Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.320 din 14 octombrie 2008  privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Arii Naturale Protejate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.320 din 14 octombrie 2008 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Arii Naturale Protejate

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 728 din 28 octombrie 2008

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 17 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sãlbatice,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

CAP. I
Dispoziţii generale
ART. 1
(1) Agenţia Naţionalã pentru Arii Naturale Protejate, denumitã în continuare ANAP, este instituţie publicã cu personalitate juridicã, finanţatã din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, în subordinea autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului.
(2) ANAP asigurã cadrul pentru realizarea administrãrii unitare şi eficiente a ariilor naturale protejate la nivel naţional şi a celorlalte bunuri ale patrimoniului natural din reţeaua naţionalã de arii naturale protejate, declarate conform legislaţiei în vigoare, prin structuri cu personalitate juridicã aflate în subordinea sau în coordonarea sa metodologicã.
(3) ANAP are în subordine sau, dupã caz, în coordonare metodologicã structuri de administrare special constituite, instituţii cu personalitate juridicã, denumite în continuare administraţii.
(4) ANAP are sediul în municipiul Braşov, bd. M. Kogãlniceanu nr. 23, bl. C7, judeţul Braşov.
ART. 2
Administrarea ariilor naturale protejate şi a celorlalte bunuri ale patrimoniului natural din reţeaua naţionalã de arii naturale protejate se face prin:
a) administraţii cu personalitate juridicã, organizate la nivel de direcţii, care funcţioneazã ca instituţii publice în subordinea ANAP;
b) administraţii cu personalitate juridicã, aflate în subordinea unor regii autonome, companii şi societãţi naţionale şi comerciale, autoritãţi ale administraţiei publice locale, servicii descentralizate ale administraţiei publice centrale, instituţii ştiinţifice de cercetare şi de învãţãmânt din sectorul public şi privat, muzee, organizaţii neguvernamentale, constituite potrivit legii şi aflate în coordonarea metodologicã a ANAP;
c) servicii regionale din structura proprie a ANAP, care îşi încep activitatea din anul 2009, pentru rezervaţiile naturale, monumentele naturii şi, dupã caz, geoparcurile, siturile de importanţã comunitarã, ariile speciale de conservare, ariile de protecţie specialã avifaunisticã şi celelalte bunuri ale patrimoniului natural supuse unui regim special de protecţie şi care nu au fost preluate în custodie;
d) persoane fizice şi juridice care au calitatea de custode, aflate în coordonarea metodologicã a ANAP.

