Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCŢIUNI din 29 iulie 2022  privind inspecţiile de siguranţă a navigaţiei la navele de transport şi terminalele de operare a mărfurilor periculoase şi inspecţiile pentru emiterea certificatelor de gas free şi hot work în apele naţionale navigabile şi în porturile româneşti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 INSTRUCŢIUNI din 29 iulie 2022 privind inspecţiile de siguranţă a navigaţiei la navele de transport şi terminalele de operare a mărfurilor periculoase şi inspecţiile pentru emiterea certificatelor de gas free şi hot work în apele naţionale navigabile şi în porturile româneşti

EMITENT: Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 785 bis din 8 august 2022
──────────
        Aprobate prin ORDINUL nr. 1.347 din 29 iulie 2022, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 785 din 8 august 2022.
──────────
 (a se vedea imaginea asociată)
    MINISTERUL TRANSPORTURILOR ŞI INFRASTRUCTURII
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
        Instrucţiunile se aplică de către Autoritatea Navală Română, autoritate centrală de specialitate din subordinea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii în domeniul siguranţei navigaţiei şi al securităţii navelor, pentru inspecţiile de siguranţă efectuate la navele maritime şi de navigaţie interioară şi la terminalele de operare a produselor petroliere, produselor chimice lichide şi gazelor lichefiate, denumită în continuare ANR.

    ART. 2
    (1) Personalul propriu de specialitate al ANR este constituit din inspectorii de specialitate din cadrul structurii de specialitate a Autorităţii Navale Române cu atribuţii de inspecţie şi supraveghere a navelor şi terminalelor de produse petroliere, produse chimice lichide şi gaze lichefiate în apele naţionale navigabile şi în porturile româneşti.
    (2) Inspectorii de specialitate se deplasează, ori de câte ori este nevoie, la navele maritime şi de navigaţie interioară şi la terminalele de operare a produselor petroliere, produselor chimice lichide şi gazelor lichefiate, în vederea efectuării inspecţiilor şi operaţiunilor de supraveghere ce fac obiectul OMTI 245/2022.
    (3) Criteriile minime de calificare pentru inspectorii de specialitate ai ANR care efectuează inspecţiile şi operaţiunile de supraveghere ce fac obiectul OMTI 245/2022 sunt următoarele:
    3.1. pentru zona maritimă, inclusiv zona fluvio-maritimă:
    a) brevet potrivit OMT 1252/2014, Anexa 1, Capitolul II - Regula II/1 şi Regula III/1 şi
    b) certificate de absolvire cursuri pentru: pregătire avansată pentru operaţiuni legate de marfă pe nave pentru transportul produselor petroliere, pregătire avansată pentru operaţiuni legate de marfă pe nave pentru transportul produselor chimice, pregătire avansată pentru operaţiunile legate de marfă pe nave pentru transportul gazelor lichefiate şi
    c) certificat absolvire cursuri de specializare ,,GAS FREE & HOT WORK", numai pentru inspectorii de specialitate care efectuează inspecţiile pentru emiterea certificatelor de gas free şi hot work la nave.

    3.2. pentru zona fluvială:
    a) cerinţele stabilite în Anexa 1, Capitolul 3, punctul 3.1 Calificările echipajului de punte la nivel de conducere, a OMTI 209/2022 pentru aprobarea standardelor de instruire, confirmarea competenţei şi certificarea calificărilor profesionale ale personalului navigant român de la bordul navelor de navigaţie interioară şi
    b) să deţină certificat de absolvire cursuri de pregătire generală şi specializare privind transportul mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare (ADN) şi
    c) certificat absolvire cursuri de specializare "GAS FREE & HOT WORK", numai pentru inspectorii de specialitate care efectuează inspecţiile pentru emiterea certificatelor de gas free şi hot work la nave.
        sau
    a^1) cerinţele stabilite în Anexa 1, Capitolul 3, punctul 3.2.3 Cerinţe minime pentru autorizaţiile specifice privind certificatele de calificare ale uniunii în calitate de conducător de navă, a OMTI 209/2022 pentru aprobarea standardelor de instruire, confirmarea competenţei şi certificarea calificărilor profesionale ale personalului navigant român de la bordul navelor de navigaţie interioară şi
    b^1) să deţină certificate de absolvire cursuri de pregătire generală şi specializare privind transportul mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare (ADN) şi
    c) certificat absolvire cursuri de specializare "GAS FREE & HOT WORK", numai pentru inspectorii de specialitate care efectuează inspecţiile pentru emiterea certificatelor de gas free şi hot work la nave.


    (4) ANR se asigură ca inspectorii de specialitate vor acţiona exclusiv în zonele pentru care sunt calificaţi, respectiv:
    a) în zona maritimă şi fluvio-maritimă, inspecţiile şi supravegherea vor fi efectuate exclusiv de către inspectorii de specialitate specializaţi pentru aceste zone, conform criteriilor de la art. 2, alin. 3, pct. 3.1.;
    b) în zona fluvială, inspecţiile şi supravegherea vor fi efectuate exclusiv de către inspectorii de specialitate specializaţi pentru aceste zone, conform criteriilor de la art. 2, alin. 3, pct. 3.2.

    (5) În înţelesul prezentelor instrucţiuni, deficienţele majore sunt acele deficienţe constatate de către inspectorul de specialitate, care pot genera incendii, explozii sau orice fel de evenimente cu consecinţe grave ce pot pune în pericol viaţa, integritatea corporală sau sănătatea persoanelor şi/sau care pot genera pierderi materiale importante şi/sau poluarea mediului înconjurător.

    ART. 3
        Documentele de referinţă pentru efectuarea inspecţiilor şi supravegherii ce fac obiectul prezentelor instrucţiuni sunt cele prevăzute la art. 4 din OMTI 245/2022, la care se adaugă următoarele: Ghidul de transfer marfă de la navă la navă (STS OCIMF) şi Ghidul internaţional de Siguranţă pentru navele de navigaţie interioară, barje tanc şi terminale (ISGINTT).

    CAP. II
    Inspecţia înaintea începerii operării la navele care transportă produse petroliere, produse chimice lichide şi gaze lichefiate
    ART. 4
     Toate navele care transportă produse petroliere, produse chimice lichide şi gaze lichefiate, care urmează să opereze în porturile şi apele naţionale navigabile, vor fi inspectate înaintea începerii operării, de către inspectorul de specialitate în vederea eliberării Permisului de Operare, prevăzut în anexa nr. 1.

