Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 98 din 19 septembrie 2017  privind Propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1.071/2009 şi a Regulamentului (CE) nr. 1.072/2009 în vederea adaptării lor la evoluţiile sectorului - COM (2017) 281 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 98 din 19 septembrie 2017 privind Propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1.071/2009 şi a Regulamentului (CE) nr. 1.072/2009 în vederea adaptării lor la evoluţiile sectorului - COM (2017) 281 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 759 din 22 septembrie 2017
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/586 din 13.09.2017,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    (1) Senatul României atrage atenţia asupra faptului că modificarea cadrului legislativ european actual ar trebui să vizeze, în principal, clarificarea regulilor existente, care să asigure o abordare unitară pentru aplicarea acestora în statele membre, şi nu să introducă reguli noi, care să genereze costuri semnificative pentru conformare, atât pentru operatorii de transport rutier, cât şi pentru autorităţile de control. De exemplu, companiile „căsuţă poştală“ (letterbox companies) nu par a reprezenta un fenomen extins, motiv pentru care nu se justifică adoptarea unor măsuri noi, care să genereze sarcini administrative suplimentare. Detectarea unor astfel de companii se poate realiza şi în prezent în baza prevederilor actuale referitoare la îndeplinirea condiţiei de a deţine un sediu real şi stabil, prin controale efective şi eficiente. De asemenea, cabotajul ilegal are o pondere minoră în raport cu alte încălcări ale legislaţiei specifice şi nu reprezintă o problemă semnificativă care să justifice introducerea unor noi restricţii de acces la piaţă pentru transportatorii nerezidenţi. Ineficienţa controalelor din anumite state membre trebuie combătută prin măsuri mai ample şi coerente la nivelul acestora, care au identificat în parte ca problemă lipsa unui număr adecvat al personalului de control, nu prin impunerea unor restricţii pentru transportatorii care acţionează corect.
    (2) Senatul României solicită Comisiei Europene:
    a) păstrarea flexibilităţii unor operaţiuni de transport şi a condiţiilor de acces la ocupaţie pentru sectorul sub 3,5 tone. Principalele cerinţe care ar trebui avute în vedere pentru accesul la profesie ar fi buna reputaţie şi competenţa profesională; impunerea respectării cerinţei de capacitate financiară poate reprezenta o barieră pentru întreprinderile care deţin astfel de vehicule, având în vedere că acestea sunt folosite în general pentru operaţiuni de transport pe distanţe mai scurte, cu un volum redus de mărfuri. CE trebuie să evalueze mai bine impactul acestor propuneri asupra operatorilor UE prin prisma competiţiei inegale a vehiculelor străine non-UE nereglementate din aceleaşi categorii, care sunt practic ca nişte „autoturisme“, în lipsa unui regulament ONU aplicabil activităţii acestora în ţările UE şi non-UE;
    b) reformularea textului (în special cel legat de sintagma „conturi anuale certificate“) privind dovada îndeplinirii cerinţei de capacitate financiară, pentru claritate, din perspectiva aplicării acestuia faţă de întreprinderile nou-înfiinţate şi de întreprinderile înfiinţate în statele membre în care nu există obligaţia legală de certificare a conturilor anuale, precum şi menţinerea prevederilor actuale care prevăd poliţa de asigurare ca document acceptat de la o instituţie financiară, pentru îndeplinirea cerinţei de capacitate financiară;
    c) eliminarea introducerii unui procent obligatoriu de verificări la cabotaj în trafic, pentru că ar creşte nejustificat imobilizările/ timpii de control în trafic, care ar trebui să vizeze în primul rând siguranţa rutieră. În plus, este foarte dificil de stabilit numărul total de operaţiuni de cabotaj efectuate într-un an, iar identificarea acestora în cadrul controalelor efectuate în trafic se poate realiza numai în mod neprevăzut;
    d) eliminarea reducerii perioadei actuale de 7 zile în care se pot efectua operaţiuni de cabotaj, limitarea la 5 zile a perioadei nefiind susţinută prin argumente solide în cuprinsul evaluării de impact şi fiind clar în dezavantajul statelor membre periferice;
    e) eliminarea introducerii cabotajului, Directivei detaşării lucrătorilor şi a legii aplicabile obligaţiilor contractuale la încălcările care pot determina pierderea bunei reputaţii a operatorului de transport sau a managerului de transport, deoarece sunt măsuri disproporţionate în raport cu gradul de pericol al faptei; astfel de încălcări nu pot fi asimilate încălcărilor care prezintă risc de vătămare corporală sau de deces. Pierderea bunei reputaţii a operatorului de transport rutier trebuie să fie o măsură extremă, astfel încât lărgirea bazei de încălcări care pot determina pierderea bunei reputaţii reprezintă o altă măsură restrictivă;
    f) eliminarea introducerii în registrele electronice naţionale şi interconectarea acestora la nivelul UE (ERRU) a numărului de înmatriculare al vehiculelor, numărului angajaţilor şi a oricăror altor informaţii comerciale (total active, datorii, capitaluri proprii, cifra de afaceri în cursul ultimilor doi ani), având în vedere că acest lucru conduce la proceduri administrative suplimentare, fiind o nouă povară pentru autorităţi şi transportatorii rutieri, iar multe dintre aceste informaţii nu sunt relevante, deoarece o companie poate avea şi alte activităţi decât transportul.


    ART. 2
    (1) Senatul României constată că Propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1.071/2009 şi a Regulamentului (CE) nr. 1.072/2009 în vederea adaptării lor la evoluţiile sectorului respectă principiul subsidiarităţii.
    (2) Senatul României constată că propunerea ridică semne de întrebare asupra respectării principiului proporţionalităţii, din cauză că necesitatea de clarificare a unor prevederi actuale nu trebuie să ducă la suprareglementare. Statele membre trebuie să poată stabili la nivel naţional, prin legislaţia de aplicare a regulamentelor UE, măsuri clare şi eficiente pentru îndeplinirea de către întreprinderi a condiţiilor generale de acces la ocupaţie şi la piaţă; noul pachet legislativ propus nu trebuie să introducă obligaţii şi sarcini administrative suplimentare pentru întreprinderi, care, în fapt, pot reprezenta bariere pentru accesul acestora. De asemenea, unele dintre presupusele probleme identificate nu sunt susţinute prin date şi informaţii certe, care să stea la baza adoptării unor noi reguli şi a unor măsuri mai restrictive, fapt ce afectează funcţionarea pieţei unice.

    ART. 3
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar opinia cuprinsă în această hotărâre se transmite către instituţiile europene.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 19 septembrie 2017, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    IULIAN-CLAUDIU MANDA

    Bucureşti, 19 septembrie 2017.
    Nr. 98.

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016