CAP. II
Funcţiile şi atribuţiile
ART. 3
ANAP, ca autoritate de execuţie şi implementare a autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului în domeniul ariilor naturale protejate, are urmãtoarele funcţii:
a) de coordonare a activitãţii administraţiilor ariilor naturale protejate şi custozilor cãrora li s-au încredinţat administrarea şi/sau custodia;
b) de implementare integratã a politicii guvernamentale în domeniile conservãrii diversitãţii biologice, conservãrii habitatelor şi speciilor de florã şi faunã sãlbaticã şi legislaţiei de mediu în ariile naturale protejate;
c) de asigurare a suportului tehnic pentru fundamentarea actelor cu caracter normativ, a strategiilor şi politicilor privind ariile naturale protejate şi conservarea diversitãţii biologice, în concordanţã cu prevederile tratatelor internaţionale la care România este parte;
d) de reprezentare în domeniul ariilor naturale protejate în relaţiile interne şi externe, conform mandatului acordat de cãtre autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului.
ART. 4
(1) În realizarea funcţiilor sale, ANAP are urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigurã administrarea ariilor naturale protejate din reţeaua naţionalã şi controlul activitãţilor desfãşurate în interiorul acestora, prin administraţii aflate în subordinea şi/sau în coordonarea sa metodologicã;
b) atribuie administrarea ariilor naturale protejate, pe bazã de contracte de administrare sau convenţii de custodie, dupã caz, conform legislaţiei în vigoare;
c) stabileşte conţinutul-cadru al planurilor de management şi al regulamentelor ariilor naturale protejate;
d) elaboreazã planurile de management şi regulamentele ariilor naturale protejate care nu au administraţie proprie sau custode;
e) avizeazã planurile de management şi regulamentele ariilor naturale protejate şi propune aprobarea acestora conform legislaţiei în vigoare;
f) evalueazã anual îndeplinirea obligaţiilor asumate de pãrţi prin contractele de administrare şi convenţiile de custodie;
g) avizeazã documentaţiile în vederea instituirii regimului de arie naturalã protejatã pentru noi zone, elaborate conform prevederilor legale din domeniul ariilor naturale protejate;
h) înştiinţeazã deţinãtorii şi administratorii de terenuri cu privire la propunerile de declarare de noi arii naturale protejate şi organizeazã consultãri cu toţi factorii interesaţi;
i) propune şi coordoneazã programe de cercetare pentru evaluarea stãrii de conservare a habitatelor naturale, a diversitãţii biologice şi a altor bunuri ale patrimoniului natural, existente pe teritoriul ţãrii, ce urmeazã a fi finanţate din bugetul de stat sau alte surse şi analizeazã şi promoveazã rezultatele obţinute;
j) coopereazã cu alte autoritãţi la nivel central, cu Academia Românã, cu instituţii ştiinţifice specializate, cu instituţii de învãţãmânt, culturã, educaţie şi turism, cu organizaţii economice, organizaţii neguvernamentale, precum şi cu autoritãţile administraţiei publice locale;
k) dezvoltã şi actualizeazã bazele de date privind Reţeaua Naţionalã de Arii Naturale Protejate, delimiteazã pe hãrţile topografice limitele ariilor naturale protejate din cadrul reţelei naţionale, actualizeazã lista naţionalã a ariilor protejate;
l) sprijinã din punct de vedere tehnic dezvoltarea de politici şi strategii privind educaţia ecologicã şi conştientizarea publicului în domeniul ariilor protejate;
m) implementeazã şi/sau sprijinã implementarea politicilor şi strategiilor privind educaţia ecologicã şi conştientizarea publicului în domeniul ariilor protejate;
n) iniţiazã, realizeazã şi sprijinã instruirea şi pregãtirea personalului aparţinând administraţiilor ariilor naturale protejate, pe baza programului anual aprobat de autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului;
o) stabileşte uniforma şi însemnele specifice obligatorii pentru administraţiile din subordinea sa şi elibereazã legitimaţiile de control;
p) participã la aprobarea studiilor şi analizelor de impact de mediu pentru principalele lucrãri de amenajare a teritoriului, de investiţii şi de exploatare a unor categorii de resurse naturale, sub aspectul conservãrii habitatelor naturale şi a speciilor de florã şi faunã sãlbaticã din ariile naturale protejate;
(2) ANAP îndeplineşte şi alte atribuţii prevãzute prin lege.
(3) ANAP furnizeazã, la cerere, informaţii sau date privind reţeaua naţionalã de arii naturale protejate, în conformitate cu prevederile legale.
(4) În scopul instruirii personalului, ANAP poate constitui, în condiţiile legii, centre de perfecţionare în domeniul managementului ariilor naturale protejate.
ART. 5
Operatorii economici, autoritãţile şi instituţiile publice care îşi desfãşoarã activitatea pe teritoriul ariilor naturale protejate sunt obligate sã comunice ANAP informaţiile de mediu solicitate, la termenele stabilite.
ART. 6
(1) ANAP elaboreazã planul de dezvoltare instituţionalã propriu al agenţiei şi al unitãţilor subordonate, cu obiective pe termen scurt şi mediu, privind resursele financiare şi umane şi modificãrile structurale necesare pentru realizarea atribuţiilor acestora.
(2) Planul de dezvoltare instituţionalã se aprobã prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului în termen de 180 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri. Planul de dezvoltare instituţionalã se actualizeazã anual.

