Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCŢIUNI din 11 iulie 2025  privind avizarea procedurilor autorităţilor competente pentru eliberarea acordurilor necesare obţinerii licenţei industriale unice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 INSTRUCŢIUNI din 11 iulie 2025 privind avizarea procedurilor autorităţilor competente pentru eliberarea acordurilor necesare obţinerii licenţei industriale unice

EMITENT: Oficiul pentru Licenţă Industrială
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 665 din 16 iulie 2025
──────────
    Aprobate prin ORDINUL nr. 178 din 11 iulie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 665 din 16 iulie 2025.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Procedura de acordare a licenţei industriale unice reprezintă totalitatea etapelor necesare în vederea acordării, reînnoirii sau modificării unei licenţe industriale unice. Procedura presupune transpunerea procesului şi activităţilor care se desfăşoară la nivelul fiecărei autorităţi competente implicate în eliberarea de licenţe, autorizaţii, acorduri, avize, permise sau alte acte administrative, aprobate prin acte normative, ulterior solicitării formulate de către o persoană fizică sau juridică pentru acordarea unei licenţe industriale unice, în vederea desfăşurării unei activităţi industriale.
    (2) Procedura de acordare a licenţei industriale unice înglobează atât documentele necesare, cât şi condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească solicitantul în scopul desfăşurării unei activităţi industriale dintre cele prevăzute în anexa nr. 1 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 140/2022 privind licenţa industrială unică, aprobată cu modificări prin Legea nr. 98/2023, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Ordonanţă.

    ART. 2
    (1) În sensul prezentelor instrucţiuni, acordul autorităţilor competente este reprezentat de licenţa, autorizaţia, acordul, avizul, permisul sau oricare alt act administrativ prevăzut de lege, denumite în continuare Acord, necesar desfăşurării unei activităţi industriale.
    (2) Prin Acordul eliberat de către autoritatea competentă se confirmă încadrarea solicitantului în parametrii de conformare cu prevederile legale şi/sau cu documentaţia tehnică de specialitate necesare/necesară desfăşurării activităţii industriale, în limita de competenţă a unei autorităţi.
    (3) Totalitatea acordurilor exprimate individual de către fiecare autoritate competentă, în funcţie de legislaţia specifică aplicabilă, va sta la baza emiterii licenţei industriale unice, înaintea începerii unei activităţi industriale.

    ART. 3
    În aplicarea prezentelor instrucţiuni, termenii şi expresiile de mai jos au următorul înţeles:
    a) Acord - licenţă, autorizaţie, acord, aviz, permis sau orice alt act administrativ cu caracter individual cu acest sens, aprobat printr-un act normativ, eliberat de către o autoritate competentă ca urmare a conformării solicitantului la cerinţele legale sau documentaţiile tehnice specifice, stabilit în competenţa acelei autorităţi;
    b) aprobare tacită - procedura reglementată la art. 3 alin. (1) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 27/2003 privind procedura aprobării tacite, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 486/2003, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) informaţii din registre electronice - datele/documentele care pot fi obţinute prin verificarea unor registre/aplicaţii electronice deţinute de autorităţi publice prin mijloace automatizate;
    d) interdependenţă - situaţie de eliberare a unor acorduri, în mod succesiv sau condiţionat de un alt Acord emis de o altă autoritate competentă;
    e) licenţă industrială unică - act administrativ unilateral prin care se acordă solicitantului permisiunea de a desfăşura una sau mai multe activităţi industriale, dintre cele prevăzute în anexa nr. 1 la Ordonanţă. Licenţa industrială unică este acordată pe baza actelor administrative prevăzute la art. 4 lit. g) din Ordonanţă;
    f) procedură documentată - modul specific de realizare a unei activităţi sau a unui proces, editat pe suport hârtie sau în format electronic. Procedurile documentate pot fi proceduri de sistem sau proceduri operaţionale;
    g) procedură aprobată prin acte normative - modalitatea eliberării Acordului stabilită prin acte cu caracter normativ cum ar fi: legi, ordonanţe, hotărâri, ordine etc., fără a mai fi necesară întocmirea unei proceduri documentate având în vedere detalierea activităţii din actul de bază.


