Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCŢIUNI din 4 iunie 2025  pentru verificarea îndeplinirii cerinţelor privind capacitatea financiară necesară la încheierea/modificarea/transferul de licenţe/acorduri şi eliberarea permiselor, precum şi la atestarea competenţei tehnice a persoanelor juridice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică, lucrări de exploatare a petrolului şi a resurselor minerale şi de expertizare organizate în cadrul Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Minier, Petrolier şi al Stocării Geologice a Dioxidului de Carbon    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 INSTRUCŢIUNI din 4 iunie 2025 pentru verificarea îndeplinirii cerinţelor privind capacitatea financiară necesară la încheierea/modificarea/transferul de licenţe/acorduri şi eliberarea permiselor, precum şi la atestarea competenţei tehnice a persoanelor juridice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică, lucrări de exploatare a petrolului şi a resurselor minerale şi de expertizare organizate în cadrul Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Minier, Petrolier şi al Stocării Geologice a Dioxidului de Carbon

EMITENT: Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Minier, Petrolier şi al Stocării geologice a dioxidului de carbon
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 552 din 16 iunie 2025
──────────
    Aprobate prin ORDINUL nr. 283 din 4 iunie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 552 din 16 iunie 2025.
──────────
    ART. 1
    Dispoziţii generale
    (1) În conformitate cu prevederile art. 1 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 81/2024 pentru înfiinţarea Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Minier, Petrolier şi al Stocării Geologice a Dioxidului de Carbon, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul resurselor minerale, petrolului şi stocării geologice a dioxidului de carbon, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 79/2025, Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Minier, Petrolier şi al Stocării Geologice a Dioxidului de Carbon, denumită în continuare ANRMPSG, este instituţia care administrează resursele minerale care constituie obiect al Legii minelor nr. 85/2003, cu modificările şi completările ulterioare, resursele de petrol şi sistemele naţionale publice de transport al petrolului, inclusiv terminalul petrolier public, care constituie obiect al Legii petrolului nr. 238/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Prezentele instrucţiuni au drept scop verificarea îndeplinirii cerinţelor privind capacitatea financiară a titularilor care efectuează activităţi în domeniul minier şi petrolier.
    (3) Prevederile prezentelor instrucţiuni se aplică în următoarele situaţii:
    a) concesionării activităţilor de exploatare în conformitate cu prevederile art. 18 alin. (2) lit. a) din Legea minelor nr. 85/2003, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) asocierii titularului licenţei cu alte persoane juridice în vederea executării activităţilor miniere prevăzute în licenţă/permis, cu aprobarea prealabilă a autorităţii competente şi de reglementare, astfel cum este prevăzut la art. 38 lit. e) din Legea minelor nr. 85/2003, cu modificările şi completările ulterioare, caz în care va fi evaluată capacitatea financiară a celui cu care se încheie asocierea;
    c) transferului drepturilor dobândite şi obligaţiilor asumate prin licenţa de concesiune în curs de aprobare în vederea intrării în vigoare, de către titular unei alte persoane juridice, în cazul vânzării activelor corespunzătoare activităţii miniere, numai cu aprobarea ANRMPSG, astfel cum este prevăzut la art. 24 alin. (3) lit. f) şi alin. (6) din Legea nr. 85/2003, cu modificările şi completările ulterioare, caz în care va fi evaluată capacitatea financiară a persoanei juridice care cumpără. În vederea aprobării transferului licenţei prevăzut la art. 24 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 85/2003, cu modificările şi completările ulterioare, autoritatea competentă şi de reglementare evaluează capacitatea tehnică şi financiară a cumpărătorului activelor corespunzătoare activităţii miniere şi respinge transferul în cazul în care consideră că acesta nu are capacitatea tehnică sau financiară necesară executării obligaţiilor convenite prin licenţă de concesiune;
    d) transferului licenţelor de concesiune, astfel cum este prevăzut la art. 110 şi 111 din Normele pentru aplicarea Legii minelor nr. 85/2003, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.208/2003, cu modificările ulterioare;
    e) modificării prevederilor licenţelor, astfel cum este prevăzut la art. 20 din Legea nr. 85/2003, cu modificările şi completările ulterioare, art. 32 alin. (1) din Normele pentru aplicarea Legii minelor nr. 85/2003, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.208/2003, cu modificările ulterioare, precum şi ale art. 4, 5 şi 11 din Instrucţiunile tehnice privind conţinutul-cadru al Studiului de fezabilitate pentru valorificarea resurselor minerale şi protecţia zăcământului, aprobate prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale nr. 175/2005;
    f) asocierii titularului licenţei cu alte persoane juridice, în vederea executării activităţilor miniere prevăzute în licenţă, cu aprobarea prealabilă a autorităţii competente şi de reglementare, astfel cum este prevăzut la art. 38 lit. e) din Legea nr. 85/2003, cu modificările şi completările ulterioare;
    g) transferului drepturilor dobândite şi al obligaţiilor asumate de titularul unui acord petrolier, astfel cum este prevăzut la art. 34 alin. (3) din Legea nr. 238/2004, cu modificările şi completările ulterioare;
    h) asocierii titularului acordului petrolier cu alte persoane juridice, în vederea executării operaţiunilor petroliere prevăzute în acord, cu aprobarea prealabilă a autorităţii competente şi de reglementare, astfel cum este prevăzut la art. 47 lit. j) din Legea nr. 238/2004, cu modificările şi completările ulterioare;
    i) atestării persoanelor juridice care desfăşoară activităţi în domeniul minier, petrolier şi al stocării geologice a dioxidului de carbon, întocmirii de documentaţii, executării lucrărilor de cercetare geologică, lucrărilor de exploatare a petrolului şi a resurselor minerale, lucrărilor în domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon şi de expertizare, astfel cum este prevăzut la art. 31 şi 32 din Instrucţiunile de organizare şi funcţionare a comisiilor de atestare a competenţei tehnice a persoanelor juridice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică, lucrări de exploatare a petrolului şi a resurselor minerale, lucrări în domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon şi de expertizare, precum şi a persoanelor fizice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică, lucrări în domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon şi de expertizare, precum şi procedura de atestare a acestei competenţe, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Minier, Petrolier şi al Stocării Geologice a Dioxidului de Carbon nr. 396/2024;
    j) eliberării permiselor de prospecţiune, astfel cum este prevăzut la art. 2 lit. e) din Instrucţiunile tehnice privind condiţiile de eliberare a permiselor de prospecţiune, aprobate prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale nr. 179/2005, cu modificările ulterioare;
    k) eliberării permiselor de prospecţiune, astfel cum este prevăzut la art. 28 din Legea petrolului nr. 238/2004, cu modificările şi completările ulterioare, şi la art. 57 lit. d) din Hotărârea Guvernului nr. 2.075/2004 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Legii petrolului nr. 238/2004, cu modificările şi completările ulterioare.


    ART. 2
    Criterii de evaluare
    (1) Pentru efectuarea evaluării capacităţii financiare a persoanelor juridice pentru situaţiile prevăzute la art. 1 alin. (3) se au în vedere următoarele criterii:
    a) bonitatea financiară, sub aspectul evaluării indicatorilor financiari, se evaluează pe baza scrisorii de bonitate emisă de către o instituţie bancară, prevăzută în anexa nr. 1 la prezentele instrucţiuni, prin raportare la următorii indicatori:
    (i) lichiditatea globală;
    (ii) solvabilitatea patrimonială;
    (iii) rata profitului brut;
    (iv) rentabilitatea financiară;

    b) disciplina financiară, sub aspectul situaţiei executării de către titular/solicitant a obligaţiilor către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, bugetul asigurărilor pentru şomaj, bugetul asigurărilor pentru accidente de muncă şi boli profesionale şi bugetele locale, precum şi faţă de bugetul ANRMPSG se evaluează pe baza datelor şi informaţiilor cuprinse în următoarele documente:
    (i) certificatul de atestare fiscală, emis de Ministerul Finanţelor prin structurile regionale, în original sau copie conformă cu originalul, valabil la data depunerii documentaţiei complete;
    (ii) certificatul de atestare fiscală/adeverinţă privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis(ă) de compartimentele de impozite şi taxe ale unităţilor administrativ-teritoriale, valabil(ă) la data depunerii documentaţiei complete;
    (iii) situaţia datoriilor faţă de bugetul ANRMPSG;

    c) relaţiile contractuale ale titularului/solicitantului în raport cu ANRMPSG, reprezentând respectarea obligaţiilor rezultate din relaţia contractuală cu ANRMPSG, se evaluează pe baza datelor şi informaţiilor prevăzute în anexa nr. 2 la prezentele instrucţiuni;
    d) comportamentul juridic şi fiscal al titularului/solicitantului, reprezentând determinarea existenţei unor sancţiuni contravenţionale, existenţa unei hotărâri definitive judecătoreşti în materie financiar-fiscală, sancţiuni contravenţionale aplicate în urma exercitării obiectelor de activitate adiacente domeniului minier, petrolier şi al stocării geologice a dioxidului de carbon, se evaluează pe baza datelor şi informaţiilor cuprinse în următoarele documente:
    (i) certificatul constatator eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, dar nu mai vechi de 30 de zile;
    (ii) cazierul fiscal al titularului/solicitantului;
    (iii) cazierul judiciar al administratorului.


