Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 19 din 1 octombrie 2010  privind modificarea si completarea Metodologiei de reatestare a competentei profesionale a asistentilor medicali generalisti, moaselor si a asistentilor medicali, aprobata prin Hotararea Consiliului national al Ordinului Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania nr. 32/2009    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 19 din 1 octombrie 2010 privind modificarea si completarea Metodologiei de reatestare a competentei profesionale a asistentilor medicali generalisti, moaselor si a asistentilor medicali, aprobata prin Hotararea Consiliului national al Ordinului Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania nr. 32/2009

EMITENT: ORDINUL ASISTENTILOR MEDICALI GENERALISTI ,MOASELOR SI ASISTENTILOR MEDICALI DIN ROMANIA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 730 din 2 noiembrie 2010

    Având în vedere prevederile art. 18 alin. (2) şi <>art. 53 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşã şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România,

    Consiliul naţional al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, întrunit în şedinţa din data de 1 octombrie 2010, emite urmãtoarea hotãrâre:

    ART. I
    Metodologia de reatestare a competenţei profesionale a asistenţilor medicali generalişti, moaşelor şi a asistenţilor medicali, aprobatã prin Hotãrârea Consiliului naţional al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nr. 32/2009, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 58 din 26 ianuarie 2010, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
    1. La articolul 4 litera a) liniuţa a şaptea, sintagma "anexele nr. 1-8" se modificã şi se înlocuieşte cu sintagma "anexele nr. 1-8^1".
    2. Dupã articolul 5 se introduce un nou articol, articolul 6, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 6. - Pentru specialitãţile care nu se regãsesc în anexele la prezenta metodologie se va proceda la analizarea curriculei de formare a solicitantului şi dacã nu sunt diferenţe semnificative faţã de una dintre specialitãţile prevãzute în anexe se va folosi fişa de stagiu corespunzãtoare."
    3. Anexa nr. 2 se modificã şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1, care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
    4. Dupã anexa nr. 8 se introduce o nouã anexã, anexa nr. 8^1, având cuprinsul prevãzut în anexa nr. 2, care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
    ART. II
    Prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                      Preşedintele Ordinului Asistenţilor
                       Medicali Generalişti, Moaşelor şi
                       Asistenţilor Medicali din România,
                                 Mircea Timofte

    Bucureşti, 1 octombrie 2010.
    Nr. 19.


    ANEXA 1
    -------
(Anexa nr. 2 la metodologie)
----------------------------

                          FIŞĂ DE STAGIU
               Specialitatea Igienã şi sãnãtate publicã

    Numele ..........................................................
    Prenumele .......................................................
    C.N.P. ..........................................................
    Profesia ........................................................
    Specialitatea ...................................................
    Perioada de stagiu ..............................................
    Unitatea sanitarã/Instituţia ....................................
    Secţia ..........................................................
    Asistent secţie/mentor ..........................................

    Şef comisie judeţeanã de igienã .................................
    Asistent secţie .................................................

    Obiective .......................................................

    1. Cunoaşterea şi implementarea mãsurilor de prevenire, supraveghere şi control al bolilor transmisibile


┌───────────────────┬─────────────┬────────────────────┬────────────────────-──┐
│Foarte bine (10 p) │Bine (8-9 p) │ Satisfãcãtor (7 p) │Nesatisfãcãtor (1-6 p) │
├───────────────────┼─────────────┼────────────────────┼────────────────────-──┤
│ │ │ │ │
└───────────────────┴─────────────┴────────────────────┴────────────────────-──┘



    2. Cunoaşterea şi implementarea procedurilor de prelevare a probelor biologice în scopul efectuãrii de analize microbiologice, fizico-chimice şi toxicologice în vederea evaluãrii obiective a riscurilor pentru sãnãtate



┌───────────────────┬─────────────┬────────────────────┬────────────────────-──┐
│Foarte bine (10 p) │Bine (8-9 p) │ Satisfãcãtor (7 p) │Nesatisfãcãtor (1-6 p) │
├───────────────────┼─────────────┼────────────────────┼────────────────────-──┤
│ │ │ │ │
└───────────────────┴─────────────┴────────────────────┴────────────────────-──┘



