Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 890 din 29 noiembrie 2016  pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 445/2002    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 890 din 29 noiembrie 2016 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 445/2002

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 989 din 8 decembrie 2016

    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,

    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

    ART. I
    Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 445/2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 346 din 24 mai 2002, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

    1. La articolul 6, alineatele (1) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "Art. 6. - (1) Culoarul de frontieră, fâşia de protecţie a frontierei de stat şi semnele de frontieră, constituite potrivit legii, se administrează de către inspectoratele teritoriale ale poliţiei de frontieră sau de către Garda de Coastă, potrivit competenţei teritoriale.
    ..........................................................................
    (4) Pentru curăţarea şi întreţinerea fâşiei de protecţie, a culoarului de frontieră, întreţinerea şi repararea semnelor de frontieră sau, la nevoie, pentru înlocuirea acestora, conform prevederilor documentelor bilaterale încheiate cu statele vecine, inspectoratele teritoriale ale Poliţiei de Frontieră Române sau Garda de Coastă, după caz, întocmesc anual planul de lucrări necesar a fi efectuate şi derulează procedurile pentru achiziţionarea serviciilor aferente, cu respectarea normelor în vigoare privind achiziţiile publice."

    2. Articolul 9 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 9. - (1) În cazurile prevăzute de Regulamentul (UE) nr. 399/2016 al Parlamentului European şi al Consiliului din 9 martie 2016 cu privire la Codul Uniunii privind regimul de trecere a frontierelor de către persoane - Codul frontierelor Schengen ori prin documentele bilaterale încheiate de România cu alte state, trecerea frontierei de stat se poate face prin alte locuri decât cele prevăzute în anexa nr. 1.
    (2) În situaţiile prevăzute la alin. (1), inspectorul general al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră poate aproba, prin dispoziţie, trecerea frontierei de către persoane şi bunuri, în afara punctelor de trecere a frontierei ori în afara programului de funcţionare stabilit. În cazul în care trecerea frontierei de către persoane presupune şi trecerea de bunuri la frontierele externe ale Uniunii Europene, este necesară obţinerea de către solicitant a avizului prealabil al autorităţii vamale.
    (3) Cererea privind trecerea frontierei de stat în afara punctelor de trecere a frontierei ori în afara programului de funcţionare stabilit trebuie înaintată cu cel puţin 30 de zile înainte de data planificată la sediul inspectoratelor teritoriale ale poliţiei de frontieră/Garda de Coastă, în funcţie de zona de competenţă teritorială a acestora. Răspunsul către solicitant se comunică în cel mult 30 de zile calendaristice de la data înregistrării, ţinând cont şi de avizul autorităţii vamale, în condiţiile prevăzute la alin. (2).
    (4) În situaţii justificate de forţă majoră, cererea poate fi înaintată într-un termen mai mic de 30 de zile înainte de data planificată. Răspunsul către solicitant se comunică cu celeritate.
    (5) Răspunsul favorabil/nefavorabil se comunică solicitantului, sub semnătura inspectorului general. Răspunsul favorabil va fi transmis şi celorlalte instituţii care au atribuţii legale în controlul bunurilor, mijloacelor de transport şi persoanelor."

    3. Articolul 12^1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 12^1. - (1) În perimetrul punctelor de trecere prevăzute la art. 8 alin. (3) se pot desfăşura şi alte activităţi decât cele legate de efectuarea controlului la frontieră, cu avizul prealabil al şefului serviciului teritorial al poliţiei de frontieră competent, al şefului Gărzii de Coastă sau al şefului structurii de coordonare a punctelor de trecere aeroportuare, al autorităţii vamale, al autorităţilor administraţiei publice locale şi al altor autorităţi prevăzute de lege, după caz.
    (2) Condiţiile de eliberare a avizului prealabil de către şeful serviciului teritorial al poliţiei de frontieră competent, de către şeful Gărzii de Coastă sau de către şeful structurii de coordonare a punctelor de trecere aeroportuare, precum şi obligaţiile persoanelor în privinţa cărora s-a emis avizul sunt cele stabilite în anexa nr. 2."