    (2) În cazul transferului drepturilor dobândite şi al obligaţiilor asumate de titularul unui acord petrolier, solicitantul transferului trebuie să prezinte documente financiar-contabile de susţinere a capacităţii financiare, din care să rezulte un activ net contabil pozitiv şi un nivel minim al cifrei de afaceri anuale pentru activităţi în domeniul petrolier (cod CAEN 0610, 0620, 0910), calculată ca medie a ultimilor 3 ani, anteriori solicitării transferului, astfel:
    - nivelul minim al cifrei de afaceri anuale să fie de cel puţin 1,5 ori mai mare decât valoarea tuturor cheltuielilor cu obligaţiile rămase de executat din acordul petrolier, conform ultimului studiu confirmat de evaluare a resurselor geologice şi a rezervelor de petrol, pentru perioada rămasă până la anul limită economic al exploatării zăcământului comercial din studiu, la care se adaugă valoarea tuturor costurilor de abandonare/refacere a mediului.

    (3) Pentru transferul drepturilor dobândite şi al obligaţiilor asumate prin licenţa de concesiune de către titular, solicitantul trebuie să prezinte documente financiar-contabile de susţinere a capacităţii financiare, din care să rezulte un activ net contabil pozitiv şi un nivel minim al cifrei de afaceri anuale pentru activităţi în domeniul minier (cod CAEN 0510, 0520, 0710, 0721, 0729, 0811, 0812, 0892, 0893, 0899, 0990), calculată ca medie a ultimilor 3 ani, anteriori solicitării transferului, astfel:
    - nivelul minim al cifrei de afaceri anuale să fie de cel puţin 1,5 ori mai mare decât valoarea tuturor cheltuielilor cu obligaţiile rămase de executat calculată în raport cu valoarea lucrărilor asumate prin planul de dezvoltare (actualizată la nivelul anului anterior transferului) pentru perioada rămasă până la sfârşitul perioadei de valabilitate a licenţei, la care se adaugă valoarea tuturor costurilor de încetare a activităţii/refacere a mediului.

    (4) Solicitantul care nu îndeplineşte cerinţele prevăzute la alin. (2) şi (3) este neeligibil din punct de vedere financiar.
    (5) Criteriile de evaluare prevăzute la alin. (1) se verifică conform art. 3 şi în raport cu asociaţii titularului/solicitantului, în cazul existenţei unei asocieri.

    ART. 3
    Procedura de evaluare
    (1) Evaluarea criteriilor prevăzute la art. 2 se realizează distinct prin raportare la fiecare criteriu în parte.
    (2) În vederea evaluării capacităţii financiare, pe baza documentelor prezentate de către titulari/solicitanţi se aplică o analiză de tip scoring.
    (3) Punctajul final acordat, corespunzător capacităţii financiare, este compus din suma aritmetică a punctajelor privind bonitatea financiară, disciplina financiară şi comportamentul în relaţiile contractuale ale titularului/solicitantului în raport cu ANRMPSG.
    (4) În ceea ce priveşte evaluarea comportamentului juridic şi fiscal al titularului/solicitantului, acesta va fi considerat neeligibil în situaţia în care se constată existenţa unei hotărâri definitive judecătoreşti ori a unei sancţiuni contravenţionale necontestate, definitive şi executorii în sarcina titularului/solicitantului.
    (5) Pentru efectuarea evaluării capacităţii financiare a titularilor/solicitanţilor se utilizează punctaje între 0-50 de puncte. Stabilirea acestor punctaje se efectuează prin aplicarea dispoziţiilor art. 4-6, în mod corespunzător.

    ART. 4
    Evaluarea bonităţii financiare
    (1) Bonitatea financiară se evaluează în baza scrisorilor de bonitate financiară emise de către instituţia bancară a cărui client este titularul/solicitantul, conform modelului cuprins în anexa nr. 1 la prezentele instrucţiuni, pe baza datelor cuprinse în ultimul bilanţ depus (anual sau semestrial).
    (2) Indicatorii financiari relevanţi în analiză sunt:
    A. Lichiditate globală (Lg) - măsoară capacitatea companiei de a genera numerar pentru a răspunde angajamentelor şi obligaţiilor sale cu scadenţe pe termen scurt, pentru realizarea calculelor fiind utilizate activele circulante (cele mai lichide) şi datoriile cu o scadenţă mai mică de un an.
    Lg = (Active circulante/Datorii curente) x 100,
    din care:
    Activele circulante = stocuri şi alte active circulante;
    Datorii curente (în termen scadent de până la 1 an) = furnizori şi conturi asimilate + împrumuturi pe termen scurt + salarii + impozite şi taxe.

    Lichiditatea companiei se constată în baza înregistrărilor contabile privind suficienţa activelor circulante necesare pentru onorarea creanţelor exigibile.
    Indicatorul indică suma cu care activele circulante depăşesc datoriile pe termen scurt şi oferă garanţia acoperirii datoriilor curente prin activele lichide curente.

    B. Solvabilitatea patrimonială (Sp) reprezintă capacitatea de autofinanţare a unei afaceri şi se calculează ca raport între capitalurile proprii şi total pasiv, mai puţin creditori şi conturi asimilate. Prin calcularea acestui indicator se evaluează capacitatea firmei de a-şi îndeplini obligaţiile, folosind capitaluri proprii.
    Sp = (Capitaluri proprii/Total pasiv, mai puţin creditori şi conturi asimilate) x 100

    C. Rata profitului brut (Rpb) măsoară profitabilitatea unei companii prin raportarea rezultatului brut înaintea impozitării raportat la veniturile sale din vânzări. Acest indicator arată cât din fiecare leu obţinut din vânzări rămâne după deducerea tuturor cheltuielilor.
    Rata profitului brut = (Rezultat brut al exerciţiului financiar/Cifra de afaceri) x 100

    D. Rentabilitatea financiară (Rcp) reprezintă profitul pe care îl obţine titularul/solicitantul din banii investiţi în afacere.
    Rentabilitatea financiară se calculează drept raport între profitul net obţinut de companie şi capitalurile proprii, acestea din urmă reprezentând contribuţia acţionarilor/asociaţilor la finanţarea afacerii.
    Indicatorul reprezintă profitul pe care îl obţine compania din banii investiţi în afacere.
    Rentabilitatea financiară = (Profit înaintea impozitării/Capitaluri proprii) x 100
    Rentabilitatea capitalurilor proprii reprezintă un indicator pertinent cu privire la maximizarea rezultatelor resimţite de acţionari/asociaţi ca urmare a investiţiei pe care au făcut-o.


    (3) Evaluarea bonităţii financiare a titularilor se efectuează prin utilizarea următoarei grile de evaluare a indicatorilor:

┌───────────────────────┬──────┬───────┐
│Indicatori │Limite│Punctaj│
├───────────────────────┼──────┼───────┤
│ │Lg ≥ │ │
│ │140% │ │
│ │140% >│ │
│ │Lg ≥ │ │
│ │135% │ │
│ │135% >│ │
│ │Lg ≥ │ │
│ │130% │ │
│ │130% >│ │
│ │Lg ≥ │5,0 │
│ │125% │4,0 │
│ │125% >│3,5 │
│Lichiditatea globală = │Lg ≥ │3,0 │
│Active circulante/ │120% │2,5 │
│Datorii curente * 100 │120% >│2,0 │
│ │Lg ≥ │1,5 │
│ │115% │1,0 │
│ │115% >│0,5 │
│ │Lg ≥ │0,0 │
│ │110% │ │
│ │110% >│ │
│ │Lg ≥ │ │
│ │105% │ │
│ │105% >│ │
│ │Lg ≥ │ │
│ │100% │ │
│ │Lg < │ │
│ │100% │ │
├───────────────────────┼──────┼───────┤
│ │Sp ≥ │ │
│ │70% │ │
│ │70% > │ │
│ │Sp ≥ │ │
│ │65% │ │
│ │65% > │ │
│ │Sp ≥ │ │
│ │60% │ │
│ │60% > │ │
│ │Sp ≥ │5,0 │
│ │55% │4,0 │
│Solvabilitate │55% > │3,5 │
│patrimonială = │Sp ≥ │3,0 │
│Capitaluri proprii/ │50% │2,5 │
│Total pasiv, mai puţin │50% > │2,0 │
│creditori şi conturi │Sp ≥ │1,5 │
│asimilate * 100 │45% │1,0 │
│ │45% > │0,5 │
│ │Sp ≥ │0,0 │
│ │40% │ │
│ │40% > │ │
│ │Sp ≥ │ │
│ │35% │ │
│ │35% > │ │
│ │Sp ≥ │ │
│ │30% │ │
│ │Sp < │ │
│ │30% │ │
├───────────────────────┼──────┼───────┤
│ │Rpb ≥ │ │
│ │10% │ │
│ │10% > │ │
│ │Rpb ≥ │ │
│ │9% │ │
│ │9% > │ │
│ │Rpb ≥ │ │
│ │8% │ │
│ │8% > │5,0 │
│ │Rpb ≥ │4,0 │
│Rata profitului brut = │7% │3,0 │
│Rezultatul brut al │7% > │2,5 │
│exerciţiului financiar/│Rpb ≥ │2,0 │
│Cifra de afaceri * 100 │6% │1,5 │
│ │6% > │1,0 │
│ │Rpb ≥ │0,5 │
│ │5% │0,0 │
│ │5% > │ │
│ │Rpb ≥ │ │
│ │4% │ │
│ │4% > │ │
│ │Rpb ≥ │ │
│ │3% │ │
│ │Rpb < │ │
│ │3% │ │
├───────────────────────┼──────┼───────┤
│ │Rcp ≥ │ │
│ │10% │ │
│ │10% > │ │
│ │Rcp ≥ │ │
│ │9% │ │
│ │9% > │ │
│ │Rcp ≥ │ │
│ │8% │ │
│ │7% > │ │
│ │Rcp ≥ │5,0 │
│ │9% │4,5 │
│ │6% > │4,0 │
│Rentabilitatea │Rcp ≥ │3,0 │
│financiară = Profit │7% │2,5 │
│înaintea impozitării/ │4% > │2,0 │
│Capital propriu * 100 │Rcp ≥ │1,5 │
│ │6% │1,0 │
│ │3% > │0,5 │
│ │Rcp ≥ │0,0 │
│ │4% │ │
│ │2% > │ │
│ │Rcp ≥ │ │
│ │3% │ │
│ │0% > │ │
│ │Rcp ≥ │ │
│ │2% │ │
│ │Rcp < │ │
│ │0% │ │
└───────────────────────┴──────┴───────┘