    CAP. II
    Dispoziţii privind procedurile documentate
    ART. 4
    (1) Procedura de emitere a licenţei industriale unice înglobează toate procedurile de eliberare a acordurilor de către autorităţile competente prevăzute în anexa nr. 2 la Ordonanţă.
    (2) În conformitate cu art. 2 lit. d) din Ordonanţă, procedurile de eliberare a acordurilor stabilite la nivelul fiecărei autorităţi competente trebuie să respecte principiile prevăzute de art. 3 din Ordonanţă şi să fie formalizate ca procedură documentată, cu respectarea standardelor prevăzute de Ordinul secretarului general al Guvernului nr. 600/2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice. Prezentele instrucţiuni se aplică şi procedurilor întocmite conform standardului ISO 9001 revizuit, în măsura în care acestea reglementează activitatea de eliberare a Acordului.
    (3) Prevederile prezentelor instrucţiuni nu se aplică procedurilor pentru care actele normative sau autoritatea competentă a atribuit caracterul de informaţii clasificate.

    ART. 5
    Procedura documentată de eliberare a Acordului trebuie să conţină, pe lângă componentele structurale minimale prevăzute în anexa nr. 2 la Ordinul secretarului general al Guvernului nr. 600/2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice, cel puţin următoarele informaţii:
    - la domeniul de aplicare - codul CAEN, subcodurile vizate şi denumirea activităţilor industriale;
    – legislaţia relevantă primară/secundară/terţiară sau reglementările specifice fiecărei autorităţi competente;
    – documentele necesare pentru obţinerea Acordului, precum şi modalitatea de depunere a acestora în situaţia în care nu este posibilă trimiterea documentaţiei în format electronic;
    – termene privind analiza documentelor, precum şi de eliberare a Acordului;
    – posibilitatea aplicării procedurii de aprobare tacită;
    – periodicitatea reemiterii Acordului;
    – activităţi necesare pentru prelungirea şi/sau menţinerea valabilităţii Acordului;
    – cazurile de retragere sau de suspendare specifice;
    – valoarea taxelor pe care solicitantul trebuie să le achite, conform fiecărei etape, precum şi informaţii privind modalităţile de plată disponibile;
    – anexe ce vor cuprinde tipizate, modele de cereri sau notificări specifice, după caz.


    ART. 6
    Procedura de eliberare a Acordului, incidentă fiecărei autorităţi competente, trebuie să permită depunerea documentelor necesare, precum şi a clarificărilor ulterioare, după caz, prin metode electronice, prin platforma digitală Punctul de contact unic electronic pentru licenţă industrială (PCUEL).

    ART. 7
    (1) Atunci când procedura de eliberare a Acordului este aplicabilă integral mai multor coduri CAEN (activităţi industriale), autoritatea competentă va menţiona această situaţie prin înscrierea succesivă a codurilor CAEN la capitolul ce vizează domeniul de aplicare.
    (2) Când valoarea taxei este diferită pentru anumite coduri CAEN, la capitolul „Taxa“ acestea se vor menţiona distinct, fără a fi necesară stabilirea unei alte proceduri operaţionale.
    (3) Acelaşi principiu se aplică şi în situaţia termenului de emitere a Acordului, pentru procedura aprobării tacite şi pentru periodicitatea reemiterii Acordului.

    ART. 8
    Autoritatea competentă are obligaţia de a întocmi procedura documentată pentru fiecare activitate industrială (CAEN), cu excepţia situaţiilor prevăzute la art. 7, dacă activitatea de eliberare a Acordului este substanţial diferită pentru anumite activităţi industriale, iar solicitantul ar fi pus în situaţia de a nu se putea conforma cerinţelor acesteia prin respectarea paşilor procedurali.

    ART. 9
    Autoritatea competentă va transmite ultima ediţie/revizie a procedurii documentate în vederea avizării de către Oficiul pentru Licenţă Industrială.

