Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
CAP. I Definiţii ART. 1 În sensul prezentelor instrucţiuni: 1. personal minim de siguranţă - persoanele (navigatorii) calificate şi atestate conform reglementărilor în vigoare, desemnate să asigure siguranţa navei şi a navigaţiei; 2. personal necesar exploatării şi întreţinerii navei - navigatorii, posesori de brevete şi de certificate de capacitate, calificaţi şi atestaţi conform reglementărilor în vigoare, cu care proprietarul/operatorul navei suplimentează personalul minim de siguranţă pentru realizarea scopurilor economice ale voiajului şi a activităţilor de întreţinere a navei. La stabilirea personalului necesar exploatării şi întreţinerii navei se va ţine seama de zona de navigaţie, durata şi gradul de complexitate a voiajului şi de starea tehnică a navei, respectându-se legislaţia specifică domeniului muncii; 3. personal navigant brevetat reprezintă navigatorii care posedă un brevet recunoscut de către autoritatea de stat în domeniu; 4. personal navigant posesor de certificate de capacitate - navigatorii care posedă un certificat de capacitate recunoscut de autoritatea de stat în domeniu. 5. personal navigant auxiliar - membrii de echipaj care nu posedă brevet sau certificat de capacitate, dar care îndeplinesc funcţii la bord în baza calificării specifice; 6. conducător de navă/instalaţie plutitoare - persoana care are calificarea necesară şi sub autoritatea căreia este pusă nava/instalaţia plutitoare, convoiul, precum şi echipajul; 7. navă fluvială sau de ape interioare navigabile - navele, astfel cum sunt definite în reglementările în vigoare, destinate executării de activităţi pe fluviu, ape interioare navigabile sau acvatorii fluvio-maritime, inclusiv ambarcaţiunile mici, precum şi aparatele (echipamentele) plutitoare, cum ar fi: drage, elevatoare, macarale plutitoare, sonete şi alte asemenea, cu şi fără propulsie; 8. instalaţie plutitoare - orice construcţii plutitoare pe fluviu, pe ape interioare navigabile sau acvatorii fluvio-maritime, care în mod normal nu sunt destinate deplasării, cum ar fi: docuri, debarcadere, hangare şi altele asemenea; 9. certificat privind încadrarea navei cu personal minim de siguranţă - documentul emis de Inspectoratul Navigaţiei Civile - I.N.C., prin căpitănia portului de înmatriculare, pentru fiecare navă în parte, în care se înscrie numărul şi funcţiile personalului minim de siguranţă. Modelul Certificatului privind încadrarea navei cu personal minim de siguranţă este prezentat în anexa nr. II la prezentele instrucţiuni. CAP. II Dispoziţii generale ART. 2 (1) Prezentele instrucţiuni se aplică tuturor navelor şi instalaţiilor plutitoare fluviale, sub pavilion românesc, aflate pe apele interioare navigabile ori acvatorii fluvio-maritime ale României sau ale altor state. (2) Prezentele instrucţiuni nu se aplică navelor fluviale/instalaţiilor plutitoare care aparţin Ministerului Apărării Naţionale şi Ministerului de Interne. ART. 3 Situaţiile în care se poate afla o navă, corespunzător stării sale tehnice, sunt următoarele: 1. navă în exploatare - atunci când starea corpului asigură flotabilitatea, maşinile, instalaţiile, echipamentele şi dotările sunt complete şi în stare de funcţionare, echipajul este complet, iar nava este aptă de a fi imediat folosită conform destinaţiei sale, chiar dacă nu este utilizată efectiv; 2. navă scoasă din exploatare - atunci când starea corpului asigură flotabilitatea, maşinile, instalaţiile, echipamentele şi dotările sunt, parţial sau total, scoase din starea de funcţionare, echipajul este redus ca număr faţă de situaţia în care nava este în exploatare, iar nava este aptă de a fi folosită, conform destinaţiei sale, numai după terminarea lucrărilor de reparaţie şi după completarea echipajului; 3. navă la parcul rece sau navă în iernatic - atunci când starea corpului asigură flotabilitatea, maşinile, echipamentele, instalaţiile şi dotările sunt complete şi puse în stare de conservare, nu are echipaj ci doar pază asigurată de personal calificat din rândul navigatorilor, iar nava este aptă de a fi folosită, conform destinaţiei sale, numai după deconservarea mijloacelor tehnice din dotare, după completarea echipajului şi după aprovizionare; 4. navă dezarmată - atunci când starea corpului asigură flotabilitatea, maşinile, echipamentele, instalaţiile şi dotările sunt, parţial sau total, demontate şi debarcate, nu are echipaj, ci doar pază asigurată de personal