Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCŢIUNI din 14 iulie 2021  privind modalitatea de transmitere a datelor privind procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 INSTRUCŢIUNI din 14 iulie 2021 privind modalitatea de transmitere a datelor privind procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici

EMITENT: Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 756 din 3 august 2021
──────────
    Aprobate prin ORDINUL nr. 581 din 14 iulie 2021, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 756 din 3 august 2021.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Prezentele instrucţiuni privind modalitatea de transmitere a datelor privind procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici, denumite în continuare instrucţiuni, reglementează modalitatea de transmitere către Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, denumită în continuare Agenţia, a datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici, rezultate în urma finalizării procedurii de cercetare administrativă în cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice în care sunt stabilite funcţii publice în condiţiile prevăzute la art. 385 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 2
    (1) Transmiterea către Agenţie a datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici se realizează în mod unitar, prin completarea acestor date în aplicaţia informatică pusă la dispoziţie în acest sens de către Agenţie, pe pagina de internet www.anfp.gov.ro - secţiunea „Colaborări instituţionale“, subsecţiunea „Consilier de etică“ - „Raportare etică“.
    (2) Transmiterea către Agenţie a datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici se realizează de către funcţionarii publici desemnaţi consilieri de etică din autorităţile şi instituţiile publice, prin completarea datelor şi informaţiilor cuprinse în formatul standard de raportare prevăzut în anexa nr. 1, denumit în continuare format standard de raportare, în condiţiile prezentelor instrucţiuni.

    ART. 3
    (1) Pentru transmiterea către Agenţie a datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici, consilierii de etică au obligaţia de a se înregistra în aplicaţia informatică. Înregistrarea este prealabilă transmiterii datelor şi informaţiilor privind procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici.
    (2) În vederea înregistrării în aplicaţia informatică, în fereastra deschisă în subsecţiunea „Raportare etică“ se accesează secţiunea „Înregistrare consilier etică“.
    (3) În vederea înregistrării, fiecare consilier de etică completează în mod obligatoriu câmpurile prestabilite cu următoarele date:
    a) codul numeric personal al consilierului de etică;
    b) codul unic de identificare al autorităţii sau instituţiei publice;
    c) adresa de poştă electronică;
    d) parola;
    e) numele şi prenumele consilierului de etică;
    f) data numirii consilierului de etică şi perioada pentru care este numit;
    g) numărul de telefon.

    (4) Parola prevăzută la alin. (3) lit. d) trebuie să aibă în cuprinsul său cel puţin şase caractere. Parola trebuie să conţină o combinaţie de seturi de caractere diferite, astfel: cel puţin o literă mică de la a la z, cel puţin o literă mare de la A la Z, cel puţin o cifră de la zero la nouă şi cel puţin un caracter special.
    (5) Parola nu trebuie comunicată niciunei alte persoane.
    (6) Crearea contului de utilizator al consilierului de etică este o operaţie informatică unică.

    ART. 4
    (1) După ce se creează contul de utilizator, consilierul de etică se conectează în aplicaţia informatică prin redeschiderea adresei www.anfp.gov.ro - secţiunea „Colaborări instituţionale“, subsecţiunea „Consilier de etică“ - „Raportare etică“, iar în fereastra deschisă consilierul de etică completează secţiunile „e-mail’’ şi „parola“.
    (2) Consilierii de etică se conectează în aplicaţia informatică de fiecare dată când transmit datele şi informaţiile cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici.

    ART. 5
    (1) În cazul în care consilierul de etică nu poate utiliza parola necesară accesării contului, acesta accesează adresa www.anfp.gov.ro - secţiunea „Colaborări instituţionale“, subsecţiunea „Consilier de etică“ - „Raportare etică“. În fereastra deschisă consilierul de etică accesează secţiunea „Am uitat parola“, iar în noul câmp introduce adresa electronică cu care s-a creat contul de utilizator.
    (2) Pe adresa de e-mail a utilizatorului consilier de etică se transmite un mesaj automat generat de aplicaţia informatică, care conţine un link. Pentru modificarea parolei, consilierul de etică apasă pe mesajul „click aici’’ sau accesează direct linkul din e-mail. Se deschide o fereastră care conţine secţiunea „Resetare parolă’’, iar în secţiunea „Parola nouă“ consilierul de etică introduce noua parolă, cu respectarea prevederilor art. 3 alin. (4).
    (3) În cazul în care după parcurgerea acestor etape consilierul de etică nu poate modifica parola, acesta contactează Agenţia la adresa de e-mail raportetica@anfp.gov.ro.

