Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCŢIUNI din 2 septembrie 2002  de aplicare a Legii nr. 521/2002 privind regimul de supraveghere şi autorizare a producţiei, importului şi circulaţiei unor produse supuse accizelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 INSTRUCŢIUNI din 2 septembrie 2002 de aplicare a Legii nr. 521/2002 privind regimul de supraveghere şi autorizare a producţiei, importului şi circulaţiei unor produse supuse accizelor

EMITENT: Ministerul Finanţelor Publice
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 683 din 16 septembrie 2002
──────────
    Aprobate prin ORDINUL nr. 1.111 din 2 septembrie 2002, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 683 din 16 septembrie 2002.
──────────
    TITLUL I
    Regimul de supraveghere a producţiei, importului şi circulaţiei unor produse supuse accizelor
    CAP. I
    Alcool şi distilate
    SECŢIUNEA 1
    Sistemul de supraveghere a producţiei de alcool şi de distilate
    Lege:
    ART. 2
    (1) Pentru înregistrarea anuală a tuturor producătorilor de alcool şi de distilate, precum şi a capacităţilor de producţie deţinute de aceştia agenţii economici producători de alcool şi de distilate vor întocmi şi vor depune în perioada 1 decembrie-31 decembrie a fiecărui an, la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în a căror rază teritorială îşi desfăşoară activitatea, declaraţia privind capacitatile de producţie ale instalaţiilor deţinute, precum şi nivelul producţiei de alcool şi de distilate, ce se estimeaza a se realiza în anul imediat următor.


    Instrucţiuni:
    1. Declaraţiile ce urmează să fie depuse vor fi verificate şi vizate de supraveghetorii fiscali desemnaţi potrivit legii, pentru conformitate cu realitatea datelor înscrise în acestea.
    Anual direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor centraliza declaraţiile privind capacitatile de producţie ale instalaţiilor deţinute de agenţii economici producători de alcool şi distilate, precum şi nivelul producţiei de alcool şi de distilate ce se estimeaza a se realiza în decursul unui an, conform modelului prezentat în anexa nr. 1. Aceste situaţii centralizatoare vor fi transmise Ministerului Finanţelor Publice - Direcţia generală a tehnologiei informatiei, până la data de 15 februarie a fiecărui an.


    Lege:
    ART. 2
    (3) Modificarea efectivă a capacităţilor de producţie iniţial declarate şi, respectiv, realizarea efectivă de noi capacităţi de producţie de alcool şi de distilate se comunică de către agentul economic producător, în termen de 30 de zile de la producerea acestora, direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti. Aceasta perioada reprezintă şi perioada maxima admisă de producţie în regim de probe tehnologice.


    Instrucţiuni:
    2. Semestrial, până la finele primei luni a semestrului următor, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi, respectiv, a municipiului Bucureşti vor proceda la actualizarea situaţiilor centralizatoare comunicate Ministerului Finanţelor Publice, în raport cu modificările intervenite în cursul semestrului.

    Lege:
    ART. 3
    (2) Pentru fiecare agent economic producător de alcool şi de distilate, inclusiv pentru filialele acestora, vor fi desemnaţi reprezentanţi permanenţi ai direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, denumiţi în continuare supraveghetori fiscali. Prezenta supraveghetorilor fiscali va fi asigurata pe tot parcursul desfăşurării procesului de producţie, respectiv pe cele 3 schimburi şi în zilele de sarbatori legale.


    Instrucţiuni:
    3. (1) Pentru fiecare agent economic producător de alcool şi de distilate, inclusiv pentru filialele acestora, supraveghetorii fiscali vor fi desemnaţi de către direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în raza cărora îşi desfăşoară activitatea agentul economic în cauza.
    (2) În situaţia în care agenţii economici producători de alcool şi distilate estimeaza ca pe parcursul unui an vor realiza o producţie mai mica decât capacitatea de producţie instalata, aceştia sunt obligaţi ca în termen de minimum 30 de zile înainte de începerea trimestrului următor să depună la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în raza cărora îşi desfăşoară activitatea, programul de lucru aferent trimestrului ce urmează, în care vor preciza perioada în care se va desfăşura efectiv producţia, prezenta supraveghetorilor fiscali asigurându-se numai în această perioadă. Pe durata inactivităţii instalaţiile de producere a alcoolului şi a distilatelor vor fi sigilate. Orice intenţie de modificare a programului de lucru declarat va fi comunicată direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene.
    (3) În procesul de sigilare a instalaţiilor de producere a alcoolului şi a distilatelor se vor utiliza sigilii de unica folosinţă, de tipul "capse de sigilat cu sarma", marcate cu inscripţia "MFP" şi stema României pe faţa, iar pe verso cu numărul unic de identificare. Sigiliile vor fi aplicate atât la elementele tuturor instalaţiilor de producere alcool şi distilatelor aflate în funcţiune şi conservare, cat şi la rezervoarele şi recipientele în care se depozitează alcoolul şi distilatele. Acest tip de sigilii se va utiliza în toate situaţiile de sigilare prevăzute de lege, cu excepţia cazurilor în care sigilarea se efectuează de către organele vamale.
    (4) După fiecare operaţiune de desigilare sigiliile dezafectate se vor ataşa procesului-verbal de sigilare-desigilare, constituind proba martor, înregistrarea, păstrarea şi arhivarea acestora efectuandu-se cu respectarea normelor legale în vigoare.


    Lege:
    ART. 7
    (2) În cazul în care pentru producerea alcoolului şi a distilatelor se achiziţionează materii prime de la persoane fizice, borderourile de achiziţie şi documentele de recepţie se întocmesc în doua exemplare şi vor purta în mod obligatoriu viza supraveghetorului fiscal.


    Instrucţiuni:
    4. - Modelul borderourilor de achiziţie şi al documentelor de recepţie este cel prevăzut în normele metodologice de întocmire şi utilizare a formularelor tipizate, comune pe economie, care nu au regim special, privind activitatea comercială şi contabila.

    Lege:
    ART. 9
    (6) Dacă timpul de remediere a contoarelor depăşeşte 24 de ore, se suspenda activitatea de producţie a alcoolului şi a distilatelor. Instalaţiile respective vor fi sigilate.


