Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 986 din 4 noiembrie 2014  privind deschiderea punctului internaţional de trecere a frontierei şi a punctului vamal Lunga - România şi Nakovo - Republica Serbia    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 986 din 4 noiembrie 2014 privind deschiderea punctului internaţional de trecere a frontierei şi a punctului vamal Lunga - România şi Nakovo - Republica Serbia

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 811 din 6 noiembrie 2014

    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 9 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobată cu modificări prin Legea nr. 243/2002, cu modificările şi completările ulterioare,

    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

    ART. 1
    (1) Se aprobă deschiderea punctului de trecere a frontierei şi a punctului vamal pentru traficul internaţional de persoane şi bunuri Lunga (România) - Nakovo (Republica Serbia).
    (2) Punctul de trecere a frontierei de stat şi punctul vamal funcţionează cu următorul regim: zilnic în intervalul orar 08,00-20,00, pentru traficul pietonal, cu biciclete, precum şi cu autovehicule de până la 3,5 tone.
    (3) Prin punctul de trecere a frontierei de stat, tranzitul vehiculelor care transportă mărfuri periculoase, animale vii şi produse supuse controlului fitosanitar este interzis.
    (4) Punctul vamal Lunga funcţionează în cadrul Biroului Vamal de Frontieră Jimbolia.
    ART. 2
    (1) Punctul de trecere a frontierei de stat şi punctul vamal funcţionează în spaţii care corespund cerinţelor de desfăşurare a activităţii de control, puse la dispoziţie de autorităţile administraţiei publice locale implicate, potrivit legii.
    (2) Spaţiile prevăzute la alin. (1), utilate corespunzător, necesare pentru desfăşurarea activităţii de control la punctul de trecere a frontierei între localităţile Lunga (România) şi Nakovo (Republica Serbia) se asigură, cu titlu gratuit, de către administratorul imobilului în care funcţionează punctul de trecere a frontierei, conform legii.
    (3) Costurile cu utilităţile aferente se achită de către administratorul imobilului şi se recuperează de la fiecare instituţie în parte, pe bază de protocol, în condiţiile legii.
    ART. 3
    Ministerele şi alte autorităţi publice cu atribuţii la trecerea frontierei asigură, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat potrivit legii, posturile necesare pentru efectuarea controlului pentru trecerea frontierei de stat.
    ART. 4
    Cheltuielile de personal, pentru dotări şi alte amenajări specifice se suportă de fiecare ordonator principal de credite pentru instituţiile care desfăşoară activităţi în punctul de trecere a frontierei, potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobată cu modificări prin Legea nr. 243/2002, cu modificările şi completările ulterioare, cu încadrarea în creditele bugetare anuale aprobate, potrivit legii.
    ART. 5
    Personalul, spaţiile şi dotările, necesare pentru desfăşurarea activităţii în punctul de trecere a frontierei şi punctul vamal, sunt prevăzute în anexele nr. 1-3, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.


                                 PRIM-MINISTRU
                              VICTOR-VIOREL PONTA

                                Contrasemnează:
                                ---------------
                               Viceprim-ministru,
                         ministrul afacerilor interne,
                                 Gabriel Oprea

                             p. Viceprim-ministru,
                        ministrul dezvoltării regionale
                           şi administraţiei publice,
                                Shhaideh Sevil,
                                secretar de stat

                         Ministrul finanţelor publice,
                              Ioana-Maria Petrescu

                        Ministrul delegat pentru buget,
                              Darius-Bogdan Vâlcov

                        p. Ministrul afacerilor externe,
                                 George Ciamba,
                                secretar de stat

                         Departamentul pentru Proiecte
                               de Infrastructură,
                              Investiţii Străine,
                          Parteneriat Public-Privat şi
                            Promovarea Exporturilor,
                               Alexandru Năstase,
                                secretar de stat

    Bucureşti, 4 noiembrie 2014.
    Nr. 986.


    ANEXA 1

             Personalul, spaţiile şi dotările necesare poliţiei de
     frontieră pentru punctul de trecere a frontierei Lunga, judeţul Timiş