    ART. 6
    (1) Colectarea datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici în cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice se realizează potrivit procedurilor existente la nivelul fiecărei autorităţi şi instituţii publice.
    (2) Compartimentele de resurse umane şi preşedinţii comisiilor de disciplină au obligaţia să pună la dispoziţia consilierilor de etică datele şi informaţiile necesare completării şi transmiterii acestora către Agenţie, cu respectarea prezentelor instrucţiuni.

    ART. 7
    (1) Formatul standard de raportare este disponibil în contul consilierilor de etică numai în perioada de raportare prevăzută la pct. II din anexa nr. 1.
    (2) Datele şi informaţiile cuprinse în formatul standard de raportare se referă la perioada de timp aferentă anului pentru care se realizează transmiterea datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici.
    (3) Formatul standard de raportare conţine un număr prestabilit de tabele. Fiecare tabel cuprins în formatul standard de raportare conţine rubrici albe predefinite. Completarea rubricilor se realizează cu cifre arabe sau în format text.
    (4) Fiecare rubrică afişează în momentul selectării, prin click stânga, un marcaj electronic care conţine îndrumări metodologice, cu referinţe privind modul de completare.
    (5) Completarea tuturor rubricilor este obligatorie. În situaţia în care nu există informaţii exprimate în cifre se înscrie în mod automat cifra zero. În situaţia în care nu există informaţii în format text se înscrie în mod automat sintagma „Nu este cazul“.
    (6) Completarea rubricilor cu informaţii în format text se realizează prin selectarea cu click stânga al mouse-ului.
    (7) Pentru asigurarea acurateţei datelor numerice completate, consilierul de etică corectează informaţiile introduse, conform formulelor afişate pe ecran.
    (8) După completarea rubricilor din fiecare tabel, pentru salvarea informaţiilor, consilierul de etică accesează butonul "Salvează tabelul", situat în partea stângă jos a paginii, şi „Treci la pasul următor".
    (9) În situaţia în care consilierul de etică revine asupra informaţiilor salvate, acesta modifică datele din rubricile respective şi accesează din nou butonul „Salvează tabelul“.
    (10) După completarea corectă a tuturor tabelelor şi rubricilor, consilierul de etică selectează butonul „Validează şi trimite la ANFP“. Ulterior acestei operaţiuni, consilierul de etică nu mai poate opera modificări şi nu mai poate transmite alte date şi informaţii cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici pentru anul pentru care se realizează transmiterea datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici.
    (11) Utilizarea aplicaţiei informatice şi soluţionarea problemelor tehnice întâmpinate în utilizarea acesteia de către consilierii de etică se realizează în conformitate cu Manualul utilizatorului, disponibil pe pagina de internet www.anfp.gov.ro - secţiunea „Colaborări instituţionale“, subsecţiunea „Consilier de etică“ - „Platforma pentru consilierii de etică - Manualul utilizatorului“.

    CAP. II
    Modalitatea de transmitere a datelor privind procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici
    ART. 8
    Formatul standard de raportare cuprinde tabelul nr. I „Capacitatea de sesizare“ şi tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“, care cuprinde tabelul nr. II.1 „Durată şi mod de finalizare“, tabelul nr. II.2 „Număr şi tip de sancţiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competenţa legală de aplicare“ şi tabelul nr. II.3 „Organele de cercetare penală şi instanţele de judecată“, denumite conform conţinutului datelor şi informaţiilor solicitate cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici.

    ART. 9
    Tabelul nr. I „Capacitatea de sesizare“ prevăzut în formatul standard de raportare cuprinde rubrica nr. 0 „Număr funcţionari publici încadraţi în autoritatea/instituţia publică la finalul anului pentru care se realizează raportarea“, rubrica nr. 1 „Număr sesizări înregistrate la comisia de disciplină anterior anului pentru care se realizează raportarea şi care au fost soluţionate în anul pentru care se realizează raportarea“, rubrica nr. 2 „Număr sesizări înregistrate la comisia de disciplină în anul pentru care se realizează raportarea şi care au fost soluţionate în anul pentru care se realizează raportarea“, rubricile nr. 3 şi 4 „Număr funcţionari publici pentru care au fost soluţionate sesizările în anul pentru care se realizează raportarea“, rubrica nr. 5 „Număr funcţionari publici pentru care a fost sesizată comisia de disciplină de către conducătorul autorităţii/instituţiei publice“, rubrica nr. 6 „Număr funcţionari publici pentru care a fost sesizată comisia de disciplină de către conducătorul compartimentului în care este încadrat funcţionarul public“, rubrica nr. 7 „Număr funcţionari publici pentru care a fost sesizată comisia de disciplină de către alţi funcţionari publici sau alte categorii de personal din autoritatea/instituţia publică“, rubrica nr. 8 „Număr funcţionari publici pentru care a fost sesizată comisia de disciplină de către beneficiari ai serviciului public“, rubrica nr. 9 „Număr funcţionari publici pentru care a fost sesizată comisia de disciplină de către avertizorul în interes public“, rubrica nr. 10 „Obiectul sesizărilor“, rubrica nr. 11 „Normele juridice încălcate“ şi rubrica nr. 12 „Evidenţierea cazurilor în care funcţionarilor publici li s-a cerut să acţioneze sub presiunea factorului politic“.