    Instrucţiuni:
    5. (1) În cazul în care agentul economic aflat în aceasta situaţie deţine plamezi ce trebuie prelucrate, se pot continua distilarea şi rafinarea acestora. Supraveghetorul fiscal este obligat să constate şi sa consemneze într-un proces-verbal cantitatea de plamezi existenta, precum şi sa urmărească personal procesul de distilare şi rafinare, utilizând pentru măsurare mijloace de determinare a volumului de alcool şi de distilate, precum şi a concentratiei alcoolice a acestora, altele decât contoarele.
    (2) În situaţia în care după finalizarea procesului de distilare şi rafinare a cantităţii de plamezi, consemnată în procesul-verbal, contoarele defecte nu au fost remediate, supraveghetorul fiscal va întocmi procesul-verbal de suspendare a activităţii.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Sistemul de supraveghere a circulaţiei alcoolului şi a distilatelor în vrac
    Lege:
    ART. 10
    (6) La sosirea efectivă a alcoolului şi a distilatelor la destinaţie agentul economic beneficiar este obligat să solicite direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în a carei raza teritorială îşi desfăşoară activitatea, desemnarea unui supraveghetor fiscal care, în maximum 24 de ore, va efectua verificarea documentelor de transport şi a datelor înscrise în documentul de supraveghere fiscală, după care va proceda la desigilarea cisternelor sau a recipientelor.


    Instrucţiuni:
    6. - În acest caz supraveghetorul fiscal reprezintă persoana desemnată de conducerea organului fiscal teritorial să efectueze verificarea documentelor de transport şi a datelor înscrise în documentul de supraveghere fiscală şi sa desigileze cisternele sau recipientele.
    CAP. II
    Sistemul de supraveghere pentru tuica, rachiuri naturale şi vinuri
    Lege:
    ART. 15
    (1) Fabricarea ţuicii şi a rachiurilor naturale se poate efectua numai prin:
    a) distilerii legal autorizate;
    b) cazane industriale legal autorizate;
    c) cazane individuale cu o capacitate minima de 100 litri, aparţinând deţinătorilor legali autorizaţi.


    Instrucţiuni:
    7. (1) Distileriile reprezintă instalaţiile de fabricaţie a tuicii şi rachiurilor naturale, care sunt formate din mai multe cazane sau din mai multe coloane de distilare, cu o capacitate de producţie mai mare de 400 litri.
    (2) Cazanele industriale şi cazanele individuale sunt instalaţii compuse dintr-un cazan şi un racitor în care sunt supuse distilarii fructele şi derivatele din fructe, constând în borhoturi, tescovina, drojdie de vin şi altele similare. Materiile prime pot proveni din producţia proprie sau prin achizitionare de la alţi producători.
    (3) Cultivatorii de pomi şi vii, care efectuează operaţiuni de distilare a producţiei proprii de fructe, marcuri, borhoturi, drojdie şi tescovina, la cazanele proprii, şi ale căror produse rezultate sunt destinate comercializării, se vor inregistra ca persoane fizice autorizate sa comercializeze aceste produse.



    Lege:
    ART. 15
    (2) Comercializarea în vrac a ţuicii şi a rachiurilor naturale de către agenţii economici este interzisă, cu excepţia cazurilor în care producătorii livreaza direct aceste produse către alţi agenţi economici legal autorizaţi sa imbutelieze produsele respective sau să le comercializeze în sistem de alimentaţie publică ori direct către magazine specializate pentru produse alimentare, cu respectarea legislaţiei în vigoare.


    Instrucţiuni:
    8. Circulaţia în vrac a tuicii şi a rachiurilor naturale este permisă şi în cazul în care aceste produse:
    - se livreaza agenţilor economici legal autorizaţi, pentru imbuteliere sau comercializare, potrivit legii, sub aceeaşi denumire;
    – se obţin de către producătorii individuali în sistem de prestări de servicii.


    Lege:
    ART. 16
    (1) Pentru înregistrarea anuală a tuturor producătorilor de tuica şi rachiuri naturale, precum şi a capacităţilor de producţie ale acestora, agenţii economici - persoane juridice, asociaţii familiale şi persoane fizice autorizate - care produc tuica şi rachiuri naturale vor întocmi şi vor depune în perioada 1 decembrie-31 decembrie a fiecărui an, la organele fiscale teritoriale în a căror rază îşi desfăşoară activitatea, declaraţia privind capacitatile de producţie ale instalaţiilor deţinute, tipul instalaţiilor, precum şi nivelul producţiei de tuica şi rachiuri naturale estimat a se realiza în anul imediat următor.


    Instrucţiuni:
    9. - Anual direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor centraliza declaraţiile privind capacitatile de producţie ale instalaţiilor deţinute de producătorii de tuica şi rachiuri naturale - agenţi economici: persoane juridice, asociaţii familiale şi persoane fizice autorizate -, precum şi nivelul producţiei de tuica şi rachiuri naturale estimat a se realiza anual, conform modelului prezentat în anexa nr. 2. Aceste situaţii centralizatoare se vor transmite Ministerului Finanţelor Publice - Direcţia generală a tehnologiei informatiei, până la data de 15 februarie a fiecărui an.

    Lege:
    ART. 17
    (1) În vederea înregistrării corecte a producţiei de tuica şi de rachiuri naturale fiecare agent economic deţinător de distilerii şi cazane industriale este obligat să se doteze cu mijloace de măsurare volumetrica, denumite în continuare contoare, avizate de Biroul Roman de Metrologie Legală, precum şi cu mijloace legale de măsurare a concentratiei alcoolice a materiei prime şi a produselor rezultate din prelucrarea acestora.
    (2) Cazanele individuale ale producătorilor de tuica şi rachiuri naturale vor fi litrate şi vor fi dotate cu vase litrate de organele abilitate de Biroul Roman de Metrologie Legală, precum şi cu mijloace de măsurare legală a concentratiei alcoolice a produselor obţinute.


    Instrucţiuni:
    10. - Termenul limita privind obligativitatea dotării cu mijloace de măsurare a producţiei şi concentratiei alcoolice este data de 31 decembrie 2002.

