Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 427 din 27 mai 2020  pentru completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.470/2007     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 427 din 27 mai 2020 pentru completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.470/2007

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 471 din 3 iunie 2020
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. II din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2020 pentru completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.470/2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 870 din 19 decembrie 2007, cu modificările şi completările ulterioare, se completează după cum urmează:
    1. La punctul 4.1.a), b)1, după paragraful final al subpunctului 4 se introduce un nou paragraf, cu următorul cuprins:
    "În cazul în care emisiunea certificatelor de trezorerie cu discont denominate în valută a fost adjudecată cu o rată a discontului negativă, diferenţa dintre valoarea nominală totală adjudecată şi volumul total al cererii adjudecate este valoarea discontului negativ şi reprezintă primă care se înregistrează ca o cheltuială negativă a bugetului de stat. Echivalentul în lei obţinut din vânzarea valutei reprezentând discontul negativ încasat, la cursul publicat de BNR în ziua lucrătoare anterioară datei efectuării operaţiunii de schimb valutar, reprezintă cheltuială negativă şi se va înregistra în bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanţelor Publice - Acţiuni generale, cap. 55.01 «Tranzacţii privind datoria publică şi împrumuturi», titlul 30 «Dobânzi», art. 30.01 «Dobânzi aferente datoriei publice interne», alin. 30.01.03 «Prime la emisiunea titlurilor de stat"

    2. După punctul 4.1.i) se introduce un nou punct, punctul 4.1.f), cu următorul cuprins:
    "4.1.f) Procedura pentru participarea la mecanisme de garantare sau instrumente de finanţare instituite la nivelul Uniunii Europene, respectiv la nivelul instituţiilor financiare internaţionale la care România este stat membru, se realizează în funcţie de calitatea ce revine României, prin Ministerul Finanţelor Publice în cadrul acestora, respectiv împrumutat şi/sau garant, după cum urmează:
    1. În cazul în care României, prin Ministerul Finanţelor Publice, îi revine calitatea de împrumutat se parcurg, în mod similar, etapele prevăzute la pct. 4.1.a), b)3.
    2. În cazul în care României, prin Ministerul Finanţelor Publice, îi revine calitatea de garant se parcurg următoarele etape:
    2.1. Ministerul Finanţelor Publice elaborează şi supune aprobării Guvernului un memorandum cu privire la Acordul de principiu pentru participarea la mecanisme de garantare sau instrumente de finanţare instituite la nivelul Uniunii Europene, respectiv la nivelul instituţiilor financiare internaţionale la care România este stat membru.
    2.2. În baza aprobării memorandumului de la subpct. 2.1, Ministerul Finanţelor Publice elaborează împreună cu ministerele de resort implicate, după caz, şi supune aprobării Guvernului un memorandum privind mandatul negocierii documentelor aferente participării la mecanisme de garantare sau instrumente de finanţare instituite la nivelul Uniunii Europene, respectiv la nivelul instituţiilor financiare internaţionale la care România este stat membru. Acesta include, printre altele, propunerile de negociere a principalelor elemente tehnice, precum şi, după caz, elemente legate de componenţa delegaţiei părţii române participante la negocieri. La memorandum se anexează proiectul documentelor care fac obiectul negocierii, cum ar fi acordul de garanţie, indiferent de denumirea acestora, atât în limba română, cât şi în limba de circulaţie internaţională în care se vor încheia.
    2.3. În funcţie de specificul mecanismului de garantare sau instrumentului de finanţare instituit la nivelul Uniunii Europene, respectiv la nivelul instituţiilor financiare internaţionale la care România este stat membru, memorandumurile prevăzute la subpct. 2.1 şi 2.2 pot face obiectul unui singur memorandum.
    2.4. Negocierea se desfăşoară în conformitate cu mandatul aprobat şi poate fi efectuată direct prin teleconferinţă/ videoconferinţă sau prin corespondenţă, inclusiv prin mijloacele electronice de comunicare. În cazul în care, potrivit specificului finanţatorului ca urmare a negocierii se încheie o minută a negocierii, aceasta este semnată de reprezentantul Ministerului Finanţelor Publice, care conduce delegaţia română.
    2.5. După finalizarea negocierilor, Ministerul Finanţelor Publice elaborează împreună cu ministerele de resort implicate, după caz, un memorandum pentru aprobarea raportului de negociere, a semnării documentelor negociate şi, după caz, aprobarea acordării deplinelor puteri în vederea semnării acestora. La memorandum se anexează forma negociată a documentelor, cum ar fi, dar fără a se limita la, acordul de garanţie, indiferent de denumirea acestora, atât în limba română, cât şi în limba de circulaţie internaţională în care acesta se va încheia. Memorandumul se supune aprobării Guvernului.
    2.6. Dacă finanţatorul solicită în mod expres emiterea deplinelor puteri de către Ministerul Afacerilor Externe, în vederea semnării documentelor negociate de către reprezentantul autorizat al României, memorandumul de la subpct. 2.5 se supune şi aprobării Preşedintelui României.
    2.7. În mod excepţional, datorită urgenţei semnării documentelor negociate şi numai dacă există suficiente elemente să se considere că textul convenit sau adoptat al acestora nu conţine diferenţe substanţiale de fond faţă de propunerea de text a părţii române referitoare la conţinutul iniţial al documentelor, se poate elabora un memorandum comun pentru acordul de principiu, aprobarea negocierii şi a semnării, prevăzute la subpct. 2.1, 2.2 şi 2.5.
    2.8. Dacă în procesul de avizare/aprobare a memorandumului de la subpct. 2.5 sunt formulate observaţii cu privire la elementele şi/sau documentele negociate, Ministerul Finanţelor Publice:
    a) poate relua procesul de negociere, dacă apreciază ca pertinente observaţiile; sau
    b) înaintează Secretariatului General al Guvernului o notă justificativă, cuprinzând argumentele neacceptării, totale sau parţiale, a observaţiilor sau a avizului negativ, urmând ca Guvernul să aprobe semnarea ori să decidă reluarea negocierilor.
    2.9. Documentele semnate aferente participării la mecanisme de garantare sau instrumente de finanţare instituite la nivelul Uniunii Europene, respectiv la nivelul instituţiilor financiare internaţionale la care România este stat membru se aprobă conform prevederilor legale în vigoare aplicabile. Actul normativ de aprobare va fi însoţit de traducerea autorizată în limba română a acestor documente efectuată de către o firmă autorizată, angajată în condiţiile legii de Ministerul Finanţelor Publice.
    2.10. Documentele aferente participării la mecanisme de garantare sau instrumente de finanţare instituite la nivelul Uniunii Europene, respectiv la nivelul instituţiilor financiare internaţionale la care România este stat membru intră în efectivitate după aprobarea şi publicarea în Monitorul Oficial al României a actului normativ iniţiat conform subpct. 2.9 şi/sau conform prevederilor acestora.
    2.11. Aplicarea prezentei proceduri se face cu luarea în considerare a specificului fiecărui finanţator extern şi/sau de specificul documentelor. Procedura aplicabilă în vederea solicitării acordului de principiu, aprobării notei-mandat de negociere, aprobării rezultatelor negocierii, precum şi eliberării deplinelor puteri în vederea semnării documentelor aferente participării la mecanisme de garantare sau instrumente de finanţare instituite la nivelul instituţiilor financiare internaţionale la care România este stat membru, care sunt considerate tratate, este conformă cu cea prevăzută de Legea nr. 590/2003 privind tratatele.
    2.12. Documentele aferente participării la mecanisme de garantare sau instrumente de finanţare instituite la nivelul Uniunii Europene, respectiv la nivelul instituţiilor financiare internaţionale la care România este stat membru se modifică în conformitate cu prevederile acestora şi ale actului normativ de aprobare."

