Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 6 din 10 martie 2020  pentru înfiinţarea unei comisii parlamentare de anchetă privind situaţia cazurilor copiilor dispăruţi    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 6 din 10 martie 2020 pentru înfiinţarea unei comisii parlamentare de anchetă privind situaţia cazurilor copiilor dispăruţi

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 194 din 10 martie 2020
    În temeiul prevederilor art. 64 alin. (4) din Constituţia României, republicată, precum şi ale art. 73-75 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Se înfiinţează Comisia parlamentară de anchetă privind situaţia cazurilor copiilor dispăruţi, denumită în continuare Comisia de anchetă.

    ART. 2
    Obiectivele Comisiei de anchetă sunt următoarele:
    a) analiza cauzelor care duc la dispariţia copiilor;
    b) modalităţile de prevenire a acestui fenomen;
    c) analiza activităţii instituţiilor abilitate la nivel central şi local în soluţionarea, cu celeritate, a cazurilor copiilor dispăruţi;
    d) starea de fapt a tuturor mecanismelor înfiinţate cu scopul combaterii fenomenului („Linia telefonică de urgenţă 116.000, lansată în 2009“, „Alertă răpire copil“, inaugurată în aprilie 2011 etc.);
    e) măsurile care se impun la nivelul legislaţiei naţionale pentru combaterea şi reducerea numărului acestor cazuri, precum şi alte aspecte care, cu siguranţă, vor apărea pe parcursul funcţionării acestei Comisii de anchetă.


    ART. 3
    (1) Comisia de anchetă va fi formată din 15 membri şi va fi condusă de un birou, compus din preşedinte, un vicepreşedinte şi un secretar.
    (2) Componenţa nominală a Comisiei de anchetă şi cea a biroului său sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

    ART. 4
    În condiţiile în care unul dintre membrii Comisiei de anchetă se află în imposibilitatea de a participa la lucrări, grupul parlamentar care l-a propus va desemna un înlocuitor.

    ART. 5
    Convocarea şedinţelor Comisiei de anchetă se face cu cel puţin 24 de ore înainte de către preşedintele acesteia sau, în lipsa acestuia, de către vicepreşedinte.

    ART. 6
    (1) Pentru ca şedinţele Comisiei de anchetă să aibă loc este necesară prezenţa majorităţii membrilor acesteia.
    (2) Hotărârile Comisiei de anchetă se adoptă cu votul majorităţii membrilor acesteia. Votul este deschis.

    ART. 7
    Organizarea şi funcţionarea Comisiei de anchetă sunt cuprinse într-un regulament propriu, elaborat şi prezentat Biroului permanent, în termen de 5 zile de la constituirea acesteia.

    ART. 8
    (1) Comisia de anchetă este împuternicită să facă audieri şi să ceară autorităţilor şi instituţiilor publice, oricăror structuri de specialitate ale statului, altor entităţi publice sau private, precum şi cetăţenilor să îi pună la dispoziţie date, informaţii şi materiale necesare şi utile pentru clarificarea obiectivelor Comisiei de anchetă.
    (2) Comisia de anchetă poate invita, pentru audieri şi explicaţii, orice persoană care poate avea cunoştinţă despre o faptă sau o împrejurare de natură să servească la aflarea adevărului în domeniul care formează obiectivele anchetei.
    (3) Instituţiile şi autorităţile publice a căror activitate are legătură cu obiectivele prevăzute la art. 2, dar şi cu alte aspecte legate de aceste obiective sunt obligate, în condiţiile legii, să răspundă la solicitările Comisiei de anchetă în termenul stabilit de aceasta.
    (4) Dacă pentru lămurirea unor fapte sau împrejurări este necesară întocmirea unor rapoarte de expertiză, Comisia de anchetă poate solicita efectuarea de expertize.
    (5) Lucrările Comisiei de anchetă se înregistrează şi se stenodactilografiază.

