Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.347 din 5 noiembrie 2007  pentru aprobarea Planului de masuri privind sprijinirea cetatenilor romani aflati in Italia, ca urmare a situatiei create prin adoptarea de catre statul italian a noilor reglementari ce vizeaza indepartarea de pe teritoriu    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.347 din 5 noiembrie 2007 pentru aprobarea Planului de masuri privind sprijinirea cetatenilor romani aflati in Italia, ca urmare a situatiei create prin adoptarea de catre statul italian a noilor reglementari ce vizeaza indepartarea de pe teritoriu

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 751 din 6 noiembrie 2007
HOTĂ?RÂRE nr. 1.347 din 5 noiembrie 2007
pentru aprobarea Planului de mãsuri privind sprijinirea cetãţenilor români aflaţi în Italia, ca urmare a situaţiei create prin adoptarea de cãtre statul italian a noilor reglementãri ce vizeazã îndepãrtarea de pe teritoriu
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 751 din 6 noiembrie 2007


În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aprobã Planul de mãsuri privind sprijinirea cetãţenilor români aflaţi în Italia, ca urmare a situaţiei create prin adoptarea de cãtre statul italian a noilor reglementãri ce vizeazã îndepãrtarea de pe teritoriu, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Semestrial, Guvernul va revizui conţinutul Planului de mãsuri prevãzut în anexã, pe baza evaluãrilor realizate şi a propunerilor formulate de autoritãţile responsabile cu punerea în aplicare a acestuia.

PRIM-MINISTRU
CÃLIN POPESCU-TÃRICEANU

Contrasemneazã:
--------------
Ministrul internelor şi
reformei administrative,
Cristian David

Ministrul afacerilor externe,
Adrian Mihai Cioroianu

Ministrul muncii, familiei
şi egalitãţii de şanse,
Paul Pãcuraru

Ministrul justiţiei,
Tudor-Alexandru Chiuariu

Ministrul economiei
şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 5 noiembrie 2007.
Nr. 1.347.

ANEXÃ

PLAN DE MÃSURI
privind sprijinirea cetãţenilor români aflaţi în Italia,
ca urmare a situaţiei create prin adoptarea de cãtre
statul italian a noilor reglementãri ce vizeazã
îndepãrtarea de pe teritoriu

Având în vedere problematica creatã recent, în contextul aplicãrii de cãtre Italia, începând de la data de 1 noiembrie 2007, a decretelor de îndepãrtare din teritoriul naţional a cetãţenilor strãini, potrivit prevederilor Decretului-lege nr. 181 din 1 noiembrie 2007 conţinând "Dispoziţii urgente în materie de îndepãrtare de pe teritoriul naţional din motive de siguranţã publicã", care vine în completarea Decretului-lege nr. 30 din 6 februarie 2007 privind "Transpunerea în legislaţia naţionalã a Directivei 2004/38/CE privind dreptul cetãţenilor UE şi a membrilor lor de familie de a circula şi rezida liber pe teritoriul statelor membre", Guvernul României aprobã urmãtorul plan de mãsuri:




┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│I. Cooperare poliţieneascã, judiciarã şi asistenţã consularã │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
1. Cooperare poliţieneascã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Obiectiv Mãsuri Structurã Termene Surse
crt. concrete responsabilã finan-
ciare
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Intensificarea cooperãrii a) extinderea reţelei de ataşaţi de
poliţieneşti operative afaceri interne astfel: 1 la Roma, MIRA 200.000
1 la Milano şi 1 la Torino; euro
b) extinderea reţelei de ofiţeri în
misiune operativã; MIRA 400.000
MIRA va trimite suplimentar 30 de euro
poliţişti pentru a lucra cu partenerii
italieni
c) convenirea cu autoritãţile italiene MIRA
ca ataşaţii de afaceri interne sã fie
informaţi cu cel puţin 24 de ore înainte
cu privire la aplicarea decretelor
de îndepãrtare, cu înaintarea tabelului
nominal cu cetãţenii în cauzã, necesar
verificãrii identitãţii reale a
acestora;
d) obţinerea de la autoritãţile italiene MIRA La
competente a unei copii a documentaţiei fiecare
aferente expulzãrii/ "dosarului misiune
de îndepãrtare" (decretele de operativã
îndepãrtare, ordinul chestorului, temporarã
decretul de validare de cãtre în Italia
judecãtorul de pace a expulzãrii,
proces-verbal de luare la cunoştinţã
de cãtre expulzat);
e) convenirea cu autoritãţile italiene MIRA
ca trimiterea în România a cetãţenilor
români expulzaţi sã se realizeze pe
cale aerianã, cu destinaţia doar
Bucureşti, eventual pe Aeroportul
Bãneasa;
f) asigurarea prezenţei poliţiştilor MIRA La
români în zonele în care forţele de fiecare
ordine italiene desfãşoarã activitãţi misiune
în vederea prevenirii şi operativã
reprimãrii infracţiunilor, cu temporarã
precãdere în taberele create în Italia
de cãtre autoritãţile italiene,
îndeosebi în cele care sunt vizate a
fi desfiinţate;
g) convenirea cu poliţia de stat MIRA La
italianã a distribuţiei teritoriale fiecare
a ofiţerilor români de poliţie misiune
trimişi în misiune temporarã, având operativã
în vedere cã, pânã în prezent, temporarã
decizia în acest sens era luatã în Italia
unilateral de cãtre partea italianã,
precum şi asigurarea executãrii unor
activitãţi cu duratã micã de timp în
cât mai multe zone/oraşe, pentru
a se putea acoperi o cât mai mare arie
geograficã de interes, pentru a se evita
menţinerea acestora pe o duratã de trei
luni într-o singurã localitate;
h) asigurarea unor mijloace proprii de MIRA
comunicare (telefon/cartelã) şi auto,
necesare pentru deplasarea în teritoriul
italian a ofiţerilor români de poliţie
trimişi în misiune temporarã, numãrul
autoturismelor urmând a fi stabilit
în funcţie de numãrul ofiţerilor vizaţi.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Aplicarea unor mãsuri a) constituirea de echipe mixte de MIRA Acţio-
de cãtre structurile preluare cu mandat determinat pentru neazã
competente din verificare documente,interviu/audiere de
subordine din momentul persoane expulzate şi completare fiecare
în care cetãţenii români documentare de caz, care sã acţioneze datã
expulzaţi ajung pe de la sosirea în ţarã a cetãţenilor când
teritoriul României, români expulzaţi, pornind de la sosesc
respectiv iniţierea elementele "dosarului de îndepãrtare" pe în ţarã
demersurilor pe baza care autoritãţile italiene îl transmit cetãţe-
cãrora, ulterior, sã fie împreunã cu cetãţenii expulzaţi; nii
luatã de cãtre români
autoritãţile judecãtoreşti expulzaţi.
o decizie vizând b) asigurarea transmiterii "dosarului de MIRA În regim
interzicerea deplasãrii îndepãrtare" cãtre structurile MIRA de
acestora în Italia pe o competente, potrivit documentelor pe urgenţã,
perioadã determinatã baza cãrora s-a dupã
efectuat deplasarea în strãinãtate sosirea
a cetãţenilor români expulzaţi cetãţe-
(paşaport - DGP şi carte de nilor
identitate - INEP);
c) informarea MMFES şi ANPDC cu privire MIRA În regim
la sosirea cetãţenilor de
români expulzaţi pentru a urgenţã,
iniţia mãsuri necesare în funcţie de dupã
situaţia socialã a acestora sosirea
în ţara de destinaţie cetãţe-
(persoane/familii aflate în nilor
