Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 93 din 2 martie 2017  pentru aprobarea Notei de fundamentare referitoare la necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 93 din 2 martie 2017 pentru aprobarea Notei de fundamentare referitoare la necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii "Navă specializată de depoluare", beneficiar Agenţia Română de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 164 din 7 martie 2017

    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 42 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare,

    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

    ART. 1
    Se aprobă Nota de fundamentare referitoare la necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii "Navă specializată de depoluare", beneficiar Agenţia Română de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
    ART. 2
    Finanţarea proiectului de investiţii prevăzut la art. 1 se realizează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.
    ART. 3
    Ministerul Transporturilor răspunde de modul de utilizare a sumelor aprobate potrivit prevederilor prezentei hotărâri.


                 PRIM-MINISTRU
             SORIN MIHAI GRINDEANU

                  Contrasemnează:
                 -----------------
          p. Ministrul transporturilor,
                  Dragoş Titea,
                secretar de stat

          Ministrul finanţelor publice,
                 Viorel Ştefan


    Bucureşti, 2 martie 2017.
    Nr. 93.


    ANEXĂ

                            NOTĂ DE FUNDAMENTARE
        referitoare la necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor
         aferente proiectului de investiţii "Navă specializată de depoluare",
          beneficiar Agenţia Română de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare

    Agenţia Română de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare - ARSVOM este instituţie publică cu personalitate juridică ce a fost înfiinţată prin Ordonanţa Guvernului nr. 33/2004 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Române de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare - ARSVOM, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2004, prin reorganizarea Grupului de Intervenţie şi Salvare Navală Constanţa. ARSVOM este organul tehnic de specialitate din subordinea Ministerului Transporturilor, prin care acesta asigură activitatea de căutare şi salvare a vieţii omeneşti pe mare şi intervenţii în caz de poluare.
    În îndeplinirea obiectului său de activitate, ARSVOM are următoarele atribuţii:
    a) duce la îndeplinire obligaţiile ce revin statului român prin convenţiile şi acordurile internaţionale la care acesta este parte, referitoare la activitatea de căutare şi salvare a vieţii omeneşti pe mare;
    b) îndeplineşte sarcinile care îi revin din Planul naţional de pregătire, răspuns şi cooperare în caz de poluare marină;
    c) execută intervenţii în caz de poluare.
    ARSVOM are în dotare un parc de 12 nave: un remorcher maritim multifuncţional, trei nave SAR (Search and Rescue - căutare şi salvare), cinci şalupe de servitute şi trei şalupe de intervenţie pentru lansarea şi manevrarea barajului antipoluant, după cum urmează:
    a) Remorcherul maritim HERCULES - construit în anul 1988 la Brăila, aflat în curs de modernizare, 6600 CP, 100 TBP. Nava este destinată în principal remorcajului greu, salvare nave, ranfluare şi secundar acţiunilor de depoluare;
    b) 2 bucăţi şalupe de căutare şi salvare -construite în anul 2002 în şantierul Tyovene OY Finlanda, 820 CP. Navele sunt destinate exclusiv operaţiunilor SAR;
    c) 1 bucată şalupă - remorcher de căutare şi salvare - construită în anul 2001 în Şantierul Naval Mangalia, 840 CP. Nava este destinată în principal operaţiunilor SAR, asistenţă scafandri, remorcaj uşor şi doar accidental asistenţei la operaţiuni de depoluare;
    d) 5 bucăţi şalupe de servitute - construite în perioada 1981-1990 în URSS, 150 CP. Navele sunt destinate acţiunilor de suport, fără a fi implicate direct în operaţiuni de depoluare;
    e) 3 bucăţi şalupe de intervenţie - construite în anul 2002 în Şantierul Naval Mangalia, 860 CP. Navele sunt destinate acţiunilor de intervenţie în operaţiuni de depoluare, în special pentru desfăşurat baraje.
    Toate aceste nave nu au capacităţi de colectare şi/sau depozitare a reziduurilor de hidrocarburi.
    De asemenea, ARSVOM dispune pentru activităţile de depoluare de echipamente folosite la depoluare, achiziţionate în anul 2001, după cum urmează:
    a) baraje antipoluare tip cortină (1.700 m pentru mare şi 1.000 m pentru port);
    b) baraje antipoluare gonflabile (3.300 m pentru mare şi 2.000 m pentru port);
    c) 7 pompe de recuperare, a hidrocarburilor (5 bucăţi cu capacitate de 20 m3/h şi 2 bucăţi cu capacitate de 130 m3/h);
    d) 10 bucăţi tancuri portabile pentru depozitarea temporară a hidrocarburilor recuperate, cu o capacitate de 25 m3 fiecare.
    Cu dotările existente ARSVOM poate întreprinde activităţi de depoluare în cazul unor deversări minore. În cazul unor deversări majore, infrastructura ARSVOM este depăşită de situaţie şi există riscul de a nu putea duce la bun sfârşit o astfel de intervenţie. De aceea, este necesară dotarea ARSVOM cu o navă specializată care să acopere eficient etapele de colectare şi transport al reziduurilor şi care să joace rolul de centru de comandă în timpul intervenţiei. Nava specializată trebuie dotată cu sistem de detecţie a zonei poluate.
    Nava specializată de depoluare va fi o construcţie monocorp, autopropulsată, destinată pentru:
    a) limitarea zonei poluate prin desfăşurarea de baraje antipoluare;
    b) colectarea reziduurilor petroliere de la suprafaţa apei;
    c) împrăştiere de dispersanţi, opţional;
    d) stins incendiu;
    e) remorcaj;
    f) transport de echipamente pe punte;
    g) asistenţă la lucrări offshore;
    h) colectare reziduuri solide;
    i) navă suport pentru scafandri.
    Prin achiziţia unei nave specializate de depoluare, construcţie nouă, vor fi aduse la îndeplinire obligaţiile statului care derivă din acorduri şi convenţii internaţionale, referitoare la pregătirea, intervenţia şi cooperarea în caz de poluare a mediului marin.
    Principalii indicatori tehnico-economici ai proiectului de investiţii "Navă specializată de depoluare" sunt următorii:

