea din evidenta contabila a valorii pagubelor produse in gospodariile agrozootehnice din sistemul administratiei penitenciare prin calamitati naturale si boli transmisibile ale animalelor

EMITENT: MINISTERUL JUSTITIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 572 din 9 septembrie 2013
    ART. 1
    Valoarea pagubelor produse prin calamităţi naturale şi boli transmisibile ale animalelor în gospodăriile agrozootehnice ale unităţilor din sistemul administraţiei penitenciare se scade din evidenţa contabilă a acestor unităţi potrivit procedurii reglementate prin prezentele instrucţiuni.
    ART. 2
    Sunt considerate pagube produse de calamităţi naturale şi, respectiv, de boli transmisibile ale animalelor:
    a) pierderile de recoltă produse prin acţiunea, pe areale extinse, a unor fenomene naturale, cum sunt: inundaţii, grindină, îngheţ, ploi abundente, vânt puternic, secetă excesivă, incendii şi alte asemenea fenomene;
    b) pierderile de animale produse ca urmare a unor boli transmisibile ale animalelor şi a unor fenomene naturale, cum sunt: inundaţii, cutremure, incendii datorate descărcărilor electrice, geruri extreme, precum şi alte asemenea fenomene.
    ART. 3
    (1) Conducerea unităţii penitenciare va informa, în termen de 24 de ore de la producerea fenomenului, conducerea Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor despre apariţia calamităţilor naturale sau a bolilor transmisibile ale animalelor.
    (2) În cazul apariţiei de boli transmisibile ale animalelor, conducerea unităţii penitenciare va anunţa imediat, prin orice modalitate de comunicare, direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti.
    ART. 4
    (1) În vederea scăderii din evidenţa contabilă a valorii pagubelor produse în gospodăriile agrozootehnice din sistemul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor prin calamităţi naturale şi boli transmisibile ale animalelor, la nivelul fiecărei unităţi penitenciare se constituie, prin decizie, o comisie formată din următorii membri: preşedinte, un reprezentant al compartimentului economico-administrativ, reprezentanţi ai compartimentelor logistic şi ai compartimentului contabil şi un inginer sau tehnician agronom, respectiv medic ori tehnician veterinar.
    (2) Comisia de constatare a pierderilor de producţie şi de stabilire a valorii pagubelor produse de calamităţi naturale/boli transmisibile ale animalelor are următoarele atribuţii:
    a) întocmeşte Actul de constatare iniţială a pierderilor din calamităţi provocate de acţiunea factorilor naturali, conform anexei nr. 1, şi, respectiv, Actul de moarte - dispariţie şi sacrificare de necesitate a animalelor, conform anexei nr. 4, ca urmare a cercetării la faţa locului;
    b) solicită Administraţiei Naţionale de Meteorologie certificarea factorului natural care a determinat calamitatea;
    c) sesizează celelalte instituţii competente potrivit legii în vederea certificării faptului că pagubele sunt produse ca urmare a unor calamităţi naturale, respectiv boli transmisibile ale animalelor;
    d) efectuează procedurile necesare determinării procentului de distrugere a culturilor;
    e) întocmeşte Baza de calcul pentru determinarea pierderilor financiare, după încheierea ciclului de producţie în sectorul vegetal sau pe baza documentelor de gestiune şi sanitar-veterinare în sectorul zootehnic;
    f) întocmeşte Procesul-verbal de constatare şi stabilire a pierderilor din calamităţi provocate de acţiunea factorilor naturali, conform anexei nr. 2, în baza următoarelor documente:
    - Actul de constatare iniţială a pierderilor din calamităţi provocate de acţiunea factorilor naturali, conform anexei nr. 1;
    - Baza de calcul pentru determinarea pierderilor financiare, conform anexei nr. 3;
    - adresa primită de la Administraţia Naţională de Meteorologie;
    g) întocmeşte, pentru sectorul zootehnic, după primirea actului de stingere oficială a bolii, o notă de informare asupra apariţiei, evoluţiei şi stingerii bolii, la care se anexează Baza de calcul pentru determinarea pierderilor financiare şi documentele oficiale emise de direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, conform legislaţiei sanitar-veterinare în vigoare;
    h) înaintează conducerii unităţii spre aprobare/avizare documentele justificative.
    (3) În condiţiile în care valoarea pagubei depăşeşte plafonul valoric ce este aprobat de către ordonatorul terţiar de credite, conform art. 5, conducerea unităţii penitenciare avizează documentaţia şi o înaintează conducerii Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor spre aprobare sau avizare.
    (4) Pentru culturile şi plantaţiile agricole la care daunele nu depăşesc 20% din producţia planificată, comisia de constatare a pierderilor de producţie şi de stabilire a valorii pagubelor produse de calamităţi naturale/boli transmisibile ale animalelor din unitate poate propune recalcularea preţului de cost, dacă acest cost nu depăşeşte preţul de pe piaţa liberă.
    (5) Pentru culturile şi plantaţiile agricole la care daunele depăşesc 20% din producţia planificată, comisia de constatare a pierderilor de producţie şi de stabilire a valorii pagubelor produse de calamităţi naturale/boli transmisibile ale animalelor din unitate propune scăderea din evidenţa contabilă a unităţii a valorii pagubelor rezultate din calamităţi naturale.
    ART. 5
    (1) În sistemul administraţiei penitenciare, competenţa pentru aprobarea scăderii din evidenţa contabilă a valorii pagubelor revine:
    a) ordonatorului terţiar de credite, până la limita plafonului valoric de 8.000 lei;
    b) ordonatorului secundar de credite, până la limita plafonului valoric de 20.000 lei;
    c) ordonatorului principal de credite, pentru pagube ce depăşesc plafonul valoric de 20.000 lei.
    (2) Aprobarea scăderii din evidenţa contabilă a valorii pagubelor produse este dispusă de ordonatorul de credite prin decizie sau ordin, după caz.
    (3) În condiţiile în care valoarea pagubelor depăşeşte plafonul valoric ce poate fi aprobat de către ordonatorul secundar de credite, conducerea Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor avizează documentele justificative şi le înaintează spre aprobare ordonatorului principal de credite.
    ART. 6
    Administraţia Naţională a Penitenciarelor verifică şi analizează documentele justificative privind pierderile de producţie şi stabilirea valorii pagubelor, transmise de unităţile subordonate.
    ART. 7
    Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentele instrucţiuni.