dificultate/cu copii);
d) înaintarea de cãtre DGP sau, MIRA În regim
dupã caz, INEP cãtre instanţã de
a "dosarului de îndepãrtare". urgenţã,
Demersul trebuie efectuat în directã dupã
corelare cu prevederile sosirea
<>art. 38 lit. b) al Legii nr. 248/2005 cetãţe-
privind regimul liberei circulaţii a nilor
cetãţenilor români în strãinãtate;
e) crearea la nivelul IGPR a unui grup MIRA În regim
interdisciplinar de lucru, care pe baza de
informaţiilor actualizate permanent urgenţã
de cãtre structurile MIRA
implicate (IGPF şi INEP) sã asigure
monitorizarea intensificatã pe douã
componente: evidenţa şi analiza generalã
a evoluţiei situaţiei expulzãrilor,
precum şi a situaţiei operative din
zonele de origine a cetãţenilor români
expulzaţi;
f) accelerarea soluţionãrii procesului MIRA Perma-
de soluţionare a cererilor de asistenţã nent
pe relaţia cu Italia.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Cooperare judiciarã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Asigurarea aplicãrii Modificarea prin OUG a Legii MIRA 5 no- Nu im-
unitare a legislaţiei nr. 248/2005 privind regimul liberei iem- plicã
naţionale privind circulaţii a cetãţenilor români brie cheltu-
regimul liberei circulaţii în strãinãtate, în sensul stabilirii ieli
a cetãţenilor români competenţei unice de supli-
în strãinãtate soluţionare a cererilor privind mentare
exercitarea dreptului de liberã
circulaţie pentru Tribunalul
Bucureşti, în scopul stabilirii unei
practici unitare în materie
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Consolidarea cooperãrii a. Adoptarea cadrului normativ pentru MJ 5 no- Nu im-
judiciare cu statele detaşarea de urgenţã a unor magistraţi iem- plicã
membre ale Uniunii de legãturã în statele membre: brie cheltu-
Europene în care se * Ordonanţã de urgenţã privind ieli
aflã un numãr unele mãsuri pentru consolidarea supli-
semnificativ de cetãţeni cooperãrii judiciare cu statele mentare
români membre ale Uniunii Europene;
* Hotãrâre de guvern în vederea
asigurãrii posturilor necesare punerii
în aplicare a ordonanţei;
b. Încheierea unui acord bilateral cu MJ 15 Nu im-
Italia pentru detaşarea reciprocã a no- plicã
unor magistraţi de legãturã; iem- cheltu-
brie ieli
supli-
mentare
c. Detaşarea magistraţilor de legãturã MJ 1 de- MEF va
în unele state membre. CSM cemb asigura
MEF rie MJ re-
sursele
finan-
ciare
necesa-
re
acope-
ririi
dreptu-
rilor
salari-
ale şi
altor
drep-
turi
bãneşti
aferen-
te
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Asistenţã consularã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Promovarea unor a. implicarea consulilor onorifici în MAE -
mãsuri concrete pentru acţiunile de informare şi asistare a DGAC
a rãspunde situaţiei nou- cetãţenilor români aflaţi în situaţiile
create prin adoptarea respective; în Italia sunt numiţi de
de cãtre statul italian România şi îşi desfãşoarã activitatea
a noilor reglementãri consuli onorifici;
ce vizeazã îndepãrtarea b. solicitarea Ambasadei României la
de pe teritoriul naţional Roma cãtre MAE italian ca în
a cetãţenilor pe motiv conformitate cu prevederile menţionate
de siguranţã publicã sã fie notificate Ambasadei sau
Consulatelor României în Italia
toate cazurile în care autoritãţile
italiene au decis îndepãrtarea
cetãţenilor români. Astfel notificarea
adoptãrii mãsurii prevãzute la art. 20
alin 7 bis al Decretului-lege italian
nr. 30 din februarie 2007,
cu modificãrile şi completãrile aduse
prin Decretul-lege nr. 181/ 2007, sã
se adreseze şi misiunii diplomatice
a României, nu numai interesatului;
c. organizarea unei campanii de
informare a cetãţenilor români aflaţi
în Italia cu privire la intrarea în
vigoare a Decretului-lege şi a
drepturilor lor.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Asigurarea pentru a. suplimentarea numãrului personalului
cetãţenii români aflaţi încadrat la secţia consularã a Ambasadei
în situaţiile menţionate României la Roma, la Consulatele
la pct. 1 de asistenţã generale de la Milano şi Torino cu câte
consularã efectivã şi 7 posturi (4 diplomaţi, dintre care