    Lege:
    ART. 18
    (2) După primirea materiei prime în vederea distilarii deţinătorii de astfel de instalaţii vor solicita, în scris, organului fiscal teritorial desigilarea acestora. Data şi ora desigilarii, precum şi cantităţile şi tipurile de materie prima ce urmează a se prelucra se vor consemna într-un registru de fabricaţie, care va fi numerotat, vizat de organul fiscal şi păstrat la producător. În acelaşi timp organul fiscal va consemna aceleaşi date într-un proces-verbal.


    Instrucţiuni:
    11. (1) Pe toată perioada de funcţionare deţinătorii de cazane sau de alte instalaţii de fabricaţie au obligaţia înscrierii zilnice în registrul deschis potrivit legii a datelor prevăzute în anexa nr. 4.
    (2) Pentru completarea registrului deţinătorii de cazane sau de alte instalaţii de fabricaţie vor deschide un registru complementar în care se vor înscrie materiile prime recepţionate şi introduse în depozit, precum şi cantităţile scoase din depozit în vederea prelucrării în tuica şi rachiuri naturale.


    Lege:
    ART. 19
    Comercializarea în vrac a vinului de către agenţii economici este interzisă, cu excepţia cazurilor în care aceştia livreaza direct acest produs către alţi agenţi economici legal autorizaţi sa prelucreze, sa imbutelieze sau sa comercializeze vinul în sistem de alimentaţie publică ori direct către magazine specializate pentru produse alimentare, cu respectarea legislaţiei în vigoare.

    Instrucţiuni:
    12. Nu intră sub incidenţa prevederilor art. 19 din lege cantităţile de vin acordate angajaţilor agentului economic producător în limitele prevăzute în contractele colective de muncă.

    CAP. III
    Sistemul de supraveghere a producţiei şi a circulaţiei băuturilor alcoolice distilate
    Lege:
    ART. 21
    (1) Pentru înregistrarea anuală a tuturor producătorilor de băuturi alcoolice distilate, precum şi a capacităţilor de producţie ale acestora, agenţii economici producători de băuturi alcoolice distilate vor întocmi şi vor depune în perioada 1 decembrie-31 decembrie a fiecărui an, la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în a căror rază teritorială îşi desfăşoară activitatea, declaraţia privind capacitatile de producţie ale instalaţiilor deţinute, precum şi nivelul producţiei de băuturi alcoolice distilate ce se estimeaza a se realiza în anul imediat următor.


    Instrucţiuni:
    13. Anual direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor centraliza declaraţiile privind capacitatile de producţie ale instalaţiilor deţinute de agenţii economici producători de băuturi alcoolice distilate, precum şi nivelul producţiei de băuturi alcoolice distilate ce se estimeaza a se realiza în decursul unui an, conform modelului prezentat în anexa nr. 3. Aceste situaţii centralizatoare vor fi transmise Ministerului Finanţelor Publice - Direcţia generală a tehnologiei informatiei, până la data de 15 februarie a fiecărui an.

    Lege:
    ART. 21
    (3) Modificarea efectivă a capacităţilor de producţie iniţial declarate şi, respectiv, realizarea efectivă de noi capacităţi de producţie de băuturi alcoolice distilate se comunică de către agentul economic producător, în termen de 30 de zile de la producerea acestora, direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti. Aceasta perioada reprezintă şi perioada maxima admisă de producţie în regim de probe tehnologice.


    Instrucţiuni:
    14. - Semestrial, până la finele primei luni a semestrului următor, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor proceda la actualizarea situaţiilor centralizatoare comunicate Ministerului Finanţelor Publice, în raport cu modificările intervenite în cursul semestrului.
    TITLUL II
    Regimul de autorizare a agenţilor economici care produc, importa şi/sau comercializează produse supuse accizelor
    Lege:
    ART. 30
    (1) Intră sub incidenţa regimului de autorizare agenţii economici care produc şi importă, pentru prelucrare şi/sau comercializare, următoarele grupe de produse:
    a) alcool etilic rafinat, distilate şi băuturi, asa cum sunt definite în legislaţia care reglementează regimul accizelor;
    b) produse din tutun;
    c) cafea, cafea cu inlocuitori, cafea solubila, inclusiv amestecuri cu cafea solubila.

    (2) Intra, de asemenea, sub incidenţa regimului de autorizare agenţii economici care comercializează, în sistem angro sau de alimentaţie publică, produse supuse autorizării.


    Instrucţiuni:
    15. (1) Autorizarea reprezintă dreptul agenţilor economici de a produce şi de a importa, de a prelucra şi/sau de a comercializa ori, după caz, numai dreptul de a comercializa anumite produse supuse accizelor.
    (2) Intră, de asemenea, sub incidenţa regimului de autorizare:
    - agenţii economici, inclusiv asociaţiile familiale şi persoanele fizice autorizate, care desfăşoară activităţi de comercializare a tuicii şi a rachiurilor naturale provenite din uium. Din punct de vedere al autorizării aceasta activitate este asimilată producţiei;
    – activitatea de comercializare în sistem de alimentaţie publică a produselor supuse autorizării de către instituţiile publice şi organizaţiile nonprofit, prin unităţi proprii ale acestora, cu excepţia celor care utilizează credite bugetare conform prevederilor legale în materie.

    (3) Agentul economic care achiziţionează în vrac produse supuse autorizării - altele decât alcoolul şi băuturile alcoolice -, pe care le ambaleaza apoi în ambalaje mici (fără ca produsele sa sufere vreo modificare sau transformare), în scopul comercializării acestora în sistem angro, va fi autorizat cu plata taxei corespunzătoare formei de comercializare.


    Lege:
    ART. 32
    Agenţii economici prevăzuţi la art. 30 îşi pot desfăşura activitatea numai în baza autorizaţiei emise de:
    ......................................................................
    b) direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în cazul:
    .....................................................................
    – agenţilor economici comercianţi în sistem de alimentaţie publică de băuturi, de produse din tutun şi de cafea.



    Instrucţiuni:
    16. - Pentru agenţii economici comercianţi în sistem de alimentaţie publică de băuturi alcoolice - altele decât băuturile alcoolice distilate -, de produse din tutun şi de cafea, eliberarea autorizaţiilor se face în condiţiile legii fără taxa de autorizare.

