Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 980 din 21 decembrie 2016  privind aprobarea celui de-al treilea Amendament convenit între Guvernul României şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, prin scrisoarea semnată la Bucureşti la 24 octombrie 2016 şi 27 octombrie 2016, la Acordul de împrumut (Proiectul privind modernizarea sistemului de asistenţă socială) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 8 iulie 2011    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 980 din 21 decembrie 2016 privind aprobarea celui de-al treilea Amendament convenit între Guvernul României şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, prin scrisoarea semnată la Bucureşti la 24 octombrie 2016 şi 27 octombrie 2016, la Acordul de împrumut (Proiectul privind modernizarea sistemului de asistenţă socială) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 8 iulie 2011

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.051 din 27 decembrie 2016

    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 5 alin. (2) din Legea nr. 68/2012 pentru ratificarea Acordului de împrumut (Proiectul privind modernizarea sistemului de asistenţă socială) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 8 iulie 2011,

    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

    ARTICOL UNIC
    Se aprobă cel de-al treilea Amendament convenit între Guvernul României, prin Ministerul Finanţelor Publice, şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, prin scrisoarea*) semnată la Bucureşti la 24 octombrie 2016 şi 27 octombrie 2016, la Acordul de împrumut (Proiectul privind modernizarea sistemului de asistenţă socială) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 8 iulie 2011, ratificat prin Legea nr. 68/2012.
──────────
    *) Traducere.
──────────


                                 PRIM-MINISTRU
                              DACIAN JULIEN CIOLOŞ

                                Contrasemnează:
                                ---------------
                         Ministrul finanţelor publice,
                                Anca Dana Dragu

                     Ministrul muncii, familiei, protecţiei
                       sociale şi persoanelor vârstnice,
                             Dragoş-Nicolae Pîslaru

                         Ministrul afacerilor externe,
                                Lazăr Comănescu

    Bucureşti, 21 decembrie 2016.
    Nr. 980.



                             Grupul Băncii Mondiale

    Elisabetta Capannelli
    director de ţară, România
    Regiunea Europa şi Asia Centrală 24 octombrie 2016


    Doamnei Anca Dana Dragu,
    ministrul finanţelor publice
    Ministerul Finanţelor Publice
    Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, Bucureşti, România



                            Stimată doamnă ministru,

         Proiectul privind modernizarea sistemului de asistenţă socială
                              Împrumut nr. 8056 RO
                  Al treilea Amendament la Acordul de împrumut


    Ne referim la Acordul de împrumut dintre România ("Împrumutatul") şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare ("Banca"), destinat proiectului la care se face referire mai sus, din data de 8 iulie 2011 şi amendat la 18 iunie 2013 şi respectiv la 25 martie 2015 ("Acordul de împrumut"). De asemenea, ne referim la scrisoarea dumneavoastră din 17 august 2016, prin care se solicită amendarea Acordului de Împrumut.
    Prin prezenta propunem amendarea Acordului de împrumut, după cum urmează:
    1. Descrierea Proiectului prevăzută în anexa 1 la Acordul de împrumut se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Obiectivul Proiectului este de a îmbunătăţi performanţele sistemului de asistenţă socială al Împrumutatului, prin întărirea managementului performanţei, asigurarea condiţiilor necesare pentru îmbunătăţirea echităţii, îmbunătăţirea eficienţei administrative şi crearea sistemelor care contribuie la reducerea erorilor şi fraudei.
    Proiectul constă din următoarele părţi:
    Partea 1: Asigurarea finanţării, prin rambursarea plăţilor deja efectuate de Împrumutat din alocaţii bugetare pentru programul de cheltuieli eligibile (PCE), în vederea sprijinirii implementării programului de reformă al Împrumutatului destinat îmbunătăţirii sistemului de asistenţă socială.
    Partea 2: Asigurarea finanţării pentru: a) sprijinirea îmbunătăţirii sistemului informatic de management pentru ANPS şi achiziţionarea echipamentelor informatice şi soft pentru ANPH; b) elaborarea proiectului cadrului legislativ care să permită consolidarea celor trei prestaţii sociale acordate pe baza testării mijloacelor; c) dezvoltarea capacităţii instituţionale a MMFPS şi ANPS pentru prevenirea şi combaterea erorilor şi fraudelor din sistemul de asistenţă socială; d) realizarea campaniilor de informare; e) sprijinirea activităţilor UMP cu privire la această parte a Proiectului, inclusiv supervizarea implementării şi managementul financiar; f) sprijinirea MMFPS în realizarea IDT-urilor, printre altele, prin: (i) reducerea erorilor, fraudei şi corupţiei în cadrul Programelor de asistenţă socială (cu excepţia programului privind alocaţia de stat pentru copii), a Bugetului complementar pentru persoanele adulte cu handicap şi a indemnizaţiilor pentru persoanele adulte cu handicap şi (ii) dezvoltarea unui sistem comprehensiv de monitorizare a Bugetului complementar pentru persoanele adulte cu handicap şi a indemnizaţiilor pentru persoanele adulte cu handicap; şi g) sprijinirea MMFPS în vederea dezvoltării şi implementării măsurilor de reformă pentru îmbunătăţirea sistemului de asistenţă socială, inclusiv dezvoltarea, implementarea, monitorizarea, evaluarea şi pilotarea unui model de servicii sociale integrate."

