Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCŢIUNE nr. 3 din 7 mai 2020  privind modul de transmitere a raportărilor şi a altor documente în format electronic  către Autoritatea de Supraveghere Financiară    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 INSTRUCŢIUNE nr. 3 din 7 mai 2020 privind modul de transmitere a raportărilor şi a altor documente în format electronic către Autoritatea de Supraveghere Financiară

EMITENT: Autoritatea de Supraveghere Financiară
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 388 din 14 mai 2020
    În baza prevederilor art. 1 alin. (2), art. 2, art. 3 alin. (1) şi ale art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României şi Decretul nr. 240/2020 privind prelungirea stării de urgenţă pe teritoriul României,
    în temeiul art. 5 şi 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 38/2020 privind utilizarea înscrisurilor în formă electronică la nivelul autorităţilor şi instituţiilor publice,
    având în vedere prevederile:
    - Legii nr. 237/2015 privind autorizarea şi supravegherea activităţii de asigurare şi reasigurare, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Legii nr. 236/2018 privind distribuţia de asigurări, cu completările ulterioare;
    – Legii nr. 126/2018 privind pieţele de instrumente financiare;
    – Legii nr. 74/2015 privind administratorii de fonduri de investiţii alternative, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Legii nr. 24/2017 privind emitenţii de instrumente financiare şi operaţiuni de piaţă;
    – Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 32/2012 privind organismele de plasament colectiv în valori mobiliare şi societăţile de administrare a investiţiilor, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 297/2004 privind piaţa de capital, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 10/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Legii nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Legii nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Legii nr. 1/2020 privind pensiile ocupaţionale,

    în urma deliberărilor Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară din cadrul şedinţei din data de 6 mai 2020,
    Autoritatea de Supraveghere Financiară emite prezenta instrucţiune.
    ART. 1
    Prezenta instrucţiune reglementează modul de transmitere a corespondenţei, raportărilor, inclusiv a situaţiilor lunare/trimestriale, a informaţiilor şi a altor documente în format electronic către Autoritatea de Supraveghere Financiară, denumită în continuare A.S.F., de către entităţile reglementate şi/sau autorizate şi/sau supravegheate de către A.S.F., precum şi de către alte persoane fizice sau juridice care figurează în Registrele A.S.F.

    ART. 2
    Termenii, abrevierile şi expresiile utilizate în prezenta instrucţiune au semnificaţiile prevăzute în legislaţia specifică entităţilor reglementate şi/sau autorizate şi/sau supravegheate de către A.S.F.

    ART. 3
    (1) Entităţile şi persoanele fizice sau juridice prevăzute la art. 1 care transmit în format electronic către A.S.F. corespondenţa, raportările, situaţiile lunare/trimestriale, informaţiile şi alte documente prevăzute de legislaţia aplicabilă utilizează în acest sens:
    a) pentru expeditor, adresa de e-mail a entităţii sau adresa de e-mail a reprezentantului legal al entităţii, respectiv adresa de e-mail a persoanei fizice în cazul în care aceasta se adresează A.S.F. în nume personal;
    b) pentru destinatar, adresa de e-mail a A.S.F. - eregistratura@asfromania.ro;
    c) în cazul raportărilor prevăzute de legislaţia aplicabilă în domeniul asigurărilor, aplicaţiile ASF-EWS sau e-Hub, după caz;
    d) în cazul raportărilor prevăzute de legislaţia pieţei de capital se utilizează aplicaţiile prevăzute de legislaţia în vigoare, aplicabilă fiecărui tip de raportări;
    e) în cazul raportărilor prevăzute de reglementările specifice sistemului de pensii private se utilizează sistemul informatic de raportare (SIR);
    f) în cazul situaţiilor lunare/trimestriale transmise conform art. 35 din Regulamentul A.S.F. nr. 16/2014 privind veniturile Autorităţii de Supraveghere Financiară, republicat, cu modificările şi completările ulterioare, se utilizează adresa de e-mail a A.S.F. raportari_taxe@asfromania.ro.

    (2) Adresa de însoţire şi opisul documentaţiei transmise potrivit alin. (1) de entităţile şi persoanele fizice sau juridice prevăzute la art. 1 sunt semnate olograf, fotocopiate/scanate în format PDF sau sunt semnate cu semnătură electronică calificată de către persoana în drept, potrivit legislaţiei aplicabile entităţii; adresa de însoţire este transmisă cu număr de înregistrare.
    (3) Documentaţia transmisă A.S.F. conform alin. (1) şi (2) este păstrată la sediul entităţii, fiind disponibilă pentru verificare la solicitarea A.S.F. ori de câte ori este necesar.
    (4) Înscrisurile entităţilor şi ale persoanelor fizice şi juridice prevăzute la art. (1) adresate A.S.F. conform prezentei instrucţiuni sunt semnate olograf, fotocopiate/scanate în format PDF sau sunt semnate cu semnătură electronică calificată de către persoana în drept.

    ART. 4
    (1) Entităţile şi persoanele fizice sau juridice prevăzute la art. 1 transmit corespondenţa, raportările, situaţiile lunare/trimestriale, informaţiile şi alte documente conform prevederilor art. 3, inclusiv în cazul în care reglementările emise anterior prezentei instrucţiuni prevăd transmiterea acestora în format letric; entităţile respectă termenele de transmitere la A.S.F. a raportărilor şi a altor documente stabilite de legislaţia aplicabilă.
    (2) În cazul în care legislaţia aplicabilă entităţilor şi persoanelor fizice sau juridice prevăzute la art. 1 prevede transmiterea unor documente în original, acestea se transmit conform prevederilor art. 3, cu obligaţia prezentării în original în termen de maximum 15 zile de la data încetării stării de urgenţă.

    ART. 5
    (1) Prezenta instrucţiune se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data publicării.
    (2) Prezenta instrucţiune se aplică pe durata stării de urgenţă şi pe o perioadă de 60 zile de la data încetării stării de urgenţă.

    ART. 6
    La data intrării în vigoare a prezentei instrucţiuni, Instrucţiunea Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 1/2020 privind transmiterea raportărilor şi a altor documente către Autoritatea de Supraveghere Financiară în perioada aplicării măsurilor excepţionale generate de criza COVID-19, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 223 din 19 martie 2020, se abrogă.



                    p. Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară,
                    Elena-Doina Dascălu

    Bucureşti, 7 mai 2020.
    Nr. 3.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016