    4. Articolul 24 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 24. - Consemnele la frontieră reprezintă semnalările cuprinse în sistemele de evidenţă ale Poliţiei de Frontieră Române referitoare la persoane, mijloace de transport şi alte bunuri cu privire la care au fost dispuse, în condiţiile legii, măsuri privind interzicerea intrării sau ieşirii în/din România, urmărirea, efectuarea controlului amănunţit sau alte măsuri ce pot fi puse în aplicare cu ocazia controlului la trecerea frontierei de stat."

    5. Articolul 25 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 25. - Consemnele la frontieră sunt:
    a) IND - străin semnalat ca inadmisibil. Persoanei în cauză nu i se permite intrarea în România;
    b) NPI - nu se permite intrarea. Persoanei, mijlocului de transport sau bunurilor care fac obiectul informării nu li se permite intrarea în ţară;
    c) NPE - nu se permite ieşirea. Persoanei, mijlocului de transport sau bunurilor care fac obiectul informării nu li se permite ieşirea din ţară;
    d) CAI - control amănunţit la intrare. Persoanei, mijlocului de transport şi bunurilor care fac obiectul informării li se face controlul amănunţit la intrarea în ţară şi în funcţie de rezultatele acestuia se iau măsurile prevăzute de lege;
    e) CAE - control amănunţit la ieşire. Persoanei, mijlocului de transport şi bunurilor care fac obiectul informării li se face controlul amănunţit la ieşirea din ţară şi în funcţie de rezultatele acestuia se iau măsurile prevăzute de lege."

    6. Articolul 26 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 26. - Ministrul afacerilor interne poate stabili, prin ordin, la propunerea inspectorului general al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră, alte tipuri de consemne decât cele prevăzute la art. 25, atunci când sunt necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor de serviciu sau la cererea altor autorităţi de stat, cu respectarea prevederilor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal."

    7. Anexele nr. 1 şi 2 la norme se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2 la prezenta hotărâre.

    ART. II
    La data eliminării controalelor la frontierele interne pentru frontierele terestre comune, inclusiv frontierele fluviale, stabilită prin decizie a Consiliului Uniunii Europene, Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 445/2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 346 din 24 mai 2002, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

    1. La articolul 6, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 6. - (1) Culoarul de frontieră, fâşia de protecţie a frontierei de stat şi semnele de frontieră, constituite potrivit legii la frontierele externe, se administrează de către inspectoratele teritoriale ale poliţiei de frontieră sau de către Garda de Coastă, potrivit competenţei teritoriale. Culoarul de frontieră, fâşia de protecţie a frontierei de stat şi semnele de frontieră, constituite potrivit legii la frontierele interne, se administrează de către serviciile teritoriale ale poliţiei de frontieră, potrivit competenţei teritoriale."

    2. După articolul 19 se introduce un nou articol, articolul 19^1, cu următorul cuprins:
    "Art. 19^1. - (1) Controlul la frontieră al navelor care intră sau ies în/din sectorul fluviului Dunărea, în aval de kilometrul fluvial 845,5 în zona localităţii Pristol (Calafat) până la mila marină 72,5, în zona localităţii Galaţi, braţele Tulcea şi Sfântu Gheorghe, canalele Sulina, Dunăre - Marea Neagră şi Poarta Albă - Midia Năvodari, plecând în/venind din curse externe, se efectuează cu respectarea procedurilor prevăzute la pct. 3 şi 4 din anexa VI la Regulamentul (UE) nr. 399/2016 al Parlamentului European şi al Consiliului din 9 martie 2016 cu privire la Codul Uniunii privind regimul de trecere a frontierelor de către persoane - Codul frontierelor Schengen.
    (2) Controlul la frontieră prevăzut la alin. (1) se efectuează la bordul navei sau în zone special amenajate în unul dintre punctele de trecere a frontierei cu specific portuar, respectiv Midia, Constanţa, Mangalia, Constanţa Sud-Agigea, Sulina, Tulcea, Galaţi sau Calafat, dacă acesta este primul, respectiv ultimul punct de trecere a frontierei pe care nava îl întâlneşte când intră/iese în/din sectorul fluviului Dunărea prevăzut la alin. (1).
    (3) În cazul navelor care transportă către sectorul fluviului Dunărea prevăzut la alin. (1) străini care nu îndeplinesc condiţiile de intrare pe teritoriul României, sunt aplicabile prevederile art. 7 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu completările ulterioare.
    (4) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), în cazul navelor prevăzute la alin. (1) care, înainte de a intra în sectorul fluviului Dunărea prevăzut la alin. (1), fac escală într-un port românesc cu punct de trecere a frontierei cu specific portuar de la frontiera cu Republica Serbia, controlul la frontieră la intrare se efectuează în acel port, nu în portul Calafat.
    (5) În baza tratatelor încheiate în acest sens, controlul la frontieră al navelor prevăzute la alin. (1) se poate efectua şi pe teritoriul unui stat terţ, în cursul traversării ori la sosirea sau plecarea navei.
    (6) Navele care se deplasează între porturi ale unor state terţe, cu tranzitarea sectorului fluviului Dunărea prevăzut la alin. (1), fără a avea ca port de destinaţie un port românesc sau bulgăresc, sunt supuse controlului la frontieră la intrare, respectiv ieşire.
    (7) În baza unei evaluări a riscurilor legate de securitatea internă şi migraţie ilegală, echipajul şi pasagerii navelor descrise mai sus pot fi supuşi exercitării prerogativelor poliţieneşti, precum şi unui control fizic al navei pe sectoarele prevăzute la alin. (1).
    (8) Navele care navighează exclusiv între porturi ale părţilor contractante, în sensul art. 1 lit. c^1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobată cu modificări prin Legea nr. 243/2002, cu modificările şi completările ulterioare, nu sunt supuse controlului la frontieră, la intrare, cu excepţia cazului în care acestea au fost supuse controlului la frontieră, la ieşire, în portul de plecare."