    CAP. III
    Dispoziţii privind procedurile aprobate prin acte normative
    ART. 10
    Atunci când activitatea de eliberare a Acordului urmează a fi aprobată prin acte cu caracter normativ, autoritatea competentă va dispune măsurile necesare în vederea simplificării procedurilor de eliberare, în principal prin:
    a) stabilirea posibilităţii primirii documentelor şi prin metode electronice;
    b) reducerea numărului de documente solicitate, ţinând cont de posibilitatea ca acestea să fie deja disponibile sau preluate prin intermediul PCUEL;
    c) stabilirea cazurilor în care Acordul poate fi obţinut în mod tacit, conform prevederilor art. 3 alin. (1) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 27/2003 privind procedura aprobării tacite, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 486/2003, cu modificările şi completările ulterioare;
    d) majorarea perioadei de valabilitate a Acordului şi stabilirea cazurilor în care acesta poate fi retras sau suspendat;
    e) stabilirea interdependenţei de alte acorduri eliberate de către alte autorităţi competente şi ordinea de obţinere a acestora;
    f) tariful aferent, dacă nu este stabilit prin alte norme.


    ART. 11
    În vederea atingerii obiectivului prevăzut de art. 11 din Ordonanţă, autorităţile competente vor analiza procedurile existente în vederea stabilirii concordanţei acestora cu următoarele obiective:
    a) simplificarea modalităţii de depunere a documentelor necesare obţinerii Acordului prin stabilirea posibilităţii depunerii lor prin metode electronice;
    b) reducerea numărului de documente solicitate;
    c) identificarea activităţilor industriale din anexa nr. 1 la Ordonanţă care pot face obiectul obţinerii tacite a Acordului;
    d) majorarea perioadei de valabilitate a Acordului.


    ART. 12
    (1) Prin simplificarea modalităţii de depunere a documentelor se înţelege utilizarea PCUEL ca platformă electronică folosită de solicitant şi autorităţile competente în procedura de obţinere a acordurilor necesare în vederea emiterii licenţei industriale unice, în baza căreia operatorul economic industrial poate desfăşura activitatea asociată codului CAEN.
    (2) Autorităţile competente pot utiliza platformele electronice proprii, cu obligativitatea asigurării interconectării cu PCUEL.
    (3) Platformele electronice trebuie să permită depunerea la distanţă a documentaţiei solicitate, precum şi clarificarea aspectelor ulterioare apărute în cadrul procedurii de obţinere a Acordului.
    (4) Platformele electronice trebuie să permită solicitantului accesul la informaţiile relevante privind cadrul legislativ aplicabil, procedurile aplicabile şi condiţiile privind obţinerea, modificarea, revocarea sau suspendarea Acordului.
    (5) În cazul în care cantitatea de documente sau dimensiunea fizică a acestora nu permite încărcarea lor electronică, conform procedurilor proprii, autoritatea competentă trebuie să indice modalitatea şi locul depunerii lor fizice, confirmând în platforma PCUEL primirea acestora.
    (6) Platforma PCUEL trebuie să permită încasarea contravalorii tarifului perceput prin metode electronice de plată sau încărcarea dovezii de plată.

    ART. 13
    (1) Prin reducerea numărului de documente solicitate se înţelege posibilitatea utilizării documentelor deja depuse în cadrul procedurii de obţinere a Acordului la autorităţile competente, încărcate în PCUEL sau al căror conţinut poate fi verificat sau preluat prin utilizarea unor platforme electronice aparţinând autorităţilor publice române (registrul comerţului, cazier judiciar/fiscal etc.).
    (2) Autorităţile competente trebuie să evalueze reducerea numărului de documente prin introducerea de norme care să permită înlocuirea documentelor cu verificarea informaţiilor în registrele electronice existente, deţinute de alte autorităţi publice.
    (3) Reducerea numărului de documente trebuie să aibă la bază necesitatea reală şi directă a autorităţii competente de a evalua încadrarea solicitării în prevederile legale şi/sau documentaţia tehnică de specialitate aferente/aferentă domeniului de activitate propriu.
    (4) În procesul de eliberare a Acordului, autoritatea competentă trebuie să ţină cont de informaţiile disponibile, în special în cazul interdependenţei acestuia cu alte acorduri eliberate de autorităţi competente.
    (5) Prin reducerea numărului de documente solicitate, autoritatea competentă trebuie să urmărească reducerea termenelor de prelucrare a informaţiilor şi, pe cale de consecinţă, a termenului de evaluare a respectării condiţiilor pentru eliberarea Acordului propriu.
    (6) În cadrul procesului de reducere a numărului de documente, autoritatea competentă trebuie să aplice principiul evitării dublei verificări, în special în cazurile de interdependenţă a procedurilor de eliberare a acordurilor.