    3. Capacitatea de a identifica riscurile pentru sãnãtate şi de a stabili mãsurile ce se impun a fi luate în scopul protejãrii sãnãtãţii şi prevenirii îmbolnãvirilor asociate factorilor de risc în relaţie cu mediul de viaţã şi de muncã, alimentaţie şi nutriţie, aprovizionarea cu apã potabilã, radiaţii ionizante naturale şi profesionale şi unitãţile de învãţãmânt şi de îngrijire medicalã şi medico-socialã



┌───────────────────┬─────────────┬────────────────────┬────────────────────-──┐
│Foarte bine (10 p) │Bine (8-9 p) │ Satisfãcãtor (7 p) │Nesatisfãcãtor (1-6 p) │
├───────────────────┼─────────────┼────────────────────┼────────────────────-──┤
│ │ │ │ │
└───────────────────┴─────────────┴────────────────────┴────────────────────-──┘



    4. Implicarea în efectuarea anchetelor epidemiologice şi în adoptarea mãsurilor necesare pentru limitarea focarelor de boalã transmisibilã în colectivitãţi



┌───────────────────┬─────────────┬────────────────────┬────────────────────-──┐
│Foarte bine (10 p) │Bine (8-9 p) │ Satisfãcãtor (7 p) │Nesatisfãcãtor (1-6 p) │
├───────────────────┼─────────────┼────────────────────┼────────────────────-──┤
│ │ │ │ │
└───────────────────┴─────────────┴────────────────────┴────────────────────-──┘



    5. Capacitatea de culegere şi prelucrare de date pentru întocmirea de statistici, rapoarte şi studii epidemiologice



┌───────────────────┬─────────────┬────────────────────┬────────────────────-──┐
│Foarte bine (10 p) │Bine (8-9 p) │ Satisfãcãtor (7 p) │Nesatisfãcãtor (1-6 p) │
├───────────────────┼─────────────┼────────────────────┼────────────────────-──┤
│ │ │ │ │
└───────────────────┴─────────────┴────────────────────┴────────────────────-──┘



    6. Calitatea comunicãrii informaţiilor



┌───────────────────┬─────────────┬────────────────────┬────────────────────-──┐
│Foarte bine (10 p) │Bine (8-9 p) │ Satisfãcãtor (7 p) │Nesatisfãcãtor (1-6 p) │
├───────────────────┼─────────────┼────────────────────┼────────────────────-──┤
│ │ │ │ │
└───────────────────┴─────────────┴────────────────────┴────────────────────-──┘



    7. Cunoaşterea legislaţiei sanitare în vigoare privind prevenirea şi controlul infecţiilor nosocomiale, gestionarea deşeurilor rezultate din activitatea medicalã, dezinfecţiei şi sterilizãrii, cunoaşterea codului de eticã şi deontologie profesionalã şi a normelor de securitate şi sãnãtate a muncii



┌───────────────────┬─────────────┬────────────────────┬────────────────────-──┐
│Foarte bine (10 p) │Bine (8-9 p) │ Satisfãcãtor (7 p) │Nesatisfãcãtor (1-6 p) │
├───────────────────┼─────────────┼────────────────────┼────────────────────-──┤
│ │ │ │ │
└───────────────────┴─────────────┴────────────────────┴────────────────────-──┘



    8. Planificarea activitãţii proprii



┌───────────────────┬─────────────┬────────────────────┬────────────────────-──┐
│Foarte bine (10 p) │Bine (8-9 p) │ Satisfãcãtor (7 p) │Nesatisfãcãtor (1-6 p) │
├───────────────────┼─────────────┼────────────────────┼────────────────────-──┤
│ │ │ │ │
└───────────────────┴─────────────┴────────────────────┴────────────────────-──┘



    9. Abilitatea de a lucra în echipã



┌───────────────────┬─────────────┬────────────────────┬────────────────────-──┐
│Foarte bine (10 p) │Bine (8-9 p) │ Satisfãcãtor (7 p) │Nesatisfãcãtor (1-6 p) │
├───────────────────┼─────────────┼────────────────────┼────────────────────-──┤
│ │ │ │ │
└───────────────────┴─────────────┴────────────────────┴────────────────────-──┘


                                            TOTAL PUNCTAJ: .................


┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────-──┐
│ Media punctajului: │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────-──┘



    Recomandãrile mentorului: .............................................
    .......................................................................
    .......................................................................

    Mentor Cursant
    Numele ................... Numele ...................
    Prenumele ................ Prenumele ................
    Semnãtura ................ Semnãtura ................

