Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 145 din 20 februarie 2020  privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comitetului interministerial pentru coordonarea  şi monitorizarea participării României la programele şi iniţiativele europene gestionate centralizat de către Comisia Europeană    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 145 din 20 februarie 2020 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comitetului interministerial pentru coordonarea şi monitorizarea participării României la programele şi iniţiativele europene gestionate centralizat de către Comisia Europeană

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 145 din 24 februarie 2020
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 24 alin. (2) şi (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu completările ulterioare,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Se înfiinţează Comitetul interministerial pentru coordonarea şi monitorizarea participării României la programele şi iniţiativele europene gestionate centralizat de către Comisia Europeană, denumit în continuare Comitetul.

    ART. 2
    Comitetul are rolul de a monitoriza participarea României la programele şi iniţiativele europene gestionate centralizat de către Comisia Europeană, de a analiza complementaritatea şi sinergiile dintre acestea şi programele finanţate din fondurile structurale şi de investiţii europene, precum şi rolul de a formula propuneri şi recomandări în scopul dezvoltării de mecanisme de sprijin pentru îmbunătăţirea accesării şi creşterii participării la programele şi iniţiativele europene gestionate centralizat de către Comisia Europeană.

    ART. 3
    (1) Comitetul este alcătuit din reprezentanţi ai ministerelor, la nivel de secretar de stat, respectiv secretar general, după caz, în componenţa prevăzută în anexa la prezenta hotărâre.
    (2) Secretarii de stat, respectiv secretarii generali, după caz, membri ai Comitetului, precum şi supleanţii acestora se desemnează prin ordin al miniştrilor de resort.
    (3) Preşedintele Comitetului este un secretar de stat desemnat de ministrul fondurilor europene.
    (4) La lucrările Comitetului, preşedintele poate invita, după caz, reprezentanţi ai unor instituţii sau organizaţii, agenţii de dezvoltare regională, reprezentanţi ai societăţii civile, reprezentanţi ai mediului economic, academic sau ai organizaţiilor neguvernamentale, cu expertiză relevantă pentru subiectele în dezbatere.
    (5) Comitetul se reuneşte semestrial sau ori de câte ori este necesar.
    (6) În sprijinul Comitetului se constituie grupuri tehnice de lucru, formate din reprezentanţi/experţi desemnaţi ai ministerelor care fac parte din Comitet, reprezentanţi ai unor instituţii sau organizaţii, reprezentanţi ai societăţii civile, reprezentanţi ai mediului economic, academic sau ai organizaţiilor neguvernamentale, după caz, cu expertiză relevantă pentru subiectele în dezbatere.

    ART. 4
    Comitetul exercită următoarele atribuţii:
    a) asigură coordonarea metodologică şi monitorizarea participării României la programele şi iniţiativele europene gestionate centralizat de către Comisia Europeană;
    b) formulează propuneri şi recomandări referitoare la:
    1. mecanisme de analiză, raportare a participării României la programele şi iniţiativele europene gestionate centralizat de către Comisia Europeană;
    2. instrumente financiare, inclusiv mecanisme financiare ce au ca scop îmbunătăţirea accesării fondurilor disponibile în cadrul programelor şi iniţiativelor europene gestionate centralizat de către Comisia Europeană;

    c) analizează şi propune măsuri pentru asigurarea complementarităţii şi sinergiilor dintre programele şi iniţiativele europene gestionate centralizat de către Comisia Europeană şi programele finanţate din fondurile structurale şi de investiţii europene;
    d) analizează datele privind proiectele depuse de beneficiarii români în cadrul programelor şi iniţiativelor europene gestionate centralizat de către Comisia Europeană, furnizate de instituţiile care au calitatea de puncte naţionale de contact, pentru crearea unei platforme online de către Ministerul Fondurilor Europene, şi formulează propuneri. Platforma online integrează informaţii privind apelurile deschise în cadrul programelor şi iniţiativelor europene gestionate centralizat de către Comisia Europeană, fondurile europene structurale şi de investiţii şi programe naţionale, în vederea unui acces mai facil la informaţii pentru potenţiali beneficiari;
    e) formulează recomandări privind subiectele supuse dezbaterii în cadrul Comitetului şi grupurilor tehnice de lucru;
    f) monitorizează măsurile necesare îmbunătăţirii participării României la programele şi iniţiativele europene gestionate centralizat de către Comisia Europeană, inclusiv prin propunerea de proiecte care vor finanţa aceste măsuri.