    ART. 10
    Rubrica nr. 0 „Număr funcţionari publici încadraţi în autoritatea/instituţia publică la finalul anului pentru care se realizează raportarea“ din tabelul nr. I „Capacitatea de sesizare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul total al funcţionarilor publici, la sfârşitul anului pentru care se realizează transmiterea datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici, pe baza datelor şi informaţiilor comunicate de compartimentul de specialitate.

    ART. 11
    Rubrica nr. 1 „Număr sesizări înregistrate la comisia de disciplină anterior anului pentru care se realizează raportarea şi care au fost soluţionate în anul pentru care se realizează raportarea“ din tabelul nr. I „Capacitatea de sesizare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul total al sesizărilor înregistrate la comisia de disciplină anterior anului pentru care se realizează transmiterea datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici şi care au fost soluţionate în anul pentru care se realizează transmiterea datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici.

    ART. 12
    Rubrica nr. 2 „Număr sesizări înregistrate la comisia de disciplină în anul pentru care se realizează transmiterea datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici şi care au fost soluţionate în anul pentru care se realizează raportarea“ se completează cu numărul total al sesizărilor înregistrate la comisia de disciplină în anul pentru care se realizează transmiterea datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici şi care au fost soluţionate în anul pentru care se realizează transmiterea datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici.

    ART. 13
    (1) Rubricile nr. 3 şi 4 „Număr funcţionari publici pentru care au fost soluţionate sesizările în anul pentru care se realizează raportarea“ din tabelul nr. I „Capacitatea de sesizare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează prin indicarea numărului de funcţionari publici, defalcat pe funcţionari publici de conducere sau înalţi funcţionari publici, după caz, respectiv funcţionari publici de execuţie, împotriva cărora au fost formulate una sau mai multe sesizări la comisia de disciplină, al cărei obiect a vizat nerespectarea principiilor aplicabile conduitei profesionale a funcţionarilor publici, îndatoririle funcţionarilor publici şi normele de conduită a funcţionarilor publici şi pentru care procedura de cercetare administrativă a fost finalizată în anul pentru care se realizează transmiterea datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici, în situaţia în care a fost întrunită una dintre următoarele condiţii:
    a) procedura de cercetare administrativă s-a finalizat, iar comisia de disciplină a întocmit un raport cu privire la sesizarea în cauză prin care a propus una dintre sancţiunile disciplinare prevăzute la art. 492 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) comisia de disciplină a clasat sesizarea, potrivit prevederilor art. 21 lit. b), art. 29 alin. (1) şi art. 49 alin. (1) lit. b) din anexa nr. 7 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) au existat indicii că fapta săvârşită de către funcţionarul public poate angaja răspunderea penală şi comisia de disciplină a luat măsurile legale ce se impun în vederea sesizării organelor de cercetare penală;
    d) a sesizat autoritatea responsabilă de asigurarea integrităţii în exercitarea demnităţilor şi funcţiilor publice şi prevenirea corupţiei instituţionale, pentru abaterea disciplinară prevăzută la art. 492 alin. (2) lit. l) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, în vederea verificării şi soluţionării.

    (2) În situaţia în care mai multe sesizări au fost îndreptate împotriva unui singur funcţionar public se menţionează un singur funcţionar public.

    ART. 14
    Rubrica nr. 5 „Număr funcţionari publici pentru care a fost sesizată comisia de disciplină de către conducătorul autorităţii/instituţiei publice“ din tabelul nr. I „Capacitatea de sesizare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul de funcţionari publici împotriva cărora au fost formulate sesizări de către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice. Se menţionează numărul de funcţionari publici pentru care procedura de cercetare administrativă a fost finalizată în anul pentru care se realizează transmiterea datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici.

    ART. 15
    Rubrica nr. 6 „Număr funcţionari publici pentru care a fost sesizată comisia de disciplină de către conducătorul compartimentului în care este încadrat funcţionarul public“ din tabelul nr. I „Capacitatea de sesizare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul de funcţionari publici pentru care au fost formulate sesizări de către conducătorul compartimentului în care funcţionarul public este încadrat. Se menţionează doar numărul de funcţionari publici pentru care procedura de cercetare administrativă a fost finalizată în anul pentru care se realizează transmiterea datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici.