    Lege:
    ART. 33
    (1) Autorizaţiile se emit în baza unei cereri însoţite de următoarele documente:
    ......................................................................
    c) cazierele judiciare ale administratorilor şi/sau directorilor executivi;
    ......................................................................
    e) agenţii economici producători de alcool şi de distilate, precum şi agenţii economici producători de băuturi alcoolice distilate, care achiziţionează instalaţiile de fabricaţie sau anumite părţi din acestea de la alţi agenţi economici producători de alcool, distilate sau băuturi alcoolice distilate, sunt obligaţi să prezinte propriul certificat de atestare fiscală şi o copie de pe certificatul de atestare fiscală al agentului economic vânzător al instalaţiei sau al revanzatorilor, în cazul în care în cursul aceluiaşi an instalaţiile au fost vândute de mai multe ori, din care să rezulte ca aceştia nu au la bugetul de stat obligaţii restante reprezentând accize;
    f) declaraţia solicitantului privind sediul social, filialele, sucursalele, punctele de lucru, spaţiile de depozitare şi orice alte locuri unde îşi desfăşoară activitatea, precum şi adresele acestora. În cazul agenţilor economici producători de alcool, de distilate şi de băuturi alcoolice distilate declaraţia va fi însoţită şi de documentele care atesta dreptul de proprietate asupra clădirilor, precum şi dreptul de proprietate sau concesiune asupra terenului;
    .....................................................................
    j) contractele de import încheiate direct cu producătorii externi sau cu reprezentanţii acestora, în cazul agenţilor economici importatori, însoţite de copii legalizate de pe certificatele care atesta deţinerea marcii de produs din ţara de origine;
    k) contractele de vânzare-cumpărare încheiate direct între agenţii economici, producători interni sau importatori de alcool şi distilate, şi agenţii economici, producători interni de băuturi alcoolice distilate. Orice reziliere a acestor contracte sau încheierea de noi contracte va fi adusă la cunoştinţa organului emitent al autorizaţiilor;
    ......................................................................
    n) lista sortimentelor de băuturi alcoolice distilate pentru care se solicita autorizaţie, avizată de Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pădurilor ca fiind în conformitate cu prevederile legale care reglementează denumirile atribuite acestor produse.



    Instrucţiuni:
    17. (1) Modelul cererii de autorizare este cel prevăzut în anexa nr. 5.
    (2) În situaţia în care agenţii economici care solicită autorizarea nu au ca angajaţi directori executivi, vor prezenta o declaraţie scrisă din care să rezulte acest fapt şi cazierele judiciare ale administratorilor.
    (3) Certificatul de atestare fiscală al agentului economic vânzător sau revanzator de instalaţii de producere a alcoolului, distilatelor şi băuturilor alcoolice distilate sau de părţi ale acestor instalaţii va fi prezentat numai în cazul în care vânzarea sau revânzarea a avut loc în anul solicitării autorizaţiei, fapt demonstrat prin documentele de achiziţie.
    (4) Documentele care atesta deţinerea în proprietate a clădirilor, precum şi deţinerea în proprietate sau în concesiune a terenurilor sunt:
    - pentru clădiri, extrasul de carte funciară însoţit de contractul de vânzare-cumpărare sau, după caz, de procesul-verbal de punere în funcţiune, atunci când acestea au fost construite cu forte proprii;
    – pentru teren, extrasul de carte funciară însoţit de contractul de vânzare-cumpărare sau de contractul de concesiune, după caz.

    (5) Obligaţia prezentării copiilor legalizate ale certificatelor sau actelor care atesta dreptul de utilizare a marcii de produs din ţara de origine revine agenţilor economici care importa produse supuse regimului de autorizare, produse ce urmează să fie comercializate sub aceeaşi denumire, inclusiv către consumatorul final.
    (6) Agenţii economici care livreaza alcool etilic rafinat sau distilate altor beneficiari - alţii decât producătorii de băuturi alcoolice distilate - vor prezenta contractele de vânzare-cumpărare încheiate cu aceştia, iar agenţii economici care îşi desfăşoară activitatea în sistem integrat vor prezenta contracte de vânzare-cumpărare pentru băuturi alcoolice distilate.
    (7) Lista sortimentelor de băuturi alcoolice distilate pentru care se solicita autorizaţie va purta viza direcţiilor teritoriale ale Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pădurilor pentru conformitate cu prevederile legale care reglementează denumirile atribuite acestor produse, numai în cazul produselor din producţia interna.


    Lege:
    ART. 34
    Emiterea autorizaţiilor se efectuează în baza deciziilor unor comisii instituite la nivelul Ministerului Finanţelor Publice, prin ordin al ministrului finanţelor publice, iar la nivelul fiecărei direcţii generale a finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, prin ordin al directorului general.


    Instrucţiuni:
    18. (1) Emiterea autorizaţiilor se efectuează în baza deciziei comisiei instituite special în acest scop la Ministerul Finanţelor Publice şi la fiecare direcţie generală a finanţelor publice judeţeană.
    (2) În ceea ce priveşte emiterea autorizaţiilor pentru municipiul Bucureşti, administraţiile finanţelor publice de sector au competenţa direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene.
    (3) Agenţii economici din municipiul Bucureşti depun documentaţiile pentru eliberarea autorizaţiilor la administraţiile finanţelor publice de sector în raza cărora îşi desfăşoară activitatea, acestea indeplinind şi calitatea de emitent al autorizaţiilor.
    (4) Pentru eliberarea autorizaţiilor în cazul alcoolului, distilatelor, rachiului de vin şi băuturilor alcoolice distilate, altele decât tuica şi rachiurile naturale, la Ministerul Finanţelor Publice se va institui o comisie formată din 7 membri desemnaţi prin ordin al ministrului finanţelor publice şi câte un reprezentant al patronatelor producătorilor de alcool şi băuturi alcoolice.
    (5) Pentru eliberarea autorizaţiilor în cazul băuturilor alcoolice, altele decât cele prevăzute la alin. (4), al produselor din tutun şi al cafelei, la nivelul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi al administraţiilor finanţelor publice de sector din municipiul Bucureşti se va institui, prin decizie a directorului general, câte o comisie formată din 5 membri.
    (6) Cererile şi documentaţiile depuse de agenţii economici în vederea obţinerii autorizaţiei vor fi analizate de aceste comisii special instituite. După analizare comisiile vor emite decizii de aprobare sau respingere a cererilor discutate, iar rezultatele vor fi comunicate în scris agenţilor economici în cauza.
    (7) În baza deciziei comisiei autorizaţiile se vor emite, după caz, sub semnatura preşedintelui comisiei din Ministerul Finanţelor Publice şi, respectiv, a directorului general al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a directorului administraţiei finanţelor publice de sector, pentru municipiul Bucureşti.
    (8) Autorizaţiile sunt documente cu regim special, tipărite de Compania Naţionala "Imprimeria Naţionala" - S.A.
    (9) Modelul autorizaţiei este prezentat în anexa nr. 6.


