Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 673 din 9 septembrie 2019  privind votul prin corespondenţă    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 673 din 9 septembrie 2019 privind votul prin corespondenţă

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 749 din 13 septembrie 2019
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 22 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 288/2015 privind votul prin corespondenţă, precum şi modificarea şi completarea Legii nr. 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Autorităţii Electorale Permanente, cu modificările şi completările ulterioare,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    (1) Se aprobă modelele, dimensiunile şi condiţiile de confecţionare ale plicului prevăzut la art. 10 alin. (5) din Legea nr. 288/2015 privind votul prin corespondenţă, precum şi modificarea şi completarea Legii nr. 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Autorităţii Electorale Permanente, cu modificările şi completările ulterioare, în care sunt introduse documentele necesare exercitării dreptului de vot prin corespondenţă care sunt transmise alegătorului de către Compania Naţională „Poşta Română“ - S.A., prevăzute în anexa nr. 1.
    (2) Se aprobă modelul, dimensiunile şi condiţiile de confecţionare ale plicului exterior, prevăzute în anexa nr. 2.
    (3) Se aprobă modelul, dimensiunile şi condiţiile de confecţionare ale plicului interior, prevăzute în anexa nr. 3.
    (4) Se aprobă modelul, dimensiunile şi condiţiile de confecţionare ale certificatului de alegător, prevăzute în anexa nr. 4.
    (5) Se aprobă modelul, dimensiunile şi condiţiile de confecţionare ale autocolantului cu menţiunea „VOTAT“ şi ale plicului în care se introduce, prevăzute în anexa nr. 5.
    (6) Se aprobă modelul, dimensiunile şi condiţiile de confecţionare ale autocolantului cu adresa biroului electoral pentru votul prin corespondenţă din ţară pe care alegătorul care a optat pentru transmiterea votului prin corespondenţă în ţară îl va aplica pe plicul exterior, prevăzute în anexa nr. 6.

    ART. 2
    Instrucţiunile privind exercitarea dreptului de vot prin corespondenţă se tipăresc pe hârtie ofset, format A4 tipar policromie faţă, o culoare verso.

    ART. 3
    (1) Se stabileşte ordonatorul de credite prevăzut de art. 22 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 288/2015, cu modificările şi completările ulterioare, ca fiind Autoritatea Electorală Permanentă.
    (2) Tipurile de servicii şi produse poştale utilizate pentru exercitarea dreptului de vot prin corespondenţă la alegerile pentru Senat, Camera Deputaţilor şi la alegerile pentru Preşedintele României sunt prevăzute în anexa nr. 7.
    (3) Tipurile de cheltuieli aferente votului prin corespondenţă la alegerile pentru Senat, Camera Deputaţilor şi la alegerile pentru Preşedintele României sunt prevăzute în anexa nr. 8.

    ART. 4
    (1) Compania Naţională „Poşta Română“ - S.A. emite factura aferentă serviciilor şi/sau produselor prevăzute în anexa nr. 7 la pct. 1.1.1, 1.2.1, 1.3, 1.4, 1.5, 2.1.1, 2.2, 2.3 şi 2.4, precum şi tipurilor de cheltuieli prevăzute în anexa nr. 8, până cel mai târziu la data de 11 decembrie a anului în care au loc alegerile parlamentare sau prezidenţiale.
    (2) În cazul prevăzut la alin. (1), Autoritatea Electorală Permanentă are obligaţia de a efectua plata către Compania Naţională „Poşta Română“ - S.A. până la data de 31 decembrie a anului în care au loc alegerile parlamentare sau prezidenţiale, după caz.
    (3) Pentru trimiterile poştale prevăzute în anexa nr. 7 la pct. 2.1.1, sosite ulterior datei de 11 decembrie a anului în care au loc alegerile parlamentare sau prezidenţiale, după caz, Compania Naţională „Poşta Română“ - S.A. va emite factura până cel târziu la data de 22 iunie a anului ulterior celui în care au avut loc alegerile parlamentare sau prezidenţiale, după caz.
    (4) Factura prevăzută la alin. (3) include şi contravaloarea serviciilor conexe, prevăzute în anexa nr. 7 la pct. 2.2, 2.3 şi 2.4.
    (5) Pentru prestarea serviciilor prevăzute în anexa nr. 7, Compania Naţională „Poşta Română“ - S.A. are obligaţia de a ţine contabilitate separată, cu evidenţierea tuturor costurilor aferente.
    (6) În cazul prevăzut la alin. (3), Autoritatea Electorală Permanentă are obligaţia de a efectua plata către Compania Naţională „Poşta Română“ - S.A. până la data de 30 iunie a anului ulterior celui în care au loc alegerile parlamentare sau prezidenţiale, după caz.