    ART. 5
    Evaluarea disciplinei financiare
    (1) Evaluarea disciplinei financiare se efectuează în funcţie de situaţia obligaţiilor fiscale şi bugetare faţă de bugetul de stat, bugetele locale şi bugetul ANRMPSG.
    Se analizează atât situaţia datoriilor privind redevenţele miniere şi petroliere, taxele pentru activitate minieră, cât şi cele legate de TVA, impozite, contribuţiile asigurărilor sociale de stat, contribuţiile asigurărilor sociale de sănătate, contribuţiile asiguratorii pentru muncă şi alte obligaţii datorate la bugetul de stat.

    (2) Se acordă un punctaj de maximum 9 puncte pentru comportamentul privind plăţile către bugetul de stat, având în vedere existenţa restanţelor în materia obligaţiilor fiscale şi tipologia acestora, existenţa eşalonărilor ori amânărilor la plată, respectarea eşalonărilor la plată.
    (3) În ceea ce priveşte disciplina faţă de bugetele locale se acordă un punctaj de maximum 6 puncte pentru comportamentul privind plăţile către bugetul local, având în vedere existenţa şi tipologia obligaţiilor restante.
    (4) În ceea ce priveşte disciplina faţă de bugetul ANRMPSG se acordă un punctaj de maximum 5 puncte pentru evaluarea efectuării plăţilor către ANRMPSG în funcţie de vechimea acestora.
    (5) În ceea ce priveşte obligaţiile scadente privind redevenţele miniere şi petroliere, taxele pentru activitate minieră, precum şi cele către ANRMPSG, acestea trebuie să fie achitate integral la data depunerii documentelor solicitate prin prezentele instrucţiuni. Excepţie fac obligaţiile fiscale care au fost eşalonate de către organele fiscale competente sau care sunt contestate la momentul depunerii solicitării. În caz contrar, solicitantul/titularul este considerat neeligibil.
    (6) Pentru a evalua disciplina financiară a titularului/ solicitantului se analizează situaţia datoriilor şi a obligaţiilor fiscale ale acestuia în funcţie de comportamentul de plată, utilizând următoarea grilă de punctaj:

┌─────────┬─────────────────────────────┐
│ │Punctaj │
│Descriere├──────────────┬──────────────┤
│ │Obligaţii │Obligaţii │
│ │buget de stat │bugete locale │
├─────────┼──────────────┼──────────────┤
│Fără │4,5 │3 │
│datorii │ │ │
├─────────┼──────────────┼──────────────┤
│Cu │3 │1,5 │
│eşalonări│ │ │
├─────────┼──────────────┼──────────────┤
│Cu │0 │0 │
│datorii │ │ │
└─────────┴──────────────┴──────────────┘


    (7) De asemenea, pe baza datelor financiare disponibile, transmise de către titular/solicitant, se poate analiza cuantumul sumelor neachitate la bugetul de stat/bugetele locale raportate la cifra de afaceri (înscrisă în cadrul scrisorii de bonitate), conform următoarei grile de punctaj:

┌────────────┬─────────────┬───────────────────┐
│ │ │Punctaj │
│Cuantum │ ├─────────┬─────────┤
│obligaţii │Descriere │Obligaţii│Obligaţii│
│restante │ │restante │restante │
│ │ │buget de │bugete │
│ │ │stat │locale │
├────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┤
│Comportament│Fără │4,5 │3 │
│corect │întârzieri │ │ │
├────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┤
│Sub 10% din │Valoare │ │ │
│cifra de │foarte mică, │4 │2,5 │
│afaceri │neglijabilă │ │ │
├────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┤
│Între 10% şi│Gestionabil, │ │ │
│20% │cu un foarte │3 │2 │
│ │mic risc │ │ │
├────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┤
│Între 20% şi│Semnificativ,│ │ │
│50% │poate afecta │1 │1 │
│ │lichiditatea │ │ │
├────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┤
│ │Risc ridicat │ │ │
│ │pentru │ │ │
│Peste 50% │echilibrul │0 │0 │
│ │financiar şi │ │ │
│ │neplată │ │ │
└────────────┴─────────────┴─────────┴─────────┘


    (8) Pentru a evalua disciplina financiară a titularului/solicitantului în ceea ce priveşte sumele datorate către bugetul ANRMPSG se utilizează următoarea grilă de punctaj, având în vedere obligaţiile achitate la scadenţă:

┌──────────────────────────────┬───────┐
│Vechimea datoriilor restante │Punctaj│
│(istoricul comportamentului) │ │
├──────────────────────────────┼───────┤
│Fără datorii │5 │
├──────────────────────────────┼───────┤
│Sub 3 luni │4 │
├──────────────────────────────┼───────┤
│Între 3 şi 6 luni │3 │
├──────────────────────────────┼───────┤
│Între 6 luni şi 1 an │2 │
├──────────────────────────────┼───────┤
│Între 1 şi 2 ani │1 │
├──────────────────────────────┼───────┤
│Peste 2 ani │0 │
└──────────────────────────────┴───────┘



    ART. 6
    Evaluarea relaţiilor contractuale ale titularului/solicitantului în raport cu ANRMPSG
    (1) La evaluarea capacităţii financiare se iau în calcul şi trei indicatori calitativi care se referă la comportamentul privind respectarea obligaţiilor rezultate din relaţia contractuală cu ANRMPSG.
    (2) Punctajele alocate fiecăruia dintre indicatori se face pe baza datelor puse la dispoziţie de personalul cu atribuţii de control cuprinse în anexa nr. 2 la prezentele instrucţiuni.