    Lege:
    ART. 35
    Autorizaţiile emise au o valabilitate de 12 luni de la data înscrisă pe formularul de autorizaţie ca data de eliberare a acesteia.


    Instrucţiuni:
    19. (1) Autorizaţiile emise au o valabilitate de 12 luni de la data înscrisă pe formularul de autorizaţie ca data de emitere a acesteia, data care întotdeauna va fi data de întâi a lunii următoare celei în care a fost aprobată de către comisie cererea de autorizare şi în care a fost achitată taxa aferentă.
    (2) Agenţii economici care solicită reautorizarea vor depune documentele prevăzute la art. 33 alin. (1) din lege, cu excepţia celor de la lit. b) a aceluiaşi articol, pentru care agentul economic în cauza va depune o declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că nu au intervenit modificări faţă de ultima comunicare adusă la cunoştinţa organului emitent al autorizaţiei.


    Lege:
    ART. 36
    (1) Autorizaţiile se emit de organele cu competenţa în acest sens, cu percepere de taxe, şi se eliberează în termen de maximum 60 de zile de la data depunerii documentaţiei complete.
    (2) Taxele de autorizare se fac venit la bugetul de stat, cuantumul acestora fiind cel prevăzut în anexa nr. 11.
    (3) Taxele de autorizare se datorează anticipat, dovada achitării acestora prezentându-se la data ridicării autorizaţiei.


    Instrucţiuni:
    20. (1) Sumele datorate bugetului de stat drept taxe de autorizare se vor vira de către agenţii economici în contul 20.17.01.25 "Taxe de autorizare pentru comercializarea alcoolului, băuturilor alcoolice, produselor din tutun şi a cafelei", deschis la unităţile trezoreriei statului în raza cărora aceştia îşi au sediul fiscal.
    (2) Din punct de vedere al autorizării şi încadrării în cuantumul taxelor de autorizare alcoolul etilic rafinat îmbuteliat şi esentele alimentare cu conţinut de alcool etilic rafinat mai mare de 1,2% în volum sunt asimilate băuturilor alcoolice după cum urmează:
    - alcoolul etilic rafinat îmbuteliat este asimilat băuturilor alcoolice distilate;
    – esentele alimentare sunt asimilate produselor intermediare.



    Lege:
    ART. 37
    (1) Autorizaţiile se emit de organele care au competenţa în acest sens, pentru fiecare loc de desfăşurare a activităţii.


    Instrucţiuni:
    21. (1) Agenţii economici autorizaţi în calitate de producători sau importatori de produse supuse regimului de autorizare - altele decât alcoolul şi distilatele - îşi pot comercializa propriile produse prin punctele de lucru legal înfiinţate, fără sa mai detina alta autorizaţie de comercializare.
    (2) Agenţilor economici comercianţi angro de produse supuse autorizării li se vor emite autorizaţii pentru fiecare loc de desfăşurare a activităţii, cu plata unei singure taxe. Fac excepţie de la aceasta prevedere agenţii economici care desfăşoară activitate de comerţ al produselor supuse autorizării în sistem cash & carry, pentru care autorizaţiile se vor emite cu plata taxei aferente pentru fiecare loc de desfăşurare a activităţii.
    (3) Agenţilor economici care desfăşoară activităţi de comercializare în sistem de alimentaţie publică prin mai multe unităţi proprii, situate însă în sedii diferite, li se eliberează autorizaţii cu plata taxei corespunzătoare pentru fiecare unitate.
    (4) În situaţia în care agenţii economici deţin autorizaţii pentru anumite sortimente de băuturi alcoolice şi solicita, în cadrul termenului de valabilitate a autorizaţiei, completarea acesteia cu alte sortimente de băuturi alcoolice din aceeaşi grupa de produse, vor depune la organul emitent o cerere de autorizare suplimentară, însoţită de certificatul de atestare fiscală din care să rezulte că nu au obligaţii restante faţă de bugetul de stat.
    (5) În situaţia menţionată la alin. (4) organul competent va emite o autorizaţie de completare care va avea acelaşi termen de valabilitate cu autorizaţia iniţială şi pe care se va înscrie sub cuvântul "Autorizaţie" cuvântul "completare". În acest caz taxa datorată pentru noul sortiment va fi proporţională cu numărul de luni rămase până la expirarea termenului de valabilitate a autorizaţiei emise iniţial.
    (6) Precizările menţionate la alin. (4) şi (5) se aplică şi în cazul agenţilor economici autorizaţi, pentru care taxa de autorizare se percepe pe grupe de produse.


    Lege:
    ART. 40
    (1) Agenţii economici autorizaţi în calitate de producători de alcool etilic rafinat, de distilate şi/sau de băuturi alcoolice distilate, care îşi schimbă sediul activităţii de producţie, vor solicita eliberarea unei noi autorizaţii, cu plata taxei aferente. Nedetinerea autorizaţiei pentru noua adresa presupune ca activitatea desfăşurată în acel loc este neautorizata.
    (2) În situaţia în care agenţii economici autorizaţi îşi schimba sediul social sau denumirea societăţii, fără schimbarea proprietarilor majoritari, aceştia au obligaţia să solicite eliberarea unei noi autorizaţii. Eliberarea acestei autorizaţii se face fără plata taxelor de autorizare.


    Instrucţiuni:
    22. (1) Agenţii economici autorizaţi, alţii decât producătorii de alcool etilic rafinat, de distilate şi/sau de băuturi alcoolice distilate, care îşi schimba sediul social, sediul activităţii sau denumirea societăţii, fără schimbarea proprietarilor majoritari, au obligaţia solicitării unei noi autorizaţii. Organul competent va emite o noua autorizaţie, fără plata taxei, care va avea acelaşi termen de valabilitate cu autorizaţia iniţială şi pe care se va înscrie sub cuvântul "Autorizaţie" cuvântul "modificare".
    (2) Nedetinerea autorizaţiilor modificate presupune ca activitatea desfăşurată în acel loc este neautorizata.