    ART. 5
    (1) Preşedintele biroului electoral pentru votul prin corespondenţă şi locţiitorul acestuia primesc câte o indemnizaţie de 380 lei pentru fiecare zi de activitate, dar nu mai mult de 5 zile pentru fiecare tur de scrutin. Ceilalţi membri ai birourilor electorale pentru votul prin corespondenţă primesc câte o indemnizaţie de 190 lei pentru fiecare zi de activitate, dar nu mai mult de 5 zile pentru fiecare tur de scrutin.
    (2) Prin zi de activitate se înţelege munca desfăşurată pe parcursul unei zile calendaristice, indiferent de numărul de ore prestate, dar nu mai puţin de 6 ore pe zi.
    (3) Plata indemnizaţiilor prevăzute la alin. (1) se face în baza listelor de prezenţă semnate de către preşedinţii birourilor electorale pentru votul prin corespondenţă.
    (4) Indemnizaţiile prevăzute la alin. (1) sunt plătite de către Ministerul Afacerilor Externe.

    ART. 6
    La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Hotărârea Guvernului nr. 92/2016 pentru aplicarea dispoziţiilor Legii nr. 288/2015 privind votul prin corespondenţă, precum şi modificarea şi completarea Legii nr. 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Autorităţii Electorale Permanente la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 133 din 19 februarie 2016, cu modificările ulterioare, se abrogă.

    ART. 7
    Anexele nr. 1-8 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.



                    PRIM-MINISTRU
                    VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ
                    Bucureşti, 9 septembrie 2019.
                    Nr. 673.
                    Contrasemnează:
                    Preşedintele Autorităţii Electorale Permanente,
                    Constantin-Florin Mituleţu-Buică
                    Ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale,
                    Alexandru Petrescu
                    Ministrul afacerilor externe,
                    Ramona-Nicole Mănescu
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Eugen Orlando Teodorovici

    ANEXA 1

    Modelele, dimensiunile şi condiţiile de confecţionare ale plicului
    prevăzut la art. 10 alin. (5) din Legea nr. 288/2015 privind votul prin corespondenţă,
    precum şi modificarea şi completarea Legii nr. 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor,
    precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Autorităţii Electorale Permanente
    1. În situaţia utilizării produsului Corespondenţă internaţională prioritară cu confirmare de primire, plicul prevăzut la art. 10 alin. (5) din Legea nr. 288/2015 privind votul prin corespondenţă, precum şi modificarea şi completarea Legii nr. 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Autorităţii Electorale Permanente, cu modificările şi completările ulterioare, va îndeplini următoarele caracteristici tehnice:
    a) modelul plicului este TE4;
    b) se tipăreşte pe hârtie kraft într-o singură culoare, care trebuie să asigure lipirea siliconică;
    c) este securizat din punctul de vedere al deschiderii cu o etichetă prevăzută cu elemente de securitate grafică şi ştanţare împotriva dezlipirii;
    d) va conţine o etichetă cu însemnele de francare aferente sistemului „TP“ - taxe plătite;
    e) este personalizat cu etichete conţinând numele, prenumele şi adresa alegătorului, precum şi un cod de bare de trimitere poştală.