    ART. 5
    (1) Secretariatul Comitetului şi al grupurilor tehnice de lucru este asigurat de către departamentul de specialitate din cadrul Ministerului Fondurilor Europene.
    (2) Informările cu privire la propuneri şi recomandări se fac prin Secretariatul Comitetului.

    ART. 6
    (1) Comitetul îşi desfăşoară activitatea potrivit procedurii de lucru elaborate de secretariatul acestuia şi supuse aprobării Comitetului în prima reuniune.
    (2) Prima reuniune va avea loc în termen de maximum 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
    (3) În cadrul reuniunilor Comitetul aprobă măsuri cu privire la îmbunătăţirea accesării şi creşterea participării la programele şi iniţiativele europene gestionate centralizat de către Comisia Europeană.
    (4) Comitetul informează periodic Guvernul cu privire la măsurile propuse.



                    PRIM-MINISTRU
                    LUDOVIC ORBAN
                    Contrasemnează:
                    Ministrul fondurilor europene,
                    Ioan Marcel Boloş
                    Ministrul lucrărilor publice, dezvoltării şi administraţiei,
                    Ion Ştefan
                    p. Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,
                    Iulian Octavian Stana,
                    secretar de stat
                    p. Ministrul educaţiei şi cercetării,
                    Gigel Paraschiv,
                    secretar de stat
                    Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
                    Nechita-Adrian Oros
                    Ministrul muncii şi protecţiei sociale,
                    Victoria Violeta Alexandru
                    Ministrul economiei, energiei şi mediului de afaceri,
                    Virgil-Daniel Popescu
                    Ministrul sănătăţii,
                    Victor Sebastian Costache
                    Ministrul transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor,
                    Lucian Nicolae Bode
                    Ministrul afacerilor interne,
                    Marcel Ion Vela
                    Ministrul culturii,
                    Bogdan Gheorghiu
                    p. Ministrul tineretului şi sportului,
                    Dragoş-Florin Coman,
                    secretar de stat
                    p. Ministrul afacerilor externe,
                    Dănuţ Sebastian Neculăescu,
                    secretar de stat
                    Ministrul apărării naţionale,
                    Ionel Nicolae Ciucă
                    Secretarul general al Guvernului,
                    Antonel Tănase
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Vasile-Florin Cîţu

    Bucureşti, 20 februarie 2020.
    Nr. 145.
    ANEXA 1

    COMPONENŢA
    Comitetului interministerial pentru coordonarea şi monitorizarea participării
    României la programele şi iniţiativele europene gestionate centralizat de către comisia europeană
    1. Reprezentantul Secretariatului General al Guvernului
    2. Reprezentantul Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei
    3. Reprezentantul Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor
    4. Reprezentantul Ministerului Afacerilor Interne
    5. Reprezentantul Ministerului Afacerilor Externe
    6. Reprezentantul Ministerului Finanţelor Publice
    7. Reprezentantul Ministerului Justiţiei
    8. Reprezentantul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
    9. Reprezentantul Ministerului Educaţiei şi Cercetării
    10. Reprezentantul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale
    11. Reprezentantul Ministerului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri
    12. Reprezentantul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor
    13. Reprezentantul Ministerului Fondurilor Europene
    14. Reprezentantul Ministerului Sănătăţii
    15. Reprezentantul Ministerului Culturii
    16. Reprezentantul Ministerului Tineretului şi Sportului
    17. Reprezentantul Ministerului Apărării Naţionale

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016