    2. Tabelul conţinând Indicatorii pe baza cărora se efectuează tragerile, prevăzut în Partea B.2 (a) a secţiunii IV din anexa 2 a Acordului de împrumut se modifică şi va avea cuprinsul prevăzut în anexa nr. 1 la prezenta scrisoare de amendament.

    3. Secţiunea I din apendixul la Acordul de împrumut se modifică în sensul că:
    a) se completează cu următoarele definiţii introduse în ordine alfabetică:
    "IT" înseamnă tehnologie informatică;
    "Programul venitul minim de incluziune" înseamnă programul Împrumutatului descris în proiectul legii privind venitul minim de incluziune, astfel cum a fost aprobat de Guvernul României la data de 30 martie 2016, sau orice succesor al acestuia acceptabil Băncii.
    "Ron" înseamnă lei, moneda naţională a României.

    Vă rugăm să confirmaţi acordul dumneavoastră cu privire la cele de mai sus, în numele României, prin semnarea, datarea şi retransmiterea către noi a exemplarului anexat al acestei scrisori. Prezentul amendament va intra în vigoare la primirea de către Bancă: (i) a unui exemplar contrasemnat al acestei scrisori; şi (ii) a MOP actualizat, aprobat de către Împrumutat, într-o manieră şi cu un conţinut acceptabil Băncii.


                                   Cu stimă,
                             Elisabetta Capannelli,
                                manager de ţară
                        Regiunea Europa şi Asia Centrală


    De acord: România
    Prin: reprezentant autorizat: Attila Gyorgy, secretar de stat
    Data: 27 octombrie 2016



    ANEXA 1


                                    TABELUL
        privind Indicatorii pe baza cărora se efectuează tragerile (IDT)