    ART. 5
    (1) Verificările care se vor efectua în cadrul inspecţiei navelor care transportă produse petroliere, produse chimice lichide şi gaze lichefiate şi care urmează să opereze în terminalele din porturile şi apele teritoriale româneşti, înaintea începerii operaţiunilor de încărcare/descărcare, constau în:
    a) verificarea funcţionării în siguranţă a instalaţiilor şi sistemelor de operare marfă;
    b) verificarea instalaţiilor de prevenire şi stingere a incendiului;
    c) verificarea instalaţiilor de prevenire şi combatere a poluării.

    (2) Dacă sunt îndeplinite criteriile de siguranţă în operare, în urma inspecţiei, se va elibera Permisul de Operare. În acelaşi timp cu Permisul de Operare se va înainta comandantului navei inspectate şi un Raport Constatator Explicativ (Remark Explanatory Report), prevăzut în Anexa nr. 2.
    (3) Dacă în urma inspecţiei se vor constata deficienţe majore, Permisul de Operare nu va fi eliberat, se va emite o Scrisoare de Respingere, prevăzută în anexa nr. 3 şi va fi interzisă operarea navei în terminal. Toate cheltuielile survenite vor fi suportate de către armatorul/operatorul navei.

    ART. 6
    (1) Inspecţia navelor se va efectua în dana de operare sau în oricare alt loc de acostare, ancorare sau staţionare a navei.
    (2) După acostarea navei şi întocmirea formalităţilor de sosire, inspectorul de specialitate va efectua inspecţia navei în vederea eliberării Permisului de Operare.
    (3) Dacă în timpul inspecţiei se constată deficienţe care pot afecta operarea în siguranţă a navei şi care pot fi remediate într-un timp relativ scurt (maxim două ore), Permisul de Operare va fi eliberat după remedierea acestora. În tot acest timp, nava va rămâne acostată cu acceptul terminalului, iar costurile vor fi suportate de către armator/operator.
    (4) Pentru cazurile în care se constată deficienţe a căror durată de remediere ar putea depăşi doua ore de la terminarea inspecţiei, inspectorul de specialitate va emite o Scrisoare de Respingere (Letter of Rejection), prevăzută în anexa nr. 3, însoţită de un Raport Constatator Explicativ (Remark Explanatory Report), pe care le va înmâna comandantului navei pentru confirmare.
    (5) Inspectorul de specialitate are obligaţia ca, după eliberarea Permisului de Operare şi confirmarea primirii lui de către comandantul navei, să anunţe căpitănia portului sub a cărei jurisdicţie se află terminalul.

    ART. 7
    (1) Inspecţia navelor tip tanc sau a navelor de stocare tip "FSU/FPSO" (Floating Storage Unit/Floating Production Storage and Offloading Units), care efectuează transfer de produse petroliere de la navă la navă, se va face într-o dană specializată, sau într-o altă dană sau zonă de ancorare pentru care s-a primit aprobarea acestei operaţiuni de la căpitănia portului. La aceste nave se va verifica înaintea începerii inspecţiei, dacă:
    a) au fost completate listele de verificări pentru transfer de marfă de la navă la navă conform procedurilor aprobate ale navei şi în conformitate cu ghidul STS elaborat de OCIMF;
    b) există la bord un plan de operare STS aprobat de administraţie în conformitate cu MARPOL Anexa I şi menţionat în suplimentul certificatului IOPP (Certificatul Internaţional de Prevenire a Poluării) la tancurile petroliere, iar operaţiunile vor fi înregistrate în ORB (Jurnalul de înregistrare a hidrocarburilor).

    (2) Ambele nave vor fi inspectate în vederea eliberării Permisului de Operare, procedura de inspecţie fiind cea descrisă la articolele 5 şi 6.
    (3) Inspectorul de specialitate va efectua inspecţia în conformitate cu procedurile de inspecţie prevăzute la articolele 5 şi 6 şi Ghidul STS OCIMF, verificând totodată dacă navele corespund cerinţelor şi reglementărilor naţionale şi internaţionale.
    (4) Pe perioada transferului de marfă, ambele nave vor fi supravegheate de către inspectorul de specialitate, urmând procedura de supraveghere prevăzută la Capitolul II din prezentele Instrucţiuni.
    (5) Un plan de urgenţă comun va fi pregătit pentru ambele nave şi adus la cunoştinţa echipajelor pentru a acţiona în cazul unor incidente/accidente care pot să apară pe durata operaţiunilor de transfer marfă.
    (6) În cazul unor incidente/accidente apărute în timpul transferului, inspectorul de specialitate va opri operarea şi va permite reluarea operării numai după remedierea deficienţelor constatate.

    ART. 8
    (1) În cazul inspecţiilor navelor care transportă produse petroliere şi operează la terminale tip SPM (Single Point Mooring), inspectorul de specialitate va fi informat de către dispeceratul terminalului tip SPM, cu minimum 24 de ore înainte, cu privire la data şi ora sosirii navei pentru operare.
    (2) Deplasarea şi formalităţile necesare ambarcării inspectorului de specialitate la bordul navei vor fi asigurate de operatorul terminalului.
    (3) La bordul navei inspectorul de specialitate va proceda la efectuarea inspecţiei după ce nava este legată la geamandură, remorcherul de asistenţă este în poziţie şi furtunurile terminalului sunt cuplate la manifoldul navei.
    (4) Inspecţia se va efectua conform procedurii descrise la articolele 5 şi 6.

    CAP. III
    Supravegherea respectării procedurilor de operare în siguranţă la navele care transportă produse petroliere, produse chimice lichide şi gaze lichefiate
    ART. 9
        Pe durata încărcării/descărcării navelor care transportă produse petroliere, produse chimice lichide şi gaze lichefiate, inspectorul de specialitate va supraveghea operarea navei conform planului de operare a mărfii sau planului de încărcare/ descărcare (Cargo plan) şi respectarea procedurilor de operare în siguranţă, de prevenire şi combatere a poluării, de prevenire şi stingere a incendiilor.