    ART. 14
    (1) Prin identificarea activităţilor industriale care permit acordarea tacită a Acordului se înţelege reperarea activităţilor cuprinse în anexa nr. 1 la Ordonanţă, care prin gradul redus de risc pot fi autorizate fără exprimarea unui acord expressis verbis de către autoritatea competentă sau acordul acesteia este prezumat în lipsa unei respingeri a documentaţiei sau a unei solicitări de completare a acesteia, în condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 27/2003 privind procedura aprobării tacite, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 486/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Autoritatea competentă poate opta pentru eliberarea tacită a Acordului în măsura în care gradul de risc este mediu şi există mecanisme de control ulterior al conformităţii activităţii cu prevederile legale şi/sau documentaţia tehnică de specialitate.
    (3) Posibilitatea înlocuirii verificării în cadrul procedurii de eliberare a Acordului cu controlul efectiv al activităţii industriale trebuie prevăzută în normele proprii, prin care se stabileşte şi intervalul de timp în care se poate efectua controlul propriu-zis.
    (4) Aprobarea tacită poate fi considerată o modalitate eficientă de reducere a sarcinii administrative pentru solicitant, în măsura în care se poate asigura respectarea normelor legale sau a celor tehnice printr-un proces de verificare, ulterior începerii activităţii acestuia, aspect asupra căruia solicitantul este informat la depunerea documentaţiei pentru obţinerea Acordului.
    (5) Autoritatea competentă poate prevedea un mecanism de declarare a conformităţii activităţii cu prevederile legale şi/sau documentaţia tehnică de specialitate, pe propria răspundere a solicitantului, în special în situaţiile în care există obligaţia efectuării unei inspecţii fizice în cadrul procedurii de eliberare a Acordului sau a unor verificări periodice, ulterioare eliberării acestuia.
    (6) Aprobarea tacită va fi implementată şi în situaţia în care există garanţii suficiente de conformare, rezultate din conţinutul documentaţiei depuse, verificările efectuate în registrele electronice menţionate la art. 13 alin. (1) sau acordurile obţinute anterior în situaţii de interdependenţă ori în activitatea industrială desfăşurată anterior de către solicitant.

    ART. 15
    (1) Autoritatea competentă va reevalua perioada de valabilitate a Acordului din punctul de vedere al gradului de risc asociat activităţii industriale, în sensul majorării perioadei de valabilitate a acestuia, în special în situaţiile în care activitatea se încadrează în grad scăzut de risc.
    (2) În situaţiile de încadrare a activităţii industriale în categoria de risc mediu, autorităţile competente trebuie să evalueze posibilităţile de verificare a conformităţii, prevăzute la art. 2 alin. (2) din prezentele instrucţiuni, prin activităţi de control efectiv, considerate ca fiind mai eficiente şi efective, prin introducerea unor cazuri şi/sau intervale de timp necesare în scopul asigurării acestei conformităţi.
    (3) Reevaluarea perioadei de valabilitate a Acordului pentru activităţile industriale încadrate în grad ridicat de risc se face de către autoritatea competentă, cu respectarea prevederilor art. 16 alin. (2) din Ordonanţă.

    CAP. IV
    Dispoziţii privind avizarea procedurilor autorităţilor competente
    ART. 16
    Atunci când activitatea de eliberare a Acordului este stabilită prin proceduri documentate, autoritatea competentă va evalua procedura respectivă, în sensul respectării cerinţelor prevăzute la art. 5 din prezentele instrucţiuni.

    ART. 17
    (1) Autoritatea competentă va transmite procedura documentată în vederea avizării, conform art. 10 alin. (1) lit. k) din Ordonanţă, în termen de 30 de zile de la data publicării prezentelor instrucţiuni.
    (2) Oficiul pentru Licenţă Industrială avizează procedura documentată în termen de maximum 30 de zile de la data primirii acesteia şi informează autoritatea competentă în consecinţă.
    (3) În cazul în care nu se emite un aviz favorabil sau avizul este condiţionat, Oficiul pentru Licenţă Industrială returnează documentaţia autorităţii competente în termenul prevăzut la alin. (2), precizând motivele care au condus la o astfel de decizie.

