Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCŢIUNI din 2 aprilie 2018  privind individualizarea sancţiunilor pentru contravenţiile prevăzute la art. 61 alin. (1), (2) şi alin. (3) lit. a) din Legea nr. 202/2016 privind integrarea sistemului feroviar din România în spaţiul feroviar unic european    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 INSTRUCŢIUNI din 2 aprilie 2018 privind individualizarea sancţiunilor pentru contravenţiile prevăzute la art. 61 alin. (1), (2) şi alin. (3) lit. a) din Legea nr. 202/2016 privind integrarea sistemului feroviar din România în spaţiul feroviar unic european

EMITENT: Consiliul Concurenţei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 466 din 6 iunie 2018
──────────
    Aprobate prin Ordinul nr. 467 din 2 aprilie 2018, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 466 din 6 iunie 2018.
──────────
    În temeiul art. 61 alin. (6) din Legea nr. 202/2016 privind integrarea sistemului feroviar din România în spaţiul feroviar unic european,
    Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar adoptă prezentele instrucţiuni.
    CAP. I
    Introducere
    1. Scopul prezentelor instrucţiuni, emise în aplicarea art. 61 alin. (4) din Legea nr. 202/2016 privind integrarea sistemului feroviar din România în spaţiul feroviar unic european, denumită în continuare Lege, este de a stabili modalităţile de individualizare a sancţiunilor în cazul săvârşirii unei contravenţii dintre cele prevăzute la art. 61 alin. (1), (2) şi alin. (3) lit. a) din Lege, ţinându-se seama de gravitatea şi durata faptei, precum şi de alte elemente prevăzute în prezentele instrucţiuni.
    2. Metodologia de determinare a cuantumului amenzii se bazează pe fixarea unui nivel de bază care se poate majora în cazul existenţei circumstanţelor agravante sau se va reduce în cazul existenţei circumstanţelor atenuante.
    3. Prezentele instrucţiuni prezintă modul general în care se realizează individualizarea sancţiunilor de către Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar. Principiul care guvernează aplicarea sancţiunilor este acela al aplicării sancţiunilor într-o modalitate şi într-un cuantum care să asigure efectul preventiv şi descurajant al acestora.
    CAP. II
    Nivelul de bază
    SECŢIUNEA 1
    Determinarea nivelului de bază
    1. Nivelul de bază se determină în funcţie de gravitatea şi durata faptei. Nivelul de bază se obţine prin însumarea celor două cuantumuri stabilite mai jos, în funcţie de gravitate şi de durată:
    x gravitate + y durată = nivel de bază.

    2. Ca punct de plecare pentru determinarea nivelului de bază al amenzii în cazul contravenţiilor prevăzute la art. 61 alin. (1) şi alin. (3) lit. a) din Lege este avută în vedere cifra de afaceri totală realizată de contravenient în anul financiar anterior sancţionării, determinată conform reglementărilor fiscale în vigoare.
    SECŢIUNEA a 2-a
    Gravitatea
    1. Evaluarea gravităţii unei încălcări se face de la caz la caz, pentru fiecare tip de încălcare, luându-se în considerare toate împrejurările relevante ale cazului.
    2. În evaluarea gravităţii încălcării se iau în considerare, printre altele, natura faptei săvârşite, dimensiunea şi importanţa pieţei relevante, impactul concret al încălcării pe piaţă, atunci când acesta poate fi măsurat.
    3. În funcţie de gravitate, aceste fapte se împart în 3 categorii:
    a) fapte de gravitate mică
    În această categorie se încadrează, în general, nerespectarea de către administratorul infrastructurii a termenului de publicare a documentului de referinţă al reţelei şi transferul, respectiv tranzacţionarea de către solicitant a capacităţilor de infrastructură ce i-au fost alocate.
    Cuantumul preconizat este următorul:
    - de la 0,1% până la 0,2% din cifra de afaceri totală a contravenientului pentru nerespectarea de către administratorul infrastructurii a termenelor de publicare a documentului de referinţă al reţelei, în conformitate cu art. 61 alin. (1) lit. b) din Lege;
    – o sumă de la 10.000 lei până la 12.500 lei pentru transferul, respectiv tranzacţionarea de către solicitant a capacităţilor de infrastructură ce i-au fost alocate, în conformitate cu art. 61 alin. (2) din Lege;
    – de la 0,04% până la 0,06% din cifra de afaceri totală a contravenientului pentru furnizarea unor informaţii inexacte sau incomplete, în conformitate cu art. 61 alin. (3) lit. a) din Lege.