calificat din rândul navigatorilor, iar nava este aptă de a fi folosită, conform destinaţiei sale, numai după rearmarea corespunzătoare. ART. 4 (1) Pentru realizarea unei navigaţii sigure atât în apele interioare navigabile ale României, cât şi în apele altor state, proprietarul/operatorul navei/instalaţiei plutitoare va îmbarca obligatoriu, pe lângă personalul minim de siguranţă, şi personalul necesar exploatării şi întreţinerii navei, ţinând seama de destinaţia şi de specificul navei, de starea tehnică, de durata şi gradul de complexitate a voiajului, precum şi de necesitatea asigurării timpului de odihnă, în conformitate cu normele legale şi cu convenţiile internaţionale la care România este parte. (2) La bordul fiecărei nave/instalaţii plutitoare se va găsi obligatoriu Certificatul privind încadrarea navei cu personal minim de siguranţă, emis de Inspectoratul Navigaţiei Civile - I.N.C., prin căpitănia portului de înmatriculare. (3) Pentru navele/instalaţiile plutitoare care, prin natura lor constructivă, pot efectua mai multe activităţi, căpitănia portului va emite Certificatul privind încadrarea navei cu personal minim de siguranţă, pentru activitatea efectuată de navă conform declaraţiei proprietarului/operatorului navei/instalaţiei plutitoare. În cazul în care armatorul doreşte schimbarea activităţii navei şi obţinerea unui alt certificat corespunzător noii activităţi, va avea obligaţia predării către căpitănia portului de înmatriculare a navei a vechiului certificat care îşi va pierde în mod automat valabilitatea. (4) Navele/instalaţiile plutitoare nu pot pleca în voiaj, dacă nu au la bord personalul minim de siguranţă conform Certificatului privind încadrarea navei cu personal minim de siguranţă. ART. 5 Stabilirea personalului minim de siguranţă pentru alte tipuri de nave/instalaţii plutitoare care nu sunt prevăzute în prezentele instrucţiuni se va face de către Inspectoratul Navigaţiei Civile - I.N.C., la solicitarea armatorului/operatorului navei. ART. 6 (1) Situaţiile care nu sunt prevăzute în prezentele instrucţiuni se reglementează, pentru fiecare caz în parte, de către Inspectoratul Navigaţiei Civile - I.N.C. (2) În cazuri temeinic fundamentate, Inspectoratul Navigaţiei Civile - I.N.C. poate acorda derogări cu privire la numărul şi funcţiile personalului minim de siguranţă. (3) Pentru navele de pasageri, indiferent de mărimea, de numărul de locuri sau de puterea motorului, precum şi pentru navele-şcoală nu se admit derogări de la prevederile prezentelor instrucţiuni. CAP. III Reguli de normare a personalului minim de siguranţă pentru navele/instalaţiile plutitoare fluviale şi de ape interioare navigabile ART. 7 Personalul minim de siguranţă pentru navele/instalaţiile plutitoare fluviale şi de ape interioare navigabile va fi format numai din navigatori de cetăţenie română şi este prevăzut în anexa nr. I la prezentele instrucţiuni. ART. 8 Aparatele şi instalaţiile plutitoare maritime, atunci când sunt folosite pe ape interioare navigabile, îşi pot desfăşura activitatea cu personalul minim de siguranţă maritim sau pot avea la bord personalul minim de siguranţă, conform prevederilor anexei nr. I, pentru navele, aparatele şi instalaţiile plutitoare fluviale similare. ART. 9 La navele/instalaţiile plutitoare fluviale, propulsate de maşini cu abur, în locul motoriştilor pot fi normaţi fochişti. CAP. IV Nave în staţionare A. Nave în exploatare ART. 10 (1) Pe timpul staţionării în porturi sau în afara porturilor la navele/instalaţiile plutitoare fluviale şi de ape interioare navigabile serviciul de gardă se va organiza conform regulamentului serviciului la bord. (2) Pe navele, aparatele şi instalaţiile plutitoare fluviale la care personalul minim de siguranţă este format dintr-un posesor al unui certificat de capacitate punte şi dintr-un posesor al unui certificat de capacitate maşini, serviciul de gardă şi de siguranţă va putea fi asigurat, pe rând, de fiecare dintre ei. (3) La navele fluviale tehnice, desemnate pentru intervenţii, care îşi desfăşoară activitatea continuu (24 de ore din 24 de ore), personalul minim de siguranţă va trebui să se afle în permanenţă la bord, iar nava trebuie să fie aptă în orice moment pentru plecarea în misiune. B. Nave scoase din exploatare ART. 11 În funcţie de starea navei şi a instalaţiei plutitoare, conform art. 3, respectiv în conservare, şi în funcţie de locul de staţionare, personalul pentru pază şi siguranţă va fi stabilit de către căpitănia portului în raza căreia staţionează. ART. 12 Personalul necesar pazei şi siguranţei navelor/instalaţiilor plutitoare aflate în iernatic se va stabili în conformitate cu Instrucţiunile pentru organizarea iernaticelor. ANEXA I la instrucţiuni PERSONALUL MINIM DE SIGURANŢĂ pentru navele si instalatiile plutitoare fluviale şi de ape interioare navigabile din marina civilă română 1. Autopropulsate
