Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCŢIUNI din 6 februarie 2023  de publicare a anunţului privind organizarea etapei de selecţie a proiectului-pilot al concursului de ocupare a unor funcţii publice vacante pe site-ul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 INSTRUCŢIUNI din 6 februarie 2023 de publicare a anunţului privind organizarea etapei de selecţie a proiectului-pilot al concursului de ocupare a unor funcţii publice vacante pe site-ul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici

EMITENT: Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 121 din 13 februarie 2023
──────────
    Aprobate prin ORDINUL nr. 115 din 6 februarie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 121 din 13 februarie 2023.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Scopul prezentelor instrucţiuni este de a asigura o reglementare unitară aplicabilă autorităţilor şi instituţiilor publice în cadrul cărora sunt stabilite funcţiile publice prevăzute la art. 619 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, pentru publicarea anunţului privind organizarea etapei de selecţie a proiectului-pilot al concursului de ocupare a unor funcţii publice vacante, denumit în continuare proiect-pilot, cu respectarea prevederilor art. 619 alin. (4) lit. b), alin. (5) şi (8) din aceeaşi ordonanţă de urgenţă.

    ART. 2
    Anunţurile privind organizarea etapei de selecţie a proiectului-pilot publicate pe site-ul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, denumită în continuare Agenţia, nu pot fi modificate şi se menţin la locul de publicare până la finalizarea concursului.

    CAP. II
    Completarea şi transmiterea datelor necesare publicării anunţului privind etapa de selecţie a proiectului-pilot al concursului de ocupare a funcţiilor publice generale de grad profesional debutant vacante din cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice
    ART. 3
    Completarea şi transmiterea de către autorităţile şi instituţiile publice organizatoare ale etapei de selecţie a proiectului-pilot al concursului pentru ocuparea funcţiilor publice vacante prevăzute la art. 619 alin. (2) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, a informaţiilor necesare publicării anunţului de concurs pe site-ul Agenţiei se realizează în format online, în condiţiile prezentelor instrucţiuni, utilizând aplicaţia din domeniul informatic alocat de Agenţie fiecărei autorităţi sau instituţii publice în portalul de management al funcţiilor publice şi funcţionarilor publici.

    ART. 4
    Autorităţile şi instituţiile publice în cadrul cărora sunt stabilite funcţiile publice vacante prevăzute la art. 619 alin. (2) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, înştiinţează Agenţia, cu respectarea prevederilor art. 59 alin. (2) şi ale art. 60 alin. (1) din anexa nr. 9 la aceeaşi ordonanţă de urgenţă.

    ART. 5
    (1) Anunţul privind organizarea etapei de selecţie a proiectului-pilot al concursului pentru funcţiile publice vacante prevăzute la art. 619 alin. (2) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, se publică pe pagina de internet a instituţiei organizatoare şi pe site-ul Agenţiei, cu cel puţin 30 de zile calendaristice înainte de data desfăşurării concursului.
    (2) Data publicării pe site-ul Agenţiei a anunţului de concurs prevăzut la alin. (1) este aceeaşi cu data publicării anunţului de concurs pe site-ul autorităţii sau instituţiei publice organizatoare a concursului pentru ocuparea funcţiilor publice vacante prevăzute la art. 619 alin. (2) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Responsabilitatea privind legalitatea şi corectitudinea informaţiilor din conţinutul anunţului de concurs publicat pe siteul Agenţiei şi încadrarea în temeiurile legale prevăzute de actele normative în vigoare aparţine în exclusivitate autorităţii sau instituţiei publice în cadrul căreia sunt stabilite funcţiile publice vacante prevăzute la art. 619 alin. (2) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 6
    (1) Conducătorii autorităţilor şi instituţiilor publice în cadrul cărora sunt stabilite funcţiile publice vacante prevăzute la art. 619 alin. (2) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, desemnează o persoană responsabilă cu completarea şi transmiterea către Agenţie, în format online, utilizând aplicaţia din domeniul informatic alocat fiecărei autorităţi sau instituţii publice în portalul de management al funcţiilor publice şi funcţionarilor publici, a înştiinţării cu privire la organizarea unui concurs pe post pentru ocuparea unei funcţii publice generale de execuţie de grad profesional debutant.
    (2) Persoana desemnată în condiţiile prevăzute la alin. (1) completează online înştiinţarea cu privire la organizarea etapei de selecţie a proiectului-pilot al concursului pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie vacante din categoria celei menţionate anterior, utilizând aplicaţia din domeniul informatic alocat fiecărei autorităţi sau instituţii publice în portalul de management al funcţiilor publice şi funcţionarilor publici, la secţiunea „Instrumente de lucru“, subsecţiunea „Anunţuri concurs“.
    (3) Odată cu transmiterea înştiinţării prevăzute la alin. (2), autoritatea sau instituţia publică organizatoare a etapei de selecţie a proiectului-pilot poate solicita Agenţiei desemnarea unui reprezentant pentru a face parte din comisia de concurs, respectiv din comisia de soluţionare a contestaţiilor, în conformitate cu prevederile art. 61 alin. (1) din anexa nr. 9 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) După semnarea, prin intermediul unei semnături electronice calificate, de către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice a înştiinţării cu privire la organizarea etapei de selecţie a proiectului-pilot al concursului pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie vacante prevăzute la art. 619 alin. (2) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, persoana desemnată în condiţiile prevăzute la alin. (1) încarcă şi transmite online înştiinţarea prin intermediul portalului de management al funcţiilor publice şi funcţionarilor publici, la secţiunea „Instrumente de lucru“, subsecţiunea „Anunţuri concurs“, subsecţiunea „Trimite anunţ“.