┌──────────────────────────────────────────────────────────────┬───────────────┐
│ Indicatorii pe baza cărora se efectuează tragerile │Limita tragerii│
│ (IDT) │ (exprimată │
│ │ în EUR) │
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│1) Forma adoptată a Planului de acţiuni aferent Strategiei │ │
│privind reforma în domeniul asistenţei sociale este diseminată│ │
│de MMFPS. │ 25.000.000│
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│2) ANPS produce 3 rapoarte lunare de monitorizare a celor 4 │ │
│programe din cadrul PCE (alocaţia pentru susţinerea familiei, │ │
│indemnizaţia de creştere a copilului, VMG şi alocaţia de stat │ │
│pentru copii). │ 25.000.000│
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│3) ANPS produce 3 rapoarte lunare de performanţă a │ │
│managementului pentru programele destinate familiilor cu │ │
│venituri reduse şi acestea sunt utilizate la nivelul │ │
│managementului MMFPS şi ANPS. │ 25.000.000│
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│4) Cel puţin 90% din beneficiarii de alocaţii de susţinere a │ │
│familiei sunt plătiţi, prin ANPS, pentru două luni consecutive│ │
│în conformitate cu procedurile armonizate de testare a │ │
│mijloacelor şi prin aplicarea pragului de eligibilitate mai │ │
│redus. │ 25.000.000│
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│5) Cel puţin 90% din beneficiarii de indemnizaţii pentru │ │
│creşterea copilului care intră în program începând cu │ │
│1 ianuarie 2011 sunt plătiţi, prin ANPS, pentru două luni │ │
│consecutive, prin folosirea unui venit de înlocuire de 75%. │ 25.000.000│
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│6) a) În vederea îmbunătăţirii aranjamentelor instituţionale │ │
│pentru susţinerea Programului privind venitul minim de │ │
│incluziune: (i) MMFPS a emis Ordinul ministrului pentru │ │
│numirea echipei de implementare a Programului privind venitul │ │
│minim de incluziune şi (ii) ANPS a adoptat planul de │ │
│dezvoltare a sistemului informatic pentru sistemul de │ │
│asistenţă socială, incluzând modulul aferent Programului │ │
│privind venitul minim de incluziune. │ 10.000.000│
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│6) b) În vederea îmbunătăţirii ţintirii şi acoperirii │ │
│grupurilor sărace: (i) Împrumutatul a aprobat legislaţia │ │
│secundară pentru implementarea Programului privind venitul │ │
│minim de incluziune; (ii) MMFPS a emis liniile directoare │ │
│operaţionale pentru aplicarea Programului privind venitul │ │
│minim de incluziune şi (iii) contractul de consultanţă pentru │ │
│dezvoltarea modulului aferent Programului privind venitul │ │
│minim de incluziune înainte de aprilie 2018 este semnat şi în │ │
│vigoare. │ 15.000.000│
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│7) a) În vederea creşterii alocaţiilor bugetare pentru │ │
│populaţia săracă, MFP a alocat pentru Programul privind │ │
│venitul minim de incluziune, prin Strategia fiscal-bugetară │ │
│2017-2019, fonduri în valoare de cel puţin 2,1 mld. lei şi de │ │
│2,4 mld. lei, în 2018 şi respectiv 2019. │ 10.000.000│
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│7) b) În vederea creşterii alocaţiilor bugetare pentru │ │
│populaţia săracă, Împrumutatul a aprobat şi a transmis │ │
│Parlamentului proiectul legii bugetului de stat pentru anul │ │
│2018 prin care a alocat pentru Programul privind venitul minim│ │
│de incluziune fonduri în valoare de cel puţin 2,1 mld lei. │ 15.000.000│
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│8) Procedurile armonizate de testare a mijloacelor adoptate │ │
│pentru VMG, alocaţia pentru susţinerea familiei şi ajutoarele │ │
│de căldură sunt diseminate. │ 25.000.000│
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│9) Criteriile armonizate medicopsihosociale de evaluare a │ │
│încadrării în grad şi tip de handicap şi în grad de │ │
│invaliditate sunt adoptate şi diseminate. │ 12.000.000│
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│10) a) ANPS a efectuat cel puţin o campanie de inspecţie │ │
│tematică privind pensiile de invaliditate. │ 10.000.000│
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│10) b) Cel puţin 90% din persoanele certificate pentru │ │
│primirea de beneficii sociale pentru handicap sunt plătite │ │
