Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 752 din 9 iulie 2008  privind aprobarea Statutului Fondului de garantare pentru certificatele de depozit    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 752 din 9 iulie 2008 privind aprobarea Statutului Fondului de garantare pentru certificatele de depozit

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 686 din 8 octombrie 2008

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 29 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 141/2002 privind reglementarea depozitãrii seminţelor de consum, regimul certificatelor de depozit pentru acestea şi constituirea Fondului de garantare pentru certificatele de depozit, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 149/2003 ,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Se aprobã Statutul Fondului de garantare pentru certificatele de depozit, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul agriculturii
şi dezvoltãrii rurale,
Gheorghe Albu,
secretar de stat

Ministrul economiei
şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 9 iulie 2008.
Nr. 752.

ANEXĂ

STATUTUL
Fondului de garantare
pentru certificatele de depozit

CAP. I
Denumire. Formã juridicã. Sediu. Duratã

ART. 1
(1) Fondul de garantare pentru certificatele de depozit, denumit în continuare Fondul, se constituie ca persoanã juridicã de drept public, finanţatã din surse extrabugetare.
(2) Sediul Fondului este în municipiul Bucureşti, sectorul 1, bd. Mãrãşti nr. 61.
(3) Fondul se înfiinţeazã pe o duratã nedeterminatã.
ART. 2
(1) Scopul Fondului este de a garanta rambursarea valorii seminţelor de consum înscrise în certificatele de depozit emise de depozitarii cãrora li s-a acordat licenţa de depozit deponenţilor şi/sau creditorilor, în situaţia în care depozitele sunt considerate indisponibile în condiţiile prevãzute de lege.
(2) În termen de maximum 6 luni de la constituire, Fondul trebuie sã acopere minimum 10% şi maximum 20% din valoarea totalã a certificatelor de depozit emise.
(3) Deţinãtorii certificatului de depozit indisponibil vor primi de la Fond contravaloarea seminţelor de consum specificate în certificatul de depozit, calculatã la preţul pieţei la data solicitãrii restituirii seminţelor de consum.
(4) Certificatele de depozit garantate de Fond au valabilitate maximã de 12 luni de la data emiterii acestora.
(5) Contravaloarea certificatelor de depozit indisponibile calculatã la preţul pieţei se stabileşte de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, denumit în continuare ministerul de resort, pe baza unei proceduri proprii aprobate prin ordin.
(6) În termen de 30 de zile de la stabilirea pierderilor, Fondul va despãgubi deponenţii şi/sau creditorii, în condiţiile prevãzute de lege.

CAP. II
Depozitarii participanţi şi certificatele de depozit garantate

ART. 3
(1) Depozitarii cãrora li s-a acordat licenţã de depozit sunt obligaţi sã participe la constituirea resurselor financiare ale Fondului, respectiv sã vireze în contul acestuia, în termen de 30 de zile de la data emiterii certificatelor de depozit, o cotã reprezentând 0,5% din valoarea de piaţã a seminţelor de consum pentru care s-au emis certificatele de depozit, în scopul asigurãrii intereselor financiare ale deponenţilor.
(2) Depãşirea termenului prevãzut la alin. (1) se sancţioneazã cu plata dobânzilor legale, precum şi cu o penalitate de întârziere de 0,5% pentru fiecare lunã şi/sau pentru fiecare fracţiune de lunã de întârziere, începând cu data de întâi a lunii urmãtoare celei în care cota trebuia viratã Fondului.
(3) Contribuţiile la bugetul Fondului au ca unicã destinaţie protejarea intereselor financiare ale deponenţilor şi/sau creditorilor.
(4) Sumele reprezentând cota de participare la constituirea Fondului sunt nerambursabile şi vor fi încadrate de cãtre depozitari în grupa cheltuielilor de exploatare.
(5) Organele de control financiar sunt împuternicite sã verifice corectitudinea calculãrii, reţinerii şi virãrii cotei prevãzute de lege în contul Fondului.
ART. 4
(1) Certificatul de depozit garantat de Fond este documentul emis în conformitate cu prevederile legale şi constituie titlu de credit negociabil, reprezentativ, al mãrfii, la ordin sau la purtãtor, şi care nu poate fi onorat de depozitari, respectiv titlu executor în situaţia în care Fondul plãteşte contravaloarea acestuia.
(2) În cazul în care certificatul de depozit trebuie plãtit de cãtre Fond, ministerul de resort stabileşte valoarea acestuia şi comunicã Fondului suma de plãtit.
(3) Fondul recupereazã sumele plãtite de la depozitarul care nu a fost în mãsurã sã livreze seminţele de consum pentru care a emis certificate de depozit, conform procedurilor prevãzute de legislaţia în vigoare.
(4) Contul Fondului se realimenteazã cu sumele obţinute din executarea depozitarului în privinţa cãruia a fost stabilitã culpa.

