Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCTIUNI din 13 august 2009  privind repartizarea, inchirierea si folosirea locuintelor de serviciu si a locuintelor de interventie din administrarea Ministerului Apararii Nationale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

INSTRUCTIUNI din 13 august 2009 privind repartizarea, inchirierea si folosirea locuintelor de serviciu si a locuintelor de interventie din administrarea Ministerului Apararii Nationale

EMITENT: MINISTERUL APARARII NATIONALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 586 din 24 august 2009
INSTRUCŢIUNI din 13 august 2009
privind repartizarea, închirierea şi folosirea locuinţelor de serviciu şi a locuinţelor de intervenţie din administrarea Ministerului Apãrãrii Naţionale
EMITENT: MINISTERUL APÃRÃRII NAŢIONALE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 586 din 24 august 2009


CAP. I
Dispoziţii generale
ART. 1
Prezentele instrucţiuni reglementeazã modul în care se repartizeazã, se închiriazã şi se folosesc locuinţele de serviciu şi locuinţele de intervenţie aflate în administrarea Ministerului Apãrãrii Naţionale, precum şi raporturile dintre locator şi locatar, cu drepturile şi obligaţiile ce revin fiecãreia dintre pãrţi.
ART 2
Semnificaţia termenilor utilizaţi în prezentele instrucţiuni este prevãzutã în anexa nr. 1.

CAP. II
Fondul locativ al Ministerului Apãrãrii Naţionale
ART. 3
(1) Locuinţele de serviciu şi locuinţele de intervenţie aflate în administrarea Ministerului Apãrãrii Naţionale formeazã fondul locativ destinat cazãrii personalului Ministerului Apãrãrii Naţionale şi familiilor acestuia.
(2) Fondul locativ se administreazã în interesul Ministerului Apãrãrii Naţionale, prin închiriere, personalului acestuia.
ART. 4
(1) Cadrele militare în activitate şi personalul civil au dreptul la locuinţã de serviciu sau de intervenţie aflatã în administrarea Ministerului Apãrãrii Naţionale, în condiţiile legii.
(2) Soldaţii şi gradaţii voluntari au dreptul, potrivit legii, la locuinţã de intervenţie aflatã în administrarea Ministerului Apãrãrii Naţionale.
(3) Personalul Ministerului Apãrãrii Naţionale beneficiazã de dreptul prevãzut la alin. (1), respectiv alin. (2), în urmãtoarele condiţii:
a) dacã el, soţia/soţul sau ceilalţi membri de familie aflaţi în întreţinere nu deţin ori nu au deţinut o locuinţã proprietate personalã în garnizoana în care îşi desfãşoarã activitatea;
b) dacã el, soţia/soţul nu are repartizatã prin contractul de închiriere o locuinţã din fondul locativ de stat în garnizoana în care îşi desfãşoarã activitatea;
c) dacã el, soţia/soţul nu şi-a înstrãinat locuinţa, fostã de serviciu.
ART. 5
Personalul Ministerului Apãrãrii Naţionale nu poate primi prin repartiţie şi nu poate deţine în acelaşi timp şi în aceeaşi garnizoanã douã sau mai multe locuinţe de serviciu, locuinţã de serviciu şi locuinţã de intervenţie sau, dupã caz, locuinţã de serviciu şi locuinţã proprietate personalã.
ART. 6
Personalul Ministerului Apãrãrii Naţionale care deţine în proprietate un spaţiu locativ, dar care a fost mutat într-o altã garnizoanã, poate sã beneficieze de locuinţã de serviciu sau de intervenţie aflatã în administrarea Ministerului Apãrãrii Naţionale, în noua garnizoanã. Aceste locuinţe nu fac obiectul vânzãrii.
ART. 7
La solicitarea asociaţiilor de proprietari/locatari, administratorul poate verifica, în prezenţa locatarilor, în zile lucrãtoare, la o datã comunicatã din timp şi în scris acestora, modul în care sunt respectate obligaţiile asumate prin contract, cu privire la folosirea şi întreţinerea locuinţelor, inclusiv numãrul real de persoane care locuiesc şi gospodãresc împreunã cu aceştia.
ART. 8
(1) Orice schimbare survenitã, care influenţeazã situaţia locativã a personalului Ministerului Apãrãrii Naţionale, se comunicã comandantului garnizoanei de cãtre comandantul/şeful unitãţii militare din care face parte, pentru luarea mãsurilor legale care se impun.
(2) În cazul încetãrii raportului de serviciu/contractului individual de muncã ori al mutãrii/transferãrii personalului Ministerului Apãrãrii Naţionale, locatar al unei locuinţe de serviciu/intervenţie, se anexeazã la fişa de lichidare o adeverinţã eliberatã de comandantul garnizoanei, din care sã rezulte situaţia locuinţei şi mãsurile legale ce au fost luate sau urmeazã a fi dispuse.
(3) Dupã fiecare repartizare nominalã de locuinţe, comandantul garnizoanei dispune întocmirea şi trimiterea la centrul de domenii şi infrastructuri în raza cãruia se aflã locuinţa a unui tabel centralizator, care cuprinde gradul, funcţia, numele, prenumele şi unitatea militarã în care sunt încadrate persoanele beneficiare de repartiţie, numãrul de camere şi valoarea chiriei. Centrele de domenii şi infrastructuri trimit anual Direcţiei domenii şi infrastructuri tabele centralizatoare, la nivelul garnizoanelor.
ART. 9
(1) Când o locuinţã de serviciu sau de intervenţie devine disponibilã, va fi repartizatã la nivelul garnizoanei, în termen de cel mult 30 de zile, de cãtre comisiile prevãzute la art. 21 şi 22.
(2) Repartizarea locuinţei de serviciu sau de intervenţie se va face personalului Ministerului Apãrãrii Naţionale cu punctajul cel mai mare pe garnizoanã, obţinut conform criteriilor şi sistemului de punctaj prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 10
(1) Schimbul de locuinţe de serviciu între personalul Ministerului Apãrãrii Naţionale din aceeaşi garnizoanã se face cu aprobarea comandantului garnizoanei şi cu avizul comandanţilor unitãţilor militare din care acesta face parte.
(2) Schimbul de locuinţe de serviciu între personalul Ministerului Apãrãrii Naţionale din garnizoane diferite se face cu aprobarea şefului Direcţiei domenii şi infrastructuri şi cu avizul comandanţilor de garnizoane respective.
ART. 11
Comandanţii de garnizoane au obligaţia de a dispune mãsurile necesare pentru pãstrarea integritãţii locuinţelor de serviciu/intervenţie, instalaţiilor şi terenurilor aferente, aflate în competenţa acestora, precum şi pentru cercetarea şi rezolvarea litigiilor de orice fel referitoare la acestea.
ART. 12
Obligaţiile locatarilor din locuinţele de serviciu sau de intervenţie sunt cele prevãzute în <>Legea locuinţei nr. 114/1996 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi în normele de aplicare a acestei legi.
ART. 13
(1) În scopul pãstrãrii în bune condiţii a locuinţelor şi al întreţinerii acestora, locatarii vor respecta cu stricteţe regulile stabilite prin contract, încãperile locuinţelor de serviciu şi de intervenţie putând fi folosite numai în conformitate cu destinaţia ce o au prin construcţie.
(2) Se interzice locatarilor sã execute modificãri/îmbunãtãţiri la spaţii sau modificãri care pun în pericol integritatea structuralã a clãdirii.
ART. 14
(1) Pentru locuinţele de serviciu sau de intervenţie amenajate în cazãrmi sau în imediata lor apropiere, racordate la reţelele de utilitãţi ale unitãţii militare şi care nu au prevãzute aparate de mãsurã separat, cotele se stabilesc conform unei baze de calcul întocmite de cãtre administratorul de cazarmã, iar costurile se calculeazã pe baza tarifelor practicate de furnizori.
(2) Cheltuielile ce decurg din aceste servicii se vor reţine de cãtre structura financiarã a unitãţii militare care are în evidenţã cazarma, pe bazã de tabel, întocmit de cãtre administratorul de cazarmã.
ART. 15
Pentru buna administrare a locuinţelor de serviciu şi de intervenţie aflate în patrimoniul Ministerului Apãrãrii Naţionale, administratorul de cazarmã colaboreazã cu asociaţiile de locatari/proprietari.
ART. 16
Atribuţiile asociaţiei de locatari/proprietari cu componenţã mixtã sunt cele prevãzute în statutul asociaţiilor, conform legii.
ART 17
(1) Administratorul de cazarmã are obligaţia de a lua toate mãsurile pentru menţinerea locuinţelor de serviciu şi de intervenţie în stare bunã de funcţionare, urmãrind ca locatarii sã îşi îndeplineascã obligaţiile ce le revin.
(2) Administratorul de cazarmã urmãreşte, personal sau prin subordonaţi, ca eventualele daune aduse locuinţelor de serviciu şi de intervenţie sã fie suportate de cãtre locatarii care le-au produs.