    ART. 18
    (1) Avizul cu observaţii se eliberează în următoarele situaţii:
    a) autoritatea competentă nu a respectat în totalitate principiile stabilite de Oficiul pentru Licenţă Industrială în activitatea de reevaluare a procedurilor documentate;
    b) mecanismele prin care se urmăreşte digitalizarea procesului sau reducerea numărului de documente nu sunt clare sau sunt ineficiente;
    c) reglementările nu urmăresc în totalitate principiile stabilite în Ordonanţă;
    d) alte situaţii care presupun o aplicare parţială a procesului de transparentizare a procedurilor de eliberare a Acordului.

    (2) Avizul negativ se emite în următoarele situaţii:
    a) procedurile documentate sau cele aprobate prin acte normative nu asigură reducerea sarcinii administrative pentru solicitant sau sunt încălcate principiile transparenţei şi digitalizării procesului;
    b) autoritatea competentă nu a reevaluat termenul de valabilitate a Acordului conform gradelor de risc stabilite pentru acordarea licenţei industriale unice şi/sau argumentarea unei astfel de decizii nu justifică menţinerea termenului iniţial, în condiţiile prevăzute prin Ordonanţă;
    c) termenele de eliberare a Acordului sunt nejustificat de mari, raportat la gradul de risc al activităţii industriale;
    d) procedurile documentate nu conţin informaţiile prevăzute la art. 5 din prezentele instrucţiuni.


    ART. 19
    (1) După reevaluarea şi modificarea procedurilor, acestea vor fi transmise Oficiului pentru Licenţă Industrială, în scopul avizării şi calificării lor ca informaţii publice, în sensul art. 21 alin. (1) lit. e) din Ordonanţă. Prevederile art. 17 din prezentele instrucţiuni se aplică în mod corespunzător.
    (2) Autorităţile competente au obligaţia comunicării procedurilor revizuite în scopul menţinerii actualizate a informaţiilor din PCUEL.

    ART. 20
    (1) Când activitatea de eliberare a Acordului este stabilită exclusiv prin proceduri cu caracter normativ, autoritatea competentă va reevalua conţinutul acestora prin raportare la obiectivele stabilite la capitolul III al prezentelor instrucţiuni.
    (2) Atunci când autoritatea competentă constată că este necesară modificarea unor proceduri cu caracter normativ, va informa Oficiul pentru Licenţă Industrială în vederea identificării de comun acord a modalităţilor de simplificare a acestora.
    (3) Oficiul pentru Licenţă Industrială, în realizarea atribuţiilor prevăzute la art. 10 alin. (1) lit. h) din Ordonanţă, va stabili împreună cu autoritatea competentă modalitatea de simplificare şi digitalizare a procedurilor respective, după încadrarea activităţii industriale în gradul de risc asociat acesteia.
    (4) Procedurile avizate vor constitui informaţii de interes public, în sensul art. 21 alin. (1) lit. e din Ordonanţă.

    ART. 21
    Modelele formularelor de avizare sunt stabilite în anexa care face parte integrantă din prezentele instrucţiuni.

    ANEXA 1







 (a se vedea imaginea asociată)
    OFICIUL PENTRU LICENŢĂ INDUSTRIALĂ
    AVIZ FAVORABIL
    Nr. (....)/(ZZ).(LL).(AAAA)
    În temeiul:
    - Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 140/2022 privind licenţa industrială unică, aprobată cu modificări prin Legea nr. 98/2023, cu modificările şi completările ulterioare (OUG nr. 140/2022);
    – Hotărârii Guvernului nr. 1.251/2023 privind organizarea şi funcţionarea Oficiului pentru Licenţă Industrială, precum şi pentru completarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 832/2022 privind stabilirea atribuţiilor, organizarea şi funcţionarea Cancelariei Prim-Ministrului, cu modificările ulterioare;
    – Instrucţiunilor privind avizarea procedurilor autorităţilor competente privind eliberarea acordurilor necesare pentru obţinerea licenţei industriale unice, aprobate prin Ordinul preşedintelui Oficiului pentru Licenţă Industrială nr. 178/2025;
    – Instrucţiunilor privind încadrarea în clasele de risc a activităţilor industriale ce stau la baza acordării licenţelor, autorizaţiilor, acordurilor, avizelor, permiselor sau altor acte administrative de către autorităţile competente prevăzute în anexa nr. 2 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 140/2022 privind licenţa industrială unică, aprobată cu modificări prin Legea nr. 98/2023, cu modificările şi completările ulterioare, puse în aplicare prin Ordinul preşedintelui Oficiului pentru Licenţă Industrială nr. (...)/2025,

