Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCŢIUNE nr. 1 din 11 aprilie 2019  pentru modificarea Instrucţiunii preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice nr. 2/2018 privind ajustarea preţului contractului de achiziţie publică/sectorială    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 INSTRUCŢIUNE nr. 1 din 11 aprilie 2019 pentru modificarea Instrucţiunii preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice nr. 2/2018 privind ajustarea preţului contractului de achiziţie publică/sectorială

EMITENT: Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 296 din 17 aprilie 2019
    Având în vedere:
    - art. 66 şi 71 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investiţiilor publice şi a unor măsuri fiscal-bugetare, modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 221, 222 şi 236 din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 235-243 şi art. 253 din Legea nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 164 din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 158 din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 394/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului sectorial/acordului-cadru din Legea nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale, cu modificările şi completările ulterioare;
    – sesizările primite de la numeroase autorităţi contractante/operatori economici privind incidenţa în practică a unor interpretări diferite asupra unor prevederi ale legislaţiei speciale în materia achiziţiilor publice/sectoriale cu privire la ajustarea preţului contractului;
    – necesitatea clarificării înţelesului prevederilor legale redate în continuare cu scopul asigurării unui cadru transparent, previzibil şi unitar atât pentru participarea operatorilor economici interesaţi la proceduri de atribuire a contractelor de achiziţie publică/sectorială, cât şi pentru asigurarea aplicării de către autorităţile/entităţile contractante pe parcursul executării contractelor a unui tratament unitar pentru aceleaşi situaţii de fapt, precum şi evitarea unor interpretări care contravin principiilor din materia achiziţiilor publice/sectoriale;
    – Referatul de aprobare nr. 74/DGRAL din 11.04.2019 al Direcţiei generale reglementare şi armonizare legislativă,

    în temeiul art. 4 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 13/2015 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice, aprobată prin Legea nr. 244/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 6 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 634/2015 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice, cu modificările şi completările ulterioare,
    preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice emite următoarea instrucţiune:
    ART. I
    Instrucţiunea preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice nr. 2/2018 privind ajustarea preţului contractului de achiziţie publică/sectorială, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 32 din 11 ianuarie 2019, se modifică după cum urmează:
    1. La articolul 4, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Lipsa precizărilor prevăzute la alin. (1) determină inaplicabilitatea posibilităţii de ajustare prin revizuire a preţului contractului de achiziţie publică/sectorială."

    2. La articolul 4, alineatele (2) şi (5) se abrogă.
    3. Articolul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 5
    (1) În vederea ajustării prin revizuire a preţului contractului de achiziţie publică/sectorială, autoritatea/entitatea contractantă va introduce, atât în documentaţia de atribuire, cât şi în contract, o formulă de revizuire a preţului contractului.
    (2) Autoritatea/Entitatea contractantă aplică formula de revizuire la fiecare aplicaţie de plată, pe întreaga durată a derulării contractului.
    (3) În cazul în care ajustarea prin revizuire este de tipul unui coeficient de ajustare, iar acesta are valoare subunitară, preţul contractelor nu se va ajusta prin revizuire."

    4. Articolul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 6
    (1) În sensul art. 3, preţul se va ajusta prin actualizarea elementelor de cost/preţ care au suferit modificări, ori de câte ori se constată apariţia unei situaţii imprevizibile, apărute oricând pe perioada de îndeplinire a contractului, în cazul apariţiei unor împrejurări care lezează interesele comerciale legitime ale părţilor şi care nu au putut fi prevăzute la data depunerii ofertei sau a încheierii contractului.
    (2) Actualizarea preţului contractului de achiziţie publică/sectorială va fi realizată, pe perioada de valabilitate a contractului, ori de câte ori se constată apariţia unei situaţii imprevizibile, indiferent de durata de îndeplinire a acestuia."

    5. La articolul 7, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Vor fi asimilate situaţiilor imprevizibile, care determină actualizarea preţului contractului, fără a se limita la, următoarele:
    a) modificări legislative sau acte administrative emise de către autorităţile publice care au ca obiect instituirea, modificarea sau renunţarea la anumite taxe/impozite locale, al căror efect se reflectă în creşterea/diminuarea costurilor pe baza cărora s-a fundamentat preţul contractului;
    b) modificarea salariului minim aplicabil; valoarea manoperei va fi actualizată doar pentru acoperirea creşterii salariului minim;
    c) modificarea normativelor tehnice după încheierea contractului de achiziţie publică care influenţează şi impune redimensionarea elementelor ofertate şi preţului contractului, cu condiţia încadrării în procentele aferente modificărilor nesubstanţiale prevăzute de lege;
    d) situaţia în care durata de derulare a procedurii de atribuire a contractului de achiziţie publică/sectorială se prelungeşte peste durata de valabilitate a ofertei stabilită iniţial prin documentaţia de atribuire;
    e) situaţia în care durata de îndeplinire/executare a contractului se prelungeşte peste termenele stabilite iniţial în respectivul contract, din motive care nu se datorează culpei contractantului. Actualizarea, în acest caz, se aplică cu condiţia ca operatorul economic să nu fi încasat contravaloarea actualizării costurilor cu titlu de daune-interese."

    6. La articolul 9, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Autoritatea/Entitatea contractantă poate utiliza concomitent atât revizuirea preţurilor din contractul de achiziţie, cât şi actualizarea acestora."

    7. La articolul 9, alineatele (2), (3), (5) şi (6) se abrogă.
    8. Articolele 10 şi 11 se abrogă.


    ART. II
    Prezenta instrucţiune se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice,
                    Laszlo-Zsolt Ladanyi

    Bucureşti, 11 aprilie 2019.
    Nr. 1.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016