Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 269 din 2 aprilie 2020  privind modificarea şi completarea normelor metodologice pentru stabilirea cheltuielilor pentru carantină şi luarea unor măsuri în domeniul sănătăţii, precum şi pentru alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2020, pentru suplimentarea bugetului Ministerului Sănătăţii, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 201/2020     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 269 din 2 aprilie 2020 privind modificarea şi completarea normelor metodologice pentru stabilirea cheltuielilor pentru carantină şi luarea unor măsuri în domeniul sănătăţii, precum şi pentru alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2020, pentru suplimentarea bugetului Ministerului Sănătăţii, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 201/2020

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 282 din 3 aprilie 2020
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. I
    Normele metodologice pentru stabilirea cheltuielilor pentru carantină şi luarea unor măsuri în domeniul sănătăţii, precum şi pentru alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2020, pentru suplimentarea bugetului Ministerului Sănătăţii, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 201/2020, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 224 din 19 martie 2020, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 1 după alineatul (3), se introduc două noi alineate, alineatele (4) şi (5), cu următorul cuprins:
    "(4) Autorităţile administraţiei publice locale solicită direcţiilor de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti decontarea cheltuielilor aferente carantinei persoanelor prevăzute la art. 2 pe baza borderoului centralizator, al cărui model este prevăzut în anexa care face parte integrantă din hotărâre, însoţit de documente justificative.
(5) Categoriile de persoane care pot fi carantinate în spaţiile prevăzute la alin. (2) sunt:
    a) persoane stabilite prin Metodologia de supraveghere a COVID-19, elaborată de Institutul Naţional de Sănătate Publică;
    b) personal medico-sanitar confirmat COVID-19 care nu necesită internarea sau personal medico-sanitar care interacţionează cu pacienţi şi care optează pentru o formă de cazare în afara domiciliului după programul de lucru;
    c) persoane confirmate COVID-19 asimptomatice sau cu forme uşoare pentru care nu este necesară internarea în unităţi sanitare pentru tratare."

    2. La articolul 2, litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) alocaţia de cazare în valoare de 230 lei/zi, care include, pe lângă costurile legate de asigurarea spaţiului de locuit, costurile cu servicii de curăţenie, servicii de spălătorie, produse de igienă personală, lenjerie, prosoape, protecţia bagajelor persoanelor şi a altor efecte personale ale acestora, cheltuieli cu colectarea, transportul şi eliminarea deşeurilor periculoase rezultate din activitatea de carantinare şi cheltuieli cu dezinfecţia spaţiilor, la sfârşitul fiecărei perioade de carantinare a persoanei;"

    3. La articolul 2, după litera a) se introduce o nouă literă, litera a^1), cu următorul cuprins:
    "a^1) în situaţia în care persoana este cazată într-un centru de carantină pus la dispoziţie în mod gratuit, alocaţia de cazare este în valoare de 50 lei/zi, care include cheltuielile pentru serviciile de curăţenie, servicii de spălătorie, produse de igienă personală, lenjerie, prosoape, protecţia bagajelor şi a altor efecte personale ale acestora; cheltuielile cu colectarea, transportul şi eliminarea deşeurilor periculoase rezultate din activitatea de carantinare şi cheltuielile cu dezinfecţia spaţiilor, la sfârşitul fiecărei perioade de carantinare a persoanei, se vor deconta pe bază de documente justificative, dar nu mai mult de 30 lei/zi/persoană;"

    4. După articolul 2 se introduce un nou articol, articolul 2^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 2^1
    Toate sumele prevăzute în prezenta hotărâre includ TVA."

    5. La articolul 3, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Direcţiile de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti decontează cheltuielile aferente carantinei, prevăzute la art. 2, la solicitarea autorităţilor administraţiei publice locale, în baza borderoului şi a documentelor justificative, prevăzute la art. 1 alin. (4)."

