Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 94 din 2 martie 2017  pentru aprobarea Notei de fundamentare referitoare la necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 94 din 2 martie 2017 pentru aprobarea Notei de fundamentare referitoare la necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii "Nave specializate SAR", beneficiar Agenţia Română de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 164 din 7 martie 2017

    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 42 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare,

    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

    ART. 1
    Se aprobă Nota de fundamentare referitoare la necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii "Nave specializate SAR", beneficiar Agenţia Română de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
    ART. 2
    Finanţarea proiectului de investiţii prevăzut la art. 1 se realizează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.
    ART. 3
    Ministerul Transporturilor răspunde de modul de utilizare a sumelor aprobate potrivit prevederilor prezentei hotărâri.


                PRIM-MINISTRU
             SORIN MIHAI GRINDEANU

                  Contrasemnează:
                 -----------------
           p. Ministrul transporturilor,
                  Dragoş Titea,
                secretar de stat

           Ministrul finanţelor publice,
                 Viorel Ştefan


    Bucureşti, 2 martie 2017.
    Nr. 94.


    ANEXĂ

                          NOTĂ DE FUNDAMENTARE
     referitoare la necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor
      aferente proiectului de investiţii "Nave specializate SAR", beneficiar
               Agenţia Română de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare

    Agenţia Română de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare - ARSVOM este instituţie publică cu personalitate juridică ce a fost înfiinţată prin Ordonanţa Guvernului nr. 33/2004 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Române de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare - ARSVOM, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2004, prin reorganizarea Grupului de Intervenţie şi Salvare Navală Constanţa. ARSVOM este organul tehnic de specialitate din subordinea Ministerului Transporturilor, prin care acesta asigură activitatea de căutare şi salvare a vieţii omeneşti pe mare şi intervenţii în caz de poluare.
    În îndeplinirea obiectului său de activitate, ARSVOM are următoarele atribuţii:
    a) duce la îndeplinire obligaţiile ce revin statului român prin convenţiile şi acordurile internaţionale la care acesta este parte, referitoare la activitatea de căutare şi salvare a vieţii omeneşti pe mare;
    b) îndeplineşte sarcinile care îi revin din Planul naţional de pregătire, răspuns şi cooperare în caz de poluare marină;
    c) execută intervenţii în caz de poluare.
    ARSVOM are în dotare un parc de 12 nave: un remorcher maritim multifuncţional, trei nave SAR (Search and Rescue - căutare şi salvare), cinci şalupe de servitute şi trei şalupe de intervenţie pentru lansarea şi manevrarea barajului antipoluant.
    Pentru căutarea şi salvarea vieţii omeneşti pe mare (SAR - Search and Rescue), intervenţie care trebuie asigurată de statele riverane gratuit, în conformitate cu reglementările internaţionale, capacitatea ARSVOM este limitată din punctul de vedere al numărului maxim de persoane ce pot fi salvate, al zonei de acţiune, precum şi al condiţiilor meteo nefavorabile la momentul intervenţiei. În cazul unor accidente majore (număr mare de naufragiaţi), dotarea ARSVOM este insuficientă şi nu va putea duce la bun sfârşit o astfel de intervenţie. Niciuna dintre navele din dotarea actuală nu poate lucra în conjuncţie cu elicopterele ce participă la intervenţia de căutare şi salvare de vieţi omeneşti pe mare.
    În viitor se preconizează o creştere a activităţii la platformele petroliere din Marea Neagră. În cazul intervenţiilor în zona economică exclusivă, conform prevederilor Legii nr. 165/2016 privind siguranţa operaţiunilor petroliere offshore, acolo unde România are responsabilitate, se impune statului să poată interveni în cazul accidentelor la platformele petroliere.
    De asemenea, în urma evenimentelor tragice, care au avut loc recent în Marea Mediterană şi care, conform estimărilor, sau soldat cu decesul a sute de persoane, atât Consiliul European, cât şi Parlamentul European au convenit că Uniunea Europeană ar trebui să ia măsuri. În Rezoluţia din 29 aprilie 2015, Parlamentul European a solicitat UE şi statelor membre să furnizeze resursele necesare pentru a se asigura că obligaţiile de căutare şi salvare de vieţi omeneşti pe mare sunt îndeplinite efectiv şi, prin urmare, sunt finanţate corespunzător.
    Îmbunătăţirea siguranţei maritime prin achiziţionarea a două nave specializate SAR răspunde cerinţelor Uniunii Europene şi se pliază pe Agenda Comisiei Europene în contextul luării de măsuri imediate pentru a împiedica producerea de tragedii umane, precum şi de a consolida mecanismele de abordare a situaţiilor de urgenţă determinate de migraţie, de accidente navale sau pe platformele petroliere.
    Nava specializată SAR va fi o construcţie monocorp, autopropulsată, pentru navigaţia maritimă la o distanţă de până la 250 mile marine faţă de locurile de adăpost. Dimensiunile principale ale unei nave vor fi: lungime corp 23-25 m, lăţime 6-7 m, pescaj 1,5-1,7 m, deplasament 40-45 t. Construcţia va fi realizată din aluminiu marin, având o geometrie a etravei ce reduce impactul la valuri, proiectată special pentru operaţiuni în condiţii de vreme foarte dificilă, având capacităţi de autoredresare. Nava specializată SAR va fi proiectată, echipată şi certificată în concordanţă cu regulile speciale ale unei societăţi de clasificare membre IACS (Asociaţia Societăţilor de Clasificare). Nava va fi echipată cu elemente auxiliare în funcţie de misiune.
    Prin achiziţia a două nave specializate SAR, construcţii noi, vor fi aduse la îndeplinire obligaţiile statului care derivă din Convenţia internaţională din 1979 privind căutarea şi salvarea pe mare, adoptată de Conferinţa internaţională din 1979 privind căutarea şi salvarea pe mare, organizată de Organizaţia Maritimă Internaţională la Hamburg în perioada 9-27 aprilie 1979 (SAR '79) la care România a aderat prin Ordonanţa Guvernului nr. 115/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 31/1999.
    Principalii indicatori tehnico-economici ai proiectului de investiţii "Nave specializate SAR" sunt următorii:


                   INDICATORI TEHNICO-ECONOMICI
                   pentru "Nave specializate SAR"

    Titular: Ministerul Transporturilor
    Beneficiar: Agenţia Română de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare
    Amplasament: port de reşedinţă Constanţa

    Indicatori tehnico-economici:

    - Valoarea totală a investiţiei, inclusiv TVA mii lei 50.600
      (în preţuri valabile în luna noiembrie 2016;
      1 euro = 4,6 lei)
     - Durata de realizare a investiţiei luni 12
    - Capacităţi:
    - Nave nr. 2
    - Capacitaţi pentru fiecare navă:
    a) dimensiuni principale:
    - lungim corp 23-25 m;
    - lăţime 6-7 m;
    - înălţimea de construcţie 2,2-2,5 m
    - pescaj 1,5-1,7 m;
    - bordul liber 1,5-1,8 m;
    - înălţime maximă de construcţie (aerian) 9-9,5 m;
    - înălţime minimă de construcţie (catarg rabatat) 6-6,5 m;
    - deplasament 40-45 tone;
    b) performanţe minime:
    - viteza de sprint - 25 noduri;
    - viteza de croazieră - 20 noduri;
    - autonomie la viteza de sprint 550 mile marine;
    - autonomie la viteza de croazieră 650 mile marine;
    - zgomot de funcţionare maxim 60-80 dB (A) la interiorul şi
      exteriorul navei şi 110 dB (în sala maşinilor)
    - tracţiune la cârlig - 8 tf;
    - diametru tactic de întoarcere - 4 lungimi de navă;
    c) sisteme şi echipamente de bază minime:
    - guvernare hidraulică, 2 cârme tip spadă cu autopilot;
    - bow-thruster hidraulic 500 kg împingere transversală;
    - ancorare - cabestan/vinci, 1 ancoră, lanţ de ancoră;
    - manevră legare - 6 babale duble, ocheşi de deviere, parâme;
    - remorcare - cârlig de remorcă cu declanşare, cu o capacitate
      de 8tf;
    - salvare - barcă de intervenţie, minimum 5 m lungime, cu motor
      de minimum 60 CP, în afara bordului, ce poate fi lansată şi
      recuperată la mare de minim grad 4, 2 plute de salvare de 6
      persoane fiecare, 4 colaci de salvare (2 colaci cu semnal luminos,
      2 colaci cu semnal fumigen, 2 căngi pe fiecare parte a navei),
      6 veste de lucru gonflabile, 6 veste de salvare, 6 costume de
      imersiune, kit de semnalizare în caz de pericol conform SOLAS,
      plasă de salvare, dispozitiv plasă de recuperare salvaţi tip
      "jason's craddle", sling MOB, aruncător de bandulă (1 kit);
    - sistem de stins incendiul extern pentru intervenţii la alte nave
      şi pătrundere în zona de foc pentru salvarea supravieţuitorilor;
    - sistem de creare a unei perdele de protecţie a navei cu apă
      pentru zona de foc;
    - sisteme de tubulaturi cu pompe, tubulaturi, armături pentru incendiu,
      santină, apă potabilă, apă tehnică, scurgeri sanitare, combustibil;
    - sistem de ventilaţie pentru zona de amenajări interioare şi comandă de
      navigaţie ce va trebui să lucreze în condiţii ale mediului exterior de
      la -25 grade până la +40 grade Celsius;
    - sisteme aferente camerei maşinilor;
    - sisteme electrice, tablouri, iluminat;
    - sisteme de comunicaţii şi navigaţie conform regulilor SOLAS, zona A2;
    - lumini şi semnale de navigaţie conform regulilor COLREG;
    d) sisteme şi echipamente speciale:
    - ambarcaţiune RHIB cu motor exterior pentru intervenţii SAR;
    - cameră de termoviziune;
    - 2 braţe pentru recuperare MOB (man over board - om la apă), dotate cu
      dispozitive de recuperare diferite;
    - loc de comandă în caz de avarie, amplasat la puntea principală;
    - masă pentru 2 tărgi, amplasată în zona punţii principale, în zona
      de primire supravieţuitori;
    - 1 targă pentru operaţiuni cu elicopterul;
    - 1 kit de prim ajutor aplicabil regulilor naţionale/internaţionale SAR;
    - 2 echipamente de intervenţie la incendiu, complete;
    - 1 pompă acţionată de motor termic pentru salvare/incendiu şi manicile
      aferente;
    - sistem complet pentru asigurarea echipajului ce lucrează pe punte;
    - sistem complet de remorcaj 8 tf;
    - sistem de transfer elicopter;
    - sistem de lansare şi recuperare barcă RHIB.


    Finanţarea investiţiei
    Finanţarea proiectului de investiţii se realizează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

                        ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016