    Evaluarea cursantului va fi fãcutã de şeful comisiei judeţene de igienã a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România.
    Stagiul practic se efectueazã integral, absenţele fiind recuperate conform reprogramãrii aprobate de şeful comisiei judeţene de igienã a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România.


                        VALIDAREA STAGIULUI
                      ┌──────────┬──────────┐
                      │ DA │ NU │
                      ├──────────┼──────────┤
                      │ │ │
                      └──────────┴──────────┘


    Şeful Comisiei judeţene de igienã a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România

    Numele ......................
    Prenumele ...................
    Semnãtura ...................

    La sosirea în stagiu, cursantul se va prezenta la şeful comisiei judeţene de igienã a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România.
    Cursantul va fi informat cu privire la responsabilitatea în timpul stagiului, programul stagiului, conţinutul fişei de stagiu, regulamentul de ordine interioarã şi va fi instruit cu privire la normele de protecţie şi securitate a muncii.
    Mentorul va întocmi rapoarte scrise sãptãmânale, înaintate preşedintelui filialei Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România.


    ANEXA 2
    -------
(Anexa Nr. 8^1 la metodologie)
------------------------------

                        FIŞĂ DE STAGIU
              Specialitatea asistent medico-social

    Numele ..........................................................
    Prenumele .......................................................
    C.N.P. ..........................................................
    Profesia ........................................................
    Specialitatea ...................................................
    Perioada de stagiu ..............................................
    Unitatea sanitarã ...............................................
    Secţia ..........................................................
    Asistent-şef ....................................................

    Director de îngrijiri ...........................................
    Asistent-şef ....................................................

    Obiective .......................................................

    1. Capacitatea de identificare a domeniului de cuprindere a asistenţei sociale şi gãsirea unor soluţii în rezolvarea problemelor beneficiarului de servicii medico-sociale



┌───────────────────┬─────────────┬────────────────────┬────────────────────-──┐
│Foarte bine (10 p) │Bine (8-9 p) │ Satisfãcãtor (7 p) │Nesatisfãcãtor (1-6 p) │
├───────────────────┼─────────────┼────────────────────┼────────────────────-──┤
│ │ │ │ │
└───────────────────┴─────────────┴────────────────────┴────────────────────-──┘



    2. Capacitatea de abordare, rezolvare a problematicii sociale şi întocmirea sesizãrilor cãtre autoritãţile competente



┌───────────────────┬─────────────┬────────────────────┬────────────────────-──┐
│Foarte bine (10 p) │Bine (8-9 p) │ Satisfãcãtor (7 p) │Nesatisfãcãtor (1-6 p) │
├───────────────────┼─────────────┼────────────────────┼────────────────────-──┤
│ │ │ │ │
└───────────────────┴─────────────┴────────────────────┴────────────────────-──┘



    3. Aptitudini de implementare a legislaţiei sociale de prevenţie, profilaxie şi intervenţie socialã



┌───────────────────┬─────────────┬────────────────────┬────────────────────-──┐
│Foarte bine (10 p) │Bine (8-9 p) │ Satisfãcãtor (7 p) │Nesatisfãcãtor (1-6 p) │
├───────────────────┼─────────────┼────────────────────┼────────────────────-──┤
│ │ │ │ │
└───────────────────┴─────────────┴────────────────────┴────────────────────-──┘



    4. Capacitatea de lucru în echipa multidisciplinarã



┌───────────────────┬─────────────┬────────────────────┬────────────────────-──┐
│Foarte bine (10 p) │Bine (8-9 p) │ Satisfãcãtor (7 p) │Nesatisfãcãtor (1-6 p) │
├───────────────────┼─────────────┼────────────────────┼────────────────────-──┤
│ │ │ │ │
└───────────────────┴─────────────┴────────────────────┴────────────────────-──┘



    5. Aptitudini de relaţionare în comunicarea cu beneficiarii serviciilor medico-sociale



┌───────────────────┬─────────────┬────────────────────┬────────────────────-──┐
│Foarte bine (10 p) │Bine (8-9 p) │ Satisfãcãtor (7 p) │Nesatisfãcãtor (1-6 p) │
├───────────────────┼─────────────┼────────────────────┼────────────────────-──┤
│ │ │ │ │
└───────────────────┴─────────────┴────────────────────┴────────────────────-──┘