promptã unul cu atribuţii privind comunitãţile
româneşti şi 3 funcţionari consulari);
b. urgentarea demersurilor pentru
înfiinţarea a trei consulate generale
pe teritoriul Italiei (Trieste,
Bologna, Cosenza), cu câte 11 posturi
fiecare (5 diplomatice, dintre care
unul cu atribuţii privind
comunitãţile româneşti, 2 funcţionari
consulari, 4 tehnico-administrativ).
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│II. Matrice de mãsuri sociale │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Obiectiv Mãsuri Structurã Termene Surse
crt. concrete responsabilã finan-
ciare
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Îmbunãtãţirea colaborãrii Program pe termen scurt de colaborare cu
cu autoritãţile italiene autoritãţile italiene
în domeniul pregãtirii a. Constituirea unui grup de lucru MMFES, 10.11.
forţei de muncã şi coordonat la nivel de secretar de stat MIRA, 2007
incluziunii sociale a MMFES, format din reprezentanţi ai AMPOSDRU,
românilor aflaţi în Italia MMFES, MIRA, AMPOSDRU,ANOFM, Agenţia ANOFM,
Naţionalã pentru Romi din România, care Agenţia
sã promoveze elaborarea de proiecte în Naţionalã
domeniul pregãtirii forţei de muncã pentru
şi incluziunii sociale, al economiei Romi
sociale şi de promovare a iniţiativelor
transnaţionale pe piaţa inclusivã a
muncii;
b. Invitarea ministrului Ferrero şi a 10.11.
secretarului de stat Cristina de Luca 2007
din Ministerul Solidaritãţii Sociale
din Italia în vederea încheierii unui
protocol de cooperare;
c. Încheierea unui protocol de
colaborare între Ministerul Muncii,
Familie şi Egalitãţii de Şanse
din România şi Ministerul
Solidaritãţii Sociale din Italia
privind modalitãţile de stimulare a unei
mai bune integrãri sociale a cetãţenilor
români în Italia şi de întoarcere în
România, prin:
- Schimb de idei de proiecte şi
identificarea anumitor bune practici
din România şi Italia care
pot fi multiplicate;
- Promovarea cooperãrii între regiuni şi
promotori cu acelaşi tip de probleme în
vederea stimulãrii unui posibil schimb
de cunoştinţe şi experienţã pentru
accelerarea procesului de incluziune
socialã în România;
- Promovarea constituirii de
parteneriate între autoritãţile locale
din România şi autoritãţile locale
din Italia în vederea repatrierii
voluntare a lucrãtorilor migranţi
împreunã cu oferirea unor posibilitãţi
în ţara de origine;
- Identificarea unor posibili parteneri
(AJOFM, ONG-uri, autoritãţi publice
locale) care sã implementeze proiecte
în domeniul FSE (formare iniţialã,
formare profesionalã şi recalificare, în
special pentru populaţia romã, renovare/
reabilitare case, construcţii de case)
din România şi Italia prin accesarea
fondurilor disponibile pentru proiecte
transnaţionale.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Protejarea drepturilor a. Campanie de informare a lucrãtorilor MMFES, Decem-
cetãţenilor români români în Italia despre posibilitãţile MAE, brie
angajaţi legal în Italia actuale din România, în special în ataşat 2007
domeniul ocupãrii, nivelului social,
de salarizare din diverse domenii; BOR,
ONG
b. Aprobarea strategiei pentru Guvernul Decem-
menţinerea forţei de muncã în România României brie
şi stimularea reîntoarcerii 2007
cetãţenilor români în România;
c. Campanie de mediatizare a MMFES Ianua-
posibilitãţilor de utilizare a rie
fondurilor FSE pentru a promova 2008
mãsuri de pregãtire a forţei de muncã
şi incluziune socialã, în special
pentru populaţia romã;
d. Utilizarea celor 8 parteneriate MMFES, Ianua-
regionale pentru ocupare şi incluziune MIRA rie
socialã şi a celor 32 de parteneriate 2008
locale de ocupare şi incluziune
socialã în sprijinul promovãrii
politicilor regionale de ocupare,
elaborarea PRAO fiind rezultatul
unui larg proces de consultare a
tuturor factorilor implicaţi în
combaterea şomajului şi a excluziunii
sociale. În acest context,
parteneriatele pentru ocupare şi
incluziune socialã s-au implicat în
mod activ la elaborarea celor 8 PRAO,
iar pe baza prioritãţilor stabilite în
cadrul acestor documente elaboreazã
propuneri de proiecte care urmeazã a fi
finanţate din fondurile structurale;
