Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCŢIUNI din 9 februarie 2023  de efectuare a controlului respectării legilor şi a celorlalte acte normative din domeniul sportului şi de verificare a activităţilor sportive, a modului de funcţionare şi administrare a structurilor sportive, în conformitate cu statutele, regulamentele şi dispoziţiile legale în vigoare, şi a documentelor utilizate în activitatea de supraveghere şi control în domeniul sportului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 INSTRUCŢIUNI din 9 februarie 2023 de efectuare a controlului respectării legilor şi a celorlalte acte normative din domeniul sportului şi de verificare a activităţilor sportive, a modului de funcţionare şi administrare a structurilor sportive, în conformitate cu statutele, regulamentele şi dispoziţiile legale în vigoare, şi a documentelor utilizate în activitatea de supraveghere şi control în domeniul sportului

EMITENT: Ministerul Sportului
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 156 din 23 februarie 2023
──────────
    Aprobate prin ORDINUL nr. 84 din 9 februarie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 156 din 23 februarie 2023.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Prezentele Instrucţiuni de efectuare a controlului respectării legilor şi a celorlalte acte normative din domeniul sportului şi de verificare a activităţilor sportive, a modului de funcţionare şi administrare a structurilor sportive, în conformitate cu statutele, regulamentele şi dispoziţiile legale în vigoare, şi a documentelor utilizate în activitatea de supraveghere şi control în domeniul sportului, denumite în continuare Instrucţiuni, sunt elaborate în conformitate cu Legea educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 2
    Ministerul Sportului este organul de specialitate al administraţiei publice centrale care coordonează activitatea din domeniul educaţiei fizice şi sportului, cu excepţia cazurilor prevăzute de Legea nr. 69/2000, cu modificările şi completările ulterioare.

    CAP. II
    Definiţii
    ART. 3
    În înţelesul prezentelor instrucţiuni, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) acte de reglementare - ordine ale ministrului sportului, instrucţiuni, norme emise de Ministerul Sportului, avize, autorizaţii, recunoaşteri, aprobări necesare desfăşurării activităţii sportive sau competiţiei sportive, emise de Ministerul Sportului;
    b) control - activitatea desfăşurată de persoanele împuternicite să efectueze verificarea şi analizarea modalităţii de desfăşurare a activităţilor sportive, a modului de funcţionare şi administrare a structurilor sportive sau a competiţiei sportive, a înscrisurilor ce au legătură cu activitatea sportivă sau cu competiţia sportivă ce face obiectul controlului;
    c) control neplanificat - constă în activitatea de verificare faptică şi documentară, în principal ca urmare a unei sesizări sau a altor informaţii cu privire la existenţa unor fapte de încălcare a legislaţiei aplicabile în domeniul sportului, fără anunţarea în prealabil a structurii sportive;
    d) persoană autorizată - persoana împuternicită conform dispoziţiilor prezentelor instrucţiuni să constate săvârşirea contravenţiilor şi să aplice sancţiuni;
    e) unitate controlată - structura sportivă asupra căreia se efectuează controlul de către persoana autorizată.


    CAP. III
    Prevederi generale
    ART. 4
    Controlul este exercitat de persoanele autorizate şi este obligatoriu pentru competiţiile sportive cu impact la nivel naţional, în domeniul sportului, pentru verificarea conformării la normele legale aplicabile în domeniu, în vigoare, şi constă în:
    a) control planificat;
    b) control neplanificat.


    ART. 5
    Activitatea de control se realizează cu periodicitate şi fond de timp diferite de la o unitate controlată la alta, periodicitate rezultată din evaluarea impactului produs în domeniul sportului.

    ART. 6
    (1) Controalele sunt necesare pentru verificarea unor date şi informaţii cu privire la eventuale încălcări ale legislaţiei aplicabile în domeniul sportului, obţinute de reprezentanţii Ministerului Sportului din orice surse, respectiv sesizare/petiţie/informare.
    (2) Controalele pot fi efectuate pe teren sau prin analiza înscrisurilor la sediul unităţii controlate sau al Ministerului Sportului. Persoanele autorizate pot solicita unităţii controlate/ împuternicitului, altor persoane şi/sau altor entităţi, în scris/prin poştă electronică/fax, informaţii şi documente relevante verificărilor.

    CAP. IV
    Tipuri de controale
    ART. 7
    Controlul este o activitate care cuprinde:
    a) verificarea conformării unităţilor controlate cu cerinţele legislaţiei din domeniul sportului;
    b) verificarea conformării unităţilor controlate cu prevederile din actele de reglementare;
    c) constatarea faptelor ce conduc la încălcarea normelor de drept aplicabile în domeniul sportului şi, implicit, a actelor de reglementare.


