Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
 HOTĂRÂREA nr. 61 din 26 septembrie 2019 privind contestarea înregistrării candidaturilor doamnei Vasilica-Viorica Dăncilă, domnului Theodor Paleologu, domnului Klaus-Werner Iohannis, domnului Mircea Diaconu, domnului Hunor Kelemen, domnului Ilie-Dan Barna, doamnei Ramona-Ioana Bruynseels, domnului Bogdan-Dragoş-Aureliu Marian-Stanoevici şi a domnului John Ion Banu la alegerile pentru Preşedintele României din anul 2019
Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂREA nr. 61 din 26 septembrie 2019  privind contestarea înregistrării candidaturilor doamnei Vasilica-Viorica Dăncilă,  domnului Theodor Paleologu, domnului Klaus-Werner Iohannis, domnului Mircea Diaconu, domnului Hunor Kelemen, domnului Ilie-Dan Barna, doamnei Ramona-Ioana Bruynseels,  domnului Bogdan-Dragoş-Aureliu Marian-Stanoevici şi a domnului John Ion Banu la alegerile pentru Preşedintele României din anul 2019    Twitter Facebook
Cautare document

 HOTĂRÂREA nr. 61 din 26 septembrie 2019 privind contestarea înregistrării candidaturilor doamnei Vasilica-Viorica Dăncilă, domnului Theodor Paleologu, domnului Klaus-Werner Iohannis, domnului Mircea Diaconu, domnului Hunor Kelemen, domnului Ilie-Dan Barna, doamnei Ramona-Ioana Bruynseels, domnului Bogdan-Dragoş-Aureliu Marian-Stanoevici şi a domnului John Ion Banu la alegerile pentru Preşedintele României din anul 2019

EMITENT: Curtea Constituţională
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 791 din 30 septembrie 2019

┌───────────────────┬──────────────────┐
│Valer Dorneanu │- preşedinte │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Cristian Deliorga │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Marian Enache │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Daniel Marius Morar│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mona-Maria │- judecător │
│Pivniceru │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Gheorghe Stan │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Elena-Simina │- judecător │
│Tănăsescu │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Varga Attila │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Bianca Drăghici │- │
│ │magistrat-asistent│
└───────────────────┴──────────────────┘


    Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Liviu Drăgănescu.
    1. Pe rol se află soluţionarea contestaţiei formulate de domnul Bogdan Scurtu împotriva înregistrării candidaturilor doamnei Vasilica-Viorica Dăncilă, domnului Theodor Paleologu, domnului Klaus-Werner Iohannis, domnului Mircea Diaconu, domnului Hunor Kelemen, domnului Ilie Dan-Barna, doamnei Ramona-Ioana Bruynseels, domnului Bogdan-Dragoş-Aureliu Marian-Stanoevici şi a domnului John Ion Banu la alegerile pentru Preşedintele României din anul 2019.
    2. Contestaţia a fost înregistrată la Curtea Constituţională la data de 25 septembrie 2019 şi formează obiectul Dosarului nr. 2.528F/2019, la care au fost ataşate următoarele: propunerea de candidatură a doamnei Vasilica-Viorica Dăncilă împreună cu Decizia nr. 11/D din 20 septembrie 2019 privind înregistrarea candidaturii şi a semnului electoral ale doamnei Vasilica-Viorica Dăncilă pentru alegerea Preşedintelui României din anul 2019, transmise de Biroul Electoral Central cu Adresa nr. 119/C/BEC/P/2019 din 21 septembrie 2019, înregistrate la Curtea Constituţională cu nr. 7.206 din 21 septembrie 2019; propunerea de candidatură a domnului Theodor Paleologu, împreună cu Decizia nr. 12/D din 20 septembrie 2019 privind înregistrarea candidaturii şi a semnului electoral ale domnului Theodor Paleologu pentru alegerea Preşedintelui României din anul 2019, transmise de Biroul Electoral Central cu Adresa nr. 112/C/BEC/P/2019 din 21 septembrie 2019, înregistrate la Curtea Constituţională cu nr. 7.204 din 21 septembrie 2019; propunerea de candidatură a domnului Klaus-Werner Iohannis, împreună cu Decizia nr. 13/D din 22 septembrie 2019 privind înregistrarea candidaturii şi a semnului electoral ale domnului Klaus-Werner Iohannis pentru alegerea Preşedintelui României din anul 2019, transmise de Biroul Electoral Central cu Adresa nr. 132/C/BEC/P/2019 din 22 septembrie 2019, înregistrate la Curtea Constituţională cu nr. 7.221 din 22 septembrie 2019; propunerea de candidatură a domnului Mircea Diaconu, împreună cu Decizia nr. 14/D din 22 septembrie 2019 privind înregistrarea candidaturii şi a semnului electoral ale domnului Mircea Diaconu pentru alegerea Preşedintelui României din anul 2019, transmise de Biroul Electoral Central cu Adresa nr. 133/C/BEC/P/2019 din 22 septembrie 2019, înregistrate la Curtea Constituţională cu nr. 7.217 din 22 septembrie 2019; propunerea de candidatură a domnului Hunor Kelemen, împreună cu Decizia nr. 15/D din 22 septembrie 2019 privind înregistrarea candidaturii şi a semnului electoral ale domnului Hunor Kelemen pentru alegerea Preşedintelui României din anul 2019, transmise de Biroul Electoral Central cu Adresa nr. 134/C/BEC/P/2019 din 22 septembrie 2019, înregistrate la Curtea Constituţională cu nr. 7.218 din 22 septembrie 2019; propunerea de candidatură a domnului Ilie-Dan Barna împreună cu Decizia nr. 17/D din 22 septembrie 2019 privind înregistrarea candidaturii şi a semnului electoral ale domnului Dan-Ilie Barna pentru alegerea Preşedintelui României din anul 2019, transmise de Biroul Electoral Central cu Adresa nr. 136/C/BEC/P/2019 din 22 septembrie 2019, înregistrate la Curtea Constituţională cu nr. 7.220 din 22 septembrie 2019; propunerea de candidatură a doamnei Ramona-Ioana Bruynseels, împreună cu Decizia nr. 19/D din 24 septembrie 2019 privind înregistrarea candidaturii şi a semnului electoral ale doamnei Ramona-Ioana Bruynseels pentru alegerea Preşedintelui României din anul 2019, transmise de Biroul Electoral Central cu Adresa nr. 213/C/BEC/P/2019 din 25 septembrie 2019, înregistrate la Curtea Constituţională cu nr. 7.338 din 25 septembrie 2019; propunerea de candidatură a domnului Bogdan-Dragoş-Aureliu Marian-Stanoevici împreună cu Decizia nr. 21/D din 24 septembrie 2019 privind înregistrarea candidaturii şi a semnului electoral ale domnului Bogdan-Dragoş-Aureliu Marian-Stanoevici pentru alegerea Preşedintelui României din anul 2019, transmise de Biroul Electoral Central cu Adresa nr. 215/C/BEC/P/2019 din 25 septembrie 2019, înregistrate la Curtea Constituţională cu nr. 7.342 din 25 septembrie 2019; propunerea de candidatură a domnului John Ion Banu împreună cu Decizia nr. 22/D din 24 septembrie 2019 privind înregistrarea candidaturii şi a semnului electoral ale domnului John Ion Banu pentru alegerea Preşedintelui României din anul 2019, transmise de Biroul Electoral Central cu Adresa nr. 216/C/BEC/P/2019 din 25 septembrie 2019, înregistrate la Curtea Constituţională cu nr. 7.341 din 25 septembrie 2019.
    3. În temeiul dispoziţiilor art. 52 din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale şi ale art. 68 alin. (1) din Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României, contestaţiile se soluţionează fără înştiinţarea părţilor, cu participarea reprezentantului Ministerului Public, pe baza sesizării şi a celorlalte documente aflate la dosar.