CAP. III
Repartizarea fondului locativ
ART. 18
(1) Locuinţele de serviciu şi de intervenţie din fondul locativ al Ministerului Apãrãrii Naţionale se repartizeazã personalului Ministerului Apãrãrii Naţionale care îşi desfãşoarã activitatea în garnizoanã, în condiţiile legii şi ale prezentelor instrucţiuni.
(2) De dreptul prevãzut la alin. (1) beneficiazã şi personalul militar absolvent al instituţiilor militare sau civile de învãţãmânt, la repartizare, cât şi cel chemat în activitate pe perioada respectivã, dacã este încadrat pe funcţii în garnizoanã.
(3) Personalul Ministerului Apãrãrii Naţionale beneficiazã, cu prioritate, de locuinţe de serviciu sau de intervenţie, când:
a) urmeazã a fi evacuat în baza unei sentinţe judecãtoreşti definitive şi irevocabile din locuinţa pe care o deţine ori în virtutea unor prevederi legale care nu ţin de voinţa acestuia. Personalul Ministerului Apãrãrii Naţionale predã locuinţa de serviciu sau de intervenţie, dacã în urma exercitãrii cãii extraordinare de atac hotãrârea judecãtoreascã irevocabilã este favorabilã acestuia;
b) locuinţa pe care o deţine nu mai prezintã siguranţã în exploatare datoritã unor cauze naturale, precum inundaţii, cutremure, incendii, pe baza unor acte doveditoare, emise de instituţii/persoane autorizate. Locuinţa de serviciu sau de intervenţie se elibereazã şi se predã dupã consolidarea locuinţei deţinute şi îndeplinirea de cãtre aceasta a condiţiilor de siguranţã în exploatare.
ART. 19
(1) Pentru obţinerea locuinţei de serviciu sau de intervenţie, personalul Ministerului Apãrãrii Naţionale înainteazã comandanţilor/şefilor unitãţilor militare în care este încadrat un raport individual, prin care solicitã repartizarea unui spaţiu de locuit corespunzãtor nevoilor familiale, potrivit exigenţelor minimale prevãzute în anexa nr. 1 la Legea nr. 114/1996 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi anexelor nr. 1 şi <>2 la Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 40/1999 privind protecţia chiriaşilor şi stabilirea chiriei pentru spaţiile cu destinaţia de locuinţe, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 241/2001 , cu modificãrile ulterioare.
(2) Raportul individual conţine toate datele necesare calculãrii punctajului şi este însoţit de copii ale urmãtoarelor documente, prin care se justificã solicitarea formulatã şi încadrarea acesteia în prevederile legale, astfel:
a) cartea/buletinul de identitate pentru el şi membrii de familie aflaţi în întreţinere;
b) certificatul de naştere pentru membrii familiei care nu au împlinit vârsta de 14 ani;
c) certificatul de cãsãtorie;
d) declaraţia notarialã, datã pe propria rãspundere de cãtre locatar şi de cãtre ceilalţi membri de familie majori care urmeazã a fi înscrişi în contract, din care sã rezulte cã nu deţin şi nu au deţinut în garnizoanã locuinţã proprietate personalã;
e) documentul care atestã ultimul domiciliu: contract de vânzare-cumpãrare, contract de închiriere, dacã domiciliul este în localitatea unde i s-a repartizat locuinţa de serviciu;
f) documentul care atestã cã are persoane legal în întreţinere.
ART. 20
(1) Comandanţii/şefii unitãţilor militare dispun întocmirea tabelelor nominale cu solicitanţii, în ordinea prioritãţilor rezultatã din aplicarea criteriilor şi a sistemului de punctaj privind repartizarea locuinţelor de serviciu sau de intervenţie aflate în administrarea Ministerului Apãrãrii Naţionale, prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Comandanţii/şefii unitãţilor militare înainteazã comandanţilor garnizoanelor de care aparţin/comandantului garnizoanei Bucureşti, la solicitarea acestora, situaţia numericã cu necesarul de locuinţe.
ART. 21
(1) Repartizarea locuinţelor de serviciu se face pe garnizoanã, de cãtre o comisie formatã din:
a) comandantul garnizoanei, în calitate de preşedinte;
b) comandanţii/şefii unitãţilor militare din garnizoanã, în calitate de membri;
c) comandantul comenduirii garnizoanei, în calitate de secretar.
(2) În garnizoana Bucureşti şi în unitãţile militare dispuse pe raza judeţului Ilfov, care sunt arondate la aceastã garnizoanã, repartizarea numericã a locuinţelor de serviciu se va face de o comisie formatã din:
a) şeful Direcţiei domenii şi infrastructuri, în calitate de preşedinte;
b) şeful Direcţiei personal şi mobilizare din Statul Major General;
c) şefii resurselor de la categoriile de forţe ale armatei/comandamentelor de armã/operaţionale;
d) locţiitorii comandanţilor comandamentelor şi şefii direcţiilor centrale, în calitate de membri;
e) locţiitorul comandantului garnizoanei Bucureşti, în calitate de secretar.
ART. 22
(1) Repartizarea locuinţelor de intervenţie se face numai pentru personalul Ministerului Apãrãrii Naţionale care îşi desfãşoarã activitatea în cazarma în care se aflã acestea, dupã cum urmeazã:
a) în cazul în care în cazarmã existã o singurã unitate militarã, de cãtre o comisie formatã din comandantul unitãţii militare, şeful personalului, contabilul-şef, şeful logisticii şi administratorul de cazarmã;
b) în cazul în care în cazarmã existã mai multe unitãţi militare, de cãtre o comisie formatã din comandanţii unitãţilor militare, şefii personalului, contabilii-şefi, şefii logisticii şi administratorul de cazarmã care are în evidenţã locuinţele de intervenţie.
(2) În mãsura în care existã locuinţe de intervenţie neocupate de personalul prevãzut la alin. (1), acestea pot fi repartizate personalului Ministerului Apãrãrii Naţionale din alte unitãţi militare din garnizoanã, în ordinea stabilitã pe garnizoanã, conform criteriilor şi sistemului de punctaj privind repartizarea locuinţelor de serviciu sau de intervenţie aflate în administrarea Ministerului Apãrãrii Naţionale, prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 23
(1) Comisiile prevãzute la art. 21 şi 22, denumite în continuare comisii, se instituie la nivelul fiecãrei garnizoane sau cazãrmi, dupã caz, se întrunesc la ordinul preşedinţilor acestora şi sunt legal constituite cu participarea a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor.
(2) Comisiile analizeazã cererile primite şi hotãrãsc repartizarea locuinţelor de serviciu sau de intervenţie în funcţie de fondul locativ disponibil şi cu respectarea criteriilor şi a sistemului de punctaj privind repartizarea locuinţelor de serviciu sau de intervenţie aflate în administrarea Ministerului Apãrãrii Naţionale, prevãzute în anexa nr. 2.
(3) Comisiile au urmãtoarele atribuţii:
a) primesc şi înregistreazã cererile de locuinţe de serviciu sau de intervenţie ale personalului Ministerului Apãrãrii Naţionale;
b) analizeazã situaţia locativã a solicitanţilor şi, dupã caz, efectueazã anchete sociale şi verificã la faţa locului situaţia şi condiţiile de locuit ale acestora;
c) analizeazã numãrul de cereri comparativ cu numãrul de locuinţe de serviciu sau de intervenţie ce urmeazã a fi repartizate şi stabilesc ierarhia, în funcţie de punctaj;
d) hotãrãsc repartizarea nominalã a locuinţelor de serviciu sau de intervenţie, în funcţie de criteriile şi sistemul de punctaj prevãzute în anexa nr. 2.
(4) Hotãrârile comisiilor se comunicã de cãtre secretarii acestora comandanţilor/şefilor unitãţilor militare din care face parte personalul Ministerului Apãrãrii Naţionale, beneficiar al locuinţei de serviciu sau de intervenţie.
(5) Hotãrârile comisiilor se consemneazã într-un procesverbal, întocmit într-un singur exemplar, semnat de cãtre toţi membrii participanţi.
(6) Orice persoanã interesatã poate formula contestaţie împotriva hotãrârilor pronunţate de comisii în termen de 3 zile lucrãtoare de la data comunicãrii acestora. Contestaţia se va soluţiona în termen de 5 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii acesteia, de cãtre o comisie numitã de comandantul de garnizoanã şi în care vor fi cooptaţi un consilier juridic pentru a asigura asistenţa de specialitate şi un reprezentant de la eşalonul superior al comandantului de garnizoanã.
(7) Contractul de închiriere se încheie în termen de 7 zile lucrãtoare de la data comunicãrii hotãrârii comisiei sau de la data comunicãrii modului de soluţionare a contestaţiei, dupã caz, între unitatea militarã care are în evidenţa cantitativ-valoricã locuinţa de serviciu sau de intervenţie, în calitate de locator, şi personalul Ministerului Apãrãrii Naţionale beneficiar, în calitate de locatar.
ART. 24
În cazul unor punctaje egale, departajarea se face potrivit criteriilor şi sistemului de punctaj care se iau în considerare la repartizarea locuinţelor de serviciu sau de intervenţie aflate în administrarea Ministerului Apãrãrii Naţionale, prevãzute în anexa nr. 3.