    Lege:
    ART. 42
    (1) Comercializarea de produse supuse autorizării, ca urmare a achiziţionării de bunuri confiscate şi devenite proprietatea statului de la Ministerul Finanţelor Publice, se poate efectua numai de către agenţii economici legal autorizaţi.


    Instrucţiuni:
    23. Comercializarea de produse supuse autorizării - altele decât produsele din tutun -, achiziţionate de agenţii economici de la Ministerul Finanţelor Publice, indiferent de modul de achizitionare, ca fiind bunuri confiscate şi devenite proprietatea statului, se poate efectua în situaţia în care legea prevede aceasta, numai în baza autorizaţiei obţinute conform prevederilor legale.

    Lege:
    ART. 44
    Agenţii economici care, printr-o hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă, intră în posesia unor produse supuse autorizării pot utiliza sau valorifica produsele respective numai cu aprobarea prealabilă a Ministerului Finanţelor Publice.

    ART. 45
    (1) Agenţii economici cărora le-a fost anulată autorizaţia şi care deţin stocuri de produse la data anulării autorizaţiei pot valorifica produsele respective numai cu acordul Ministerului Finanţelor Publice. De asemenea, cu acordul Ministerului Finanţelor Publice, poate fi finalizată şi apoi valorificată şi materia prima aflată, la data anulării autorizaţiei, în stadiu de producţie neterminată.


    Instrucţiuni:
    24. (1) În toate situaţiile menţionate la art. 44 şi art. 45 alin. (1) din lege aprobările vor fi date de Ministerul Finanţelor Publice sau, după caz, de organele fiscale teritoriale, în funcţie de competentele de emitere a autorizaţiilor.
    (2) Valorificarea produselor se poate efectua numai către agenţi economici autorizaţi potrivit legii, pe bază de contracte scrise, iar documentele fiscale speciale vor fi procurate de la agenţii economici cumpărători.


    Lege:
    ART. 48
    (1) Achiziţionarea de produse supuse regimului de autorizare, în vederea comercializării sau prelucrării, se poate efectua numai de la agenţii economici legal autorizaţi.


    Instrucţiuni:
    25. - Nu intra sub incidenţa acestor prevederi produsele confiscate sau intrate potrivit legii în proprietatea privată a statului, achiziţionate de agenţii economici în vederea valorificării de la Ministerul Finanţelor Publice.

    Lege:
    ART. 49
    (1) Necomercializarea sau neprelucrarea de către agenţii economici producători de alcool etilic rafinat şi/sau distilate, în fiecare trimestru al anului pentru care s-a obţinut autorizaţie de comercializare, a unei cantităţi egale cu cel puţin 10% din cantitatea estimată a se realiza pe perioada de autorizare atrage suspendarea activităţii şi sigilarea instalaţiilor de producţie pe termen de 3 luni.


    Instrucţiuni:
    26. (1) În toate situaţiile prevăzute de lege, cu excepţia celei de la art. 49 alin. (1), măsura suspendării autorizaţiilor se va dispune de către comisiile de autorizare, în baza:
    - actelor de control emise de organele de specialitate, prin care s-au constatat încălcări ale prevederilor legale;
    – referatului întocmit de organul fiscal în raza căruia funcţionează agentul economic, în care se consemnează neîndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 49 alin. (2) din lege.

    (2) În sensul celor arătate mai sus, actele de constatare vor fi înaintate imediat după finalizare comisiilor de autorizare, care vor analiza propunerile de suspendare a autorizaţiei şi vor dispune în consecinţa.
    (3) Decizia comisiei de autorizare va fi comunicată operativ agentului economic sancţionat, organului de constatare care a făcut propunerea, organului fiscal teritorial şi Companiei Naţionale "Imprimeria Naţionala" - S.A., în vederea neonorarii comenzilor privind achiziţionarea documentelor cu regim special ori a marcajelor.
    (4) Suspendarea autorizaţiei atrage suspendarea activităţii, operaţiune care va fi efectuată de organul fiscal teritorial în raza căruia îşi desfăşoară activitatea agentul economic. Procedura de suspendare are la baza un proces-verbal încheiat de o echipa formată din 3 membri, dintre care unul va fi reprezentantul Gărzii financiare.
    (5) În cazul necomercializarii sau neprelucrarii de către agenţii economici producători de alcool etilic rafinat şi/sau de distilate a cel puţin 10% din cantitatea estimată a se realiza pe perioada de autorizare, în fiecare trimestru, suspendarea activităţii va fi efectuată de organul fiscal teritorial în raza căruia îşi desfăşoară activitatea agentul economic, de către o echipa formată din 3 membri, dintre care unul va fi reprezentantul Gărzii financiare. Suspendarea are la baza situaţia privind modul de valorificare a alcoolului etilic rafinat şi/sau a distilatelor şi se efectuează pe o perioadă de 3 luni consecutive, cu posibilitatea reluării activităţii numai după expirarea acestui termen. Pe perioada celor 3 luni de suspendare a activităţii nu se suspenda şi autorizaţia, agentul economic producător putând comercializa producţia din stoc.
    (6) La analiza situaţiei privind modul de valorificare care sta la baza suspendării activităţii se va ţine seama de perioada de întrerupere a procesului de producţie cauzată fie de revizia planificata, fie de avarii.
    (7) Suspendarea activităţii agenţilor economici producători de produse supuse autorizării atrage aplicarea sigiliilor pe instalaţiile de producere sau imbuteliere a alcoolului, distilatelor, băuturilor alcoolice sau de fabricare a celorlalte produse supuse regimului de autorizare.


    Lege:
    ART. 49
    (2) Întârzierea la plata a accizelor cu mai mult de 60 de zile de la termenul legal atrage suspendarea autorizaţiei şi, respectiv, a activităţii agentului economic în cauza, până la plata sumelor restante.


