Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 92 din 4 octombrie 2016  privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor O nouă agendă pentru competenţe în Europa COM (2016) 381    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 92 din 4 octombrie 2016 privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor O nouă agendă pentru competenţe în Europa COM (2016) 381

EMITENT: CAMERA DEPUTAŢILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 790 din 7 octombrie 2016

    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat,

    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.

    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-19/1103, adoptată de Comisia pentru afaceri europene în şedinţa din 27 septembrie 2016, Camera Deputaţilor:
    1. Subliniază că tendinţa de creştere a cererii de competenţe şi îndemânări, noua economie digitală şi progresul tehnologic accelerat necesită o abordare curajoasă a reformei sistemelor de pregătire profesională, chiar actualitatea conceptelor de bază ale acestora fiind discutabilă. În acest sens, invită Comisia Europeană să lanseze o dezbatere pe această temă, ca parte a măsurilor ce vizează dezvoltarea pedagogiei în Uniunea Europeană.
    2. Recomandă flexibilizarea cerinţelor formale pentru ocuparea unui loc de muncă pe planul Uniunii, ca un corolar firesc al flexibilizării cerinţelor de validare a pregătirii profesionale - obiectiv menţionat în această comunicare.
    3. Atrage atenţia că, deşi profilurile interdisciplinare - oameni cu capacitatea de a combina activităţi din diverse domenii - sunt tot mai preţuite de angajatori, acest lucru nu se reflectă în orientarea şi reorientarea pregătirii profesionale şi afectează nu doar oferta de forţă de muncă, ci şi recalificarea profesională şi flexicuritatea.
    4. Sprijină dobândirea de la o vârstă fragedă a competenţelor digitale, dar atrage atenţia asupra dificultăţilor inerente pe care sistemul de învăţământ primar le-ar întâmpina ca urmare a pregătirii didactice şi metodice inadecvate acestui obiectiv şi solicită Comisiei Europene să iniţieze o acţiune comună pe planul Uniunii Europene pentru a răspunde acestei provocări comune şi pentru a utiliza eficient resursele pedagogice.
    5. Sprijină includerea în cadrul sistemelor educaţionale a competenţelor-cheie pentru spiritul antreprenorial şi civic şi a competenţelor transversale, dar atrage atenţia că formarea acestora necesită mai mult decât includerea într-o programă şi predarea lor şi recomandă Comisiei Europene să implice mai mult societatea civilă şi sectorul de afaceri în stabilirea obiectivelor specifice şi a acţiunilor concrete pentru atingerea acestora.
    6. Atrage atenţia asupra faptului că, tot mai mult, capacitatea de a soluţiona probleme se formează sub influenţa mediului social şi economic, nu doar ca urmare a educaţiei, şi astfel propune iniţierea unei dezbateri pe această temă.
    7. Atrage atenţia asupra faptului că mediul digital, creşterea masivă a volumului de date au creat necesitatea unor competenţe digitale diferite structural de aceeaşi competenţă digitală de acum cinci ani şi ca urmare este necesară actualizarea cunoştinţelor formatorilor; subliniază importanţa competenţelor digitale (DigiComp) şi propune intensificarea popularizării acesteia.
    8. Atrage atenţia asupra faptului că în prezent competenţele digitale includ aspecte legale şi etice, legate de proprietatea intelectuală, dar şi de identificarea şi respingerea unor practici comerciale ilegitime prin care se poate obţine acces neautorizat la date personale din dispozitivele terminale conectate la Internet sau la Internetul lucrurilor.
    9. Semnalează discrepanţa dintre necesitatea de a acţiona la nivelul statelor membre UE pentru a ajunge la un anumit nivel al competenţelor digitale şi obiectivul de a atinge un nivel ridicat al acestora în întreaga Uniune, precum şi disfuncţionalităţile pe care diferenţele în nivelul de însuşire a competenţelor digitale le-ar putea crea pieţei unice, afectând semnificativ libera circulaţie a lucrătorilor; recomandă extinderea Garanţiei pentru tineri cu acest obiectiv şi sporirea bugetului alocat acesteia.
    10. Salută Panoul de marcare a competenţei digitale - platformă on-line disponibilă la nivelul UE şi planurile digitale aferente; recomandă o evaluare a progresului faţă de indicatorii prevăzuţi în aceste planuri, precum şi asumarea de către Comisia Europeană a unor indicatori de realizare şi de rezultat aferenţi acţiunilor pe care şi le propune în scopul sprijinirii formării competenţelor digitale.
    11. Susţine obiectivul pregătirii corespunzătoare a tinerilor de către universităţile şi furnizorii de formare profesională, precum şi fundamentarea programelor de învăţământ pe necesităţile de piaţă şi pe tendinţele cererii de forţă de muncă, dar semnalează că este necesar un cadru legislativ armonizat pe planul UE, pentru a permite acestor entităţi să îşi adapteze rapid programele ca urmare a tendinţelor de pe piaţa Uniunii.
    12. Salută sprijinul prevăzut pentru mobilitatea persoanelor care studiază şi pentru a beneficia de experienţe educaţionale în străinătate.
    13. Susţine iniţiativa Comisiei Europene privind monitorizarea absolvenţilor de învăţământ superior pentru a sprijini statele membre ale UE în vederea îmbunătăţirii informaţiilor despre modul în care evoluează absolvenţii pe piaţa forţei de muncă şi recomandă utilizarea acesteia în conexiune cu informaţii privind mediul de afaceri din statele membre, cu deficitele de forţă de muncă în profil teritorial şi cu posibilităţile de pregătire profesională în continuare sau în completare.
    14. Reafirmă relevanţa dialogurilor instituţiilor publice cu specialişti în domeniu şi a consultărilor publice organizate la nivelul statelor membre ale UE.

    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 4 octombrie 2016, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.

                        PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                                FLORIN IORDACHE

    Bucureşti, 4 octombrie 2016.
    Nr. 92.

                                    -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016