Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCŢIUNI din 21 martie 2022  de elaborare a planului de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici, precum şi modalitatea de comunicare a datelor solicitate de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici cu privire la perfecţionarea profesională a funcţionarilor publici    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 INSTRUCŢIUNI din 21 martie 2022 de elaborare a planului de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici, precum şi modalitatea de comunicare a datelor solicitate de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici cu privire la perfecţionarea profesională a funcţionarilor publici

EMITENT: Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 306 din 30 martie 2022
──────────
    Aprobate prin ORDINUL nr. 233 din 21 martie 2022, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 306 din 30 martie 2022.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Prezentele instrucţiuni de elaborare a planului de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici, precum şi modalitatea de comunicare a datelor solicitate de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici cu privire la perfecţionarea profesională a funcţionarilor publici, denumite în continuare instrucţiuni, reglementează modalitatea de elaborare a planului de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici şi comunicare a datelor cu privire la perfecţionarea profesională a funcţionarilor publici solicitate de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, denumită în continuare Agenţia, de către autorităţile şi instituţiile publice în care sunt stabilite funcţiile publice prevăzute la art. 385 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia celor care beneficiază de statute speciale în condiţiile legii.

    ART. 2
    Colectarea internă a datelor cu privire la planul de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici se realizează de către funcţionarii publici desemnaţi în condiţiile prevăzute la art. 15 alin. (1) şi (3) din Hotărârea Guvernului nr. 1.066/2008 pentru aprobarea normelor privind formarea profesională a funcţionarilor publici.

    ART. 3
    (1) Transmiterea către Agenţie a datelor cu privire la planul de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici se realizează de către funcţionarii publici prevăzuţi la art. 2, prin completarea formatului standard prevăzut în anexa nr. 1 la ordin.
    (2) Completarea şi transmiterea datelor cuprinse în formatul standard prevăzut în anexa nr. 1 la ordin se realizează în format online, în condiţiile prezentelor instrucţiuni, în aplicaţia informatică administrată de Agenţie.
    (3) Pe pagina de internet a Agenţiei, www.anfp.gov.ro, la secţiunea „Despre noi“, subsecţiunea „Legislaţie“, este postat formatul standard prevăzut în anexa nr. 1 la ordin, care este pus la dispoziţia autorităţilor şi instituţiilor publice, în format online, prin intermediul portalului de management al funcţiilor publice şi al funcţionarilor publici, sub formă de link.
    (4) Responsabilii cu gestiunea portalului de management al funcţiilor publice şi al funcţionarilor publici din cadrul fiecărei autorităţi sau instituţii publice transmit funcţionarilor publici prevăzuţi la art. 2, pe adresa de e-mail a acestora, linkul prevăzut la alin. (3).

    ART. 4
    (1) Ordonatorii terţiari de credite completează datele cuprinse în formatul standard prevăzut în anexa nr. 1 la ordin, cu privire la aparatul propriu.
    (2) Ordonatorii secundari de credite centralizează datele cuprinse în formatul standard prevăzut în anexa nr. 1 la ordin transmise de către ordonatorii terţiari de credite din subordine cu datele cuprinse în formatul standard prevăzut în anexa nr. 1 la ordin, cu privire la aparatul propriu, într-un singur document.
    (3) Ordonatorii principali de credite centralizează datele cuprinse în formatul standard prevăzut în anexa nr. 1 la ordin transmise de către ordonatorii secundari şi terţiari de credite cu datele cuprinse în formatul standard prevăzut în anexa nr. 1 la ordin, cu privire la aparatul propriu, într-un singur document.

    ART. 5
    (1) Formatul standard prevăzut în anexa nr. 1 la ordin conţine un număr prestabilit de tabele, prevăzute la art. 6-15.
    (2) Formatul standard prevăzut în anexa nr. 1 la ordin cuprinde, în format online, îndrumări metodologice privind modul de completare şi transmitere a acestora.