    ANEXA 1
    la instrucţiuni

    MINISTERUL JUSTIŢIEI
    ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ A PENITENCIARELOR Director unitate,
    Penitenciarul .................... .................
    Nr. ........ din ............


                                      ACT
                    de constatare iniţială a pierderilor din
              calamităţi provocate de acţiunea factorilor naturali

    Comisia, constituită conform Deciziei de zi pe unitate nr. ........ din ................., compusă din:
    1. ..........................................., reprezentant al compartimentului economico-administrativ - preşedinte;
    2. ..........................................., reprezentant al compartimentului logistic - membru;
    3. ..........................................., reprezentant al compartimentului contabil - membru;
    4. ..........................................., reprezentant de specialitate (inginer sau tehnician agronom, medic sau tehnician veterinar) - membru
    În urma efectuării măsurătorilor, comisia a constatat următoarele:
    - Cultura de ...................................., înfiinţată pe suprafaţa de ................ ha, a fost calamitată în proporţie de .............%.
    - Pierderile de producţie au fost provocate de .................................................................................................................. .
    Comisia propune următoarele măsuri:
    a) înlocuirea culturii calamitate cu cultura de ...................., în suprafaţă de ....... ha, până la data de ............, prin executarea următoarelor lucrări: .................................................................................................................................................................;
    b) menţinerea culturii sub observaţie ........................................................;
    c) completarea cantităţilor de produse agricole distruse, prin acţiunea de ..................................;
    d) alte propuneri: .......................................................................................... .