    ART. 10
    (1) În situaţia în care nava devine nesigură pe timpul operării şi la bordul acesteia are loc un incident ce poate conduce la poluare, incendiu, explozie sau orice alt tip de accident, inspectorul de specialitate va opri imediat operarea şi va anunţa şeful ierarhic în legătură cu acest incident iminent. În această situaţie se întocmesc un certificat de anulare a permisului de operare (Nullification Certificate), prevăzut în Anexa nr. 4 şi un Raport de Incident Iminent (Near Miss Incident) prevăzut în anexa nr.5.
    (2) În situaţia în care la bordul navei se produce un eveniment constând în: poluare, incendiu, explozie sau orice alt tip de accident, inspectorul de specialitate va opri imediat operarea şi va anunţa şeful ierarhic în legătură cu evenimentul produs. În această situaţie se întocmesc un certificat de anulare a permisului de operare (Nullification Certificate), prevăzut în Anexa nr. 4 şi un Raport de Accident (Accident Report) prevăzut în anexa nr.6.
    (3) Reluarea operării navei se va face numai în baza eliberării unui nou Permis de Operare emis de inspectorul de specialitate în urma reinspecţiei navei. Reinspecţia navei va fi facturată conform tarifelor în vigoare.
    (4) Pentru perioada de supraveghere a navei, personalul de specialitate va completa formularul Supraveghere Operare Marfă, prevăzut în anexa nr. 7, care va fi înaintat comandantului navei pentru a fi semnat şi ştampilat, confirmând astfel prezenţa la bord a inspectorului de specialitate şi veridicitatea înscrisurilor din formular. Pentru perioada de timp în care nava nu operează, fiind emis un Certificat de Anulare, nu se va completa formularul Supraveghere Operare Marfă, nu se va contoriza timpul şi nu se vor percepe tarife.

    ART. 11
    (1) Pe durata operării la terminale tip SPM (Single Point Mooring) inspectorul de specialitate supraveghează operarea navei conform cargo planului. Personalul de specialitate va urmări menţinerea în poziţie a navei, poziţia şi tensiunea la "hawser" (parâmă specială de legare la geamandură), poziţia şi tensiunea furtunurilor conectate la manifoldul navei, operaţiunile de inertare şi debalastare a navei, operaţiunea finală de umplere a tancurilor (topping of cargo tanks) şi deconectarea furtunurilor de marfă de la terminal. Inspectorul de specialitate supraveghează măsurile/acţiunile necesare pentru prevenirea oricărui eveniment ce poate conduce la poluare, incendiu şi/sau explozie, luate de echipaj pe durata operării navei.
    (2) După terminarea operării, inspectorul de specialitate înregistrează datele finale în formularul de Supraveghere Operare Marfă şi le înaintează comandantului navei pentru confirmare prin semnătură şi ştampilă.
    (3) Inspectorul de specialitate va anunţa căpitănia portului în a cărei jurisdicţie se află terminalul de tip SPM cu privire la finalizarea operării şi va debarca de la navă. Deplasarea şi formalităţile necesare debarcării inspectorului de specialitate la bordul navei vor fi asigurate de operatorul terminalului.

    ART. 12
        Inspectorul de specialitate este obligat să informeze şeful ierarhic superior şi căpitănia portului cu privire la producerea unor incidente/accidente petrecute la navă pe durata operării. Inspectorul de specialitate poate lua măsuri, dacă situaţia o impune, ce pot duce la oprirea operării navei.

    CAP. IV
    Inspecţia terminalelor de operare a produselor petroliere, produselor chimice lichide şi gazelor lichefiate
    ART. 13
        ANR inspectează, prin inspectorii de specialitate, toate terminalele de operare a produselor petroliere, produselor chimice lichide în vrac şi a gazelor lichefiate aflate în porturile şi apele naţionale româneşti, pentru verificarea conformităţii acestora cu legislaţia internă şi cu normele internaţionale în ceea ce priveşte siguranţa în funcţionare a instalaţiilor destinate operaţiunilor de încărcare-descărcare, a instalaţiilor de prevenire şi combatere a incendiilor, a instalaţiilor de prevenire şi de intervenţie în caz de poluare, paza acestora şi securitatea factorului uman. Terminalele de tip SPM (Single Point Mooring) vor fi inspectate separat.

    ART. 14
    (1) ANR va notifica terminalul cu privire la efectuarea inspecţiei, perioada derulării acesteia şi numele personalului de specialitate desemnat.
    (2) Inspectorul de specialitate se deplasează în incinta terminalului unde verifica măsurile de siguranţă luate de operatorul acestuia, precum şi conformitatea mijloacelor tehnice şi a instalaţilor terminalului cu legislaţia internă şi cu normele şi ghidurile de siguranţă internaţionale- Ghidul internaţional pentru siguranţa tancurilor petroliere şi a terminalelor (ISGOTT) şi Ghidul internaţional de Siguranţă pentru navele de navigaţie interioară, barje tanc şi terminale (ISGINTT), cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) După finalizarea inspecţiei terminalului inspectorul de specialitate va completa Raportul de Inspecţie Terminal, prevăzut în anexa nr. 8.
    (4) Dacă se constată că sunt îndeplinite criteriile de operare în siguranţă a terminalului, în baza Raportului de Inspecţie Terminal, se va elibera Certificatul de Conformitate Terminal, prevăzut în Anexa nr. 9. Certificatul de Conformitate Terminal are valabilitate de 12 luni de la data emiterii şi îşi păstrează valabilitatea atât timp cât sunt menţinute condiţiile de certificare.
    (5) În perioada valabilităţii Certificatului de conformitate, inspectorul de specialitate va monitoriza activitatea terminalului pentru a verifica menţinerea condiţiilor de certificare.
    (6) În cazul în care în urma inspecţiei se constată deficienţe majore, în baza Raportului de Inspecţie Terminal, care va conţine deficienţele constatate, inspectorul de specialitate va elibera o Scrisoare de Respingere Terminal, prevăzută în anexa nr. 10, iar operarea navelor va fi interzisă în respectivul terminal până la remedierea tuturor deficienţelor majore constatate.

    ART. 15
    (1) Documentele eliberate de inspectorul de specialitate, respectiv Certificatul de Conformitate Terminal sau Scrisoare de Respingere Terminal, se înaintează în copie la căpitănia portului în jurisdicţia căreia se află terminalul respectiv.
    (2) În cazul eliberării unei Scrisori de Respingere Terminal, căpitănia portului va interzice operarea navelor în terminal până la eliberarea unui Certificat de Conformitate.
    (3) După remedierea deficienţelor, terminalul va fi reinspectat, iar dacă toate deficienţele majore au fost rectificate, se va elibera Certificatul de conformitate şi căpitănia portului va permite operarea.

    ART. 16
        Inspecţiile pentru eliberarea Certificatului de Conformitate Terminal vor avea loc numai pe timp de zi şi în prezenţa reprezentanţilor terminalului.