┌────────────────────────────┬──────────────┬───────┐
│Indicatori │Limite │Punctaj│
├────────────────────────────┼──────────────┼───────┤
│ │Nu au fost │ │
│ │constatate │3 │
│ │abateri. │ │
│ ├──────────────┼───────┤
│ │Au fost │ │
│ │constatate │ │
│ │abateri │ │
│ │minore, fără │2 │
│ │implicaţii de │ │
│ │natură │ │
│ │financiară. │ │
│Respectarea programului ├──────────────┼───────┤
│anual pentru explorare/ │Au fost │ │
│exploatare aferente permis/ │constatate │ │
│licenţă/acord │abateri │ │
│ │minore, cu │1 │
│ │implicaţii de │ │
│ │natură │ │
│ │financiară. │ │
│ ├──────────────┼───────┤
│ │Au fost │ │
│ │constatate │ │
│ │abateri │ │
│ │majore, cu │0 │
│ │implicaţii de │ │
│ │natură │ │
│ │financiară. │ │
├────────────┬───────────────┼──────────────┼───────┤
│ │ │Au fost │ │
│ │ │constituite │ │
│ │ │garanţii de │ │
│ │ │mediu conform │ │
│ │ │devizului şi │3 │
│ │ │au fost │ │
│ │ │efectuate │ │
│ │ │lucrări de │ │
│ │ │refacere a │ │
│ │ │mediului. │ │
│ │A. Îndeplinirea├──────────────┼───────┤
│ │obligaţiilor │Au fost │ │
│ │privind │constituite │ │
│ │lucrările de │garanţii de │ │
│ │refacere a │mediu conform │ │
│ │mediului, │devizului şi │ │
│ │conform │au fost │2 │
│ │prevederilor │efectuate │ │
│ │licenţei de │lucrări │ │
│ │exploatare şi a│parţiale de │ │
│ │reglementărilor│refacere a │ │
│ │legale │mediului. │ │
│ │aplicabile ├──────────────┼───────┤
│ │domeniului │Au fost │ │
│ │resurselor │constituite │ │
│ │minerale │garanţii de │ │
│ │ │mediu conform │ │
│ │ │devizului şi │1 │
│ │ │nu au fost │ │
│ │ │efectuate │ │
│ │ │lucrări de │ │
│ │ │refacere a │ │
│ │ │mediului. │ │
│ │ ├──────────────┼───────┤
│ │ │Nu au fost │ │
│ │ │constituite │0 │
│ │ │garanţii. │ │
│ ├───────────────┼──────────────┼───────┤
│ │ │Constituirea │ │
│ │ │provizionului │ │
│ │ │şi executarea │ │
│Îndeplinirea│ │în termen a │ │
│obligaţiilor│ │lucrărilor de │ │
│privind │ │abandonare, de│3 │
│lucrările de│ │refacere a │ │
│refacere a │ │mediului şi de│ │
│mediului │ │redare în │ │
│ │ │circuitul │ │
│ │ │agricol sau │ │
│ │B. Îndeplinirea│forestier │ │
│ │condiţiilor ├──────────────┼───────┤
│ │legale şi │Constituirea │ │
│ │tehnice privind│provizionului │ │
│ │constituirea │şi executarea │ │
│ │provizionului │parţială a │ │
│ │şi executarea │lucrărilor de │ │
│ │lucrărilor de │abandonare, de│2 │
│ │abandonare, de │refacere a │ │
│ │refacere a │mediului şi de│ │
│ │mediului şi de │redare în │ │
│ │redare în │circuitul │ │
│ │circuitul │agricol sau │ │
│ │agricol sau │forestier │ │
│ │forestier ├──────────────┼───────┤
│ │aferente │Constituirea │ │
│ │activităţilor │provizionului │ │
│ │petroliere, │şi │ │
│ │conform │neexecutarea │ │
│ │prevederilor │lucrărilor de │ │
│ │acordului │abandonare, de│1 │
│ │petrolier, │refacere a │ │
│ │actelor de │mediului şi de│ │
│ │reglementare de│redare în │ │
│ │mediu şi a │circuitul │ │
│ │altor │agricol sau │ │
│ │reglementări │forestier │ │
│ │aplicabile ├──────────────┼───────┤
│ │ │Neconstituirea│ │
│ │ │provizionului │ │
│ │ │şi │ │
│ │ │neexecutarea │ │
│ │ │lucrărilor de │ │
│ │ │abandonare, de│0 │
│ │ │refacere a │ │
│ │ │mediului şi de│ │
│ │ │redare în │ │
│ │ │circuitul │ │
│ │ │agricol sau │ │
│ │ │forestier │ │
├────────────┴───────────────┼──────────────┼───────┤
│ │Fără incidente│4 │
│ ├──────────────┼───────┤
│ │Cu incidente │3 │
│Sancţiuni aplicate ca urmare│minore │ │
│a nerespectării prevederilor├──────────────┼───────┤
│legale │Incidente │1 │
│ │majore │ │
│ ├──────────────┼───────┤
│ │Incidente de │0 │
│ │natură penală │ │
└────────────────────────────┴──────────────┴───────┘



    ART. 7
    Metodologia de calcul şi de determinare a scorului total
    (1) Totalul scorului obţinut din evaluarea factorilor cantitativi şi calitativi se încadrează în grila de clasificare, stabilindu-se categoria clientului (de la A la E), potrivit anexei nr. 3A, după cum urmează:
    a) categoria A (punctaj între 40,5-50 de puncte) - agenţi economici cu performanţe bune, cărora le corespunde capacitatea solidă de finanţare şi realizare a obligaţiilor contractuale asumate faţă de ANRMPSG;
    b) categoria B (punctaj între 30,5-40 de puncte) - agenţi economici cu situaţie economico-financiară bună cu tendinţă crescătoare, cărora le corespunde capacitatea medie de finanţare şi realizare a obligaţiilor contractuale asumate faţă de ANRMPSG;
    c) categoria C (punctaj între 20,5-30 de puncte) - agenţi economici cu situaţie economico-financiară satisfăcătoare, cărora le corespunde capacitatea acceptabilă de finanţare şi realizare a obligaţiilor contractuale asumate faţă de ANRMPSG;
    d) categoria D (punctaj între 10,5-20 de puncte) - agenţi economici cu situaţie economico-financiară slabă cărora le corespunde capacitatea scăzută de finanţare şi realizare a obligaţiilor contractuale asumate faţă de ANRMPSG;
    e) categoria E (punctaj maximum 10 puncte) - agenţi economici cu situaţie economico-financiară nefavorabilă, care sunt în imposibilitatea de a asigura finanţarea şi realizarea obligaţiilor contractuale asumate faţă de ANRMPSG.

    (2) Pentru titularii/solicitanţii care nu au relaţii contractuale cu ANRMPSG nu se iau în calcul cei trei indicatori calitativi prevăzuţi în anexa nr. 2, iar totalul scorului obţinut din evaluarea factorilor cantitativi se încadrează în grila de clasificare, stabilindu-se categoria clientului (de la A la E), potrivit anexei nr. 3B, după cum urmează:
    a) categoria A (punctaj între 30,5-40 de puncte) - agenţi economici cu performanţe bune, cărora le corespunde capacitatea solidă de finanţare şi realizare a obligaţiilor contractuale asumate faţă de ANRMPSG;
    b) categoria B (punctaj între 25,5-30 de puncte) - agenţi economici cu situaţie economico-financiară bună cu tendinţă crescătoare, cărora le corespunde capacitatea medie de finanţare şi realizare a obligaţiilor contractuale asumate faţă de ANRMPSG;
    c) categoria C (punctaj între 15,5-25 de puncte) - agenţi economici cu situaţie economico-financiară satisfăcătoare, cărora le corespunde capacitatea acceptabilă de finanţare şi realizare a obligaţiilor contractuale asumate faţă de ANRMPSG;
    d) categoria D (punctaj între 10,5-15 puncte) - agenţi economici cu situaţie economico-financiară slabă, cărora le corespunde capacitatea scăzută de finanţare şi realizare a obligaţiilor contractuale asumate faţă de ANRMPSG;
    e) categoria E (punctaj maximum 10 puncte) - agenţi economici cu situaţie economico-financiară nefavorabilă, care sunt în imposibilitatea de a asigura finanţarea şi realizarea obligaţiilor contractuale asumate faţă de ANRMPSG.

    (3) Titularii/Solicitanţii care se încadrează în categoriile de punctaj A, B şi C de la alin. (2) deţin capacitatea financiară necesară în vederea susţinerii obligaţiilor contractuale asumate faţă de ANRMPSG.
    (4) În cazul în care titularii/solicitanţii care se încadrează în categoriile de punctaj D şi E de la alin. (2) sunt neeligibili, din motive obiective, justificate corespunzător, au posibilitatea de a prezenta alte documente solicitate de ANRMPSG, pentru a demonstra şi garanta situaţia economică şi financiară, prin furnizarea următoarelor documente:
    a) scrisoare de garanţie financiară emisă de către o instituţie bancară. Suma cuprinsă în scrisoarea de garanţie trebuie să reflecte minimum 5% din valoarea estimată a lucrărilor, în funcţie de situaţia pentru care se analizează capacitatea financiară (prelungiri de licenţe, permise de prospecţiuni, permis de exploatare, asocieri) - maximum 5 puncte;
    b) plan de afaceri pe termen mediu şi lung aprobat de către organele de conducere/plan de reorganizare aprobat de către creditori şi confirmarea acestuia de către judecătorul-sindic - maximum 2 puncte;
    c) hotărârea adunării generale a acţionarilor din care să reiasă acţionarii/asociaţii care pot susţine financiar titularul/solicitantul şi demonstrează bonitatea financiară individuală - maximum 3 puncte.
    În funcţie de documentele prezentate, conţinutul şi analiza coroborată a acestora pentru evaluare - se acordă un punctaj de maximum 10 puncte.


    (5) În cazul societăţilor nou-înfiinţate, care nu au depus bilanţ contabil până la data depunerii documentaţiilor, se evaluează capacitatea financiară în funcţie de criteriile enumerate mai sus. În cazul în care aceste societăţi se încadrează în categoriile D şi E de punctaj potrivit alin. (1), acestea au posibilitatea de a obţine punctaj suplimentar prin prezentarea următoarelor informaţii:
    a) valoarea capitalului social - maximum 1 punct;
    b) numărul de angajaţi - maximum 1 punct;
    c) nivelul de dotare cu utilaje proprii necesare desfăşurării activităţii (se exclud cele închiriate) - maximum 3 puncte;
    d) planuri de afaceri pe termen mediu şi lung, aprobate de către organele de conducere - maximum 3 puncte;
    e) hotărârea adunării generale a acţionarilor din care să reiasă acţionarii/asociaţii care pot susţine financiar titularul/solicitantul şi demonstrează bonitatea financiară individuală - maximum 2 puncte;
    f) scrisoare de garanţie financiară emisă de către o instituţie bancară. Suma cuprinsă în scrisoarea de garanţie să reflecte minimum 5% din valoarea estimată a lucrărilor, în funcţie de situaţia pentru care se analizează capacitatea financiară (prelungiri de licenţe, permise de prospecţiuni, permis de exploatare, asocieri) - maximum 5 puncte.
    În funcţie de documentele prezentate, conţinutul şi analiza coroborată a acestora pentru evaluare - se acordă un punctaj de maximum 15 puncte.


