Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCTIUNI DE INTOCMIRE din 1 martie 2010  a Planului de repartizare a managerilor publici    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

INSTRUCTIUNI DE INTOCMIRE din 1 martie 2010 a Planului de repartizare a managerilor publici

EMITENT: AGENTIA NATIONALA A FUNCTIONARILOR PUBLICI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 175 din 18 martie 2010

ART. 1
(1) Prin Instrucţiunile de întocmire a Planului de repartizare a managerilor publici, denumite în continuare instrucţiuni, se asigurã un cadru unitar privind stabilirea metodelor de completare, transmitere şi colectare periodicã a datelor şi informaţiilor necesare aplicãrii succesive a criteriilor prevãzute la <>art. 15 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 92/2008 privind statutul funcţionarului public denumit manager public, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 135/2009 .
(2) Scopul prezentului ordin îl constituie asigurarea condiţiilor necesare îmbunãtãţirii procesului de colectare a informaţiilor relevante pentru repartizarea în cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice a absolvenţilor programelor de formare specializatã destinate obţinerii statutului de manager public, denumite în continuare programe de formare.
(3) Autoritãţile şi instituţiile publice pentru care aplicarea prevederilor prezentelor instrucţiuni este obligatorie sunt ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, prefecturile, consiliile judeţene, consiliile locale şi primãriile din municipiile reşedinţã de judeţ, consiliile locale şi primãriile din municipii şi oraşe, precum şi orice alte autoritãţi şi instituţii publice în care sunt încadraţi sau care doresc sã încadreze manageri publici.
ART. 2
(1) Autoritãţile şi instituţiile publice au obligaţia de transmitere cãtre Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici, denumitã în continuare Agenţia, a datelor şi informaţiilor cuprinse în formatul-standard 1.
(2) Conducãtorii autoritãţilor şi instituţiilor publice rãspund de corectitudinea datelor şi informaţiilor completate în formatele-standard prevãzute în anexele la ordin şi transmise Agenţiei, precum şi de obligaţiile asumate prin completarea respectivelor date şi informaţii.
(3) Autoritãţile şi instituţiile publice îndeplinesc obligaţiile prevãzute de prezentele instrucţiuni prin persoana sau persoanele expres nominalizate în acest scop.
ART. 3
Conducãtorii autoritãţilor şi instituţiilor publice transmit Agenţiei datele şi informaţiile solicitate, dupã cum urmeazã:
a) formatul-standard 1, completat în mod corespunzãtor, pânã cel târziu la data de 15 ianuarie a fiecãrui an;
b) o copie a actului administrativ de nominalizare a persoanei sau persoanelor prevãzute la art. 2 alin. (3) din prezentele instrucţiuni, în termen de cel mult 10 zile de la data emiterii actului administrativ.
ART. 4
(1) La completarea formatului-standard 1, informaţia referitoare la data estimatã a numirii în funcţia publicã specificã de manager public vacantã, temporar vacantã sau, dupã caz, nou-înfiinţatã se exprimã în numãr maxim de zile necesare finalizãrii procedurilor administrative de gestiune a resurselor umane specifice categoriei de autoritate sau instituţie publicã, calculat de la data anunţatã în mod oficial ca datã de finalizare a programului de formare.
(2) La solicitarea expresã a Agenţiei, autoritãţile şi instituţiile publice au obligaţia transmiterii de clarificãri suplimentare privind modalitatea de calcul utilizatã, respectiv, acolo unde este cazul, au obligaţia efectuãrii de corecturi.
(3) Informaţia prevãzutã la alin. (1) nu constituie şi nu poate fi utilizatã în nicio situaţie drept criteriu de plasare sau, dupã caz, criteriu de exprimare a opţiunilor absolvenţilor programelor de formare pentru una sau alta dintre autoritãţile sau instituţiile publice.
ART. 5
(1) Conducãtorii autoritãţilor şi instituţiilor publice transmit datele şi informaţiile prevãzute la art. 3 lit. a) inclusiv în format electronic, într-un singur document ataşat, la adresa de e-mail menţionatã la alin. (3), în format Office Word, cu caractere Times New Roman, corp 12, cu diacritice, fãrã sublinieri sau prescurtãri.