CAP. IV
Închirierea şi folosirea fondului locativ
ART. 25
Personalul Ministerului Apãrãrii Naţionale poate sã deţinã locuinţe de serviciu sau de intervenţie aflate în administrarea Ministerului Apãrãrii Naţionale numai în baza contractului de închiriere pentru suprafaţa locativã cu destinaţia de locuinţã de serviciu sau de intervenţie aflatã în administrarea Ministerului Apãrãrii Naţionale, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 4, şi a prevederilor legale în domeniu.
ART. 26
(1) Cadrele militare în activitate, precum şi soldaţii şi gradaţii voluntari sunt scutiţi, dupã caz, de plata chiriei pentru locuinţa de serviciu sau de intervenţie din fondul locativ al Ministerului Apãrãrii Naţionale, conform prevederilor <>art. 9 lit. c) din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>art. 62 din Legea nr. 138/1999 privind salarizarea şi alte drepturi ale personalului militar din instituţiile publice de apãrare naţionalã, ordine publicã şi siguranţã naţionalã, precum şi acordarea unor drepturi salariale personalului civil din aceste instituţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 8 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 384/2006 privind statutul soldaţilor şi gradaţilor voluntari.
(2) Personalul civil plãteşte chirie conform prevederilor legale în vigoare.
(3) Locatarii care deţin locuinţe de serviciu sau de intervenţie aflate în administrarea Ministerului Apãrãrii Naţionale sunt obligaţi sã plãteascã în întregime, pentru toate persoanele cu care locuiesc şi gospodãresc împreunã, cu regularitate, cotele ce le revin din cheltuielile de întreţinere şi reparare a pãrţilor şi instalaţiilor de folosinţã comunã ale clãdirii, iar la încetarea contractelor de închiriere sunt obligaţi sã predea locuinţa în starea în care au primit-o, conform procesului-verbal întocmit la data predãrii ei.
ART. 27
Durata contractului de închiriere este de cel mult 2 ani şi poate fi prelungitã cu acordul pãrţilor, dacã sunt îndeplinite condiţiile de la data semnãrii acestuia şi prevederile actelor normative în vigoare.
ART. 28
Pentru încheierea contractului de închiriere, locatarul prezintã, în original şi în copie, documentele prevãzute la art. 19 alin. (2), dupã caz.
ART. 29
Dreptul de folosinţã a locuinţelor de serviciu sau de intervenţie primite începe la data stabilitã prin contractul de închiriere, respectiv cea a semnãrii procesului-verbal de predare-primire.
ART. 30
(1) Locuinţele de serviciu şi locuinţele de intervenţie devin disponibile, iar dreptul de folosinţã a acestora înceteazã la termenul prevãzut în contract sau înaintea acestui termen, în condiţiile şi la termenele prevãzute mai jos:
a) la solicitarea locatarului, prin notificare prealabilã într-un termen minim de 60 de zile;
b) când locatarul locuinţei de serviciu sau de intervenţie a fost mutat în interesul serviciului într-o altã garnizoanã/este numit pe o funcţie ori are atribuţiuni ce nu mai necesitã prezenţa sa permanentã sau în caz de urgenţã în unitate, în termen de 30 de zile dupã data primirii ordinului de repartiţie a spaţiului de locuit corespunzãtor în noua garnizoanã;
c) când locatarul a primit altã locuinţã, în aceeaşi garnizoanã, în termen de 30 de zile dupã data primirii ordinului de repartiţie sau în termen de 30 de zile de la aprobarea primirii compensaţiei lunare de chirie;
d) când locatarul a dobândit/construit o locuinţã proprietate personalã în garnizoana în care deţine locuinţã de serviciu sau de intervenţie sau în garnizoana în care a fost mutat, fãrã a se depãşi termenul de 30 de zile de la data încheierii actului de dobândire/procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrãrilor;
e) când locatarul locuinţei de intervenţie este numit pe o funcţie ori are atribuţiuni ce nu mai necesitã prezenţa sa permanentã sau în caz de urgenţã în unitate, în aceeaşi garnizoanã, în termen de 30 de zile dupã data primirii ordinului de repartiţie a unui alt spaţiu de locuit corespunzãtor în garnizoanã sau în termen de 30 de zile de la aprobarea primirii compensaţiei lunare de chirie;
f) când locatarului i-a încetat contractul de muncã/raportul de serviciu cu Ministerul Apãrãrii Naţionale, în termen de 30 de zile de la data încetãrii;
g) când contractul de închiriere a fost reziliat la cererea administratorului sau a asociaţiei de locatari/proprietari, în cazul în care locatarul nu şi-a achitat obligaţiile ce îi revin din cheltuielile comune pe o perioadã de 3 luni aşa cum au fost stabilite prin contractul de închiriere sau nu a achitat chiria cel puţin 3 luni consecutive ori pentru alte motive imputabile acestuia.
(2) De la data rezilierii contractului şi pânã la data mutãrii efective sau evacuãrii locatarul este obligat sã plãteascã chiria legalã.
(3) La data încetãrii dreptului de folosinţã, locatarul predã locuinţa de serviciu sau de intervenţie administratorului de cazarmã pe bazã de proces-verbal.
ART. 31
(1) Contractele de închiriere a locuinţelor pentru pensionari sau urmaşii locatarilor decedaţi, în situaţia în care fac dovada cã, la data intrãrii în vigoare a <>Legii nr. 562/2004 privind autorizarea instituţiilor publice din sistemul de apãrare, ordine publicã şi securitate naţionalã de a vinde personalului propriu unele locuinţe de serviciu pe care acestea le au în administrare, cu modificãrile ulterioare, ocupau locuinţa de serviciu, au achitat chiria la zi şi cã nu au deţinut în proprietate o locuinţã, ei sau membrii lor de familie dupã anul 1990, se pot prelungi prin acordul pãrţilor în condiţiile prezentelor instrucţiuni.
(2) Nu beneficiazã de prevederile alin. (1) personalul Ministerului Apãrãrii Naţionale al cãrui contract de muncã/raport de serviciu a încetat prin demisie sau din cauze imputabile acestuia.
(3) În celelalte cazuri, prelungirea contractului de închiriere se face în conformitate cu prevederile legale.
(4) În cazul în care numãrul de persoane înscrise în contractul de închiriere nu mai corespunde cu cel din momentul repartizãrii locuinţei de serviciu sau de intervenţie şi dacã existã posibilitãţi, se poate repartiza o altã locuinţã corespunzãtoare.
(5) Locuinţa de serviciu sau de intervenţie disponibilizatã potrivit prevederilor alin. (4) se repartizeazã personalului Ministerului Apãrãrii Naţionale cu nevoi de locuinţã.
ART. 32
În cazul pãrãsirii definitive din diferite motive a domiciliului de cãtre locatar şi/sau neprezentãrii acestuia pentru a prelungi durata contractului, închirierea continuã în beneficiul soţului/soţiei sau descendenţilor/ascendenţilor, dacã au locuit împreunã cu acesta şi dacã au fost înscrişi în contractul de închiriere.
ART. 33
În cazul în care personalul Ministerului Apãrãrii Naţionale este mutat/detaşat în interes de serviciu în altã ţarã, pe o perioadã determinatã, închirierea locuinţei de serviciu sau de intervenţie continuã în beneficiul acestuia.