    (6) Prevederile prezentelor instrucţiuni nu sunt aplicabile pentru concursurile publice de ofertă desfăşurate în temeiul Legii nr. 85/2003, cu modificările şi completările ulterioare, Legii nr. 238/2004, cu modificările şi completările ulterioare, Hotărârii Guvernului nr. 1.208/2003, cu modificările ulterioare, precum şi ale Hotărârii Guvernului nr. 2.075/2004 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Legii petrolului nr. 238/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
    (7) Entităţile economice din sectorul public sau privat, aflate în reorganizare judiciară, în temeiul Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare, au obligaţia de a transmite către ANRMPSG planul de reorganizare propriu-zis, care trebuie să conţină potrivit art. 133 din Legea nr. 85/2014, cu modificările şi completările ulterioare:
    a) evaluarea situaţiei economico-financiare a societăţii;
    b) propuneri concrete privind restructurarea operaţională, financiară şi juridică;
    c) graficul de plată a creanţelor (eşalonare);
    d) măsuri de eficientizare, restructurare sau vânzare de active;
    e) posibile conversii de creanţe în acţiuni (dacă e cazul);
    f) justificarea fezabilităţii planului (documentaţie economică şi juridică);
    g) acordul prealabil al creditorilor (în unele cazuri);
    h) raportul administratorului judiciar privind viabilitatea planului (înainte de confirmarea de către judecător).

    (8) Entităţile economice din sectorul public sau privat aflate în reorganizare judiciară în temeiul Legii nr. 85/2014, cu modificările şi completările ulterioare, trebuie să îndeplinească condiţia aprobării măsurii de finanţare a activităţilor/lucrărilor ce fac obiectul solicitărilor pentru care se verifică capacitatea financiară, în cuprinsul planului de reorganizare aprobat de către creditori, şi a confirmării acestuia de către judecătorul-sindic.
    (9) Entităţile economice din sectorul public sau privat, aflate în procedură de insolvenţă, care nu au mijloacele financiare şi materiale de redresare şi urmează a fi declarate în faliment, în temeiul Legii nr. 85/2014, cu modificările şi completările ulterioare, sunt considerate neeligibile.

    ANEXA 1

    la instrucţiuni




    SCRISOARE DE BONITATE
    Confirmăm prin prezenta următoarele:
    Societatea ....................., cu sediul în ................, cod unic de înregistrare cu numărul ..........., cod fiscal numărul ................, cu capital social/capital subscris şi vărsat ................, obiectul principal de activitate ............., are conturi în lei şi în valută (după caz) deschise la ........., sucursala/agenţia .............. din data de ............, pentru desfăşurarea activităţii curente.
    Conturile în lei şi valută înregistrează la data prezentei un sold de ........... şi rulaje de ........... sau de ordinul milioanelor/zecilor de milioane/etc.
    Societatea ............... are credite/garanţii primite/alte angajamente primite de la ........, sucursala ......, în valoare de ........... .

    Prin urmare, apreciem că serviciul datoriei este foarte bun/bun/slab/necorespunzător (similar intervalelor din reglementările Băncii Naţionale a României, cu menţiunea că la orice întârziere peste 60 de zile, serviciul datoriei se consideră (necorespunzător) şi înregistrează/nu înregistrează credite şi/sau dobânzi restante.
    A. Rata profitului brut .................. .
    B. Rentabilitatea financiară ........... .
    C. Lichiditate globală ................... .
    D. Solvabilitate patrimonială ......... .
    E. Cifra de afaceri ....................... .

    Valorile indicatorilor au fost calculate pe baza situaţiilor financiare (bilanţ, balanţa de verificare) la data de ............., puse la dispoziţie de către societatea ................ şi pentru care Banca - S.A. ......... nu îşi asumă nicio responsabilitate în ceea ce priveşte exactitatea şi realitatea lor.
    În baza datelor furnizate de Centrala Incidentelor de Plăţi, la data de .......... Societatea se află/nu se află în interdicţie bancară de a emite cecuri/bilete la ordin.
    În baza datelor furnizate de Centrala Riscului de Credit, la data de ............... Societatea ............... figurează/nu figurează cu credite/angajamente la alte bănci/în valoare de .......... şi înregistrează restanţe în valoare de ............/nu înregistrează restanţe.
    Prezenta scrisoare de bonitate financiară s-a eliberat Societăţii ............. pentru a-i servi exclusiv pentru .............. .
    Informaţiile conţinute în prezenta scrisoare de bonitate financiară sunt confidenţiale şi se bazează atât pe datele puse la dispoziţie de către Societatea .........., cât şi pe cele operative ale instituţiei eliberatoare.

┌───────────────────┬──────────────────┐
│Data: │Semnat: │
│................. │................ │
└───────────────────┴──────────────────┘


    ANEXA 2

    la instrucţiuni
    EVALUAREA
    relaţiilor contractuale ale titularului/solicitantului în raport cu
    Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Minier, Petrolier
    şi al Stocării Geologice a Dioxidului de Carbon
    1. Respectarea programului anual pentru explorare/exploatare aferente licenţei/acordului şi permisului de exploatare:
    a) nu au fost constatate abateri; (3 puncte)
    b) au fost constatate abateri minore, fără implicaţii de natură financiară; (2 puncte)
    c) au fost constatate abateri minore, cu implicaţii de natură financiară; (1 punct)
    d) au fost constatate abateri majore, cu implicaţii de natură financiară. (0 puncte)
    Pentru titularii/solicitanţii care se încadrează în categoriile de punctaj de la lit. b), c) şi d) în cadrul procesului de monitorizare şi control al activităţilor desfăşurate în baza actelor de reglementare emise (permise, licenţe, acorduri), abaterile constatate se clasifică în două categorii, în funcţie de gravitatea lor şi de impactul asupra cadrului legal, financiar şi de mediu:
    Categoria I - abateri minore; reprezintă nereguli sau neconformităţi procedurale, administrative sau tehnice care:
    a) nu generează implicaţii de natură financiară semnificativă;
    b) nu afectează mediul înconjurător;
    c) nu prejudiciază substanţial drepturile şi obligaţiile asumate prin actul de reglementare.

    Categoria II - abateri majore; sunt fapte care aduc atingere gravă cadrului legal sau normativ aplicabil, având consecinţe directe asupra:
    a) obligaţiilor financiare (redevenţe neachitate sau calculate eronat în defavoarea statului);
    b) integrităţii perimetrului de exploatare/explorare;
    c) protecţiei mediului;
    d) siguranţei şi sănătăţii în muncă.


    2. Îndeplinirea obligaţiilor privind lucrările de refacere a mediului
    A. Îndeplinirea obligaţiilor privind lucrările de refacere a mediului conform prevederilor licenţei de exploatare şi reglementărilor legale aplicabile domeniului resurselor minerale:
    a) au fost constituite garanţii de mediu conform devizului şi au fost efectuate lucrări de refacere a mediului; (3 puncte)
    b) au fost constituite garanţii de mediu conform devizului şi au fost efectuate lucrări parţiale de refacere a mediului; (2 puncte)
    c) au fost constituite garanţii de mediu conform devizului şi nu au fost efectuate lucrări de refacere a mediului; (1 punct)
    d) nu au fost constituite garanţii. (0 puncte)

    B. Îndeplinirea condiţiilor legale şi tehnice privind constituirea provizionului şi executarea lucrărilor de abandonare, de refacere a mediului şi de redare în circuitul agricol sau forestier aferente activităţilor petroliere, conform prevederilor acordului petrolier, actelor de reglementare de mediu şi a altor reglementări aplicabile:
    a) constituirea provizionului şi executarea în termen a lucrărilor de abandonare, de refacere a mediului şi de redare în circuitul agricol sau forestier; (3 puncte)
    b) constituirea provizionului şi executarea parţială a lucrărilor de abandonare, de refacere a mediului şi de redare în circuitul agricol sau forestier; (2 puncte)
    c) constituirea provizionului şi neexecutarea lucrărilor de abandonare, de refacere a mediului şi de redare în circuitul agricol sau forestier; (1 punct)
    d) neconstituirea provizionului şi neexecutarea lucrărilor de abandonare, de refacere a mediului şi de redare în circuitul agricol sau forestier. (0 puncte)

    NOTĂ:
    Se aplică A sau B în funcţie de resursa minerală sau petrol.