    ART. 7
    Domeniul informatic alocat fiecărei autorităţi sau instituţii publice în portalul de management al funcţiilor publice şi funcţionarilor publici cuprinde la secţiunea „Instrumente de lucru“, subsecţiunea „Anunţuri concurs“, informaţiile prevăzute la art. 76 alin. (1) din anexa nr. 9 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 8
    În domeniul informatic alocat fiecărei autorităţi sau instituţii publice în portalul de management al funcţiilor publice şi funcţionarilor publici, la secţiunea „Instrumente de lucru“, subsecţiunea „Anunţuri concurs“, subsecţiunea „Tip procedură“, se completează denumirea autorităţii sau instituţiei publice organizatoare a concursurilor pentru ocuparea funcţiilor publice vacante aferente etapei de selecţie a proiectului-pilot, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (1) lit. a) din anexa nr. 9 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, tipul de concurs organizat, temeiul legal şi se selectează subsecţiunea „Proiect-pilot“.

    ART. 9
    În domeniul informatic alocat fiecărei autorităţi sau instituţii publice în portalul de management al funcţiilor publice şi funcţionarilor publici, la secţiunea „Instrumente de lucru“, subsecţiunea „Anunţuri concurs“, subsecţiunea „Posturi concurs“, subsecţiunea „Tip compartiment“, pentru funcţiile publice prevăzute la art. 619 alin. (2) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, se selectează tipul compartimentului şi se completează funcţiile publice pentru care se organizează concursul, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (1) lit. b) din anexa nr. 9 la aceeaşi ordonanţă de urgenţă.

    ART. 10
    În domeniul informatic alocat fiecărei autorităţi sau instituţii publice în portalul de management al funcţiilor publice şi funcţionarilor publici, la secţiunea „Instrumente de lucru“, subsecţiunea „Anunţuri concurs“, subsecţiunea „Posturi concurs“, pentru fiecare funcţie publică vacantă prevăzută la art. 619 alin. (2) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, se completează durata timpului de muncă, respectiv durată normală a timpului de muncă sau durată redusă a timpului de muncă la jumătate de normă, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (1) lit. c) din anexa nr. 9 la aceeaşi ordonanţă de urgenţă, după cum urmează:
    a) 8 ore pe zi, respectiv 40 de ore pe săptămână, pentru durata normală a timpului de muncă;
    b) 4 ore pe zi, respectiv 20 de ore pe săptămână, pentru durata redusă a timpului de muncă la jumătate de normă.


    ART. 11
    În domeniul informatic alocat fiecărei autorităţi sau instituţii publice în portalul de management al funcţiilor publice şi funcţionarilor publici, la secţiunea „Instrumente de lucru“, subsecţiunea „Anunţuri concurs“, subsecţiunea „Calendar concurs“, se completează data, ora şi locul sau locaţia desfăşurării probei suplimentare, dacă este cazul, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (1) lit. d) din anexa nr. 9 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, avându-se în vedere şi prevederile art. 79 alin. (3) şi (4) din anexa nr. 9 la aceeaşi ordonanţă de urgenţă.