          Membrii comisiei Semnături
        .................... ..............
        .................... ..............
        .................... ..............
        .................... ..............



    ANEXA 2
    la instrucţiuni

    MINISTERUL JUSTIŢIEI
    ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ A PENITENCIARELOR
    Penitenciarul ....................
    Nr. .......... din ................
                                                                Se aprobă.
                                                         Ordonator de credite,
                                                          ..................


                                 PROCES-VERBAL
                      nr. ............ din ..............
    de constatare şi stabilire a pierderilor din calamităţi provocate de acţiunea factorilor naturali
                           Încheiat astăzi, .............

    Comisia, constituită conform Deciziei de zi pe unitate nr. ........... din ..................., compusă din:
    1. ..................................., reprezentant al compartimentului economico-administrativ - preşedinte;
    2. ..................................., reprezentant al compartimentului logistic - membru;
    3. ..................................., reprezentant al compartimentului contabil - membru;
    4. ..................................., reprezentant de specialitate (inginer sau tehnician agronom, medic ori tehnician veterinar) - membru
    Ne-am întrunit pentru constatarea şi stabilirea pierderilor din calamităţi provocate de ........................... .
    1. La data de ............ s-a constatat că suprafaţa de ........ cultivată cu .............. a fost calamitată în proporţie de .......%, cultura prezentându-se astfel: ........................................................................................................................................................... .
    Producţia medie planificată la această cultură a fost de ..................................................................................................... .
    2. În urma verificării documentelor primare existente s-a constatat că la această cultură, până la momentul producerii evenimentului, s-au efectuat următoarele lucrări:
    - lucrări de pregătire a terenului efectuate până la însămânţare (plantare): .......................................................................
    ........................................................................................................................................................;
    - însămânţarea (plantarea) suprafeţei de ...... ha, care s-a efectuat în perioada ...................................................................;
    - lucrări de îngrijire aplicate: ...............................................................................................................................................;
    - alte lucrări efectuate: ...................................................................................................................................................... .
    3. În momentul când s-a produs calamitatea, stadiul de vegetaţie şi de dezvoltare a plantelor se prezenta astfel:
    .............................................................................................................................................................. .
    4. Împrejurările şi intensitatea factorilor care au produs calamitarea culturii: ...................................................................... .
    5. În urma efectuării măsurătorilor pentru determinarea procentului de distrugere a culturii evaluate, s-a constatat că faţă de un număr mediu, normal, de .......... plante/ha (mp), un număr de ........ plante/ha (mp) sunt sănătoase şi un număr de ......... plante/ha (mp) sunt distruse.
    De asemenea, un număr de ........ plante/ha (mp) sunt distruse din alte cauze.
    Rezultă că pe suprafaţa afectată de calamitate se înregistrează o pierdere de producţie faţă de plan în proporţie de .....%, reprezentând o pierdere totală de producţie de ............ kg.
    Din pierderea totală, comisia stabileşte că ......% se diminuează pentru neaplicarea măsurilor agrotehnice şi alte cauze subiective, iar pierderea din cauza calamităţilor este de .....%, ceea ce reprezintă o pierdere de producţie de ............. kg.
    6. În urma încheierii ciclului de producţie s-a obţinut o cantitate de ............. kg, în valoare de ............. lei (pct. 8 din baza de calcul prevăzută în anexa nr. 3 la instrucţiuni), reprezentând un procent de pierdere de ......... % faţă de totalul cheltuielilor efectuate în valoare de ............ lei (pct. 7 din baza de calcul prevăzută în anexa nr. 3 la instrucţiuni).
    Comisia propune scăderea din evidenţa contabilă, în contul statului, a cheltuielilor de producţie în valoare de .............. lei, conform bazei de calcul anexate la prezentul proces-verbal.
    La prezentul proces-verbal s-au anexat următoarele acte: ...................................................................................................
.............................................................................................................................................................. .
    Drept care s-a încheiat prezentul proces-verbal în două exemplare, respectându-se întocmai Instrucţiunile pentru scăderea din evidenţa contabilă a valorii pagubelor produse în gospodăriile agrozootehnice din sistemul administraţiei penitenciare prin calamităţi naturale şi boli transmisibile ale animalelor.

