Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCTIUNI din 13 octombrie 2004  pentru organizarea si desfasurarea activitatii personalului sanitar veterinar de stat in unitatile de taiere a animalelor, de colectare, prelucrare, procesare, depozitare, transport si valorificare a produselor si subproduselor de origine animala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

INSTRUCTIUNI din 13 octombrie 2004 pentru organizarea si desfasurarea activitatii personalului sanitar veterinar de stat in unitatile de taiere a animalelor, de colectare, prelucrare, procesare, depozitare, transport si valorificare a produselor si subproduselor de origine animala

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA SANITARA VETERINARA SI PENTRU SIGURANTA ALIMENTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 999 din 29 octombrie 2004
CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezentele instrucţiuni stabilesc cadrul organizatoric în care, în conformitate cu prevederile legislaţiei sanitare veterinare în vigoare, personalul sanitar veterinar de stat îşi desfãşoarã activitatea de asistenţã, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat în unitãţile care taie animale, inclusiv pãsãri, colecteazã, prelucreazã, proceseazã, depoziteazã şi valorificã produse de origine animalã.
ART. 2
În sensul prezentelor instrucţiuni, expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) personal sanitar veterinar de stat - medicii veterinari de liberã practicã împuterniciţi şi personalul mediu ajutãtor contractant, angajat în condiţiile legii cu contract individual de muncã pe perioadã determinatã, care îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu prevederile <>art. 19 din Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 215/2004 , în unitãţile care taie animale, inclusiv pãsãri, colecteazã, prelucreazã, proceseazã, depoziteazã şi valorificã produse de origine animalã;
b) asistenţa sanitarã veterinarã de stat - activitatea de supraveghere pe care o asigurã personalul sanitar veterinar de stat în unitãţile prevãzute la <>art. 19 din Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 215/2004 ;
c) inspecţie şi control sanitar veterinar de stat - totalitatea investigaţiilor efectuate de personalul sanitar veterinar de stat la animalele destinate tãierii, la produsele de origine animalã în timpul obţinerii, prelucrãrii, depozitãrii şi valorificãrii lor, precum şi la alte produse şi materii prime supuse controlului sanitar veterinar;
d) unitãţi - unitãţile care taie animale, inclusiv pãsãri, colecteazã, prelucreazã, proceseazã, depoziteazã şi valorificã produse de origine animalã, stabilite prin ordin al preşedintelui Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor;
e) tarife - valoarea operaţiunilor, stabilitã în echivalent euro, care se realizeazã în exercitarea activitãţii de asistenţã, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat în unitãţi şi care se vireazã lunar de cãtre acestea în contul direcţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, la cursul oficial al zilei în care se efectueazã plata.
ART. 3
Unitãţile în care personalul sanitar veterinar de stat îşi desfãşoarã activitatea de asistenţã, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat sunt cuprinse în anexa nr. 2.
ART. 4
(1) Tarifele pentru activitatea de asistenţã, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat sunt prevãzute în anexa nr. 3.
(2) Tarifele pentru activitatea de asistenţã, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat, desfãşuratã în zilele nelucrãtoare şi în cele de sãrbãtoare legalã, se majoreazã conform prevederilor legale în vigoare.
ART. 5
Funcţionarea unitãţilor cuprinse în anexa nr. 2 este permisã numai dacã au asigurate asistenţa, inspecţia şi controlul sanitar veterinar de stat, în condiţiile legii.
ART. 6
Asistenţa, inspecţia şi controlul sanitar veterinar de stat se asigurã pe baza contractului încheiat în acest scop între direcţia sanitarã veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor şi unitate.