CAP. V
Dispoziţii finale şi tranzitorii
ART. 34
(1) Comandanţii/şefii unitãţilor militare care au în evidenţã locuinţe de intervenţie, iar acestea nu mai sunt necesare pentru cazarea personalului Ministerului Apãrãrii Naţionale prevãzut în prezentele instrucţiuni, pot solicita schimbarea destinaţiei acestora în locuinţe de serviciu.
(2) Aprobarea schimbãrii destinaţiei locuinţelor se face potrivit prevederilor <>art. 48 şi <>53 din Regulamentul proprietãţii imobiliare în Ministerul Apãrãrii Naţionale, aprobat prin <>Ordinul ministrului apãrãrii nr. M. 91/2008 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 668 din 26 septembrie 2008, dupã obţinerea, în prealabil, a avizului şefului statului major al categoriei de forţe ale armatei sau comandantului comandamentului de armã/operaţional.
ART. 35
(1) Pentru persoanele care la data intrãrii în vigoare a prezentelor instrucţiuni ocupã fãrã contract de închiriere locuinţã de serviciu sau de intervenţie se vor încheia contracte, dupã verificarea îndeplinirii condiţiilor prevãzute de prezentele instrucţiuni.
(2) Persoanele care nu îndeplinesc condiţiile prevãzute la alin. (1) vor fi evacuate, în condiţiile legii, cu notificare prealabilã.
ART. 36
În cazul în care locuinţele de serviciu şi de intervenţie aflate în administrarea Ministerului Apãrãrii Naţionale nu mai sunt necesare acestui minister, pot fi transferate altor ministere sau autoritãţi publice, prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 37
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezentele instrucţiuni.