                        INDICATORI TEHNICO-ECONOMICI
                    pentru "Navă specializată de depoluare"

    Titular: Ministerul Transporturilor
    Beneficiar: Agenţia Română de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare
    Amplasament: port de reşedinţă Constanţa

    Indicatori tehnico-economici:

    - Valoarea totală a investiţiei, inclusiv TVA mii lei 41.346
    (în preţuri valabile în luna septembrie 2016;
     1 euro = 4,4506 lei)
     - Eşalonarea investiţiei
    - Anul I mii lei 33.077
    - Anul II mii lei 8.269
    - Capacităţi:
    a) dimensiuni şi caracteristici principale ale navei:
    - lungime - aproximativ 38-40 m;
    - lăţime - aproximativ 8-10 m;
    - pescaj - aproximativ 2,6/3.2 m (3,2 m cu tancurile
      de stocare reziduuri hidrocarburi pline);
    b) performanţe minime:
    - viteză (pescaj 3,2/2,6) - 11,5/12,5 noduri;
    - autonomie - 7 zile pe mare/1.200 mile marine;
    - tracţiune la cârlig - 23 TBP;
    c) capacităţi minime:
    - combustibil 70,0 mc
    - apă potabilă 26,0 mc
    - apă tehnică 45,0 mc
    - ape uzate 17,0 mc
    - balast 145,0 mc
    - colectare reziduuri 250,0 mc
    - dispersant (opţional) 3,0 mc
    d) sisteme şi echipamente de bază:
    - guvernare electrohidraulică, 2 grupuri de acţionare,
      2 cârme cu voleţi;
    - bow-thruster hidraulic 200 kW;
    - ancorare, vinci cu 2 barbotine şi tamburi de manevră; 2 ancore,
      lanţ de ancoră;
    - manevră - legare - 8 babale duble, role de deviere, parâme, tamburi;
    - remorcare - cârlig de remorcă şi baba de remorcă 50 tf;
    - salvare - barca de serviciu RIB 4 persoane, colaci, veste;
    - 2 x vinciuri de manevră (tugger winch) 5 tf, hidraulice;
    - Fi-Fi extern: 1 pompă 800 mc/h acţionată cuplată pe motorul principal,
      2 monitoare apă - spumă;
    - sisteme de tubulaturi cu pompe, tubulaturi, armături:
    - sisteme aferente CM (camera maşinilor);
    - sisteme electrice, tablouri, iluminat;
    - sisteme de comunicaţii şi navigaţie conform SOLAS A2;
    - lumini şi semnale de navigaţie conform COLREG;
    e) sisteme şi echipamente speciale:
    - skimmere babord şi tribord încorporate cu braţe telescopice, barieră,
      pompe, accesorii;
    - grup de putere electrohidraulic pentru sistemul de skimmere;
    - 2 x baraj gonflabil pentru izolarea petei de poluanţi în valuri de până la
      4 m + tambur de depozitare + sistem de umflare;
    - container DEPOL cu skimmer mobil, furtune de transfer, power pack etc.;
    - sistem de împrăştiere dispersant cu braţe rabatabile, opţional;
    - macara (telescopică) 5 t x 10 m;
    - macara cu braţ articulat 1,5 t x 10 m;
    - container resturi solide 2 mc;
    - sistem de încălzire tancuri colectare cu caldarină;
    - sistem de transfer reziduuri colectate 60-100 mc/h;
    - generator de apă dulce 5 mc/h;
    - container de incendiu cu furtune, costume, accesorii etc.;
    - container scafandri cu barocameră, echipamente, costume,
      accesorii etc.;
    - laborator mobil de analiză a apei.
    - Durata de realizare a investiţiei luni 15


    Finanţarea investiţiei
    Finanţarea proiectului de investiţii se realizează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

                       ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016