e) Mãrirea numãrului de ataşaţi pentru MMFES, Ianua-
muncã şi mãsuri sociale în ţãrile cu MAE rie
comunitãţi mari de cetãţeni români. 2008
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Mãsuri pentru a) Încheierea unui protocol între MMFES, Imediat
integrarea persoanelor MMFES şi MIRA în scopul asigurãrii MIRA
repatriate voluntar schimbului de informaţii privind
persoanele repatriate voluntar
(identificare, domiciliu);
b) Ministerul Muncii, Familiei şi MMFES,
Egalitãţii de Şanse împreunã cu consilii
autoritãţile locale vor elabora judeţene/
mãsuri de stimulare a operatorilor locale
economici care angajeazã persoanele
repatriate voluntar, care au absolvit
cursuri de formare profesionalã (în
special prin atragerea în aceste tipuri
de programe a societãţilor cu capital
strãin din Romania);
c) Modificarea <>Legii nr. 76/2002 prin MMFES Decem- Bugetul
includerea acestor categorii de persoane brie
printre beneficiarii ANOFM mãsurilor de 2007
stimulare a ocupãrii prin subvenţionarea
angajatorilor;
d) Medierea, informarea şi consilierea ANOFM Bugetul
profesionalã a persoanelor repatriate ANOFM
voluntar.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Mãsuri pentru a) Încheierea unui protocol între MMFES MMFES, Imediat
integrarea persoanelor şi MIRA în scopul asigurãrii schimbului MIRA
îndepãrtate de informaţii privind persoanele
îndepãrtate;
b) Încheierea unui protocol de cooperare ANOFM, Imediat
între ANOFM prin AJOFM, DGASPC şi DMPS DGASPC,
în vederea realizãrii de planuri MMFES
individualizate de integrare
socioprofesionalã, acordare de servicii
şi prestaţii sociale persoanelor
repatriate voluntar şi celor expulzate;
c) Preluarea persoanelor de cãtre MMFES, La Bugetul
DGASPC, trimiterea la domiciliu a DGASPC cerere local
acestora sau cazarea temporarã în centre
care oferã servicii rezidenţiale,
oferirea transportului în localitatea
de origine;
d) Asigurarea mesei pentru persoanele MMFES, La Bugetul
care sunt cazate temporar în centre DGASPC cerere local
care oferã servicii rezidenţiale
e) Înregistrarea în baza de date a ANOFM La Buget
AJOFM ca persoane aflate în cãutarea cerere asigu-
unui loc de muncã rãri
şomaj
f) Acordarea de servicii sociale prin DGASPC La Bugetul
DGASPC sau servicii publice de asistenţã cerere local
socialã:
- asistenţã psihologicã în situaţie de
crizã;
- asistenţã juridicã;
- asistenţã socialã DMPS Bugetul
local
g) Acordarea de prestaţii sociale: ANOFM La Buget
alocaţii sociale cerere asigu-
rãri
şomaj
h) Medierea, informarea şi consilierea ANOFM La
profesionalã a persoanelor îndepãrtate cerere
i) Includerea în programe de formare MMFES, Decem- Buget
profesionalã, conform legii, şi MIRA brie local
promovarea celorlalte tipuri de mãsuri 2007
j) Persoanelor repatriate voluntar, MMFES, 7 de- Fonduri
cetãţeni români, li se pot acorda consilii cembrie euro-
locuinţe sociale, cu prioritate, de judeţene/ 2008 pene
cãtre consiliile locale din localitatea locale
de domiciliu
k) Accesarea de fonduri europene de
cãtre autoritãţi locale pentru proiecte
de incluziune socialã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│III. Comunicare publicã extinsã │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Obiectiv Mãsuri Structurã Termene Surse
crt. concrete responsabilã finan-
ciare
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Integrarea cetãţenilor a) Vizita domnului Mihai Gheorghiu, DRRP, MAE -
români în societatea secretar de stat pentru românii de Ambasadã Guver-
italianã pretutindeni, în Italia în perioada Roma nul
17-22 noiembrie 2007. României
Programul vizitei va cuprinde:
- întâlniri cu reprezentanţi ai
MAE italian;
- întâlniri cu membrii comunitãţii
româneşti din Italia
(în special zona Lazio);
- participare la Congresul primarilor
italieni de la Salsomaggiore
(19-20 nov).
b) Parteneriate cu autoritãţile locale MAE, În
şi centrale italiene (în special MMFES regim
pentru integrarea cetãţenilor români de
aflaţi într-o situaţie socioprofesionalã urgenţã
precarã). Stabilirea, într-o primã fazã,
a unui parteneriat cu Primãria Genovei
(la propunerea primãriei, colaborarea