ANEXA 1
la instrucţiuni

GLOSAR
Administrator - comandantul unitãţii militare care încheie contractul de închiriere în numele Ministerului Apãrãrii Naţionale
Administratorul cazãrmii - persoana subordonatã comandantului/şefului unitãţii militare ce are în statul de organizare cazarma cu locuinţele de serviciu/intervenţie şi care are atribuţiuni privind gestionarea acestora, inclusiv a instalaţiilor şi terenurilor aferente
Familia personalului Ministerului Apãrãrii Naţionale soţia/soţul, copiii şi pãrinţii soţilor aflaţi în întreţinerea legalã a acestora şi care locuiesc şi gospodãresc împreunã cu locatarul
Locatar - personalul Ministerului Apãrãrii Naţionale care semneazã în calitate de titular contractul de închiriere pentru locuinţa de serviciu sau de intervenţie
Locator - unitatea militarã care are în evidenţã locuinţa de serviciu sau de intervenţie şi care încheie, prin reprezentanţii sãi legali, contractul de închiriere în numele Ministerului Apãrãrii Naţionale
Locuinţã - construcţia alcãtuitã din una sau mai multe camere de locuit cu dependinţele, dotãrile şi utilitãţile necesare, care satisface cerinţele de locuit ale unei persoane sau ale unei familii
Locuinţã de serviciu - locuinţa destinatã cazãrii personalului Ministerului Apãrãrii Naţionale, acordatã în condiţiile contractului de muncã, de exercitare a profesiei de cadru militar sau a raportului de serviciu, dupã caz, potrivit prevederilor legale
Locuinţã de intervenţie - locuinţa situatã în incinta unitãţii militare sau în imediata apropiere a acesteia, destinatã cazãrii personalului Ministerului Apãrãrii Naţionale care îndeplineşte atribuţii sau funcţii ce necesitã prezenţa permanentã sau în caz de urgenţã în cadrul unitãţii militare
Pensionar - cadrul militar în rezervã sau în retragere, personalul civil pensionat din cadrul Ministerului Apãrãrii Naţionale
Personalul Ministerului Apãrãrii Naţionale - cadrele militare în activitate, soldaţii şi gradaţii voluntari, funcţionarii publici şi personalul civil contractual care se aflã în raporturi de muncã/serviciu cu Ministerul Apãrãrii Naţionale pe perioadã nedeterminatã

ANEXA 2
la instrucţiuni

CRITERIILE ŞI SISTEMUL DE PUNCTAJ
privind repartizarea locuinţelor de serviciu sau de
intervenţie aflate în administrarea Ministerului Apãrãrii Naţionale

Repartizarea nominalã a locuinţelor se face conform numãrului de puncte obţinut de fiecare persoanã, în ordinea descrescãtoare a punctajului. De la caz la caz, criteriile şi sistemul de punctaj se pot utiliza şi la repartizarea locuinţelor de intervenţie.
Evidenţa acestui punctaj se ţine de cãtre comandanţii de garnizoane şi de cãtre fiecare unitate militarã şi se realizeazã prin însumarea punctelor rezultate din urmãtorul tabel:


┌─────┬─────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┐
│ Nr. │ Criterii │ Punctaj │
│ crt.│ │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 1.│pentru funcţionarii publici şi salariaţii civili │+ 2 puncte │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 2.│pentru soldaţii şi gradaţii voluntari │+ 4 puncte │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 3.│pentru cadrele militare din corpul maiştrilor militari │+ 6 puncte │
│ │şi subofiţerilor │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 4.│pentru cadrele militare din corpul ofiţerilor │+ 8 puncte │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 5.│pentru fiecare an vechime în serviciul militar/vechime │ │
│ │în muncã: │ │
│ │a) sub un an │+ 1 punct │
│ │b) un an │+ 2 puncte │
│ │c) n ani │+ nx2 puncte │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 6.│pentru fiecare lunã, dupã data la care s-a înregistrat │+ 1 punct │
│ │raportul la compartimentul de registraturã/documente │ │
│ │clasificate - dovada se face prin copie a raportului │ │
│ │scris sau adeverinţei │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 7.│pentru cei care au beneficiat sau beneficiazã de locuinţã│- 10 puncte │
│ │în altã garnizoanã │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 8.│pentru cei cãsãtoriţi │+ 6 puncte │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 9.│pentru fiecare copil aflat legal în întreţinere │+ 10 puncte │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 10.│pentru fiecare persoanã aflatã legal în întreţinere, │+ 5 puncte │
│ │altele decât copiii sau soţia/soţul │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 11.│pentru cei care locuiesc în cãmine militare │- 3 puncte │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 12.│pentru fiecare decoraţie de stat dobânditã │+ 2 puncte │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 13.│pentru cei care dispun de locuinţã în zona limitrofã, │- 20 puncte │
│ │pânã la 70 km, aparţinând lor sau altui membru al │ │
│ │familiei │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 14.│pentru personalul Ministerului Apãrãrii Naţionale mutat │+ 1 punct │
│ │în interesul serviciului şi care schimbã garnizoana şi a │ │
│ │înaintat raport scris pentru a i se repartiza o locuinţã,│ │
│ │pentru fiecare lunã trecutã de la data mutãrii în care nu│ │
│ │a primit locuinţã │ │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 15.│pentru fiecare membru de familie cu invaliditate aflat │+ 4 la │
│ │în întreţinere │+ 6 puncte, │
│ │ │în funcţie de│
│ │ │gradul de │
│ │ │handicap │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 16.│pentru cei care deţin funcţii de conducere │+ 5 puncte │
└─────┴─────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┘



Prin sintagma vechime în serviciu/vechime în muncã, în sensul prezentelor instrucţiuni, se înţelege perioada de timp de când o persoanã este cadru militar în activitate, iar pentru personalul civil, perioada începutã la data angajãrii în muncã sau numirii în funcţia publicã, dupã caz, în Ministerul Apãrãrii Naţionale.
Prin decoraţii dobândite se înţelege medalii şi ordine conferite potrivit prevederilor <>Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Legii nr. 29/2000 privind sistemul naţional de decoraţii al României, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Se considerã mutat în interesul serviciului, în altã garnizoanã, personalul Ministerului Apãrãrii Naţionale pentru care a fost emis ordin de mutare şi în care se prevede expres schimbarea garnizoanei.