│prin ANPS, cel puţin o lună. │ 15.000.000│
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│11) a) Cel puţin 90% din noile aplicaţii pentru programele │ │
│pentru familiile cu venituri reduse şi respectiv pentru │ │
│programele de politică familială primite în luna anterioară │ │
│studiului de verificare sunt în conformitate cu liniile │ │
│directoare operaţionale privind o aplicaţie unică. │ 15.000.000│
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│11) b) În vederea îmbunătăţirii prevenirii erorilor şi fraudei│ │
│în obţinerea beneficiilor de asistenţă socială, ANPS: (i) a │ │
│emis protocolul pentru accesarea informaţiilor deţinute de │ │
│ANAF privind veniturile aplicanţilor, cu respectarea │ │
│legislaţiei privind protecţia datelor personale în vigoare şi │ │
│(ii) a verificat veniturile declarate pe propria răspundere, │ │
│de către familiile sau gospodăriile aplicante cu datele, │ │
│obţinute de la ANAF, privind veniturile lunare, anterior │ │
│emiterii plăţilor, pentru cel puţin 90% din noii aplicanţi │ │
│pentru cel puţin 2 luni consecutive. │ 10.000.000│
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│12) Costurile administrative şi de participare a │ │
│beneficiarilor programelor bazate pe testarea mijloacelor sunt│ │
│reduse cu 15% faţă de valoarea de referinţă. │ 25.000.000│
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│13) Cel puţin o campanie de inspecţie tematică se realizează │ │
│pentru fiecare din următoarele programe: VMG, indemnizaţia de │ │
│handicap, alocaţia pentru susţinerea familiei, ajutoarele de │ │
│căldură şi indemnizaţia de creştere a copilului. │ 25.000.000│
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│14) Planul de acţiuni pentru remedieri este adoptat de ANPS │ │
│pentru a implementa recomandările din: (i) evaluarea │ │
│independentă privind integritatea şi acurateţea informaţiilor │ │
│din SAFIR; şi (ii) studiul de fezabilitate privind verificarea│ │
│încrucişată a datelor din SAFIR cu alte baze de date. │ 25.000.000│
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│15) Cel puţin 90% din beneficiarii de VMG sunt plătiţi prin │ │
│ANPS pentru două luni consecutive. │ 25.000.000│
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│16) Crearea unui registru central cu o bază naţională de date │ │
│privind persoanele cu handicap │ 25.000.000│
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│17) a) ANPS a revizuit şi a implementat un sistem de sesizări │ │
│pentru Inspecţia Socială şi a efectuat o rundă de inspecţii │ │
│utilizând noul sistem de sesizări. │ 5.000.000│
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│17) b) ANPS a efectuat o rundă de inspecţii utilizând o │ │
│politică de sancţiuni uniformă pentru beneficiile de asistenţă│ │
│socială. │ 10.000.000│
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│17) c) ANPS a efectuat o rundă de inspecţii utilizând noile │ │
│competenţe de control. │ 10.000.000│
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│18) ANPS derulează încrucişarea bazelor de date incluzând o │ │
│perioadă de cel puţin 3 luni între datele referitoare la │ │
│programele privind indemnizaţia de creştere a copilului, VMG, │ │
│alocaţia pentru susţinerea familiei şi alocaţia de stat pentru│ │
│copii din sistemul SAFIR şi informaţiile relevante referitoare│ │
│la identitate şi venit derivate din bazele de date │ │
│administrate de către Casa Naţională de Pensii Publice, │ │
│Agenţia Naţională de Ocupare a Forţei de Muncă, ANAF şi │ │
│Registrul National de Evidenţă a Populaţiei şi listele de │ │
│nereguli depistate pe fiecare program sunt transmise │ │
│Inspecţiei Sociale pentru verificare şi pentru a propune │ │
│măsuri de remediere (rezultat). │ 50.000.000│
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│19) Investigaţia bazată pe risc pentru a detecta eroarea şi │ │
│frauda este folosită de către Inspecţia Socială pentru │ │
│programele destinate familiilor cu venituri reduse, pentru │ │
│indemnizaţia de creştere a copilului şi indemnizaţiile pentru │ │
│persoanele cu handicap. │ 25.000.000│
└──────────────────────────────────────────────────────────────┴───────────────┘


                                -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016