CAP. II

SECŢIUNEA 1
Obligaţiile direcţiilor sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor

ART. 7
Direcţiile sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, identificã unitãţile în care este necesarã asigurarea asistenţei, a inspecţiei şi a controlului sanitar veterinar de stat.
ART. 8
Direcţia sanitarã veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, înscrie într-un registru special unitãţile nominalizate, cu toate datele de identificare.
ART. 9
(1) Direcţia sanitarã veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, stabileşte numãrul de personal sanitar veterinar de stat necesar fiecãrei unitãţi, în funcţie de specificul activitãţii acesteia, de capacitatea de producţie, de fluxul tehnologic şi de sistemul de organizare.
(2) Direcţia sanitarã veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, desemneazã circumscripţia sanitarã veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor în a cãrei subordine directã se desfãşoarã activitatea de asistenţã, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat a personalului sanitar veterinar de stat şi numeşte medicul veterinar şef de circumscripţie. Medicul veterinar şef de circumscripţie întocmeşte prezenţa pentru personalul sanitar veterinar de stat din subordine, vizeazã documentul justificativ întocmit de medicul veterinar de stat din unitate şi îl depune la direcţia sanitarã veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, concomitent cu raportul de activitate lunar.
ART. 10
(1) Direcţia sanitarã veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, încheie, în condiţiile legii, contract cu unitãţile identificate şi înregistrate, pentru plata activitãţii de asistenţã, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat, asigurã personalul sanitar veterinar de stat necesar şi încaseazã lunar sumele reprezentând contravaloarea activitãţii desfãşurate, calculatã în baza tarifelor prevãzute în anexa nr. 3.
(2) Sumele rezultate, virate de cãtre unitãţi în contul direcţiilor sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sunt evidenţiate distinct în contabilitate şi constituie pentru acestea fonduri extrabugetare care se utilizeazã conform legii.
(3) În limita sumelor încasate potrivit prevederilor prezentului ordin direcţiile sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pot angaja, pe perioadã determinatã, personal de specialitate şi auxiliar, inclusiv pentru laboratorul sanitar veterinar de stat.
(4) În funcţie de capacitatea şi de specificul de activitate ale unitãţii, prezenţa permanentã a personalului sanitar veterinar în unitãţile precizate în anexa nr. 2 se dispune de cãtre directorul executiv al direcţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
ART. 11
(1) Direcţiile sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, angajeazã personal sanitar veterinar de stat, în condiţiile legii, în baza unui contract individual de muncã pe perioadã determinatã, cu normã întreagã sau parţialã, dupã caz.
(2) Direcţiile sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pot angaja, potrivit legii, şi personal de specialitate pensionat, numai în condiţiile în care nu se asigurã o normã întreagã pentru personalul sanitar veterinar de stat şi atunci când condiţiile o impun.
ART. 12
În primele 3 zile lucrãtoare ale lunii curente, direcţia sanitarã veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, înainteazã unitãţilor documentele de platã pentru activitatea depusã în luna precedentã; sumele se stabilesc pe baza documentului justificativ întocmit şi semnat de medicul veterinar de stat din unitate şi de reprezentantul legal al unitãţii şi vizat de cãtre medicul veterinar şef al circumscripţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor în a cãrui subordine directã îşi desfãşoarã activitatea.