ANEXA 3
la instrucţiuni

CRITERIILE ŞI SISTEMUL DE PUNCAJ
care se iau înconsiderare la repartizarea locuinţelor
de serviciu sau de intervenţie aflate în administrarea
Ministerului Apãrãrii Naţionale, în cazul unor
punctaje egale




┌────┬─────────────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────┐
│Nr. │ Criterii │ Punctaj │
│crt.│ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ 1.│pentru data înregistrãrii cererii la compartimentul │Se va acorda punctajul cel │
│ │registraturã/documente clasificate │mai mare pentru cel care │
│ │ │are cererea înregistratã în│
│ │ │aceeaşi lunã mai recent. │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ 2.│pentru calificativele obţinute de solicitant în │Se va acorda punctajul cel │
│ │activitatea profesionalã │mai mare pentru cel care │
│ │ │are calificativul mai mare.│
├────┼─────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ 3.│pentru misiuni efectuate în afara teritoriului │ │
│ │României: │ │
│ │a) pentru o misiune │+ 1 punct │
│ │b) pentru douã misiuni │+ 2 puncte │
│ │c) pentru n misiuni │+ n x 2 puncte │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ 4.│pentru locatar şi fiecare membru de familie care │+ 2 puncte │
│ │suferã de bolile prevãzute în anexa nr. 2 la │ │
│ │Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 40/1999 privind│ │
│ │protecţia chiriaşilor şi stabilirea chiriei pentru │ │
│ │spaţiile cu destinaţia de locuinţe, aprobatã cu │ │
│ │modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 241/2001 , │ │
│ │cu modificãrile ulterioare │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ 5.│pentru venitul lunar pe familie, din care se vor │Se va acorda punctajul cel │
│ │deduce cheltuielile aferente pentru plata │mai mare pentru cel care │
│ │întreţinerii │are venitul cel mai mic. │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ 6.│pentru fiecare persoanã cu handicap aflatã în │+ 1 punct │
│ │întreţinere, atestatã prin documente oficiale │ │
└────┴─────────────────────────────────────────────────────┴───────────────────────────┘



ANEXA 4
la instrucţiuni

ROMÂNIA
MINISTERUL APÃRÃRII NAŢIONALE
Unitatea Militarã ...................
Nr. ............. din ................

CONTRACT DE ÎNCHIRIERE
pentru suprafaţa locativã cu destinaţia de locuinţã de
serviciu sau de intervenţie aflatã în administrarea Ministerului
Apãrãrii Naţionale
- model -

1. Între:
1.1. Ministerul Apãrãrii Naţionale, prin Unitatea Militarã nr. ..........., cu sediul în garnizoana ..................., str. ........................... nr. ........., sectorul/judeţul .............................., reprezentatã de ........................................................., în calitate de locator,
1.2. Şi domnul/doamna ................................................ din unitatea militarã................................., posesor/posesoare al/a buletinului/cãrţii de identitate seria ............... nr. ..............., eliberat/ã de ........................................ la data de ..................., în calitate de locatar, a intervenit urmãtorul contract de închiriere.
2. Având în vedere Repartiţia nr. .................. din .................., locatorul închiriazã, iar locatarul primeşte în folosinţã locuinţa de serviciu/intervenţie situatã în localitatea ................................., str. ............................ nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ..., sectorul/judeţul ......, prevãzutã în anexa A.
3. Durata contractului de închiriere este ..... de ani (cel mult 2 ani de zile), cu începere de la ...... pânã la ...... La expirarea acestei perioade, termenul de închiriere se poate prelungi, cu acordul ambelor pãrţi, dacã sunt îndeplinite condiţiile care au stat la baza închirierii. Tacita relocaţiune nu opereazã.
4. Locatarul (care nu este exceptat de la plata chiriei) va achita lunar o sumã de ..... lei, ce se calculeazã potrivit legislaţiei în vigoare. Aceasta se recalculeazã periodic, ori de câte ori au loc modificãri ale legislaţiei.
Plata chiriei se face la casieria ....../prin ordin de platã/cont bancar, în termen de ..............
Pentru neplata chiriei la termenul prevãzut, locatarul va suporta penalitãţi în cuantum de 0,1% pentru fiecare zi de întârziere, fãrã ca aceasta sã depãşeascã totalul chiriei datorate.
5. Obligaţiile pãrţilor
5.1. Locatorul are urmãtoarele obligaţii:
- sã predea locuinţa în stare bunã de folosinţã, conform anexelor A, B şi C;
- sã execute lucrãrile de întreţinere şi reparare a elementelor de construcţie ale pãrţilor exterioare ale clãdirii, precum şi a instalaţiilor comune, ce-i revin prin lege;
- sã verifice modul în care este folositã şi întreţinutã locuinţa, cu respectarea prevederilor legale privind accesul în locuinţã;
- sã execute reparaţiile care cad în sarcina locatarului, dacã acesta refuzã sã le efectueze, cu recuperarea cheltuielilor, potrivit normelor legale.
5.2. Locatarul are urmãtoarele obligaţii:
- sã plãteascã chiria (dacã e cazul) şi cota-parte a cheltuielilor de întreţinere;
- sã efectueze lucrãrile de întreţinere, reparaţii sau înlocuire a elementelor de construcţii şi instalaţii din folosinţa exclusivã;
- sã repare sau sã înlocuiascã elementele de construcţii şi de instalaţii deteriorate din folosinţa comunã, ca urmare a folosirii lor necorespunzãtoare, indiferent dacã acestea sunt în interiorul sau în exteriorul clãdirii. Dacã persoanele care au produs degradarea nu sunt identificate, cheltuielile de reparaţii vor fi suportate de cei care au acces sau folosesc în comun elementele de construcţii, instalaţii, obiectele şi dotãrile aferente;
- sã asigure curãţenia şi igienizarea în interiorul locuinţei şi la pãrţile de folosinţã comunã pe toatã perioada contractului de închiriere;
- sã foloseascã locuinţa conform destinaţiei sale, fãrã a executa modificãri de spaţiu şi confort, precum şi modificãri ale instalaţiilor aferente;
- sã nu subînchirieze locuinţa altor persoane;
- dacã beneficiazã de spaţiu într-un cãmin militar, sã predea acest spaţiu în termen de cel mult 30 de zile de la semnarea prezentului contract;
- sã anunţe locatorul despre neregulile constatate în starea de întreţinere şi funcţionare a locuinţei şi instalaţiilor aferente;
- sã predea locuinţa şi accesoriile în stare bunã de curãţenie şi folosinţã, cu toate obiectele de inventar prevãzute în anexa B;
- sã anunţe în scris comandantul garnizoanei despre schimbarea locului de muncã (unitatea militarã sau garnizoana, dupã caz) şi despre orice alte aspecte de naturã sã afecteze calitatea de locatar.
În cazul neîndeplinirii de cãtre locator a obligaţiilor care îi revin cu privire la întreţinerea şi repararea locuinţei închiriate, lucrãrile pot fi executate de cãtre locatar în contul locatorului, reţinând contravaloarea acestora din chirie.
Locatarul va putea executa aceste lucrãri, dacã degradarea produsã este de naturã sã afecteze folosinţa normalã a clãdirii sau a locuinţei şi numai atunci când locatorul, la sesizarea scrisã a locatarului, nu a luat mãsuri de executare a lucrãrii, în termen de 30 de zile de la data sesizãrii.
6. Rezilierea/încetarea contractului poate avea loc în urmãtoarele cazuri:
- când locatarului i-a încetat contractul de muncã/raportul de serviciu cu Ministerul Apãrãrii Naţionale, în termen de 30 de zile de la data încetãrii;
- la solicitarea locatarului, prin notificare prealabilã, în termen de minimum 60 de zile;
- când locatarul locuinţei de serviciu/intervenţie a fost mutat în interesul serviciului într-o altã garnizoanã/este numit pe o funcţie ori are atribuţii ce nu mai necesitã prezenţa sa permanentã sau în caz de urgenţã în unitate, în termen de 30 de zile dupã data primirii ordinului de repartiţie a spaţiului de locuit corespunzãtor în noua garnizoanã;
- când locatarul a primit altã locuinţã în aceeaşi garnizoanã, în termen de 30 de zile dupã data primirii ordinului de repartiţie;
- când locatarul a dobândit/construit o locuinţã proprietate personalã în garnizoana în care deţine locuinţã de serviciu/intervenţie sau în garnizoana în care a fost mutat, fãrã a se depãşi termenul de 30 de zile de la data încheierii actului de dobândire/procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrãrilor;
- când locatarul este numit pe o funcţie ori are atribuţiuni ce nu mai necesitã prezenţa sa permanentã sau în caz de urgenţã în unitate, în termen de 30 de zile dupã data primirii ordinului de repartiţie a unui alt spaţiu de locuit corespunzãtor în garnizoanã sau în termen de 30 de zile de la aprobarea primirii compensaţiei lunare de chirie;
- când locatarii au produs pagube însemnate locuinţei, clãdirii în care este situatã aceasta, instalaţiilor, precum şi oricãror alte bunuri aferente sau dacã înstrãineazã fãrã drept pãrţi ale acestora;
- când locatarii au un comportament care face imposibilã convieţuirea sau împiedicã folosirea normalã a locuinţei;
- în situaţiile în care contractul de închiriere a fost reziliat la cererea locatorului sau a asociaţiei de locatari, întrucât locatarul nu şi-a achitat obligaţiile ce îi revin din cheltuielile comune pe o perioadã de 3 luni, aşa cum au fost stabilite prin contractul de închiriere, sau nu a achitat chiria cel puţin 3 luni consecutive ori pentru alte motive imputabile acestuia.
Evacuarea poate fi dispusã numai în condiţiile legii, în cazul în care locatarul nu predã locuinţa în termenul stabilit prin notificare de la constatarea unuia dintre cazurile prevãzute la alineatul precedent.
7. Alte clauze:
- litigiile care decurg din executarea contractului se vor soluţiona pe cale amiabilã, în caz contrar competenţa revenind instanţelor de drept comun;
- cuantumul penalitãţilor prevãzute la pct. 4 se va reactualiza periodic, în funcţie de actele normative care stabilesc majorãrile de întârziere pentru neplata la termen a sumelor datorate bugetului de stat;
- în situaţia în care locatarul este pensionat sau decedeazã în timpul şi din cauza serviciului militar, acesta sau membrii lui de familie înscrişi în contractul de închiriere vor putea sã foloseascã în continuare locuinţa respectivã, cu aprobarea ministrului apãrãrii naţionale, la propunerea comandantului garnizoanei respective, cu plata chiriei legale, dacã fac dovada cã la data intrãrii în vigoare a <>Legii nr. 562/2004 privind autorizarea instituţiilor publice din sistemul de apãrare, ordine publicã şi securitate naţionalã de a vinde personalului propriu unele locuinţe de serviciu pe care acestea le au în administrare, cu modificãrile ulterioare, ocupau locuinţa de serviciu şi au achitat chiria la zi;
- prevederile contractului se completeazã de drept cu normele speciale aplicate spaţiilor locative cu destinaţie de locuinţe de serviciu, precum şi cu cele de drept comun;
- se interzic închiderea balcoanelor, construirea de boxe la subsolul blocului şi folosirea pãrţilor comune în scop personal.
8. Anexele A, B, C fac parte integrantã din prezentul contract de închiriere.
9. Prezentul contract s-a încheiat astãzi, .........., în douã exemplare, câte unul pentru fiecare parte.