CAP. III
Resursele financiare ale Fondului

ART. 5
(1) Fondul deschide conturi bancare la instituţii de credit.
(2) Fondul are urmãtoarele resurse financiare :
a) cota plãtitã de depozitari, reprezentând 0,5% din valoarea de piaţã a seminţelor de consum depozitate şi pentru care s-au eliberat certificate de depozit;
b) dobânzile încasate la depozitele bancare constituite de Fond;
c) încasãrile din recuperarea creanţelor sale;
d) încasarea despãgubirilor din contractele de asigurare a seminţelor de consum şi, dupã caz, din contractele de asigurare a spaţiilor de depozitare, cesionate de cãtre depozitari în favoarea Fondului;
e) venituri din investirea resurselor financiare disponibile;
f) alte venituri, donaţii, sponsorizãri şi altele asemenea.
(3) Cheltuielile Fondului sunt aprobate anual de Consiliul de administraţie al Fondului.
(4) Consiliul de administraţie al Fondului notificã asemenea hotãrâri fiecãrui depozitar licenţiat şi le publicã în douã ziare naţionale la fiecare început de campanie agricolã.
(5) Contribuţiile virate Fondului sunt nerambursabile, inclusiv în cazul falimentului depozitarului.

CAP. IV
Conducerea şi administrarea Fondului

ART. 6
(1) Fondul este administrat de un consiliu de administraţie, numit prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale, denumit în continuare Consiliu, format din 7 membri.
(2) Consiliul este compus din:
a) un membru desemnat de ministerul de resort;
b) un membru desemnat de Ministerul Economiei şi Finanţelor;
c) un membru desemnat de Asociaţia Românã a Instituţiilor de Credit;
d) 3 membrii desemnaţi de depozitarii cãrora li s-a acordat licenţã de depozit;
e) un membru reprezentant al producãtorilor agricoli care participã la sistemul certificatelor de depozit.
(3) Preşedintele şi vicepreşedintele Consiliului sunt aleşi în prima şedinţã, cu votul majoritãţii membrilor Consiliului.
(4) Durata mandatului este de 4 ani, cu posibilitatea reînnoirii.
(5) Membrii Consiliului pot fi revocaţi prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale, la propunerea celor care i-au desemnat.
(6) Membrii Consiliului primesc o indemnizaţie în limita a 20% din salariul directorului executiv al Fondului.
ART. 7
Membrii Consiliului trebuie sã fie cetãţeni români, cu domiciliul în România, cu studii superioare şi cu experienţã profesionalã de minimum 5 ani.
ART. 8
Membrii Consiliului:
a) nu pot fi soţi, rude sau afini pânã la gradul al patrulea inclusiv;
b) nu trebuie sã aibã cazier judiciar.
ART. 9
(1) Mandatul membrilor Consiliului înceteazã:
a) la încheierea duratei mandatului;
b) prin demisie;
c) în caz de incompatibilitate;
d) prin deces;
e) prin revocare;
f) în caz de indisponibilitate pe o duratã mai lungã de 90 de zile.
(2) În caz de incompatibilitate, deces sau de indisponibilitate de exercitare a mandatului pentru unul dintre membrii Consiliului, numirea unui succesor se face conform prevederilor art. 6, pentru perioada rãmasã din mandat.
(3) În caz de absenţã sau de imposibilitate temporarã de a participa la şedinţele Consiliului, preşedintele Consiliului poate fi înlocuit de vicepreşedinte sau de un membru al Consiliului numit de preşedinte.
ART. 10
(1) Consiliul ia hotãrâri valabile doar în prezenţa a cel puţin douã treimi din membri, cu votul majoritãţii membrilor prezenţi.
(2) Consiliul se întruneşte lunar sau ori de câte ori este necesar, la cererea preşedintelui sau a cel puţin o treime din membri. Directorul executiv va fi, de asemenea, convocat şi va asista la şedinţã, fãrã a avea drept de vot.
ART. 11
(1) Atribuţiile principale ale Consiliului sunt urmãtoarele:
a) aprobã Regulamentul intern de funcţionare al Fondului şi Normele metodologice de lucru privind activitatea Fondului;
b) aprobã structura organizatoricã şi de personal a Fondului, precum şi politica salarialã;
c) aprobã bugetul de venituri şi cheltuieli al Fondului, raportul anual de activitate al Fondului, precum şi situaţiile financiare anuale;
d) numeşte şi elibereazã din funcţie pe directorul executiv; evalueazã şi controleazã activitatea acestuia;
e) aprobã strategia anualã a Fondului, în vederea determinãrii necesarului optim de resurse financiare ale acestuia;
f) analizeazã şi aprobã numirea şi eliberarea din funcţie a membrilor conducerii executive, precum şi contractarea, cu persoane fizice şi juridice, de servicii pentru activitatea de recuperare a creanţelor Fondului, audit intern, audit extern etc;