    ART. 8
    (1) Controalele planificate sunt controale efectuate la structurile sportive, pentru verificarea gradului de conformare al acestora la legislaţia din domeniul sportului şi la actele de reglementare.
    (2) Controale neplanificate sunt:
    a) controalele efectuate pentru verificarea modului de respectare a condiţiilor impuse în actele de reglementare;
    b) controalele efectuate în urma autosesizării Ministerului Sportului - în scopul verificării şi stopării neconformităţilor constatate şi aplicării sancţiunilor contravenţionale, după caz;
    c) controalele efectuate pentru soluţionarea sesizărilor/ petiţiilor, realizate pentru verificarea problemelor semnalate şi impunerea de măsuri pentru stoparea acţiunilor care au condus la neconformităţi cu cerinţele legale;
    d) controalele pentru verificarea realizării măsurilor impuse - verificarea, la termenele scadente, a măsurilor stabilite la controalele anterioare.


    ART. 9
    (1) Persoanele autorizate au obligaţia să întocmească şi să înainteze spre aprobare ministrului planul de control pentru anul următor până la data de 10 decembrie a fiecărui an.
    (2) Planul de control este aprobat până la data de 20 decembrie a fiecărui an.
    (3) După finalizarea fiecărui control, conform planului anual aprobat de ministru sau după finalizarea fiecărui control neplanificat, persoana autorizată are obligaţia ca, în termen de 15 zile lucrătoare, să aducă la cunoştinţa ministrului modalitatea de finalizare a controlului, măsurile trasate în sarcina unităţii controlate şi sancţiunile aplicate, după caz.

    CAP. V
    Etapele controlului
    ART. 10
    Pregătirea controlului este etapa obligatorie în vederea asigurării eficienţei verificărilor şi pentru atingerea scopului acestora, care cuprinde elaborarea programului de control şi analiza informaţiilor deţinute despre structura sportivă care urmează a fi supusă verificărilor, ceea ce presupune documentarea asupra problematicii controlului şi analiza legislaţiei din domeniul sportului în vigoare, aplicabilă în cazul respectiv.

    ART. 11
    (1) Dosarul de control cuprinde, în copie, următoarele:
    a) notele de constatare întocmite anterior, în cazul în care s-au efectuat controale anterioare;
    b) actele de reglementare emise pentru unitatea controlată;
    c) procesele-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, după caz;
    d) alte documente relevante, precum şi mijloace de probă obţinute în timpul controlului.

    (2) Documentele din dosarul de control trebuie să fie păstrate pentru o perioadă de minimum 10 ani.

    ART. 12
    Programul de control conţine:
    a) aspectele ce vor fi verificate, enumerarea documentelor ce au fost analizate şi a celor ce urmează a fi solicitate şi analizate în cadrul controlului, specificul controlului (planificat sau neplanificat), problemele reclamate în cazul sesizărilor;
    b) componenţa echipei, în cazul în care vor fi autorizate două sau mai multe persoane să efectueze controlul, şi sarcinile acesteia;
    c) fondul de timp alocat realizării controlului, în cazul controalelor planificate;
    d) resursele necesare realizării verificărilor.


    ART. 13
    Programul de control este elaborat şi însuşit de persoana/persoanele autorizată/autorizate şi va fi supus spre aprobare ministrului.

    ART. 14
    (1) Controlul pe teren este etapa necesară în activitatea de control în domeniul sportului.
    (2) Controlul pe teren se realizează prin următoarele activităţi:
    a) vizitarea amplasamentului, incintelor, dotărilor şi instalaţiilor deţinute de unitatea controlată, după caz;
    b) verificarea gradului de conformare a obiectivelor cu legislaţia specifică şi actele de reglementare existente.


    ART. 15
    Activităţile specifice care se desfăşoară pe parcursul controlului pe teren sunt:
    a) şedinţa de deschidere - activitate obligatorie în etapa de control pe teren, necesară pentru informarea titularului/ reprezentantului unităţii controlate asupra tipului de control care urmează să se realizeze şi a programului acestuia. În cadrul acestei etape vor fi vizate ordinele de serviciu, ordinele de deplasare şi va fi completat registrul unic de control;
    b) controlul propriu-zis - verificarea amplasamentului şi a dotărilor obiectivului controlat, a activităţilor desfăşurate în incinta acestuia, intervievarea persoanelor cu responsabilităţi, controlul documentelor relevante şi constatarea neconformităţilor cu prevederile legale;
    c) întocmirea actelor de control - etapa în care se efectuează nota de constatare şi procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, după caz, şi se definitivează controlul. Actele de control vor conţine constatările şi concluziile persoanei autorizate, potrivit responsabilităţilor stabilite prin programul de control, precum şi măsurile ce urmează a fi luate pentru conformarea unităţii controlate cu cele constatate . La actul de control se pot anexa şi alte documente relevante, cum ar fi contracte de prestări de servicii, înscrisuri/avize/autorizaţii/ formulare specifice pentru desfăşurarea activităţii/competiţiei, etc.;
    d) şedinţa de închidere - acţiune obligatorie pentru creşterea eficienţei controlului în domeniul sportului, prin care se informează titularul şi/sau reprezentanţii unităţii controlate, desemnaţi de acesta, asupra constatărilor rezultate din verificări şi a măsurilor stabilite în urma controlului, inclusiv aplicarea de sancţiuni şi prezentarea actelor de control întocmite în vederea însuşirii acestora, sub semnătură, de reprezentanţii legali. Actul de control se semnează pe fiecare pagină de persoana autorizată şi reprezentanţii legali ai unităţii controlate.