                                 PRIM-MINISTRU
                              DACIAN JULIEN CIOLOŞ

                                Contrasemnează:
                                ---------------
                         Ministrul afacerilor interne,
                             Ioan-Dragoş Tudorache

                           Ministrul transporturilor,
                                Petru Sorin Buşe

                         Ministrul finanţelor publice,
                                Anca Dana Dragu

                        p. Ministrul afacerilor externe,
                            Marius Cristian Bădescu,
                                secretar de stat

    Bucureşti, 29 noiembrie 2016.
    Nr. 890.


    ANEXA 1
    (Anexa nr. 1 la norme)


                                    SITUAŢIA
                       punctelor de trecere a frontierei
                     de stat a României şi a zonelor libere

    I. La frontiera româno-ungară
    Puncte de trecere a frontierei deschise traficului internaţional:
    1. Petea, judeţul Satu Mare - rutier;
    2. Carei, judeţul Satu Mare - feroviar;
    3. Urziceni, judeţul Satu Mare - rutier;
    4. Valea lui Mihai, judeţul Bihor - feroviar şi rutier;
    5. Săcuieni, judeţul Bihor - rutier;
    6. Episcopia Bihor, judeţul Bihor - feroviar;
    7. Borş, judeţul Bihor - rutier;
    8. Salonta, judeţul Bihor - rutier şi feroviar;
    9. Vărşand, judeţul Arad - rutier;
    10. Curtici, judeţul Arad - feroviar;
    11. Tudor Vladimirescu, judeţul Arad - rutier RO-LA;
    12. Turnu, judeţul Arad - rutier;
    13. Nădlac, judeţul Arad - rutier
    14. Nădlac II, judeţul Arad - rutier
    15. Cenad, judeţul Timiş - rutier.

    II. La frontiera româno-sârbă
    Puncte de trecere a frontierei deschise traficului internaţional:
    1. Jimbolia, judeţul Timiş - rutier şi feroviar;
    2. Vălcani, judeţul Timiş - rutier;
    3. Lunga, judeţul Timiş - rutier;
    4. Foeni, judeţul Timiş - rutier;
    5. Stamora - Moraviţa, judeţul Timiş - rutier şi feroviar;
    6. Naidăş, judeţul Caraş-Severin - rutier;
    7. Moldova Veche, judeţul Caraş-Severin - portuar;
    8. Orşova, judeţul Mehedinţi - portuar;
    9. Porţile de Fier I, judeţul Mehedinţi - rutier;
    10. Drobeta-Turnu Severin, judeţul Mehedinţi - portuar;
    11. Porţile de Fier II, judeţul Mehedinţi - rutier.