    având în vedere:
    Adresa nr. xxxx/xxxx transmisă de către .....................(denumirea autorităţii competente) .............. şi înregistrată la Oficiul pentru Licenţă Industrială cu nr. xxxx/xxxx, prin care aceasta a înaintat spre avizare oficiului procedurile modificate în conformitate cu prevederile art. 6 şi 11 din OUG nr. 140/2022, ............ (denumirea autorităţii competente) ............. a revizuit, în vederea simplificării şi digitalizării, procedurile şi formalităţile proprii aplicabile în cadrul procesului de acordare a licenţei şi/sau a iniţiat modificări şi completări ale legislaţiei aplicabile.
    În urma evaluării măsurilor de simplificare a procedurilor aplicabile activităţii de eliberare a actelor administrative întreprinse de .........................(denumirea autorităţii competente).............,
    Oficiul pentru Licenţă Industrială a stabilit următoarele:
    - ...................... (denumirea autorităţii competente) ......................... este autoritate competentă potrivit prevederilor anexei nr. 2, precum şi dispoziţiilor art. 4 lit. d) din OUG nr. 140/2022, fiind responsabilă cu eliberarea Acordului/acordurilor, în vederea desfăşurării unei activităţi industriale aferente obiectului de activitate, în condiţiile legii;
    – .................... (denumirea autorităţii competente) ................ a modificat, în vederea simplificării şi digitalizării, procedurile şi formalităţile proprii aplicabile procesului de eliberare a Acordului şi/sau a iniţiat modificări şi completări ale legislaţiei aplicabile, potrivit dispoziţiilor art. 6 şi 11 din OUG nr. 140/2022;
    – ........................ (denumirea autorităţii competente) ...................... a transmis spre avizare Oficiului pentru Licenţă Industrială, în conformitate cu prevederile art. 10 alin. (1) lit. a) din OUG nr. 140/2022, procedurile modificate potrivit art. 6 şi 11 din OUG nr. 140/2022 şi luând în considerare faptul că procedurile aplicabile activităţii de emitere a Acordului eliberat de ....................(denumirea autorităţii competente)........................ au fost modificate în vederea simplificării şi digitalizării şi/sau legislaţia aplicabilă a fost modificată şi completată în conformitate cu dispoziţiile art. 6 şi 11 din OUG nr. 140/2022,

    Oficiul pentru Licenţă Industrială emite aviz favorabil.
    ARTICOL UNIC
    În conformitate cu dispoziţiile art. 10 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 140/2022 privind licenţa industrială unică, aprobată cu modificări prin Legea nr. 98/2023, cu modificările şi completările ulterioare, prezentul aviz favorabil asupra măsurilor de simplificare a procedurilor aplicabile activităţii de emitere a Acordului se transmite către ..................(denumirea autorităţii competente)....................... .

    Preşedintele Oficiului pentru Licenţă Industrială,
    .................................................


 (a se vedea imaginea asociată)
    OFICIUL PENTRU LICENŢĂ INDUSTRIALĂ
    AVIZ FAVORABIL CONDIŢIONAT
    Nr. (....)/(ZZ).(LL).(AAAA)
    În temeiul:
    - Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 140/2022 privind licenţa industrială unică, aprobată cu modificări prin Legea nr. 98/2023, cu modificările şi completările ulterioare (OUG nr. 140/2022);
    – Hotărârii Guvernului nr. 1.251/2023 privind organizarea şi funcţionarea Oficiului pentru Licenţă Industrială, precum şi pentru completarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 832/2022 privind stabilirea atribuţiilor, organizarea şi funcţionarea Cancelariei Prim-Ministrului, cu modificările ulterioare;
    – Instrucţiunilor privind avizarea procedurilor autorităţilor competente privind eliberarea acordurilor necesare pentru obţinerea licenţei industriale unice, aprobate prin Ordinul preşedintelui Oficiului pentru Licenţă Industrială nr. 178/2025;
    – Instrucţiunilor privind încadrarea în clasele de risc a activităţilor industriale ce stau la baza acordării licenţelor, autorizaţiilor, acordurilor, avizelor, permiselor sau altor acte administrative de către autorităţile competente prevăzute în anexa nr. 2 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 140/2022 privind licenţa industrială unică, aprobată cu modificări prin Legea nr. 98/2023, cu modificările şi completările ulterioare, puse în aplicare prin Ordinul preşedintelui Oficiului pentru Licenţă Industrială nr. (...)/2025,

