Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 55 din 22 octombrie 2019  referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliul European  şi Consiliu - Consolidarea în continuare a statului de drept în cadrul Uniunii -  Situaţia actuală şi posibile etape ulterioare - COM (2019) 163 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 55 din 22 octombrie 2019 referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliul European şi Consiliu - Consolidarea în continuare a statului de drept în cadrul Uniunii - Situaţia actuală şi posibile etape ulterioare - COM (2019) 163 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 865 din 28 octombrie 2019
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului nr. 1 privind rolul parlamentelor naţionale în Uniunea Europeană, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/287 din 10.10.2019,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Senatul României:
    a) constată:
    (i) intenţia Comisiei privind instituirea unui nou mecanism de protecţie a bugetului Uniunii atunci când deficienţele generalizate privind statul de drept din statele membre afectează sau riscă să afecteze bugetul respectiv;
    (ii) că există un interes legitim în egală măsură din partea UE şi a statelor membre pentru întărirea şi respectarea mecanismelor democratice a bunei funcţionări a statului de drept în fiecare stat. Din experienţa aplicării instrumentelor mai sus menţionate a rezultat necesitatea unei mai bune promovări a standardelor privind respectarea şi consolidarea statului de drept, întrucât aceste standarde nu sunt suficient cunoscute la nivel naţional;

    b) salută:
    (i) opinia Comisiei conform căreia responsabilitatea principală de a asigura respectarea statului de drept revine fiecărui stat membru, iar primul recurs ar trebui să fie întotdeauna mecanismele naţionale;
    (ii) opinia Comisiei conform căreia rolul UE în acest domeniu trebuie să fie obiectiv şi să trateze toate statele membre la fel şi trebuie să se bazeze pe contribuţia tuturor instituţiilor sale, în conformitate cu rolul instituţional al acestora;
    (iii) opinia Comisiei conform căreia obiectivul nu trebuie să fie acela de a impune o sancţiune, ci de a găsi o soluţie care să protejeze statul de drept, prin cooperare şi sprijin reciproc;

    c) susţine:
    (i) în mare parte iniţiativele Comisiei în domeniul statului de drept;
    (ii) continuarea dialogului şi cooperării cu Comisia şi cu statele membre pentru promovarea valorilor europene şi pentru consolidarea statului de drept în toate statele membre;
    (iii) iniţiativele de evaluare a statului de drept în baza unor mecanisme şi criterii obiective aplicabile tuturor statelor membre;

    d) recomandă:
    (i) ca fiind esenţială, pentru o evaluare obiectivă a statului de drept, evitarea duplicării cu alte instrumente decât cele existente în prezent;
    (ii) ca mecanismele şi criteriile de evaluare a statului de drept aplicabile tuturor statelor membre să nu fie susceptibile la interpretări şi acţiuni motivate politic la nivelul Uniunii Europene;
    (iii) ca în procesul de evaluare a unui stat membru să fie luate în considerare şi particularităţile statului respectiv, cu respectarea legii;
    (iv) ca evaluarea statului de drept dintr-un stat membru să aibă în vedere o totală veridicitate a datelor şi informaţiilor a căror sursă nu poate fi decât instituţională;
    (v) ca fiind necesară intensificarea dialogului şi schimburilor de bune practici dintre Comisie şi statele membre cu privire la aspectele legate de statul de drept;
    (vi) o abordare interinstituţională cu privire la aspectele legate de statul de drept corelate cu creşterea măsurilor preventive, care ar duce la o evaluare obiectivă a respectării statului de drept în fiecare stat membru;
    (vii) ca fiind necesar schimbul de bune practici, la nivelul experţilor, pentru:
    1. consolidarea dezvoltării unei baze de cunoştinţe mai aprofundate şi comparative în ceea ce priveşte situaţia statului de drept în statele membre;
    2. crearea continuă a premiselor dialogului şi recunoaşterii problemelor potenţiale într-o etapă timpurie;

    (viii) ca fiind foarte importantă promovarea discuţiilor privind statul de drept la nivel naţional prin dezbateri organizate în cadrul parlamentelor naţionale, forumurilor profesionale şi prin activităţi de sensibilizare a publicului larg;
    (ix) instituirea unui mecanism de protecţie a bugetului Uniunii atunci când deficienţele generalizate privind statul de drept din statele membre afectează sau riscă să afecteze bugetul respectiv corelat;
    (x) recurgerea la articolul 7 TUE ca soluţie in extremis după epuizarea tuturor celorlalte instrumente aferente statului de drept care au rol important de avertizare timpurie şi de prevenire a derapajelor.



    ART. 2
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar opinia cuprinsă în prezenta hotărâre se transmite instituţiilor europene.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 22 octombrie 2019, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    PREŞEDINTELE SENATULUI
                    TEODOR-VIOREL MELEŞCANU

    Bucureşti, 22 octombrie 2019.
    Nr. 55.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016