    6. După articolul 5 se introduce o anexă al cărei conţinut este prevăzut în anexa la prezenta hotărâre.


    ART. II
    Pentru decontarea cheltuielilor de carantină suportate direct de către direcţiile de sănătate publică pentru asigurarea carantinei aflate în derulare, ordonatorul principal de credite aprobă modificări în structura bugetului Ministerului Sănătăţii la cap. 66.01 „Sănătate“ prin diminuarea de la titlul 51 „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice“ şi suplimentarea la titlul 20 „Bunuri şi servicii“.



                    PRIM-MINISTRU
                    LUDOVIC ORBAN
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru,
                    Raluca Turcan
                    Ministrul sănătăţii,
                    Nelu Tătaru
                    Ministrul afacerilor interne,
                    Marcel Ion Vela
                    Ministrul lucrărilor publice, dezvoltării şi administraţiei,
                    Ion Ştefan
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Vasile-Florin Cîţu

    Bucureşti, 2 aprilie 2020.
    Nr. 269.
    ANEXA 1

    (Anexa la normele metodologice)
    BORDEROU CENTRALIZATOR
    Nr. ................/Data .....................
    cuprinzând documentele justificative ale ordonatorului secundar/terţiar de credite care însoţesc cererea fundamentată
    pentru luna ....... sursa ................... titlul ...........................

┌────────┬──────────────────────────────────────────┬───────────────┬──────────┐
│ │Documentul │ │ │
│ ├──────┬────────────┬─────┬───────┬────────┤Denumirea │Suma │
│ │ │ │ │ │Data │bunurilor/ │solicitată│
│Nr. crt.│ │Denumirea │ │ │emiterii│serviciilor/ │de │
│ │Felul*│furnizorului│Seria│Numărul│(Ziua/ │lucrărilor │finanţat │
│ │ │ │ │ │Luna/ │achiziţionate**│(lei) │
│ │ │ │ │ │Anul) │ │ │
├────────┼──────┼────────────┼─────┼───────┼────────┼───────────────┼──────────┤
│0 │ │ │ │ │ │ │ │
├────────┼──────┼────────────┼─────┼───────┼────────┼───────────────┼──────────┤
│1 │ │ │ │ │ │ │ │
├────────┼──────┼────────────┼─────┼───────┼────────┼───────────────┼──────────┤
│2 │ │ │ │ │ │ │ │
├────────┼──────┼────────────┼─────┼───────┼────────┼───────────────┼──────────┤
│3 │ │ │ │ │ │ │ │
├────────┼──────┼────────────┼─────┼───────┼────────┼───────────────┼──────────┤
│4 │ │ │ │ │ │ │ │
├────────┼──────┼────────────┼─────┼───────┼────────┼───────────────┼──────────┤
│5 │ │ │ │ │ │ │ │
├────────┼──────┼────────────┼─────┼───────┼────────┼───────────────┼──────────┤
│........│ │ │ │ │ │ │ │
├────────┴──────┼────────────┼─────┼───────┼────────┼───────────────┼──────────┤
│x │x │x │x │x │ │ │
├───────────────┼────────────┼─────┼───────┼────────┼───────────────┼──────────┤
│x │x │x │x │x │ │ │
├───────────────┼────────────┼─────┼───────┼────────┼───────────────┼──────────┤
│x │x │x │x │x │ │ │
└───────────────┴────────────┴─────┴───────┴────────┴───────────────┴──────────┘


    Semnături autorizate
    * Se va menţiona numele documentului în conformitate cu legislaţia privind documentele financiar-contabile, precum şi în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările si completările ulterioare (de exemplu: factura fiscală, statul de plată, angajamente legale etc.).
    ** Subsemnatul, ..............................., în calitate de persoană împuternicită de ordonatorul de credite, confirm pe propria răspundere că am realizat verificarea documentelor justificative menţionate în prezentul borderou centralizator şi, ca urmare a acestei verificări, confirm că sunt îndeplinite toate condiţiile de legalitate necesare în vederea vizării acestora pentru „BUN DE PLATĂ“.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016