constã în finanţare egalã a unui proiect
social de integrare). Dupã modelul
parteneriatului cu Genova, propunem şi
încheierea unor parteneriate cu
primãriile Romei, Milano, Torino.
c) Parteneriate cu ONG-uri italiene cu Ambasadã În
experienţã în domeniul integrãrii Roma, regim
imigranţilor şi cu asociaţii româneşti consulate, de
pentru apãrarea drepturilor asociaţii urgenţã
minoritãţilor româneşti,
- Implicarea BOR, a Organizaţiei Sant BOR,
Egidio din Italia şi a Ligii Românilor camere de
din Italia, eventual a unor asociaţii comerţ,
active româneşti locale. firme
- Dezvoltarea, cu sprijinul camerelor
de comerţ şi al firmelor româneşti din
Italia şi al celor italiene din România,
a unor campanii de CSR (Corporate Social
Responsability), vizând integrarea
socialã a emigraţiei româneşti şi
promovarea imaginii României.
d) Întãrirea capacitãţii administrative MAE/
a instituţiilor româneşti cu atribuţii DRRP
în relaţia cu comunitãţile româneşti din
Italia (asigurarea resurselor umane
adecvate atât în centrala MAE, cât şi în
misiunile diplomatice şi consulare),
- Sporirea numãrului de diplomaţi pentru
gestionarea problematicii complexe a
comunitãţii din Italia;
- Suplimentarea personalului diplomatic
al Ambasadei şi al consulatelor cu
persoane specializate în diplomaţie
culturalã.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Campanie de imagine a) Implicarea mediului politic, misiunea În MAE -
publicã a comunitãţii academic, cultural, societãţii civile diplomaticã regim Guver-
româneşti din Italia şi mediului de afaceri românesc din şi misiunile de nul
Italia şi italian din România pentru consulare/ urgenţã României
transmiterea unui mesaj realist despre MAE
societatea româneascã. Perma-
Implicarea comunitãţii italiene din nent
România în transmiterea unui mesaj
realist opiniei publice din Italia
privind societatea româneascã.
- Contactarea deputatului minoritãţii Perma-
italiene din România şi a unor nent
importanţi oameni de afaceri
români din Italia pentru transmiterea
unui mesaj de susţinere a comunitãţii
româneşti;
- Întâlnire a grupurilor parlamentare
de prietenie din Parlamentele României
şi Italiei;
- Întâlniri ale europarlamentarilor
români şi italieni la Bruxelles;
- Vizite ale europarlamentarilor
italieni în România;
- Dezvoltarea unor parteneriate între MAE Perma-
Camera de Comerţ a României şi Camera nent
de Comerţ Italianã, în baza susţinerii
şi a disponibilitãţii deja exprimate de
cãtre aceasta din urmã.
b) Promovarea oportunitãţilor de afaceri MAE În
dintre cele douã ţãri. Forum de afaceri regim
italo-române: de
- Organizarea unui forum de afaceri urgenţã
italo-român, cu participarea
reprezentanţilor celor douã guverne şi a
celor mai importante personalitãţi din
lumea afacerilor din cele douã ţãri;
- Organizarea de evenimente economice de În
promovare a oportunitãţilor de afaceri regim
şi de investiţii în România, în marile de
oraşe italiene. urgenţã
c) Organizarea în România de conferinţe Ambasada, În
ale unor foşti miniştri de externe, consulatele, regim
ambasadori din statele DRCES, de
membre UE, pe teme de actualitate. ICR, MCC urgenţã
d) Valorizarea personalitãţilor italiene MECT
ce au avut sau au legãturã directã cu
România (oameni de film, teatru, artã,
diplomaţi, oameni politici, oameni de
afaceri, cupluri mixte cu poziţie
socialã sau politicã de excepţie).
e) Valorizarea personalitãţilor
româneşti din Italia şi a aportului lor
la dezvoltarea societãţii italiene.
- Susţinerea proiectului Asociaţiei
Românilor din Italia - Milano de editare
a unui volum privind personalitãţile
româneşti din Italia şi contribuţia
lor la dezvoltarea societãţii italiene;
- Sprijinirea afirmãrii unor artişti din
comunitatea româneascã;
- Identificarea personalitãţilor
artistice şi culturale;
- Organizare de expoziţii, conferinţe,
lansãri de carte.
f) Punerea în valoare a elementelor de
culturã şi civilizaţie româneascã şi a
tradiţiilor specifice, ca parte a
diversitãţii culturale europene, prin
susţinerea financiarã a manifestãrilor
culturalartistice organizate de diferite
instituţii sau asociaţii româneşti sau
