Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 99 din 26 septembrie 2017  privind Propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului de modificare a Directivei 1999/62/CE de aplicare a taxelor la vehiculele grele de marfă pentru utilizarea anumitor infrastructuri - COM (2017) 275 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 99 din 26 septembrie 2017 privind Propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului de modificare a Directivei 1999/62/CE de aplicare a taxelor la vehiculele grele de marfă pentru utilizarea anumitor infrastructuri - COM (2017) 275 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 778 din 2 octombrie 2017
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/469 din 20.09.2017,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Senatul României:
    (1) Consideră că propunerea de directivă respectă principiul subsidiarităţii, deoarece UE împarte cu statele membre competenţa de reglementare în domeniul transporturilor, în temeiul art. 4 alin. (2) lit. (g) din TFUE. Cu toate acestea, o adaptare a normelor existente poate fi realizată numai de Uniune. Extinderea normelor UE la alte categorii de vehicule este justificată de impactul acestora asupra problemelor care există la nivelul UE şi la nivel mondial. În privinţa autoturismelor, a microbuzelor şi a camionetelor, această includere ar contribui în special la prevenirea riscului ca statele membre să trateze în mod inegal utilizatorii ocazionali sau vehiculele înmatriculate în străinătate.
    (2) Consideră că propunerea de directivă respectă principiul proporţionalităţii, având în vedere faptul că măsurile propuse contribuie doar la atingerea obiectivelor stabilite, în special la aplicarea în mod consecvent a principiilor „poluatorul plăteşte“ şi „utilizatorul plăteşte“, şi nu depăşesc ceea ce este necesar în acest scop. Extinderea domeniului de aplicare dincolo de VGMuri este necesară pentru a se asigura aplicarea unor norme coerente în cazul tuturor vehiculelor rutiere şi pentru a se putea soluţiona problemele care nu sunt legate doar sau în principal de traficul de VGM (degradarea calităţii infrastructurii, emisiile ridicate de CO_2 din transportul rutier, poluarea atmosferică, poluarea fonică, congestionarea traficului sau discriminarea utilizatorilor străini). Propunerea nu impune aplicarea de taxe rutiere de către statele membre, ci armonizează modul în care aceste taxe ar trebui aplicate la nivelul întregii Uniuni. De asemenea, ea nu presupune nicio creştere a nivelului taxelor existente.


    ART. 2
    Senatul României solicită Comisiei Europene:
    a) introducerea unei noi definiţii privind „vehiculul de marfă“ după cum urmează: „vehicul de marfă“ înseamnă orice vehicul utilizat pentru transportul de mărfuri, vehicule specializate (de exemplu, autobetoniere, automacarale), vehicule destinate prin construcţie pentru transportul simultan de persoane şi marfă în compartimente separate, precum şi orice alt vehicul care nu este destinat exclusiv transportului de persoane;
    b) schimbarea sintagmei „călători“ din cuprinsul traducerii în limba română a proiectului de directivă cu sintagma „persoane“ (traducerea corectă a cuvântului „passenger“ în cazul acesta este „persoane“);
    c) modificarea şi completarea definiţiei „autoturismului“ la pct. 20 al art. 2, după cum urmează: „autoturism“ înseamnă un vehicul destinat transportului de cel mult opt persoane, în afară de conducătorul auto şi autorulotele;
    d) completarea art. 7 alin. (2) astfel încât aplicarea taxelor de utilizare şi de trecere să fie posibilă numai pe drumuri de importanţă naţională. Totodată, este oportună completarea paragrafului cu menţiuni din care să reiasă că nu este posibilă aplicarea de taxe de utilizare şi de trecere pe drumuri secundare, cum ar fi drumurile locale şi forestiere;
    e) inserarea în cadrul art. 7 a unui text din care să reiasă foarte clar faptul că un stat membru poate aplica taxe de utilizare sau taxe de trecere pe infrastructuri finalizate cu mai mult de 30 de ani înainte de 10 iunie 2008, fără a fi posibilă recuperarea costurilor de construcţie;
    f) completarea art. 7c alin. (5) cu următoarea derogare:
    Un stat membru poate deroga până la 31 decembrie 2023 de la cerinţa de a aplica taxa bazată pe costurile externe în cazul în care se aplică oricare dintre următoarele:
    (i) această cerinţă ar compromite grav coerenţa sistemelor de taxare de pe teritoriul său;
    (ii) nu ar fi practic din punct de vedere tehnic să se introducă astfel de diferenţieri în sistemul de taxare în cauză;


    g) completarea art. 7ga alin. (2) cu următoarea derogare:
    Un stat membru poate deroga până la 31 decembrie 2027 de la cerinţa de a aplica taxa bazată pe costurile externe în cazul în care se aplică oricare dintre următoarele:
    (i) această cerinţă ar compromite grav coerenţa sistemelor de taxare de pe teritoriul său;
    (ii) nu ar fi practic din punct de vedere tehnic să se introducă astfel de diferenţieri în sistemul de taxare în cauză;


    h) inserarea în art. 7ga alin. 11 lit. (a) a unui text care să prevadă că statele membre sunt obligate să asigure puncte de vânzare 24 de ore din 24 atât la punctele de frontieră, cât şi în interiorul ţării, în care plata să se poată face prin cel puţin două metode de plată, numerar şi card, şi să nu fie impusă plata doar la frontieră, locul de achiziţie fiind lăsat la alegerea utilizatorului;
    i) modificarea art. 7j după cum urmează:
    a) la alin. (1), a doua teză se înlocuieşte cu următorul text:
    "În acest scop, statele membre cooperează pentru a stabili metode care să permită utilizatorilor rutieri să plătească taxele
    de trecere şi de utilizare 24 de ore din 24, cel puţin la punctele de vânzare importante, utilizând mijloacele obişnuite de plată, în interiorul şi în exteriorul statelor membre în care se aplică aceste taxe.
    Statele membre sunt obligate să asigure puncte de vânzare 24 de ore din 24 atât la punctele de frontieră, cât şi în interiorul ţării, astfel încât să fie asigurate cel puţin două metode de plată, numerar şi card, şi să nu fie impusă plata la frontieră, locul de achiziţie fiind la alegerea utilizatorului.“;"


    j) completarea anexei IIIb „Valorile de referinţă ale taxei bazate pe costurile externe“, la alin. (e), cu titlul „Combinaţii de vehicule (vehicule articulate şi autotrenuri)“, prin introducerea categoriilor de vehicule „3+1 axe“, „2+4 axe“ şi modificarea categoriei de vehicule „8 sau 9 axe“ în „cel puţin 8 axe“.


    ART. 3
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar opinia cuprinsă în această hotărâre se transmite către instituţiile europene.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 25 septembrie 2017, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    IULIAN-CLAUDIU MANDA

    Bucureşti, 26 septembrie 2017.
    Nr. 99.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016