CAP. III
Conducerea şi structura organizatoricã
ART. 7
(1) ANAP este condusã de un director general, numit prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului.
(2) Directorul general conduce întreaga activitate a ANAP, are calitatea de ordonator secundar de credite pentru fondurile pe care le gestioneazã şi exercitã atribuţiile legale în aceastã calitate.
(3) Directorul general reprezintã ANAP în relaţiile cu terţii.
(4) În exercitarea atribuţiilor, directorul general emite decizii, aprobã instrucţiuni tehnice sau metodologice, norme de lucru şi proceduri pentru personalul ANAP.
(5) Directorul general al ANAP numeşte şi elibereazã din funcţie, în condiţiile legii, personalul acesteia.
ART. 8
(1) Pe lângã directorul general funcţioneazã Colegiul ANAP, organism fãrã personalitate juridicã constituit în cadrul ANAP, cu rol consultativ în procesul de luare a deciziilor de cãtre conducerea ANAP.
(2) Colegiul ANAP are în componenţã un reprezentant al autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului, 2 reprezentanţi ai ANAP, 2 reprezentanţi ai serviciilor regionale pentru arii protejate, dupã înfiinţarea acestora, 2 reprezentanţi ai administraţiilor ariilor naturale protejate, desemnaţi prin vot de cãtre acestea, un reprezentant al Academiei Române, un reprezentant al custozilor ariilor protejate, desemnat prin vot de cãtre aceştia.
(3) Regulamentul de organizare şi funcţionare şi componenţa Colegiului ANAP se aprobã prin decizie a directorului general al ANAP, pe baza propunerilor instituţiilor prevãzute la alin. (2).
(4) Colegiul ANAP este condus de directorul general al ANAP.
(5) Colegiul ANAP se întruneşte trimestrial sau, la cererea directorului general al ANAP, ori de câte ori este nevoie.
ART. 9
(1) Structura organizatoricã a ANAP este prevãzutã în anexa nr. 1.
(2) Organizarea de servicii, birouri, compartimente şi administraţii de arii naturale protejate în cadrul structurii organizatorice aprobate, statul de funcţii şi încadrarea personalului se aprobã prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului.
(3) Numãrul maxim de posturi al aparatului propriu al ANAP este de 50.
(4) Numãrul de posturi se asigurã prin redistribuirea a 10 posturi din cadrul aparatului propriu al Ministerul Mediului şi Dezvoltãrii Durabile şi a 40 de posturi de la Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Mediului şi de la unitãţile din subordine.
(5) Regulamentul de organizare şi funcţionare al ANAP se aprobã prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 10
(1) Personalul din cadrul ANAP are calitatea de funcţionar public şi personal contractual.
(2) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile individuale ale personalului se stabilesc prin fişa postului, pe baza Regulamentului de organizare şi funcţionare al ANAP.
(3) Încadrarea, salarizarea şi acordarea altor drepturi personalului ANAP, funcţionari publici şi personal contractual, se fac în conformitate cu prevederile dispoziţiilor legale în vigoare, aplicabile personalului din instituţiile subordonate autoritãţilor sau instituţiilor publice centrale.

CAP. IV
Organizarea şi funcţionarea instituţiilor din subordinea ANAP
ART. 11
(1) Administraţiile ariilor naturale protejate din subordinea ANAP se organizeazã la nivel de direcţie, ca instituţii publice cu personalitate juridicã.
(2) Conducerea administraţiei fiecãrei arii naturale protejate este asiguratã de un director executiv, numit prin decizie a directorului general al ANAP, cu avizul conform al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului.
ART. 12
Personalul de conducere şi de execuţie din cadrul structurilor de administrare special constituite pentru ariile naturale protejate din subordinea ANAP are calitatea de funcţionar public, cu excepţia personalului care exercitã activitãţi de secretariat, administrative, protocol, gospodãrire, întreţinere - reparaţii şi de deservire, care are calitatea de personal contractual.
ART. 13
Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile individuale ale personalului structurilor de administrare special constituite se stabilesc prin fişa postului, pe baza regulamentului de organizare şi funcţionare al acestora, în condiţiile legii.