    ART. 17
        În cazul terminalelor nou înfiinţate sau care au suferit transformări majore, operatorul terminalului transmite la ANR o notificare de inspecţie cu cel puţin 45 de zile calendaristice înainte de data punerii în funcţiune.

    CAP. V
    Inspecţia în vederea emiterii certificatului de gas free la navele maritime şi la navele de navigaţie interioară
    ART. 18
    (1) Intrarea navelor maritime şi a navelor de navigaţie interioară în şantierele navale din România va fi permisă numai după eliberarea certificatului de gas free în urma inspecţiei efectuate de către inspectorii de specialitate ai ANR. Sunt exceptate de la eliberarea certificatului de gas free navele de navigaţie interioară care nu transportă mărfuri periculoase şi nu au la bord spaţii închise, precum: tancuri de combustibil, de ulei, de reziduuri, substanţe lichide nocive şi coferdamuri neventilate.
    (2) Inspectorul de specialitate al ANR va elibera certificatul de gas free numai după ce se asigură că spaţiul închis inspectat sau altă parte inspectată a navei este liber/ă de gaze inflamabile/nocive şi permite desfăşurarea în siguranţă a lucrărilor de reparaţii, dezmembrare şi/sau dezafectare.
    (3) Inspecţia navelor tip tanc în vederea eliberării Certificatului gas free, necesar intrării în şantierele navale pentru reparaţii, se va efectua în rada exterioară a portului. Inspecţia altor nave decât cele tip tanc în vederea eliberării Certificatului gas free, necesar intrării în şantierele navale pentru reparaţii, se poate efectua după operaţiunile de acostare la dană sau după andocare.
    (4) Ori de câte ori o navă maritimă şi/sau o navă fluvială urmează să intre la reparaţii înăuntrul sau în afara şantierelor navale în zona maritimă, Serviciul VTMIS al structurii centrale a ANR şi Căpitănia Portului Constanţa vor informa inspectorii de specialitate astfel încât deplasarea la navă pentru efectuarea inspecţiei în vederea emiterii certificatului de gas free să se realizeze în timp util.
    (5) Pentru celelalte zone (zona fluvio-maritimă şi zona fluvială), inspectorii de specialitate vor fi informaţi de către căpităniile de port, prin serviciile VTMIS ale acestora. În zona fluvială, deplasarea inspectorilor de specialitate la navă pentru efectuarea inspecţiei în vederea emiterii certificatului de gas free se va realiza în maximum 24 de ore de la momentul informării primite de la căpitănia de port.

    ART. 19
    (1) În vederea eliberării Certificatul gas free, inspectorii de specialitate vor inspecta vizual compartimentele şi zonele navei şi vor efectua măsurători ale atmosferei pentru a se asigura că aceasta este liberă de vapori inflamabili sau toxici.
    (2) Valorile măsurate pentru fiecare compartiment sau zonă inspectate vor fi trecute într-un raport de măsurători (Gas Free Measurement Abstract), prevăzut în anexa nr. 12.
    (3) Inspecţia navei în vederea eliberării Certificatului de gas free va fi efectuată în prezenţa reprezentanţilor navei.

    ART. 20
    (1) Valabilitatea Certificatului gas free este de 12 ore.
    (2) Dacă în condiţii excepţionale, neimputabile navei, se întârzie intrarea acesteia în şantier, iar condiţiile iniţiale care au stat la baza eliberării Certificatului gas free nu s-au schimbat, şi sunt confirmate de comandant în scris inspectorului de specialitate printr-un raport de măsurători actualizat, nava poate intra în şantier.
    (3) Comandantul/conducătorul navei/agentul navei are obligaţia să solicite inspectorului de specialitate, după acostare, o verificare pentru a constata dacă condiţiile iniţiale care au stat la baza eliberării Certificatului gas free sunt aceleaşi şi acesta va face o notă de confirmare pe certificatul iniţial.
    (4) În situaţia în care inspectorul de specialitate constată condiţii diferite faţă de cele care au stat la baza eliberării Certificatului gas free iniţial, va efectua o nouă inspecţie, care se tarifează având ca bază de calcul volumele tancurilor/compartimentelor reinspectate.
    (5) După eliberarea Certificatului gas free, comandantul navei este obligat să păstreze aceleaşi condiţii de siguranţă din spaţiile inspectate şi pentru care s-au emis certificate, pe toată perioada derulării lucrărilor de reparaţii din şantier.

    ART. 21
    (1) Pentru navele care sunt inspectate şi nu îndeplinesc condiţiile pentru eliberarea Certificatului gas free, inspectorul de specialitate va elibera un Certificat Non gas free, prevăzut în Anexele nr. 13 şi 13a, însoţit de un Raport de măsurători, din care rezultă cauzele pentru care nava nu a primit Certificat gas free.
    (2) Se va emite Certificat Non gas free în cazul în care concentraţiile de gaze explozive, toxice sau nivelul oxigenului nu permit intrarea în siguranţă a inspectorului de specialitate.
    (3) Comandantul/conducătorul navei/agentul navei are obligaţia să depună la căpitănia portului o copie a documentului Certificat Non gas free şi a raportului de măsurători.

    ART. 22
    (1) Certificatele gas free sau, după caz, Non gas free, însoţite de rapoartele de măsurători, vor fi semnate şi ştampilate atât de inspectorul de specialitate, cât şi de comandantul navei.
    (2) Certificatele gas free sau, după caz, Non gas free,vor fi păstrate în original la bordul navei pe toată perioada reparaţiilor.

    ART. 23
        Inspecţiile în vederea eliberării Certificatelor gas free se desfăşoară numai pe timp de zi.

    CAP. VI
    Inspecţia în vederea emiterii certificatului de hot work la navele maritime şi la navele de navigaţie interioară
    ART. 24
     Certificatul hot work, prevăzut în anexele nr. 14 şi 14a, se eliberează pentru navele maritime şi pentru navele de navigaţie interioară care urmează să desfăşoare lucrări cu flacără deschisă în şantierele navale româneşti sau în afara acestora.
    (2) Sunt exceptate de la eliberarea certificatului de hot work navele de navigaţie interioară care nu transportă mărfuri periculoase şi nu au la bord spaţii închise, precum: tancuri de combustibil, de ulei, de reziduuri, substanţe lichide nocive şi coferdamuri neventilate. Lucrările de reparaţii pentru aceste tipuri de navă se vor efectua în baza permisului de lucru eliberat de căpitănia din zona de jurisdicţie în care se află nava.