    3. Sancţiuni aplicate urmare a nerespectării prevederilor legale
    Se va alege una din următoarele opţiuni:
    a) fără incidente (4 puncte)
    (i) nu au fost constatate abateri sau fapte de natură penală în legătură cu activitatea desfăşurată în perimetrul menţionat;
    (ii) activităţile s-au desfăşurat în limitele prevăzute de licenţa de exploatare, cu respectarea obligaţiilor legale în vigoare privind protecţia mediului, regimul fiscal, siguranţa lucrărilor şi integritatea perimetrului.

    b) incidente minore (3 puncte)
    (i) declaraţii de redevenţă completate eronat, dar fără impact asupra calculului sumei datorate;
    (ii) întârzieri minore în transmiterea raportărilor periodice;
    (iii) omiterea unor detalii tehnice nesubstanţiale în documentaţiile depuse;
    (iv) lipsa unor elemente de formă în documentele transmise.

    c) incidente majore (1 punct)
    (i) nerespectarea obligaţiilor de plată a redevenţei sau declararea eronată a valorii producţiei;
    (ii) executarea lucrărilor în afara limitelor perimetrului aprobat;
    (iii) desfăşurarea activităţii fără autorizaţiile necesare;
    (iv) nerealizarea lucrărilor de refacere a mediului sau de închidere a perimetrului;
    (v) încălcarea flagrantă a prevederilor din programul de activitate/lucrări aprobat prin licenţă/acord/permis.

    d) incidente de natură penală (0 puncte)
    (i) exploatare ilegală;
    (ii) obstrucţionarea autorităţilor de control;
    (iii) fals intelectual şi uz de fals;
    (iv) evaziune fiscală;
    (v) degradarea mediului.




    ANEXA 3A

    la instrucţiuni




    FIŞĂ PUNCTAJ
    Denumirea solicitantului .....................
    Titlul proiectului .............
    Numărul şi data de înregistrare a cererii ................
    Obiectivul proiectului ......................
    Statutul juridic al solicitantului ......................
    Datele personale ale reprezentantului legal: numele şi prenumele, codul numeric personal ............

┌──────────────────────┬───────────────┐
│Verificarea │ │
│criteriilor de │Punctaj final │
│eligibilitate │ │
├──────────────────────┼───────────────┤
│Se va alege una din │ │
│cele 5 categorii: │ │
├──────────────────────┼───────────────┤
│Categoria A (punctaj │ │
│între 40,5-50 de │ │
│puncte) - agenţi │ │
│economici cu │ │
│performanţe bune, │ │
│cărora le corespunde │ │
│capacitatea solidă de │ │
│finanţare şi realizare│ │
│a obligaţiilor │ │
│contractuale asumate │ │
│faţă de ANRMPSG │ │
├──────────────────────┼───────────────┤
│Categoria B (punctaj │ │
│între 30,5-40 de │ │
│puncte) - agenţi │ │
│economici cu situaţie │ │
│economico-financiară │ │
│bună cu tendinţă │ │
│crescătoare, cărora le│ │
│corespunde capacitatea│ │
│medie de finanţare şi │ │
│realizare a │ │
│obligaţiilor │ │
│contractuale asumate │ │
│faţă de ANRMPSG │ │
├──────────────────────┼───────────────┤
│Categoria C (punctaj │ │
│între 20,5-30 de │ │
│puncte) - agenţi │ │
│economici cu situaţie │ │
│economico-financiară │ │
│satisfăcătoare, cărora│ │
│le corespunde │ │
│capacitatea │ │
│acceptabilă de │ │
│finanţare şi realizare│ │
│a obligaţiilor │ │
│contractuale asumate │ │
│faţă de ANRMPSG │ │
├──────────────────────┼───────────────┤
│Categoria D (punctaj │ │
│între 10,5-20 de │ │
│puncte) - agenţi │ │
│economici cu situaţie │ │
│economico-financiară │ │
│slabă cărora le │ │
│corespunde capacitatea│ │
│scăzută de finanţare │ │
│şi realizare a │ │
│obligaţiilor │ │
│contractuale asumate │ │
│faţă de ANRMPSG │ │
├──────────────────────┼───────────────┤
│Categoria E (punctaj │ │
│maxim 10 puncte) - │ │
│agenţi economici cu │ │
│situaţie │ │
│economico-financiară │ │
│nefavorabilă, care │ │
│sunt în │ │
│imposibilitatea de a │ │
│asigura finanţarea şi │ │
│realizarea │ │
│obligaţiilor │ │
│contractuale/asumate │ │
│faţă de ANRMPSG. │ │
├──────────────────────┴───────────────┤
│Bonitate financiară punctaj, │
│................. │
├──────────────────────┬───────┬───────┤
│Indicatori de bonitate│Valoare│Punctaj│
├──────────────────────┼───────┼───────┤
│Lichiditatea globală =│ │ │
│Active circulante/ │ │ │
│Datorii curente * 100 │ │ │
│Lg ≥ 140% = 5 puncte │ │ │
│140% > Lg ≥ 135% = 4 │ │ │
│puncte │ │ │
│135% > Lg ≥ 130% = 3,5│ │ │
│puncte │ │ │
│130% > Lg ≥ 125% = 3 │ │ │
│puncte │ │ │
│125% > Lg ≥ 120% = 2,5│ │ │
│puncte │ │ │
│120% > Lg ≥ 115% = 2 │ │ │
│puncte │ │ │
│115% > Lg ≥ 110% = 1,5│ │ │
│puncte │ │ │
│110% > Lg ≥ 105% = 1 │ │ │
│punct │ │ │
│105% > Lg ≥ 100% = 0,5│ │ │
│puncte │ │ │
│Lg < 100% = 0 puncte │ │ │
├──────────────────────┼───────┼───────┤
│Solvabilitate │ │ │
│patrimonială = │ │ │
│Capitaluri proprii/ │ │ │
│Total pasiv, mai puţin│ │ │
│creditori şi conturi │ │ │
│asimilate * 100 │ │ │
│Sp ≥ 70% = 5 puncte │ │ │
│70% > Sp ≥ 65% = 4 │ │ │
│puncte │ │ │
│65% > Sp ≥ 60% = 3,5 │ │ │
│puncte │ │ │
│60% > Sp ≥ 55% = 3 │ │ │
│puncte │ │ │
│55% > Sp ≥ 50% = 2,5 │ │ │
│puncte │ │ │
│50% > Sp ≥ 45% = 2 │ │ │
│puncte │ │ │
│45% > Sp ≥ 40% = 1,5 │ │ │
│puncte │ │ │
│40% > Sp ≥ 35% = 1 │ │ │
│punct │ │ │
│35% > Sp ≥ 30% = 0,5 │ │ │
│puncte │ │ │
│Sp < 30% = 0 puncte │ │ │
├──────────────────────┼───────┼───────┤
│Rentabilitatea │ │ │
│financiară = Profit │ │ │
│înaintea impozitării/ │ │ │
│Capital propriu * 100 │ │ │
│Rcp ≥ 10% = 5 puncte │ │ │
│10% > Rcp ≥ 9% = 4,5 │ │ │
│puncte │ │ │
│9% > Rcp ≥ 8% = 4 │ │ │
│puncte │ │ │
│7% > Rcp ≥ 9% = 3 │ │ │
│puncte │ │ │
│6% > Rcp ≥ 7% = 2,5 │ │ │
│puncte │ │ │
│4% > Rcp ≥ 6% = 2 │ │ │
│puncte │ │ │
│3% > Rcp ≥ 4% = 1,5 │ │ │
│puncte │ │ │
│2% > Rcp ≥ 3% = 1 │ │ │
│punct │ │ │
│0% > Rcp ≥ 2% = 0,5 │ │ │
│puncte │ │ │
│Rcp < 0% = 0 puncte │ │ │
├──────────────────────┼───────┼───────┤
│Rata profitului brut =│ │ │
│Rezultatul brut al │ │ │
│exerciţiului financiar│ │ │
│/ Cifra de afaceri * │ │ │
│100 │ │ │
│Rpb ≥ 10% = 5 puncte │ │ │
│10% > Rpb ≥ 9% = 4 │ │ │
│puncte │ │ │
│9% > Rpb ≥ 8% = 3 │ │ │
│puncte │ │ │
│8% > Rpb ≥ 7% = 2,5 │ │ │
│puncte │ │ │
│7% > Rpb ≥ 6% = 2 │ │ │
│puncte │ │ │
│6% > Rpb ≥ 5% = 1,5 │ │ │
│puncte │ │ │
│5% > Rpb ≥ 4% = 1 │ │ │
│punct │ │ │
│4% > Rpb ≥ 3% = 0,5 │ │ │
│puncte │ │ │
│Rpb < 3% = 0 puncte │ │ │
└──────────────────────┴───────┴───────┘