SECŢIUNEA a 2-a
Obligaţiile unitãţilor

ART. 13
Unitãţile, persoane fizice şi/sau juridice, încheie cu direcţia sanitarã veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, contracte pentru asigurarea şi finanţarea asistenţei, inspecţiei şi controlului sanitar veterinar de stat.
ART. 14
În interesul desfãşurãrii corespunzãtoare a activitãţii unitãţii, al prevenirii perioadelor neproductive, pentru asigurarea numãrului necesar de personal sanitar veterinar de stat şi pentru diminuarea costurilor ocazionate de inspecţia şi de controlul sanitar veterinar de stat, unitãţile înainteazã direcţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sãptãmânal, programul de activitate pentru sãptãmâna urmãtoare.
ART. 15
Pentru buna desfãşurare şi exercitare a activitãţii de asistenţã, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat, în conformitate cu prevederile legale, unitãţile asigurã permanent condiţii optime pe întregul flux tehnologic, inclusiv vestiare, birouri, facilitãţi pentru pãstrarea sigiliilor şi documentelor sanitare veterinare în condiţii de securitate, echipament de lucru şi de protecţie, materiale de igienizare, ustensile de lucru, personal ajutãtor şi altele asemenea.
ART. 16
(1) Unitãţile vireazã în contul direcţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sumele calculate de aceasta pentru activitatea de asistenţã, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat desfãşuratã de personalul sanitar veterinar de stat în luna precedentã, în termen de 3 zile de la data primirii documentelor de platã.
(2) În ultima zi a lunii medicul veterinar de stat din unitate întocmeşte şi înainteazã medicului veterinar şef de circumscripţie spre avizare documentul justificativ care cuprinde sumele calculate conform tarifului legal pentru activitatea de asistenţã, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat desfãşuratã de personalul sanitar veterinar de stat existent în unitate, pentru luna expiratã, şi care constituie actul oficial în baza cãruia direcţia sanitarã veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, întocmeşte formalitãţile de platã.

SECŢIUNEA a 3-a
Obligaţiile personalului sanitar veterinar de stat

ART. 17
Personalul sanitar veterinar de stat este subordonat tehnic şi administrativ direcţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, prin medicul veterinar şef de circumscripţie sanitarã veterinarã, şi are, în principal, urmãtoarele obligaţii:
a) desfãşurarea activitãţii conform prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 42/2004 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 215/2004 , precum şi ale dispoziţiilor, instrucţiunilor şi oricãror alte reglementãri legale;
b) respectarea prevederilor contractului semnat cu direcţia sanitarã veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti;
c) întocmirea şi înaintarea la direcţia sanitarã veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, prin medicul veterinar şef de circumscripţie sanitarã veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor, la termenele şi în condiţiile stabilite de aceasta, a situaţiilor şi documentelor solicitate, precum şi a celor prevãzute de reglementãrile în vigoare;
d) pãstrarea confidenţialitãţii activitãţii desfãşurate în unitate, în raport cu persoanele fizice.
ART. 18
În exercitarea atribuţiilor de serviciu medicii veterinari de stat contractanţi emit documente sanitare veterinare oficiale pentru certificare, întocmesc acte de prelevare a probelor, sechestru şi confiscare.
ART. 19
Personalul sanitar veterinar de stat contractant poartã întreaga rãspundere pentru activitatea prestatã, deciziile stabilite, documentele şi situaţiile întocmite.

CAP. III
Dispoziţii finale

ART. 20
Refuzul unitãţii de a semna cu direcţia sanitarã veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, contractul pentru asigurarea şi finanţarea asistenţei, inspecţiei şi controlului sanitar veterinar de stat sau neplata la timp a sumelor stabilite conform prevederilor legale, precum şi neasigurarea condiţiilor necesare desfãşurãrii optime a activitãţii sanitare veterinare oficiale conduc la retragerea personalului sanitar veterinar de stat din unitate şi la pierderea dreptului de funcţionare a acesteia pânã la intrarea în legalitate.
ART. 21
Nu este permisã rambursarea directã sau indirectã a tarifelor pentru asigurarea asistenţei, inspecţiei şi controlului sanitar veterinar de stat.
ART. 22
(1) În cazul în care unitatea nu vireazã direcţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, suma de bani necesarã pentru plata personalului sanitar veterinar de stat, direcţia sanitarã veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor acţioneazã unitatea în instanţã pentru obligarea la plata sumelor datorate.
(2) Pânã la soluţionarea litigiului în instanţã unitatea nu mai beneficiazã de asistenţã, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat, motiv pentru care îşi pierde dreptul de funcţionare.
ART. 23
Nerespectarea dispoziţiilor cuprinse în prezentele instrucţiuni conduce la aplicarea sancţiunilor legale.

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016