    ART. 25
    (1) Inspecţia navelor în vederea eliberării Certificatului hot work se va face în prezenţa reprezentanţilor navei, comandantul având obligaţia să acorde tot sprijinul şi logistica pentru buna desfăşurare a inspecţiei.
    (2) Certificatul hot work se eliberează numai pentru spaţiile de la bordul navelor unde urmează să se execute lucrări cu flacără deschisă. Zona care se inspectează şi pentru care se eliberează Certificatul hot work trebuie să fie cât mai exact localizată şi înscrisă ca atare în Certificatul hot work. Localizarea se va face prin înscrierea denumirii compartimentului în conformitate cu documentaţia tehnică şi planurile navei.
    (3) Inspectorul de specialitate va măsura atmosfera spaţiului inspectat şi atmosfera din spaţiile adiacente, va verifica starea de curăţenie, astfel încât să nu existe materiale combustibile sau reziduuri care în timp pot deveni combustibile sau care pot emana gaze toxice sau inflamabile, va verifica dacă în proximitate există materiale şi substanţe inflamabile. Inspectorul de specialitate va verifica măsurile de siguranţă înainte de începerea lucrărilor de reparaţii.
    (4) Dacă toate condiţiile sunt îndeplinite, inspectorul de specialitate va elibera Certificatul hot work, care are o valabilitate de 12 ore.
    (5) Dacă nu sunt îndeplinite condiţiile pentru emiterea Certificatului hot work, inspectorul de specialitate va elibera un Certificat Non hot work, prevăzut în anexele nr. 15 şi 15a, iar folosirea flăcării deschise va fi interzisă.

    ART. 26
        Inspecţiile în vederea eliberării Certificatului hot work se desfăşoară numai pe timp de zi.

    CAP. VII
    Dispoziţii finale
    ART. 27
        Permisul de operare şi certificatele emise în conformitate cu prezentele instrucţiuni sunt valabile doar cu respectarea tuturor condiţiilor care au stat la baza emiterii lor.

    ART. 28
        Măsurătorile atmosferei în vederea eliberării Certificatelor gas free şi a certificatelor hot work, precum şi pentru accesul personalului de specialitate în spatii închise se execută cu aparate şi echipamente aflate în bună stare de funcţionare, calibrate şi verificate în mod regulat, conform recomandărilor producătorului şi a Normei de metrologie legală NML 033-05 "Analizoare de gaze, altele decât cele de eşapament" din 14.06.2005, aprobată prin Ordinul nr. 115/2005 al Biroului român de metrologie legală.

    ART. 29
    (1) Autoritatea Navală Română va asigura un număr suficient de inspectori de specialitate pentru efectuarea inspecţiilor şi a activităţii de supraveghere ce fac obiectul OMTI 245/2022 şi al prezentelor Instrucţiuni.
    (2) Autoritatea Navală Română va asigura şi va pune la dispoziţia inspectorilor de specialitate logistica necesară pentru efectuarea inspecţiilor şi a supravegherii prevăzute la alin. (1) al prezentului articol, respectiv: un număr suficient de autoturisme pentru deplasare, echipament complet individual de protecţie, aparate de măsurare a atmosferei, precum şi orice alte instrumente sau echipamente necesare efectuării acestora în condiţii de eficienţă şi siguranţă.
    (3) Autoritatea Navală Română, prin structura de specialitate, va asigura evidenţa tuturor navelor şi terminalelor inspectate, precum şi a tuturor operaţiunilor de supraveghere şi va transmite trimestrial Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, Direcţia Transport Naval, situaţia tuturor operaţiunilor efectuate, prevăzute la Cap. II - VI din prezentele instrucţiuni şi a sumelor încasate, după cum urmează:
        ● totalul navelor inspectate înaintea începerii operării x tariful aplicat - pentru Cap. II;
        ● totalul activităţilor de supraveghere x tariful aplicat - pentru Cap. III;
        ● totalul inspecţiilor la terminale x tariful aplicat - pentru Cap. IV;
        ● totalul inspecţiilor gas free x tariful aplicat - pentru Cap. V;
        ● totalul inspecţiilor hot work x tariful aplicat - pentru Cap. VI.


    ART. 30
    (1) Formularele folosite în cazul inspecţiei/supravegherii navelor/barjelor tanc sunt prevăzute în anexele 1;2;3;4;5;6;7;
    (2) Formularele folosite în cazul inspecţiei terminalelor sunt cele prevăzute în anexele 8;9;10;
    (3) Formularele folosite în cazul inspecţiilor de Gas-Free şi Hot Work sunt cele în anexele 11;11a;12;13;13a;14;14a;15;15a, după cum urmează:
    ANEXA 1 - Permisul de Operare
    ANEXA 2 - Raport Constatator Explicativ
    ANEXA 3 - Scrisoare de Respingere
    ANEXA 4 - Certificat de anulare
    ANEXA 5 - Raport de incident iminent
    ANEXA 6 - Raport de accident
    ANEXA 7 - Supraveghere de Operare Marfă
    ANEXA 8 - Raport de Inspecţie Terminal
    ANEXA 9 - Certificat de Conformitate Terminal
    ANEXA 10 - Scrisoare de Respingere Terminal
    ANEXA 11 - Certificat de Gas Free RO
    ANEXA 11a - Gas Free Certificate EN
    ANEXA 12 - Raport de Măsurători (Abstract of measurements)
    ANEXA 13 - Certificat de Non Gas Free RO
    ANEXA 13a - Non Gas Free Certificate EN
    ANEXA 14-Certificat de Hot Work RO
    ANEXA 14a -Hot Work Certificate EN
    ANEXA 15 - Certificat de Non Hot Work RO
    ANEXA 15a-NonHot Work Certificate EN


    ANEXA 1

 (a se vedea imaginea asociată)
        ROMÂNIA
        AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ
        Operator de date cu caracter personal nr
                                        Permis de Operare
                                        Operation Permit

┌──────────────────────┬───────────────┐
│Nava …………… │Pavilion …………… │
│Ship │Flag │
├──────────────────────┼───────────────┤
│Portul …………. │Dana ……………. │
│Port │Berth │
├──────────────────────┼───────────────┤
│Ora şi Data începerii │ │
│inspecţiei │……………………….. │
│Inspection’s inception│ │
│time and date │ │
├──────────────────────┼───────────────┤
│Ora şi Data terminării│ │
│inspecţiei │ │
│Inspection’s │……………………….. │
│completion time and │ │
│date │ │
├──────────────────────┼───────────────┤
│Agentul Navei/ │Inspector │
│Comandant ………………… │Autorizat ………….│
│Ships’ Agent/Master │Authorized │
│ │Inspector │
└──────────────────────┴───────────────┘