┌────────────┬────────────────────────────────┐
│ │Disciplină financiară punctaj │
│ │............... │
├────────────┼────────────┬───────────────────┤
│Situaţia │Obligaţii │Obligaţii bugete │
│datoriilor │buget de │locale │
│ │stat │ │
├────────────┼────────────┼───────────────────┤
│Fără datorii│4,5 │3 │
├────────────┼────────────┼───────────────────┤
│Cu eşalonări│3 │1,5 │
├────────────┼────────────┼───────────────────┤
│Cu datorii │0 │0 │
├────────────┼────────────┼───────────────────┤
│Punctaj │ │ │
│evaluare │ │ │
├────────────┴────────────┼───────────────────┤
│ │Obligaţii │
│Cuantum obligaţii ├─────────┬─────────┤
│restante │Obligaţii│Obligaţii│
│ │buget de │bugete │
│ │stat │locale │
├─────────────────────────┼─────────┴─────────┤
│Cifra de afaceri (CA) │ │
├─────────────────────────┼─────────┬─────────┤
│Valoarea obligaţiilor │ │ │
│restante │ │ │
├─────────────────────────┼─────────┼─────────┤
│Ponderea obligaţiilor │ │ │
│restante în CA │ │ │
├────────────┬────────────┼─────────┼─────────┤
│Comportament│Fără │4,5 │3 │
│corect │întârzieri │ │ │
├────────────┼────────────┼─────────┼─────────┤
│Sub 10% din │Valoare │ │ │
│cifra de │foarte mică,│4 │2,5 │
│afaceri │neglijabilă │ │ │
├────────────┼────────────┼─────────┼─────────┤
│Între 10% şi│Gestionabil,│ │ │
│20% │cu un foarte│3 │2 │
│ │mic risc │ │ │
├────────────┼────────────┼─────────┼─────────┤
│Între 20% şi│Semnificativ│ │ │
│50% │poate afecta│1 │1 │
│ │lichiditatea│ │ │
├────────────┼────────────┼─────────┼─────────┤
│ │Risc ridicat│ │ │
│ │pentru │ │ │
│Peste 50% │echilibrul │0 │0 │
│ │financiar şi│ │ │
│ │neplată │ │ │
├────────────┼────────────┴─────────┴─────────┤
│Punctaj │ │
│evaluare │ │
├────────────┼────────────────────────────────┤
│Vechimea │ │
│datoriilor │ │
│restante │Punctaj │
│datorate │ │
│ANRMPSG │ │
├────────────┼────────────────────────────────┤
│Fără datorii│5 │
├────────────┼────────────────────────────────┤
│Sub 3 luni │4 │
├────────────┼────────────────────────────────┤
│Între 3 şi 6│3 │
│luni │ │
├────────────┼────────────────────────────────┤
│Între 6 luni│2 │
│şi 1 an │ │
├────────────┼────────────────────────────────┤
│Între 1 şi 2│1 │
│ani │ │
├────────────┼────────────────────────────────┤
│Peste 2 ani │0 │
├────────────┼────────────────────────────────┤
│Punctaj │ │
│evaluare │ │
└────────────┴────────────────────────────────┘


┌───────────────────────────────────────────────────┐
│Evaluarea relaţiilor contractuale cu ANRMPSG │
│...................... │
├────────────────────────────┬──────────────┬───────┤
│Indicatori │Descriere │Punctaj│
├────────────────────────────┼──────────────┼───────┤
│ │Nu au fost │ │
│ │constate │3 │
│ │abateri │ │
│ ├──────────────┼───────┤
│ │Au fost │ │
│ │constatate │ │
│ │abateri │ │
│ │minore, fără │2 │
│ │implicaţii de │ │
│ │natură │ │
│ │financiară. │ │
│Respectarea programului ├──────────────┼───────┤
│anual pentru explorare/ │Au fost │ │
│exploatare aferente │constatate │ │
│permisului/licenţei/ │abateri │ │
│acordului │minore, cu │1 │
│ │implicaţii de │ │
│ │natură │ │
│ │financiară. │ │
│ ├──────────────┼───────┤
│ │Au fost │ │
│ │constatate │ │
│ │abateri │ │
│ │majore, cu │0 │
│ │implicaţii de │ │
│ │natură │ │
│ │financiară. │ │
├────────────────────────────┼──────────────┼───────┤
│Punctaj evaluare │(Se va descrie│ │
│ │pe scurt.) │ │
├────────────┬───────────────┼──────────────┼───────┤
│ │ │Au fost │ │
│ │ │constituite │ │
│ │ │garanţii de │ │
│ │ │mediu conform │ │
│ │ │devizului şi │3 │
│ │ │au fost │ │
│ │ │efectuate │ │
│ │ │lucrările de │ │
│ │ │refacere a │ │
│ │ │mediului. │ │
│ │A. Îndeplinirea├──────────────┼───────┤
│ │obligaţiilor │Au fost │ │
│ │privind │constituite │ │
│ │lucrările de │garanţii de │ │
│ │refacere a │mediu conform │ │
│ │mediului │devizului şi │ │
│ │conform │au fost │2 │
│ │prevederilor │efectuate │ │
│ │licenţei de │lucrările │ │
│ │exploatare şi │parţiale de │ │
│ │reglementărilor│refacere a │ │
│ │legale │mediului. │ │
│ │aplicabile ├──────────────┼───────┤
│ │domeniului │Au fost │ │
│ │resurselor │constituite │ │
│ │minerale │garanţii de │ │
│ │ │mediu conform │ │
│ │ │devizului şi │1 │
│ │ │nu au fost │ │
│ │ │efectuate │ │
│ │ │lucrările de │ │
│ │ │refacere a │ │
│ │ │mediului. │ │
│ │ ├──────────────┼───────┤
│ │ │Nu au fost │ │
│ │ │constituite │0 │
│ │ │garanţii. │ │
│ ├───────────────┼──────────────┼───────┤
│ │ │Constituirea │ │
│ │ │provizionului │ │
│ │ │şi executarea │ │
│Îndeplinirea│ │în termen a │ │
│obligaţiilor│ │lucrărilor de │ │
│privind │ │abandonare, de│3 │
│lucrările de│ │refacere a │ │
│refacere a │ │mediului şi de│ │
│mediului │ │redare în │ │
│ │ │circuitul │ │
│ │ │agricol sau │ │
│ │B. Îndeplinirea│forestier │ │
│ │condiţiilor ├──────────────┼───────┤
│ │legale şi │Constituirea │ │
│ │tehnice privind│provizionului │ │
│ │constituirea │şi executarea │ │
│ │provizionului │parţială a │ │
│ │şi executarea │lucrărilor de │ │
│ │lucrărilor de │abandonare, de│2 │
│ │abandonare, de │refacere a │ │
│ │refacere a │mediului şi de│ │
│ │mediului şi de │redare în │ │
│ │redare în │circuitul │ │
│ │circuitul │agricol sau │ │
│ │agricol sau │forestier │ │
│ │forestier ├──────────────┼───────┤
│ │aferente │Constituirea │ │
│ │activităţilor │provizionului │ │
│ │petroliere, │şi │ │
│ │conform │neexecutarea │ │
│ │prevederilor │lucrărilor de │ │
│ │acordului │abandonare, de│1 │
│ │petrolier, │refacere a │ │
│ │actelor de │mediului şi de│ │
│ │reglementare de│redare în │ │
│ │mediu şi a │circuitul │ │
│ │altor │agricol sau │ │
│ │reglementări │forestier │ │
│ │aplicabile ├──────────────┼───────┤
│ │ │Neconstituirea│ │
│ │ │provizionului │ │
│ │ │şi │ │
│ │ │neexecutarea │ │
│ │ │lucrărilor de │ │
│ │ │abandonare, de│0 │
│ │ │refacere a │ │
│ │ │mediului şi de│ │
│ │ │redare în │ │
│ │ │circuitul │ │
│ │ │agricol sau │ │
│ │ │forestier │ │
├────────────┴───────────────┼──────────────┼───────┤
│Punctaj evaluare │(Se va descrie│ │
│ │pe scurt.) │ │
├────────────────────────────┼──────────────┼───────┤
│ │Fără incidente│4 │
│ ├──────────────┼───────┤
│ │Incidente │3 │
│Sancţiuni aplicate ca urmare│minore │ │
│a nerespectării prevederilor├──────────────┼───────┤
│legale │Incidente │1 │
│ │majore │ │
│ ├──────────────┼───────┤
│ │Incidente de │0 │
│ │natura penală │ │
├────────────────────────────┼──────────────┼───────┤
│Punctaj evaluare │(Se va descrie│ │
│ │pe scurt.) │ │
└────────────────────────────┴──────────────┴───────┘


    ANEXA 3B

    la instrucţiuni




    FIŞĂ PUNCTAJ
    Denumirea solicitantului ....................
    Titlul proiectului ........................
    Numărul şi data de înregistrare a cererii ..................
    Obiectivul proiectului .................
    Statutul juridic al solicitantului ..................
    Datele personale ale reprezentantului legal: numele şi prenumele, codul numeric personal .............