    4. În motivarea contestaţiei, domnul Bogdan Scurtu solicită anularea deciziilor Biroului Electoral Central nr. 11/D din 20 septembrie 2019, nr. 12/D din 20 septembrie 2019, nr. 13/D din 22 septembrie 2019, nr. 14/D din 22 septembrie 2019, nr. 15/D din 22 septembrie 2019, nr. 17/D din 22 septembrie 2019, nr. 19/D din 24 septembrie 2019, nr. 21/D din 24 septembrie 2019 şi nr. 22/D din 24 septembrie 2019 şi aplicarea aceleiaşi măsuri de către Biroul Electoral Central de sesizare a organelor de urmărire penală competente sub aspectul infracţiunii de fals în înscrisuri sub semnătură privată şi fals în declaraţii, „faţă de veridicitatea semnăturilor şi realitatea declaraţiilor veridicităţii semnăturilor constatate în urma verificării îndeplinirii condiţiei de fond şi formă a listelor susţinătorilor tuturor candidaţilor“. Susţine că se încalcă astfel art. 16 din Constituţie. De asemenea, solicită înaintarea de îndată parchetului a listelor susţinătorilor ce conţin acele semnături ale unor persoane diferite cu similitudini evidente de fals.
    5. Reprezentantul Ministerului Public, punând concluzii, în temeiul art. 68 alin. (1) din Legea nr. 370/2004, solicită respingerea contestaţiei.
    CURTEA,
    examinând contestaţia în raport cu prevederile Constituţiei, ale Legii nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale şi ale Legii nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României, văzând concluziile reprezentantului Ministerului Public, precum şi documentele aflate la dosar, reţine următoarele:
    6. Potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. f) din Constituţie, ale art. 37 şi 38 din Legea nr. 47/1992, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 807 din 3 decembrie 2010, precum şi celor ale art. 31 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 650 din 12 septembrie 2011, cu modificările şi completările ulterioare, Curtea Constituţională este competentă să soluţioneze contestaţia privind înregistrarea candidaturilor doamnei Vasilica-Viorica Dăncilă, domnului Theodor Paleologu, domnului Klaus-Werner Iohannis, domnului Mircea Diaconu, domnului Hunor Kelemen, domnului Ilie-Dan Barna, doamnei Ramona-Ioana Bruynseels, domnului Bogdan-Dragoş-Aureliu Marian-Stanoevici şi a domnului John Ion Banu la alegerile pentru Preşedintele României din anul 2019.
    7. Examinând contestaţia, Curtea reţine că, potrivit art. 31 alin. (1) din Legea nr. 370/2004, „în cel mult 24 de ore de la expirarea termenului prevăzut la art. 29 alin. (2), respectiv la art. 30 alin. (6), candidaţii, partidele politice, organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, alianţele politice, alianţele electorale şi alegătorii pot contesta înregistrarea sau respingerea înregistrării candidaturilor sau a semnelor electorale, după caz. Contestaţiile se fac în scris şi se depun la Curtea Constituţională“, iar, în conformitate cu art. 29 alin. (2), aplicabil în cauză, „înregistrarea şi respingerea înregistrării candidaturilor de către Biroul Electoral Central se fac prin decizie, în termen de cel mult 48 de ore de la depunerea acestora“.
    8. Curtea reţine că, în ceea ce priveşte înregistrarea candidaturilor doamnei Vasilica-Viorica Dăncilă, domnului Theodor Paleologu, domnului Klaus-Werner Iohannis, domnului Mircea Diaconu, domnului Hunor Kelemen, domnului Ilie-Dan Barna, domnul Bogdan Scurtu a depus contestaţie la Curtea Constituţională la data de 25 septembrie 2019, după expirarea termenului de 24 de ore prevăzut de art. 31 alin. (1) din Legea nr. 370/2004.
    9. Referitor la motivele invocate de contestator, Curtea reţine că atât condiţiile de eligibilitate, cât şi impedimentele constituţionale pentru a fi ales în funcţia de Preşedinte al României sunt prevăzute expres şi limitativ în Constituţie şi în Legea nr. 370/2004.
    10. Curtea mai reţine că, în faza contestării înregistrării sau neînregistrării candidaturilor, după caz, competenţa sa vizează îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de fond şi de formă pentru a fi aleşi în funcţia de Preşedinte al României. Or, motivele invocate de autorul contestaţiei nu vizează îndeplinirea condiţiilor de fond şi de formă ale înregistrării candidaţilor, ci urmăresc sesizarea organelor de urmărire penală, astfel încât contestaţia este neîntemeiată.
    11. Pentru considerentele arătate, în temeiul art. 146 lit. f) din Constituţie, al art. 11 alin. (1) lit. B.a), al art. 37 şi 38 din Legea nr. 47/1992, precum şi al art. 31 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 370/2004, cu unanimitate de voturi,
    CURTEA CONSTITUŢIONALĂ
    În numele legii
    HOTĂRĂŞTE:
    Respinge contestaţia formulată de domnul Bogdan Scurtu privind înregistrarea candidaturilor doamnei Vasilica-Viorica Dăncilă, domnului Theodor Paleologu, domnului Klaus-Werner Iohannis, domnului Mircea Diaconu, domnului Hunor Kelemen, domnului Ilie-Dan Barna, doamnei Ramona-Ioana Bruynseels, domnului Bogdan-Dragoş-Aureliu Marian-Stanoevici şi a domnului John Ion Banu la alegerile pentru Preşedintele României din anul 2019.
    Hotărârea este definitivă, se comunică Biroului Electoral Central şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    Pronunţată în şedinţa din data de 26 septembrie 2019.


                    PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE
                    prof. univ. dr. VALER DORNEANU
                    Magistrat-asistent,
                    Bianca Drăghici

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016