Locator,
..................

Locatar,
..................

Comandantul/şeful U.M., .....
............................

Contabil-şef,
............................

Consilier juridic,
............................



ANEXA A
la Contractul de închiriere
nr. .... din ...........

FIŞA
suprafeţei locative închiriate
- model -


Localitatea .............., sectorul/judeţul ..........., str. ............
nr. ...., bl. ...., sc. ...., corpul ......., ap. ....., situat la nivelul
(etajul) ......*1), având: încãlzire ...........*2), apã curentã .......*3),
canalizare .........*4), instalaţie electricã ...................*5),
construit din materiale inferioare .....................*6).


*1) Subsol, etaj, mansardã, alte niveluri.
*2) Centralã, sobe cu gaze, alte mijloace de încãlzire.
*3) În locuinţã, în clãdire, în curte, în stradã.
*4) Idem.
*5) Da sau nu.
*6) Da sau nu.


- A -
Date privind locuinţa închiriatã



┌─────┬─────────────────────────┬──────────────┬──────────────────────────────┐
│ Nr. │ Denumirea încãperii*7) │ Suprafaţa │ În folosinţã │
│ crt.│ │ (mp) ├───────────────┬──────────────┤
│ │ │ │ exclusivã │ comunã │
├─────┼─────────────────────────┼──────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │
├─────┼─────────────────────────┼──────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │
├─────┼─────────────────────────┼──────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │
├─────┼─────────────────────────┼──────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │
├─────┼─────────────────────────┼──────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │
├─────┴─────────────────────────┼──────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ Suprafaţa curţii şi grãdinii │ │ │ │
└───────────────────────────────┴──────────────┴───────────────┴──────────────┘


*7) Camerã, hol, oficiu, baie, bucãtãrie, vestibul, cãmarã, WC, debara,
antreu, tindã, culoar, boxã, magazie, şopron sau altele asemenea.


- B -
Date privind membrii de familie care
locuiesc şi gospodãresc împreunã cu locatarul



┌─────┬────────────────────────┬─────────────────────┬──────────┬─────────────┬────────────────┬───────────┐
│Nr. │ │Calitatea pe care o │ │ │ │ │
│crt. │ Numele şi prenumele*8) │are membrul de │ Anul │ Locul │ Adresa │Retribuţia │
│ │ │familie în raport cu │ naşterii │ de muncã │ unitãţii │sau venitul│
│ │ │locatarul*9) │ │ │ │ │
├─────┼────────────────────────┼─────────────────────┼──────────┼─────────────┼────────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────────────────────┼─────────────────────┼──────────┼─────────────┼────────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────────────────────┼─────────────────────┼──────────┼─────────────┼────────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────────────────────┼─────────────────────┼──────────┼─────────────┼────────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────────────────────┼─────────────────────┼──────────┼─────────────┼────────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────────────────────┼─────────────────────┼──────────┼─────────────┼────────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
└─────┴────────────────────────┴─────────────────────┴──────────┴─────────────┴────────────────┴───────────┘


*8) Se completeazã cu membrii de familie potrivit <>art. 17 din Legea nr. 114/1996 , cu modificãrile şi
completãrile ulterioare.
*9) Soţ, soţie, copii, precum şi pãrinţii soţilor care locuiesc şi gospodãresc împreunã.



