Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 93 din 11 decembrie 2017  privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor  cu privire la rezultatele Agendei europene privind migraţia - COM (2017)558    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 93 din 11 decembrie 2017 privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor cu privire la rezultatele Agendei europene privind migraţia - COM (2017)558

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 990 din 13 decembrie 2017
    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-19/482, adoptată de Comisia pentru afaceri europene în şedinţa din 21 noiembrie 2017, Camera Deputaţilor:
    1. Salută eforturile făcute permanent la nivel european pentru gestionarea crizei migraţiei, având în vedere contextul fluid de provocări şi riscuri globale cu care se confruntă spaţiul european şi internaţional în ultimii ani.
    2. Salută înfiinţarea poliţiei de frontieră şi a gărzii de coastă la nivel european, planul comun de acţiune UE-Turcia, eforturile pentru o politică comună în materie de azil, identificarea elementelor-cheie pentru realizarea unei politici europene în materie de migraţie eficace şi durabile.
    3. Apreciază poziţia Comisiei Europene privitoare la gestionarea migraţiei bazată pe principiul solidarităţii şi al distribuirii echitabile a răspunderii, însă reaminteşte că pentru aceasta este necesar să se ţină cont de specificul, caracteristicile şi posibilităţile fiecărui stat membru.
    4. Atrage atenţia Comisiei Europene asupra faptului că este necesară o abordare cuprinzătoare a eforturilor tuturor statelor membre în criza migraţiei, nu doar în privinţa relocării, ci şi în ceea ce priveşte contribuţia la apărarea frontierelor externe ale Uniunii Europene, nu doar ale spaţiului Schengen, precum şi în ceea ce priveşte contribuţia şi implicarea statelor membre în programele sau în cadrul agenţiilor europene care se ocupă cu securitatea frontierelor, gestionarea migraţiei, criminalitatea sau cu alte activităţi conexe.
    5. Apreciază eforturile întreprinse până acum în ceea ce priveşte sprijinul acordat statelor de origine pentru criza migraţiei şi asistenţa pentru dezvoltare, însă consideră că acest efort nu ar trebui să se concentreze doar pe oferirea unei asistenţe financiare; în acest sens recomandă o serie de măsuri, precum instituirea unor programe de dezvoltare educaţională, de sprijinire a societăţii civile, implementarea de proiecte privind importul unor modele de succes din statele Uniunii Europene pentru organizarea statului şi a societăţii în ţările respective, sau în ceea ce priveşte încurajarea şi sprijinirea parcursului democratic, cu atât mai mult în statele partenere ale Uniunii Europene din cadrul politicii europene de vecinătate.
    6. Reaminteşte poziţia şi contribuţia României, prin care a răspuns favorabil diverselor solicitări de sprijin din partea comunităţii europene şi internaţionale pentru a atenua presiunea umanitară, prin acordarea de contribuţii financiare organizaţiilor internaţionale, precum şi prin ajutorul umanitar bilateral acordat statelor afectate, fiind totodată activă în acordarea de asistenţă financiară prin intermediul Fondului Fiduciar UE-Siria, al Fondului de urgenţă al UE pentru Africa sau al proiectelor în cadrul Facilităţii UE pentru refugiaţii din Turcia.
    7. Totodată, subliniază contribuţia României la activitatea şi eforturile agenţiilor şi instituţiilor europene cu atribuţii şi responsabilităţi în gestionarea migraţiei.
    8. Consideră că în Uniunea Europeană trebuie să fie menţinut un nivel de alertă şi de siguranţă ridicat, având în vedere că migranţii caută în permanenţă rute alternative pentru a ajunge în statele membre ale UE, cele mai noi posibile rute, în acest sens, fiind prin România şi Spania.
    9. Subliniază că pentru România este important ca procesul de cooperare cu statele terţe în domeniul migraţiei să aibă în vedere toate regiunile geografice cu potenţial migratoriu şi, în mod specific, pe cele care ar putea avea un impact asupra frontierelor României.
    10. Atrage atenţia asupra posibilităţii deschiderii unei noi rute de migraţie prin Marea Neagră şi recomandă, în acest sens, efectuarea unei analize aprofundate şi a unui studiu al impactului potenţial pe care această posibilitate ar aduce-o asupra Uniunii Europene şi a statelor membre, cu precădere în cele riverane, respectiv România şi Bulgaria.