    ART. 9
    (1) În activitatea sa, Comisia de anchetă va putea utiliza un grup de specialişti, fără drept de vot.
    (2) În cadrul dezbaterilor pot interveni, potrivit prevederilor Regulamentului Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, pentru explicaţii tehnice, specialiştii utilizaţi de Comisia de anchetă la elaborarea raportului său.

    ART. 10
    Lucrările Comisiei de anchetă sunt publice, cu excepţia cazului în care aceasta hotărăşte altfel.

    ART. 11
    (1) Constatările, concluziile şi propunerile Comisiei de anchetă vor face obiectul unui raport final, elaborat de către toţi membrii acesteia, care va fi depus la Biroul permanent al Camerei Deputaţilor în termen de 150 de zile de la data înfiinţării şi aprobării componenţei Comisiei de anchetă de către Camera Deputaţilor.
    (2) După primirea raportului Comisiei de anchetă, Biroul permanent al Camerei Deputaţilor îl va comunica grupurilor parlamentare şi Comitetului liderilor grupurilor parlamentare, în vederea înscrierii acestuia pe ordinea de zi şi a iniţierii procedurii de dezbatere parlamentară, în plenul Camerei Deputaţilor, în condiţiile art. 76 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat.
    (3) Raportul Comisiei de anchetă va fi supus dezbaterii plenului Camerei Deputaţilor într-o şedinţă special organizată în acest scop.

    ART. 12
    Comisia de anchetă îşi încetează activitatea după ce plenul Camerei Deputaţilor s-a pronunţat asupra raportului supus dezbaterii.

    ART. 13
    Biroul permanent al Camerei Deputaţilor va asigura personalul de specialitate şi logistica necesare realizării obiectivelor Comisiei de anchetă.

    Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaţilor în şedinţa din 10 martie 2020, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                    ION-MARCEL CIOLACU

    Bucureşti, 10 martie 2020.
    Nr. 6.
    ANEXA 1

    COMPONENŢA NOMINALĂ
    a Comisiei parlamentare de anchetă privind situaţia cazurilor copiilor dispăruţi
    I. Componenţa:
    1. doamna deputat Mihălcescu Carmen-Ileana, Grupul parlamentar al PSD;
    2. domnul deputat Manole Petre-Florin, Grupul parlamentar al PSD;
    3. doamna deputat Boboc Tudoriţa-Rodica, Grupul parlamentar al PSD;
    4. doamna deputat Dobrică Ionela Viorela, Grupul parlamentar al PSD;
    5. domnul deputat Mircea Florin, Grupul parlamentar al PSD;
    6. doamna deputat Oteşanu Daniela, Grupul parlamentar al PSD;
    7. domnul deputat Socotar Gheorghe-Dinu, Grupul parlamentar al PSD;
    8. doamna deputat Săftoiu Ana-Adriana, Grupul parlamentar al PNL;
    9. doamna deputat Calista Mara-Daniela, Grupul parlamentar al PNL;
    10. domnul deputat Raeţchi Ovidiu-Alexandru, Grupul parlamentar al PNL;
    11. doamna deputat Iurişniţi Cristina-Ionela, Grupul parlamentar al USR;
    12. domnul deputat Popescu Nicolae-Daniel, Grupul parlamentar al USR;
    13. doamna deputat Podaşcă Gabriela-Maria, Grupul parlamentar PRO Europa;
    14. domnul deputat Vass Levente, Grupul parlamentar UDMR;
    15. domnul deputat Paşcan Emil-Marius, Grupul parlamentar al PMP.

    II. Componenţa biroului comisiei:
    - preşedinte, deputat Mihălcescu Carmen-Ileana, Grupul parlamentar al PSD;
    – vicepreşedinte, deputat Săftoiu Ana-Adriana, Grupul parlamentar al PNL;
    – secretar, deputat Manole Petre-Florin, Grupul parlamentar al PSD.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016