Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂREA nr. 54 din 26 septembrie 2019  privind contestarea neînregistrării candidaturii doamnei Gabriela Ştefania Nuţ  la alegerile pentru Preşedintele României din anul 2019    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂREA nr. 54 din 26 septembrie 2019 privind contestarea neînregistrării candidaturii doamnei Gabriela Ştefania Nuţ la alegerile pentru Preşedintele României din anul 2019

EMITENT: Curtea Constituţională
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 792 din 30 septembrie 2019

┌─────────────────┬──────────────────────┐
│Valer Dorneanu │- preşedinte │
├─────────────────┼──────────────────────┤
│Cristian Deliorga│- judecător │
├─────────────────┼──────────────────────┤
│Marian Enache │- judecător │
├─────────────────┼──────────────────────┤
│Daniel Marius │- judecător │
│Morar │ │
├─────────────────┼──────────────────────┤
│Mona-Maria │- judecător │
│Pivniceru │ │
├─────────────────┼──────────────────────┤
│Gheorghe Stan │- judecător │
├─────────────────┼──────────────────────┤
│Elena-Simina │- judecător │
│Tănăsescu │ │
├─────────────────┼──────────────────────┤
│Varga Attila │- judecător │
├─────────────────┼──────────────────────┤
│Claudia-Margareta│- │
│Krupenschi │magistrat-asistent-şef│
└─────────────────┴──────────────────────┘

    Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, domnul procuror Liviu Drăgănescu.
    1. Pe rol se află soluţionarea contestaţiei formulate de Gabriela Ştefania Nuţ împotriva neînregistrării candidaturii doamnei Gabriela Ştefania Nuţ la alegerile pentru Preşedintele României din anul 2019.
    2. Contestaţia a fost înregistrată la Curtea Constituţională la data de 25 septembrie 2019 şi formează obiectul Dosarului nr. 2.520F/2019, la care a fost ataşată o copie de pe adresa Biroului Electoral Central, înregistrată cu nr. 65/C/BEC/P/2019 din 16 septembrie 2019, prin care doamnei Gabriela Ştefania Nuţ i s-a comunicat faptul că „Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, nu reglementează procedura înregistrării prealabile la Biroul Electoral Central în vederea întocmirii listelor de susţinători“, precum şi că „înregistrarea, la Biroul Electoral Central, a candidaturilor pentru alegerea Preşedintelui României din anul 2019 se efectuează în condiţiile prevăzute de art. 4, art. 27 şi următoarele din Legea nr. 370/2004, cu modificările şi completările ulterioare“. De asemenea, a fost ataşată la dosar o copie a unei înştiinţări adresate prin e-mail Biroului Electoral Central în data de 22 septembrie 2019 prin care doamna Gabriela Ştefania Nuţ anunţă, în baza unei cereri anterioare transmise în data de 20 septembrie 2019, că doreşte o programare după ora 23, deoarece se deplasează din afara ţării cu auto personal, iar listele cu semnături sosesc prin curierat şi CFR.
    3. În temeiul dispoziţiilor art. 52 din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale şi ale art. 68 alin. (1) din Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României, contestaţiile se soluţionează fără înştiinţarea părţilor, cu participarea reprezentantului Ministerului Public, pe baza sesizării şi a celorlalte documente aflate la dosar.
    4. Autorul contestaţiei arată că, în data de 22 septembrie 2019, Biroul Electoral Central nu a acceptat propunerea sa de candidat independent pentru alegerea Preşedintelui din anul 2019. În contextul pronunţării Hotărârii din 25 septembrie 2019, prin care Curtea Constituţională a obligat Biroul Electoral Central să emită, potrivit legii, o decizie cu privire la candidatura dlui N.-G. E. la alegerile pentru Preşedintele României din anul 2019, apreciază că se impune admiterea contestaţiei şi obligarea Biroului Electoral Central să emită o decizie şi în cazul domniei sale. În plus, critică anumite aspecte considerate lacunare din Legea nr. 370/2004, chiar dacă a primit un răspuns în acest sens de la Biroul Electoral Central prin adresa nr. 65/C/BEC/P/2019, ataşată în copie.
    5. Reprezentantul Ministerului Public, punând concluzii, în temeiul art. 68 alin. (1) din Legea nr. 370/2004, solicită respingerea contestaţiei.
    CURTEA,
    examinând contestaţia în raport cu prevederile Constituţiei, ale Legii nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale şi ale Legii nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României, văzând concluziile reprezentantului Ministerului Public, precum şi documentele aflate la dosar, reţine următoarele:
    6. Potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. f) din Constituţie, ale art. 37 şi 38 din Legea nr. 47/1992, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 807 din 3 decembrie 2010, precum şi celor ale art. 31 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 650 din 12 septembrie 2011, cu modificările şi completările ulterioare, Curtea Constituţională este competentă să soluţioneze contestaţia privind neînregistrarea candidaturii doamnei Gabriela Ştefania Nuţ la alegerile pentru Preşedintele României din anul 2019.
    7. Curtea reţine că doamna Gabriela Ştefania Nuţ, în data de 12 septembrie 2019, a purtat o corespondenţă prin e-mail cu Biroul Electoral Central, formulând o cerere prin care şi-a anunţat intenţia de a candida, drept care a solicitat, în esenţă: „luarea în evidenţă (înregistrarea prealabilă) a Biroului Electoral Central pentru exercitarea legală a dreptului de a colecta semnăturile necesare înscrierii oficiale la alegerile prezidenţiale din 2019“; „eliberarea unei adeverinţe sau orice alt înscris oficial emis de Biroul Electoral Central care să ateste dreptul de colectare a semnăturilor al subsemnatei în condiţii de legalitate“; „informarea printr-un comunicat de presă a intenţiei subsemnatei de participare la alegerile prezidenţiale 2019 şi alinierea subsemnatei la cei 22 de candidaţi existenţi la 04.09.2019 care şi-au anunţat intenţia de a candida la alegerile prezidenţiale“.
    8. La această solicitare, Biroul Electoral Central a formulat răspunsul nr. 65/C/BEC/P/2019 din 16 septembrie 2019, prin care doamnei Gabriela Ştefania Nuţ i s-a comunicat faptul că „Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, nu reglementează procedura înregistrării prealabile la Biroul Electoral Central în vederea întocmirii listelor de susţinători“, precum şi că „înregistrarea, la Biroul Electoral Central, a candidaturilor pentru alegerea Preşedintelui României din anul 2019 se efectuează în condiţiile prevăzute de art. 4, art. 27 şi următoarele din Legea nr. 370/2004, cu modificările şi completările ulterioare“.
    9. În data de 22 septembrie 2019, la Biroul Electoral Central a fost înregistrată cu nr. 150/C/BEC/P/2019 corespondenţa din aceeaşi dată transmisă prin e-mail de doamna Gabriela Ştefania Nuţ, prin care aceasta anunţă că, în baza unei cereri anterioare transmise în data de 20 septembrie 2019, doreşte o programare după ora 23, deoarece se deplasează din afara ţării cu auto personal, iar listele cu semnături sosesc prin curierat şi CFR.
    10. Faţă de actele şi înscrisurile depuse la prezentul dosar, Curtea nu poate reţine, aşa cum pretinde autoarea contestaţiei, că în cauză se contestă faptul că Biroul Electoral Central, în data de 22 septembrie 2019, „nu a acceptat propunerea de candidat independent“ a doamnei Gabriela Ştefania Nuţ, deoarece corespondenţa pe care aceasta a iniţiat-o prin e-mail, la fel ca şi răspunsul primit de la Biroul Electoral Central în data de 22 septembrie 2019, nu pot avea valenţe juridice care să se înscrie în procedura prevăzută de Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României, în sensul că solicitările doamnei Gabriela Ştefania Nuţ nu reprezintă o veritabilă cerere de depunere a candidaturii sale la alegerile pentru Preşedintele României din anul 2019. Aşadar, anunţarea intenţiei de a candida nu echivalează cu depunerea, în concret, a candidaturii, în condiţiile Legii nr. 370/2004, şi nu implică, în consecinţă, obligaţia Biroului Electoral Central de a emite o decizie de înregistrare sau de respingere a unei candidaturi. Neexistând această obligaţie, nu poate subzista nici legalitatea sesizării Curţii Constituţionale în prezenta cauză. Prin urmare, Curtea va respinge, ca inadmisibilă, prezenta contestaţie.
    11. Pentru considerentele arătate, în temeiul art. 146 lit. f) din Constituţie, al art. 11 alin. (1) lit. B.a), al art. 37 şi 38 din Legea nr. 47/1992, precum şi al art. 31 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 370/2004, cu unanimitate de voturi,
    CURTEA CONSTITUŢIONALĂ
    În numele legii
    HOTĂRĂŞTE:
    Respinge, ca inadmisibilă, contestaţia formulată de Gabriela Ştefania Nuţ împotriva neînregistrării candidaturii doamnei Gabriela Ştefania Nuţ la alegerile pentru Preşedintele României din anul 2019.
    Hotărârea este definitivă, se comunică Biroului Electoral Central şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    Pronunţată în şedinţa din data de 26 septembrie 2019.


                    PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE
                    prof. univ. dr. VALER DORNEANU
                    Magistrat-asistent-şef,
                    Claudia-Margareta Krupenschi


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016