    ART. 16
    În cazul în care din motive obiective, pe perioada efectuării controlului, este modificată componenţa echipei de control sau este înlocuită persoana autorizată, noua echipă formată/persoana autorizată înlocuitoare întocmeşte actul de control, finalizează verificările, adăugându-se în Registrul unic de control (R.U.C.) şi numele noilor persoane autorizate din echipa de control.

    ART. 17
    Finalizarea controlului este etapa finală care presupune o activitate la sediul direcţiei judeţene de sport sau Direcţiei pentru Sport a Municipiului Bucureşti/Ministerului Sportului, desfăşurată de persoanele autorizate, care urmăreşte:
    1. prezentarea către ministru, în vederea avizării, a notei de constatare, împreună cu procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei. Întocmirea notei de constatare urmăreşte:
    a) încadrarea corectă în prevederile legale a abaterilor şi deficienţelor constatate;
    b) stabilirea persoanelor răspunzătoare de încălcarea prevederilor legale;
    c) legalitatea şi temeinicia măsurilor dispuse pentru înlăturarea deficienţelor/abaterilor constatate, întocmirea sesizării organelor de cercetare penală în legătură cu constatările efectuate, după caz;

    2. informarea ministrului, în cazul sesizării organelor de cercetare penală sau pentru solicitarea de asistenţă juridică în litigii generate ca urmare a aplicării unor sancţiuni titularilor unităţilor controlate, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare;
    3. înregistrarea notei de constatare şi includerea altor documente care au fost anexate în dosarul de control al unităţii controlate.


    ART. 18
    Informaţiile la care poate avea acces publicul sunt următoarele:
    a) date referitoare la capacitatea instituţională şi la resursele Ministerului Sportului;
    b) detalii despre atribuţiile Ministerului Sportului şi date statistice despre performanţele obţinute de acesta în urma activităţilor desfăşurate;
    c) date generale privind controalele realizate, numărul de vizite pe teren, numărul de unităţi controlate, estimarea duratei controalelor în funcţie de durata verificărilor anterioare la tipurile respective de obiective, măsurile impuse în actele de control întocmite de către persoanele autorizate;
    d) date generale privind modul de conformare al unităţilor controlate cu legislaţia din domeniul sportului;
    e) un rezumat al acţiunilor de control şi numărul acestora, desfăşurate în urma unor sesizări întemeiate în domeniu sau pentru investigarea unor evenimente care au condus la neconformităţi cu legislaţia din domeniul sportului;
    f) o evaluare a eficienţei activităţilor de control realizate.


    ART. 19
    Documentele la care are acces publicul, persoane fizice sau juridice, asociaţii/organizaţii, indiferent de forma de constituire, mass-media sunt:
    a) evidenţa centralizată a obiectivelor controlate, rezultată ca urmare a cumulării evidenţelor judeţene ale obiectivelor controlate, la sediul direcţiei judeţene de sport sau al Ministerului Sportului;
    b) planul anual de activitate al structurilor teritoriale ale Ministerului Sportului;
    c) evidenţa notelor de constatare, la sediile structurilor teritoriale - direcţiei judeţene de sport sau Direcţiei pentru Sport a Municipiului Bucureşti.


    CAP. VI
    Valorificarea actelor încheiate în urma acţiunilor de control
    ART. 20
    (1) Persoana autorizată care a aplicat sancţiunea trebuie să se informeze cu privire la achitarea amenzii contravenţionale aplicate şi dacă a fost înregistrată o plângere împotriva procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei întocmit.
    (2) Dacă amenda nu a fost achitată în termenul legal şi procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei nu a fost contestat la instanţele competente, persoana autorizată va transmite procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei organelor de specialitate ale unităţilor administrativ-teritoriale sau unităţilor subordonate Ministerului Finanţelor - Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în a căror rază teritorială domiciliază contravenientul persoană fizică sau, după caz, îşi are sediul fiscal contravenientul persoană juridică.
    (3) Termenul de transmitere a procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei spre executare silită, prevăzut la alin. (2), este de cel mult 90 de zile de la data comunicării acestuia către contravenient.

    CAP. VII
    Dispoziţii finale
    ART. 21
    Prezentele instrucţiuni stabilesc cadrul instituţional, tehnic şi metodologic de desfăşurare a controlului privind verificarea activităţilor sportive, a modului de funcţionare şi administrare a structurilor sportive, în scopul eficientizării acţiunii de control şi realizării acesteia în mod unitar.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016