g) asigurã plasarea resurselor financiare ale Fondului, urmãrind minimizarea riscului şi lichiditatea plasamentelor ca obiective principale, precum şi randamentul plasamentului, cu încadrare în strategia anualã aprobatã;
h) asigurã executarea bugetului de venituri şi cheltuieli în limita plafoanelor aprobate;
i) asigurã publicarea informaţiilor prevãzute la art. 5;
j) asigurã îndeplinirea tuturor procedurilor necesare pentru efectuarea plãţilor prevãzute de lege;
k) executã orice alte sarcini prevãzute de lege.
(2) Consiliul hotãrãşte în legãturã cu orice problemã cu privire la Fond, în conformitate cu legea.
(3) Consiliul îndeplineşte toate activitãţile necesare pentru menţinerea funcţionãrii normale a Fondului şi pentru atingerea scopului şi obiectivelor acestuia.
ART. 12
Preşedintele Consiliului are urmãtoarele atribuţii:
a) reprezintã Fondul în relaţiile cu terţii;
b) propune agenda de lucru şi convoacã Consiliul;
c) prezideazã şedinţele Consiliului şi are grijã ca procesele-verbale sã fie redactate;
d) propune Consiliului numirea directorului executiv;
e) furnizeazã materiale de informare membrilor Consiliului, atunci când se convoacã Consiliul, pentru a se putea adopta hotãrârile asupra punctelor de pe agendã;
f) orice alte atribuţii prevãzute de dispoziţiile şi reglementãrile în vigoare.
ART. 13
(1) Directorul executiv asigurã conducerea curentã a Fondului şi implementarea hotãrârilor luate de Consiliu.
(2) Directorul executiv reprezintã în mod legal Fondul în relaţia cu terţii, persoane fizice sau juridice, autoritãţi publice, precum şi în relaţia cu instanţele judecãtoreşti, în limitele mandatului acordat de preşedinte.
(3) Directorul executiv îndeplineşte toate activitãţile necesare pentru menţinerea funcţionãrii normale a Fondului, conform hotãrârilor Consiliului. Directorul executiv are urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi raportul anual de activitate care va fi prezentat spre aprobare Consiliului;
b) angajeazã şi elibereazã din funcţie angajaţii Fondului;
c) angajeazã cheltuielile cu privire la funcţionarea Fondului, în limita bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat;
d) participã la şedinţele Consiliului, fãrã a avea drept de vot;
e) pregãteşte informaţiile pentru Consiliu cu privire la preţul de piaţã şi publicã preţul de piaţã, în conformitate cu legea;
f) face oferte şi contracteazã sevicii care vor fi îndeplinite de cãtre operatori economici privaţi, cu aprobarea prealabilã a Consiliului;
g) organizeazã şi supravegheazã controlul intern al Fondului;
h) furnizeazã informaţii şi materiale Consiliului privind activitatea Fondului;
i) propune Consiliului structura organizatoricã a conducerii executive;
j) supravegheazã plata contribuţiilor de cãtre depozitari;
k) îndeplineşte orice alte sarcini delegate de Consiliu.
ART. 14
(1) Structura organizatoricã a Fondului se stabileşte de cãtre Consiliu, la propunerea directorului executiv.
(2) Membrii Consiliului, precum şi personalul din structura organizatoricã a Fondului au obligaţia de a nu dezvãlui secretul profesional asupra informaţiilor obţinute în cursul activitãţii lor.

CAP. V
Investirea resurselor financiare ale Fondului şi auditul financiar

ART. 15
(1) Pentru a face investiţii financiare, Fondul îşi deschide conturi bancare şi îşi poate pãstra resursele financiare la instituţii financiare, potrivit legislaţiei române.
(2) Resursele financiare ale Fondului, prevãzute la art. 5 alin. (2), pot fi investite de cãtre Fond, cu aprobarea Consiliului.
ART. 16
(1) Fondul are obligaţia organizãrii şi conducerii contabilitãţii în conformitate cu prevederile <>Legii contabilitãţii nr. 82/1991 , republicatã.
(2) Auditarea situaţiilor financiare se face de un auditor financiar, persoanã juridicã autorizatã de Camera Auditorilor Financiari din România, conform legii.
(3) Raportul auditorului financiar şi opinia sa vor fi prezentate Consiliului împreunã cu situaţiile financiare anuale ale Fondului.
(4) Exerciţiul financiar al Fondului începe la 1 ianuarie şi se încheie la data de 31 decembrie a fiecãrui an. Primul exerciţiu financiar va începe la data la care Fondul devine operaţional.
(5) Situaţiile financiare ale Fondului se supun aprobãrii Consiliului.
(6) Raportul anual de activitate, situaţiile financiare şi raportul auditorului sunt publice.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016