CAP. V
Dispoziţii finale
ART. 14
(1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale ANAP şi ale unitãţilor din subordine se asigurã din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, prin bugetul autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului.
(2) ANAP şi structurile din subordine îşi constituie veniturile proprii din tarife potrivit <>art. 30 alin. (3) şi (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sãlbatice şi care sunt utilizate potrivit prevederilor art. 30 alin. (5) din acelaşi act normativ.
(3) ANAP şi structurile din subordine pot atrage finanţãri extrabugetare din granturi, vãrsãminte, asistenţã financiarã din partea unor organisme naţionale sau internaţionale, precum şi din alte surse.
(4) ANAP şi structurile din subordine pot contracta servicii şi lucrãri necesare realizãrii activitãţilor prevãzute în planurile de management ale ariilor protejate, în conformitate cu legislaţia în vigoare referitoare la achiziţiile publice.
(5) ANAP are obligaţia sã susţinã, în limita bugetului de stat alocat, realizarea unora dintre activitãţile cuprinse în planurile de management, în baza proiectelor aprobate.
ART. 15
(1) Spaţiile necesare desfãşurãrii activitãţii ANAP şi structurilor aflate în subordine se preiau, în condiţiile legii, pe bazã de protocol de predare-primire de la orice instituţie a administraţiei publice centrale sau locale care le are în proprietate ori în administrare sau se închiriazã în condiţiile legii.
(2) ANAP, în limitele bugetului aprobat pentru fiecare exerciţiu financiar, poate achiziţiona, amenaja sau construi spaţii şi utilitãţi necesare desfãşurãrii activitãţii, cu respectarea prevederilor legale.
(3) Consiliile locale, consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti sprijinã, în limita posibilitãţilor, structurile ANAP pentru asigurarea, în condiţiile legii, de spaţii pentru sedii sau de amplasamente în vederea construirii de sedii proprii.
(4) Activele fixe, corporale şi necorporale, care se procurã şi/sau se realizeazã din fonduri publice, finanţãri şi/sau cofinanţãri în cadrul diferitelor proiecte naţionale/internaţionale destinate administrãrii ariilor naturale protejate, de cãtre instituţiile/structurile de administrare/custodie, intrã în patrimoniul public al statului administrat de cãtre structurile de administrare/custozii ariilor naturale protejate, iar în lipsa acestora, de cãtre ANAP. În cazul schimbãrii administratorilor/ custozilor, administrarea acestor active trece în sarcina noilor administratori/custozi.
(5) Numãrul de autoturisme şi normele privind consumul lunar de carburanţi pentru autoturismele care aparţin ANAP sunt prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 16
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 17
La anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 368/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Dezvoltãrii Durabile, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 284 din 27 aprilie 2007, cu completãrile ulterioare, punctul 1 al capitolului IV "Instituţii publice finanţate din venituri proprii şi de la bugetul de stat" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"1. Agenţia Naţionalã pentru Arii Naturale Protejate".


PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
Ministrul mediului şi
dezvoltãrii durabile,
Attila Korodi

Ministrul agriculturii şi
dezvoltãrii rurale,
Dacian Cioloş


Ministrul internelor şi
reformei administrative,
Cristian David

Ministrul muncii, familiei
şi egalitãţii de şanse,
Mariana Câmpeanu

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 14 octombrie 2008.
Nr. 1.320.

ANEXA 1


Nr. maxim de posturi: 50

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Agenţiei Naţionale pentru
Arii Naturale Protejate

┌──────────────────┐
│ Director general │
└────────┬─────────┘
┌─────────────────────┐ │ ┌─────────────────────┐
│ Audit public intern ├─────────────┼───────────────┤ Colegiul ANAP │
└─────────────────────┘ │ └─────────────────────┘
┌──────────────────────┬──┴────────────────────────┐
┌───────┴───────┐ ┌─────────┴───────────┐ ┌──────────┴──────────┐
│ Direcţia de │ │ Direcţia strategii, │ │ Direcţia economicã, │
│ administrare │ │ programe, proiecte │ │ juridicã, resurse │
│ arii naturale │ └─────────────────────┘ │ umane, administrativ│
│ protejate │ └─────────────────────┘
└───────────────┘



ANEXA 2


NUMĂRUL
de autoturisme şi normele privind
consumul lunar de carburanţi
pentru autoturismele care aparţin Agenţiei
Naţionale pentru Arii Naturale Protejate

Numãr de autoturisme
┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│ Numãr maxim aprobat │ Consum de carburanţi maxim aprobat │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ 10 │ 400 litri/lunã/autoturism │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘



1. Alocarea de drepturi, repartizarea, detalierea şi transferul mijloacelor de transport, indiferent de categoria lor, se fac numai cu aprobarea directorului general al Agenţiei Naţionale pentru Arii Naturale Protejate.
2. Nu se considerã depãşiri la consumul normat la mijloacele de transport consumul care la nivelul anului se încadreazã în limita carburantului normat în raport cu numãrul total de mijloace de transport aprobat Agenţiei Naţionale pentru Arii Naturale Protejate.

-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016