    1. Infrastructura exterioară
    a) Infrastructura rutieră:
    - 2 artere de control pentru fiecare sens (CD, UE/EEA+CH - cars, All Passports - cars);
    - zonă de întoarcere pentru vehicule în situaţia refuzului intrării;
    - zonă separată pentru controlul amănunţit al vehiculelor;
    - sistem de gestionare a traficului pe fiecare linie de control (bariere şi semafoare cu acţionare din cabine).
    b) Cabine de control:
    - 2 cabine duble de control, câte o cabină dublă pe fiecare sens.
    c) Împrejmuire şi supraveghere perimetrală:
    - gard de separare a fluxurilor de intrare/ieşire;
    - gard perimetral suficient de înalt şi cu sisteme antiescaladare;
    - sistem de supraveghere perimetral;
    - sistem de supraveghere video care să acopere întreaga suprafaţă a punctului de trecere.
    d) Semnalizare/Presemnalizare:
    - panou de semnalizare care să marcheze intrarea în România, stat membru al Uniunii Europene;
    - panouri electronice pentru presemnalizarea tuturor fluxurilor de pasageri, cu cel puţin 75 metri în faţă;
    - panouri electronice deasupra fiecărei artere pentru semnalizarea fluxurilor de călători, potrivit prevederilor anexei III la Regulamentul (CE) nr. 562/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 martie 2006 de instituire a unui Cod comunitar privind regimul de trecere a frontierelor de către persoane (Codul Frontierelor Schengen).
    e) Spaţii interioare:
    - o încăpere pentru şeful punctului de trecere a frontierei;
    - o încăpere pentru dispecerat şi pentru monitorizarea sistemelor de supraveghere video de la nivelul punctului de trecere a frontierei;
    - o încăpere pentru intervievarea persoanelor, eliberarea de formulare;
    - o cameră tehnică cu facilităţile necesare (servere);
    - o încăpere pentru biroul criminalistic (linia a II-a control documente) cu vizibilitate directă către fluxul de pasageri (linia de control, pe partea sensului de intrare) şi o încăpere pentru pregătirea personalului turei;
    - o încăpere pentru persoanele reţinute;
    - încăperi pentru persoanele cărora li se refuză intrarea, în funcţie de sex;
    - seifuri metalice-confecţii metalice în funcţie de specificul punctului pentru păstrarea vizelor şi ştampilelor de intrare/ieşire;
    - mobilier pentru fiecare încăpere, conform destinaţiei acesteia.
    f) Echipamente tehnice şi IT:
    a. Linia I de control:
    - 4 staţii de lucru cu acces la baze de date în cabinele de control;
    - 4 UPS;
    - 4 ştampile de trafic (2 pentru ieşire, 2 pentru intrare);
    - 4 staţii radio portabile;
    - 4 lămpi UV fixe;
    - 4 aparate de detecţie a falsurilor, cu filtre de lumină şi lupă;
    - 4 dokubox;
    - 4 lanterne;
    - o trusă narcotest;
    - 2 seturi oglinzi control autovehicul;
    - 4 minikituri pentru examinarea documentelor care conţin: minimicroscop cu sursă de lumină care măreşte de 30 de ori, lampă retroreflectivă, lupă gradată care măreşte de 8 ori, lampă portabilă cu lumină albă şi UV, suport de plastic gradat pentru măsurarea unghiurilor şi distanţelor şi pensetă de oţel;
    - 4 cititoare optice fixe pentru documente;
    - 4 telefoane interior;
    - 1 trusă pentru identificarea şi testarea stupefiantelor;
    - 2 detectoare CO2;
    - 2 detectoare radiaţii;
    - 1 endoscop;
    - câte un post telefonic pentru fiecare cabină de acces în punctul de trecere a frontierei.
    b. Linia a II-a de control şi sala de pregătire:
    - 3 staţii de lucru pentru acces la baze de date;
    - 3 UPS;
    - 1 scaner de mare viteză tip Kodak - scaner documente minori;
    - 1 telefon/fax;
    - 1 telefon de interior;
    - 1 imprimantă;
    - 1 sistem de amprentare EURODAC;
    - 1 comparator videospectral;
    - 1 stereomicroscop;
    - 1 cititor documente;
    - trusă criminalistică;
    - complet echipamente SNIV (furnizate de către MAE).
    c. Dispecerat:
    - 1 staţie de lucru;
    - UPS;
    - telefax;
    - staţie TETRA fixă;
    - 1 scaner;
    - 1 aparat de multiplicat xerox;
    - 1 telefon interior.
    d. Şef al punctului de trecere a frontierei:
    - 1 staţie de lucru;
    - 1 UPS;
    - 1 telefon interior.
    e. Camera tehnică:
    - 1 RACK minimum 12 U;
    - 1 UPS;
    - aparat aer condiţionat.
    g) Personal prin redistribuire:
    - 37 de poliţişti de frontieră:
      - 1 ofiţer şef de punct;
      - 4 ofiţeri;
      - 32 de agenţi.

    ANEXA 2

           Personalul, spaţiile şi dotările necesare punctului vamal
      pentru punctul de trecere a frontierei de stat Lunga, judeţul Timiş

    A. Infrastructura:
    a) de comunicaţii voce/date (linie telefonică, interconectare la Sistemul informatic integrat vamal);
    b) spatii:
    - birou tură operativă;
    - birou depozitare documente, bunuri reţinute/confiscate;
    c) cabine de control:
    - una pe sensul de intrare în România;
    - una pe sensul de ieşire din România;
    d) semnalizare/presemnalizare:
    - panou de semnalizare care să marcheze intrarea în România, stat membru al Uniunii Europene;
    - panouri electronice pentru presemnalizarea tuturor fluxurilor de pasageri, cu cel puţin 75 metri în faţă.
    B. Echipamente:
    - 3 unităţi de staţii de lucru şi periferice aferente/echipamente necesare interconectării la Sistemul informatic integrat vamal;
    - 1 imprimantă;
    - 1 aparat telefon/fax;
    - 1 echipament de scanare documente;
    - 1 echipament de fotocopiere documente;
    - 1 frigider;
    - 1 aparat climatizare;
    - echipamente şi dotări necesare controlului vamal fizic:
      - 1 trusă de scule;
      - 1 maşină de găurit;
      - 1 sistem de control oglindă;
      - 2 lanterne;
      - 1 lampa cu lumină ultraviolet;
      - 1 echipament de montare/demontare anvelope;
      - 1 cric hidraulic;
    - echipamente de control nedistructiv:
      - 1 aparat de control nedistructiv cu raze X pentru bagaje mari/colete;
      - 1 fibroscop;
    - birourile, scaunele, dulapurile, fişetele metalice.
    C. Personal:
    - necesarul de personal - 3 lucrători vamali.

    ANEXA 3

                   Personalul, spaţiile şi dotările necesare
      Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România -
   CNADNR - S.A. pentru punctul de trecere a frontierei Lunga, judeţul Timiş

    a) Container de culoare albastră, racordat la reţeaua electrică
    b) 2 unităţi complete PC, inclusiv imprimante de mare viteză
    c) 2 UPS
    d) 1 aparat telefonic
    e) 1 copiator
    f) 2 birouri cu 4 scaune
    g) 2 dulapuri cu rafturi
    h) Acces internet
    i) Necesar de personal - 5 persoane

                                     -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016