    ART. 16
    Rubrica nr. 7 „Număr funcţionari publici pentru care a fost sesizată comisia de disciplină de către alţi funcţionari publici sau alte categorii de personal din autoritatea/instituţia publică“ din tabelul nr. I „Capacitatea de sesizare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul de funcţionari publici împotriva cărora au fost formulate sesizări de către funcţionarii publici, alţii decât cei înscrişi la rubricile nr. 5 şi 6, sau de către alte categorii de personal din autoritatea sau instituţia publică. Se menţionează doar numărul de funcţionari publici pentru care procedura de cercetare administrativă a fost finalizată în anul pentru care se realizează transmiterea datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici.

    ART. 17
    Rubrica nr. 8 „Număr funcţionari publici pentru care a fost sesizată comisia de disciplină de către beneficiari ai serviciului public“ din tabelul nr. I „Capacitatea de sesizare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul de funcţionari publici împotriva cărora au fost formulate sesizări de către cetăţeni sau alţi beneficiari ai serviciului public. Se menţionează doar numărul de funcţionari publici pentru care procedura de cercetare administrativă a fost finalizată în anul pentru care se realizează transmiterea datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici.

    ART. 18
    Rubrica nr. 9 „Număr funcţionari publici pentru care a fost sesizată comisia de disciplină de către avertizorul în interesul public“ din tabelul nr. I „Capacitatea de sesizare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul de funcţionari publici împotriva cărora au fost formulate sesizări de către avertizorul în interes public, astfel cum este definit la art. 3 lit. b) din Legea nr. 571/2004 privind protecţia personalului din autorităţile publice, instituţiile publice şi din alte unităţi care semnalează încălcări ale legii. Se menţionează doar numărul de funcţionari publici pentru care procedura de cercetare administrativă a fost finalizată în anul pentru care se realizează transmiterea datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici.

    ART. 19
    Datele cuprinse în rubricile nr. 3 şi 4 trebuie să fie egale cu cele cuprinse în rubricile nr. 5-9.

    ART. 20
    (1) Rubrica nr. 10 „Obiectul sesizărilor“ din tabelul nr. I „Capacitatea de sesizare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează prin marcarea unuia dintre câmpurile preformatate cu abaterile disciplinare prevăzute în partea a VI-a titlul II capitolul VIII din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, sau prin completarea rubricii „Alte fapte sesizate“ cu principalele motive pe baza cărora autorii sesizării le-au formulat, altele decât cele prevăzute la art. 492 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Rubrica cuprinde câmpuri preformatate cu abaterile disciplinare prevăzute la art. 492 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Datele şi informaţiile sunt sintetizate de către consilierul de etică pe baza rapoartelor întocmite de comisia de disciplină.

    ART. 21
    (1) Rubrica nr. 11 „Normele juridice încălcate“ din tabelul nr. I „Capacitatea de sesizare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează prin marcarea unuia dintre câmpurile preformatate cu date şi informaţii referitoare la principiile aplicabile conduitei profesionale a funcţionarilor publici prevăzute în partea a VI-a titlul I din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, îndatoririle funcţionarilor publici şi normele de conduită a funcţionarilor publici prevăzute în partea a VI-a titlul II capitolul V secţiunea a 2-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, care au fost încălcate în anul pentru care se realizează transmiterea datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici, sau completarea, după caz, a rubricii „Alte norme juridice încălcate“, cu indicarea textului sau textelor legale încălcate, respectiv a articolului, alineatului şi a actului normativ în vigoare încălcat.
    (2) Rubrica cuprinde următoarele câmpuri preformatate:
    a) principiile aplicabile conduitei profesionale a funcţionarilor publici prevăzute la art. 368 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv principiul supremaţiei Constituţiei şi a legii, priorităţii interesului public, în exercitarea funcţiei deţinute, asigurării egalităţii de tratament a cetăţenilor în faţa autorităţilor şi instituţiilor publice, profesionalismului, imparţialităţii şi independenţei, integrităţii morale, libertăţii gândirii şi a exprimării, cinstei şi corectitudinii, deschiderii şi transparenţei şi responsabilităţii şi răspunderii;
    b) îndatoririle funcţionarilor publici prevăzute la art. 431, 437-439, 442, 445 şi 450 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) normele de conduită a funcţionarilor publici prevăzute la art. 430, 432-436, 440, 441, 443, 444 şi 446-449 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.


    ART. 22
    Rubrica nr. 12 „Evidenţierea cazurilor în care funcţionarilor publici li s-a cerut să acţioneze sub presiunea factorului politic“ din tabelul nr. I „Capacitatea de sesizare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu descrierea cazurilor în care s-au exercitat presiuni ale factorului politic asupra funcţionarului public.