    2. În situaţia utilizării produsului Express Mail Services, plicul prevăzut la art. 10 alin. (5) din Legea nr. 288/2015, cu modificările şi completările ulterioare, va îndeplini următoarele caracteristici tehnice:
    a) modelul plicului este C3;
    b) este plastifiat, având cinci culori faţă, respectiv portocaliu, albastru, gri deschis, roşu, galben, precum şi trei culori verso, respectiv portocaliu, albastru, gri deschis;
    c) asigură deschiderea autoadezivă pe latura mică;
    d) este confecţionat din folie de polietilenă rezistentă la transportul de documente, trimiteri;
    e) este închis pe latura mică prin lipire cu banda autoadezivă, siliconică;
    f) este personalizat cu etichete conţinând numele, prenumele şi adresa alegătorului, precum şi un cod de bare de trimitere poştală.


    ANEXA 2

    Modelul, dimensiunile şi condiţiile de confecţionare ale plicului exterior
    Plicul exterior prevăzut la art. 10 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 288/2015 privind votul prin corespondenţă, precum şi modificarea şi completarea Legii nr. 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Autorităţii Electorale Permanente, cu modificările şi completările ulterioare, va îndeplini următoarele caracteristici tehnice:
    a) modelul plicului este TB4;
    b) se tipăreşte pe hârtie kraft într-o singură culoare care trebuie să asigure lipirea siliconică;
    c) este securizat din punctul de vedere al deschiderii cu o etichetă prevăzută cu elemente de securitate grafică şi ştanţare împotriva dezlipirii;
    d) este personalizat cu numele şi prenumele alegătorului, precum şi cu adresa de corespondenţă a acestuia şi cu turul de scrutin respectiv;
    e) are anexat un autocolant cu adresa biroului electoral pentru votul prin corespondenţă din România şi un autocolant pe care sunt imprimate însemnele serviciului corespondenţă răspuns internaţional, CCRI/IBRS, pe care alegătorul care a optat pentru transmiterea votului prin corespondenţă în România le va aplica pe plicul exterior.


    ANEXA 3

    Modelul, dimensiunile şi condiţiile de confecţionare ale plicului interior
    Plicul interior prevăzut la art. 10 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 288/2015 privind votul prin corespondenţă, precum şi modificarea şi completarea Legii nr. 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Autorităţii Electorale Permanente, cu modificările şi completările ulterioare, va îndeplini următoarele caracteristici tehnice:
    a) modelul plicului este TC4, acesta fiind identic pentru toţi alegătorii prin corespondenţă;
    b) se tipăreşte pe hârtie ofset care trebuie să asigure lipirea siliconică;
    c) este securizat din punctul de vedere al deschiderii cu o etichetă prevăzută cu elemente de securitate grafică şi ştanţare împotriva dezlipirii.


    ANEXA 4

    Modelul, dimensiunile şi condiţiile de confecţionare ale certificatului de alegător^1)
    ^1) Modelul certificatului de alegător este reprodus în facsimil.
 (a se vedea imaginea asociată)
    * În cazul alegerilor parlamentare se înscriu sintagma „Alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor“, precum şi data acestora.
    În cazul alegerilor prezidenţiale se înscriu sintagma „Alegerile pentru Preşedintele României“, precum şi data acestora, data primului tur de scrutin sau al celui de-al doilea, după caz.
    NOTE:
    - Certificatul de alegător va avea format A5, tipar policromie faţă.
    – Certificatul de alegător este securizat, fiind imprimat cu elemente de siguranţă.
    – Declaraţia se semnează şi se datează olograf de către alegător.
    – Certificatul de alegător poate fi utilizat o singură dată la exercitarea dreptului de vot prin corespondenţă la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor sau pentru alegerea Preşedintelui României.


    ANEXA 5

    Modelul, dimensiunile şi condiţiile de confecţionare ale autocolantului^1) cu menţiunea „VOTAT“
    ^1) Modelul autocolantului este reprodus în facsimil.
 (a se vedea imaginea asociată)
    NOTĂ:
    Pătratul în care este încadrat cercul cu înscrisul „VOTAT“ şi cu menţiunea privind anul scrutinului are latura de 20 mm. Autocolantul este imprimat pe hârtie autocolantă, tipar 1 + 0 culori şi este securizat cu elemente de securitate grafică şi se introduce în plic suport, tipărit 4 + 0 culori.
    ^
     *) Se înscrie anul scrutinului.
    **) În cazul alegerilor pentru Preşedintele României se înscrie şi sintagma „tur I“ sau „tur II“, după caz.