    III. La frontiera româno-bulgară
    Puncte de trecere a frontierei deschise traficului internaţional:
    1. Calafat, judeţul Dolj - rutier, feroviar şi portuar;
    2. Bechet, judeţul Dolj - rutier (bac) şi portuar;
    3. Corabia, judeţul Olt - portuar;
    4. Turnu Măgurele, judeţul Teleorman - rutier (bac) şi portuar;
    5. Zimnicea, judeţul Teleorman - rutier (bac) şi portuar;
    6. Giurgiu, judeţul Giurgiu - rutier, feroviar şi portuar;
    7. Olteniţa, judeţul Călăraşi - portuar;
    8. Călăraşi (Chiciu), judeţul Călăraşi - rutier (bac) şi portuar;
    9. Ostrov, judeţul Constanţa - rutier;
    10. Lipniţa, judeţul Constanţa - rutier;
    11. Dobromir, judeţul Constanţa - rutier;
    12. Negru Vodă, judeţul Constanţa - rutier şi feroviar;
    13. Vama Veche, judeţul Constanţa - rutier.

    IV. La frontiera româno-moldoveană
    Puncte de trecere a frontierei deschise traficului internaţional:
    1. Galaţi - Giurgiuleşti, judeţul Galaţi - rutier;
    2. Galaţi, judeţul Galaţi - feroviar;
    3. Galaţi, judeţul Galaţi - portuar;
    4. Oancea, judeţul Galaţi - rutier;
    5. Fălciu, judeţul Vaslui - feroviar;
    6. Albiţa, judeţul Vaslui - rutier;
    7. Iaşi, judeţul Iaşi - feroviar;
    8. Sculeni, judeţul Iaşi - rutier;
    9. Stânca - Costeşti, judeţul Botoşani - rutier;
    10. Rădăuţi-Prut, judeţul Botoşani - rutier.

    V. La frontiera româno-ucraineană
    A. Puncte de trecere a frontierei deschise traficului internaţional:
    1. Siret, judeţul Suceava - rutier;
    2. Vicovu de Sus, judeţul Suceava - rutier;
    3. Vicşani, judeţul Suceava - feroviar;
    4. Valea Vişeului, judeţul Maramureş - feroviar;
    5. Sighetu Marmaţiei, judeţul Maramureş - rutier;
    6. Câmpulung la Tisa, judeţul Maramureş - feroviar;
    7. Halmeu, judeţul Satu Mare - rutier şi feroviar.
    B. Puncte de mic trafic:
    1. Isaccea, judeţul Tulcea - portuar;
    2. Chilia Veche, judeţul Tulcea - portuar (neoperaţional);
    3. Plauru, judeţul Tulcea - portuar;
    4. Periprava, judeţul Tulcea - portuar;
    5. Racovăţ, judeţul Suceava - rutier/pietonal;
    6. Climăuţi, judeţul Suceava - pietonal;
    7. Văşcăuţi, judeţul Suceava - pietonal (neoperaţional);
    8. Ulma, judeţul Suceava - rutier/pietonal;
    9. Izvoarele Sucevei, judeţul Suceava - pietonal;
    10. Tarna Mare, judeţul Satu Mare - rutier/pietonal;
    11. Galaţi, judeţul Galaţi - fluvial (neoperaţional);
    12. Sighet, judeţul Maramureş - pietonal (neoperaţional).

    VI. Puncte de trecere a frontierei de stat situate în interiorul ţării:
    1. "Henri Coandă" Bucureşti - aeroportuar;
    2. Aeroport Bucureşti Băneasa - aeroportuar;
    3. Aeroport Baia Mare, judeţul Maramureş - aeroportuar;
    4. Aeroport Suceava, judeţul Suceava - aeroportuar;
    5. Aeroport Iaşi, judeţul Iaşi - aeroportuar;
    6. Aeroport Bacău, judeţul Bacău - aeroportuar;
    7. Aeroport Craiova, judeţul Dolj - aeroportuar;
    8. Aeroport "Delta Dunării" Tulcea, judeţul Tulcea - aeroportuar;
    9. Aeroport Timişoara, judeţul Timiş - aeroportuar;
    10. Aeroport Arad, judeţul Arad - aeroportuar;
    11. Aeroport Oradea, judeţul Bihor - aeroportuar;
    12. Aeroport Cluj-Napoca, judeţul Cluj - aeroportuar;
    13. Aeroport Satu Mare, judeţul Satu Mare - aeroportuar;
    14. Aeroport Târgu Mureş, judeţul Mureş - aeroportuar;
    15. Aeroport Sibiu, judeţul Sibiu - aeroportuar;
    16. Aeroport Constanţa - Mihail Kogălniceanu, judeţul Constanţa - aeroportuar.