    având în vedere:
    Adresa nr. xxxx/xxxx transmisă de către ................. (denumirea autorităţii competente) .......... şi înregistrată la Oficiul pentru Licenţă Industrială cu nr. xxxx/xxxx, prin care aceasta a înaintat spre avizare oficiului procedurile modificate în conformitate cu prevederile art. 6 şi 11 din OUG nr. 140/2022, ................... (denumirea autorităţii competente) ..................... a revizuit, în vederea simplificării şi digitalizării, procedurile şi formalităţile proprii aplicabile în cadrul procesului de acordare a licenţei şi/sau a iniţiat modificări şi completări ale legislaţiei aplicabile.
    În urma evaluării măsurilor de simplificare a procedurilor aplicabile activităţii de eliberare a actelor administrative întreprinse de .......................(denumirea autorităţii competente) .............,
    Oficiul pentru Licenţă Industrială a stabilit următoarele:
    - ............... (denumirea autorităţii competente) ........................... este autoritate competentă potrivit prevederilor anexei nr. 2, precum şi dispoziţiilor art. 4 lit. d) din OUG nr. 140/2022, fiind responsabilă cu eliberarea Acordului/acordurilor, în vederea desfăşurării unei activităţi industriale aferente obiectului de activitate, în condiţiile legii;
    – .................... (denumirea autorităţii competente) .................... a modificat, în vederea simplificării şi digitalizării, procedurile şi formalităţile proprii aplicabile procesului de eliberare a Acordului şi/sau a iniţiat modificări şi completări ale legislaţiei aplicabile, potrivit dispoziţiilor art. 6 şi 11 din OUG nr. 140/2022;
    – revizuirea nu a fost realizată în totalitate în conformitate cu principiile şi obiectivele stabilite de către Oficiul pentru Licenţă Industrială prin aceea că:
    -
    –
    –


    Oficiul pentru Licenţă Industrială emite prezentul aviz condiţionat.
    ART. 1
    În conformitate cu dispoziţiile art. 10 alin. (1) lit. a) şi k) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 140/2022 privind licenţa industrială unică, aprobată cu modificări prin Legea nr. 98/2023, cu modificările şi completările ulterioare, se emite prezentul aviz favorabil, cu următoarele condiţii:
    -
    –
    –


    ART. 2
    În conformitate cu dispoziţiile art. 10 alin. (1) lit. k) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 140/2022 privind licenţa industrială unică, aprobată cu modificări prin Legea nr. 98/2023, cu modificările şi completările ulterioare, Oficiul pentru Licenţă Industrială solicită .................... (denumirea autorităţii competente) .................... modificarea/adaptarea/simplificarea (după caz) procedurilor necesare pentru acordarea licenţei industriale unice în conformitate cu principiile şi obiectivele stabilite de către oficiu, cu luarea în considerare a iniţiativelor existente sau în curs, a obiectivelor guvernamentale şi a legislaţiei europene şi naţionale cu privire la e-guvernare, interoperabilitate şi simplificare administrativă.

    ART. 3
    Prezentul aviz se transmite către ............................ (denumirea autorităţii competente) ................... .

    Preşedintele Oficiului pentru Licenţă Industrială,
    ..............................................