    ANEXA 6

    Modelul, dimensiunile şi condiţiile de confecţionare ale autocolantului^1)
    cu adresa biroului electoral pentru votul prin corespondenţă din ţară pe care alegătorul care a optat
    pentru transmiterea votului prin corespondenţă în ţară îl va aplica pe plicul exterior
    ^1) Modelul autocolantului este reprodus în facsimil.
 (a se vedea imaginea asociată)
    NOTĂ:
    Autocolantul cu adresa biroului electoral pentru votul prin corespondenţă din ţară pe care alegătorul care a optat pentru transmiterea votului prin corespondenţă în ţară îl va aplica pe plicul exterior se tipăreşte pe hârtie autocolantă, dimensiuni 10 x 9 cm, L x l, în două culori - negru şi culoare de siguranţă.

    *) Se înscrie adresa biroului electoral pentru votul prin corespondenţă din ţară.

    ANEXA 7

    Tipurile de servicii şi produse poştale utilizate pentru exercitarea dreptului de vot prin corespondenţă
    1. Fluxul - plecări trimiteri poştale din România
    1.1. Serviciul confirmare de primire prevăzut la art. 2 pct. 21 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 13/2013 privind serviciile poştale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 187/2013, cu modificările şi completările ulterioare
    1.1.1. Denumire produs: corespondenţă internaţională prioritară cu confirmare de primire - AR

    1.2. Serviciul Express prevăzut în anexa nr. 1 pct. 1.1 lit. d) din Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii nr. 313/2017 privind regimul de autorizare generală pentru furnizarea serviciilor poştale
    1.2.1. Denumire produs: Express Mail Service - EMS

    1.3. Serviciul abonament lunar preluare trimiteri poştale de la sediul tipografiei
    1.4. Servicii tipografice şi servicii conexe - servicii de tipar, servicii de tipar date variabile cu personalizare, servicii achiziţie diverse materiale/produse, plicuri speciale, etichete autocolante, timbre poştale internaţionale aferente francării trimiterilor retur, saci, etichete sac şi altele asemenea, servicii prelucrare baze de date, servicii de inserţie a materialelor în plicuri, servicii de ambalare, servicii pregătire expediţii poştale şi prelucrări ulterioare, sortare, tipar documente expediţii - borderouri, confirmări de primire, etichete sac, scanare trimiteri poştale şi documente şi altele asemenea
    1.5. Alte servicii asociate prestării serviciilor ce fac obiectul prezentei hotărâri, precum serviciu modificare adresă, serviciu de notificare electronică a destinatarului trimiterii privind numărul şi data la care plicul exterior a fost transmis şi altele asemenea

    2. Fluxul - sosiri trimiteri poştale în România
    2.1. Serviciul corespondenţă răspuns prevăzut de regulamentele Uniunii Poştale Universale
    2.1.1. Denumire produs: corespondenţă comercială - răspuns internaţional - IBRS/CCRI

    2.2. Serviciul abonament lunar livrare trimiteri la sediile birourilor electorale
    2.3. Servicii conexe precum prelucrări suplimentare trimiteri, monitorizare zilnică şi altele asemenea
    2.4. Alte servicii asociate prestării serviciilor ce fac obiectul prezentei hotărâri


    ANEXA 8

    Tipurile de cheltuieli aferente votului prin corespondenţă
    1. Fluxul - plecări trimiteri poştale din România
    1.1. Cheltuieli generale pentru confecţionarea materialelor:
    a) cheltuieli de tipar;
    b) cheltuieli de tipar date variabile cu personalizare;
    c) cheltuieli achiziţie diverse materiale, precum plicuri speciale, etichete autocolante şi altele asemenea;
    d) cheltuieli prelucrare baze de date;
    e) cheltuieli de inserţie a materialelor în plicuri;
    f) cheltuieli de ambalare;
    g) cheltuieli de pregătire expediţii şi prelucrări ulterioare, precum sortare, tipar documente expediţii - borderouri, confirmări de primire, saci, etichete sac, scanare trimiteri poştale şi documente şi altele asemenea;
    h) alte cheltuieli materiale.