    Instrucţiuni:
    27. Intră sub incidenţa acestor prevederi toţi agenţii economici producători plătitori de accize, autorizaţi potrivit legii, pentru accizele aferente livrărilor de produse efectuate începând cu data de 2 august 2002.
    TITLUL III
    Regimul produselor din tutun confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privată a statului
    Lege:
    ART. 50
    (1) Produsele din tutun confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privată a statului se predau de către organul care a dispus confiscarea, pentru distrugere, cu titlu gratuit, agenţilor economici autorizaţi în calitate de producători interni de tigarete, astfel:
    a) sortimentele care se regăsesc în nomenclatorul de fabricaţie al agenţilor economici producători interni se predau în totalitate acestora;
    b) sortimentele care nu se regăsesc în nomenclatorul de fabricaţie al agenţilor economici producători interni se predau în custodie, de către organele care au procedat la confiscare, agenţilor economici producători interni a căror cota de piaţa reprezintă peste 5%. Repartizarea fiecărui lot de produse din tutun confiscate către agenţii economici producători interni se face proporţional cu cota de piaţa deţinută. Situaţia privind cotele de piaţa se comunică trimestrial de Ministerul Finanţelor Publice direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi, respectiv, a municipiului Bucureşti, Direcţiei generale de îndrumare şi control fiscal, Gărzii Financiare, Direcţiei Generale a Vamilor şi Ministerului de Interne.



    Instrucţiuni:
    28. Distrugerea produselor din tutun se va efectua prin diverse metode specifice, inclusiv prin ardere, care să asigure denaturarea acestora dincolo de orice posibilitate de reconstituire, sortare, triere sau orice alta modalitate de recuperare a materiilor prime ce intră în componenta acestor produse. În acest scop agenţii economici care preiau cantităţile de produse din tutun confiscate vor asigura distrugerea acestora, în baza aprobării date de Ministerul Finanţelor Publice - Direcţia generală de îndrumare şi control fiscal, la cererea acestora şi în prezenta comisiei de distrugere constituite special în acest scop.
    TITLUL IV
    Dispoziţii tranzitorii şi finale
    Lege:
    ART. 61
    Stocurile de alcool etilic rafinat, de distilate şi de băuturi alcoolice existente, la data intrării în vigoare a prezentei legi, la agenţii economici care nu deţin autorizaţie de comercializare şi care nu îndeplinesc condiţiile legale de autorizare pot fi utilizate sau valorificate numai cu aprobarea Ministerului Finanţelor Publice, în condiţiile stabilite prin instrucţiunile emise în aplicarea acestei legi.


    Instrucţiuni:
    29. (1) În toate situaţiile aprobările vor fi date de Ministerul Finanţelor Publice sau de direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz, în funcţie de competentele de emitere a autorizaţiilor.
    (2) În vederea obţinerii aprobărilor necesare valorificării agenţii economici în cauza vor inventaria stocurile existente la data de 2 august 2002 şi vor depune listele de inventar la organele fiscale teritoriale în raza cărora îşi desfăşoară activitatea, în termen de 20 de zile de la data publicării prezentelor instrucţiuni în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    (3) Organele fiscale teritoriale vor verifica exactitatea datelor înscrise în listele de inventar depuse de agenţii economici şi provenienţă stocurilor. Pentru fiecare caz se va întocmi un referat care va sta la baza aprobării valorificării stocurilor.


    Lege:
    ART. 62
    (1) Agenţii economici care deţin autorizaţii de comercializare valabile pe toată perioada de desfăşurare a activităţii, eliberate anterior intrării în vigoare a prezentei legi, au obligaţia ca până la data de 15 noiembrie 2002 să prezinte aceste autorizaţii organelor emitente în vederea anulării şi emiterii unor noi autorizaţii. După data de 15 noiembrie 2002 autorizaţiile eliberate anterior datei de intrare în vigoare a prezentei legi sunt nule de drept.
    (2) Eliberarea noilor autorizaţii se face cu plata taxei aferente şi în condiţiile prevăzute în prezenta lege.


    Instrucţiuni:
    30. (1) Nu intră sub incidenţa prevederilor art. 62 alin. (1) din lege agenţii economici care deţin autorizaţii a căror valabilitate este de 12 luni.
    (2) Autorizaţiile emise agenţilor economici, cu valabilitate pe toată perioada de desfăşurare a activităţii, şi care până la data de 15 noiembrie 2002 nu depăşesc 12 luni de la autorizare vor fi prezentate organelor fiscale emitente pentru anulare, eliberandu-se noi autorizaţii cu valabilitate pe perioada rămasă până la 12 luni de la data autorizării iniţiale.
    (3) Obligativitatea deţinerii noilor autorizaţii revine şi agenţilor economici comercianţi de produse supuse autorizării, în sistem de alimentaţie publică. Comercializarea în sistem de alimentaţie publică numai de băuturi alcoolice - altele decât băuturile alcoolice distilate -, de produse din tutun şi de cafea se autorizeaza fără plata taxei de autorizare.


    Alte dispoziţii
    31. Prin activitate sezoniera se înţelege activitatea desfăşurată de agenţii economici pe o perioadă de maximum 6 luni consecutive.
    32. Agenţii economici a căror activitate a fost autorizata înainte de data intrării în vigoare a Legii nr. 521/2002 sunt obligaţi la plata integrală a taxei de autorizare, în condiţiile şi la termenele prevăzute de legislaţia în vigoare la acea data.
    33. Agenţii economici comercianţi în sistem en detail care au depus documentaţia în vederea obţinerii autorizaţiei de comercializare, cu plata taxelor aferente, şi pentru care până la data intrării în vigoare a legii nu a fost emisă autorizaţia de comercializare pot solicita restituirea sau compensarea taxelor plătite fără obiect.
    34. Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentele instrucţiuni.
    ANEXA 1

    la instrucţiuni
    Direcţia generală a finanţelor publice
    a judeţului ......../municipiului Bucureşti
    SITUAŢIE CENTRALIZATOARE
    privind capacitatile de producţie ale instalaţiilor
    deţinute de agenţii economici producători de alcool
    şi distilate pentru anul.........