    ART. 12
    (1) În domeniul informatic alocat fiecărei autorităţi sau instituţii publice în portalul de management al funcţiilor publice şi funcţionarilor publici, la secţiunea „Instrumente de lucru“, subsecţiunea „Anunţuri concurs“, subsecţiunea „Calendar concurs“, se completează, dacă este cazul, tipul probei/probelor suplimentare, respectiv cunoştinţe de operare/programare pe calculator şi/sau cunoaşterea unei/mai multor limbi străine.
    (2) În situaţia în care se solicită alte probe suplimentare decât cele prevăzute la alin. (1), în domeniul informatic alocat fiecărei autorităţi sau instituţii publice în portalul de management al funcţiilor publice şi funcţionarilor publici, la secţiunea „Instrumente de lucru“, subsecţiunea „Anunţuri concurs“, subsecţiunea „Calendar concurs“, se completează tipul probei/probelor suplimentare.
    (3) La secţiunea „Instrumente de lucru“, subsecţiunea „Anunţuri concurs“, subsecţiunea „Posturi concurs“, se completează competenţele specifice stabilite prin fişa postului şi se specifică nivelul solicitat al competenţelor specifice, după caz, astfel cum sunt prevăzute în fişa postului.
    (4) Proba suplimentară se desfăşoară potrivit procedurii/procedurilor aprobate la nivelul autorităţii sau instituţiei publice şi publicate pe pagina de internet a autorităţii sau instituţiei publice organizatoare a etapei de selecţie a proiectului-pilot al concursului pentru ocuparea funcţiilor publice vacante prevăzute la art. 619 alin. (2) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, cu respectarea prevederilor art. 79 alin. (5) din anexa nr. 9 la aceeaşi ordonanţă de urgenţă.
    (5) Autoritatea sau instituţia publică organizatoare a etapei de selecţie a proiectului-pilot al concursului pentru ocuparea funcţiilor publice vacante prevăzute la art. 619 alin. (2) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, stabileşte modalitatea prin care competenţele specifice se dovedesc, cu respectarea prevederilor art. 79 alin. (3) din anexa nr. 9 la aceeaşi ordonanţă de urgenţă.
    (6) Competenţele specifice necesare exercitării funcţiei publice se pot dovedi şi prin documente emise în condiţiile legii, precum certificatele de absolvire a unor cursuri de formare profesională specifice unui anumit domeniu.

    ART. 13
    În domeniul informatic alocat fiecărei autorităţi sau instituţii publice în portalul de management al funcţiilor publice şi funcţionarilor publici, la secţiunea „Instrumente de lucru“, subsecţiunea „Anunţuri concurs“, subsecţiunea „Calendar concurs“, se completează data, ora şi locul sau locaţia desfăşurării probei scrise, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (1) lit. e) din anexa nr. 9 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 14
    În domeniul informatic alocat fiecărei autorităţi sau instituţii publice în portalul de management al funcţiilor publice şi funcţionarilor publici, la secţiunea „Instrumente de lucru“, subsecţiunea „Anunţuri concurs“, subsecţiunea „Posturi concurs“, pentru fiecare funcţie publică vacantă dintre cele prevăzute la art. 619 alin. (2) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, se completează condiţiile de studii şi alte condiţii specifice, după caz, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (1) lit. f) din anexa nr. 9 la aceeaşi ordonanţă de urgenţă, după cum urmează:
    a) condiţiile de studii, stabilite cu respectarea art. 386 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) alte condiţii specifice, care se pot referi la deţinerea unor certificate de absolvire a unor perfecţionări/specializări stabilite prin acte normative pentru ocuparea/exercitarea unei funcţii publice şi/sau, după caz, a unor perfecţionări/specializări considerate utile pentru desfăşurarea activităţii în exercitarea funcţiei publice sau obţinerea unui/unei aviz/autorizaţii prevăzut/prevăzute de lege.