    ART. 23
    (1) Tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare cuprinde sesizările pentru care a fost aplicată funcţionarilor publici o sancţiune disciplinară sau, după caz, sesizări clasate de către comisia de disciplină, sesizări transmise organelor de cercetare penală, respectiv sesizări transmise Agenţiei Naţionale de Integritate în cursul anului pentru care se realizează transmiterea datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici.
    (2) Tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare cuprinde tabelul nr. II.1 „Durată şi mod de finalizare“, tabelul nr. II.2 „Număr şi tipuri de sancţiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competenţa legală de aplicare“ şi tabelul nr. II.3 „Organele de cercetare penală şi instanţele de judecată“.

    ART. 24
    Tabelul nr. II.1 „Durată şi mod de finalizare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare cuprinde rubricile nr. 13 şi 14 „Durata cercetării administrative“, rubrica nr. 15 „Număr funcţionari publici în cazul cărora s-a clasat sesizarea“, rubrica nr. 16 „Număr sesizări ale comisiei de disciplină la Agenţia Naţională de Integritate“, rubricile nr. 17 şi 18 „Număr cazuri în care au fost sesizate organele de cercetare penală“, rubricile nr. 19 şi 20 „Număr mustrări scrise“, rubricile nr. 21 şi 22 „Număr diminuări salariale cu 5-20% pe o perioadă de până la 3 luni“, rubricile nr. 23 şi 24 „Număr diminuări salariale cu 10-15% pe o perioadă de până la un an de zile“, rubricile nr. 25 şi 26 „Număr suspendări ale dreptului de promovare pe o perioadă de la unu la 3 ani“, rubricile nr. 27 şi 28 „Număr retrogradări într-o funcţie publică de nivel inferior pe o perioadă de până la un an“ şi rubricile nr. 29 şi 30 „Număr destituiri din funcţia publică“.

    ART. 25
    (1) Rubricile nr. 13 şi 14 „Durata cercetării administrative“ din tabelul nr. II.1 „Durată şi mod de finalizare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu una dintre cele două perioade prestabilite, respectiv „1-3 luni“ sau „4-6 luni“, cu încadrarea în termenele maxime prevăzute la art. 492 alin. (8) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare. Se indică pentru fiecare perioadă selectată numărul cazurilor care îi corespund.
    (2) Datele cuprinse în rubricile nr. 13 şi 14 trebuie să fie egale cu cele din rubricile nr. 1 şi 2.

    ART. 26
    Rubrica nr. 15 „Număr funcţionari publici în cazul cărora s-a clasat sesizarea“ din tabelul nr. II.1 „Durată şi mod de finalizare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul cazurilor în care comisia de disciplină a clasat sesizarea în anul pentru care se realizează transmiterea datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici.

    ART. 27
    Rubrica nr. 16 „Număr sesizări ale comisiei de disciplină la Agenţia Naţională de Integritate „din tabelul nr. II.1 „Durată şi mod de finalizare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul total al sesizărilor transmise autorităţii responsabile cu asigurarea integrităţii în exercitarea demnităţilor şi funcţiilor publice şi prevenirea corupţiei instituţionale, pentru abaterea disciplinară prevăzută la art. 492 alin. (2) lit. l) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, în vederea verificării şi soluţionării, potrivit art. 21 lit. c) din anexa nr. 7 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 28
    Rubricile nr. 17 şi 18 „Număr cazuri în care au fost sesizate organele de cercetare penală“ din tabelul nr. II.1 „Durată şi mod de finalizare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul de cazuri în care fapta a fost sesizată ca infracţiune sau pentru care au existat indicii că fapta săvârşită de funcţionarul public poate angaja răspunderea penală, iar comisia de disciplină a luat măsurile legale ce se impun în vederea sesizării organelor de cercetare penală, în anul pentru care se realizează transmiterea datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici, defalcat pe categorii de funcţionari publici de conducere sau înalţi funcţionari publici, după caz, respectiv funcţionari publici de execuţie.

    ART. 29
    Rubricile nr. 19 şi 20 „Număr mustrări scrise“ din tabelul nr. II.1 „Durată şi mod de finalizare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul sancţiunilor disciplinare de acest fel care au fost propuse de către comisia de disciplină în anul pentru care se realizează transmiterea datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici, defalcat pe funcţionari publici de conducere sau înalţi funcţionari publici, după caz, respectiv funcţionari publici de execuţie.