───────────────────────────────┬─────┬────┬──────┬──────┬────────┬──────┬───────┬───────┬────┬─────┬─────┬───────┬─────┬───────┬─────┬─────┬────┬────┐
/ Funcţii Căpi- Ofi- Şef Ofiţer Ofiţer Ofiţer Şef Condu- Timo- Ajutor Elec- Căpi- Şef
/ tan ţer meca- meca- electri- radio- echipaj cător Câr- nier Ma- ofiţer Moto- trician Fo- tan dra- Dra-
/ flu- flu- nic nic cian tele- fluvial şalupă maci flu- rinar mecanic rist bord chist dra- gor gor
Tipul de / vial vial flu- flu- fluvial gra- flu- vial gor
navă vial vial fist vială
───────────────────────────────┼─────┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼───────┼───────┼────┼─────┼─────┼───────┼─────┼───────┼─────┼─────┼────┼────┤
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
1.1 Şalupe fluviale si de ape
interioare navigabile
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
1.1.1. Şalupe de servitute
(inspecţie)
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
a) şalupe cu jet tip KS 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
b) până la 150 CP 1
(110,40 kW) inclusiv
şi şalupe rapide pe
aripi portante
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
c) peste 150 CP
(110,40 kW) 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
d) şalupă rapidă pe
aripi portante de la
151 CP (111,13 kW) până
la 250 CP (184,70 kW)
inclusiv 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
e) peste 250 CP 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
1.1.2. Şalupe de servitute
şi de pasageri
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
a) până la 150 CP
(110,40 kW) inclusiv 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
b) de la 151 CP
(111,36 kW) până la
300 CP (220,80 kW)
inclusiv 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
c) peste 300 CP 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
1.1.3. Şalupe remorcher
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
a) până la 150 CP
(110,40 kW) inclusiv 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
b) peste 150 CP
(110,40 kW) 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
1.1.4. Şalupe de stins incendiu
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
a) până la 1.000 CP
(736,00 kW) inclusiv 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
b) peste 1.000 CP
(736,00 kW) 1 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
1.2. Pilotine
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
a) până la 600 CP
(441,60 kW) inclusiv 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
b) peste 600 CP
(441,60 kW) 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
1.3. Bacuri de traversare
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
a) până la 350 CP
(257,60 kW) inclusiv 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
b) peste 350 CP
(257,60 kW) 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
1.4. Remorchere fluviale
şi de ape interioare
navigabile
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
a) până la 600 CP
(441,60 kW) inclusiv 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
b) de la 601 CP
(442,33 kW) până la
2.500 CP (1.840,00 kW)
inclusiv 1 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
c) de la 2.501 CP
(1.840 73 kW) până la
5.000 CP (3.680,00 kW)
inclusiv 1 1 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
d) multifuncţionale de la
5.000 CP (3.680,00 kW)
până la 11.000 CP
(7.360,00 kW) inclusiv 1 1 1 1 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
1.5. Impingătoare fluviale
şi de ape interioare
navigabile
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
a) până la 1.000 CP
(736,00 kW) inclusiv 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
b) de la 1.001 CP
37000 CP (2.208,00 kW)
inclusiv 1 1 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
c) de la 3.001 CP
(2 208 74 kW) până la
5.000 CP 3.680,00 kW
inclusiv 1 1 1 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
1.6. Nave de pasageri fluviale
şi de ape interioare
navigabile
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
a) nave de pasageri
(agrement, hidrobuze)