    ART. 15
    (1) În domeniul informatic alocat fiecărei autorităţi sau instituţii publice în portalul de management al funcţiilor publice şi funcţionarilor publici, la secţiunea „Instrumente de lucru“, subsecţiunea „Anunţuri concurs“, perioada şi modalitatea de înscriere la etapa de selecţie a proiectului-pilot, prevăzute la art. 76 alin. (1) lit. g) din anexa nr. 9 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, se calculează şi se completează automat de aplicaţie, cu respectarea termenului prevăzut la art. 81 alin. (1) din anexa nr. 9 la aceeaşi ordonanţă de urgenţă.
    (2) Termenul prevăzut la alin. (1) se calculează având în vedere inclusiv ziua când a început şi ziua când s-a sfârşit, cu respectarea prevederilor art. 122 din anexa nr. 9 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 16
    (1) Pentru asigurarea unui conţinut unitar al anunţului de concurs care se publică pe site-ul Agenţiei şi pe site-ul autorităţii sau instituţiei publice organizatoare a concursului, în domeniul informatic alocat fiecărei autorităţi sau instituţii publice în portalul de management al funcţiilor publice şi funcţionarilor publici, la secţiunea „Instrumente de lucru“, subsecţiunea „Anunţuri concurs“, subsecţiunea „Posturi concurs“, pentru fiecare funcţie publică vacantă dintre cele prevăzute la art. 619 alin. (2) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, este obligatoriu să se completeze bibliografia şi tematica aferente fiecărei funcţii publice, cu respectarea prevederilor art. 62 alin. (1) şi (2) şi ale art. 76 alin. (1) lit. h) din anexa nr. 9 la aceeaşi ordonanţă de urgenţă.
    (2) Tematica de specialitate se stabileşte în funcţie de bibliografia selectată, cu respectarea prevederilor art. 62 alin. (1) şi (2) din anexa nr. 9 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 17
    În domeniul informatic alocat fiecărei autorităţi sau instituţii publice în portalul de management al funcţiilor publice şi funcţionarilor publici, la secţiunea „Instrumente de lucru“, subsecţiunea „Anunţuri concurs“, subsecţiunea „Posturi concurs“, pentru fiecare funcţie publică vacantă dintre cele prevăzute la art. 619 alin. (2) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, este obligatoriu să se completeze atribuţiile stabilite în fişa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării etapei de selecţie a proiectului-pilot, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (1) lit. i) din anexa nr. 9 la aceeaşi ordonanţă de urgenţă.

    ART. 18
    (1) În domeniul informatic alocat fiecărei autorităţi sau instituţii publice în portalul de management al funcţiilor publice şi funcţionarilor publici, la secţiunea „Instrumente de lucru“, subsecţiunea „Anunţuri concurs“, subsecţiunea „Persoane contact“, se completează coordonatele de contact pentru înscrierea la etapa de selecţie a proiectului-pilot, cuprinzând adresa de corespondenţă, telefon, e-mail, persoana de contact şi funcţia publică deţinută, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (1) lit. j) din anexa nr. 9 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Informaţiile referitoare la coordonatele de contact ale persoanei desemnate în condiţiile prevăzute la alin. (1) pot fi modificate.

    CAP. III
    Completarea şi transmiterea datelor necesare publicării anunţului privind etapa de selecţie a proiectului-pilot al concursului de ocupare a funcţiilor publice corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici vacante
    ART. 19
    (1) Autorităţile şi instituţiile publice solicită Agenţiei organizarea etapei de selecţie a proiectului-pilot al concursului de ocupare a funcţiilor publice corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici vacante, cu respectarea prevederilor art. 59 alin. (2) şi ale art. 61 alin. (2) din anexa nr. 9 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Solicitarea cu privire la organizarea etapei de selecţie a proiectului-pilot al concursului de ocupare a funcţiilor publice corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici vacante, prevăzută la art. 61 alin. (2) din anexa nr. 9 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, se încarcă prin intermediul portalului de management al funcţiilor publice şi funcţionarilor publici, la secţiunea „Ghişeu electronic“, subsecţiunea „eRegistratura“.
    (3) Prevederile art. 61 alin. (3)-(5) din anexa nr. 9 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică în mod corespunzător.

    ART. 20
    Anunţul privind organizarea etapei de selecţie a proiectului-pilot al concursului de ocupare a funcţiilor publice corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici vacante se publică de Agenţie pe site-ul propriu, cu respectarea prevederilor art. 75 alin. (3) şi ale art. 76 alin. (1) din anexa nr. 9 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016