    11. Consideră că ar fi utilă, în aceeaşi notă, efectuarea unei simulări a posibilelor implicaţii provocate de deschiderea unei rute migraţioniste prin Marea Neagră, inclusiv a aspectelor financiare şi a implicării tuturor statelor membre, pe baza rezultatelor şi a deprinderilor de până acum privind Agenda europeană a migraţiei; consideră că ar fi util să se includă şi date referitoare la sprijinul Uniunii pentru statele vizate direct de o astfel de posibilitate, care să urmeze sprijinului acordat altor state membre aflate pe rute migraţioniste până la acest moment.
    12. De asemenea, după modelul implicării statelor din Balcanii de Vest - statele terţe -, consideră că ar fi benefică detalierea unei posibile implicări a altor state partenere ale Uniunii, în special a celor vizate de politica europeană de vecinătate, care s-ar putea afla pe ruta migraţionistă dinspre Marea Neagră către statele Uniunii Europene.
    13. Reiterează susţinerea României pentru continuarea implementării Acordului UE-Turcia din martie 2016, ceea ce va permite controlul şi pe viitor al migraţiei pe ruta balcanică.
    14. Consideră că este necesară o actualizare a situaţiei parteneriatului dintre Uniunea Europeană şi Turcia în ceea ce priveşte criza migraţiei, ţinând cont de cele mai recente evoluţii în plan geopolitic, precum şi de evoluţia relaţiilor dintre cele două părţi.
    15. Consideră că, în ceea ce priveşte cooperarea cu alte organizaţii regionale şi internaţionale, există premisele unei întăriri, aprofundări şi diversificări, împreună cu o eventuală împărţire a responsabilităţilor şi a eforturilor în gestionarea actualei crize a migraţiei, cu atât mai mult cu cât aceasta afectează nu doar statele membre ale Uniunii Europene, ci riscă să devină o problemă a întregii lumi.
    16. Apreciază ilustrarea exemplului Niger ca model de cooperare cu ţările terţe, bazat pe echipele comune de anchetă, cu privire la combaterea introducerii ilegale de migranţi, însă atrage atenţia că adoptarea modelului în alte locaţii impune, în primul rând, o adaptare la specificul statului în cauză şi la realităţile geopolitice şi sociale; totodată, consideră că ar trebui să fie luată în considerare posibilitatea introducerii unor asemenea practici şi în cooperarea cu statele de origine pentru fluxurile migraţioniste.
    17. Referitor la combaterea muncii ilegale bazate pe migraţie neregulamentară consideră că una dintre principalele preocupări ar trebui să vizeze modalităţile de încurajare a muncii în condiţii de legalitate pentru migranţii aflaţi în situaţii de legalitate, astfel încât să fie încurajată o atitudine corespunzătoare a acestora în raport cu respectarea legislaţiei UE şi a celei specifice statelor membre; consideră că o astfel de conduită ar trebui să constituie o prioritate, inclusiv faţă de eforturile de integrare a migranţilor în statele şi comunităţile destinatare.
    18. De asemenea consideră că dezvoltarea parteneriatelor public-privat în gestionarea migraţiei poate contribui, la rândul său, la combaterea muncii ilegale bazate pe migraţie neregulamentară.
    19. Recomandă, ca măsură suplimentară privind securitatea internă a UE şi gestionarea migraţiei, ca prelevarea de amprente digitale în cazul migranţilor să fie introdusă şi la nivelul altor agenţii sau programe care privesc gestionarea fenomenului migraţionist, şi nu doar la nivelul centrelor de primire şi înregistrare a migranţilor („hotspot-uri“) organizate în zonele cele mai expuse în momentul de faţă.
    20. Apreciază măsurile luate în direcţia îmbunătăţirii unei funcţionări eficiente a Agenţiei Europene pentru Poliţia de Frontieră şi Garda de Coastă, însă atrage atenţia că este necesar, în privinţa demersurilor care se referă la elaborarea şi aplicarea planului de readmisie împreună cu statele membre, să se ţină seama în mod efectiv de ordinea de drept specifică din statul membru sau din statele membre în cauză.
    21. Consideră că este necesară o implicare din ce în ce mai activă a autorităţilor statelor membre în dezbaterile pentru politici ale Uniunii Europene, care să creeze un sistem eficace şi care să răspundă adecvat crizelor, conflictelor, instabilităţii şi sărăciei ce duc la migraţii în spaţiul european.


    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 11 decembrie 2017, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    PETRU-GABRIEL VLASE

    Bucureşti, 11 decembrie 2017.
    Nr. 93.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016