până la 150 de locuri
inclusiv 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
b) nave de pasageri
de 600 locuri tip
MIRCEŞTI, MUNTENIA 1 1 1 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
c) nave pentru turism
tip DUMBRAVITA şi
PRIVIGHETOAREA 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
d) nave de pasageri
TUDOR VLADIMIRESCU,
BORCEA 1 1 1 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
e) nave de pasageri
cu jet, până la 60 de
locuri 1 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
f) nave de pasageri
pe aripioare portante
până la 120 de locuri 1 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
g) nave de pasageri
de croaziera
internaţională 1 1 1 1 1 1 1 2 3
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
h) nave de pasageri
până la 150 de locuri şi
cu puterea motorului de
65 CP 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
1.7. Nave fluviale şi de ape
interioare navigabile,
de transport marfă sau
mixte (marfă şi pasageri)
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
1.7.1. Bacuri
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
a) până la 50 tone
capacitate, fără
pasageri 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
b) până la 50 tone
capacitate, cu pasageri 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
c) peste 50 tone
capacitate fără pasageri 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
d) peste 50 tone
capacitate cu pasageri 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
e) bac motor - BM 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
1.7.2. Nave de transport
marfă autopropulsate
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
1.7.2.1. Nave de transport
marfuri generale
(şlep motor)
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
a) până la 1.500 tone
capacitate inclusiv 1 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
b) peste 1.500 tone
capacitate 1 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
1.7.2.2. Nave de transport
mărfuri lichide (tanc
motor)
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
a) până la 1.500 tone
capacitate inclusiv 1 1 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
b) peste 1.500 tone
capacitate 1 1 1 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
1.8. Nave de semnalizare 1 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
1.9. Nave de stins incendii
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
a) navă fluvială
specializată pentru
stins incendii 1 1 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
b) navă fluvio-maritimă
specializată pentru
stins incendii 1 1 1 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
1.10. Nave pentru colectarea
reziduurilor 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
1.11. Drage*)
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
*) Pentru toate tipurile prevăzute la lit. a), b) şi c) de la acest punct, dragele vor avea normat, pe timpul deplasării,
şi un post de căpitan fluvial sau de căpitan maritim portuar.
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
a) de 400 mc/h tip
OVIDIU si de 500 mc/h
tip ORAVITA 1 1 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
b) de 400 mc/h tip
CALATIS 1 1 1 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
c) de 600 mc/h tip
FILIASI 1 1 1 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
1.12. Salande
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
a) de la 170 mc până la
400 mc 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
b) de 500 mc tip
GORGOVA si CHILIA 1 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
c) de la 750 mc până
la 940 mc hidroclap
fluvio-maritim
tip IGLICIOARA 1 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
1.13. Macara plutitoare 1 1 1 1 1 1
──────────────────────────────-┴────-┴────┴──────┴──────┴────────┴──────┴──────-┴──────-┴────┴────-┴────-┴──────-┴────-┴──────-┴────-┴────-┴────┴────┤
2. Nepropulsate
───────────────────────────────┬─────┬────┬──────┬──────┬────────┬──────┬───────┬───────┬────┬─────┬─────┬───────┬─────┬───────┬─────┬─────┬────┬────┤
2.1. Nave de transport
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
a) ceamuri gabare, mahone
bacuri, până la 500 tone
inclusiv 1*)
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
b) ceamuri, gabare,
mahone, bacuri, peste
500 tone 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
c) şlep, tanc, indiferent
de capacitate 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