                                                      Membrii comisiei
                                                       (semnăturile)
                                                    ....................
                                                    ....................
                                                    ....................
                                                    ....................


    ANEXA 3
    la instrucţiuni

    MINISTERUL JUSTIŢIEI
    ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ A PENITENCIARELOR
    Penitenciarul ..............................
    Nr. ....... din .............. Director unitate,
                                                           .................


                                 BAZĂ DE CALCUL
                   pentru determinarea pierderilor financiare

    La culturile de ................, până la data de ...................., când s-a constatat calamitatea, s-au avut în vedere următoarele:
    1. Suprafaţa calamitată ............................................ ha
    2. Cheltuieli materiale .............................................. lei, din care:
    - sămânţă .............................................................. lei
    - îngrăşăminte ....................................................... lei
    - carburanţi ............................................................ lei
    - alte materiale ...................................................... lei
    3. Cheltuieli cu lucrările mecanice ........................... lei
    4. Cheltuieli cu forţa de muncă (inclusiv salariile specialiştilor) ............... lei
    5. Cheltuieli indirecte ............................................... lei
    6. Alte cheltuieli ....................................................... lei
    7. Total cheltuieli (2 + 3 + 4 + 5 + 6) ........................ lei
    8. Venituri realizate .................................................. lei
    9. Valoarea pierderilor din calamităţi (7 - 8) ............ lei
    10. Procent de pierdere (9 : 7) .......... %

         Membrii comisiei
         ................
         ................
         ................ Contabil,
         ................ ............



    ANEXA 4
    la instrucţiuni

    MINISTERUL JUSTIŢIEI
    ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ A PENITENCIARELOR
    Unitatea ..........................
                                                     Directorul unităţii
                                                     ....................
                                                        (semnătura)



                                      ACT
        de moarte - dispariţie şi sacrificare de necesitate a animalelor

                 la data de ..........................

    Astăzi, data de mai sus, au fost înregistrate următoarele mortalităţi (de animale)


┌────┬─────────┬──────┬───┬──────┬─────────┬───────┬────────┬───────────────────────────────┬───────────────┐
│Nr. │Specia/ │ Nr. │Sex│ Nr. │Greutatea│ Preţ │Valoarea│ Produse recuperate │Cauzele morţii,│
│crt.│Categoria│matri-│ │capete│ totală │unitar │ totală ├──────────┬──────────┬─────────┤dispariţiei sau│
│ │ │ col │ │ │ - kg - │- lei -│- lei - │cantitate │cantitate │cantitate│sacrificării de│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ U.M. │ U.M. │ U.M. │ necesitate │
├────┼─────────┼──────┼───┼──────┼─────────┼───────┼────────┼──────────┼──────────┼─────────┼───────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │
├────┼─────────┼──────┼───┼──────┼─────────┼───────┼────────┼──────────┼──────────┼─────────┼───────────────┤
├────┼─────────┼──────┼───┼──────┼─────────┼───────┼────────┼──────────┼──────────┼─────────┤ │
├────┴─────────┴──────┴───┴──────┴─────────┴───────┼────────┼──────────┼──────────┼─────────┤ │
│ Preţ unitar (lei) │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼────────┼──────────┼──────────┼─────────┤ │
│ Valoarea recuperărilor (lei) │ │ │ │ │ │
└──────────────────────────────────────────────────┴────────┴──────────┴──────────┴─────────┴───────────────┘

                                                       .....................
                                                       (semnătura şi parafa)

    Comisia:
    1. ..........................
    2. ..........................
    3. ..........................


                                          -------



Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016