italiene.
- Organizarea de concerte simfonice
pentru publicul larg, cu participarea
unor filarmonici de stat din ţarã, în
marile oraşe.
- Sprijinirea reprezentãrii piesei
dramaturgului român Matei Vişniec
"Cum sã explici istoria comunismului
pacienţilor bolnavi mintal" în
interpretarea unor actori italieni
consacraţi. Reprezentarea ar urma sã
aibã loc în cel puţin 20 de localitãţi
italiene.
- Organizarea unor conferinţe (mese 1 de-
rotunde) în marile cembrie
centre universitare şi institute de 2007
studii geopolitice.
- În anul 2008, anul dialogului 31 de-
intercultural, organizarea de seminarii cembrie
şi dezbateri academice pe aceastã temã. 2007
- Zilele filmului românesc în Italia.
- Organizarea unei sãptãmâni a României 26 ia-
la Roma sau Milano (participarea nuarie-
Muzeului Ţãranului Român, 6 fe-
promovare turisticã, concerte de muzicã bruarie
simfonicã, uşoarã şi folcloricã, momente 2008
de coregrafie şi balet, dansuri populare
etc.).
- În aceeaşi sãptãmânã se pot organiza
şi alte evenimente (expoziţii,
reprezentaţii teatrale, un concert la
Preşedinţia Republicii Italiene,
conferinţe la Institutul pentru
Organizaţii Internaţionale, prezentãri
de oportunitãţi de afaceri).
- Publicarea unor cãrţi de poveşti
pentru copii în ediţii bilingve
- Sãrbãtorirea Zilei Naţionale a
României la Teatrul Malibran-La Fenice
- Veneţia; concert Felicia Filip şi
orchestra filarmonicã din Braşov
- Participare la sãrbãtorirea
revelionului în Piaţa San Marco din
Veneţia
- Participare la Carnavalul de la
Veneţia - România, invitat special
g) Implicarea mass-media italianã în
reflectarea unei imagini realiste asupra
societãţii româneşti actuale.
- Publicarea unor articole în marile
cotidiene sau reviste, despre
România/politicã europeanã, economie,
culturã;
- Publicarea unei reviste sãptãmânale
sau bilunare, în ediţie bilingvã, despre
România şi Italia: culturã, istorie,
literaturã, economie, finanţe, sport.
- Realizarea unui parteneriat cu TVR
Internaţional
- Organizarea, periodic, de vizite ale
reprezentanţilor mass-media italiene
în România.
h) Implicarea tuturor instituţiilor,
organizaţiilor, reprezentanţilor
mass-media pentru transmiterea unui
mesaj de evitare a xenofobiei şi
discriminãrii rasiale, riscuri majore
ale acestei crize.
i) Identificarea şi cooptarea
partenerilor în vederea evitãrii unei
eventuale "vânãtori de vrãjitoare" ce
ar putea decurge din actualul
"Pact de siguranţã publicã" şi care
ar putea avea ca victime şi cetãţeni
români oneşti, neimplicaţi în acte de
infracţiune.
j) Promovarea poveştilor de succes ale
personalitãţilor româneşti care îşi
desfãşoarã activitatea în Italia.
- Identificarea principalelor
personalitãţi din domeniul cultural,
academic, economic şi sportiv.
- Realizarea de interviuri pentru presa
scrisã şi realizarea unor emisiuni
pentru radio şi televiziune cu
personalitãţile de origine românã;
k) Promovarea turisticã a României
în Italia
- Realizarea de evenimente lunare
de promovare turisticã a României, în
spaţii publice din marile oraşe ale
Italiei.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Armonizarea relaţiilor a) Dinamizarea unor parteneriate între Ambasadele Perma- MAE -
dintre comunitatea asociaţiile româneşti şi ONG-uri Roma şi nent Guver-
româneascã italiene caritabile sau cu experienţã Vatican, nul
şi societatea italianã în domeniul integrãrii imigranţilor consulatele României
şi asociaţii caritabile care activeazã
pe teritoriul Italiei, prin
intermediul ambasadelor de la Roma
şi Vatican, al reprezentanţilor BOR în
Italia şi al unor filiale/reţele
neguvernamentale cu reprezentare în
România şi Italia (de exemplu: Salvaţi
Copiii - România şi Italia,
Sant Egidio, Fundaţia pentru Dezvoltarea
Societãţii Civile):
- o delegaţie a organizaţiei Salvaţi
Copiii - România, în colaborare cu MAE
şi cu ANPDC, va efectua o misiune de
evaluare în vederea stabilirii unui set
concret de mãsuri pentru aplicarea
acordului privind repatrierea minorilor
neasistaţi (12-22 noiembrie).
b) Propunerea de implicare a BOR şi a
asociaţiilor româneşti din Italia în