        În urma inspecţiei sistemelor de siguranţă a operării mărfii, a instalaţiilor de stingere a incendiului şi a instalaţiilor de prevenire a poluării mediului pe timpul operării, se emite prezentul permis, în conformitate cu OMTI nr. 245/2022, care atestă faptul că nava este aptă pentru începerea operării.
        Following the inspection of the safety cargo operation equipment, fire fighting equipment and the environmental pollution preventing equipment, the present PERMIT is issued, in accordance with the OMTI no. 245/2022, which proves that the vessel is ready to start the loading/discharging operations.
        În cazul în care nava devine nesigură pe timpul operării, la notificarea ofiţerului de siguranţă care monitorizează nava, un inspector autorizat poate retrage Permisul de Operare. În acest caz se va elibera un Certificat de Anulare.
        In case the ship becomes unsafe during operation, when notified by the safety officer monitoring the ship, an authorized inspector may withdraw the Operation Permit. In this case a Nullification Certificate will be issued.

┌────────────────────┬─────────────────┐
│Semnătură de primire│Semnătură │
│.......... │Inspector …………. │
│Received by/ │Inspector’s │
│Signature │Signature │
├────────────────────┼─────────────────┤
│Ora şi Data │ │
│............ │ │
│Time and Date │ │
└────────────────────┴─────────────────┘


    ANEXA 2

                                     Raport Constatator Explicativ
                                  Remark Explanatory Report

┌──────────────────────────────────┬─────────────────────┐
│ │Agent: │
│ │.....................│
│Ship's Name: │Deadweight: │
│................................. │................ │
│IMO Number: │Year of Built: │
│..................................│............. │
│Class. Society: │Operation: │
│............................... │................. │
│Date of completion Time of │Cargo: │
│completion:......... │.....................│
│Inspector's Name: │Port: │
│............................. │.....................│
│ │Berth: │
│ │.................... │
└──────────────────────────────────┴─────────────────────┘


┌────────┬────────────┬──────────────┬──┐
│ │Oil/Ch │[ ] Oil/Ch │ │
│ │Inspection │Monitoring │[ │
│Type of │Report │Report │] │
│report: │Gas │[ ] Gas │[ │
│ │Inspection │Monitoring │] │
│ │Report │Report │ │
└────────┴────────────┴──────────────┴──┘


┌───┬────┬──────────────┬──────────────┐
│Ref│Item│Status │Remark Details│
│ │ │(NA / No / NC)│ │
├───┼────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │
├───┼────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │
├───┼────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │
├───┼────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │
├───┼────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │
├───┼────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │
├───┼────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │
├───┼────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │
├───┼────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │
├───┼────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │
├───┼────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │
├───┼────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │
├───┼────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │
├───┼────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │
├───┼────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │
├───┼────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │
├───┼────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │
├───┼────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │
├───┼────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │
├───┼────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │
├───┼────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │
├───┼────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │
├───┼────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │
├───┼────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │
├───┼────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │
└───┴────┴──────────────┴──────────────┘

        Signature: ............

    ANEXA 3

 (a se vedea imaginea asociată)
        ROMÂNIA
        AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ
    Operator de date cu caracter personal nr. .....
                                      Scrisoare de Respingere
                                      Letter of Rejection

┌──────────────────────┬───────────────┐
│Nava …………… │Pavilion …………… │
│Ship │Flag │
├──────────────────────┼───────────────┤
│Portul …………. │Dana ……………. │
│Port │Berth │
├──────────────────────┼───────────────┤
│Ora şi Data începerii │ │
│inspecţiei │……………………….. │
│Inspection’s inception│ │
│time and date │ │
├──────────────────────┼───────────────┤
│Ora şi Data terminării│ │
│inspecţiei │ │
│Inspection’s │……………………….. │
│completion time and │ │
│date │ │
├──────────────────────┼───────────────┤
│Agentul Navei/ │Inspector │
│Comandant ………………… │Autorizat ………….│
│Ships’ Agent/Master │Authorized │
│ │Inspector │
└──────────────────────┴───────────────┘

        În urma inspecţiei sistemelor de siguranţă a operării mărfii, a instalaţiilor de stingere a incendiului şi a instalaţiilor de prevenire a poluării mediului pe timpul operării, s-a constatat, conform regulilor internaţionale şi naţionale în vigoare că nava este inaptă pentru operare.
        Following the inspection of the safety cargo operation equipment, fire fighting equipment and the environmental pollution preventing equipment, it has been concluded, according to internaţional and naţional standing regulations that the ship is not fit to operate.

┌────────────────────┬─────────────────┐
│Semnătură de primire│Semnătură │
│.......... │Inspector …………. │
│Received by/ │Inspector’s │
│Signature │Signature │
├────────────────────┼─────────────────┤
│Ora şi Data │ │
│............ │ │
│Time and Date │ │
└────────────────────┴─────────────────┘


    ANEXA 4

 (a se vedea imaginea asociată)
        ROMÂNIA
        AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ
    Operator de date cu caracter personal nr. ....
                                           Certificat de Anulare
                                         Nullification Certificate

┌────────────────────┬─────────────────┐
│Nava …………… │Pavilion …………… │
│Ship │Flag │
├────────────────────┼─────────────────┤
│Portul …………. │Dana ……………. │
│Port │Berth │
├────────────────────┼─────────────────┤
│Ora şi Data Anulării│ │
│Time and Date of │……………………….. │
│Nullification │ │
├────────────────────┼─────────────────┤
│Agentul Navei/ │Inspector │
│Comandant ………………… │Autorizat …………. │
│Ships’ Agent/Master │Authorized │
│ │Inspector │
└────────────────────┴─────────────────┘

        În urma notificării primite din partea Ofiţerului de Siguranţă şi a constatării făcute de către Inspectorul Autorizat după reevaluarea sistemelor de siguranţă a operării mărfii, a instalaţiilor de stingere a incendiului şi a instalaţiilor de prevenire a poluării mediului pe timpul operării, s-a constatat, conform regulilor internaţionale în vigoare că nava a devenit nesigură pentru operare.
        Following the notification received from the Safety Officer and the fact finding rendered by the Authorized Inspector after the reassessment of the safety systems, the firefighting systems and the marine pollution prevention systems, it has been found, according to standing internaţional regulations that the ship has become unsafe for operations.