    6. Planificarea activitãţii proprii şi stabilirea programelor sociale de prevenţie, profilaxie şi intervenţie socialã



┌───────────────────┬─────────────┬────────────────────┬────────────────────-──┐
│Foarte bine (10 p) │Bine (8-9 p) │ Satisfãcãtor (7 p) │Nesatisfãcãtor (1-6 p) │
├───────────────────┼─────────────┼────────────────────┼────────────────────-──┤
│ │ │ │ │
└───────────────────┴─────────────┴────────────────────┴────────────────────-──┘



    7. Utilizarea tehnicilor şi metodelor de investigaţie specifice în identificarea şi soluţionarea nevoilor beneficiarului de servicii medico-sociale



┌───────────────────┬─────────────┬────────────────────┬────────────────────-──┐
│Foarte bine (10 p) │Bine (8-9 p) │ Satisfãcãtor (7 p) │Nesatisfãcãtor (1-6 p) │
├───────────────────┼─────────────┼────────────────────┼────────────────────-──┤
│ │ │ │ │
└───────────────────┴─────────────┴────────────────────┴────────────────────-──┘



    8. Cunoaşterea şi respectarea drepturilor beneficiarului de servicii medico-sociale



┌───────────────────┬─────────────┬────────────────────┬────────────────────-──┐
│Foarte bine (10 p) │Bine (8-9 p) │ Satisfãcãtor (7 p) │Nesatisfãcãtor (1-6 p) │
├───────────────────┼─────────────┼────────────────────┼────────────────────-──┤
│ │ │ │ │
└───────────────────┴─────────────┴────────────────────┴────────────────────-──┘



    9. Cunoaşterea legislaţiei sanitare în vigoare privind prevenirea şi controlul infecţiilor nosocomiale, gestionarea deşeurilor rezultate în urma activitãţilor medicale, cunoaşterea codului de eticã şi deontologie profesionalã şi a normelor de securitate şi sãnãtate a muncii



┌───────────────────┬─────────────┬────────────────────┬────────────────────-──┐
│Foarte bine (10 p) │Bine (8-9 p) │ Satisfãcãtor (7 p) │Nesatisfãcãtor (1-6 p) │
├───────────────────┼─────────────┼────────────────────┼────────────────────-──┤
│ │ │ │ │
└───────────────────┴─────────────┴────────────────────┴────────────────────-──┘



    10. Capacitatea de susţinere moralã şi sprijin afectiv a beneficiarului de servicii medico-sociale prin consiliere şi sfãtuire



┌───────────────────┬─────────────┬────────────────────┬────────────────────-──┐
│Foarte bine (10 p) │Bine (8-9 p) │ Satisfãcãtor (7 p) │Nesatisfãcãtor (1-6 p) │
├───────────────────┼─────────────┼────────────────────┼────────────────────-──┤
│ │ │ │ │
└───────────────────┴─────────────┴────────────────────┴────────────────────-──┘


                                            TOTAL PUNCTAJ: .................


┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────-──┐
│ Media punctajului: │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────-──┘



    Recomandãrile mentorului: .............................................
    .......................................................................
    .......................................................................

    Mentor Cursant
    Numele ................... Numele ...................
    Prenumele ................ Prenumele ................
    Semnãtura ................ Semnãtura ................


    Evaluarea cursantului va fi fãcutã de directorul de îngrijiri/asistentul şef de secţie (mentor).
    Stagiul practic se efectueazã integral, absenţele fiind recuperate conform reprogramãrii aprobate de directorul de îngrijiri.


                        VALIDAREA STAGIULUI
                      ┌──────────┬──────────┐
                      │ DA │ NU │
                      ├──────────┼──────────┤
                      │ │ │
                      └──────────┴──────────┘



    Director de îngrijiri
    Numele ...........................
    Prenumele ........................
    Semnãtura ........................

    La sosirea în stagiu, cursantul se va prezenta la directorul de îngrijiri.
    Cursantul va fi informat cu privire la responsabilitatea în timpul stagiului, programul stagiului, conţinutul fişei de stagiu, regulamentul de ordine interioarã şi va fi instruit cu privire la normele de protecţie şi securitate a muncii.
    Mentorul va întocmi rapoarte scrise sãptãmânale, înaintate preşedintelui filialei Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România.

                             --------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016