Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 93 din 27 iunie 2016  referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de modificare a Regulamentului (CE) nr. 539/2001 de stabilire a listei ţărilor terţe ai căror resortisanţi trebuie să deţină viză pentru trecerea frontierelor externe şi a listei ţărilor terţe ai căror resortisanţi sunt exoneraţi de această obligaţie (Revizuirea mecanismului de suspendare) COM(2016) 290 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 93 din 27 iunie 2016 referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de modificare a Regulamentului (CE) nr. 539/2001 de stabilire a listei ţărilor terţe ai căror resortisanţi trebuie să deţină viză pentru trecerea frontierelor externe şi a listei ţărilor terţe ai căror resortisanţi sunt exoneraţi de această obligaţie (Revizuirea mecanismului de suspendare) COM(2016) 290 final

EMITENT: SENATUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 499 din 5 iulie 2016

    În temeiul dispoziţiilor art. 67, art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, şi Protocolului nr. 2 anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    având în vedere Raportul Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/491 din 22 iunie 2016,

    Senatul adoptă prezenta hotărâre.

    ART. 1
    Se constată următoarele:
    I. Prezenta propunere de regulament respectă principiile subsidiarităţii şi proporţionalităţii.
    II. Se notează că prezenta propunere de revizuire a mecanismului de suspendare prevăzut la art. 1 lit. (a) din Regulamentul (CE) nr. 539/2001 include următoarele elemente:
    1. Definiţia circumstanţelor în care statele membre pot adresa o notificare Comisiei a fost modificată pentru a clarifica faptul că mecanismul de suspendare poate fi utilizat nu numai în "situaţii de urgenţă, ca soluţie de ultim resort", ci şi, mai general, în cazul în care liberalizarea vizelor duce la o creştere semnificativă a migraţiei neregulamentare, a cererilor de azil nefondate sau a cererilor de readmisie respinse.
    2. Perioada de referinţă pentru compararea acestei situaţii cu situaţia din anul precedent sau cu cea anterioară liberalizării vizelor este redusă de la şase la două luni.
    3. Este suficient ca o creştere a migraţiei neregulamentare, a cererilor de azil nefondate sau a cererilor de readmisie respinse să fie "substanţială", în timp ce în prezent creşterea trebuie să fie "bruscă şi substanţială".
    4. Motivele de eventuală suspendare care pot fi notificate ar trebui să includă cererile de readmisie respinse pentru resortisanţii unei alte ţări terţe care au tranzitat ţara terţă respectivă, în cazul în care un acord de readmisie încheiat între Uniune sau un stat membru şi ţara terţă în cauză prevede o astfel de obligaţie de readmisie.
    5. Se elimină limitarea în timp (şapte ani) a posibilităţii de a compara situaţia actuală cu situaţia anterioară liberalizării vizelor.
    6. Comisiei i se oferă posibilitatea de a declanşa mecanismul de suspendare din proprie iniţiativă în cazul în care deţine informaţii concrete şi fiabile cu privire la oricare dintre circumstanţele pe care statele membre le pot notifica sau cu privire la faptul că ţara terţă - într-un mod mai general - nu cooperează în materie de readmisie, în special în cazul în care un acord de readmisie la nivelul UE a fost încheiat cu ţara terţă respectivă. Această lipsă de cooperare poate, de exemplu, să constea în:
    a) respingerea cererilor de readmisie sau nefurnizarea unui răspuns la acestea;
    b) neeliberarea de documente de călătorie în scopul returnării în termenele specificate în acord sau neacceptarea documentelor de călătorie europene eliberate după expirarea termenelor menţionate în acord;
    c) încetarea sau suspendarea acordului.
    7. În cazul în care Comisia, după examinarea circumstanţelor notificate (sau cu privire la care aceasta a primit informaţii concrete şi fiabile), stabileşte că se impun acţiuni, termenul pentru adoptarea actului de punere în aplicare care suspendă temporar exceptarea de la obligativitatea vizelor pentru ţara terţă în cauză se reduce de la trei luni la o lună.
    ART. 2
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 27 iunie 2016, în conformitate cu prevederile art. 78 din Regulamentul Senatului şi ale art. 5 lit. f) şi art. 30 lit. b) din anexa la Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotărârea Senatului nr. 28/2005, republicat.

                           p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                                  Ioan Chelaru
    Bucureşti, 27 iunie 2016.
    Nr. 93.

                                     ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016