    ART. 30
    Rubricile nr. 21 şi 22 „Număr diminuări salariale cu 5-20% pe o perioadă de până la 3 luni“ din tabelul nr. II.1 „Durată şi mod de finalizare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul sancţiunilor disciplinare de acest fel care au fost propuse de către comisia de disciplină în anul pentru care se realizează transmiterea datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici, defalcat pe funcţionari publici de conducere sau înalţi funcţionari publici, după caz, respectiv funcţionari publici de execuţie.

    ART. 31
    Rubricile nr. 23 şi 24 „Număr diminuări salariale cu 10-15% pe o perioadă de până la un an de zile“ din tabelul nr. II.1 „Durată şi mod de finalizare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul sancţiunilor disciplinare de acest fel care au fost propuse de către comisia de disciplină în anul pentru care se realizează transmiterea datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici, defalcat pe funcţionari publici de conducere sau înalţi funcţionari publici, după caz, respectiv funcţionari publici de execuţie.

    ART. 32
    Rubricile nr. 25 şi 26 „Număr suspendări ale dreptului de promovare pe o perioadă de la unu la 3 ani“ din tabelul nr. II.1 „Durată şi mod de finalizare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul sancţiunilor disciplinare de acest fel care au fost propuse de către comisia de disciplină în anul pentru care se realizează transmiterea datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici, defalcat pe funcţionari publici de conducere sau înalţi funcţionari publici, după caz, respectiv funcţionari publici de execuţie.

    ART. 33
    Rubricile nr. 27 şi 28 „Număr retrogradări într-o funcţie publică de nivel inferior pe o perioadă de până la un an“ din tabelul nr. II.1 „Durată şi mod de finalizare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul sancţiunilor disciplinare de acest fel care au fost propuse de către comisia de disciplină în anul pentru care se realizează transmiterea datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici, defalcat pe funcţionari publici de conducere sau înalţi funcţionari publici, după caz, respectiv funcţionari publici de execuţie.

    ART. 34
    Rubricile nr. 29 şi 30 „Număr destituiri din funcţia publică“ din tabelul nr. II.1 „Durată şi mod de finalizare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul sancţiunilor disciplinare de acest fel care au fost propuse de către comisia de disciplină în anul pentru care se realizează transmiterea datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici, defalcat pe funcţionari publici de conducere sau înalţi funcţionari publici, după caz, respectiv funcţionari publici de execuţie.

    ART. 35
    (1) Tabelul nr. II.2 „Număr şi tip de sancţiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competenţa legală de aplicare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare cuprinde numărul şi tipul sancţiunilor disciplinare aplicate de persoana care are competenţa legală de aplicare a sancţiunilor disciplinare potrivit legii în anul pentru care se realizează transmiterea datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici.
    (2) Tabelul nr. II.2 „Număr şi tip de sancţiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competenţa legală de aplicare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare cuprinde rubrica nr. 31 „Motivele aplicării unei sancţiuni disciplinare diferite“, rubricile nr. 32 şi 33 „Număr mustrări scrise“, rubricile nr. 34 şi 35 „Număr diminuări salariale cu 5-20% pe o perioadă de până la 3 luni“, rubricile nr. 36 şi 37 „Număr diminuări salariale cu 10-15% pe o perioadă de până la un an de zile“, rubricile nr. 38 şi 39 „Număr suspendări ale dreptului de promovare pe o perioadă de la unu la 3 ani“, rubricile nr. 40 şi 41 „Număr retrogradări într-o funcţie publică de nivel inferior pe o perioadă de până la un an“, rubricile nr. 42 şi 43 „Număr destituiri din funcţia publică“, rubricile nr. 44 şi 45 „Număr destituiri din funcţia publică în situaţia de incompatibilitate“, rubricile nr. 46 şi 47 „Număr mustrări scrise aplicate direct de către conducătorul autorităţii/instituţiei publice“ şi rubricile nr. 48 şi 49 „Număr funcţionari publici în cazul cărora nu au fost aplicate sancţiunile disciplinare propuse de către comisia de disciplină“.

    ART. 36
    Rubrica nr. 31 „Motivele aplicării unei sancţiuni diferite“ din tabelul nr. II.2 „Număr şi tip de sancţiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competenţa legală de aplicare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează prin sintetizarea motivelor care au determinat persoana care are competenţa legală de a aplica potrivit legii o altă sancţiune decât cea propusă de către comisia de disciplină şi care are obligaţia de a motiva această decizie.

    ART. 37
    Rubricile nr. 32 şi 33 „Număr mustrări scrise“ din tabelul nr. II.2 „Număr şi tip de sancţiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competenţa legală de aplicare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul sancţiunilor disciplinare de acest fel care au fost aplicate în anul pentru care se realizează transmiterea datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici, defalcat pe funcţionari publici de conducere sau înalţi funcţionari publici, după caz, respectiv funcţionari publici de execuţie.