┌──────────────────────┬───────────────┐
│Verificarea │ │
│criteriilor de │Punctaj final │
│eligibilitate │ │
├──────────────────────┼───────────────┤
│Se va alege una din │ │
│cele 5 categorii: │ │
├──────────────────────┼───────────────┤
│Categoria A (punctaj │ │
│între 30,5-40 de │ │
│puncte) - agenţi │ │
│economici cu │ │
│performanţe bune, │ │
│cărora le corespunde │ │
│capacitatea solidă de │ │
│finanţare şi realizare│ │
│a obligaţiilor │ │
│contractuale asumate │ │
│faţă de ANRMPSG │ │
├──────────────────────┼───────────────┤
│Categoria B (punctaj │ │
│între 25,5-30 de │ │
│puncte) - agenţi │ │
│economici cu situaţie │ │
│economico-financiară │ │
│bună cu tendinţă │ │
│crescătoare, cărora le│ │
│corespunde capacitatea│ │
│medie de finanţare şi │ │
│realizare a │ │
│obligaţiilor │ │
│contractuale asumate │ │
│faţă de ANRMPSG │ │
├──────────────────────┼───────────────┤
│Categoria C (punctaj │ │
│între 15,5-25,5 │ │
│puncte) - agenţi │ │
│economici cu situaţie │ │
│economico-financiară │ │
│satisfăcătoare, cărora│ │
│le corespunde │ │
│capacitatea │ │
│acceptabilă de │ │
│finanţare şi realizare│ │
│a obligaţiilor │ │
│contractuale asumate │ │
│faţă de ANRMPSG │ │
├──────────────────────┼───────────────┤
│Categoria D (punctaj │ │
│între 10,5-15 puncte) │ │
│- agenţi economici cu │ │
│situaţie │ │
│economico-financiară │ │
│slabă cărora le │ │
│corespunde capacitatea│ │
│scăzută de finanţare │ │
│şi realizare a │ │
│obligaţiilor │ │
│contractuale asumate │ │
│faţă de ANRMPSG │ │
├──────────────────────┼───────────────┤
│Categoria E (punctaj │ │
│maxim 10 puncte) - │ │
│agenţi economici cu │ │
│situaţie │ │
│economico-financiară │ │
│nefavorabilă, care │ │
│sunt în │ │
│imposibilitatea de a │ │
│asigura finanţarea şi │ │
│realizarea │ │
│obligaţiilor │ │
│contractuale/asumate │ │
│faţă de ANRMPSG │ │
├──────────────────────┴───────────────┤
│Bonitate financiară punctaj │
│...................... │
├──────────────────────┬───────┬───────┤
│Indicatori de bonitate│Valoare│Punctaj│
├──────────────────────┼───────┼───────┤
│Lichiditatea globală =│ │ │
│Active circulante/ │ │ │
│Datorii curente * 100 │ │ │
│Lg ≥ 140% = 5 puncte │ │ │
│140% > Lg ≥ 135% = 4 │ │ │
│puncte │ │ │
│135% > Lg ≥ 130% = 3,5│ │ │
│puncte │ │ │
│130% > Lg ≥ 125% = 3 │ │ │
│puncte │ │ │
│125% > Lg ≥ 120% = 2,5│ │ │
│puncte │ │ │
│120% > Lg ≥ 115% = 2 │ │ │
│puncte │ │ │
│115% > Lg ≥ 110% = 1,5│ │ │
│puncte │ │ │
│110% > Lg ≥ 105% = 1 │ │ │
│punct │ │ │
│105% > Lg ≥ 100% = 0,5│ │ │
│puncte │ │ │
│Lg < 100% = 0 puncte │ │ │
├──────────────────────┼───────┼───────┤
│Solvabilitate │ │ │
│patrimonială = │ │ │
│Capitaluri proprii/ │ │ │
│Total pasiv, mai puţin│ │ │
│creditori şi conturi │ │ │
│asimilate * 100 │ │ │
│Sp ≥ 70% = 5 puncte │ │ │
│70% > Sp ≥ 65% = 4 │ │ │
│puncte │ │ │
│65% > Sp ≥ 60% = 3,5 │ │ │
│puncte │ │ │
│60% > Sp ≥ 55% = 3 │ │ │
│puncte │ │ │
│55% > Sp ≥ 50% = 2,5 │ │ │
│puncte │ │ │
│50% > Sp ≥ 45% = 2 │ │ │
│puncte │ │ │
│45% > Sp ≥ 40% = 1,5 │ │ │
│puncte │ │ │
│40% > Sp ≥ 35% = 1 │ │ │
│punct │ │ │
│35% > Sp ≥ 30% = 0,5 │ │ │
│puncte │ │ │
│Sp < 30% = 0 puncte │ │ │
├──────────────────────┼───────┼───────┤
│Rentabilitatea │ │ │
│financiară = Profit │ │ │
│înaintea impozitării/ │ │ │
│Capital propriu * 100 │ │ │
│Rcp ≥ 10% = 5 puncte │ │ │
│10% > Rcp ≥ 9% = 4,5 │ │ │
│puncte │ │ │
│9% > Rcp ≥ 8% = 4 │ │ │
│puncte │ │ │
│7% > Rcp ≥ 9% = 3 │ │ │
│puncte │ │ │
│6% > Rcp ≥ 7% = 2,5 │ │ │
│puncte │ │ │
│4% > Rcp ≥ 6% = 2 │ │ │
│puncte │ │ │
│3% > Rcp ≥ 4% = 1,5 │ │ │
│puncte │ │ │
│2% > Rcp ≥ 3% = 1 │ │ │
│punct │ │ │
│0% > Rcp ≥ 2% = 0,5 │ │ │
│puncte │ │ │
│Rcp < 0% = 0 puncte │ │ │
├──────────────────────┼───────┼───────┤
│Rata profitului brut =│ │ │
│Rezultatul brut al │ │ │
│exerciţiului financiar│ │ │
│/Cifra de afaceri * │ │ │
│100 │ │ │
│Rpb ≥ 10% = 5 puncte │ │ │
│10% > Rpb ≥ 9% = 4 │ │ │
│puncte │ │ │
│9% > Rpb ≥ 8% = 3 │ │ │
│puncte │ │ │
│8% > Rpb ≥ 7% = 2,5 │ │ │
│puncte │ │ │
│7% > Rpb ≥ 6% = 2 │ │ │
│puncte │ │ │
│6% > Rpb ≥ 5% = 1,5 │ │ │
│puncte │ │ │
│5% > Rpb ≥ 4% = 1 │ │ │
│punct │ │ │
│4% > Rpb ≥ 3% = 0,5 │ │ │
│puncte │ │ │
│Rpb < 3% = 0 puncte │ │ │
└──────────────────────┴───────┴───────┘


┌────────────┬────────────────────────────────┐
│ │Disciplină financiară punctaj │
│ │............... │
├────────────┼────────────┬───────────────────┤
│Situaţia │Obligaţii │Obligaţii bugete │
│datoriilor │buget de │locale │
│ │stat │ │
├────────────┼────────────┼───────────────────┤
│Fără datorii│4,5 │3 │
├────────────┼────────────┼───────────────────┤
│Cu eşalonări│3 │1,5 │
├────────────┼────────────┼───────────────────┤
│Cu datorii │0 │0 │
├────────────┼────────────┼───────────────────┤
│Punctaj │ │ │
│evaluare │ │ │
├────────────┴────────────┼───────────────────┤
│ │Obligaţii │
│Cuantum obligaţii ├─────────┬─────────┤
│restante │Obligaţii│Obligaţii│
│ │buget de │bugete │
│ │stat │locale │
├─────────────────────────┼─────────┴─────────┤
│Cifra de afaceri (CA) │ │
├─────────────────────────┼─────────┬─────────┤
│Valoarea obligaţiilor │ │ │
│restante │ │ │
├─────────────────────────┼─────────┼─────────┤
│Ponderea obligaţiilor │ │ │
│restante în CA │ │ │
├────────────┬────────────┼─────────┼─────────┤
│Comportament│Fără │4,5 │3 │
│corect │întârzieri │ │ │
├────────────┼────────────┼─────────┼─────────┤
│Sub 10% din │Valoare │ │ │
│cifra de │foarte mică,│4 │2,5 │
│afaceri │neglijabilă │ │ │
├────────────┼────────────┼─────────┼─────────┤
│între 10% şi│Gestionabil,│ │ │
│20% │cu un foarte│3 │2 │
│ │mic risc │ │ │
├────────────┼────────────┼─────────┼─────────┤
│între 20% şi│Semnificativ│ │ │
│50% │poate afecta│1 │1 │
│ │lichiditatea│ │ │
├────────────┼────────────┼─────────┼─────────┤
│ │Risc ridicat│ │ │
│ │pentru │ │ │
│peste 50% │echilibrul │0 │0 │
│ │financiar şi│ │ │
│ │neplată │ │ │
├────────────┼────────────┴─────────┴─────────┤
│Punctaj │ │
│evaluare │ │
├────────────┼────────────────────────────────┤
│Vechimea │ │
│datoriilor │ │
│restante │Punctaj │
│datorate │ │
│ANRMPSG │ │
├────────────┼────────────────────────────────┤
│fără datorii│5 │
├────────────┼────────────────────────────────┤
│sub 3 luni │4 │
├────────────┼────────────────────────────────┤
│între 3 şi 6│3 │
│luni │ │
├────────────┼────────────────────────────────┤
│între 6 luni│2 │
│şi 1 an │ │
├────────────┼────────────────────────────────┤
│între 1 şi 2│1 │
│ani │ │
├────────────┼────────────────────────────────┤
│peste 2 ani │0 │
├────────────┼────────────────────────────────┤
│Punctaj │ │
│evaluare │ │
└────────────┴────────────────────────────────┘


    -------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016