 (a se vedea imaginea asociată)
    OFICIUL PENTRU LICENŢĂ INDUSTRIALĂ
    AVIZ NEFAVORABIL
    Nr. (....)/(ZZ).(LL).(AAAA)
    În temeiul:
    - Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 140/2022 privind licenţa industrială unică, aprobată cu modificări prin Legea nr. 98/2023, cu modificările şi completările ulterioare (OUG nr. 140/2022);
    – Hotărârii Guvernului nr. 1.251/2023 privind organizarea şi funcţionarea Oficiului pentru Licenţă Industrială, precum şi pentru completarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 832/2022 privind stabilirea atribuţiilor, organizarea şi funcţionarea Cancelariei Prim-Ministrului, cu modificările ulterioare;
    – Instrucţiunilor privind avizarea procedurilor autorităţilor competente privind eliberarea acordurilor necesare pentru obţinerea licenţei industriale unice, aprobate prin Ordinul preşedintelui Oficiului pentru Licenţă Industrială nr. 178/2025;
    – Instrucţiunilor privind încadrarea în clasele de risc a activităţilor industriale ce stau la baza acordării licenţelor, autorizaţiilor, acordurilor, avizelor, permiselor sau altor acte administrative de către autorităţile competente prevăzute în anexa nr. 2 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 140/2022 privind licenţa industrială unică, aprobată cu modificări prin Legea nr. 98/2023, cu modificările şi completările ulterioare, puse în aplicare prin Ordinul preşedintelui Oficiului pentru Licenţă Industrială nr. (...)/2025,

    având în vedere:
    Adresa nr. xxxx/xxxx, transmisă de către ........................ (denumirea autorităţii competente) ............... şi înregistrată la Oficiul pentru Licenţă Industrială cu nr. xxxx/xxxx, prin care aceasta a înaintat spre avizare oficiului procedurile modificate în conformitate cu prevederile art. 6 şi 11 din OUG nr. 140/2022, ....................(denumirea autorităţii competente) ....................... a revizuit, în vederea simplificării şi digitalizării, procedurile şi formalităţile proprii aplicabile în cadrul procesului de acordare a licenţei şi/sau a iniţiat modificări şi completări ale legislaţiei aplicabile.
    În urma evaluării măsurilor de simplificare a procedurilor aplicabile activităţii de eliberare a actelor administrative întreprinse de ..............(denumirea autorităţii competente) .................,
    Oficiul pentru Licenţă Industrială a stabilit următoarele:
    – ......................(denumirea autorităţii competente) ...................... este autoritate competentă potrivit prevederilor anexei nr. 2, precum şi dispoziţiilor art. 4 lit. d) din OUG nr. 140/2022, fiind responsabilă cu emiterea Acordului/acordurilor, în vederea desfăşurării unei activităţi industriale aferente obiectului de activitate, în condiţiile legii;
    – ............. (denumirea autorităţii competente) ............. a modificat, în vederea simplificării şi digitalizării, procedurile şi formalităţile proprii aplicabile procesului de eliberare a Acordului şi/sau a iniţiat modificări şi completări ale legislaţiei aplicabile, potrivit dispoziţiilor art. 6 şi 11 din OUG nr. 140/2022;
    – revizuirea nu a fost realizată în conformitate cu principiile şi obiectivele stabilite de către Oficiul pentru Licenţă Industrială prin aceea că:
    -
    –
    –
    şi luând în considerare faptul că în urma evaluării ducerii la îndeplinire de către .................. (denumirea autorităţii competente) ............. a obligaţiei de simplificare a procedurilor necesare pentru acordarea licenţei industriale unice, acestea nu au fost modificate în vederea simplificării şi digitalizării şi/sau legislaţia aplicabilă nu a fost modificată şi completată în conformitate cu dispoziţiile art. 6 şi 11 din OUG nr. 140/2022,

    Oficiul pentru Licenţă Industrială emite prezentul aviz nefavorabil.
    ART. 1
    În conformitate cu dispoziţiile art. 10 alin. (1) lit. a) şi k) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 140/2022 privind licenţa industrială unică, aprobată cu modificări prin Legea nr. 98/2023, cu modificările şi completările ulterioare, Oficiul pentru Licenţă Industrială solicită ........................ (denumirea autorităţii competente) ............ modificarea/adaptarea/simplificarea (după caz) procedurilor necesare pentru acordarea licenţei industriale unice în conformitate cu principiile şi obiectivele stabilite de către Oficiul pentru Licenţă Industrială, cu luarea în considerare a iniţiativelor existente sau în curs, a obiectivelor guvernamentale şi a legislaţiei europene şi naţionale cu privire la e-guvernare, interoperabilitate şi simplificare administrativă.

    ART. 2
    Prezentul aviz se transmite către .................. (denumirea autorităţii competente) ......... .

    Preşedintele Oficiului pentru Licenţă Industrială,
    ..................................

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016