    ART. 38
    Rubricile nr. 34 şi 35 „Număr diminuări salariale cu 5-20% pe o perioadă de până la 3 luni“ din tabelul nr. II.2 „Număr şi tip de sancţiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competenţa legală de aplicare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul sancţiunilor disciplinare de acest fel care au fost aplicate în anul pentru care se realizează transmiterea datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici, defalcat pe funcţionari publici de conducere sau înalţi funcţionari publici, după caz, respectiv funcţionari publici de execuţie.

    ART. 39
    Rubricile nr. 36 şi 37 „Număr diminuări salariale cu 10-15% pe o perioadă de până la un an de zile“ din tabelul nr. II.2 „Număr şi tip de sancţiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competenţa legală de aplicare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul sancţiunilor disciplinare de acest fel care au fost aplicate în anul pentru care se realizează transmiterea datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici, defalcat pe funcţionari publici de conducere sau înalţi funcţionari publici, după caz, respectiv funcţionari publici de execuţie.

    ART. 40
    Rubricile nr. 38 şi 39 „Număr suspendări ale dreptului de promovare pe o perioadă de la unu la 3 ani“ din tabelul nr. II.2 „Număr şi tip de sancţiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competenţa legală de aplicare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul sancţiunilor disciplinare de acest fel care au fost aplicate în anul pentru care se realizează transmiterea datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici, defalcat pe funcţionari publici de conducere sau înalţi funcţionari publici, după caz, respectiv funcţionari publici de execuţie.

    ART. 41
    Rubricile nr. 40 şi 41 „Număr retrogradări într-o funcţie publică de nivel inferior pe o perioadă de până la un an“ din tabelul nr. II.2 „Număr şi tip de sancţiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competenţa legală de aplicare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul sancţiunilor disciplinare de acest fel care au fost aplicate în anul pentru care se realizează transmiterea datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici, defalcat pe funcţionari publici de conducere sau înalţi funcţionari publici, după caz, respectiv funcţionari publici de execuţie.

    ART. 42
    Rubricile nr. 42 şi 43 „Număr destituiri din funcţia publică“ din tabelul nr. II.2 „Număr şi tip de sancţiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competenţa legală de aplicare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul sancţiunilor disciplinare de acest fel care au fost aplicate în anul pentru care se realizează transmiterea datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici, defalcat pe funcţionari publici de conducere sau înalţi funcţionari publici, după caz, respectiv funcţionari publici de execuţie.

    ART. 43
    Rubricile nr. 44 şi 45 „Număr destituiri din funcţia publică în situaţia de incompatibilitate“ din tabelul nr. II.2 „Număr şi tip de sancţiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competenţa legală de aplicare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul funcţionarilor publici cărora le-a fost aplicată sancţiunea disciplinară prevăzută la art. 520 lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, în anul pentru care se realizează transmiterea datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici, defalcat pe funcţionari publici de conducere sau înalţi funcţionari publici, după caz, respectiv funcţionari publici de execuţie.

    ART. 44
    Rubricile nr. 46 şi 47 „Număr mustrări scrise aplicate direct de către conducătorul autorităţii/instituţiei publice“ din tabelul nr. II.2 „Număr şi tip de sancţiuni disciplinare aplicate de către persoana care are competenţa legală de aplicare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul funcţionarilor publici cărora le-a fost aplicată sancţiunea disciplinară potrivit art. 493 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, în anul pentru care se realizează transmiterea datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici, defalcat pe categorii de funcţionari publici de conducere sau înalţi funcţionari publici, după caz, respectiv funcţionari publici de execuţie.

    ART. 45
    Rubricile nr. 48 şi 49 „Număr funcţionari publici în cazul cărora nu au fost aplicate sancţiunile disciplinare propuse de către comisia de disciplină“ din tabelul nr. II.2 „Număr şi tip de sancţiuni aplicate de către persoana care are competenţa legală de aplicare“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul funcţionarilor publici pentru care persoana care are competenţa legală de numire potrivit legii nu a dispus aplicarea sancţiunii disciplinare propuse de către comisia de disciplină, defalcat pe funcţionari publici de conducere sau înalţi funcţionari publici, după caz, respectiv funcţionari publici de execuţie.

    ART. 46
    (1) Datele cuprinse în rubricile nr. 32-43 trebuie să fie mai mici sau egale cu datele cuprinse în rubricile nr. 19-30.
    (2) Datele cuprinse în rubricile nr. 3 şi 4 trebuie să fie egale cu cele din rubricile nr. 15-30.