(2) Subiectul e-mailului prin care se transmite Agenţiei formatul-standard completat este format din "acronimul autoritãţii sau instituţiei publice" format-standard 1 manageri publici "anul" (de exemplu, ANFP format-standard 1 manageri publici 2009).
(3) Formatele-standard completate se transmit pe suport de hârtie prin intermediul poştei militare, respectiv a poştei civile la sediul Agenţiei şi prin comunicare electronicã, la adresa de e-mail manageripublici@anfp.gov.ro.
ART. 6
Agenţia recomandã prefecturilor şi consiliilor judeţene sã acorde, la cererea acestora, sprijinul necesar autoritãţilor şi instituţiilor publice locale care nu au acces la mijloacele de comunicare informaticã, în vederea transmiterii în format electronic a datelor şi informaţiilor din formatele de raportare, în condiţiile prevãzute de prezentele instrucţiuni.
ART. 7
(1) Agenţia centralizeazã datele şi informaţiile transmise în condiţiile prevãzute la art. 3 pe baza cãrora elaboreazã planul de repartizare a managerilor publici, pe care îl supune spre aprobare Guvernului în termen de cel mult 20 de zile de la data expirãrii termenului prevãzut la art. 3 lit. a).
(2) Planul de repartizare a managerilor publici supus spre aprobare Guvernului cuprinde doar acele informaţii pentru care termenul prevãzut la art. 4 alin. (1) nu depãşeşte 60 de zile.
(3) În urma centralizãrii datelor şi informaţiilor transmise, Agenţia poate prezenta în cuprinsul documentelor ce însoţesc planul de repartizare prevãzut la alin. (1) şi:
a) lista instituţiilor şi autoritãţilor publice care nu au transmis de douã ori consecutiv formatul-standard 1 completat în condiţiile şi termenele prevãzute în prezentele instrucţiuni;
b) lista instituţiilor şi autoritãţilor publice care nu şi-au respectat obligaţiile asumate prin transmiterea datelor şi informaţiilor solicitate conform prezentelor instrucţiuni;
c) eventualele estimãri referitoare la întocmirea şi supunerea spre aprobare a unui nou plan de repartizare, în situaţia în care numãrul de posturi prevãzute în planul de repartizare este inferior numãrului de absolvenţi ai programelor de formare sau, dupã caz, termenul prevãzut la art. 4 alin. (1) depãşeşte 60 de zile.
(4) Pentru instituţiile şi autoritãţile publice aflate în situaţia prevãzutã la alin. (3) lit. a), Agenţia poate sesiza comisia de disciplinã competentã cu privire la încãlcarea prevederilor legale referitoare la îndatoriri de cãtre persoana prevãzutã la art. 2 alin. (3).
(5) Pentru instituţiile şi autoritãţile publice aflate în situaţia prevãzutã la alin. (3) lit. b), Agenţia poate informa Guvernul în vederea luãrii de mãsuri corespunzãtoare, precum şi, acolo unde este cazul, poate decide declanşarea de mãsuri administrative conform competenţelor prevãzute de lege.
ART. 8
(1) Instituţia responsabilã cu organizarea programului de formare are obligaţia de centralizare a datelor şi informaţiilor cuprinse în formatul-standard 2 şi în formatulstandard 3, conform datelor şi informaţiilor puse la dispoziţie de participanţii la programele de formare specializatã destinate obţinerii statutului de manager public.
(2) Termenele, modalitatea de comunicare cu participanţii la programele de formare în vederea îndeplinirii obligaţiei prevãzute la alin. (1), precum şi efectele transmiterii de date şi informaţii eronate, incomplete sau cu depãşirea termenelor solicitate se prevãd distinct în regulamentele de studii.
ART. 9
(1) Pentru completarea corespunzãtoare a opţiunilor absolvenţilor programelor de formare, Agenţia pune la dispoziţia persoanelor interesate planul de repartizare a managerilor publici elaborat în condiţiile prevãzute la art. 7 alin. (1).
