Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 88 din 7 decembrie 2015  privind Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliul European şi Consiliu - Gestionarea crizei refugiaţilor: măsuri operaţionale, bugetare şi juridice imediate în cadrul Agendei europene privind migraţia COM(2015) 490 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 88 din 7 decembrie 2015 privind Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliul European şi Consiliu - Gestionarea crizei refugiaţilor: măsuri operaţionale, bugetare şi juridice imediate în cadrul Agendei europene privind migraţia COM(2015) 490 final

EMITENT: SENATUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 931 din 16 decembrie 2015

    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, şi ale Protocolului (nr. 1) anexat Tratatului de la Lisabona, de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    având în vedere Procesul-verbal al Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/562 din 26 noiembrie 2015,

    Senatul României adoptă prezenta hotărâre.

    ART. 1
    1. În contextul pachetului privind migraţia se notează:
    a) identificarea unei serii de acţiuni prioritare care să fie întreprinse în cursul următoarelor 6 luni;
    b) acţiunile întreprinse de Comisie şi agenţiile Uniunii Europene:
      (i) ajutarea statelor membre pentru luarea tuturor măsurilor necesare pentru punerea în practică a deciziilor de transfer, organizând măsurile de coordonare la faţa locului şi creând o reţea de puncte naţionale de contact;
      (ii) sprijinirea obiectivului de a face ca echipele de sprijin să devină operaţionale în punctele critice de acces;
      (iii) reunirea statelor membre şi ICNUR pentru a stabili modalităţile practice de punere în aplicare a mecanismului de relocare;
    c) acţiunile care ar trebui întreprinse de statele membre aflate sub presiune:
      (i) finalizarea şi începerea aplicării foilor de parcurs pentru transferuri şi pentru echipele de sprijin pentru "punctele critice" de acces;
      (ii) identificarea unei reţele de ofiţeri de legătură pentru toate agenţiile guvernamentale naţionale şi locale relevante;
      (iii) activarea mecanismului de protecţie civilă sau solicitarea de echipe de intervenţie rapidă la frontieră, pentru a cere sprijin imediat şi practic de la Uniunea Europeană şi de la alte state membre ale Uniunii Europene;
    d) acţiunile pe care toate statele ar trebui să le întreprindă:
      (i) identificarea punctelor naţionale de contact pentru transfer, astfel încât candidaţii să poată fi identificaţi şi transferaţi rapid;
      (ii) trimiterea a câte unui ofiţer de legătură în Italia şi Grecia, pentru a sprijini verificările la faţa locului;
      (iii) identificarea capacităţii de primire ce urmează a fi utilizată pentru persoanele transferate;
      (iv) notificarea Frontex şi Biroului European de Sprijin pentru Azil, în termen de o săptămână de la finalizarea foilor de parcurs naţionale, cu privire la echipele de sprijin pentru punctele critice de acces şi la know-how-ul care va fi pus la dispoziţie la nivel naţional;
      (v) identificarea şi notificarea Frontex a rezervei de urgenţă de active de frontieră ce ar putea fi folosite în echipele de intervenţie rapidă la frontieră care ar putea fi solicitate în acest an;
      (vi) comunicarea către Comisie a activelor de protecţie civilă care vor fi pregătite de acţiune în cadrul mecanismului de protecţie civilă, în cazul în care acesta va fi activat în acest an;
      (vii) instituirea unui sistem de planificare de contingenţă pentru posibile creşteri ale numărului de cereri de azil în acest an;
      (viii) confirmarea continuării sprijinului pentru operaţia comună Triton, coordonată de Frontex, şi să răspundă rapid cererilor de active pentru operaţia Poseidon;
      (ix) solicitarea către agenţia Frontex pentru sprijinul financiar şi de coordonare disponibil încă în acest an pentru zborurile comune de returnare şi asistenţa care precede returnarea.
    2. Este considerat necesar ca:
    a) acţiunile pe termen scurt menite să stabilizeze situaţia actuală să fie însoţite de măsuri pe termen lung menite să instituie un sistem robust care să reziste în timp;
    b) România să contribuie constant la activităţile operaţionale ale agenţiilor europene, cu rol esenţial în securizarea frontierelor europene, răspunzând la solicitarea Frontex pentru suplimentarea ofertei până la sfârşitul anului 2015, ocupând unul dintre primele locuri (al doilea după Germania) ca volum al contribuţiei sale în cadrul Frontex, oferind experţi şi echipamente tehnice pentru supraveghere la frontieră;
    c) poziţia României să continue să fie de colaborare, reamintind eforturile de participare la activităţile organizate de Biroul European de Sprijin pentru Azil, unde au fost trimişi deja experţi în hotspot-urile din Italia şi Grecia, precum şi reprezentanţi naţionali la Biroul European de Sprijin pentru Azil;
    d) să se acorde asistenţă pentru statele membre, precum şi pentru activităţile derulate de Agenţiile Uniunii Europene, însă se consideră că România poate participa doar la angajamentele obligatorii în acţiunile organizate de aceste agenţii, astfel încât să nu fie afectată capacitatea de răspuns la nivel naţional în eventualitatea unui aflux de imigranţi pe teritoriul României;
    e) întreprinderea de acţiuni de către instituţii cu atribuţii în domeniu şi măsurile luate la nivel naţional pentru gestionarea unui eventual aflux de imigranţi;
    f) susţinerea măsurilor propuse de întrajutorare a Turciei şi Siriei, ca parte a mecanismului de prevenire a migraţiei ilegale şi sprijin pentru persoanele aflate în nevoie de protecţie internaţională, pentru stabilizarea crizei şi apreciem, totodată, simplificarea şi urgentarea alocării de fonduri/resurse de urgenţă.
    ART. 2
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senatul României în şedinţa din 7 decembrie 2015, în conformitate cu prevederile art. 77^1 din Regulamentul Senatului şi ale art. 5 lit. f), art. 30 lit. b) din anexa la Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotărârea Senatului nr. 28/2005, cu modificările şi completările ulterioare.

                           p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                                  IOAN CHELARU

    Bucureşti, 7 decembrie 2015.
    Nr. 88.

                                      -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016