    CAP. II
    Modalitatea de elaborare a planului de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici
    ART. 6
    Formatul standard prevăzut în anexa nr. 1 la ordin cuprinde tabelul nr. I „Date privind autoritatea sau instituţia publică şi funcţionarii publici“, tabelul nr. II „Date cu privire la perfecţionarea profesională a funcţionarilor publici, fondurile alocate, gradul de corelare dintre planificarea aprobată, măsurile efectiv implementate şi rezultatele efectiv obţinute“, tabelul nr. III „Domeniile prioritare de formare profesională şi tematicile specifice programelor de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici“, tabelul nr. IV „Alte propuneri de tematici specifice programelor de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici“ şi tabelul nr. V „Codificarea regiunilor“.

    ART. 7
    Tabelul nr. I „Date privind autoritatea sau instituţia publică şi funcţionarii publici“ cuprinde date cu privire la autoritatea sau instituţia publică, precum şi cu privire la funcţionarii publici responsabili cu elaborarea planului de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici, desemnaţi în condiţiile prevăzute la art. 2, după cum urmează:
    a) denumirea autorităţii sau instituţiei publice;
    b) numele şi prenumele funcţionarilor publici responsabili cu elaborarea planului de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici;
    c) funcţiile publice deţinute de funcţionarii publici responsabili cu elaborarea planului de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici;
    d) numărul de telefon la care pot fi contactaţi funcţionarii publici responsabili cu elaborarea planului de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici;
    e) adresa de e-mail la care pot primi corespondenţa referitoare la activitatea de completare şi transmitere a datelor cu privire la planul de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici funcţionarii publici responsabili cu elaborarea planului de perfecţionare profesională;
    f) categoria din care face parte autoritatea sau instituţia publică, respectiv din administraţia publică centrală sau din administraţia publică locală.


    ART. 8
    Tabelul nr. II „Date cu privire la perfecţionarea profesională a funcţionarilor publici, fondurile alocate, gradul de corelare dintre planificarea aprobată, măsurile efectiv implementate şi rezultatele efectiv obţinute“ cuprinde tabelul nr. II.1 „Date şi informaţii cu privire la perfecţionarea profesională a funcţionarilor publici“, tabelul nr. II.2 „Date cu privire la fondurile alocate“, tabelul nr. II.3 „Date cu privire la gradul de corelare dintre planificarea aprobată, măsurile efectiv implementate şi rezultatele efectiv obţinute“ şi tabelul nr. II.4 „Date cu privire la cursurile de perfecţionare profesională recomandate în rapoartele de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici“.

    ART. 9
    (1) Tabelul nr. II.1 „Date cu privire la perfecţionarea profesională a funcţionarilor publici“ cuprinde date referitoare la:
    a) avizul comisiei paritare referitor la planul de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici, emis în condiţiile legii;
    b) măsurile referitoare la perfecţionarea profesională a funcţionarilor publici cuprinse în acordul colectiv încheiat, în condiţiile legii;
    c) propunerile de îmbunătăţire a sistemului de formare şi perfecţionare profesională a funcţionarilor publici la nivelul autorităţii sau instituţiei publice cuprinse în raportul anual privind formarea şi perfecţionarea profesională a funcţionarilor publici.

    (2) Datele prevăzute la alin. (1) lit. a) se completează cu tipul de aviz emis de comisia paritară, în condiţiile legii.
    (3) Datele prevăzute la alin. (1) lit. b), în situaţia în care nu există un acord colectiv încheiat, în condiţiile legii, sau dacă acesta nu cuprinde măsuri referitoare la perfecţionarea profesională a funcţionarilor publici, se completează cu sintagma „Nu este cazul“. În situaţia în care acordul colectiv încheiat, în condiţiile legii, cuprinde măsuri referitoare la perfecţionarea profesională a funcţionarilor publici se completează cu descrierea respectivelor măsuri.
    (4) Datele prevăzute la alin. (1) lit. c) se completează cu propunerile de îmbunătăţire a sistemului de formare şi perfecţionare profesională a funcţionarilor publici la nivelul autorităţii sau instituţiei publice cuprinse în raportul anual privind formarea şi perfecţionarea profesională a funcţionarilor publici.

    ART. 10
    Tabelul nr. II.2 „Date cu privire la fondurile alocate“ se completează cu cuantumul fondurilor alocate din bugetul autorităţii sau instituţiei publice, respectiv din alte surse.