proiecte sociale de sprijinire a
cetãţenilor români aflaţi în situaţie
precarã şi în promovarea elitelor
profesionale româneşti
(consilii parohiale etc.); se va proceda
la intensificarea relaţiilor cu
reprezentanţii bisericii catolice, în
special cu Sfântul Scaun (pe 6 decembrie
va avea loc o manifestare culturalã
dedicatã, la Vatican, prelaţilor
catolici care au sprijinit colaborarea
cu BOR din Italia).
c) Extinderea numãrului de şcoli
parohiale prin care tânãra generaţie
sã fie îndrumatã cãtre valori spirituale
tradiţionale româneşti.
d) Propunerea intensificãrii rolului
preoţilor parohi de consiliere în
probleme familiale, spirituale etc.
e) Energizarea relaţiei mediului
asociativ românesc din Italia cu reţeaua
consulilor onorifici din aceastã ţarã.
f) Sprijinirea activitãţii lectoratelor
de limbã românã din Italia şi asocierea
acestora în cadrul unei campanii de
promovare a imaginii culturii române în
Italia; vor fi dinamizate relaţiile cu
mediul academic italian printr-un
program de conferinţe susţinute de
reprezentanţi de seamã ai culturii
române şi organizarea unor manifestãri
cu impact în mediile academice şi
culturale.
g) Trimiterea de materiale de promovare
a României prin intermediul ambasadelor
României la Vatican şi la Roma.
h) Îmbunãtãţirea cooperãrii la nivelul
administraţiei locale pe trei paliere
distincte: administrativ, economic şi
cultural-academic:
- crearea unui forum al administraţiei
locale de cooperare italo-român;
- sprijinirea realizãrii de vizite
reciproce ale reprezentanţilor
administraţiei locale.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Dinamizarea mediului a) Flexibilizarea modalitãţilor de DRRP Perma MAE -
asociativ românesc finanţare a proiectelor iniţiate de nent Guver-
din Italia în direcţia unei asociaţii româneşti. nul
implicãri mai intense în b) Asigurarea resurselor umane adecvate, În României
procesul de integrare atât în centrala MAE, cât şi în regim
a emigranţilor în misiunile diplomatice şi consulare, de
societatea italianã pentru relaţia cu comunitatea românã din urgenţã
Italia şi pentru raporturile cu mediul
asociativ românesc.
c) Sprijinirea derulãrii unor proiecte Ambasada, Perma-
sociale propuse de mediul asociativ consulatele nent
românesc.
d) Dezvoltarea capacitãţii DRRP Perma-
administrative a asociaţiilor româneşti Ambasada, nent
prin susţinerea financiarã a unor sedii consulatele
adecvate, a resurselor umane necesare,
a logisticii. Prin intermediul Fundaţiei
pentru Dezvoltarea Societãţii Civile se
va pune accent pe creşterea capacitãţii
manageriale şi a abilitãţilor de lucru
în reţea ale asociaţiilor româneşti din
Italia, precum şi pe creşterea numãrului
de membri şi mãrirea impactului
acţiunilor derulate de mediul asociativ
românesc.
e) Sprijinirea proiectelor culturale şi
educaţionale iniţiate de asociaţiile
româneşti.
f) Încurajarea federalizãrii Ambasada, Perma-
asociaţiilor româneşti prin susţinerea consulatele nent
financiarã a unor proiecte comune în
cadrul mediului asociativ românesc
din Italia şi prin asigurarea unui
spaţiu comun (Casa Româneascã,
de exemplu) la care sã aibã acces
toate asociaţiile care fac parte
din federaţie.
g) Prin intermediul Fundaţiei pentru În
Dezvoltarea Societãţii Civile se vor regim
oferi traininguri pentru creşterea de
abilitãţilor de relaţionare şi lobby urgenţã
în favoarea unor campanii de imagine
a comunitãţii româneşti din Italia.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXĂ?
-----
la planul de mãsuri
-------------------

ACRONIME

DGAC - Direcţia Generalã Afaceri Consulare
AMPOSDRU - Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial "Dezvoltarea Resurselor Umane"
ANOFM - Agenţia Naţionalã pentru Ocuparea Forţei de Muncã
BOR - Biserica Ortodoxã Românã
DGASPC - Direcţia Generalã de Asistenţã Socialã şi Protecţia Copilului
DMPS - Direcţia de Muncã şi Protecţie Socialã
DRRP - Departamentul pentru Relaţiile cu Românii de Pretutindeni
ICR - Institutul Cultural Român
DRCES - Direcţia Relaţii Culturale, Educaţionale şi Ştiinţifice


-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016