    VII. Puncte de trecere a frontierei situate la Marea Neagră şi Dunărea maritimă:
    1. Brăila, judeţul Brăila - portuar;
    2. Cernavodă, judeţul Constanţa - portuar;
    3. Tulcea, judeţul Tulcea - portuar;
    4. Sulina, judeţul Tulcea - portuar;
    5. Midia, judeţul Constanţa - portuar;
    6. Constanţa, judeţul Constanţa - portuar;
    7. Constanţa - Sud, judeţul Constanţa - portuar şi RO-RO;
    8. Mangalia, judeţul Constanţa - portuar.

    VIII. Zone libere:
    1. Curtici, judeţul Arad;
    2. Giurgiu, judeţul Giurgiu;
    3. Basarabi, judeţul Constanţa;
    4. Constanţa - Sud, judeţul Constanţa;
    5. Sulina, judeţul Tulcea;
    6. Galaţi, judeţul Galaţi;
    7. Brăila, judeţul Brăila.


    ANEXA 2
    (Anexa nr. 2 la norme)

                                    CONDIŢII
                de eliberare a avizului prealabil de către şeful
           serviciului teritorial al poliţiei de frontieră competent,
         de către şeful Gărzii de Coastă sau de către şeful structurii
              de coordonare a punctelor de trecere aeroportuare şi
           obligaţiile persoanelor în privinţa cărora s-a emis avizul