    ART. 11
    (1) Tabelul nr. II.3 „Date cu privire la gradul de corelare dintre planificarea aprobată, măsurile efectiv implementate şi rezultatele efectiv obţinute“ se completează, sub formă de procent, cu gradul de corelare dintre planificarea aprobată şi măsurile efectiv implementate, respectiv cu gradul de corelare între măsurile efectiv implementate şi rezultatele efectiv obţinute, din anul anterior raportării.
    (2) Gradul de corelare dintre planificarea aprobată şi măsurile efectiv implementate reprezintă numărul de programe de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici la care au participat funcţionarii publici din numărul total de programe de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici cuprinse în planul anual de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici, din anul anterior raportării.
    (3) La stabilirea gradului de corelare dintre planificarea aprobată şi măsurile efectiv implementate se iau în considerare şi programele de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici care rezultă din nevoia de instruire a acestora ca urmare a intrării în vigoare a unor modificări ale cadrului normativ sau instituţional, precum şi cele urmate la iniţiativa funcţionarului public, cu acordul conducătorului autorităţii sau instituţiei publice, altele decât cele care se regăsesc în fişa postului şi identificate ca necesare la evaluarea performanţelor profesionale individuale ale acestuia şi care nu se regăsesc în planul anual de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici.

    ART. 12
    Tabelul nr. II.4 „Date cu privire la programe de perfecţionare profesională recomandate în rapoartele de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici“ se completează cu numărul programelor de perfecţionare profesională recomandate în rapoartele de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici, respectiv cu numărul funcţionarilor publici evaluaţi.

    ART. 13
    (1) Tabelul nr. III „Domeniile prioritare de formare profesională şi tematicile specifice programelor de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici“ se completează cu domeniile prioritare de formare profesională şi tematicile specifice programelor de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici, care se stabilesc în condiţiile prevăzute la art. 401 alin. (1) lit. h) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, şi art. 11 din Hotărârea Guvernului nr. 1.066/2008 şi care se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    (2) Tabelul nr. III „Domeniile prioritare de formare profesională şi tematicile specifice programelor de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici“ se completează cu numărul de funcţionari publici propuşi pentru a fi instruiţi în domeniile prioritare de formare profesională, defalcat pe fiecare tematică specifică programelor de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici, precum şi defalcat pe fiecare categorie, respectiv înalţi funcţionari publici, funcţionari publici de conducere, funcţionari publici de execuţie şi funcţionari publici care ocupă funcţii publice specifice.

    ART. 14
    Tabelul nr. IV „Alte propuneri de tematici specifice programelor de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici“ se completează cu propuneri de tematici specifice programelor de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici care nu sunt prevăzute în cuprinsul tabelului nr. III.

    ART. 15
    Tabelul nr. V „Codificarea regiunilor“ se completează cu regiunea din care face parte autoritatea sau instituţia publică care a elaborat planul de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici.

    CAP. III
    Modalitatea de comunicare a datelor solicitate de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici cu privire la perfecţionarea profesională a funcţionarilor publici
    ART. 16
    (1) Ordonatorii principali de credite din administraţia publică centrală şi locală completează şi transmit Agenţiei datele cuprinse în formatul standard prevăzut în anexa nr. 1 la ordin, în condiţiile prezentelor instrucţiuni, în aplicaţia informatică administrată de Agenţie.
    (2) Ordonatorii principali de credite din administraţia publică transmit Agenţiei datele cuprinse în formatul standard prevăzut în anexa nr. 1 la ordin, în format electronic, online, în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data expirării perioadei de realizare a evaluării anuale a performanţelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici, prevăzută la art. 14 alin. (1) din anexa nr. 6 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Datele cuprinse în formatul standard prevăzut în anexa nr. 1 la ordin se referă la perioada de timp aferentă anului pentru care se realizează transmiterea datelor cu privire la planul de perfecţionare profesională.
    (4) Formatul standard prevăzut în anexa nr. 1 la ordin este disponibil pentru completare şi transmitere către Agenţie, în format online, numai în perioada prevăzută la alin. (2).


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016