┌────────────────────┬─────────────────┐
│Semnătură de primire│Semnătură │
│.......... │Inspector …………. │
│Received by/ │Inspector’s │
│Signature │Signature │
├────────────────────┼─────────────────┤
│Ora şi Data │ │
│............ │ │
│Time and Date │ │
└────────────────────┴─────────────────┘


    ANEXA 5

 (a se vedea imaginea asociată)
        ROMÂNIA
        AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ
        Operator de date cu caracter personal nr. 1307
                                     Raport de Incident Iminent
                                        Near Miss Incident

┌──────────────────────┬───────────────┐
│Nava …………… │Pavilion …………… │
│Ship │Flag │
├──────────────────────┼───────────────┤
│Portul …………. │Dana ……………. │
│Port │Berth │
├──────────────────────┼───────────────┤
│Ora şi Data producerii│ │
│incidentului: │……………………….. │
│Time and Date of │ │
│incident occurence: │ │
├──────────────────────┼───────────────┤
│Natura incidentului │……………………….. │
│Nature of incident │ │
├──────────────────────┼───────────────┤
│Agentul Navei/ │Inspector │
│Comandant ………………… │Autorizat ………….│
│Ships’ Agent/Master │Authorized │
│ │Inspector │
└──────────────────────┴───────────────┘

        În urma incidentului care a avut loc şi în care nava a fost implicată, s-a emis prezentul raport ce însoţeşte Certificatul de Anulare prin care nava a fost oprită să continue operarea.
        Following the incident occurred and in which the ship was involved, it has been rendered the present report that is attached to the Nullification Certificate through which the ship was denied from operation.
        Details of inccident: ...................................

┌────────────────────┬─────────────────┐
│Semnătură de primire│Semnătură │
│.......... │Inspector …………. │
│Received by/ │Inspector’s │
│Signature │Signature │
├────────────────────┼─────────────────┤
│Ora şi Data │ │
│............ │ │
│Time and Date │ │
└────────────────────┴─────────────────┘


    ANEXA 6

 (a se vedea imaginea asociată)
        ROMÂNIA
        AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ
        Operator de date cu caracter personal nr. 1307
                                            Raport de Accident
                                             Accident Report

┌──────────────────────┬───────────────┐
│Nava …………… │Pavilion …………… │
│Ship │Flag │
├──────────────────────┼───────────────┤
│Portul …………. │Dana ……………. │
│Port │Berth │
├──────────────────────┼───────────────┤
│Ora şi Data producerii│ │
│accidentului: │……………………….. │
│Time and Date of │ │
│accident occurence: │ │
├──────────────────────┼───────────────┤
│Natura accidentului │……………………….. │
│Nature of accident │ │
├──────────────────────┼───────────────┤
│Agentul Navei/ │Inspector │
│Comandant ………………… │Autorizat ………….│
│Ships’ Agent/Master │Authorized │
│ │Inspector │
└──────────────────────┴───────────────┘

        În urma accidentului care a avut loc şi în care nava a fost implicată, s-a emis prezentul raport ce însoţeşte Certificatul de Anulare prin care nava a fost oprită să continue operarea.
        Following the accident that occurred and in which the ship was involved, it has been rendered the present report that is attached to the Nullification Certificate through which the ship was denied from operation.
        Persoane accidentate: ...................
        Persons injured:........................
        Details of accident: .....................

┌────────────────────┬─────────────────┐
│Semnătură de primire│Semnătură │
│.......... │Inspector …………. │
│Received by/ │Inspector’s │
│Signature │Signature │
├────────────────────┼─────────────────┤
│Ora şi Data │ │
│............ │ │
│Time and Date │ │
└────────────────────┴─────────────────┘


    ANEXA 7

 (a se vedea imaginea asociată)
        ROMÂNIA
        AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ
        Operator de date cu caracter personal nr. 1307
                                          4Supraveghere Operare Marfă
                                         Cargo Operations Supervising

┌──────────────────────────┬───────────┐
│Nava …………… │Pavilion │
│Ship │…………… │
│ │Flag │
├──────────────────────────┼───────────┤
│Portul …………. │Dana …………….│
│Port │Berth │
├──────────────────────────┼───────────┤
│Ora şi Data începerii │ │
│supravegherii │ │
│Supervising commenced │………………………..│
│(time and date) │ │
│(hose connected/started │ │
│cargo measurements) │ │
├──────────────────────────┼───────────┤
│Ora şi Data terminării │ │
│supravegherii │ │
│Supervising completed │ │
│(time and date) │………………………..│
│(hose disconnected/ │ │
│completed cargo │ │
│measurements) │ │
└──────────────────────────┴───────────┘


┌─────┬───────────┬─────────┬──────────┐
│Shift│Position / │Time/Date│Time/Date │
│ │Name │In │Out │
├─────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │
├─────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │
├─────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │
├─────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │
├─────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │
├─────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │
├─────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │
└─────┴───────────┴─────────┴──────────┘

        Agentul Navei Comandant ......... Inspector Autorizat ............
        Ship's Agent/Master ............ Authorized Inspector ...........
        Prezentul document este în conformitate cu Instrucţiunile de aplicare ale OMTI nr. 245/2022 şi atestă prezenţa la bordul navei a unui ofiţer de siguranţă care supraveghează permanent operaţiunile de transfer marfă, precum şi buna funcţionare a echipamentelor şi măsurile antipoluare luate de navă.
        The present document is according to the Instructions for the application of OMTI no. 245/2022 and certifies the presence onboard the ship of a safety officer who permanently supervises the cargo transfer operations as well as the proper functioning of equipment and the antipollution response of the ship personnel.