Locator, Locatar,
.................. ..................


Administratorul de cazarmã,
..........................



ANEXA B
la Contractul de închiriere
nr. ...... din ............

PROCES-VERBAL
de predare-primire a locuinţei din localitatea ................,
str. .................. nr. ...., bl. ....., sc. ....,
et....., ap. ...., sectorul/judeţul ..........

- model -

Încheiat astãzi, .............


1. În conformitate cu Contractul de închiriere înregistrat sub
nr. ........ din ............... se încheie prezentul procesverbal de
predare-primire între locator ............, prin reprezentantul
sãu ...................., având BI/CI seria ..... nr. ........., eliberat(ã)
de .............. la data de ............., care predã, şi ............, în
calitate de locatar, care primeşte în folosinţã locuinţa, având încãperile
de locuit, dependinţele, curtea şi grãdina, în folosinţã exclusivã şi comunã,
aşa cum sunt specificate în fişa suprafeţei locative închiriate.
2. Inventarul şi starea în care se predã şi se primeşte locuinţa sunt
urmãtoarele:
a) pereţii, duşumelele, tavanele (tencuieli, zugrãveli, vopsitorii,
tapete, parchet, gresie, faianţã etc.) complete şi în stare bunã de
întreţinere
............................................................................;
b) uşile, ferestrele (vopsitorii, încuietori, drucãre, broaşte, jaluzele,
cremoane, geamuri, galerii etc.) complete şi în stare de funcţionare
............................................................................;
c) instalaţia electricã (prize, întrerupãtoare, comutatoare, locuri de
lampã, aplice, tablouri electrice, globuri, candelabre, contoare etc.)
completã şi în stare de funcţionare
............................................................................;
d) instalaţia de încãlzire (radiatoare, convectoare, conducte aparente,
sobe, centralã termicã proprie etc.) completã şi în stare de funcţionare
............................................................................;
e) instalaţia sanitarã (cazan, baie, cadã, duşuri, scaune şi capace WC,
bideuri, chiuvete, lavoare, spãlãtoare, bucãtãrii, robinete etc.) completã
şi în stare de funcţionare
............................................................................;
f) altele neprevãzute mai sus (dulapuri în perete, mobilier, aragaz, sobe
metalice de gãtit, tablouri etc.)
........................................................................... .
3. Prezentul proces-verbal s-a întocmit astãzi, .........., în dublu
exemplar, din care unul pentru locator şi unul pentru locatar.


Am predat Am primit
Locator, Locatar,
..................... .....................


Administratorul de cazarmã,
......................



ANEXA C
la Contractul de închiriere
nr. ....... din ...........

FIŞA DE CALCUL
pentru stabilirea chiriei lunare a locuinţei de serviciu
sau de intervenţie deţinutã de locatarul ...................
în str. .................... nr. ......,
bl. ............, et. ......, sc. ..., corp ...., ap. .....,
localitatea ..................., sectorul/judeţul ..............

(întocmitã potrivit prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 40/1999 privind protecţia chiriaşilor şi stabilirea chiriei pentru spaţiile cu destinaţia de locuinţe, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 241/2001 , cu modificãrile ulterioare)

- model -




┌─────┬──────────────────────────────────────────────┬────────────┬───────────────┬─────────────────┐
│Nr. │ │ Suprafaţa │ Tarif │ Suma │
│crt. │Elementele componente pentru calculul chiriei │ (mp) │ (lei/m) │(col. 3 x col. 4)│
│ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│ 1.│Suprafaţa locuibilã la care se aplicã tariful │ │ │ │
│ │de bazã │ │ │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│ 2.│Reducerea cu 15% a tarifului de bazã ce se │ │ │ │
│ │aplicã la suprafaţa locuibilã a camerelor │ │ │ │
│ │situate la subsol sau în mansarde aflate │ │ │ │
│ │direct sub acoperiş │ │ │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│ 3.│Reducerea cu 10% a tarifului de bazã ce se │ │ │ │
│ │aplicã la suprafaţa locuibilã a locuinţei │ │ │ │
│ │lipsite de instalaţii de apã, canal sau │ │ │ │
│ │electricitate │ │ │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│ 4.│Reducerea cu 10% a tarifului de bazã ce se │ │ │ │
│ │aplicã la suprafaţa locuibilã a locuinţei │ │ │ │
│ │construite din materiale inferioare, cum ar │ │ │ │
│ │fi: paiantã, chirpici şi lemn │ │ │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│ 5.│Total I: (rând 1) - (rând 2 + 3 + 4) │ │ │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│ 6.│Dependinţele locuinţei (bucãtãrie, cãmarã, │ │ │ │
│ │baie, debara, oficiu, vestibul, culoar, │ │ │ │
│ │verandã, chicinetã, antreu, tindã, closet, │ │ │ │
│ │coridor, marchizã) │ │ │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│ 7.│Alte dependinţe ale locuinţei: terasã │ │ │ │
│ │acoperitã, logie, boxã, pivniţã, beci, │ │ │ │
│ │spãlãtorie, uscãtorie şi alte dependinţe în │ │ │ │
│ │folosinţã exclusivã │ │ │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│ 8.│Total II: (rând 5 + 6 + 7) │ │ │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│ 9.│Curte şi grãdinã aferente locuinţei închiriate│ │ │ │
│ │(cotã-parte determinatã proporţional cu │ │ │ │
│ │suprafaţa locativã deţinutã în exclusivitate │ │ │ │
│ │de locatarul principal) │ │ │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│ 10.│Total III: (rând 8 + 9) │ │ │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│ 11.│Majorare conform art. 26 din Ordonanţa de │ │ │ │
│ │urgenţã a Guvernului <>nr. 40/1999 privind │ │ │ │
│ │protecţia chiriaşilor şi stabilirea chiriei │ │ │ │
│ │pentru spaţiile cu destinaţia de locuinţe, │ │ │ │
│ │aprobatã cu modificãri şi completãri prin │ │ │ │
│ │<>Legea nr. 241/2001 , cu modificãrile ulterioare│ │ │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│ 12.│TOTAL CHIRIE: │ │ │ │
└─────┴──────────────────────────────────────────────┴────────────┴───────────────┴─────────────────┘

Locator, Locatar,
...................... ......................



--------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016