d) tanc depozit 1*)
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
e) barje de orice tip
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
2.2. Bacuri şi poduri
plutitoare pentru
traversare 1*)
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
2.3. Pontoane (dormitor
de acostare, atelier
pentru apa etc.) 1*)
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
2.4. Drage
a) draga pitică tip DELTA 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
b) draga electrică de
120 mc/h 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
c) draga electrică de
160 mc/h 1 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
d) dragă electrică
absorbantă/ refulantă
SND 350 1 1 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
e) dragă cu aburi
absorbantă/ refulantă de
600 mc/h 1 1 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
f) dragă de la 600 mc/h
până la 800 mc/h 1 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
2.5. Salande 1*)
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
2.6. Instalaţie plutitoare
de extras balast 1 1 1 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
2.7. Macara plutitoare 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
2.8. Excavator şi graifer pe
corp plutitor 1*)
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
2.9. Elevator 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
2.10. Deroseza 1 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
2.11. Soneta plutitoare 1 1 1
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
2.12. Macara pe corp plutitor 1*)
──────────────────────────────-┼────-┼────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────-┼──────-┼────┼────-┼────-┼──────-┼────-┼──────-┼────-┼────-┼────┼────┤
2.13. Doc plutitor 1 1 1 1 1 1
──────────────────────────────-┴────-┴────┴──────┴──────┴────────┴──────┴──────-┴──────-┴────┴────-┴────-┴──────-┴────-┴──────-┴────-┴────-┴────┴────┘
---------- *) Pentru funcţia de marinar prevăzută la pct. 2.1 lit. a), d) şi e), la pct. 2.2, 2.8 şi 2.12 se cer minimum 2 ani vechime în funcţie pe navele în exploatare. ANEXA II la instrucţiuni
ROMÂNIA
MINISTERUL TRANSPORTURILOR - INSPECTORATUL NAVIGAŢIEI CIVILE
TRANSPORTMINISTERIUM - BINNENSCHIFFAHRT INSPEKTORAT
CERTIFICAT PRIVIND ÎNCADRAREA NAVEI CU PERSONAL MINIM DE SIGURANŢĂ
SCHIFFSBESATZUNGZEUGNIS
Nr. ...............
Eliberat în numele Inspectoratului Navigaţiei Civile din România
Aussgestelt in Namen der Romania durch die Binnenschiffahrt Inspektorat
Numele navei ........ Tipul navei ........ Portul de înregistrare ...........
Schiffname Schiffsart Heimathafen
Indicativul ............ Tonajul ............ Puterea motoarelor ............
Unterscheidungssignal Bruttoraumgehalt Maschinenleistung
Zona de navigaţie ...................... Timpul de lucru (ore/zi) ...........
Fahrtgebiet Arbeitzeit (Uhr/Tag)
Certificăm prin prezentul certificat că, în conformitate cu prevederile
Ordinului ministrului transporturilor nr. ............../............, nava este
considerată ca navigând în condiţii de siguranţă deplină, dacă personalul minim
de siguranţă este in conformitate cu cel din prezentul certificat.
Hiermit bestatigen wir laut Ministerbefehl Nr. ......./.........., dass das
Schiff zu sicherheits Bedingungen fahrt, wenn das minimale Sicherheitspersonal
durch.
Prezentul certificat este valabil pentru următoarele activităţi ........... .
Das gegenwartige Zeugnis ist fur folgende Berufe gultig
Schimbarea sectorului de navigaţie, a caracteristicilor sau a clasei navei
ori efectuarea altor activităţi decât cele înscrise in prezentul certificat
impune revizuirea încadrării navei cu personal minim de siguranţă.
Die Anderung des Navigationscharakter, des Kennzeichens oder Klasse des
Schiffes, oder die Durchfuhrung von andere alles die odengenannte Berufe setzen
die Durchschicht des Schiffesklassifizierung mit Sicherheitspersonal durch.
................................................................................
TOTAL:
................................................................................
Acest certificat este valabil numai pentru nave sub pavilion românesc, până
la data de ...........
Diese Schiffsbesatzungzeugnis gilt zum, fur der Schiffs unter Rumanischefahre
Data
(Datum):
Inspectoratul Navigatiei Civile - Inspector-sef
Binnenschiffahrt Inspektorat - Inspektorchef
...............................................
Semnătura
Unterschrift
--------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.