(2) În situaţia în care pentru o autoritate sau o instituţie publicã a fost identificat un singur profil profesional care corespunde solicitãrii acesteia, autoritatea sau instituţia respectivã nu mai poate constitui opţiune la dispoziţia celorlalţi absolvenţi ai programelor de formare.
(3) La completarea formatului-standard 3 datele şi informaţiile solicitate se vor completa pentru toate opţiunile puse la dispoziţie.
(4) Ordinea indicãrii opţiunilor şi completãrii datelor şi informaţiilor solicitate nu constituie ordine de prioritate la plasarea persoanelor sau transmiterea profilurilor profesionale ale managerilor publici cãtre autoritãţi şi instituţii publice.
ART. 10
În vederea îndeplinirii obligaţiilor în legãturã cu completarea corectã, completã şi în termenele solicitate a formatului-standard 1, Agenţia poate acorda, la cererea persoanelor interesate, asistenţã de specialitate şi coordonare metodologicã.
ART. 11
(1) Pe baza solicitãrilor autoritãţilor şi instituţiilor publice, exprimate prin completarea şi transmiterea formatului-standard 1, Agenţia stabileşte, în funcţie de poziţia în clasamentul final a persoanelor care deţin profilul profesional solicitat, ordinea de prioritate în ocuparea funcţiilor publice specifice de manager public de cãtre persoanele care şi-au exprimat opţiunile pentru una sau alta dintre autoritãţile sau instituţiile publice.
(2) În situaţia în care poziţia în clasamentul final a unui absolvent al programelor de formare permite acestuia plasarea în mai mult de una dintre autoritãţile sau instituţiile publice pentru care a optat, Agenţia are obligaţia solicitãrii, iar persoana respectivã are obligaţia comunicãrii opţiunii sale finale în termen de cel mult douã zile.
(3) În aplicarea alin. (2), transmiterea şi primirea informaţiilor se poate face personal, pe bazã de semnãturã, prin fax ori prin poşta electronicã.
ART. 12
(1) În termen de cel mult 10 zile de la data finalizãrii procedurilor corespunzãtoare aplicãrii succesive a criteriilor prevãzute la <>art. 15 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 92/2008 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 135/2009 , Agenţia:
a) întocmeşte şi transmite autoritãţilor şi instituţiilor publice propunerile de numire a absolvenţilor programelor de formare în funcţiile publice specifice de manager public, gradul profesional "asistent", în aplicarea prevederilor <>art. 15 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 92/2008 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 135/2009 , pentru absolvenţii programelor de formare care în urma aplicãrii succesive a criteriilor prevãzute de lege urmeazã a ocupa o funcţie publicã specificã de manager public;
b) întocmeşte un calendar estimativ al activitãţilor de plasare şi asigurã asistenţã de specialitate pentru absolvenţii programelor de formare care, datoritã numãrului limitat de posturi aprobate în planul de repartizare, nu pot ocupa o funcţie publicã specificã de manager public imediat dupã absolvirea programelor de formare.
(2) Întocmirea propunerilor de numire şi a calendarului estimativ al activitãţilor de plasare se face cu respectarea termenelor calculate conform prevederilor art. 7.
(3) Propunerile de numire se comunicã în copie absolvenţilor programelor de formare, personal, pe bazã de semnãturã, prin scrisoare recomandatã sau scrisoare cu confirmare de primire ori prin poştã electronicã. Dovezile de comunicare se arhiveazã în mod corespunzãtor.
(4) Publicitatea calendarului prevãzut la alin. (1) lit. b) se asigurã prin publicarea pe pagina de internet a Agenţiei, prin afişare la avizierul instituţiei, prin transmiterea directã cãtre persoanele interesate, la solicitarea acestora, precum şi prin orice alt mijloc considerat adecvat.
ART. 13
Prin excepţie de la prevederile art. 3 lit. a), pentru anul 2010 termenul de transmitere a datelor şi informaţiilor este 1 aprilie pentru formatul-standard 1, completat în mod corespunzãtor.
ART. 14
Pentru anul 2010, informaţiile prevãzute la art. 3 lit. b) se transmit în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentelor instrucţiuni.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016