    1.2. Cheltuieli necesare asigurării serviciilor poştale internaţionale:
    1.2.1. Serviciul confirmare de primire - tarif poştal pentru expedierea trimiterilor de corespondenţă internaţională prioritară cu confirmare de primire - AR, conform treptei de greutate;
    1.2.2. Serviciul Express - tarif poştal pentru expediere Express Mail Services - EMS, conform ţării de destinaţie şi treptei de greutate;
    1.2.3. abonament lunar pentru preluarea trimiterilor poştale de la sediul tipografiei, Imprimeria Naţională/Fabrica de Timbre - oficiul poştal de prezentare;
    1.2.4. cheltuieli cu timbre poştale.


    2. Fluxul - sosiri trimiteri poştale în România
    2.1. Cheltuielile necesare asigurării serviciilor poştale internaţionale pe fluxul de retur:
    a) Serviciul corespondenţă răspuns internaţional CCRI/IBRS - tarif pentru trimiterile CCRI/IBRS, conform treptei de greutate;
    b) abonamentul lunar aferent trimiterilor CCRI/IBRS;
    c) abonament lunar aferent livrării trimiterilor poştale sosite/sediu Birou electoral pentru votul prin corespondenţă, CCRI, trimiterile poştale returnate, confirmări de primire, AR-uri.

    2.2. Cheltuieli pentru prelucrări ulterioare, generate de:
    a) sortarea trimiterilor CCRI/IBRS pe tururi de scrutin, pe birouri electorale pentru votul prin corespondenţă şi în cadrul birourilor, în ordine alfabetică;
    b) întocmirea borderourilor de predare-primire CCRI/IBRS pe fiecare birou electoral;
    c) tipărirea în două exemplare a borderourilor de predare-primire CCRI/IBRS;
    d) cartarea pe ţări a trimiterilor retur;
    e) emiterea raportului periodic, respectiv status trimiteri - raport complex.

    2.3. Alte cheltuieli
    2.3.1. Cheltuieli cu timbre poştale:
    a) pentru situaţiile în care operatorul poştal extern nu acceptă returnarea trimiterilor CCRI cu greutate > 50 g se poate solicita acestuia:
    • contra cost, transmiterea de timbre poştale reprezentând contravaloarea pentru trimiterile prioritare simple de corespondenţă cu destinaţia România, conform tarifelor percepute în ţara de provenienţă a returului; în acest caz, operatorul poştal extern emite factura către Compania Naţională „Poşta Română“ - S.A. în vederea achitării contravalorii acesteia.


    2.3.2. Cheltuieli aferente operaţiunilor de confecţionare şi distribuire a documentelor pentru votul prin corespondenţă efectuate de Biroul de Schimb Internaţional şi Fabrica de Timbre:
    a) cheltuieli achiziţionare staţii pentru procesare baze de date şi generare grafică personalizare documente - 2 bucăţi;
    b) cheltuieli achiziţionare echipamente;
    c) cheltuieli achiziţionare echipamente IT&C:

┌────────────────────────────┬─────────┐
│Tip │Cantitate│
├────────────────────────────┼─────────┤
│Staţii de lucru (unitate │ │
│centrală + monitor + licenţă│30 │
│Windows 10 Pro) │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Echipament de imprimare │7 │
│multifuncţional A4 │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Laptop (licenţă Windows 10 │3 │
│Pro) │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Scanere portabile │30 │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Server │2 │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Tape back-up (10 benzi │1 │
│incluse) │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│UPS │2 │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Switch 16 porturi │5 │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Licenţă Office 2016 Standard│33 │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Licenţă Vmware Essential │1 │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Licenţă antivirus │32 │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Licenţă editor baza de date │1 │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Toner │18 │
└────────────────────────────┴─────────┘



    d) cheltuieli achiziţionare birotică, respectiv scaune şi birouri - 30 de seturi birou + scaun ergonomic.



    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016