    3. După punctul 5.13 se introduce un nou punct, punctul 5.14, cu următorul cuprins:
    "5.14. Garanţia pentru participarea la mecanisme de garantare sau instrumente de finanţare instituite la nivelul Uniunii Europene, respectiv la nivelul instituţiilor financiare internaţionale la care România este stat membru se asimilează finanţărilor contractate de Guvern, prin Ministerul Finanţelor Publice, pentru finanţarea deficitului bugetului de stat, refinanţarea datoriei publice şi rambursarea anticipată şi reprezintă capital.
    5.14.1. Obligaţiile de plată aferente garanţiei pentru participarea la mecanisme de garantare sau instrumente de finanţare instituite la nivelul Uniunii Europene, respectiv la nivelul instituţiilor financiare internaţionale la care România este stat membru se achită conform pct. 5.3.2, indiferent că reprezintă plată totală sau parţială în contul acestei garanţii.
    5.14.2. Pentru asigurarea resurselor necesare acoperirii obligaţiilor de plată aferente garanţiei de la pct. 5.14 se menţine o rezervă minimă în disponibilul în valută existent în contul Ministerului Finanţelor Publice deschis la Banca Naţională a României, în funcţie de condiţiile de pe pieţele financiare corelat cu obiectivele privind managementul datoriei publice.
    5.14.3. Sumele recuperate potrivit mecanismelor de garantare sau instrumentelor de finanţare instituite la nivelul Uniunii Europene, respectiv la nivelul instituţiilor financiare internaţionale la care România este stat membru şi care revin României în calitate de parte la acestea se virează în contul de valută al Ministerului Finanţelor Publice deschis la Banca Naţională a României şi, în funcţie de mecanismul utilizat prevăzut la pct. 5.3.2, reîntregesc şi/sau majorează disponibilul în valută existent în acest cont, după caz."





                    PRIM-MINISTRU
                    LUDOVIC ORBAN
                    Contrasemnează:
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Vasile-Florin Cîţu

    Bucureşti, 27 mai 2020.
    Nr. 427.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016