┌────────────────────┬─────────────────┐
│Semnătură de primire│Semnătură │
│.......... │Inspector …………. │
│Received by/ │Inspector’s │
│Signature │Signature │
├────────────────────┼─────────────────┤
│Ora şi Data │ │
│............ │ │
│Time and Date │ │
└────────────────────┴─────────────────┘


    ANEXA 8

    AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ
                                          Raport de Inspecţie - Terminal

┌───────────────────────────────────┬─────────────────────────────────┐
│Nume Terminal: │ │
│...................................│ │
│ISO/Echivalent: │ │
│.................................. │Adresa: .........................│
│Certificată de: │Portul/Dana: ....................│
│.................................. │.................................│
│Data Inspecţiei: │Nume Companie: ..................│
│................................. │.................................│
│Data Completării: │Nume Operator: ..................│
│................................ │ │
│Nume Inspector: │ │
│.................................. │ │
└───────────────────────────────────┴─────────────────────────────────┘


┌────────────┬───────────┬─┬───────────┐
│Tipul │Terminal │[│ │
│raportului │Produse │]│Terminal │
│de │Petroliere │[│Produse │
│inspecţie: │Terminal │]│Chimice [ ]│
│ │LPG │ │ │
└────────────┴───────────┴─┴───────────┘


┌────────────┬──┬────────────┬─────────┐
│Referinţă │Nr│Status │Detalii │
│ │ │(NA / NU) │ │
├────────────┼──┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │
├────────────┼──┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │
├────────────┼──┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │
├────────────┼──┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │
├────────────┼──┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │
├────────────┼──┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │
├────────────┼──┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │
├────────────┼──┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │
├────────────┼──┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │
└────────────┴──┴────────────┴─────────┘

        Semnătura: .........
        Primit de: .........

    ANEXA 9

 (a se vedea imaginea asociată)
        ROMÂNIA
        AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ
        Operator de date cu caracter personal nr. 1307
                                 Certificat de Conformitate - Terminal
                                   Fitness Certificate - Terminal

┌──────────────────────────┬───────────┐
│Terminal …………… │CUI …………… │
│Terminal │ │
├──────────────────────────┼───────────┤
│Sediul …………. │Dana …………….│
│Location │Berth │
├──────────────────────────┼───────────┤
│Ora şi Data începerii │ │
│inspecţiei │………………………..│
│Inspection’s inception │ │
│time and date │ │
├──────────────────────────┼───────────┤
│Ora şi Data terminării │ │
│inspecţiei │………………………..│
│Inspection’s completion │ │
│time and date │ │
└──────────────────────────┴───────────┘

        În urma inspecţiei sistemelor de siguranţă a operării mărfii, a instalaţiilor de stingere a incendiului şi a instalaţiilor de prevenire a poluării mediului, se emite prezentul CERTIFICAT, în conformitate cu OMTI nr. 245/2022, care atestă faptul că terminalul este apt pentru operare în siguranţă.
        Following the inspection of the safety cargo operation equipment, fire fighting equipment and the environmental pollution preventing equipment, the present CERTIFICATE is issued, in accordance with the OMTI no. 245/20228, which proves that the terminal is able to safely operate.
        Prezentul Certificat este valabil atâta timp cât sunt menţinute Condiţiile de Certificare.
        The present Certificate is valid as long as the Conditions of Certification are maintained.
        Prezentul certificat este valabil până la data de: ...................
        The present certificate is valid until:
        Prezentul Certificat de Conformitate este valabil sub rezerva corectării în termen a deficienţelor din raportul anexat şi a menţinerii condiţiilor iniţiale de la data inspecţiei.
        This Certificate of Conformity is valid subject to timely correction of deficiencies in the attached report and keeping of iniţial conditions from the date of inspection.
        Orice lucrare pentru modificarea ulterioară a instalaţiilor fără o notificare prealabilă, în scris, a A.N.R. - S.M.P.T.G.F. sau o exploatare defectuoasă fără respectarea procedurilor din manualul de operare şi a normelor de securitate a muncii vor atrage după sine nulitatea prezentului certificat.
        Any subsequent modification of the facilities without the prior written notice of the A.N.R. - S.M.P.T.G.F. or malfunction in accordance with the procedures in the user manual and occupational safety regulations will invalidate this certificate.

┌─────────────────────┬────────────────┐
│ │Semnătură │
│Semnătură de primire │Inspector …………. │
│.......... │Inspector’s │
│ │Signature │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Received by/Signature│ │
│............ │ │
│Time and Date │ │
└─────────────────────┴────────────────┘


    ANEXA 10

 (a se vedea imaginea asociată)
                                     Scrisoare de Respingere - Terminal
                                     Letter of Rejection -Terminal

┌────────────────────────┬─────────────┐
│ │Produse │
│Terminal …………… │operate ……………│
│Terminal │Operated │
│ │products │
├────────────────────────┼─────────────┤
│Sediul …………. │Dana ……………. │
│Location │Berth │
├────────────────────────┼─────────────┤
│Ora şi Data începerii │ │
│inspecţiei │……………………….. │
│Inspection’s inception │ │
│time and date │ │
├────────────────────────┼─────────────┤
│Ora şi Data terminării │ │
│inspecţiei │……………………….. │
│Inspection’s completion │ │
│time and date │ │
└────────────────────────┴─────────────┘

        În urma inspecţiei sistemelor de siguranţă a operării mărfii, a instalaţiilor de stingere a incendiului şi a instalaţiilor de prevenire a poluării mediului, în conformitate cu OMTI nr. 245/2022 s-a constatat că terminalul este inapt pentru operare.
        Following the inspection of the safety cargo operation equipment, fire fighting equipment and the environmental pollution preventing equipment, in accordance with the OMTI no. 245/2022 it has been concluded that the terminal is not fit to operate.

┌────────────────────┬─────────────────┐
│Semnătură de primire│Semnătură │
│.......... │Inspector …………. │
│Received by/ │Inspector’s │
│Signature │Signature │
├────────────────────┼─────────────────┤
│Ora şi Data │ │
│............ │ │
│Time and Date │ │
└────────────────────┴─────────────────┘


    ANEXA 11

 (a se vedea imaginea asociată)
    AGENTUL/REPREZENTANT NAVA:

    ANEXA 11a

 (a se vedea imaginea asociată)
    AGENT/SHIP REPRESENTATIVE:

    ANEXA 12

        R.N.A. - Gas-Free Procedure - Gas-Free Measurement Abstract
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 13

 (a se vedea imaginea asociată)
    AGENT/REPREZENTANT NAVA:

    ANEXA 13a

 (a se vedea imaginea asociată)
    AGENT/SHIP REPRESENTATIVE:

    ANEXA 14

 (a se vedea imaginea asociată)
        AGENT/REPREZENTANTUL NAVEI:

    ANEXA 14a

 (a se vedea imaginea asociată)
        AGENT/SHIP REPRESENTATIVE:

    ANEXA 15

 (a se vedea imaginea asociată)
        AGENT/REPREZENTANT NAVA:

    ANEXA 15a

 (a se vedea imaginea asociată)
        AGENT/SHIP REPRESENTATIVE:

                                         -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016