    1. Competenţele de avizare
    Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră şi unităţile subordonate acestuia asigură avizarea activităţilor ce se desfăşoară în punctele de trecere a frontierei, altele decât cele legate de efectuarea controlului la frontieră, după cum urmează:
    a) Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră, prin structura de coordonare a punctelor de trecere aeroportuare - pentru activităţile ce urmează a se desfăşura în punctele de trecere a frontierei organizate în aeroporturile deschise traficului internaţional;
    b) serviciile teritoriale ale poliţiei de frontieră sau Garda de Coastă - pentru activităţile ce urmează a se desfăşura în punctele de trecere a frontierei rutiere, portuare sau feroviare, aflate în zona de competenţă a acestor structuri.
    2. Avizele şi conţinutul dosarului solicitării de avizare
    Sunt supuse avizării, în condiţiile art. 45 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobată cu modificări prin Legea nr. 243/2002, cu modificările şi completările ulterioare, toate activităţile care urmează a se desfăşura în punctele de trecere a frontierei, altele decât efectuarea controlului la frontieră, care prin natura lor nu afectează desfăşurarea activităţii specifice de control, ordinea publică, mediul înconjurător şi siguranţa traficului în punctele de trecere a frontierei de stat.
    Avizele se acordă la solicitarea persoanei fizice sau juridice interesate.
    Dosarul solicitării de avizare trebuie să cuprindă:
    a) cerere de solicitare a avizului;
    b) statutul societăţii/copie, după caz;
    c) tabel nominal cu personalul care urmează să lucreze în perimetrul punctelor de trecere a frontierei şi datele de identificare ale acestuia;
    d) tabel cu autovehiculele ce urmează să intre în perimetrul punctelor de trecere a frontierei şi numerele de identificare ale acestora.
    3. Analiza şi verificarea cererii de avizare
    Cererile de avizare se depun şi se înregistrează la compartimentul secretariat al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră, respectiv la compartimentele secretariat ale serviciilor teritoriale ale poliţiei de frontieră sau la compartimentul secretariat al Gărzii de Coastă. Verificarea oportunităţii desfăşurării activităţilor în punctele de trecere a frontierei se realizează de către ofiţeri desemnaţi din compartimentele operative.
    La depunerea solicitărilor şi a documentaţiei necesare, compartimentele secretariat oferă solicitanţilor informaţiile necesare privind întocmirea sau, după caz, completarea dosarelor.
    Evidenţa acordării avizelor se ţine de către compartimentele secretariat ale structurilor prevăzute la pct. 1 într-un registru special destinat, structurat conform modelului prevăzut la pct. 7.
    4. Condiţii care, în funcţie de natura activităţii ce urmează a fi desfăşurată, sunt impuse solicitantului avizului:
    a) în timpul serviciului, personalul angajat poartă în mod obligatoriu un ecuson cu numele, prenumele persoanei, respectiv ştampila şi semnătura angajatorului, însoţit de o fotografie;
    b) accesul personalului angajat în incinta punctului de trecere a frontierei se face pe baza legitimaţiei de serviciu care este vizată trimestrial de către angajator;
    c) orice modificare de personal este comunicată organelor poliţiei de frontieră de către titularul avizului, în termen de 24 de ore de la producere;
    d) se interzice accesul personalului angajat cu autoturisme proprietate personală sau proprietate a societăţii unde îşi desfăşoară activitatea dincolo de linia de control al documentelor de trecere a frontierei, pe sensul de ieşire din ţară;
    e) împrejmuirea magazinului sau, după caz, a locului unde urmează a fi desfăşurată activitatea, cu mijloace adecvate, pentru a evita accesul persoanelor prin alte locuri decât cele destinate în acest sens;
    f) iluminarea magazinului sau, după caz, a locului de desfăşurare a activităţii pe timp de noapte, lateral, atât în faţa, cât şi în spatele acestuia;
    g) se interzice accesul personalului angajat la locul de desfăşurare a activităţii în afara orelor de program;
    h) personalul angajat este obligat ca atât la intrarea, cât şi la ieşirea din serviciu să se prezinte pentru control la lucrătorul poliţiei de frontieră din punctul de acces.
    5. Termene
    Termenul de acordare a avizelor solicitate este de maximum 30 de zile şi începe să curgă din ziua lucrătoare următoare zilei depunerii documentaţiei, numai dacă aceasta este completă şi conformă cu prevederile legale în vigoare.
    Termenul de valabilitate a avizelor acordate este de un an.
    6. Retragerea avizelor
    Şefii structurilor poliţiei de frontieră care au eliberat avizele prevăzute la art. 45 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 243/2002, cu modificările şi completările ulterioare, au obligaţia de a organiza şi de a executa controlul modului de desfăşurare a activităţilor avizate.
    În situaţiile în care, prin activitatea de control, este constatat faptul că nu se respectă condiţiile stabilite prin aviz, persoanele fizice sau juridice în privinţa cărora s-a emis avizul sunt sancţionate contravenţional, în condiţiile art. 75 lit. e), coroborat cu art. 76 alin. (1) lit. c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 243/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
    În situaţia în care se constată săvârşirea în mod repetat a contravenţiei de nerespectare a obligaţiilor prevăzute în avizul eliberat de către şeful serviciului teritorial al poliţiei de frontieră, de către şeful Gărzii de Coastă sau de către şeful structurii de coordonare a punctelor de trecere aeroportuare, persoanele fizice sau juridice în privinţa cărora s-a emis avizul sunt sancţionate cu amendă şi retragerea avizului, în condiţiile art. 76 alin. (2^1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 243/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
    7. Modelul registrului de evidenţă a avizelor acordate la solicitarea persoanelor fizice şi juridice pentru desfăşurarea diferitelor activităţi în zona de frontieră şi în punctele de trecere a frontierei de stat:


┌────┬─────────────┬─────────────────┬────────────────────┬─────────────┬────────────────────┬────────┬──────────┬──────────┐
│Nr. │ Solicitant │ Data depunerii │ Activitatea pentru │ Modul de │Perioada pentru care│ Data │ Data │Observaţii│
│crt.│(nume/adresă)│dosarului complet│ care solicită │soluţionare a│ s-a acordat avizul │emiterii│expedierii│ │
│ │ │ (nr. intrare) │avizul sau aprobarea│ solicitării │ sau aprobarea │ │ │ │
├────┼─────────────┼─────────────────┼────────────────────┼─────────────┼────────────────────┼────────┼──────────┼──────────┤
│ 1. │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼─────────────────┼────────────────────┼─────────────┼────────────────────┼────────┼──────────┼──────────┤
│ 2. │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼─────────────────┼────────────────────┼─────────────┼────────────────────┼────────┼──────────┼──────────┤
│ 3. │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼─────────────────┼────────────────────┼─────────────┼────────────────────┼────────┼──────────┼──────────┤
│ 4. │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴─────────────┴─────────────────┴────────────────────┴─────────────┴────────────────────┴────────┴──────────┴──────────┘




                                     ------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016