    ART. 47
    Tabelul nr. II.3 „Organele de cercetare penală şi instanţele de judecată“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare cuprinde rubrica nr. 50 „Număr cazuri în care s-a dispus condamnarea penală prin hotărâre judecătorească definitivă“, rubrica nr. 51 „Fapte sesizate ca infracţiuni şi încadrarea juridică a infracţiunii pentru care s-a dispus condamnarea penală“, rubrica nr. 52 „Alte decizii“, rubricile nr. 53 şi 54 „Număr de sancţiuni disciplinare care au fost aplicate funcţionarilor publici şi care au fost contestate în instanţă“, rubrica nr. 55 „Număr de hotărâri pronunţate de instanţă prin care s-a menţinut sancţiunea disciplinară iniţială“, rubrica nr. 56 „Număr de hotărâri pronunţate de instanţă prin care instanţa a dispus aplicarea altei sancţiuni disciplinare decât cea iniţială“ şi rubrica nr. 57 „Număr de hotărâri pronunţate de instanţă prin care instanţa a anulat sancţiunea disciplinară dispusă iniţial“.

    ART. 48
    Rubrica nr. 50 „Număr cazuri în care s-a dispus condamnarea penală prin hotărâre judecătorească definitivă“ din tabelul nr. II.3 „Organele de cercetare penală şi instanţele de judecată“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare cuprinde informaţiile referitoare la cazurile respective, astfel cum rezultă pe baza hotărârilor judecătoreşti definitive pronunţate în anul pentru care se realizează transmiterea datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici.

    ART. 49
    Rubrica nr. 51 „Fapte sesizate ca infracţiuni şi încadrarea juridică a infracţiunii pentru care s-a dispus condamnarea penală“ din tabelul nr. II.3 „Organele de cercetare penală şi instanţele de judecată“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare cuprinde pe scurt fapta sesizată, care este considerată a întruni elementele constitutive ale unei infracţiuni, pentru care au fost sesizate organele de cercetare penală, articolul din Codul penal, prevăzut în hotărârea judecătorească definitivă de condamnare, precum şi pedeapsa aplicată care se regăseşte în dispozitivul hotărârii judecătoreşti.

    ART. 50
    Rubrica nr. 52 „Alte decizii“ din tabelul nr. II.3 „Organele de cercetare penală şi instanţele de judecată“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare cuprinde măsurile dispuse de instanţele de judecată, altele decât măsurile dispuse de instanţele de judecată prevăzute în rubrica nr. 51.

    ART. 51
    Rubricile nr. 53 şi 54 „Număr de sancţiuni disciplinare care au fost aplicate funcţionarilor publici şi care au fost contestate în instanţă“ din tabelul nr. II.3 „Organele de cercetare penală şi instanţele de judecată“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare cuprind numărul de sancţiuni disciplinare care au fost contestate în instanţa de judecată şi pentru care instanţa de judecată a pronunţat o hotărâre judecătorească definitivă în perioada pentru care se realizează transmiterea datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici, defalcat pe funcţionari publici de conducere sau înalţi funcţionari publici, după caz, respectiv funcţionari publici de execuţie.

    ART. 52
    Rubrica nr. 55 „Număr de hotărâri pronunţate de instanţă prin care s-a menţinut sancţiunea disciplinară iniţială“ din tabelul nr. II.3 „Organele de cercetare penală şi instanţele de judecată“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare cuprinde numărul de hotărâri definitive pronunţate de instanţa de judecată în perioada pentru care se realizează transmiterea datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici, prin care instanţa de judecată a menţinut sancţiunea disciplinară iniţială.

    ART. 53
    Rubrica nr. 56 „Număr de hotărâri pronunţate de instanţă prin care instanţa a dispus aplicarea altei sancţiuni disciplinare decât cea iniţială“ din tabelul nr. II.3 „Organele de cercetare penală şi instanţele de judecată“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare cuprinde numărul de hotărâri definitive pronunţate de instanţa de judecată în perioada pentru care se realizează transmiterea datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici, prin care instanţa de judecată a dispus aplicarea altei sancţiuni disciplinare decât cea iniţială.

    ART. 54
    Rubrica nr. 57 „Număr de hotărâri pronunţate de instanţă prin care instanţa a anulat sancţiunea disciplinară dispusă iniţial“ din tabelul nr. II.3 „Organele de cercetare penală şi instanţele de judecată“ din tabelul nr. II „Modalitatea de finalizare a procedurilor administrativ-disciplinare“ prevăzut în formatul standard de raportare se completează cu numărul de hotărâri definitive pronunţate de instanţa de judecată în perioada pentru care se realizează transmiterea datelor şi informaţiilor cu privire la procedura administrativ-disciplinară aplicabilă funcţionarilor publici, prin care instanţa de judecată a dispus anularea sancţiunii disciplinare dispuse iniţial.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016