Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 97 din 11 decembrie 2017  privind adoptarea opiniei referitoare la Propunerea de Directivă a Consiliului de modificare a Directivei 2006/112/CE în ceea ce priveşte armonizarea şi simplificarea anumitor norme din sistemul taxei pe valoarea adăugată şi introducerea sistemului definitiv de impozitare a comerţului dintre statele membre - COM (2017)569    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 97 din 11 decembrie 2017 privind adoptarea opiniei referitoare la Propunerea de Directivă a Consiliului de modificare a Directivei 2006/112/CE în ceea ce priveşte armonizarea şi simplificarea anumitor norme din sistemul taxei pe valoarea adăugată şi introducerea sistemului definitiv de impozitare a comerţului dintre statele membre - COM (2017)569

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 990 din 13 decembrie 2017
    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-19/511, adoptată de Comisia pentru afaceri europene în şedinţa din 5 decembrie 2017, Camera Deputaţilor:
    1. Consideră utilă modificarea Directivei TVA pentru a reflecta obiectivul introducerii sistemului definitiv de TVA pentru comerţul din interiorul Uniunii Europene, sistem în cadrul căruia operaţiunile naţionale şi cele transfrontaliere cu bunuri vor fi tratate în acelaşi mod şi susţine eforturile la nivel european pentru reformarea sistemului de TVA şi armonizarea principiilor şi politicilor fiscale în acest domeniu.
    2. Achiesează la poziţia Comisiei Europene, conform căreia noile norme vor garanta faptul că TVA-ul este plătit în statul membru al consumatorului final, permiţând o distribuţie mai echitabilă a veniturilor fiscale între statele membre ale UE.
    3. Constată că propunerea introduce conceptul de persoană impozabilă atestată, care permite recunoaşterea faptului că o anumită întreprindere poate fi considerată a fi, la nivel global, un contribuabil de încredere şi stabileşte criteriile generale pe baza cărora statele membre vor putea atesta persoanele impozabile. Prin introducerea acestui nou concept ar putea fi implementat treptat sistemul definitiv de TVA.
    4. Consideră că, prin modificările prevederilor referitoare la codul de înregistrare în scopuri de TVA şi scutirea pentru anumite operaţiuni intracomunitare, se vor diminua sursele aşanumitei fraude de tip carusel.
    5. Consideră că trebuie avute în vedere şi eventualele implicaţii bugetare generate de faptul că, potrivit propunerii Comisiei Europene, TVA pentru livrările intracomunitare taxabile în România se va colecta practic de către furnizorii nestabiliţi în România.
    6. Crede că prin aplicarea normelor propuse se va asigura coerenţa şi se vor evita discrepanţele; totodată însă este necesar ca inconsecvenţele şi lacunele punerii în aplicare de către statele membre să dispară.
    7. Susţine propunerile de soluţii rapide de îmbunătăţire a sistemului actual de TVA, care se referă la simplificarea prevederilor privind stocurile la dispoziţia clientului şi tranzacţiile în lanţ, precum şi introducerea unor condiţii de fond, suplimentare, pentru aplicarea scutirii de TVA pentru livrarea intracomunitară de bunuri.
    8. Subscrie la punctul de vedere al Ministerului român al Finanţelor Publice, care manifestă prudenţă în ceea ce priveşte schimbarea regulilor şi practicilor actuale, atât prin prisma efectelor asupra veniturilor bugetare, cât şi din perspectiva creşterii costurilor de conformare şi a sarcinilor administrative pe care le-ar implica astfel de modificări pentru agenţii economici.
    9. Susţine modernizarea şi revizuirea sistemului actual de TVA în contextul eforturilor vizând crearea unui spaţiu european unic solid pentru TVA, dar consideră necesară o abordare precaută în cadrul negocierilor pe marginea prevederilor propuse, în condiţiile în care capacitatea administraţiilor fiscale naţionale este diferită şi implementarea unui astfel de sistem ar necesita mai multă cooperare între administraţiile fiscale ale statelor membre ale UE.


    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 11 decembrie 2017, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    PETRU-GABRIEL VLASE

    Bucureşti, 11 decembrie 2017.
    Nr. 97.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016