┌───┬──────────────┬──────┬──────────┬─────────────┬───────────┬───────────┬─────────┐
│ │ │ │ │ │Capacitatea│ │ │
│ │ │ │ │Numărul │de │ │Producţia│
│ │ │ │ │coloanelor de│producţie a│Capacitatea│estimată │
│ │ │ │Denumirea │distilare │instalaţiei│de │a se │
│Nr.│Denumirea │Codul │produselor│rafinare sau │de │producţie │realiza │
│crt│producătorilor│fiscal│fabricate │numărul │distilare │anuală │(litri │
│ │ │ │ │instalaţiilor│şi rafinare│(litri │alcool │
│ │ │ │ │de distilare │în 24 de │alcool pur)│pur) │
│ │ │ │ │ │ore (litri │ │ │
│ │ │ │ │ │alcool pur)│ │ │
├───┼──────────────┼──────┼──────────┼─────────────┼───────────┼───────────┼─────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │6 │7 │
├───┼──────────────┼──────┼──────────┼─────────────┼───────────┼───────────┼─────────┤
├───┴──────────────┼──────┼──────────┼─────────────┼───────────┼───────────┼─────────┤
│TOTAL GENERAL │X │X │X │X │ │ │
└──────────────────┴──────┴──────────┴─────────────┴───────────┴───────────┴─────────┘

    Director general,

    ----------

    ANEXA 2

    Direcţia generală a finanţelor publice
    a judeţului ...../municipiului Bucureşti
    SITUAŢIE CENTRALIZATOARE
    privind capacitatile de producţie ale
    instalaţiilor deţinute de agenţii economici producători
    de ţuică şi rachiuri naturale pentru anul ........

┌───┬──────────────┬──────┬──────────────────────┬────────┬───────────┬───────────┬─────────┐
│ │ │ │ │ │ │Capacitatea│Producţia│
│ │ │ │Adresa │Numărul │Capacitatea│de │estimată │
│Nr.│Denumirea │Codul │ │de │de fierbere│producţie │a se │
│crt│producătorilor│fiscal├───────────┬──────┬───┤coloane,│în 24 de │lunară │realiza │
│ │ │ │ │ │ │blaze, │ore (litri/│(litri/grad│(litri/ │
│ │ │ │localitatea│strada│nr.│cazane │grad dal) │dal) │grad dal)│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────────────┼──────┼───────────┴──────┴───┼────────┼───────────┼───────────┼─────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │6 │7 │
├───┼──────────────┼──────┼──────────────────────┼────────┼───────────┼───────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┴──────────────┼──────┼──────────────────────┼────────┼───────────┼───────────┼─────────┤
│TOTAL GENERAL │X │X │X │X │ │ │
└──────────────────┴──────┴──────────────────────┴────────┴───────────┴───────────┴─────────┘

                                             Director general,
                                             ................

    ANEXA 3

    la instrucţiuni
    Direcţia generală a finanţelor publice
    a judeţului ....../municipiului Bucureşti
    SITUAŢIE CENTRALIZATOARE
    privind capacitatile de producţie ale
    instalaţiilor deţinute de agenţii economici
    producători de băuturi alcoolice distilate pentru anul .............

┌───┬──────────────┬──────┬──────────────────────┬───────────┬───────────┬─────────┐
│ │ │ │ │Capacitatea│Capacitatea│Producţia│
│ │ │ │Adresa │de │de │estimată │
│Nr.│Denumirea │Codul │ │producţie │producţie │a se │
│crt│producătorilor│fiscal├───────────┬──────┬───┤în 24 de │anuală │realiza │
│ │ │ │ │ │ │ore │(litri │(litri │
│ │ │ │localitatea│strada│nr.│(litri │alcool pur)│alcool │
│ │ │ │ │ │ │alcool pur)│ │pur) │
├───┼──────────────┼──────┼───────────┴──────┴───┼───────────┼───────────┼─────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │6 │
├───┼──────────────┼──────┼──────────────────────┼───────────┼───────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├───┴──────────────┼──────┼──────────────────────┼───────────┼───────────┼─────────┤
│TOTAL GENERAL │X │X │X │ │ │
└──────────────────┴──────┴──────────────────────┴───────────┴───────────┴─────────┘

                                          Director general,
                                          .................

    ANEXA 4

    la instrucţiuni
    REGISTRU
    de fabricaţie pentru tuica şi rachiuri naturale
    1. Numărul curent
    2. Numele producătorului sau agentului economic deţinător de materii prime fermentate şi adresa
    3. Numărul carnetului de producător sau al autorizaţiei de comercializare a tuicii şi rachiurilor naturale
    4. Felul materiei prime introduse în fabricaţie
    5. Cantitatea de borhot, drojdie de vin sau tescovina introdusă în fabricaţie
    6. Durata fiecărei fabricatii (ore/zi)
    7. Producţia de tuica sau rachiuri obţinută (litri, concentraţie alcoolică)
    8. Cantitatea de uium reţinută pentru prestaţii (litri, concentraţie alcoolică şi grade dal)
    9. Cantitatea predată producătorului sau agentului economic (litri, concentraţie alcoolică)
    10. Semnatura producătorului sau a delegatului agentului economic autorizat care a primit tuica sau rachiurile cuvenite
    NOTĂ:
    a) În registru se vor opera zilnic fabricatiile în ordinea producătorilor şi a materiilor prime introduse în fabricaţie.
    b) Deţinătorii de distilerii şi cazane care prestează servicii vor elibera beneficiarilor de tuica şi rachiuri naturale o adeverinta cu cantităţile livrate, pe tipuri de rachiuri (exprimate în litri şi concentraţie alcoolică).


    ANEXA 5

    la instrucţiuni
    Nr. ..... din ....
    CERERE
    Agentul economic .........., cu sediul în ......, str. ..... nr. ....., înregistrat în Registrul comerţului la nr. ........, codul fiscal ........., telefon ........., fax ....., reprezentat prin ......., domiciliat în ......., str. .......... nr. ...., bl. ..., sc. ...., et. ....., ap. ...., sectorul ......, judeţul ........, posesor al buletinului/cărţii de identitate seria ..... nr. ....., eliberat/eliberata de ..........., având funcţia de ......., pe baza pieselor anexate la dosar, solicit eliberarea autorizaţiei pentru:
    1. ......................................................................
    2. ......................................................................
    3. ......................................................................

    Data ........... .....(semnătura).....
    Domnului/Doamnei director al Direcţiei ............................

    ANEXA 6

    la instrucţiuni
 (a se vedea imaginea asociată)

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016