    b) fapte de gravitate medie
    În această categorie se încadrează, de regulă, nerespectarea de către administratorul infrastructurii a obligaţiei de a face publică intenţia de modificare a documentului de referinţă al reţelei, într-un anumit termen, furnizarea de informaţii care induc în eroare ori de documente incomplete.
    Cuantumul preconizat este următorul:
    - de la 0,2% până la 0,3% din cifra de afaceri totală a contravenientului, pentru nerespectarea de către administratorul infrastructurii a obligaţiei de a face publică intenţia de modificare a documentului de referinţă al reţelei în conformitate cu art. 61 alin. (1) lit. c) din Lege;
    – o sumă de la 12.501 lei până la 17.500 lei, în conformitate cu art. 61 alin. (2) din Lege;
    – de la 0,06% până la 0,08% din cifra de afaceri totală a contravenientului pentru nefurnizarea informaţiilor şi documentelor solicitate, în conformitate cu art. 61 alin. (3) lit. a) din Lege.


    c) fapte de gravitate mare
    În această categorie se încadrează, de regulă, nerespectarea anumitor măsuri impuse prin decizie de către Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar, nerespectarea de către administratorul infrastructurii a obligaţiei de publicare a documentului de referinţă al reţelei, nefurnizarea informaţiilor şi documentelor solicitate.
    Cuantumul preconizat este următorul:
    - de la 0,3% până la 0,4% din cifra de afaceri totală a contravenientului, în conformitate cu art. 61 alin. (1) din Lege;
    – o sumă de la 17.501 lei până la 20.000 lei, în conformitate cu art. 61 alin. (2) din Lege;
    – de la 0,08% până la 0,1% din cifra de afaceri totală a contravenientului, în conformitate cu art. 61 alin. (3) lit. a) din Lege.



    SECŢIUNEA a 3-a
    Durata
    1. Durata încălcărilor trebuie să fie luată în considerare pentru a distinge între următoarele categorii:
    a) încălcări de scurtă durată (mai puţin de 3 luni): nu se aplică niciun cuantum adiţional;
    b) încălcări de durată medie (de la 3 luni la un an): creştere de până la 10% din cuantumul determinat de gravitatea faptei;
    c) încălcări de lungă durată (peste un an): creştere a cuantumului amenzii cu până la 25% pe an din cuantumul determinat pentru gravitatea faptei.

    2. Această abordare conduce astfel la stabilirea unui eventual cuantum adiţional al amenzii.
    CAP. III
    Adaptarea nivelului de bază
    SECŢIUNEA 1
    Cadrul general
    1. La individualizarea amenzilor, Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar va lua în considerare toate circumstanţele cazului care pot conduce la o majorare sau la o diminuare a nivelului de bază.
    2. Nivelul de bază poate fi majorat sau redus cu un procent cuprins între 5% şi 10% pentru fiecare circumstanţă agravantă ori atenuantă reţinută, cu excepţia circumstanţei agravante prevăzute la secţiunea a 2-a lit. a).
    SECŢIUNEA a 2-a
    Circumstanţe agravante
    Nivelul de bază va fi majorat atunci când Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar constată că există circumstanţe agravante, precum:
    a) săvârşirea de către aceeaşi întreprindere a unei încălcări identice sau similare cu încălcarea constatată printr-o decizie anterioară a Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar. Nivelul de bază va fi majorat cu un procent cuprins între 10% şi 25% pentru fiecare astfel de încălcare reţinută de Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar;
    b) continuarea încălcării după declanşarea procedurii de către Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar;
    c) refuzul de a coopera cu Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar sau obstrucţionarea acestuia în desfăşurarea activităţii;
    d) alte împrejurări de natura celor de mai sus care imprimă faptei un caracter grav.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Circumstanţe atenuante
    Nivelul de bază al amenzii va fi redus atunci când Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar constată că există circumstanţe atenuante, precum:
    a) întreprinderea implicată furnizează dovezi că a pus capăt încălcării imediat ce Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar a intervenit;
    b) întreprinderea implicată a colaborat în mod efectiv şi pe deplin cu Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar dincolo de obligaţia sa legală de a coopera;
    c) alte împrejurări de natura celor de mai sus.

    CAP. IV
    Posibilitatea de a plăti
    1. În cazuri excepţionale, la cerere, Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar va putea lua în considerare o eventuală reducere a amenzii, dacă întreprinderea dovedeşte că va fi în imposibilitate să plătească amenda fără să i se pericliteze existenţa. Simpla invocare a unei situaţii financiare negative sau generatoare de pierderi nu justifică o reducere a cuantumului amenzii. Reducerea amenzii pe acest considerent poate avea loc doar dacă întreprinderea dovedeşte dincolo de orice dubiu că este în stare de insolvenţă sau într-o situaţie financiară extrem de dificilă, care face iminentă ieşirea sa de pe piaţă.
    2. Pentru ca cererea de reducere a amenzii pe motivul dificultăţii de a plăti să poată fi luată în considerare, întreprinderea trebuie:
    a) să prezinte cel puţin următoarele situaţii economico-financiare ale întreprinderii: bilanţul contabil, contul de profit şi pierdere, balanţa de verificare sintetică şi analitică;
    b) să demonstreze, pe baza indicatorilor economico-financiari (solvabilitate, rată de îndatorare etc.), efectele negative asupra întreprinderii determinate de un cuantum al amenzii corespunzător propunerilor din raportul de investigaţie.


    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016